eitaa logo
نصف جهان
246 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
82 فایل
نصف جهان #همراهی ، #همدلی ، #همبستگی در پرتو معنویت و سلامت ✨لینک کانال « نصف جهان»: @basirgostar_Es و یا لینک https://eitaa.com/joinchat/1996947499C025bfb3a04
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻حاج‌قاسم و حجاب در عرصۀ عمومی ۱. برخی جوّزده‌های متمایل به "خودنمایی‌های روشنفکرمآبانه"، به سخن حاج‌قاسم استناد می‌کنند که گفته است دختران بی‌حجاب را از خود "طرد" نکنیم و آنها را نیز "دختر خودمان" بدانیم، و نتیجه می‌گیرند که منطقِ پلیس امنیت اخلاقی، غلط است. میان آن "مقدّمه" – که سخن حاج‌قاسم است - و این "نتیجه"، ارتباطی وجود دارد؟ سخن حاج‌قاسم، درست است یا برداشت اینان خطاست؟ ۲. "طرد نکردن" و "نراندن" و "او را از خود دانستن"، به معنی "نهی‌ازمنکر نکردن" نیست. از قضا، اگر به "سعادت اُخروی" این دخترانِ بی‌حجاب علاقه داریم، باید به آنها "تذکّر" بدهیم و با "بی‌تفاوتی" و "سهل‌انگاری"، کاری نکنیم که آنها در رفتار نامشروعِ خود، مصمّم شوند و هرچه بیشتر سقوط اخلاقی کنند. مؤمن نسبت به مؤمنان دیگر، "حسّاس" و "متعهد" و "حریص" است و تنها در اندیشۀ کمال و سعادت خود نیست، بلکه می‌خواهد همگان در سایۀ دین‌داری و پرهیز از محرّمات، به صلاح و فلاح برسند. او رستگاری را تنها برای خود نمی‌خواهد. پس نهی‌ازمنکر، به معنیِ "دلسوزی" و "مودّت" و "خیرخواهی" و "دیگرخواهی" است، و بی‌تفاوتی به معنی "بی‌مسئولیّتی" و "خودخواهی" و فردگرایی" و "سهل‌انگاری". "دولت اسلامی" نیز همچون رسول اکرم ص، می‌خواهد مردم را به بهشت رهنمون سازد، نه این‌که فقط به رفاه و معیشت و مادّیّات آن بیاندیشد و کاری با کمال و سعادت آنها نداشته باشد. دولت اسلامی، دولت زمینه‌سازِ بهشت است. در غیر این صورت، دولت اسلامی فقط به نام و در ظاهر، اسلامی است. ازاین‌رو، نباید برداشت وارونه داشت و حقّ را باطل انگاشت. ۳. این‌که نیروی انتظامی، آن دختر بی‌حجاب را فقط "تذکّر زبانی" می‌دهد و "رها" می‌کند و یا او را به "کلاس آموزشی" فرامی‌خواند و اندکی از نقص‌های تأسّف‌بار نهادهای فرهنگی را جبران می‌کند و به طرف "پرونده‌سازی" و "ایجاد سوء‌سابقه" حرکت نمی‌کند و او را به چشم "مجرم" نمی‌بیند و با ده‌ها راهکار حاشیه‌ای و بازدارنده می‌کوشد که او را به اسلام و انقلاب، "بدبین" نسازد، به معنی "طرد" و "دفع" کردن است؟! چنانچه نیروی انتظامی در پی دفع حداکثری بود، باید "مواجهۀ سخت" می‌کرد و طبق جرم‌انگاریِ صورت‌گرفته، بی‌حجابان را همانند "قاتل" و "قاچاقچی" تصوّر می‌کرد؛ حال‌آن‌که "کریمانه" و "دلسوزانه" چنین نکرده است. عجب است از انصافِ داوران بیرونی که چشم بر حقیقت فروبسته‌اند و بی‌پروا، "سخن دشمن" را تکرار می‌کنند. چگونه می‌توان این حجم از واقعیّت‌های مثبت و درخشان و اخلاقی را ندید و برجسته نکرد، امّا چند "تخلف موردی و جزئی" را بزرگ‌نمایی کرد و دربارۀ اتّفاقی که گویا نیروی انتظامی در آن مقصر نیست و ناخواسته و طبیعی بوده، حکم قطعی راند و صدر تا ذیل نظام جمهوری اسلامی را متهم کرد؟! ۴. روشن است که بخش عمده‌ای از کم‌حجاب‌ها و حتّی بی‌حجاب‌ها، "عناد" و "خصومت" ندارند و رفتارشان را نباید حمل بر "معارضۀ سیاسی" کرد. اینان یا "نمی‌دانند" و "ناآگاه هستند" و یا با وجود علم به فلسفه و حدود حجاب، چون گرفتار "نقص درونی" و "هوای نفس" هستند، تبرّج و بدن‌نمایی می‌کنند. در مرحلۀ نخست، باید تمام توان خویش را برای "هدایت" و "همراهیِ" اینان به کار گرفت و "مخالف" و "دشمن" نتراشید و خاکستری‌ها را "بدبین" و "بددل" نکرد، امّا اگر پس از تلاش فرهنگی و دعوت فکری و استدلال نقلی و عقلی، باز کسانی اصرار بر کشف حجاب داشتند، در اینجا نباید "میل فرد" را بر "مصلحت جامعه" ترجیح داد. حاج‌قاسم نیز چنین چیزی را نخواسته است؛ چنان‌که در سخنرانی دیگری، تصریح کرده که باید "فضای جامعۀ اسلامی" از نظر اخلاقی، امن و مطمئن باشد، نه آلوده به فساد و تباهی. آن دسته از دختران و زنانی که لجاجت می‌کند و حاضر نمی‌شوند به "قانون شرع و نظام"، تن در دهند و در عرصۀ عمومی، "حداقل‌های پوشش" را بپذیرند، نباید انتظار داشته باشند که حاکمیّت دینی از "مصالح معنوی و دینیِ جامعه"، عقب‌نشینی کند و به عدّه‌ای اندک، مجالِ "هوس‌بازی" و "شهوت‌رانی" و "هرزگی" در عرصۀ عمومی بدهد. "حقّ جامعه" بر "حقّ فرد"، مقدّم است و دولت اسلامی موظّف است بر این اساس، از "حرام اجتماعی"، جلوگیری کند. حرام اجتماعی، برخلاف حرام فردی، بر دیگران نیز اثر ضدّمعنوی می‌گذارد و کمال و سعادت اخلاقی آنها را دچار اختلال می‌کند. پس بی‌حجابی، "تضییعِ حقوقِ معنویِ جامعه" است و چون حقوق جامعه بر حقوق فرد، ترجیح و تقدّم دارد، باید آزادی‌های فردی، مقیّد و محدود به آن باشند. تأثیر "محیط" و "فضا" و "جامعه" بر فرد، بسیار گسترده است و هرگونه تساهل و غفلت در این زمینه، به بهای ازدست‌رفتن سلامت معنوی و سعادت اخلاقیِ "جامعه" تمام خواهد شد. # تذکر # ولنگاری
# وندی شلیت نویسنده فمنیست آمریکایی در خصوص فعالیت های مسیح علینژاد می نویسد: ... من او را در یک برنامه تلویزیونی دیدم که خطاب به مردم ایران می‌گفت این‌جا (آمریکا) نهایت امنیت و آزادی زنان است!!! او با یک دوربین در خیابان‌ هاي آمریکا راه می‌رفت و زنان ایران را تشویق به ترک حجاب و شبیه شدن به زنان آمریکایی می‌کرد. او را نمی‌شناسم و نمی‌دانم در چه شرایطی قرار گرفته که این کار را انجام می‌دهد. اما این را می‌دانم که او یا آمریکا را نمی‌شناسد یا می‌خواهد از زنان کشورش انتقام بگیرد!
هر کس که در خرابکاری از ما حمایت کند، از ماست! مهم‌نیست که باشد و چه کرده باشد! همین که بر طبل اغتشاش بکوبد کافی است! حتی اگر مریم رجوی باشد! خون ۱۷ هزار شهید ترور و هموطن در خون غلطیده، چه ارزشی دارد؟ همین که عجوزه منافقین با خرابکاران اعلام همبستگی کرده، ما را بس است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹🔴 حاج قاسم : از آتش زدن پرچم خیلی دلم سوخت... کاش به جای پرچم مرا ده بار آتش می زدند... ها
🔴کشف ۹۰۰ دستگاه شوکر برقی در «بانه» ♦️فرمانده انتظامی استان کردستان:یک محموله شوکر برقی از مرزهای غربی برای انتقال به استان‌های مرکزی به منظور استفاده در ناآرامی‌ها، وارد شد. ♦️ماموران محل دپو را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در بازرسی از محل ۹۰۰ دستگاه شوکر برقی کشف شد. ♦️تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.
🔴 یک‌بار اخبار اصلی ماه گذشته در منطقه را مرور کنیم: 1️⃣ تعدادی از عناصر عملیاتی منافقین توسط آمریکا به پایگاه عین‌الاسد عراق منتقل شدند. 2️⃣ قبل از ، عراق توسط جریان مقتدی صدر به آشوب کشیده شد تا از حضور زائران دیگر کشورها جلوگیری شود 3️⃣ حضور بسیار قوی ایرانیان در حماسه‌ی اربعین علی‌رغم مشکلات بسیار و معطلی طولانی که نماد مانور توانایی بسیج‌سازی شد. 4️⃣ ارتش الهام علی‌اف در مرز با ارمنستان درگیر شد. 5️⃣ دولت ترکیه به ۴۵۰۰۰ نفر از‌ نیروهای ذخیره‌اش برای شرکت در جنگ با ارمنستان (بخوانید ایران) اعلام آماده‌باش کرد. 6️⃣ سپاه اعلام کرد ۴۵۰۰۰ نیرو در مرز ارمنستان مستقر کرده است. 7️⃣ الهام علی‌اف اعلام کرد که ۷ کیلومتر دیگر از ارمنستان را تصرف کرده و فقط ۲۰ کیلومتر باقی مانده تا ارتباط ایران و ارمنستان برای همیشه قطع شود. 8️⃣ امام خامنه‌ای تاکید کردند ایران به‌هیچ وجه تغییر مرزهای منطقه را تحمل نخواهد کرد. 9️⃣ مهسا امینی به تهران آمد و فوت کرد. 🔟 در روز اول حجم بسیار زیادی محتوا با هشتگ مهسا امینی در فضای سایبر منتشر شد. 1️⃣1️⃣ تمام گروه‌های برانداز که باهم به‌شدت اختلاف داشتند، همگی در یک جبهه‌ی ضد ایران فعال شدند. 2️⃣1️⃣ کومله‌ی کردستان، حزب دموکرات کردستان، ربع پهلوی، ری‌استارت، سازمان منافقین، سلبریتی‌های داخلی، اصلاح‌طلبان، اسنپ، دیجی‌کالا، دیوار و ... همگی به روش‌های مختلف برای شور گرفتن فتنه فعال شدند. 3️⃣1️⃣ مسعود بارزانی با خانواده‌ی مهسا امینی تماس گرفت. 4️⃣1️⃣ شیرینی حضور گسترده‌ی مردم‌مان در با بزرگ‌نمایی رسانه‌ای فتنه‌ی مهسا امینی تحت‌الشعاع قرار گرفت (که باید جبران شود❗️). 5️⃣1️⃣ عناصر جاسوس و عملیاتی کومله، به‌صورت مسلح در خیابان‌ها و در تجمعات اغتشاشات حاضر شدند. 6️⃣1️⃣ بزرگترین و سریعترین عملیات تولید محتوای رسانه‌ای در با رمز مهسا امینی شکل گرفت و در حال تکمیل است. ⬅️ بیش از ۵۰ میلیون صفحه‌ی وب در یک هفته با نام مهسا امینی ساخته شد در حالی که فقط ۲۰ میلیون صفحه وب با نام فرد مشهور و پرحاشیه‌ای مانند ترامپ در ۶ سال تولید شده است. 7️⃣1️⃣ مریم رجوی از حضور آشوب‌گران در خیابان‌ها ابراز رضایت کرد‌. 8️⃣1️⃣ اردوغان: برای نبرد ارمنستان آماده‌ایم. 🔸 در صورت اشغال این ۲۰ کیلومتر باقی مانده توسط آذربایجان، دولت عثمانی مدنظر اردوغان شکل خواهد گرفت و از دریای خزر تا دریای سیاه در دولت بزرگ ترکیه قرار خواهد گرفت. 🔹 به‌دنبال آن نیز تحریک استان آذربایجان ایران برای تجزیه شدن از ایران انجام خواهد شد. 🔸 همچنین مسیر استراتژیک راه ابریشم دور خواهد خورد و ایران بزرگترین متضرر این پروژه خواهد بود. 🔹 در ضمن گاز آذربایجان توسط ترکیه به اروپا خواهد رسید. 9️⃣1️⃣ سلبریتی‌ها علی‌رغم تذکر نظام به آنها، به فتنه دامن زدند که تقویت‌کننده‌ی احتمال همکاری آنها با سرویس‌های دشمن است. 0️⃣2️⃣ کشته‌سازی‌ها در کف خیابان حکایت از حضور تیم‌های آموزش‌دیده‌ی دشمن در میدان دارد و احتمالاً در تلاش هستند که فضا را به‌سمت جنگ‌های شهری پیش ببرند. 🔶🔹 نتیجه الان در ابتدای یک فتنه‌ی پیچیده و چند وجهی قرار داریم که جنگ‌شهری و تجزیه‌طلبی، بخشی از پازل آن است. ⭕️ وقایع این ایام را باید به‌صورت توأمان و مرکب تحلیل کرد، نه مجزا و منفرد.
🔻سعادت اجتماعی و دولت اسلامی (روزنامه ایران) ۱. انقلاب و انقلابی‌ها، از «گفتگو» هراسان و گریزان نیستند. انقلاب ایران، به‌واقع در متن «جامعه» ریشه دارد و از «عقلانیّت» برمی‌خیزد و حاصل حلقۀ بستۀ سیاسی نیست. انقلاب، هویّت دارد و سیّال و شناور نیست، امّا «گفتگو» را نیز اصل می‌شمارد و آن را به‌عنوان یک ارزش قطعی، به رسمیّت می‌شناسد. حرکت در مسیر گفتگو، «اضطرار» نیست که «موسمی» و «موقتی» باشد، همچنان هدف از آن، «تسکین‌دادن» و «تعدیل‌کردن» نیز نیست. گفتگو، معبر وصول به «حقیقت» است و اگر این‌گونه نبود، روایات اسلامی از «تضارب آراء و عقول»، استقبال نمی‌کردند. پس گفتگو فقط «ضرورت» نیست، بلکه «فضیلت» نیز هست. نباید از «دیگری‌های معرفتی» و «اغیار فرهنگی» هراسید و از شنیدن مخالفت‌ها گریخت، بلکه باید در وسط معرکۀ «نبرد شناختی» ایستاد و شجاعانه و عالمانه، به همۀ پرسش‌ها و ابهام‌ها پاسخ داد و از متن تضاد جدّی و کشمکش واقعی، به ثبات و تعادل رسید. انقلاب، خواهان «انسداد» و «اختناق» نیست و در برابر هیچ انتقاد و اعتراضی، مسیر «سرکوب» را در پیش نمی‌گیرد. آری، چنانچه «اغتشاش» و «غوغاسالاری» و «توطئه» و «هرج‌ومرج» در میان باشد، نه دولت اسلامی و نه هیچ دولت دیگری، سکوت اختیار نمی‌کند و «قانون‌شکنی» را برنمی‌تابد. اگر به نام «آزادی» و «نقادی» و «اعتراض»، سهم «اخلاق» و «انصاف» و «قانون» ادا نشود و همۀ ساختارها و قواعد، زیر پا نهاده شوند، باید از «حرمت حاکمیّت» و «حقّ جامعه» دفاع کرد. ۲. دولت اسلامی، «تمامیّت‌خواه» نیست و نمی‌خواهد در همۀ عرصه‌های زندگیِ مردم دخالت کند و قدرت «انتخاب آزادانه و شخصی» را از آنها بستاند. جامعۀ اسلامی، مبتنی بر «انتخاب‌های آگاهانه و واقعی» است، نه جامعۀ برخاسته از «تحکّم» و «تحمیل». تأکید بر «مهندسی فرهنگ» و «بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگ» و «حجاب» و «هویّت اسلامی و ایرانی» و «سبک زندگی» و ... هرگز به معنی آن نیست که انقلاب می‌خواهد برای «تمامِ جزئیّاتِ زندگیِ فرهنگیِ مردم»، قاعده بسازد و همه‌چیز را در اختیار خود بگیرد. انقلاب، دغدغۀ حفظ «سعادت معنوی» و «سلامت اخلاقیِ» جامعه را دارد و نمی‌خواهد جامعه در اثر دست‌کاری‌های بیرونی و نفوذهای هدفمند و پُررنگ، خویشتنِ خویش را ببازد و در روند نئولیبرالیسمِ جهانی، هضم و مستحیل شود. انقلاب نمی‌خواهد خودش در قدرت بماند، امّا جامعه در مسیر «سقوط دینی» و «زوال ارزشی» قرار بگیرد. «کمالِ باطنیِ جامعه»، مهم‌ترین مسأله و دغدغۀ انقلاب است و فلسفۀ دولت اسلامی عبارت است از بسترسازی برای دستیابی فرد و جامعه به خیر و صلاح و سعادت. همۀ هدف‌های مادّی و این‌جهانی، در سایۀ این هدف غایی قرار دارند و باید هماهنگ با آن باشند. ۳. البتّه این امر به معنی آن نیست که انقلاب، از «روش‌های ناصواب» برای رسیدن به این هدف متعالی استفاده می‌کند. دولت اسلامی از نظر دینی، حقّ ندارد جامعه را به حال خود «رها» کند و در آن را با «گرگ‌های فرهنگی» و «رهزنان ایمان»، تنها بگذارد، همچنان که حقّ ندارد بر «استبداد» و «اختناق» تکیه کند. منطق «مردم‌سالاریِ دینی»، نه این است و نه آن. مردم‌سالاریِ دینی یعنی محترم‌شمردن انتخاب‌ها و اراده‌های مردم در «چهارچوب ارزش‌های دینی». یعنی دولت اسلامی باید مردم را آنچنان «تعلیم» دهد و «تزکیه» کند که خواسته‌‎هایش، مشروع و عالی باشند. ۴. در این میان، اگر عدّۀ اندکی بر آن شدند که ارزش‌های دین‌‌ستیزانۀ خویش را بر جامعه و حاکمیّت تحمیل کنند و به فساد و تباهی و بی‌اخلاقی و پرده‌دری و بی‌حیایی، «تجاهر» کنند، دولت اسلامی نباید «تساهل‌وتسامح» بورزد و مجال دهد که یک جماعت ناچیز، جامعه را دچار «تنش ارزشی» و «تلاطم معنوی» کند. اینجاست که «حقّ معنویِ جامعه»، معنا می‌یابد و دولت اسلامی به سبب اسلامی‌بودن، باید در عمل نشان دهد که نسبت به تداوم و رسمیّت «ارزش‌ها»، وفادار و متعهد است و بیرون‌ زدگی‌‌های لجوجانه و کج‌روی‌های هدفمند را برنمی‌تابد. از جمله، «فساد اخلاقی» و «کشف حجاب» و «بی‌عفتی» و «برهنگی» در عرصۀ عمومی، رفتارهایی هستند که برای دولت اسلامی، «تکلیف شرعی» می‌آفرینند. مسأله نیز منحصر به «عرصۀ عمومی» است و «عرصۀ خصوصی»، محترم و محفوظ از دخالت و حضور دولت اسلامی است. همۀ سخن درباره «جامعه» است و این‌که نباید در جامعۀ اسلامی، انحراف و فساد، «عیان» و «آشکار» باشد، وگرنه حریم خصوصی، در امان و خارج از بحث است. کار دشواری نیست که غیرمتعهدان به ارزش‌های الهی و اخلاقی، دست‌کم در «جامعه» و در حضور دیگرانی که می‌خواهند فضای عمومی، سالم و قدسی باشد، از آشکارسازیِ محرّمات شرعی و رفتارهای ضدّاخلاقی بپرهیزند و اندکی در «موقعیّت عمومی»، خویشتن‌داری کنند.
✅ کنشگری میدانیِ مردم و سرنگونی معادلۀ غیرانقلابی‌ها ۱. در این روزها، همواره نیروهای غیرانقلابی از «مردم» سخن می‌گفتند و به نام «مردم» حرف می‌زدند و «مردم» را روایت می‌کردند و خواسته‌های خود را به «مردم» نسبت می‌دادند. راهپیمایی حماسی این روزها در تمام ایران نشان داد که این «روایت‌ها» و «نسبت‌ها» و «تفسیرها» و «تحلیل‌ها»، خطا و ناصواب بودند و «مردمِ آنها» با «خودِ مردم»، فاصلۀ فراوان، بلکه تضاد دارد. امروز خودِ مردم، زبان گشودند و با حضور و شعارهای‌شان، خودشان را روایت کردند و بار دیگر آشکار ساختند که «مردمِ روایت‌شده» از سوی جریان غیرانقلابی، «بافتۀ مجازی» و «ساختۀ تخیّلی» است. از این لحظه به بعد، اینان یا سکوت اختیار می‌کنند و یا باز هم همین «مردمِ واقعی» را به دلخواه خویش، روایت می‌کنند، اما هرچه کنند راهی برای برون‌رفت از چاله‌ای که در آن گرفتار شدند، ندارند. صدای «واقعیّت متراکم» و «عینیّت پهن‌دامنه»، آن اندازه بلند و رسا بود که همۀ «کج‌روایت‌ها» و «خلاف‌گویی‌ها» و «جوّسازی‌ها» را بلعید و منهدم کرد. این قبیل «ابرواقعیّت‌ها»، تنها پادزهر روایت‌پردازی‌های دروغین هستند. خوشا به حال انقلاب که چنین بدنۀ اجتماعی‌ای «وفادار» و «متعهد»ی دارد که هیچ‌گاه، طریق بی‌تفاوتی در پیش نمی‌گیرند و در برنگاه‌های تاریخی، «بودن‌شان» و «همدلی‌شان» و «انقلابی‌گری‌شان» را عیان می‌کنند. دیگر باب استناد واهی و ارجاع دروغین به مردم، مسدود شده و جریان غیرانقلابی نمی‌تواند از مردم برای منافع خویش، بهره بگیرد و خودش را برآیند مردم بنمایاند. به‌راستی که انقلاب، جان تازه گرفت و طراوتی دل‌انگیز یافت. هم حضور مؤمنانۀ مردم، شگفت‌آور است و هم خاصیّت مصونیّت‌بخشی آن. ۲. نیاز به هیچ تفسیر و روایتی نیست؛ اجتماع امروز، «صامت» نبود که تحلیل‌گر و فهم‌کننده بخواهد. مردم، همۀ آنچه را که می‌خواستند، با «فریاد» و «خروش» و «حرارت» عرضه کردند و نیّات و اندیشه‌ها و دغدغه‌ها و آرمان‌ها و حسّاسیّت‌های‌شان را بیان نمودند. این جماعت عظیم، سخن ناگفته‌ای باقی نگذاشت. در روزهای اخیر، دو جریان در ایران شکل گرفت که رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. جریان ضدّانقلابی و غیرانقلابی، هرچه در توان داشت را به میدان آورد امّا حاصلش، جز تعداد انگشت‌شماری گروهکی و ولنگار و بازی‌خورده نبود که در شبکه‌های اجتماعیِ غربی، سامان‌دهی شده بودند. مردمِ اینها، همین اندازه «کم‌تعداد» و «فرومایه» بودند. در این سو، جریان انقلابی نیز امروز به میدان آمد و خویش را نمایان کرد و نشان داد که چقدر «عمق» و «عقبه» دارد. در نتیجه، ورق برگشت و معادلۀ پیشین، سرنگون شد. جریان غیرانقلابی، باز هم همۀ اندخته‌های خویش را در «معرکۀ میدان»، یک‌جا و ذلیلانه باخت و در متن یک «مواجهۀ عینی»، به حاشیه رفت. آن همه تلاش و برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و پول‌پاشی و وعده‌پراکنی و تهییج کجا و این «نتیجۀ ناچیز و تمسخرآمیز» کجا؟! جامعۀ ایران با عمل و میدان‌گزینی و حضور خویش نشان داد که ایدئولوژیِ انقلابی، همچنان «صدرنشین» و «پُرجاذبه» و «مقتدر» است و جوّسازی‌ها و هوچی‌گری‌ها در فضای مجازی و در میان سلبریتی‌های دروغ‌پرست، حاکی از واقعیّت اجتماعی نیستند.
# در سوگ تقوا و عقلانیت برخی مدعیان مرجعیت 🔸 ماجرای فوت مهسا امینی، بهترین دستاویز برای موج‌سواری منافقین و دشمنان مختلف جمهوری اسلامی شد؛ از کومله، تا سلطنت‌طلب تا .... 🔹 از دشمن که به غیر از دشمنی و خنجر جفا توقعی نمی‌رود؛ اما در این میان، از معمّمین و افرادی که داعیه‌ی مرجعیت و یدک‌کشیدن نام اجداد و سیادت را دارا هستند، انتظار می‌رفت با کلماتی مبهم بنزين بر آتش نریزند و تا روشن‌شدن ابعاد مختلف حادثه صبر کنند. 1⃣ چه کنیم از دست افرادی که مدام دنبال مطرح‌کردن خود به عنوان مرجع تقلید هستند؛ در مقابل جامعه مدرسین قد علم می‌کنند اما همان زمانی که اصحاب فتنه از مرگ نامعلوم یک دختر، جمهوری مظلوم اسلامی را به انواع اتهامات محکوم می‌کنند، این مرجع خودخوانده هم نگرانی عمیق خود را از برخوردهای نسنجیده‌ای که به نام دین صورت می‌گیرد ابراز می‌کند!! 2⃣ چرا وقتی مادر این دختر، دخترش را از حضرت زهرا سلام الله علیها پاک‌تر دانست این مدعیان ابراز تأسف نکردند؟ 3⃣ چرا وقتی عده‌ای فریب‌خورده بر اساس غلیان احساسات و همین قضاوت‌های عجولانه با اغتشاشگران همدست شدند ابراز نگرانی نکردند؟! 4⃣ این مدعیان بدانند، مرجع تقلید یعنی (ره)، کوه غیرت که در واکنش به یک برنامه رادیویی و قیاس حضرت زهرا س با یک بازیگر ژاپنی (به نام اوشین) آن گونه که لازم بود برخورد کرد. 5⃣ اگر آن ابراز نظر و این سکوت مرجع خودخوانده برای جمع‌کردن مقلّد از بین دار و دسته‌ی افراد زاویه‌دار با انقلاب است، بدانیم اینها اصلا دغدغه‌ی تقلید و عمل به رساله ندارند؛ اگر هم واقعا از سر دغدغه‌ی خالصانه و دلسوزی است، تقوا به واکنش دیگری حکم می‌کرد. ♨️ اگر یک درصد از همراهی فریب‌خوردگان با اغتشاشگران در فاجعه‌ی آتش‌زدن پلیس و تعرض به نیروهای انتظامی و شهادت افراد خدوم، به دلیل این اظهار نظر ناروا باشد، چگونه می‌خواهید تاوان این خون‌ها را پس دهید؟!! 🔻 اگر یک درصد اعتماد مردم به نظام اسلامی سست گردد آیا نباید عذاب وجدان داشته باشید؟! ✅ همه‌ی روحانیت خصوصا اهل منبر و تریبون را باید به تقوا دعوت کرد، و بیش از هرچیز به ، چراکه دنیا و آخرت مردم را جهت‌دهی می‌کند.
... می‌گویند که - چون دغدغه معیشت مردم را دارند، معترض اند! - چون تنگناهای اقتصادی گلوی مردم را فشار می دهد، منتقدند! - چون ارزش پول ملی کم شده، به ناکارآمدی نظام اعتراض می کنند! - چون فقرا روز بروز، شرایط دشوارتری را تجربه می کنند، باید نظام عوض شود! - و ... اما دروغ می گویند!! - اگر نگاهی به تیپ و ظاهر آشوبگران بیندازید خواهید دید که اغلب آن از قشری هستند که با معنای فقر و گرسنگی بیگانه اند! - راستی از قیمتهای گزافی که باید بابت تتو و ... بپردازند، خبر دارید! - می دانید پول غذای سگ خانگی حضرات در ماه چقدر است و آن را با اشل حقوقی کارکنان ساده مقایسه کرده اید!؟ - و ... راستی اگر واقعا دغدغه حضرات اقتصاد و معیشت است، چرا فقط چند روز بعد از پیوستن رسمی ایران به شانگهای فتیله اعتراضات بالا رفت! پیمانی که حداقل در حوزه ترانزیت کالا می توانست اقتصاد کشور را تکان جدی دهد. ' تازه تحریم روسیه و بحران انرژی در اروپا فرصت خوبی بود برای ایران در جهت تامین نیازهای اروپا در حوزه انرژی و سفر رییس جمهور به سازمان ملل بهترین بهانه برای گفتگوهای مستقیم سران کشورها. آنوقت در شرایطی که اخبار غیررسمی بیانگر تمایل اروپاییان به آغاز گفتگو برای خرید نفت و گاز از ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل است، همانها که مدعی اقتصاد و نان شب ایرانیان هستند، کاری کردند که رییس جمهور ایران بجای امضاء ذیل قراردادها و تفاهم نامه های اقتصادی، جوابگوی دخالت ها و جسارتهای اروپاییان درباره حوادث داخلی ایران باشد. آری دروغ می گویند که دغدغه ایران و ایرانی را دارند!
⚠️هشدارِ دقیق و جدی⚠️ 🔹بر اساس پژوهش‌های میدانی، در میان دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر، حداقل یکی از پنج شاخصه زیر در ۸۵ درصد جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۵ ساله آشوبگر وجود داشته است: ⛔️1⃣ تک فرزند بودن ⛔️2⃣ ارتباطات از هم گسستۀ خانوادگی (طلاق عاطفی و…) ⛔️3⃣ شاغل بودن پدر و مادر همزمان و عدم نظارت بر رفتار فرزندان ⛔️4⃣ اعتیاد به بازی‌های خشن یا شبکه‌های ماهواره‌ای ⛔️5⃣ زیست و اعتیاد به فضای مجازی ❌ این‌که دشمن در این سال‌ها چقدر برای این چهار موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند که اکنون ثمره‌اش را بچیند، نیاز به فرصت مفصل دیگری دارد😔
💠 ‏چند توصیه به فعالان انقلاب تینیجری؛ اول: هیچ جای عالم با ترند هشتک‌ها، هیچ حکومتی عوض نشده. دلخوش به این قرشمال‌بازی‌های هشتکی تشتکی رباتی نباشید! اینطور هم نیست که چون مثلاً فلان میلیون هشتک زدید پس فلان میلیون هم جمعیت دارید! ‏دوم: جمهوری اسلامی رفتنی نیست. این را از منافقینی که از شما سازمان‌یافته‌تر بودند و در سال ۶۰ و پس از آن پوزه‌شان به خاک مالیده شد یا از اصلاح‌طلبانی که سال ۷۸ و سال ۸۸ هرچه زور داشتند زدند و نشد، بپرسید تا بیهوده وقت ما و عمر خود را تلف نکنید! ‏سوم: در انتخاب لیدرها شأن خود را رعایت کنید. علی کریمی و پرستو صالحی و کتایون ریاحی و سوگند و امثالهم آخه؟! درثانی کسی که چندماه پیش کل اموال را فروخته و دَر رفته، بعد شما را روی میدان مین هل می‌دهد، اصلا فرد قابل اعتمادی برای لیدری نیست! ‏چهارم: انقلاب درد دارد. اینطوری نیست که بزنی و بشکنی و بُکُشی و بی‌هزینه عبور کنی. هزینه هم یعنی چک و لقد و کتک و زندان و سوءپیشینه و هزار و یک مکافات بعد. اول حساب خود را با این چیزها صاف کنید و بعد به میدان بیایید. برای یک انقلابی خوب نیست که تا پخ شنید وسط میدان گریه کند! ‏پنجم: امنیت که از بین رفت، فقط برای آخوندها یا انقلابی‌ها و امثالهم از بین نمی‌رود. برای همه از بین می‌رود. از جمله شما، دوستان شما، خانواده شما و... پیش و بیش از هیجانی رفتار کردن، به نتیجه افعال و اعمال و اقداماتی که می‌کنید و تبعاتی که برای خود شما خواهد داشت، فکر کنید..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس احمق سعودی: ایران باید تجزیه شود و به چند کشور کوچک تبدیل شود! +دست به دست کنید علی کریمی ببینه
⭕️ آشوب در عربستان! 🔹 چرا سعودیها می توانند از طریق یک شبکه ماهواره ای ( ایران اینترنشنال)، یک مرکز جنگ روانی در فضای مجازی ( مرکز اعتدال) و استخدام چند سلبریتی ، مملکت ما را به آشوب بکشانند اما ما تا امروز موفق به «مقابله به مثل» و ایجاد شورش در عربستان نشده ایم؟ آن هم در حالی که بخش زیادی از شهروندان عربستان از حکومت آل سعود ناراضی‌اند؟ ❇️ پاسخ اینجاست که : مردم عربستان می دانند مجازات کوچکترین حرکت علیه آل سعود، «قطع گردن با شمشیر» است و حاکمان ریاض اهل رافت اسلامی و تساهل با آشوبگران و «تحریک کنندگان به اغتشاش» نیستند!
🇮🇷 📝 تلفات سنگین تروریست‌های تجزیه طلب در حملات پهپادی 🍃🌹🍃 🔻طبق اخبار واصله از منابعی در سپاه پاسداران طی عملیات‌های ترکیبی موشکی، پهپادی و حملات هلیکوپترهای سپاه که مشترکاً توسط نیروی زمینی، هوافضا، هوانیروز و نیروی قدس سپاه پاسداران طراحی و در پنج روز گذشته اجرا شد (و همچنان ادامه دارد) تروریست‌های تجزیه طلب تلفات سنگینی را متحمل شدند که به صورت کلی شامل موارد زیر می‌گردد: 🔹نابودی کامل هشت کمپ آموزشی، پشتیبانی و عملیاتی 🔸زخمی شدن بیش از ۹۰ نفر 🔹کشته شدن حداقل ۷۰ تروریست عادی 🔸به درک واصل شدن ۱۵ فرمانده ارشد 🔺نابودی تجهیزات، خودروها و زیرساخت‌های تروریست‌ها
🔰تأثیرات اقتصادی آشوب‌های اخیر 🔹رشد و توسعه اقتصادی در امنیت پایدار شکل می‌گیرد و بدون آرامش اجتماعی و امنیت ملی، جذب  سرمایه‌گذاری که موتور تولید است دچار اختلال می‌شود و مزیت‌های بالقوه کشورها امکان فعلیت نمی‌یابند. بر همین اساس امنیت از جمله مهم‌ترین عوامل و شاخص‌های تجار بین‌المللی در انتخاب کریدورهای ترانزیتی بوده است که می‌تواند تأثیرات بسزایی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز داشته باشد. اما متأسفانه ناآرامی‌های اخیر، فارغ از علت و ریشه‌های آن،  می‌تواند تأثیرات و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را در بخش‌های کلان کشور داشته باشد. یکی از حوزه‌هایی که متأثر از این آشوب‌ها، تأثیر منفی می‌پذیرد و ضرر آن به همه مردم بر می‌گردد، حوزه ترانزیت کالا و جذب سرمایه‌گذاری در کشور  است. مخابره پیام ناامنی در کشور منجر به خروج ایران از مسیرهای ترانزیتی و جایگزین‌شدن مسیرهای فرعی می‌شود. برای مثال اندیشکده حمل و نقل ایران در گزارشی به تأثیرات اقتصادی ناآرامی‌های اخیر پرداخته است و می‌نویسد که در پی آشوب‌های اخیر و تصویر مخابره شده از ایران به جهان، ترانزیت عبوری از کشور کاهش یافته است. طوری که برخی فورواردرها تا 40% افت ترانزیت را گزارش کرده‌اند.  این در حالی است که به یمن رویکرد و اقدامات دولت سیزدهم، در چند ماهه اخیر دستاوردهای خوبی در جهت بالفعل‌کردن مزیت ترانزیتی ایران و همچنین رشد سرمایه‌گذاری در کشور حاصل شده است. به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر ترانزیت تمام ریلی و حرکت قطار کانتینری قزاقستان از مسیر ایران و  همچنین حرکت اولین قطار باری بین‌المللی «عبور از دریای خزر» از «یین چوان» در شمال غرب چین به سمت بندر انزلی حرکت کرد. در خرداد ماه نیز برای نخستین بار محموله ترانزیت چندوجهی از روسیه به هند مسیر خود را از طریق کریدور شمال- جنوب موسوم به INSTC آغاز کرد. برخی آمار عنوان می‌دارند که درآمد کشور از محل ترانزیت می‌تواند نزدیک به بیست میلیارد دلار در سال باشد. در بخش سرمایه‌گذاری نیز بر اساس آمار بانک مرکزی شاهد رشد سرمایه‌گذاری در ۶ ماهه اول سال جاری بوده‌ایم. در شرایطی که ملت ایران در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، تداوم ناامنی و آشوب در کشور، وضعیت بازارها، کسب و کار مردم و اقتصاد را با چالش‌های بیشتری مواجه می‌کند و قاعدتا هم‌چنان‌که فشار این سختی‌ها بر مردم خواهد بود، موجب خوشحالی و امیدواری دشمنان نیز فراهم می‌شود.
# ‏حجاب در روز بعیت عمومی با امیرالمؤمنین در سال٣۵مدینه ‏شاید از ذهن ما مسلمانان بگذرد که دقیقا حجاب در صدر اسلام چگونه بوده است؟ بی حجاب/باحجاب داشته ایم؟اصلا حجاب از مسائل جامعه و حکومت بوده است؟ مخالفان و موافقانی داشته است؟ نکته ظریفی از امیرالمؤمنین در بیعت عمومی سال٣۵در مدینه در باره حجاب هست که به درک آن روز کمک میکند ‏امیرالمؤمنین در خطبه٢٢٩می فرماید در روز بعیت مردم بسیار خوشحال بودند و علاوه بر توده مردم،استثنائاتی که حضور یافته بودند را ذکر می کند.نوجوانان، پیران، مریضها(بر دوش بودند)اما در بین استثنائات به"دوشیزگان بدون نقاب"هم اشاره می کند.فهم بنده این است که دختران بدون نقاب شل حجابان آن‌روز محسوب میشده اند ‏و امیرالمؤمنین می گوید حتی آنانی که از جنس من نبودند عدالت را در من می دیدند.پس روشن می شود که کف حجاب بدون نقاب ظاهر شدن بوده که عمدتا دختران دم بخت چنین بوده اند و سقف آن حداکثری بوده است.بنابراین بی حجابی کلا در اسلام و ایران امری وارداتی است ‏بَلَغَ مِنْ سُرُورِ النَّاسِ بِبَيْعَتِهِمْ إِيَّايَ أَنِ ابْتَهَجَ بِهَا الصَّغِيرُ وَ هَدَجَ إِلَيْهَا الْكَبِيرُ وَ تَحَامَلَ نَحْوَهَا الْعَلِيلُ وَ حَسَرَتْ إِلَيْهَا الْكِعَابُ ‏ آنچنان مردم در بيعت با من خشنود بودند كه خردسالان شادمان، و پيران براى بيعت كردن، ‏لرزان به راه افتادند، و بيماران بر دوش خويشان سوار و دوشیزه گان بى نقاب به صحنه آمدند. ‏چقدر شبیه استقبال بی نظیر همه از امام خمینی و بعد زیر بار فرامین وی نرفتن عده ای است عده ای سکولاريسم خواستند، عده ای حجاب نخواستند و....بیعت کنندگان با امیرالمؤمنین از سال٣۵تا٣٨سه جنگ را بر او تحمیل کردند.تاریخ تکرار میشود اما افراد متغیرند.
# جهاد تبیین: ‏دستگاه قضا یا سیستم های امنیتی کشور جوانانی که فاقد چهارچوب فکری، پرهیجان،بی تجربه،قابل تحریک، اما به دشمن متصل نیستند و در آشوب ها دستگیر شده اند را سخاوتمندانه و آینده نگرانه رها نمایند.محرومیت های اجتماعی و سابقه سو میتواند برای آینده شان سرنوشت ساز شود.دشمن هم در کمین جذب است. # ‏از جمله مسائلی که باید مورد تحلیل و بررسی جدی جامعه شناسان و دولت قرار گیرد اینکه عمده حاضرین در اغتشاشات اخیر یا دستگیر شدگان همانهایی هستند که در سالهای٩۶و٩٨ حاضر بودند.یعنی عمده معترضان به مساله معیشت و خانم امینی مشترکند.گر چه ماهیت موضوع متفاوت است.شاید این اشتراک نشان دهد که هر دو موضوع بهانه باشد.
?هدف، «رهاسازی حجاب» است ۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقن‌های بی‌حجابی" نیز نبوده است، چه رسد به "بی‌حجابی‌های مرزی". در عمل مشاهده می‌کنیم که پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که "فاصلۀ آنچنانی" و "زاویۀ زیاد" با حجابِ معیار دارند، برخورد می‌کند، نه بیشتر؛ یعنی "سطوح فروتر از این"، به اخلاق و دیانت خود شخص واگذار شده است و نوعی "انتخاب ایمانی" است. پلیس امنیت اخلاقی با "کم‌حجاب‌ها" یا "شل‌حجاب‌ها"، مواجهه‌ای ندارد و تمرکزش بر روی زنانی است که وضع پوشش‌شان، "انگشت‌نما/ جیغ/ رسوا/ قبیح" است، نه هر کسی‌که "حدود شرعیِ حجاب" را رعایت نکرده است. فرض کنید زنی که در جامعه، "آرایش متوسط" انجام داده باشد، مرتکب منکر شرعی شده است، امّا با این حال، پلیس امنیت اخلاقی با او برخورد نمی‌کند. یا زنی که "بخش اندکی از موی سرش" بیرون است. این‌چنین مواردی، "مشروع" نیستند، امّا برخوردی نیز با آنها صورت نمی‌گیرد. این یعنی حدی از "مدارا" در مقام اِعمال قانون، روا شمرده می‌شد. "مسألۀ اصلی" نیز این است که آیا باید با اندک زنانی که به‌شدّت کم‌حجاب و بدحجاب هستند و گاه حتّی کشف حجاب کرده‌اند، مواجهۀ قانونی صورت بگیرد یا خیر؟ اینان زنانی هستند که حتّی چشم‌های زنان شُل‌حجاب را نیز به خود خیره می‌کنند. این یعنی وضع پوشش آنها، در "مرحلۀ قرمز" قرار گرفته است. آیا این عدّه باید مشمول برخورد قانونی قرار بگیرند یا خیر؟ چنانچه معتقد به "حجاب اختیاری" باشیم، نباید مواجهۀ قانونی را شامل هیچ لایه‌ای از بی‌حجابی بدانیم. ۲. هر چند "بگیروببند"، راه‌حلِ "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بی‌حجاب‌ها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمی‌پذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری می‌کنند، "تنها راه‌حل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. فرض کنید زنی با "تذکّر"، حاضر به رعایت حجاب نشود و همچنان برهنگی را ترجیح بدهد. در این حال، می‌توان با این استدلال که نباید او را "لجوج" کرد، او را منع نکرد؟! آری، شکل‌گیری لجاجت در او نسبت به دین و انقلاب، مفسده است و باید در حد امکان، از آن پرهیز داشت، ولی چنانچه او به رعایت "مصلحت جامعه" تن در نداد، باید مصلحت او را نادیده گرفت. در واقع، "حقوق جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم دارند. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، "سست" و "رقیق" شدند و می‌توان در سایۀ مخالفت با تک‌صدایی و تک‌ارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را "یک‌شبه" خواهند رفت. گویا خواستۀ نهفته‌ای در پشت "سد" قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بی‌بندوبار برای رهاشدن بوده است. در اینجا دیگر عبور از ارزش‌ها، "تدریجی" و "گام‌به‌گام" نخواهد بود؛ بلکه "ناگهان"، همۀ سرمایۀ "رفتار‌پردازیِ جنسی" به صحنه خواهد آمد. ۳. پلیس امنیت اخلاقی در این سال‌ها، بیش از "دو هزار عملیات" داشته است. از میان این رقم، چه تعداد خطا رخ داده است؟! در این مدّت، چند فیلم دیده‌اید که نشانگر "رفتار غیرقانونی" بوده‌اند؟! بعید می‌دانم که به ده فقره برسد. فرض کنید یکی از نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، تخلف کرده است. در این حال، باید بی‌حجابی را "منکر" قلمداد نکرد و "حکم جزایی" برای آن مقرّر نکرد، یا باید "فرد خطاکار و قانون‌شکن" در پلیس امنیت اخلاقی را که به نام دین، "برخلاف دین" عمل کرده، مجازات نمود؟! از هر قانونی می‌توان سوءاستفاده کرد. آیا باید خودِ "قانون" را انکار کرد؟! نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهه‌های غیرقانونی و غیراخلاقی" با بی‌حجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه می‌کنند، امّا از آن سو، "بی‌حجابی" را نیز "قانون‌شکنی" و "حرام شرعی" می‌انگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بی‌حجابان". کسانی‌که موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلع‌وقمع"."درست‌بودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وانمی‌گذارد، بلکه "منع‌ها" و "مجازات‌ها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر می‌گیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است.
*🔹چرا امریکا از حضور پهپادهای ایرانی در روسیه عصبانی است؟ 🔹این سوالی است که شاید در وهله اول پاسخ آن را همه بدانید و فکر کنید که بله، حضور این پهپادها می‌تواند باعث شکست ناتو در جنگ با روسیه شده و به پیروزی این کشور در این نبرد کمک کند! اما این بخشی از حقیقت است و همه حقیقت نیست، بخش اصلی و به قول معروف بزرگ‌تر را طرف امریکایی بر زبان نیاورده و تلاش کرده تا در حوزه تبلیغاتی و رسانه‌ای این موضوع را به صورت غیرعلنی مطرح کند. 🔹اگر دقت کرده باشید، این روزها ویدئوهای متعددی از حضور و فعالیت پهپادهای ساخت ایران که بیشتر آن‌ها نیز انتحاری هستند منتشر می‌شود و اوکراینی‌ها از سیاست مخفی‌کاری در این زمینه به سیاست اعلانِ حضور و اعلام موضع رسیده‌اند. آخرین موضعی هم که گرفتند پس گرفتن اعتبارنامه سفیر ایران در کی‌یف بود (که البته نصف حقش بود) و حالا هم دارند ننه من غریبم بازی در می‌آورند شاید امریکا، اروپا یا رژیم صهیوینستی بیایند و به آن‌ها برای مقابله با این پهپادها کمک کنند. 🔹این را بارها گفته‌ایم و دوباره هم تاکید می‌کنیم پهپادها نه روئین‌تن هستند و نه نامرئی، یک پرنده کوچک با یک موتور چند اسب بخاری که یک مشکل در ارسال سیگنال می‌تواند اسباب سقوط آن‌ها را فراهم کند بنابراین اگر طرف مقابل در شرایط مناسب بوده و سلاح مناسب را هم داشته باشد می‌تواند آن‌ها منهدم کند، کما اینکه در طول این چند روز شاهد انتشار تصاویری از سرنگونی آن‌ها بوده‌ایم و بعد از این هم منتشر خواهند شد. 🔹اما حقیقت ماجرا در مورد مخالفت صریح امریکا با ارسال پهپاد توسط ایران به روسیه به نظر فارغ از جنگ فعلی بوده و پس از آنکه کاخ سفید مطمئن شد این پهپادها ارسال شده و مقامات ایرانی وقعی به خواسته‌ها و تهدیدات آن‌ها نگذاشته‌اند سیاست سکوت را در پیش گرفت و در این چند هفته عملاً صحبت جنجالی و عجیبی از طرف سران کاخ سفید را شاهد نبوده‌ایم و حتی رسانه‌های این کشور هم به صورت محدود و هدفمند به حضور این پهپادها در نبرد اوکراین می‌پردازند. 🔹اما چرا امریکا واقعاً با حضور پهپادهای ایرانی مخالفت کرد؟ در حالی که به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز چینی‌ها که روابط بسیار نزدیکی با مسکو دارند در این زمینه حاضر به همکاری و همراهی نشدند و هندی‌ها نیز که میزان قابل توجهی نفت از روسیه خریداری کرده و تسلیحات آن‌ها عمدتاً منشأ روسی دارند حرف طرف را گوش کرده و عملاً هیچ همکاری نزدیکی در این زمینه نداشتند؟ شاید هندی‌ها تکنولوژی چینی‌ها را نداشته باشند اما در این زمینه همکاری نزدیکی با رژیم صهیونیستی داشتند! 🔹نخستین موضوع که به نظر مهمترین و اصلی‌ترین موضوع است؛ ترس امریکایی‌ها از انتقال تکنولوژی پهپادها به روسیه بود. این حقیقت که پهپادهای ایرانی به صورت انبوه از تکنولوژی روز امریکایی استفاده می‌کنند بر کسی پوشیده نیست. در یک دهه گذشته تقریباً هر مدل پهپادی که در امریکا ساخته شده و در آسیای غربی پرواز کرده به شکلی سر از ایران درآورده و متخصصان ایرانی از این تکنولوژی‌ها برای ساخت نمونه ایرانی و بومی پهپادهای خود بهره گرفته‌اند، تکنولوژی‌ای که حداقل روس‌ها به آن دسترسی ندارند. 🔹در این زمینه باید گفت پهپادی مانند آرکیو 170 یا همان لاشه گلوبال هاوک، یا پهپادهای ام‌کیو 1 و ام‌کیو 9 در نسخه‌های متعدد، انواع و اقسام پهپادهای ساخت رژیم صهیونیستی که آن‌ها نیز از دانش امریکایی‌ها در این زمینه بهره می‌گیرند با حضور در زیر دست جوانان ایرانی به یک دانش بومیِ ایرانی تبدیل شد که خروجی آن پهپاد شاهد 136، شاهد 129، مهاجر 6، شاهد 192 و یسیر است که به صورت انبوه به طرف روس فروخته شده و درصد موفقیت قابل قبولی را هم کسب کرده‌اند. 🔹مساله دوم که باید به آن اشاره کرد ایجاد یک بازار بزرگ برای پهپادهای ایرانی است. حضور پهپادهای ایرانی در نبرد اوکراین، جایی که صحنه بزرگ‌ترین نبرد شرق و غرب بعد از جنگ جهانی دوم است و غربی‌ها با همه داشته‌های خود پا به عرصه گذاشته و در تلاش هستند تا روسیه را شکست دهند باعث می‌شود که قابلیت‌های پهپادهای ایرانی که تا به امروز در یمن، عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و اتیوپی دیده شده بودند، به شکل وسیع‌تری به نگاه جهانیان بنشیند و این بر خلاف خواسته امریکا است. 🔹حقیقت آن است که صادرات هر پهپادی می‌تواند صدها شغل در ایران ایجاد کند و فضای کسب و کار بزرگی را فراهم کند. این صادرات ارزش افزوده بالایی دارد و به عنوان سومین مساله، می‌تواند درآمد قابل توجهی نصیب ایران کند. بخشی از این درآمدها به صورت مستقیم به جیب شرکت‌های دانش‌بنیان همکار وزارت دفاع می‌رود و جوانان مشغول به کار را راضی می‌کند. ➖➖➖➖➖
رسانه‌ صهیونیست: ایران موفق به مهار آشوب شد 🔹شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی: متاسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را در بر گرفته بود، بیاندازند. آشوب‌ها شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند. 🔹یهود یعاری، تحلیلگر این شبکه گفته: آمریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را برای ایجاد اختلال ایران باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آن‌ هستیم.
@ رفته رفته زوایای پنهان فتنه اخیر مشخص میشود هر چند به فرموده حضرت آقا این فتنه ها برکاتی دارند که بعدها مشخص میشود *یکی از برکات این بود که اصلی ترین سپاه و سلاح دشمن که سالیان سال روش خیلی کار کردن و خیلی هم براش خرج کردن لو رفت و اون هم سپاه سلبریتی های خائن که طی سالیان گذشته اونها رو جذب کرده، بود چه سلبریتی بازیگر چه فوتبالیست دست همشون برای مردم رو شد* *یکی دیگر از برکات این فتنه این بود که برای بار دهم فهمیدیم که دشمن در زمین رسانه بسیار قوی تر از ماست و فقدان یک رسانه بزرگ انقلابی کاملا حس میشود* امیدوارم مسئولین کشور از خواب بیدار بشن و فکری به حال رسانه بکنند یکی دیگه از برکات فتنه این بود که مشخص شد زمانی که دوستان جبهه انقلابی به جون هم افتادن و دارن همدیگر رو تخریب می‌کنند و فشل میشوند دشمن به راحتی تو فضای مجازی جولان میدهد *یکی دیگه از برکات این فتنه شناسایی مقر و محل طراحی و اجرای این فتنه شوم بود* و همونطور که قابل پیش‌بینی بود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلایی به سر مقر کومله ها آوردن که تا عمر دارن یادشان خواهد ماند.
# رفع فیلتر اینستاگرام مرحله دوم براندازی و ادامه فتنه هیبریدی با اسم رمز مهسا امینی است ⭕️سالها مسئولان صهیونیست شبکه اجتماعی فرازبانی و تصویر محور اینستاگرام به عنوان سلاح کشتارجمعی افکار عمومی ایرانیان تلاش کرده‌اند یک نسل جدید در ایران توسط سلبریتی‌ها و وطن فروش‌هایی نظیر مصی با ارزش‌های غربی و ضد دینی تربیت کنند. ⭕️ در دوران خسارت بار حسن روحانی نیز با گره زدن کسب و کار مردم به این شبکه صهیونیستی تلاش کردند تا مانع اجرای قانون برای اینستاگرام در داخل کشور شوند. ⭕️ اما اینستاگرام با حذف تصاویر قهرمان شهید عزیز ما یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد تمام امکاناتش را برای نابودی فرهنگ، هویت و نسل آینده‌ی ما بکار گرفته و در فتنه اخیر نیز به عنوان بستر اصلی فتنه هیبریدی-شناختی برای براندازی ایران اسلامی و سوریه سازی آن همگان نقشش را دیدند. ⭕️ خوب است مسئولین عزیز حال که این شبکه غیر اجتماعی که سابقه سرکوب آزادی بیان را در آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ دارد و شرایط ایران را نپذیرفته به کسب و کارهای مجاز و مشروع اعلام کنند تا به بستر های داخلی مانند باسلام، روبیکا، ایتا و ... بیایند و حتی از آنان حمایت‌هایی نیز داشته باشند. ⭕️ اما اگر این شبکه غیر اجتماعی باز شود یا مانند تلگرام فیلتر ناقص شود، مطمئن باشیم مرحله دوم فتنه را در ایران جریان فتنه اجرایی خواهند کرد که شامل مراحل زیر است: ۱.انتشار گسترده فیلم‌ها و تصاویر تهییج کننده مخصوصا برای قشر نوجوان از ایام فتنه ۲.فرصت برای آموزش‌های براندازی و ایجاد جنبش‌های اجتماعی حرفه‌ای تر ۳.آموزش ایجاد مزاحمت‌های اجتماعی و تشویق به اعتصاب ها و... ۴.پاشیدن بذر بی‌اعتمادی در جامعه و ایجاد گسل‌های اجتماعی و از هم پاشیدن همگرایی در جامعه ۵.انتشار گسترده فیک نیوز و ایجاد نا امنی روانی در جامعه ۶.ایجاد فرصت برای سلبریتی های بی هویت با مخاطبان چند ده میلیونی برای انتقام گیری از نظام ۷.ایجاد فرصت برای براندازان برای تغییر رفتار بیشتر قشر خاکستری بخصوص نوجوانان در جامعه و... 🔷خوب است حال که دولت انقلابی بر سر کار است از افرادیکه در این شرایط پیشنهادات روحانی طور و جهرمی طور برای رها ماندن فضای مجازی می‌دهند دوری کنند تا شاهد خسارت بیشتر در کشور توسط آنان نباشیم. 🔷از قوه قضائیه هم ضمن تشکر بابت اقدامات اخیر در دستگیری نفوذی‌ها خواستاریم با بانیان وضع موجود چه آنانی که گزارش‌های دروغ بابت آمادگی برای مقابله با فتنه های بر بستر فضای مجازی دادند برخورد کنند و چه با مسئولانی که با ترک فعل در دولت روحانی منتج به رها ماندن این فضا شدند... 💠 انقلابی‌ها همچنان چشم انتظار حاج قاسم فضای مجازی هستند...
🔻 نترس! # حجت الاسلام علیرضا_پناهیان در حرم بانوی کرامت: از اول انقلاب، یکی از ابتلائات ما، ترسیدن و مرعوب‌شدن برخی مذهبی‌ها و بعضی انقلابی‌ها از هیمنۀ دشمن و از توهّم ضعف جبهۀ انقلاب در مقابل جبهۀ دشمن است. همیشه این را داشته‌ایم. چهار تا بی‌حجاب به خیابان‌ها می‌آیند، طرف می‌گوید: «آقا این بی‌حجابی دارد نابود می‌کند!» نه؛ هیچ چیزی ما را نابود نمی‌کند. البته بی‌حجابی هم سرِ جای خودش، یک اشکال است و باید برطرف بشود. یا مثلاً چهار تا مدیر فاسد می‌آیند، طرف می‌گوید: «این مدیرها دارند همه را ضدّ انقلاب می‌کنند!» نه؛ مدیر فاسد هم انقلاب را به‌هم نمی‌زند. خراب می‌کند؛ دستگیر می‌شود، محاکمه می‌شود، جایگزین می‌شود، بالاخره جبران می‌کنند، مدیر خوب هم داریم؛ شلوغش نکن! یا مثلاً وقتی مشکل گرانی می‌آید، می‌گویند: «آقا این گرانی دارد انقلاب را نابود می‌کند!» نه؛ گرانی هیچ‌وقت انقلاب را نابود نمی‌کند. گرانی بد است و باید اصلاح بشود. بالاخره زحمت می‌کشند و درست می‌شود، البته دشمن هم هست، ما هم بی‌عرضگی‌هایی در مدیران‌مان هست، ولی درست می‌شود. مسئله این است که تو چرا جا می‌خوری و با هر مشکلی همه‌چیز را در معرض نابودی می‌بینی؟! منطق انقلاب، عقلانیت انقلاب و عظمتی که در منطقه و جهان آفریده است، خیلی قوی‌تر از این حرفهاست که از عهدۀ این مشکلات برنیاید. ما در حال جایگزین کردن تمدن نوین اسلامی به‌جای تمدن رو به اضمحلال غرب هستیم. هم عدم آمادگی‌هایی که نیروهای انقلاب دارند و هم مقاومتِ جبهه مقابل، طبیعی است که مشکلاتی پیش می‌آورد. باید با تدبیر و تلاش برخورد کرد ولی با روحیه قوی و پیروزمندانه. 🚩حرم حضرت معصومه(س) - ۱۴۰۱.۰۶.۳۱
اینها دخترایی بودند که امروز در مرکز آموزشی کنکور در کابل، در انفجار تروریستی جان باختند، میدونید چرا خون این ۳۰ نفر باهم حتی به اندازه یک دقیقه در دنیا صدا نکردbbc حرفی نزد ❓ عنترنشنال خفه شده❓سلبیریتی ها نیستند ❓ چ꯭و꯭ن ꯭ب꯭ر꯭ا꯭ی꯭ش꯭ا꯭ن ꯭ن꯭ا꯭ن ꯭ن꯭꯭د꯭ا꯭ش꯭ت.✋🏿