eitaa logo
منتظر که گناه نمی کند!
6.1هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
286 ویدیو
7 فایل
کانال اختصاصی ترک گناه وقایع و تحولاتی که بعد از ترک گناه برای شما اتفاق افتاده، و همچنین تجربیات موفق ترک گناه خود را برای ما ارسال کنید ارسال به👇 @admin_nejat
مشاهده در ایتا
دانلود
شرایط صحت و کمال توبه 🔻 شخصی برای خودنمایی در محضر امام علی علیه السلام گفت: "أستغفر الله" 🔅 علی علیه السلام به او فرمود: مادرت به عزایت بنشیند آیا می‌دانی استغفار (تنها به زبان نیست و) از درجه اعلی است؟ سپس فرمود: 💢 استغفار و توبه دارای شش رکن است: 1⃣ پشیمانی از گناهان قبل 2⃣ تصمیم بر ترک گناه 3⃣ ادای حق مردم 4⃣ ادای حق الله 5⃣ ذوب شدن گوشت بدن که از غذای حرام روییده شده با حزن و اندوه 6⃣ بدن سختی طاعت خدا را بچشد همان‌گونه که شیرینی گناه را چشیده است. (از علامه مجلسی قدس سره نقل شده که چهار رکن اول شرایط صحت توبه است، و دو رکن بعد دو شرط کمال توبه می‌باشد.) در این هنگام بگو: "أستغفر الله". 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
4_5875004550661803780.mp3
1.68M
🎵 موضوع: شب اول قبر و شفاعت حضرت امیرالمومنین علیه السلام 👤 حجت الاسلام سید احمد دارستانی 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
✍️ و إِذا سَأَلَکَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ... 💠 و هنگامی که بندگان من، از تو درباره من سؤال کنند، (بگو:) من نزدیکم!... 📚 آیه ۱۸۶ سوره بقره 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
آیا در اسلام می‌توان پیش کسی اعتراف به گناه کرد؟ 🔺از نظر اسلام انسان اجازه ندارد گناهان چه کوچک باشد و چه بزرگ را در مقابل دیگران بازگو کند و اسرار خود را فاش نماید. از نظر اسلام آبروی انسان‌ها آنقدر با ارزش است که اعتراف به گناه تنها باید در پیش گاه پروردگار متعال آن هم به جهت توبه و درخواست بخشش باشد. زیرا خداوند عالم غیب است و از همه رفتار های ما خبر دارد و از طرفی انسان با اعتراف به گناه نزد خداوند نه تنها آبرو و ارزش خود را از دست نمی‌دهد بلکه کسب ارزش و آبرو می‌کند. 🔸 این ویژگی مخصوص خداوند است اما غیر خداوند هر چند رازدار باشند و نزد دیگران گناهان اشخاص را افشا نکنند، توانایی برگشت دادن ارزش و آبروی از دست رفته (که در اثر اعتراف نزد آنان بوجود آمده بود) را ندارند تا چه رسد به زیاد نمودن آن. 🔸از طرفی اعتراف به گناه و بازگو کردن اعمال خلاف، می‌تواند از قبح و زشتی آن کاسته و در مواردی باعث شایع و عادی شدن گناهان شود. 🔸در مقام مشورت برای نجات از گناه و استفتاء هم حتی الامکان باید سعی کنیم نزد مشاور اعتراف به گناه نکنیم، مثلاً بگوییم یک بنده خدایی چنین مشکلی برایش پیش آمده است. 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
4_5893143790985678690.mp3
1.28M
🎵 موضوع : ترک گناه ⚜️ حجت الاسلام حسینی قمی 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
رضایت به گناه 🔺 رضایت به گناهِ گنهکار و خاموشی در برابر گناه از عوامل زمینه‌ساز اجتماعی گناه است و نقش به سزایی در پیدایش و استمرار گناه دارد. 🔅 خداوند در آیه ۱۸۳ سوره آل عمران به یهودیان زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله که به پیامبرکُشی اجدادشان راضی بودند می‌فرماید: "شما قاتل هستید!" 🔅 امام صادق علیه السلام کسانی را که در عصر ایشان به قتل امام حسین علیه السلام در کربلا خشنود بودند قاتل معرفی کرد و با استناد به آیه مذکور فرمود: رضایت به قتل، انسان را در صف قاتلین قرار می‌دهد. 📚 وسائل الشیعه، ج ۱۱‌، ص ۴۱۲ و ۵۰۹ 💢 در بعضی از زیارت‌نامه‌ها از جمله در زیارت اربعین می‌خوانیم: "خدا لعنت کند امتی را که جریان قتل تو را شنید و به آن راضی شد." 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
غریزه؛ از جمله زمینه‌های گناه در وجود انسان 🔻 قوای غریزی 🔸 علمای اخلاق می‌گویند: منشأ و انگیزه‌ گناهان، سه قوه است: 1⃣ قوه شهویّه 2⃣ قوه غضبیّه 3⃣قوه وهمیّه 🔺قوه شهویّه، انسان را به افراط در لذت‌خواهی نفسانی می‌کشاند که سرانجامش، غرق شدن در فحشا و زشتی‌هاست. 🔸قوه غضبیّه؛ انسان را به ظلم و طغیان آزاررسانی و تجاوز، وادار می‌کند. 🔸قوه وهمیّه، برتری‌طلبی و انحصارجویی و تکبر و روح خودخواهی را در انسان زنده می‌کند و او را به گناهان بزرگی در این کانال، وا می‌دارد. 🔸این سه قوه در وجود انسان لازم است، ولی اگر کنترل و تعدیل نشود و به افراط و تفریط کشانده شود، سرچشمه‌ی گناهان بسیار خواهد شد. 🔸اگر بخواهیم جامعه را از لوث گناه پاک سازیم، و یا وجود خویش را از آلودگی گناه حفظ کنیم باید غرایز و تمایلات نفسانی را کنترل و تعدیل کنیم که این مسئله نیاز به برنامه‌هایی دارد. 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
احباط و پوچ شدن اعمال نیک 🔺 یکی از پیامدهای گناه این است که موجب پوچی و بی‌خاصیت شدن کارهای نیک می‌شود، یعنی گنهکار اگر کار خیری انجام دهد، بی‌نتیجه و بی‌پاداش می‌گردد. 🔅 در قرآن ۱۶ بار سخن از "حبط عمل" به میان آمده است که از مجموع آن‌ها چنین نتیجه می‌گیریم گناهان بزرگی همچون: کفر، شرک، تکذیب آیات الهی و انکار معاد، ارتداد، مخالفت با پیامبران موجب حبط عمل است. 🔹در دنیا نیز اگر کسی سنگی را از وسط جاده‌ای کنار ببرد تا رهگذری از آن، آسیب نبیند، این کار او را نیک می‌شمرند، ولی اگر همین شخص در چند قدمی آن سنگ، جاده‌ای را خراب کرده و مانع عبور و مرور شود، در این صورت -ارتکاب گناه بزرگ و خراب کردن جاده- انجام کار نیک -سنگ برداشتن از جاده- را خنثی می‌نماید. 🔹بنابراین گناهان بزرگ موجب بی‌اثر شدن اعمال نیک و پوچ شدن آن‌ها می‌شوند، چنان‌که تکبر و سرکشی ابلیس از فرمان خدا در مورد سجده کردن آدم موجب پوچی شش هزار سال عبادت او گردید. 🔹روی این اساس باید توجه داشت که آدم گنهکار نمی‌تواند به کارهای نیکش دل ببندد زیرا چه بسا گناهان او ثواب کارهای نیک او را از بین ببرند. 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
آثار گوناگون گناه 🔺 با بررسی روایات، می‌توان به این مسئله پی برد که گناهان مختلف، دارای آثار گوناگونی هستند که در اینجا برخی از موارد آن را ذکر می‌کنیم: ۱. قساوت قلب ۲. سلب نعمت ۳. عدم استجابت دعا ۴. الحاد و انکار ۵. قطع روزی ۶. محرومیت از نماز شب ۷. در امان نبودن از حوادث ۸. قطع باران ۹. خشم و لعن الهی ۱۰. کوتاهی عمر ۱۱. زلزله ۱۲. بیماری ۱۳. تسلط اشرار ۱۴. بلاهای بی‌سابقه ۱۵. اندوه 💢 و موارد دیگری که با توجه به روایات بسیار، می‌توان نام برد. 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
یکی بیار، ده تا ببر! 🔅 قرآن مى‏فرماید: "مَن جاءَ بالحَسنَة فلهُ عَشر أمثالها" (انعام / ۱۶۰) هر کس کار شایسته‏‌اى بیاورد، ده برابر پاداش دارد. 🔹خب حالا یعنی اگر کسی هر کار خوبی انجام بده، ده برابر پاداششو میبره؟ نه! اینجا دیگه ملاک صرف انجام کار نیست، رسوندنش به قیامته ⁉️ یعنی چی؟ 🔰 یعنی این که یه کار خوب که مقدمش درست باشه مثلا با ریا نباشه، وسط کار همراه با غرور و تکبر نباشه، آخرشم یه گناه نزنه نابودش کنه، این یعنی رسوندنش به قیامت. بعد اونجا وقتی رسید یدونه کار خوب میدی، ۱۰ برابرشو بهت میدن! ✅ "مَن جاء بالحسنة" یعنی این! 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
✍ علت تشبیه غیبت به خوردن گوشت برادر مُرده ⁉️ سؤال: چرا قرآن، غیبتِ دیگران را به خوردن گوشت برادر مرده تشبیه کرده است؟ 🔰 پاسخ: دلائل متعدّدى براى این تشبیه قرآن بیان شده است: 🔅 «أیُحِبُّ أحدکم أن یأکل لحم أخیه مَیتاً» (حجرات / ۱۲) 1⃣ مُرده، دستش کوتاه است از آنکه از خود دفاع کند و شخصى هم که مورد غیبت قرار مى‌‎گیرد، حضور ندارد تا از خود دفاع کند. 2⃣ غیبت، ریختن آبرو است و آبرو که رفت، قابل جبران نیست. همان‏گونه که گوشت مرده، اگر کنده شود، قابل جبران نیست. 💢 اگر مالى گم شود، قابل جبران است امّا آبرو که رفت، دیگر جبرانش شبیه محال است و تفاوتى هم نمى‏کند که به قصد جدّى باشد یا از روى شوخى و مزاح، زیرا در هر دو صورت، آبروى طرف مى‌‎ریزد. 3⃣ گوشت به تدریج رشد مى‏کند ولى یکباره خورده مى‏شود، آبرو هم به تدریج پیدا مى‏شود ولى غیبت کننده یک مرتبه آن را مى‌‌‏ریزد. 🔹انسان سال‌ها زحمت کشیده تا وجهه و آبرویى کسب کرده است و با غیبت کردن، نتیجه زحمات او می‌تواند نابود شود. 📚 پرسش‌هاى مهم، پاسخ‌هاى کوتاه(تمثیلات) استاد قرائتی ص‌۷۹ 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah
نماز اول رجب و آمرزش گناهان 👌کانال تخصصی نجات از گناه مؤسسه مصاف 🔗 @nejatazgonah