eitaa logo
نهضت تعالی زن و خانواده
120 دنبال‌کننده
21 عکس
5 ویدیو
0 فایل
ارتباط با ما @karkheiam
مشاهده در ایتا
دانلود
یا اباعبدالله (علیه السلام)! آمدم نزد شما در حالی که زائر شما هستم و خواهانم که قدم من را در مسیر *هجرت* به سوی خود ثابت نگهدارید. *به مناسبت ایام زیارت اربعین اباعبدالله * 🏴 نگاهی متفاوت به زیارت اربعین از دریچه معارف زیارت نامه اباعبدالله 🏴 ▪️سنت های الهی در نبرد حق و باطل ▪️مختصات هجرت به سوی اباعبدالله ▪️نسبت بین زیارت و قیام لله 🎤 با ارایه اساتید محترم 🔹خانم دکتر گیتی پسند محقق حوزه زنان و خانواده 🔹خانم عصاره‌نژاد محقق و پژوهشگر قرآنی 🧕 *نشست مجازی ویژه بانوان* 🕘 سه شنبه ۳۱ مرداد از ساعت ۹ تا ۱۲ 🔗 لینک شرکت در کارگاه در کانال زیر قرار داده می‌شود https://ble.ir/baraye_kari_hastam
*💠جستاری در باب "مشارکت اجتماعی زنان در پیشرفت جامعه"* به بهانه روز "علم در خدمت صلح و توسعه" ◀️از منظر اخلاقی و در سبک زندگی اسلامی از فضیلت "صبر"، به خصوص در قامتی زنانه زیاد گفته و شنیده می‌شود؛ گرچه شکی نیست که این مهم از الزامات کمال انسانی اعم از زن و مرد می‌باشد، اما در قامت زنانه‌اش، ظهور و جلوات بیشتری دارد و به نظر می‌رسد مراتب رشد وجودی زنان و نقش‌های مادرانه و زنانه‌ای که بر دوش آنان گذاشته شده‌است به طرز عجیبی با صبر و حوصله عجین می‌باشد. ورای چنین نقش‌های ارزشمند و آشنایی، امروزه در جدیدترین مطالعات حوزه علم و پیشرفت به فواید حضور پر رنگ‌تر فضایل زنانه در اداره ‌و پیشبرد مستقیم‌‌ اهداف جوامع توجه بیشتری می‌شود. مطالعات آماری، مصاحبه با اندیشمندان و نظریه‌پردازان و شواهد میدانی نشان می‌دهند که به طور مثال زنان در عرصه سرمایه‌گذاری و پیشرفت می توانند ویژگی‌های متفاوت‌تری را بر مبنای patience (صبر) نشان دهند. زنان برای رشد و پیشرفت اقتصادی به رویکردهای متفاوتی نسبت به رویکردهای مردان روی می‌آورند؛ به خصوص در حوزه رشد اقتصادی تمایل آنان به طور ویژه به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و به نظر می‌رسد وجود مؤلفه صبر و حوصله‌ی زنانه در سبک سرمایه‌گذاری‌ها ثمرات جدیدی را به بار خواهدآورد.. ◀️به نظر می‌رسد پرداختن به این مباحث فرصت خوبی است برای اندیشیدن به این موضوع که برای رسیدن به توسعه و پیشرفت، چگونه می‌توان به فضایل اخلاقی زنانه فرصت بیشتری برای بروز و ظهور در اجتماع داد؟ چگونه می‌توان نقش‌های اجتماعی زنان را در راستای نقش‌های فردی و خانوادگی و با اتکا بر ویژگی‌های ارزشمند زنانه مانند صبر و حوصله، به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی کشاند و در راستای نیاز جامعه برای رسیدن به پیشرفت‌های همه‌جانبه، برای آن‌ها بسترسازی کرد؟ *امروز می‌توان به دنیایی اندیشید که برای رشد جامعه از حضور زنان استفاده‌ می‌کند درحالی‌که به جای دور کردن آنان از ویژگی‌های عمیق زنانه و مردواره کردن آنان با ارائه‌ی نسخه‌ها و الگوهای مردانه‌ی حضور اجتماعی، سهم درست و واقعی زنان در پیشرفت جامعه را منطبق بر ویژگی‌ها و مزیت‌های آنان پیدا کرده و آن را ارج می‌نهد!* 🖊فاطمه رنجبران، دانشجوی دکتری فلسفه علم @nehzatezanan
این روزها بیش از هر زمان دیگری، چشم جهانیان به درخشش زنان‌ مسلمان در بروز جلوه‌های صبر، استقامت، قدرت، شجاعت، یقین و جانفشانی در راه مبارزه با ظلم و کفر خیره مانده‌است. شاید هیچ اتفاق دیگری در جهان نمی‌توانست اینگونه ظرفیت مکتب اسلام را در تربیت زنان و دختران، برای نبرد در میدان‌ مبارزه‌ی واقعی حق و باطل نمایان کند. برخلاف تلاش و تبلیغات جهانی صهیونیسم برای سرگرم نگه‌داشتن زنان به مصرف‌گرایی، اعتیاد به استفاده از محصولات زیبایی و محدود ماندن در لذت‌های مادی و در نهایت تبدیل شدن به عروسک‌هایی بی‌اراده در جهنم روزمرگی، زنان مسلمان فلسطینی در پرتو تعالیم روح‌بخش اسلام تولیدکننده‌ی زیباترین فضایل اخلاقی و عقلی در عالم‌ شده‌اند. جهان امروز، مجروح و غمگین از مصائب حیرت‌انگیر غزه، بیشتر از همیشه چشم امید به مکتبی برای ایجاد تحول و تغییر در جهان دارد و دور نیست که آزادگان جهان اراده کنند برای رهایی از زیر بار استکبار و استعمار جهان مدرن، به سمت الهیات آزادی بخش اسلام، همان مکتبی که این‌گونه به زنان کرامت و اصالت داده است، حرکت کنند. طوفان الاقصی نه فقط روحی تازه در کالبد بی‌جان دنیا دمید، که دریچه تازه‌ای به مفاهیمی همچون حیات، عزت، کرامت و زن بودن در مقابل جهانیان گشود، زنی که نه طفیلی و بی اراده و بی‌نقش‌است و نه ابزاری در دست مستکبران. الگوی زن مسلمانی که هم برای امت مادری می‌کند، هم‌ پا به پای مردان برای مقاومت ظرفیت می‌سازد و هم با ایمان و شجاعت‌‌اش شرافت امت اسلام شده‌است... @nehzatezanan
*🔶🔹غزه، صحنه تناقضی بزرگ در عملکرد زنان سازمان ملل (UN women)🔹🔶* سازمانِ زنان ملل، سازمانی بین‌المللی ذیل سازمان ملل متحد است که با هدف رهایی *همه زنان* از خشونت، فقر، نابرابری و تلاش برای ایجاد برابری جنسیتی در جهت توسعه زنان فعالیت می‌کند. بررسی اقدامات این سازمان در چند هفته اخیر در راستای ادای تکلیف نسبت به موقعیت بغرنج زنان در غزه و آنچه این روزها بر آنان می‌گذرد، در نسبت با ادعای این سازمان جهانی جای تامل جدی دارد: 🔻در صفحه اینترنتی این سازمان، متنی قرار گرفته و حمایت همیشگی سازمان را از زنان فلسطینی اعلام کرده‌ است؛ به علاوه‌ی دو گزارش از احوالات زنان در غزه، و نیز درخواست آتش بسی که پس از ده‌ها روز جنگ، به تازگی نوشته‌شده‌است. عددشمار زنان و کودکان آسیب‌دیده هم در ذیل صفحه فعال است... 🔻با رجوع به صفحه سازمان ملل زنان در یوتیوب نیز، برخلاف انتظار و ادعایی که سازمان زنان ملل، در دفاع از زنان و رفع خشونت علیه آنان دارد، هیچ خبر جدی‌ای نیست! نه ویدیویی از کشتار و نه روایتی از مظلومیت‌ها و آسیب‌دیدگی‌های زنان و مادران فلسطینی وجود ندارد.. و البته ایستادگی‌ها، شهامت‌ها و شجاعت‌های آنان در این جنگ نابرابر هم هیچ کجا به چشم نمی‌خورد.. 🔻این وضعیت، صحنه تناقض آشکاری است! *سازمانی جهانی با هدف حمایت از زنان وجود دارد که به گفته خود بطور جدی برای رهایی زنان از بند نابرابری و ستم و نیز اعاده حق آنان تلاش می‌کند، اما در عمل بزرگترین نابرابری‌ها در ارتباط با زنان غزه را نادیده انگاشته و به گزارشاتی حداقلی و کم اهمیت اکتفا می‌کند.* 🔻حال این سوال مهم برای همه زنان جهان وجود دارد که چگونه در دایره حمایت‌های سازمان ملل زنان برای رسيدن به حقوق شان قرار می‌گیرند و چگونه و با چه شاخصی از آن خارج می‌شوند؟! گویا در پیگیری این اهداف والا، تبصره‌ها و فیلترهایی وجود دارد که هر زنی قرار نیست شنیده شود... 🖋لیلا حاجی حسینی، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی https://ble.ir/nehzatezanan
*به بهانه تبلیغات جمعه سیاه در ایران؛ اضطراب و کمبود اعتماد به نفس، دستاورد جامعه مصرفی برای زنان* امسال جمعه‌ی سیاه(Black Friday)، بیشتر از سالیان گذشته در ایران مطرح و تبلیغ شد. این اقبال ناگهانی، این سوال را به وجود می‌آورد که به راستی ورای چنین رویدادی، چه تفکری نهفته است؟ 🔘گزاره "خرید می‌کنم، پس هستم!" هویت جدیدی است که فرهنگ ماده‌گرایی برای بشر قرن بیست‌و‌یکم به ارمغان آورده‌است‌. گرچه مخاطب نظام سرمایه‌داری برای مصرف بیشتر، هم زنان و هم مردان هستند، اما آثار این اسارت فرهنگی بر زنان بیشتر از مردان دیده‌ می‌شود. 🔘 تیم کاسر در کتاب بهای بالای مادی‌گرایی با استناد به پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد هرقدر ارزش‌های معنوی جای خود را به ارزش‌های مادی می‌دهند فرد اضطراب بیشتری دریافت می‌کند. نسخه‌ی رهایی از این اضطراب و نارضایتی نیز، تجویز مصرف بیشتر و اسارت فزون‌تر در دام ماده‌گرایی خواهدبود. 🔘زنان که با عاطفه و زیبایی عجین‌تر هستند، نسبت بیشتری بین خود و تبلیغات فروشگاه‌ها برقرار می‌کنند. تجربه‌ی نسبتا شایع و فراگیر زنان در اشتیاق به گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌ها، پاساژها یا سکوهای مجازی فروش محصولات متنوع، موئد این مسئله است‌. بخش زیادی از این رونق خرید و فروش نیز به همین میل زنان به زیبایی، جذابیت و نو‌بودگی مربوط می‌شود. 🔘اما بر خلاف تصور القا شده، دستاورد این وضعیت برای زنان آرامش و احساس رضایت از زندگی نبوده است. زنان که خود مرکز احساس و عواطف و تولیدکننده زیبایی‌های اخلاقی مثل فداکاری، دلسوزی، ایثار و... هستند در چرخه خرید و مصرف، تبدیل به فردی مضطرب، بی‌اعتماد به نفس و در مقام خریدارِ محصولات زیبایی قرار می‌گیرند. 🔘تیم کاسر در ادامه کتاب می‌گوید ما در برابر بلایی که مصرف دیوانه‌وار بر سر زن و جامعه می‌آورد، نمی‌توانیم جز با افزایش آگاهی، آن‌‍‌ها را از این وضع نجات دهیم. برای نجات زنان از سلطه سرمایه‌د‌اری باید وجود با ارزش انسان و هویت انسانی مصرف‌کننده را مدام به او یادآور شویم. هویت انسانی در نظام سرمایه‌داری نخست با کالاهایی که مصرف می‌کند و دوم با ظاهری که دارد، تعریف می‌شود. تیم کاسر می‌گوید تنها اگر افراد را به وجود با ارزش خودشان آگاه کنیم، می‌توان این چرخه را شکست. @nehzatezanan
🔹تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار، از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا، هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد. 🔹تشکر می‌کنم از آن بانوی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد؛ او دستش را دراز کرد، این بانو دست نداد. 🔹تشکر می‌کنم از‌ آن بانویی که کودک نوزادش در آغوش رفت روی سکو و مدال‌اش را گرفت. این یک حرکت نمادین است، این در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و نقش مادری است. 🔹تشکر می‌کنم از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان افزودند و اضافه کردند سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند، روزی پرچم سجده کردند این‌ها خیلی کارهای مهمی است. این‌ها کارهایی است که تشخّص ورزشکار ایرانی اسلامی را بلکه هویت ملت ایران را در مقابل چشم صدها میلیون تماشاگر نشان می‌دهد و ثبت می‌کند. امروز رهبر انقلاب در دیدار با مدال آوران @nehzatezanan
▪️زن جانش را فدا می‌کند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها زنِ امیرالمومنین علی علیه‌السلام هم نبود قضیه همین بود. حضرت زهرا از شوهرش دفاع نمی‌کرد، از زمامدار به حق دفاع می‌کرد. مسئله‌ی زن و شوهری نیست، مسئله‌ی دختر عمو، پسر عمویی نیست. مسئله‌ی دوستی و رفاقت نیست، مسئله وظیفه است، مسئله هدف است. می‌آید پشت در، شروع می‌شود تهدیدها اما اثر نمی‌کند. ▪️نمی‌گوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست درافتم؛ بماند چند روز دیگر آتش‌شان فروکش کند، بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدان‌شان... نه! نکته‌اش در همین است که در شدیدترین موقعیت‌ها بزرگترین وظیفه‌ها انجام بگیرد و شدیدترین لطمه‌ها بر جسم و جان وارد بیاید. لذا شروع کرد به مبارزه. آن‌پشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه، آن ورم بازو، آن مقاومت عظیم که منجر می‌شود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند. ■ یک زن را چه کسی می‌زند؟ چرا می‌زنند؟ مگر اینکه ایستاده است و مقاومت می‌کند؟ مردان و ریش‌سفیدان و قدرتمندان مهاجر و انصار زیر بار رفتند، بعضی فریب خوردند، بعضی کوتاهی کردند... این زن نه فریب می‌خورد، نه تنبلی می‌کند، نه حاضر است به هیچ قیمتی رضایت دهد، این است که زدند... 🔺بریده باد زبانی که شأن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل می‌کند. اگر خطبه‌ی زهرا سلام‌الله علیها را نگفتی، گریه‌ی زهرا سلام الله علیها هم معنی پیدا نمی‌کند. اگر نفهمیدیم که زهرا سلام‌الله‌علیها آنجا چگونه سخن گفته است، نمی‌فهمیم گریه‌ی او به چه معناست... 🔹سخنرانی رهبر انقلاب در سال‌های اول دهه ۵۰ شمسی @nehzatezanan
فن‌آوری در نسبت با خانواده؛ به مناسبت روز نوآوری و فناوری ایران‌ساخت 🔸زیست‌بوم فن‌آوری(تکنولوژی) به عنوان یک نظام پیشرو با پشتوانه‌ی اجتماعی بالا، به دلیل گره خوردن زندگی روزمره افراد به آن، می‌تواند علاوه بر تحوّل‌آفرینی در زمینه‌ی صنعتی، در زمینه‌ی اجتماعی و فرهنگی نیز تحولاتی ایجاد کند. 🔸🔹در عین حال که فناوری‌های نوآور ظرفیت ارائه‌ی چیدمان‌های کاری جدید، منعطف و همسو با زندگی خانواد‌گی و شرایط افراد را دارند، در مقابل به دلیل سرعت بالای رشد علمی، اغلب محیط‌های پرچالشی دارند که می‌توانند به شدت بر تعادل بین کار و زندگی کارکنان‌شان تأثیر بگذارند؛ ساعات کاری طولانی، عقب نماندن از پیشرفت‌های روز، حل مسائل جدید و نیاز به پاسخ‌گو و در دسترس بودن به طور شبانه‌روزی، گاهی مرز بین کار و زندگی شخصی افراد را از بین می‌برد. 🔸🔹🔸وجود این مسائل باعث می‌شود افراد شاغل در بخش فناوری بیش از سایر شاغلین، دچار فرسودگی شغلی شوند و در زمینه‌ی خانوادگی نیز این سبک از مواجهه با فناوری، در تضاد با تمایلات شخصی برای بیشتر وقت گذراندن فرد با دیگران، تشکیل خانواده و یا فرزندآوری قرار می‌گیرد. 🔸🔹🔸🔹رخنه‌ی پر قدرت مظاهر فن‌آوری در زندگی، افراد را به انسان‌هایی جدا از هم و بدون روابط اجتماعی و چهره به چهره تبدیل کرده‌است که باعث آسیب‌پذیری بیشتر آنان از لحاظ روحی می‌شود. با پایش محیط‌های کاری فن‌آورانه، به نظر می‌رسد این آسیب‌ها برای کارکنان مشاغل فن‌آور معمولاً بیشتر است چرا که دور نگه داشتن خودشان از مظاهر فن‌آوری، به دلیل نوع شغلشان، برای آن‌ها تقریباً غیرممکن است. 🔸🔹🔸🔹🔸رشد علمی کشور در چند دهه اخیر و افزایش شرکت‌های فناور در ایران، این سوال را به وجود می‌آورد که به مسائل و چالش‌های پیرامونی این سبک از اشتغال، چقدر اندیشیده شده و برای کاستن از آسیب‌های آن بر زندگی خانوادگی چه اقداماتی انجام خواهد‌شد؟ در عین حال که دستیابی به پیشرفت ایرانی اسلامیِ مبتنی بر الگوی بومی و داخلی، از مسیری جز فن‌آوری عبور نخواهد کرد، آیا می توان با رویکردی نوآورانه، اینگونه محیط‌های اشتغال را با ایجاد بستری متفاوت، دوستدار و حامی زندگی خانوادگی قرار داد؟ ✍زینب محبی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی @nehzatezanan 💠 [بله](https://ble.ir/nehzatezanan)| [ایتا](https://eitaa.com/nehzatezanan) | 💠
نهضت تعالی زن و خانواده
فیلم منتشر شده از گفتگوهای کوتاه ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب قبل از دیدار رسمی، لحظات ناب و نکات جالب توجه زیادی داشت. 🔹برای مثال مادر شهید الداغی در گفتگو با ایشان با افتخار می‌گوید: چند سال پیش به عنوان دبیر نمونه خدمت شما رسیدم، امسال به عنوان مادر شهید! و بعد از تشکر بابت توجه ایشان به شهید، اضافه می‌کند: جمله بسیار باارزشی که (درباره شهید) گفتید، برای من یک دنیاست! 🔹نمونه دیگر، گفتگوی رهبر با خانواده خانم ساره جوانمردی است؛ پرچمدار کاروان پارالمپیک و قهرمانی که با پسر سه ماهه خود روی سکو رفت. لحظات تماشایی این دیدار، فراتر از محبت ایشان به کودک و نگاه زیبای نوزاد به رهبر، آنجاست که ایشان خطاب به خانم جوانمردی می‌گویند: خیلی خوشحال شدم! 🔹دلیل اصلی نوشتن این متن اما چند جمله‌ی کوتاه شنیدنی‌ از آقای هادی ساعی است که بعد از تشکر از رهبری بابت توجه ویژه به جامعه تکواندوکاران می‌گوید: دو نفر از مربی‌های خانم‌ به عنوان بهترین مربی‌های دنیا انتخاب شده‌بودند، شما ویژه دستور دادید از آن‌ها تقدیر شد. تشکر می‌کنیم از شما. 🔹🔹حمایت علنی و ویژه رهبر از بانوان ورزشکار، به خصوص در عرصه قهرمانی و بین‌المللی، برآمده از نگاهی نو و عمیقا مبتنی بر آرمان‌های دینی و انقلابی است. الگویی منحصر به فرد که نه مانع رشد و پیشرفت زنان در عرصه‌های تخصصی می‌شود و نه مشروعیتی برای حضور بی‌قاعده آنان در عرصه‌های اجتماعی قائل است‌. 🔹🔹 رویکردی که نه تنها تلاش و استعداد بانوان در هر عرصه‌ی تخصصی را ذیل ارزش‌مداری و حق‌گرایی تقدیر می‌کند، بلکه پرورش توانمندی‌ها برای کمک به پیروزی جبهه حق را، تکلیفی بر عهده آنان می‌داند. نگاهی که آینده‌ی جدیدی را در طول تاریخ اسلام پیش روی زنان گشوده است‌. @nehzatezanan 💠 [بله](https://ble.ir/nehzatezanan)| [ایتا](https://eitaa.com/nehzatezanan) | 💠
او چگونه مبارزه کرد؟ قسمت اول: الان وقتش نیست! 🔹 نگاه کنید، بعد از ماجرای رحلت پیامبر و آن حادثه‌ای که پیش آمد، حضرت زهرا(س) باردار است،‌ بچه کوچک دارد، مصیبت‌زده است، مصیبت رحلت پیامبر بر ایشان وارد شده، مصیبتی که جبرئیل مداوم بر ایشان نازل بشود و ایشان را تسلی بدهد. در روایت دارد که امام صادق(ع) می‌گوید به کرّات جبرئیل بر ایشان نازل می‌شد و ایشان را تسلیت می‌داد در این مصیبت. یعنی این غم برای حضرت زهرا(س) بزرگ بود که دائماً فرشته الهی بر ایشان نازل می‌شد و ایشان را نسبت به این مصیبت تسلیت می‌داد. 🔹 در این شرایط حضرت زهرا(س) کوتاه نمی‌آید که بگوید بگذارم اول وضع حمل کنم و یک مقدار وضعیت ملتهب و خشمی که در جامعه هست فروکش بکند و یک مقدار از این وضعیت دور بشویم و بعد من اقدام کنم. در همان وضعیت می‌آید و نقش‌آفرینی می‌کند، بدون ذره‌ای تردید... همه‌ی جان خودش را هم بر سر این می‌گذارد، چون شک و تردید ندارد. بریده‌ای از نشست فاطمه‌ای که نمی‌شناسیم؛ بازخوانی کتاب حقیقت عظیم @nehzatezanan به نهضت تعالی زن و خانواده بپیوندید: 💠 [بله](https://ble.ir/nehzatezanan)| [ایتا](https://eitaa.com/nehzatezanan) | 💠
او چگونه مبارزه کرد؟ قسمت دوم: شبیه پدرت باش! 🔹 در مدت کوتاه ۹ ساله که حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) در مدینه با هم زندگی می‌کنند، امیرالمؤمنین در حدود ۶۰ جنگ شرکت می‌کند. تصور کنید یک مردی که دائماً در جبهه است و در پیشانی جبهه می‌جنگد، با اینکه وقتی کار اقتصادی می‌کند آنقدر ثروت می‌تواند تولید کند، اما به خاطر حضور در جبهه، یک زندگی بسیار حداقلی را می‌تواند برای خانواده‌اش فراهم کند؛ 🔹ولی حضرت زهرا(س) نمی‌آید معترض بشود و بگوید ما خسته شدیم، ما جوانیم، پس سهم ما چی؟ بقیه بروند بجنگند ما سهم خودمان را ادا کرده‌ایم! اصلاً چنین برخوردی نمی‌کند، بلکه مشوق حضور اجتماعی امیرالمؤمنین در جبهه‌هاست و اتفاقاً خودش برای امیرالمؤمنین ظرفیت ایجاد می‌کند و به دلگرمی حضرت زهرا(س) است که امیرالمؤمنین اینجوری در صحنه جهاد و مبارزه حضور دارد و حضور پررنگی هم دارد.. 🔹فقط هم این نیست که شما فرض کنید امیرالمؤمنین در جبهه است و ایشان دارد مدارا می‌کند و صبر می‌کند! اتفاقاً یک زندگی خیلی بانشاطی را هم فراهم می‌کند. شما شنیده‌اید... مثلا نوع شعرهایی که برای امام حسن و امام حسین می‌خواندند: "اشبه اباکِ یا حسن". وقتی حضرت زهرا(س) می‌خواهد شعر برای پسرش بخواند می‌گوید یاحسن! شبیه پدرت باش. شروع می‌کند در وصف امیرالمؤمنین می‌گوید. می‌گوید پدر تو یک دلاور و یک شجاع است و تو اگر می‌خواهی شبیه کسی باشی شبیه پدرت باش! و از این مدل تربیتی که اتفاقاً مدل تربیتی افسرده نیست. اینکه بگوید ما در محرومیت هستیم، پدر شما نیست، در جبهه است. بریده‌ای از نشست فاطمه‌ای که نمی‌شناسیم؛ بازخوانی کتاب حقیقت عظیم به نهضت تعالی زن و خانواده بپیوندید: 💠 [بله](https://ble.ir/nehzatezanan)| [ایتا](https://eitaa.com/nehzatezanan) | 💠