eitaa logo
نصف جهان
246 دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
82 فایل
نصف جهان #همراهی ، #همدلی ، #همبستگی در پرتو معنویت و سلامت ✨لینک کانال « نصف جهان»: @basirgostar_Es و یا لینک https://eitaa.com/joinchat/1996947499C025bfb3a04
مشاهده در ایتا
دانلود
✦ مزرعه دار و کینه روباه بخت برگشته کشاورزی یک مزرعه ی بزرگ گندم داشت. زمین حاصلخیزی که گندم آن زبانزد خاص و عام بود. هنگام برداشت محصول بود. شبی از شبها روباهی وارد گندمزار شد و بخش کوچکی از مزرعه را لگدمال کرد و به پیرمرد کمی ضرر زد. پیرمرد کینه ی روباه را به دل گرفت. بعد از چند روز روباه را به دام انداخت و تصمیم گرفت از حیوان انتقام بگیرد. مقداری پوشال را به روغن آغشته کرده، به دم روباه بست و آتش زد. روباه شعله ور در مزرعه به اینطرف و آن طرف می دوید و کشاورز بخت برگشته هم به دنبالش. در این تعقیب و گریز، گندمزار به خاکستر تبدیل شد... وقتی کینه به دل گرفته و در پی انتقام هستیم، باید بدانیم آتش این انتقام، دامن خودمان را هم خواهد گرفت! ... 💕💙💕
🚨هرجا باشید به شما رحم نمیکنند یک کاربر افغانستانی با انتشار تصویر فوق از شهدای نوشت: ✍️ایرانیهای عزیز، از نظام و حکومتتان حمایت کنید و سپاسگزار باشید. همینکه امنیت و ارامش دارید و از گزند انتحار و انفجارِ مزدوران غرب ایمن هستید مرهون نظام و مردهای میدانتان هست. ورنه این غربیها و امریکاییهای کثیف به طفل یک‌روزه‌ی شما رحم نمیکنند و درهرجا در مساجد و مدارس و اماکن عمومی مثل مـــا، شمـــا را می‌کشند.
# شبهه: روزی نیرو های انقلابی به سر احمدی نژاد قسم میخوردند حتی خود رهبری فرمودند مواضعش به من نزدیک تر است پس چرا اکنون ... جواب: در یک کلمه دوستی برای خدا و دشمنی برای خدا این یک اصل قرآنی است که همیشه در زندگی، ما را از سردرگمی ها نجات می‌دهد. مثال ها از اول خلقت تا اکنون ۱_ابلیس ۶۰۰۰ سال عبادت کرد با یک نافرمانی شد شیطان رجیم. ۲_بلعم باعورا بعضی از کرامات هم به او داده شد سپس دنیا پرستی او باعث شد بشود سگی که له له می‌زند. (مثال قرانی ) ۳_حسّان بن ثابت اول شاعری بود که در غدیر کلمات پیامبر را در مدح مولا به شعر در آورد و پیامبر (ص) به او فرمود روح القدس به تو کمک میکند تا وقتی که از ما دفاع میکنی ، همین شخص بعد ها منحرف شد و با علی (ع) بیعت نکرد. ۴_زبیر یکی از کسانی بود که افتخار تشییع مخفیانه ی حضرت زهرا (س) نصیبش شد اما ۲۵ سال بعد در مقابل علی (ع) شمشیر کشید. در انقلاب ما هم مثال فراوان دارد مرحوم اقای منتظری را امام (ره) روزی فقیه عالی قدر خطاب کردند اما روزی هم فرمودند حلقوم شما بلندگوی منافقین شده و من با کسی عقد اخوت تا آخر نبسته ام و خدا مرگ مرا برساند که شاهد خیانت دوستانم نباشم. اما وظیفه ی ما : اگر ما در صدر اسلام بودیم با کمال افتخار زمانی لب و دندان حسّان بن ثابت را میبوسیدیم و زمانی بر دهانش لجن میزدیم. با کمال افتخار زمانی دست و بازوی زبیر را میبوسیدیم و ۲۵ سال بعد با کمال افتخار قلب او را نشانه میرفتیم. و اکنون هم با کمال افتخار روزی از احمدی نژاد دفاع میکردیم که حامی محرومان و اهداف انقلاب بود و اکنون با کمال افتخار کاه هم بارش نمی‌کنیم. پس به دنبال تکلیف و وظیفه ی شرعی باشیم تا دچار سردگمی در آینده هم نشویم. زیرا به قول مولوی: رگ رگ است این آب شیرین آب شور بر خلایق میرود تا نفخ صور.
🔴چرایی ضرورت نامزد شدن رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ♦️در دوره قبل که آیت الله رئیسی برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شدند عده ای دائما القا میکردند که آمدن ایشان به ریاست جمهوری، اولا بی حرمتی وی به حکم انتسابش از سوی رهبری برای تولیت آستان قدس میباشد در ثانی با این کار خود را از تولیت بهترین کانون ارزشی خلع کرده و در نتیجه از خیر کثیری خود را محروم‌ نموده است. جواب این موضوع را با صحبتی از سردار دلها میدهیم که ترجمانی از مبانی فکری امامین انقلاب در باب نظام اسلامی میباشد. 🌹«امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).» ♦️لذا از آنجایی که گستره پست ریاست جمهوری نسبت به سایر جایگاه های مسئولیتی بی نظیر است، میتوان گفت که ادای تکلیف در این پست خطیر به مراتب از خدمت ایشان در آستان قدس بالاتر بوده چرا که نظام اسلامی یگانه حرم اهل البیت(ع) در این دنیای ظلمانی است و آستان قدس در حقیقت گستره نظام اسلامی است نه صرفا منطقه خاص جغرافیایی در خطه ای از مشهد مقدس! و با عملکرد صائبانه در این منصب بسیار حساس، در حقیقت بزرگترین آرمان اهل البیت(ع) که همان احیای حاکمیت اهل غدیر است به منصه ظهور رسیده و احقاق حق و ابطال باطل در حد وسیعی میتواند رقم خورده و به اذن الهی جهان را آماده نیل به وادی ظهور و درک ولایت عظمای مهدوی نماید. ♦️باز در دوره جدید این القائات باطل برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی در فضای سیاسی کشور شکل گرفته که البته بعضا بخاطر بغض های سیاسی و منفعت های حزبی میباشد. ♦️برای جواب این مغلطه ها نیز بخشی از فرمایشات اخیر مقام_معظم_رهبری را آورده تا به گستره بی نظیر اختیارات ریاست جمهوری بهتر پی ببریم: «عمده نزدیک به همه مدیریتهای کشور که هزاران مدیریت است اینها در اختیار رئیس قوه مجریه است و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است و همه بودجه مصوب کشور در اختیار رئیس جمهور است. میزان قدرت و مدیریت‌های دستگاه‌ها و دیگر دربرابر قدرت دولت کمی بیشتر از صفر است و باقی دست دولت است.» ♦️از طرفی خوب است مستحضر باشیم که طبق آمارهای اعلامی، قوه مجریه کانون اصلی شکل‌گیری پرونده‌های قضایی می‌باشد و بخش اعظمی از پرونده ها با فرایندهای غلط دولت و یا مدیریت‌های ضعیف و خائنانه و یا رانت های حزبی و زد و بند های دولتی گره خورده است. لذا آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری با دستی بازتر از قوه قضائیه می‌تواند ریشه این اژدهای هفت‌سر فساد را که امروز به اصل نظام آسیب میزند نابود کند. لذا حضور ایشان در عرصه ریاست جمهوری، درواقع تداوم مستحکم‌تر خط عدالت‌خواهی ایشان در قوه قضاییه در ابعادی اثرگذارتر و وسیع‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر، ایشان در قوه قضائیه بیشتر میتواند با معلول های فساد برخورد داشته باشد ولی در صورت قرار گرفتن در پست خطیر ریاست جمهوری ایشان میتواند رویه مبارزه با مفاسد را بصورت علّی و ساختاری ادامه داده و به نوعی نگذارد آب از سرچشمه آلوده شود.در جواب آن افرادی هم که آمدن ایشان را منوط به اذن رهبری میکنند باید گفت اولا اذن رهبری قرار نیست به صورت علنی داده شود و از طرفی ولایت بارها اعلام کرده است که فرمان جهاد را صادر کرده و از آنجایی که پست ریاست جمهوری میتواند بزرگترین جبهه جهادی برای اهل حق باشد، القای ضرورت اذن گرفتن یک نوع فرافکنی است. پس آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات با وجود داشتن صلاحیت حداکثری نسبت به سایر رقبای انتخاباتی، برای ایشان یک تکلیف الهی است که چه بسا میشود گفت این تکلیف برای وی متعیّن نیز شده است و برای ادای این تکلیف باید تمام همت خود را مبذول نماید که این مسئولیت را نه میشود به دیگران بخشید و نه میتوان از آن صرف نظر نمود!
# قالیباف در جلسه با رئیسی چه گفت؟ قالیباف تاکید کرد، با آمدن آیت‌الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می‌داند و علی‌رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند.خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت: در جلساتی که اخیرا آیت الله رئیسی و محمدباقر قالیباف حضور داشته اند، قالیباف گفته است با اینکه کارآمدی هدف اصلی است که جریان انقلاب باید به آن دست پیدا کند اما تا پیروزی در انتخابات به دست نیاید نمی شود به کارآمدی فکر کرد به همین دلیل برای پیروزی جریان انقلاب باید بر سر یک نامزد وحدت کرد.وی تصریح کرده است که با آمدن آیت الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می داند و علی رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند.قالیباف اظهار داشته که دیگر نامزدها هم حتی اگر خود را اصلح می دانند، باید از رقابت کناره گیری کنند و همه به آیت‌الله رئیسی کمک کنیم تا جریان انقلاب با یک نامزد واحد وارد رقابت با جریان رقیب شود.گفتنی است اسفندماه سال گذشته، محسن پیرهادی نماینده مجلس و از نزدیکان قالیباف اعلام کرده بود که قالیباف نامزد انتخابات نیست و با آیت الله رئیسی رقابت نخواهد کرد.
🚨 تحلیلی از علّت برخی رفتارهای متشابه ولیّ در مواجهه با مسئولین غیرانقلابی؛ از «تمجید از برخی ها تاسپردن برخی مسئولیت‌های غیرکلیدی » 0⃣ مقدمه: یکی از سؤالات مهم و مبتلابه درباره چگونگی رفتار ولی با منافقان و مریض‌دلان سیاسی، این است که چرا در حالی که ولیّ همواره با ارائه شاخصه‌های نفاق و شاخصه‌های غیرانقلابی بودن، به مردم کمک می‌کند تا مسئولین غیرانقلابی یا منافق را بهتر بشناسند، اما در عین حال، گاه با رفتارهای متشابهی، از برخی مسئولین غیرانقلابی تعریف می‌کنند و یا برخی مسئولیت‌ها را به آن‌ها می‌سپارند؟ به‌طور کلی چرا نفاق منافقین و چهره‌ی واقعی برخی مسئولین غیرانقلابی توسط ولیّ «مخفی» نگاه داشته می‌شود؟ 1⃣ سیره‌ سیاسی پیامبر(ص) در پوشاندن ماهیت غیرانقلابی برخی افراد: خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره می‌فرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، می‌توانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را عیان سازد، اما ایشان برخلاف برخی سیره قبلی، در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمودند: 2⃣ «عفا اللَّهُ عنْك لِمَ أَذِنْتَ لهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ؛ خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه دادى؟!» (توبه/۴۳) تعبیر «عَفَا اللَّهُ عَنْكَ» در این آیه شریفه (برخلاف معنای لغوی آن) به فرموده علامه طباطبایی دعا به جان پيغمبر است؛ و به فرموده آیت الله جوادی آملی این تعبیر از باب «تحبیب» است و به معنای «سهلاً و مرحباً». 3⃣ در واقع خداوند با این تعبیر «سعه صدر» فوق العاده پیامبر(ص) را تحسین کند. گویی خداوند به پیامبر(ص) با زبانی به ظاهر عتاب آلود ولی در واقع تحسین برانگیز می‌فرماید: «بس است دیگر! چقدر سعه صدر! چرا به آنها اجازه دادی تا به جنگ نیایند؟ عذر آنها را نمی‌پذیرفتی، تا وقتی خودشان با وجود ادعاهای قبلی به میدان جنگ نیایند، ماهیت نفاق آلودشان بر همگان معلوم شود.» علامه طباطبایی دلیل این معنا را چهارمين آيه بعد از آيه مورد بحث می‌دانند که خداوند کار پیامبر (ص)در اجازه دادن به آنان را تأیید می‌فرماید: 4⃣ «لَوْ خَرَجوا فيكمْ ما زادوكمْ إِلَّا خبالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ اگر آن‌ها همراه شما به سوى ميدان جهاد حركت مى‌‏كردند بر قدرت رزمى شما نمى‌افزودند و جز خيانت خاصيّتى نداشتند و [منافقانه‏] در سپاه نفوذ مى‌كردند و به تفرقه انگيزى و فتنه جويى مى‌پرداختند. آنها در بين سپاه شما جاسوسانى دارند.» (توبه/۴۷) ایشان در این باره می‌فرمایند: «از اين آيه بر مى‌‏آيد كه اذن ندادن آن جناب فى نفسه«مصلحت» نداشته، بلكه «مصلحت» اذن دادنش بيشتر بوده؛ زيرا اگر اذن نمى‏‌داد و منافقين را با خود می‌برد، بقيه مسلمانان را هم دچار فساد افكار مى‏‌كرد،و هم اتحاد آنان را مبدل به تفرقه مى‌نمود. پس، «اصلح» همين بود كه اجازه تخلّف بدهد تا با مسلمانان به راه نيفتند... 5⃣ چون همه مسلمانان داراى ايمان محكم نبودند. بعضى از ايشان ايمانشان سست و دلهايشان مريض و مبتلا به وسوسه بود. اين دسته گوش‌هايشان بدهكار سخنان فريبنده آنان و آماده پذيرفتن وسوسه‌هاى آنان بود. همه اينها در صورتى بود كه منافقين رودربايستى می‌كردند و با مسلمانان به راه مى‌افتادند. و اگر صريحا اعلام مخالفت مى‌كردند و علناً فرمان آن حضرت را عصيان مى‌نمودند كه خود محذور بزرگ ديگرى داشت،و آن اين بود كه علاوه بر ايجاد دودستگى روى ديگران در نافرمانى باز مى ‏شد.»( المیزان؛ ج‏۹، ص۲۸۵) 6⃣ دو مصلحت مهم در پوشاندن نفاق منافق توسط ولیّ: از نظر جناب علامه، «مصلحت»، تعیین‌کننده‌ترین عامل در برخی رفتارهای متشابه ولیّ است. به عبارت دیگر در برخی موارد برای گرفتن یک تصمیم، باید مؤلّفه‌های متعدد پیرامون یک موضوع را در نظر گرفت و سپس تصمیمی که «اصلح» بوده و به «مصلحت» جامعه اسلامی نزدیک‌تر است را اتخاذ کرد.علاوه بر اینکه در برخی موارد همچون «تعریف از افراد» و یا «سپردن برخی مسئولیت ها به آنان»، ممکن است این کار دلایل «تربیتی» نیز داشته باشد. به این معنا که شاید این مریض‌دلان و منافقان با مشاهده اینگونه رفتارهای بردبارانه ولیّ، به خود بیایند و دست از خیانت‌ ورزی‌شان بردارند و به دامان انقلاب بازگردند. 7⃣ بنابراین،خاصیت اصلی متشابهاتی از این دست، حداقل دو چیز است:«جلوگیری از فساد بزرگ‌تر و فتنه‌انگیزی‌های بیشتر»و«مدیریت روانی فرد برای بازگشت احتمالی او به دامان انقلاب»
🚨 تحلیلی از علّت برخی رفتارهای متشابه ولیّ در مواجهه با مسئولین غیرانقلابی؛ از «تمجید از برخی ها تاسپردن برخی مسئولیت‌های غیرکلیدی » 0⃣ مقدمه: یکی از سؤالات مهم و مبتلابه درباره چگونگی رفتار ولی با منافقان و مریض‌دلان سیاسی، این است که چرا در حالی که ولیّ همواره با ارائه شاخصه‌های نفاق و شاخصه‌های غیرانقلابی بودن، به مردم کمک می‌کند تا مسئولین غیرانقلابی یا منافق را بهتر بشناسند، اما در عین حال، گاه با رفتارهای متشابهی، از برخی مسئولین غیرانقلابی تعریف می‌کنند و یا برخی مسئولیت‌ها را به آن‌ها می‌سپارند؟ به‌طور کلی چرا نفاق منافقین و چهره‌ی واقعی برخی مسئولین غیرانقلابی توسط ولیّ «مخفی» نگاه داشته می‌شود؟ 1⃣ سیره‌ سیاسی پیامبر(ص) در پوشاندن ماهیت غیرانقلابی برخی افراد: خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره می‌فرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، می‌توانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را عیان سازد، اما ایشان برخلاف برخی سیره قبلی، در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمودند: 2⃣ «عفا اللَّهُ عنْك لِمَ أَذِنْتَ لهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ؛ خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه دادى؟!» (توبه/۴۳) تعبیر «عَفَا اللَّهُ عَنْكَ» در این آیه شریفه (برخلاف معنای لغوی آن) به فرموده علامه طباطبایی دعا به جان پيغمبر است؛ و به فرموده آیت الله جوادی آملی این تعبیر از باب «تحبیب» است و به معنای «سهلاً و مرحباً». 3⃣ در واقع خداوند با این تعبیر «سعه صدر» فوق العاده پیامبر(ص) را تحسین کند. گویی خداوند به پیامبر(ص) با زبانی به ظاهر عتاب آلود ولی در واقع تحسین برانگیز می‌فرماید: «بس است دیگر! چقدر سعه صدر! چرا به آنها اجازه دادی تا به جنگ نیایند؟ عذر آنها را نمی‌پذیرفتی، تا وقتی خودشان با وجود ادعاهای قبلی به میدان جنگ نیایند، ماهیت نفاق آلودشان بر همگان معلوم شود.» علامه طباطبایی دلیل این معنا را چهارمين آيه بعد از آيه مورد بحث می‌دانند که خداوند کار پیامبر (ص)در اجازه دادن به آنان را تأیید می‌فرماید: 4⃣ «لَوْ خَرَجوا فيكمْ ما زادوكمْ إِلَّا خبالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ اگر آن‌ها همراه شما به سوى ميدان جهاد حركت مى‌‏كردند بر قدرت رزمى شما نمى‌افزودند و جز خيانت خاصيّتى نداشتند و [منافقانه‏] در سپاه نفوذ مى‌كردند و به تفرقه انگيزى و فتنه جويى مى‌پرداختند. آنها در بين سپاه شما جاسوسانى دارند.» (توبه/۴۷) ایشان در این باره می‌فرمایند: «از اين آيه بر مى‌‏آيد كه اذن ندادن آن جناب فى نفسه«مصلحت» نداشته، بلكه «مصلحت» اذن دادنش بيشتر بوده؛ زيرا اگر اذن نمى‏‌داد و منافقين را با خود می‌برد، بقيه مسلمانان را هم دچار فساد افكار مى‏‌كرد،و هم اتحاد آنان را مبدل به تفرقه مى‌نمود. پس، «اصلح» همين بود كه اجازه تخلّف بدهد تا با مسلمانان به راه نيفتند... 5⃣ چون همه مسلمانان داراى ايمان محكم نبودند. بعضى از ايشان ايمانشان سست و دلهايشان مريض و مبتلا به وسوسه بود. اين دسته گوش‌هايشان بدهكار سخنان فريبنده آنان و آماده پذيرفتن وسوسه‌هاى آنان بود. همه اينها در صورتى بود كه منافقين رودربايستى می‌كردند و با مسلمانان به راه مى‌افتادند. و اگر صريحا اعلام مخالفت مى‌كردند و علناً فرمان آن حضرت را عصيان مى‌نمودند كه خود محذور بزرگ ديگرى داشت،و آن اين بود كه علاوه بر ايجاد دودستگى روى ديگران در نافرمانى باز مى ‏شد.»( المیزان؛ ج‏۹، ص۲۸۵) 6⃣ دو مصلحت مهم در پوشاندن نفاق منافق توسط ولیّ: از نظر جناب علامه، «مصلحت»، تعیین‌کننده‌ترین عامل در برخی رفتارهای متشابه ولیّ است. به عبارت دیگر در برخی موارد برای گرفتن یک تصمیم، باید مؤلّفه‌های متعدد پیرامون یک موضوع را در نظر گرفت و سپس تصمیمی که «اصلح» بوده و به «مصلحت» جامعه اسلامی نزدیک‌تر است را اتخاذ کرد.علاوه بر اینکه در برخی موارد همچون «تعریف از افراد» و یا «سپردن برخی مسئولیت ها به آنان»، ممکن است این کار دلایل «تربیتی» نیز داشته باشد. به این معنا که شاید این مریض‌دلان و منافقان با مشاهده اینگونه رفتارهای بردبارانه ولیّ، به خود بیایند و دست از خیانت‌ ورزی‌شان بردارند و به دامان انقلاب بازگردند. 7⃣ بنابراین،خاصیت اصلی متشابهاتی از این دست، حداقل دو چیز است:«جلوگیری از فساد بزرگ‌تر و فتنه‌انگیزی‌های بیشتر»و«مدیریت روانی فرد برای بازگشت احتمالی او به دامان انقلاب»
# مدتی است که رفتار احمدی نژاد موجب شده است که عده ای او را منحرف بدانند و عده‌ای دیگر از او حمایت کنند. حال سوال این است آیا احمدی نژاد خوب است یا منحرف است؟ برای پاسخ به این سوال خدمات احمدی نژاد را نباید نادیده گرفت، واقعا در مسکن مهر و امثالهم خدمات زیادی کردند و هر کسی منکر آنها شود به نوعی نمی خواهد حقایق را ببیند و سخت در اشتباه است، اما نباید چون آقای احمدی نژاد خدمات زیادی کرده است و قشر زیادی از مردم از آن بهره مند شده اند چشم بر انحرافات او بست. عزیزان تصور کنید اگر یک راننده از اصفهان تا شاهرود خوب رانندگی کرد ولی در شاهرود به دلیلی تصادف کرد نه رانندگی خوب او را باید منکر شد و نه منکر تصادف او شد که هر دو کتمان حقیقت است. آقای احمدی نژاد علاوه بر دوستی با مشايي و دولت خود را خط قرمز دانستن آیا فراموش کرده ايد که مبلغ چند میلیارد تومان برای دانشگاهی که وجود نداشت برداشته بودند و حساب بانکی آنان مسدود شد تا پول را عودت دادند. علاوه بر اینها، رفتار فعلی احمدی نژاد مورد پسند دشمنان مثل آمریکا و اسرائیل و منافقین و ضد انقلاب است یا مورد پسند مومنین و ولایت فقیه؟ آیا رفتار او موجب تقویت نظام است یا تضعیف نظام؟ حضرت امام خمینی ره فرمودند : حفظ نظام از اوجب واجبات است. اگر رفتارش شیطان پسند است نباید از او حمایت شود تا موجبات تضعیف نظام فراهم گردد. فاعتبروا یا اولی الابصار.
✍️ چرا هیچگاه «معیشت مردم» اولویت اصلی «دولت‌های غیرانقلابی» نیست؟ 🔰 امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه یکی از ویژگی‌های منافقین را حسادت‌ورزی نسبت به رفاه مردم، ایجاد مشکل برای آنان و ناامید کردن آنان می‌دانند: 🔸 «حَسَدَةُ الرَّخَاءِ وَ مُؤَكِّدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ؛ بر رفاه و آسايش مردم حسد می‌ورزند و بر بلا و ناراحتى آنان می‌افزایند و پيوسته تخم نااميدى بر دلها می‌پاشند.» (نهج‌البلاغه؛ خطبه ۱۹۴) اما یک سؤال مهم: چرا منافقین نسبت به رفاه مردم حسد می‌ورزند و درنتیجه، بر سر راه آنان مشکل ایجاد می‌کنند؟ و یا اگر مسئولیتی در این زمینه داشته باشند، قدمی برای رفع مشکلات معیشتی مردم بر نمی‌دارند؟ آیه‌ای از سوره‌ی مبارکه‌ی منافقون به این سؤال مهم پاسخ می‌دهد: 🔸 «هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لا تُنْفِقُوا عَلى‏ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى يَنْفَضُّوا؛ آنها كسانى هستند كه می‌گویند: به افرادى كه نزد رسول خدا هستند انفاق نكنيد تا پراكنده شوند.» (منافقون: ۷) همان‌گونه که ملاحظه می‌شود در این آیه‌ی شریفه، منافقین کسانی معرفی می‌شوند که اولاً به مردمی که حامی نظام اسلامی هستند انفاق نمی‌کنند (لا تُنْفِقُوا عَلى‏ مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ) و ثانیاً هدفشان از انفاق‌نکردن به مردم یک چیز است: جدایی مردم از نظام اسلامی (حَتَّى يَنْفَضُّوا). 🔰 منافقینی که هدفشان براندازی نظام اسلامی است، با عدم رسیدگی به معیشت مردم، آنان را از نظام اسلامی دلسرد می‌کنند. به همین دلیل است که اگر آنان مسئولیتی نداشته باشند نیز همواره نسبت به آسایش و رفاه مردم حسادت می‌ورزند و بر سر راه رفع موانع معیشتی مردم، مشکل ایجاد می‌کنند. چراکه رفع موانع معیشتی مردم؛ یعنی افزایش اقبال مردم به نظام اسلامی و این برخلاف هدف منافقین در براندازی نظام اسلامی است.
🔴قحطی هراسی؛ بهانه فرار از مسئولیت 🔹آقای روحانی گفته «نگذاشتیم حوادث (قحطی) سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ تکرار شود. دشمنان، تحریم را علیه ایران اعمال کردند که کشور دچار قحطی شود، اما ما اجازه ندادیم قحطی ایجاد شود». 🔹وقتی می‌خواستند هیجان بیافرینند و رای بی‌زحمت پارو کنند، وعده می‌دادند «چنان رونقی به اقتصاد بدهیم و آن ‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که نیازی به پول یارانه نداشته باشند». اما حالا که بعد از هشت سال، باید دولت را با کلی تپه آباد تحویل دهند، می‌گویند نگذاشتیم قحطی دوره احمدشاه قاجار تکرار شود. عجب اعتماد به نفسی! 🔹قرار بود چه بلایی سر مملکت بیاورند که نیاوردند؟ 🔻چوب حراج به بیت‌المال نزدند و صد‌ها کارخانه را به تعطیلی نکشاندند، که زدند و کشاندند. سی میلیارد دلار ذخائر ارزی را به حلقوم رانت‌خواران نریختند، که ریختند. 🔻کشور را گرفتار واردات گندم و گوشت و مرغ و... نکردند، که کردند. رکورد‌های تورم و رکود و ضریب جینی (شکاف طبقاتی) و نقدینگی ویرانگر را نشکستند، که شکستند. 🔻درآمد سرانه ثابت ملی را از بالای 6 میلیون تومان در سال 92، به زیر 5 میلیون کاهش ندادند، که دادند. قیمت مسکن را با سوء مدیریت و ترک فعل، هفت برابر نکردند، که کردند. موجب نارضایتی مردم و فراهم شدن مقدمات فتنه‌هایی مانند ماجرای بنزین و بورس نشدند، که شدند. 🔻با دیپلماسی انفعالی، امنیت و اقتدار کشور را در کام خطر نبردند و دشمن را برای خرابکاری و ترور گستاخ نکردند، که کردند. انصافا کدام دشمن درمانده، می‌توانست یک صدم این آسیب‌ها را به «ایران قدرتمند» بزند؟ 🔹واقعا کدام یک از این اتفاقات -که اندکی از بسیار است- به تحریم و مذاکره ربط دارد: ❗️دپو شدن ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر. ❗️حذف کارت سوخت و ثابت نگه داشتن قیمت بنزین به مدت چهار سال که موجب قاچاق ۱۴۴ هزار میلیارد تومانی شد، و سپس، ۳۰۰ درصد گران کردن ناگهانی بنزین. ❗️اصرار بر تحمیل رکود به بخش مسکن به مدت حداقل پنج سال؛ در حالی که اهتمام به این بخش می‌‌توانست ضمن مهار نقدینگی، چرخ صنایع و اصناف بسیاری را بچرخاند. ❗️کوتاهی در اصلاح نظام بانکی تورم‌‌‌ساز؛ سوءمدیریت در حوزه نقدینگی و هفت برابر کردن آن. ❗️رشد حبابی بورس بر خلاف واقعیت‌های اقتصادی و سپس سقوط سرسام‌آور آن. ❗️کوتاهی در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزار میلیاردی و فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیارد تومانی. ❗️حذف سامانه‌‌های شفافیت‌‌ساز و ضد قاچاق مثل «ایران ‌کد و شبنم». ❗️فساد ده‌ها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکت‌‌ها و کارخانه‌‌ها. ❗️ده‌ها هزار میلیارد تومان اختلاس و فساد در برخی بانک‌ها، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت سرمایه‌‌گذاری پتروشیمی و... ❗️بی‌‌سر و سامانی شرکت‌‌ های دولتی که ۷۵ درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده‌‌اند. ❗️انحراف ۶۸ درصدی از احکام بودجه و اجرا نکردن ۱۸ درصد دیگر (گزارش تفریغ بودجه). ❗️احتکار صد‌ها هزار تن میوه و برنج و روغن. ❗️حیف و میل ۶۰ تن طلا (سکه) و ۱۸ میلیارد دلار ارز به قیمت دولتی، بدون تضمین واردات کالاها. ❗️طرح ادعای «از پیک کرونا عبور کرده‌ایم»، خلاف نظر کارشناسان، و تحمیل خسارت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به اصناف در یک ماه . ✍️محمد ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 پاسخ امام خمینی(ره) به کسانی که قانون رو قبول ندارند. ✍️پینوشت نصف جهان: افرادی که سالها در انتخابات ها شرکت داشته اند و خودشان مجری انتخابات بوده اند حالا کار خودشان را هم قبول ندارند... ❌با خودتون چند چندی آقای احمدی نژاد... @nesfejahan_Es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹🍃سبک زندگی ✅راه‌های مدیریت و کنترل فرزندان در فضای مجازی 📲 سپری کردن بیش از حد وقت در فضای مجازی، می‌تونه آسیب‌های جبران ناپذیری به جسم، روان و روابط شما وارد کنه، پس حتما در طول روز زمان مناسبی رو به ارتباط با اعضای خانواده، دوستان، مطالعه کتاب و بازی‌های خانگی اختصاص بدید تا سالم و شاداب‌تر زندگی کنید. @nesfejahan_Es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شنیدی مردم می گویند کار،کار خودشونه!!! 🎥 بپذیریم که عمل ماست که باعث این عکس العمل شده است... ✅حداقل یکبار هم شده تو انتخابمون دقت کنیم @nesfejahan_Es
🔴مناظره دیگه معنا ندارد! 💢‏دیگه مناظره میان احمدی‌نژاد و تاج‌زاده معنا ندارد! ❌❌شبیه به هم نام‌نویسی کردند... ❌❌شبیه به هم بیانیه خواندند! 💯💯عجب پندآموز است سرنوشت هر دو... ✍️ علی قلهکی @nesfejahan_Es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴خوش خیالی غرب گرایان 💢غربگراها که با خوش خیالی مدعی تیره بودن روابط دولت بایدن با اسرائیل بودند و پز می دادند اسرائیل نگران پیروزی بایدن است، الان با چشمان باز ببینند چطور پرزیدنت محبوبشان برای خوش خدمتی به اسرائیلی‌ها، وجهه حقوق بشری دموکرات‌ها را قربانی می کند و کشتار وحشیانه غیرنظامیان در غزه و مسجد الاقصی و شیخ جراح را نادیده می گیرد. 👤محمد عبدالهی 🔮کانال مرجع گفتمان @nesfejahan_Es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅کشور به سامان می رسد اگر جهادی و انقلابی کار کنیم و مدیرانمان هم از همین جنس باشند. ✅انتخاب ما ،انتخاب مدیرانی دلسوز،انقلابی و جهادی ❇️یک گام مانده تا تشکیل دولت تراز انقلاب 👌🔷۳۴ روز دیگر برای تعیین سرنوشت ایران اسلامی پای صندوق های رأی می رویم. @nesfejahan_Es
▪️‏گزارش نشریه آمریکایی پولتیکو درباره تاريخچه اظهارات ‎بایدن: سال ۲۰۰۲: ۱-فکر می‌کنم ایران و ظرفیت موشکی آن در دراز مدت تهدید بزرگتری درمقایسه با تهدید صدام است. ملاهای ایران باید نگرش خود را تغییر دهند. در دوره خاتمی: ۲-هدف نه چندان پنهان ما باید تقویت اصلاح‌طلبان در ایران باشد.‏ سال ۲۰۰۵: ۳-دوست دارم تغییر رژیم ایران را ببینم. درباره برجام: ۴-معتقدم برجام امنیت ما و اسرائیل را افزایش خواهد داد. ۵-در مذاکرات نباید خیلی مشتاق به نظر رسید چون نشانه‌ ضعف است. ای کاش رئیس جمهور ما به بند ۵ توجه می‌فرمودند.
هدایت شده از طلبه انقلابی
💠 روحانی و احمدی نژاد چقدر شبیه هم شده اند! ✍ محمد ایمانی : 🔹روحانی، با استفاده از نتایج سوء مدیریت احمدی نژاد در دو سال پایانی، توانست مردم را اغوا کند و در انتخابات پیروز شود؛ ♦️احمدی نژاد هم با وجود همه تلخی های پایان مدیریتش در کام مردم، به واسطه سوء مدیریت روحانی است که توانسته معرکه گیری کند و انحرافات خود را از یادها ببرد. 🔹این دو همواره به عنوان رقیب و نفی هم دیده شده اند؛ اما در واقع به شدت محتاج یکدیگر بوده و از دیگری برای سیاست بازی استفاده کرده اند. ♦️اما عجیب تر، با هم ساختن و توافق ضمنی برای زدن شورای نگهبان قانون اساسی است! هر کدام با تایید همین شورای، دو بار نامزد شده اند؛ بی هیچ اعتراض جدی به نظارت قانونی شورای نگهبان. و حالا ناگهان به یادشان افتاده که باید شورا را زیر سوال ببرند و به عملکرد آن حمله کنند! 🔹مردم از چنین سیاست بازانی، جنجال و تشکیک در نظارت شورای نگهبان را نمی پذیرند و زست شان را صادقانه نمی دانند. بماند که خیلی ها معتقدند شورای نگهبان در تایید این دو، کوتاهی کرده و با اغماض رفتار نموده است. ♦️تحلیل گرانی هم می گویند این ژست طلبکارانه و تخریبی، نتیجه عدم پیگرد قضایی تخلفات شان است. این دو در واقع باید برای ترک فعل ها یا سوء مدیریت هاشان مواخذه می شدند؛ اما جون با اغماض رو به رو شدند، به صرافت افتادند دست پیش هم بگیرند. 🔹بخش مهمی از گرفتاری های اقتصادی مردم از سال 90 تا امروز، به خاطر انحراف روحانی و احمدی نژاد از مسئولیت و تعهدات قانون اساسی است. این دو، درست در میانه شروع فشار های تحریمی دشمن، درگیری و فرصت سوزی را به داخل کشور و نهاد ها و قوا کشاندند و ضد تدبیر عمل کردند. ♦️ماجرا های بنزین و بورس و سبد کالا و صف های توهین آمیز، یادگاری دولت روحانی است؛ تا آنجا که صادق خرازی به عنوان موتلف او، در ماجرای بنزین گفت "گاهی به شوخی می‌ گویم مسئولین صبح به صبح که بیدار می‌شوند برنامه‌ریزی و بخشنامه صادر می‌کنند که انقلاب را از بین ببرند و این مردمند که آن را حفظ می‌کنند". 🔹درباره احمدی نژاد هم، این خاطره تلخ از آقای جعفر فرجی (فرماندار شهرری در دولت دهم و قائم‌مقام ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال ۸۸) شنیدنی و گریستنی است: 🔻«برای سفر استانی دولت مجبور شدم به جلسه‌ای با آقای بقایی [معاون اجرایی رئیس‌ جمهور] بروم. تنها جلسه‌ای که با ایشان داشتم، تلخ‌ترین جلسه آن دوره عمرم شد. 🔻او که ارتباط بنده را با جریان ستاد‌های مردمی در سراسر کشور و بچه‌های انقلابی می‌دانست، پرسید بچه‌ها نظرشان نسبت به قضیه خانه‌نشینی چیست؟ توضیح دادم که رئیس دولت در پازل دشمنانش حرکت کرد و هر عاقلی، این را می‎فهمد. 🔻او که عصبانی شده بود، گفت پنج شش سال است که شبانه‌روز در کشور مثل... کار می‎کنیم و آقایان [...] و [...] می‌روند پزش را جلوی مردم می‌دهند و پشت‌سر، ما را می‎کوبند. ‌اشکالی ندارد ما هم از فردا کار نمی‌‎کنیم. بله از فردا کار نمی‌‎کنیم که معلوم بشود فقط ما هستیم که می‌‎توانیم کشور را بگردانیم. ببینیم در سخنرانی‎‌هایشان چه دارند به مردم بگویند و آن‎وقت به دست و پایمان می‎افتند. 🔻با دو تن از رفقا رفته بودیم؛ موقع برگشتن بغض گلویمان را گرفته بود. ما فکر می‌‎کردیم حرفی زد و تمام شد. اما حرف او، علی‌رغم باورمان اجرایی شد، دو سال رئیس‌جمهور و معاونین و مسئول‌ دفترش، کشور را رها کردند. آن هم در اوج تحریم‌ها. 🔻این را از جدول جلسات رئیس‌جمهور که جایش معاون اول می‌‎رفت و کاهش حجم تصمیم، اقدام و برنامه‌ها و سفرها و ازهم‌گسیختگی کارها می‎‌شد فهمید... وضعیت اقتصادی و اجتماعی سیاسی کشور محصول همان دو سال تعلل ارادی است که آقای بقایی آن روز وعده‌اش را داد». 🔹آیا این بار با فتنه ای مشترک میان روحانی و احمدی نژاد رو به رو هستیم؟!
⭕️اعتراف به کارآمدی رئیسی ⁉️آیا میدونستین تنها نقطه ضعف آیت الله رئیسی نقطه قوت ایشونه؟ ✅که میگفتن چون کارت درسته همون قوه قضائیه بمون! یعنی اعتراف میکردن به کارآمدی ایشان @nesfejahan_Es