💢دعای مادر
✍️روزی از ابو سعید ابوالخیر سوال کردند :
این حُسن شهرت را از کجا آوردی ؟
ابوسعید گفت :
شبی مادر از من آب خواست،
دقایقی طول کشید تا آب آوردم،
وقتی به کنارش رفتم،
خواب، مادر را در ربوده بود،
دلم نیامد که بیدارش کنم،
به کنارش نشستم تا پگاه،
مادر چشمان خویش را باز کرد
وقتی کاسه ی آب را در دستان من دید،
پی به ماجرا برد
و گفت:
فرزندم، امیدوارم که نامت عالمگیر شود"
بدین سان ابوسعید ابوالخیر مرد خرد و آگاهی و عرفان، شهرت خویش را مرهون یک دعای مادر میداند ...
💕💜💕
در عجبم از کسی که
کوه را می شکافد تا به
معدن جواهر برسد،
ولی
خویش را نمی کاود
تا به درون خود راه یابد...
💕❤️💕
یه غذای رژیمی سبک و خوشمزه اوردم براتون که واسه شام عالیه
✅ مواد لازم:
کدو سبز -500 گرم
پیازچه - 20 گرم ،
شوید تازه - 20 گرم ،
پنیر فتا - 150 گرم ،
تخم مرغ - 2 عدد ،
نعناع خشک - 0.5-1 قاشق غذاخوری ،
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آرد - 3-4 قاشق غذاخوری ،
شیر - 50 میلی لیتر.
⠀
سس ماست:
ماست یونانی
نمک
سیر
⠀
✅ طرز تهیه:
کدو سبز را با یک رنده درشت رنده کنید.
شوید خرد شده و پیازچه را به کدو سبز اضافه کنید ، پنیر فتا را با دستان خود خرد کنید ، نعناع خشک شده ، نمک ، فلفل را اضافه کنید ، دو تخم مرغ خام را بشکنید و همه چیز را مخلوط کنید. آرد را هم اضافه و مخلوط کنید.
اگر مواد غلیظ است ، می توانید آن را با شیر رقیق کنید.
یک ظرف پخت (25x17cm) را با روغن نباتی چرب کنید ، مواد را درون قالب بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه حدود 40-45 دقیقه قرار دهید. تا زمانی که پخته شود و روی سطحش قهوه ای طلایی شود .
⠀
برای سرو، در ماست غلیظ یونانی کمی سیر رنده کنید ، کمی نمک بزنید و مخلوط کنید.
کوکو داغ را بلافاصله با سس ماست سرو کنید.
🍃پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله می فرمایند:
🍃عنوانُ صَحیفَةِ المُؤمِنِ حُبُّ عَلیِّ بنِ ابیطالب علیهالسلام
🍃سرلوحه پرونده هر مؤمن (در روز قیامت) دوستی و محبت علی بن ابیطالب علیهالسلام است....🖇
📚بحارالانوار | جلد ۲۷، صفحه ۱۴۲
#پروندهمؤمن
#حبعلیعلیهالسلام
💕💜💕
🚨#فوری
🔻آیتالله سیستانی:
به یاری ملت فلسطین بشتابید...
💢بیانیه دفتر #آیت_الله_سیستانی:
🔸مرجعیت دینی بار دیگر حمایت قاطع خود را از ملت مقاوم فلسطین اعلام میکند و از ملتهای آزاده دنیا میخواهیم به یاری فلسطینیها در باز گرداندن حقوق غصب شدهشان بشتابند...
#القدس_لنا
💫
✨قشنگترین متنی که این مدت دیدم....
چرا وقتی ماشین ات جوش می آورد ، حرکت نمی کنی ؟
کنار زده و می ایستی ؟
چون ممکن است آتش بگیرد و به خودت و دیگران صدمه بزند!
خودت هم همینطوری...
وقتی جوش می آوری ، عصبی و نا آرام می شوی.
در این حال تخته گاز نرو !
بزن کنار ، ساکت باش ، و هیچ نگو...!
وگرنه هم به خودت آسیب میزنی هم به اطرافیان...
💕💜💕
💫
پروفسور یحیی باقرزاده:
وقتی دائم بگويى گرفتارم،
هیچ وقت آزاد نمیشوى،
وقتی دائم بگويى وقت ندارم،
هیچوقت زمان پیدا
نمی كنی،
وقتی دائم بگويى فردا انجامش میدهم، آن فردای تو هیچ وقت نمیايد!
وقتی صبحهااز خواب بیدار میشويم دوانتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شويم و رویاهايمان را دنبال كنیم.
انتخاب با شماست!
وقتی در خوشی و شادی هستی عهد و پیمان نبند!
وقتی ناراحتی جواب نده!
وقتی عصبانی هستی تصمیم نگیر!
زندگی، برگ بودن در مسیر باد نیست،
امتحان ریشه هاست.
💕💙💕
🌷به نام خداوباسلام
🌷قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
🌷 أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ وَ كَانَ مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ ذُنُوباً بَدَّلَهَا اَللَّهُ حَسَنَاتٍ اَلصِّدْقُ وَ اَلْحَيَاءُ وَ حُسْنُ اَلْخُلُقِ وَ اَلشُّكْرُ.
کافی ج 2 ص 107
🌷رسول خدا ص فرمودند:
🌷چهار صفت است که در هرکس باشد ،هرچقدر گناه کرده باشد خدا گناهانش رابه حسنات تبدیل میکند:
🌷1.راستگویی
🌷2.حیا
🌷3.خوش اخلاقی
🌷4.شاکربودن
💕💙💕
✦ مزرعه دار و کینه روباه بخت برگشته
کشاورزی یک مزرعه ی بزرگ گندم داشت.
زمین حاصلخیزی که گندم آن زبانزد خاص و عام بود.
هنگام برداشت محصول بود.
شبی از شبها روباهی وارد گندمزار شد
و بخش کوچکی از مزرعه را لگدمال کرد و به پیرمرد کمی ضرر زد.
پیرمرد کینه ی روباه را به دل گرفت.
بعد از چند روز روباه را به دام انداخت و تصمیم گرفت از حیوان انتقام بگیرد.
مقداری پوشال را به روغن آغشته کرده، به دم روباه بست و آتش زد.
روباه شعله ور در مزرعه به اینطرف و آن طرف می دوید و کشاورز بخت برگشته هم به دنبالش.
در این تعقیب و گریز، گندمزار به خاکستر تبدیل شد...
وقتی کینه به دل گرفته و در پی انتقام هستیم،
باید بدانیم آتش این انتقام، دامن خودمان را هم خواهد گرفت!
#بهتر_است_ببخشیم_و_بگذریم...
💕💙💕
🚨هرجا باشید به شما رحم نمیکنند
یک کاربر افغانستانی با انتشار تصویر فوق از شهدای #دانش_اموز نوشت:
✍️ایرانیهای عزیز، از نظام و حکومتتان حمایت کنید و سپاسگزار باشید.
همینکه امنیت و ارامش دارید و از گزند انتحار و انفجارِ مزدوران غرب ایمن هستید مرهون نظام و مردهای میدانتان هست.
ورنه این غربیها و امریکاییهای کثیف به طفل یکروزهی شما رحم نمیکنند و درهرجا در مساجد و مدارس و اماکن عمومی مثل مـــا، شمـــا را میکشند.
#مرد_میدان
#نظام_اسلامی
#ایران_مقتدر
#داغ_افغانستان
# شبهه: روزی نیرو های انقلابی به سر احمدی نژاد قسم میخوردند حتی خود رهبری فرمودند مواضعش به من نزدیک تر است پس چرا اکنون ...
جواب: در یک کلمه دوستی برای خدا و دشمنی برای خدا این یک اصل قرآنی است که همیشه در زندگی، ما را از سردرگمی ها نجات میدهد.
مثال ها از اول خلقت تا اکنون
۱_ابلیس ۶۰۰۰ سال عبادت کرد با یک نافرمانی شد شیطان رجیم.
۲_بلعم باعورا بعضی از کرامات هم به او داده شد سپس دنیا پرستی او باعث شد بشود سگی که له له میزند. (مثال قرانی )
۳_حسّان بن ثابت اول شاعری بود که در غدیر کلمات پیامبر را در مدح مولا به شعر در آورد و پیامبر (ص) به او فرمود روح القدس به تو کمک میکند تا وقتی که از ما دفاع میکنی ، همین شخص بعد ها منحرف شد و با علی (ع) بیعت نکرد.
۴_زبیر یکی از کسانی بود که افتخار تشییع مخفیانه ی حضرت زهرا (س) نصیبش شد اما ۲۵ سال بعد در مقابل علی (ع) شمشیر کشید.
در انقلاب ما هم مثال فراوان دارد مرحوم اقای منتظری را امام (ره) روزی فقیه عالی قدر خطاب کردند اما روزی هم فرمودند حلقوم شما بلندگوی منافقین شده و من با کسی عقد اخوت تا آخر نبسته ام و خدا مرگ مرا برساند که شاهد خیانت دوستانم نباشم.
اما وظیفه ی ما :
اگر ما در صدر اسلام بودیم با کمال افتخار زمانی لب و دندان حسّان بن ثابت را میبوسیدیم و زمانی بر دهانش لجن میزدیم.
با کمال افتخار زمانی دست و بازوی زبیر را میبوسیدیم و ۲۵ سال بعد با کمال افتخار قلب او را نشانه میرفتیم.
و اکنون هم با کمال افتخار روزی از احمدی نژاد دفاع میکردیم که حامی محرومان و اهداف انقلاب بود و اکنون با کمال افتخار کاه هم بارش نمیکنیم.
پس به دنبال تکلیف و وظیفه ی شرعی باشیم تا دچار سردگمی در آینده هم نشویم.
زیرا به قول مولوی:
رگ رگ است این آب شیرین آب شور
بر خلایق میرود تا نفخ صور.
🔴چرایی ضرورت نامزد شدن رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری
♦️در دوره قبل که آیت الله رئیسی برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شدند عده ای دائما القا میکردند که آمدن ایشان به ریاست جمهوری، اولا بی حرمتی وی به حکم انتسابش از سوی رهبری برای تولیت آستان قدس میباشد در ثانی با این کار خود را از تولیت بهترین کانون ارزشی خلع کرده و در نتیجه از خیر کثیری خود را محروم نموده است. جواب این موضوع را با صحبتی از سردار دلها میدهیم که ترجمانی از مبانی فکری امامین انقلاب در باب نظام اسلامی میباشد.
🌹«امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).»
♦️لذا از آنجایی که گستره پست ریاست جمهوری نسبت به سایر جایگاه های مسئولیتی بی نظیر است، میتوان گفت که ادای تکلیف در این پست خطیر به مراتب از خدمت ایشان در آستان قدس بالاتر بوده چرا که نظام اسلامی یگانه حرم اهل البیت(ع) در این دنیای ظلمانی است و آستان قدس در حقیقت گستره نظام اسلامی است نه صرفا منطقه خاص جغرافیایی در خطه ای از مشهد مقدس! و با عملکرد صائبانه در این منصب بسیار حساس، در حقیقت بزرگترین آرمان اهل البیت(ع) که همان احیای حاکمیت اهل غدیر است به منصه ظهور رسیده و احقاق حق و ابطال باطل در حد وسیعی میتواند رقم خورده و به اذن الهی جهان را آماده نیل به وادی ظهور و درک ولایت عظمای مهدوی نماید.
♦️باز در دوره جدید این القائات باطل برای کاندیداتوری آیت الله رئیسی در فضای سیاسی کشور شکل گرفته که البته بعضا بخاطر بغض های سیاسی و منفعت های حزبی میباشد.
♦️برای جواب این مغلطه ها نیز بخشی از فرمایشات اخیر مقام_معظم_رهبری را آورده تا به گستره بی نظیر اختیارات ریاست جمهوری بهتر پی ببریم:
«عمده نزدیک به همه مدیریتهای کشور که هزاران مدیریت است اینها در اختیار رئیس قوه مجریه است و مستقیم زیر نظر ریاست جمهوری است و همه بودجه مصوب کشور در اختیار رئیس جمهور است. میزان قدرت و مدیریتهای دستگاهها و #قوای دیگر دربرابر قدرت دولت کمی بیشتر از صفر است و باقی دست دولت است.»
♦️از طرفی خوب است مستحضر باشیم که طبق آمارهای اعلامی، قوه مجریه کانون اصلی شکلگیری پروندههای قضایی میباشد و بخش اعظمی از پرونده ها با فرایندهای غلط دولت و یا مدیریتهای ضعیف و خائنانه و یا رانت های حزبی و زد و بند های دولتی گره خورده است. لذا آیت الله رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری با دستی بازتر از قوه قضائیه میتواند ریشه این اژدهای هفتسر فساد را که امروز به اصل نظام آسیب میزند نابود کند. لذا حضور ایشان در عرصه ریاست جمهوری، درواقع تداوم مستحکمتر خط عدالتخواهی ایشان در قوه قضاییه در ابعادی اثرگذارتر و وسیعتر خواهد بود. به عبارت دیگر، ایشان در قوه قضائیه بیشتر میتواند با معلول های فساد برخورد داشته باشد ولی در صورت قرار گرفتن در پست خطیر ریاست جمهوری ایشان میتواند رویه مبارزه با مفاسد را بصورت علّی و ساختاری ادامه داده و به نوعی نگذارد آب از سرچشمه آلوده شود.در جواب آن افرادی هم که آمدن ایشان را منوط به اذن رهبری میکنند باید گفت اولا اذن رهبری قرار نیست به صورت علنی داده شود و از طرفی ولایت بارها اعلام کرده است که فرمان جهاد را صادر کرده و از آنجایی که پست ریاست جمهوری میتواند بزرگترین جبهه جهادی برای اهل حق باشد، القای ضرورت اذن گرفتن یک نوع فرافکنی است. پس آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات با وجود داشتن صلاحیت حداکثری نسبت به سایر رقبای انتخاباتی، برای ایشان یک تکلیف الهی است که چه بسا میشود گفت این تکلیف برای وی متعیّن نیز شده است و برای ادای این تکلیف باید تمام همت خود را مبذول نماید که این مسئولیت را نه میشود به دیگران بخشید و نه میتوان از آن صرف نظر نمود!
# قالیباف در جلسه با رئیسی چه گفت؟
قالیباف تاکید کرد، با آمدن آیتالله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب میداند و علیرغم فشارها وظیفهای برای کاندیداتوری احساس نمیکند.خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت: در جلساتی که اخیرا آیت الله رئیسی و محمدباقر قالیباف حضور داشته اند، قالیباف گفته است با اینکه کارآمدی هدف اصلی است که جریان انقلاب باید به آن دست پیدا کند اما تا پیروزی در انتخابات به دست نیاید نمی شود به کارآمدی فکر کرد به همین دلیل برای پیروزی جریان انقلاب باید بر سر یک نامزد وحدت کرد.وی تصریح کرده است که با آمدن آیت الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می داند و علی رغم فشارها وظیفهای برای کاندیداتوری احساس نمیکند.قالیباف اظهار داشته که دیگر نامزدها هم حتی اگر خود را اصلح می دانند، باید از رقابت کناره گیری کنند و همه به آیتالله رئیسی کمک کنیم تا جریان انقلاب با یک نامزد واحد وارد رقابت با جریان رقیب شود.گفتنی است اسفندماه سال گذشته، محسن پیرهادی نماینده مجلس و از نزدیکان قالیباف اعلام کرده بود که قالیباف نامزد انتخابات نیست و با آیت الله رئیسی رقابت نخواهد کرد.
🚨 تحلیلی از علّت برخی رفتارهای متشابه ولیّ در مواجهه با مسئولین غیرانقلابی؛ از «تمجید از برخی ها تاسپردن برخی مسئولیتهای غیرکلیدی »
0⃣ مقدمه: یکی از سؤالات مهم و مبتلابه درباره چگونگی رفتار ولی با منافقان و مریضدلان سیاسی، این است که چرا در حالی که ولیّ همواره با ارائه شاخصههای نفاق و شاخصههای غیرانقلابی بودن، به مردم کمک میکند تا مسئولین غیرانقلابی یا منافق را بهتر بشناسند، اما در عین حال، گاه با رفتارهای متشابهی، از برخی مسئولین غیرانقلابی تعریف میکنند و یا برخی مسئولیتها را به آنها میسپارند؟ بهطور کلی چرا نفاق منافقین و چهرهی واقعی برخی مسئولین غیرانقلابی توسط ولیّ «مخفی» نگاه داشته میشود؟
1⃣ سیره سیاسی پیامبر(ص) در پوشاندن ماهیت غیرانقلابی برخی افراد: خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره میفرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، میتوانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را عیان سازد، اما ایشان برخلاف برخی سیره قبلی، در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمودند:
2⃣ «عفا اللَّهُ عنْك لِمَ أَذِنْتَ لهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ؛ خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه دادى؟!» (توبه/۴۳) تعبیر «عَفَا اللَّهُ عَنْكَ» در این آیه شریفه (برخلاف معنای لغوی آن) به فرموده علامه طباطبایی دعا به جان پيغمبر است؛ و به فرموده آیت الله جوادی آملی این تعبیر از باب «تحبیب» است و به معنای «سهلاً و مرحباً».
3⃣ در واقع خداوند با این تعبیر «سعه صدر» فوق العاده پیامبر(ص) را تحسین کند. گویی خداوند به پیامبر(ص) با زبانی به ظاهر عتاب آلود ولی در واقع تحسین برانگیز میفرماید: «بس است دیگر! چقدر سعه صدر! چرا به آنها اجازه دادی تا به جنگ نیایند؟ عذر آنها را نمیپذیرفتی، تا وقتی خودشان با وجود ادعاهای قبلی به میدان جنگ نیایند، ماهیت نفاق آلودشان بر همگان معلوم شود.» علامه طباطبایی دلیل این معنا را چهارمين آيه بعد از آيه مورد بحث میدانند که خداوند کار پیامبر (ص)در اجازه دادن به آنان را تأیید میفرماید:
4⃣ «لَوْ خَرَجوا فيكمْ ما زادوكمْ إِلَّا خبالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ اگر آنها همراه شما به سوى ميدان جهاد حركت مىكردند بر قدرت رزمى شما نمىافزودند و جز خيانت خاصيّتى نداشتند و [منافقانه] در سپاه نفوذ مىكردند و به تفرقه انگيزى و فتنه جويى مىپرداختند. آنها در بين سپاه شما جاسوسانى دارند.» (توبه/۴۷) ایشان در این باره میفرمایند: «از اين آيه بر مىآيد كه اذن ندادن آن جناب فى نفسه«مصلحت» نداشته، بلكه «مصلحت» اذن دادنش بيشتر بوده؛ زيرا اگر اذن نمىداد و منافقين را با خود میبرد، بقيه مسلمانان را هم دچار فساد افكار مىكرد،و هم اتحاد آنان را مبدل به تفرقه مىنمود. پس، «اصلح» همين بود كه اجازه تخلّف بدهد تا با مسلمانان به راه نيفتند...
5⃣ چون همه مسلمانان داراى ايمان محكم نبودند. بعضى از ايشان ايمانشان سست و دلهايشان مريض و مبتلا به وسوسه بود. اين دسته گوشهايشان بدهكار سخنان فريبنده آنان و آماده پذيرفتن وسوسههاى آنان بود. همه اينها در صورتى بود كه منافقين رودربايستى میكردند و با مسلمانان به راه مىافتادند. و اگر صريحا اعلام مخالفت مىكردند و علناً فرمان آن حضرت را عصيان مىنمودند كه خود محذور بزرگ ديگرى داشت،و آن اين بود كه علاوه بر ايجاد دودستگى روى ديگران در نافرمانى باز مى شد.»( المیزان؛ ج۹، ص۲۸۵)
6⃣ دو مصلحت مهم در پوشاندن نفاق منافق توسط ولیّ: از نظر جناب علامه، «مصلحت»، تعیینکنندهترین عامل در برخی رفتارهای متشابه ولیّ است. به عبارت دیگر در برخی موارد برای گرفتن یک تصمیم، باید مؤلّفههای متعدد پیرامون یک موضوع را در نظر گرفت و سپس تصمیمی که «اصلح» بوده و به «مصلحت» جامعه اسلامی نزدیکتر است را اتخاذ کرد.علاوه بر اینکه در برخی موارد همچون «تعریف از افراد» و یا «سپردن برخی مسئولیت ها به آنان»، ممکن است این کار دلایل «تربیتی» نیز داشته باشد. به این معنا که شاید این مریضدلان و منافقان با مشاهده اینگونه رفتارهای بردبارانه ولیّ، به خود بیایند و دست از خیانت ورزیشان بردارند و به دامان انقلاب بازگردند.
7⃣ بنابراین،خاصیت اصلی متشابهاتی از این دست، حداقل دو چیز است:«جلوگیری از فساد بزرگتر و فتنهانگیزیهای بیشتر»و«مدیریت روانی فرد برای بازگشت احتمالی او به دامان انقلاب»
🚨 تحلیلی از علّت برخی رفتارهای متشابه ولیّ در مواجهه با مسئولین غیرانقلابی؛ از «تمجید از برخی ها تاسپردن برخی مسئولیتهای غیرکلیدی »
0⃣ مقدمه: یکی از سؤالات مهم و مبتلابه درباره چگونگی رفتار ولی با منافقان و مریضدلان سیاسی، این است که چرا در حالی که ولیّ همواره با ارائه شاخصههای نفاق و شاخصههای غیرانقلابی بودن، به مردم کمک میکند تا مسئولین غیرانقلابی یا منافق را بهتر بشناسند، اما در عین حال، گاه با رفتارهای متشابهی، از برخی مسئولین غیرانقلابی تعریف میکنند و یا برخی مسئولیتها را به آنها میسپارند؟ بهطور کلی چرا نفاق منافقین و چهرهی واقعی برخی مسئولین غیرانقلابی توسط ولیّ «مخفی» نگاه داشته میشود؟
1⃣ سیره سیاسی پیامبر(ص) در پوشاندن ماهیت غیرانقلابی برخی افراد: خداوند متعال در سوره مبارکه توبه، به ماجرای برخی اصحاب غیرانقلابی پیامبر(ص) اشاره میفرماید که علی رغم تأکید پیامبر(ص) برای حضور در میدان جنگ، از ایشان اجازه خواستند تا در جنگ حاضر نشوند. درحالیکه اجازه ندادن پیامبر(ص) به آنان و تخلف احتمالی آنان از این دستور، میتوانست ماهیت غیرانقلابی و منافقانه آنان را عیان سازد، اما ایشان برخلاف برخی سیره قبلی، در این مورد به آنان اجازه دادند تا در میدان جهاد حاضر نشوند. خداوند متعال در پی این واقعه آیاتی نازل فرمودند:
2⃣ «عفا اللَّهُ عنْك لِمَ أَذِنْتَ لهُمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكَ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ تَعْلَمَ الْكاذِبِينَ؛ خداوند تو را ببخشد! چرا پيش از آنكه راستگويان و دروغگويان را بشناسى، به آنها اجازه دادى؟!» (توبه/۴۳) تعبیر «عَفَا اللَّهُ عَنْكَ» در این آیه شریفه (برخلاف معنای لغوی آن) به فرموده علامه طباطبایی دعا به جان پيغمبر است؛ و به فرموده آیت الله جوادی آملی این تعبیر از باب «تحبیب» است و به معنای «سهلاً و مرحباً».
3⃣ در واقع خداوند با این تعبیر «سعه صدر» فوق العاده پیامبر(ص) را تحسین کند. گویی خداوند به پیامبر(ص) با زبانی به ظاهر عتاب آلود ولی در واقع تحسین برانگیز میفرماید: «بس است دیگر! چقدر سعه صدر! چرا به آنها اجازه دادی تا به جنگ نیایند؟ عذر آنها را نمیپذیرفتی، تا وقتی خودشان با وجود ادعاهای قبلی به میدان جنگ نیایند، ماهیت نفاق آلودشان بر همگان معلوم شود.» علامه طباطبایی دلیل این معنا را چهارمين آيه بعد از آيه مورد بحث میدانند که خداوند کار پیامبر (ص)در اجازه دادن به آنان را تأیید میفرماید:
4⃣ «لَوْ خَرَجوا فيكمْ ما زادوكمْ إِلَّا خبالًا وَ لَأَوْضَعُوا خِلالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَ فِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ؛ اگر آنها همراه شما به سوى ميدان جهاد حركت مىكردند بر قدرت رزمى شما نمىافزودند و جز خيانت خاصيّتى نداشتند و [منافقانه] در سپاه نفوذ مىكردند و به تفرقه انگيزى و فتنه جويى مىپرداختند. آنها در بين سپاه شما جاسوسانى دارند.» (توبه/۴۷) ایشان در این باره میفرمایند: «از اين آيه بر مىآيد كه اذن ندادن آن جناب فى نفسه«مصلحت» نداشته، بلكه «مصلحت» اذن دادنش بيشتر بوده؛ زيرا اگر اذن نمىداد و منافقين را با خود میبرد، بقيه مسلمانان را هم دچار فساد افكار مىكرد،و هم اتحاد آنان را مبدل به تفرقه مىنمود. پس، «اصلح» همين بود كه اجازه تخلّف بدهد تا با مسلمانان به راه نيفتند...
5⃣ چون همه مسلمانان داراى ايمان محكم نبودند. بعضى از ايشان ايمانشان سست و دلهايشان مريض و مبتلا به وسوسه بود. اين دسته گوشهايشان بدهكار سخنان فريبنده آنان و آماده پذيرفتن وسوسههاى آنان بود. همه اينها در صورتى بود كه منافقين رودربايستى میكردند و با مسلمانان به راه مىافتادند. و اگر صريحا اعلام مخالفت مىكردند و علناً فرمان آن حضرت را عصيان مىنمودند كه خود محذور بزرگ ديگرى داشت،و آن اين بود كه علاوه بر ايجاد دودستگى روى ديگران در نافرمانى باز مى شد.»( المیزان؛ ج۹، ص۲۸۵)
6⃣ دو مصلحت مهم در پوشاندن نفاق منافق توسط ولیّ: از نظر جناب علامه، «مصلحت»، تعیینکنندهترین عامل در برخی رفتارهای متشابه ولیّ است. به عبارت دیگر در برخی موارد برای گرفتن یک تصمیم، باید مؤلّفههای متعدد پیرامون یک موضوع را در نظر گرفت و سپس تصمیمی که «اصلح» بوده و به «مصلحت» جامعه اسلامی نزدیکتر است را اتخاذ کرد.علاوه بر اینکه در برخی موارد همچون «تعریف از افراد» و یا «سپردن برخی مسئولیت ها به آنان»، ممکن است این کار دلایل «تربیتی» نیز داشته باشد. به این معنا که شاید این مریضدلان و منافقان با مشاهده اینگونه رفتارهای بردبارانه ولیّ، به خود بیایند و دست از خیانت ورزیشان بردارند و به دامان انقلاب بازگردند.
7⃣ بنابراین،خاصیت اصلی متشابهاتی از این دست، حداقل دو چیز است:«جلوگیری از فساد بزرگتر و فتنهانگیزیهای بیشتر»و«مدیریت روانی فرد برای بازگشت احتمالی او به دامان انقلاب»
# مدتی است که رفتار احمدی نژاد موجب شده است که عده ای او را منحرف بدانند و عدهای دیگر از او حمایت کنند.
حال سوال این است آیا احمدی نژاد خوب است یا منحرف است؟
برای پاسخ به این سوال خدمات احمدی نژاد را نباید نادیده گرفت، واقعا در مسکن مهر و امثالهم خدمات زیادی کردند و هر کسی منکر آنها شود به نوعی نمی خواهد حقایق را ببیند و سخت در اشتباه است، اما نباید چون آقای احمدی نژاد خدمات زیادی کرده است و قشر زیادی از مردم از آن بهره مند شده اند چشم بر انحرافات او بست.
عزیزان تصور کنید اگر یک راننده از اصفهان تا شاهرود خوب رانندگی کرد ولی در شاهرود به دلیلی تصادف کرد نه رانندگی خوب او را باید منکر شد و نه منکر تصادف او شد که هر دو کتمان حقیقت است.
آقای احمدی نژاد علاوه بر دوستی با مشايي و دولت خود را خط قرمز دانستن آیا فراموش کرده ايد که مبلغ چند میلیارد تومان برای دانشگاهی که وجود نداشت برداشته بودند و حساب بانکی آنان مسدود شد تا پول را عودت دادند.
علاوه بر اینها، رفتار فعلی احمدی نژاد مورد پسند دشمنان مثل آمریکا و اسرائیل و منافقین و ضد انقلاب است یا مورد پسند مومنین و ولایت فقیه؟
آیا رفتار او موجب تقویت نظام است یا تضعیف نظام؟
حضرت امام خمینی ره فرمودند :
حفظ نظام از اوجب واجبات است.
اگر رفتارش شیطان پسند است نباید از او حمایت شود تا موجبات تضعیف نظام فراهم گردد.
فاعتبروا یا اولی الابصار.
✍️ چرا هیچگاه «معیشت مردم» اولویت اصلی «دولتهای غیرانقلابی» نیست؟
🔰 امیرالمؤمنین (ع) در نهجالبلاغه یکی از ویژگیهای منافقین را حسادتورزی نسبت به رفاه مردم، ایجاد مشکل برای آنان و ناامید کردن آنان میدانند:
🔸 «حَسَدَةُ الرَّخَاءِ وَ مُؤَكِّدُو الْبَلَاءِ وَ مُقْنِطُو الرَّجَاءِ؛ بر رفاه و آسايش مردم حسد میورزند و بر بلا و ناراحتى آنان میافزایند و پيوسته تخم نااميدى بر دلها میپاشند.» (نهجالبلاغه؛ خطبه ۱۹۴)
اما یک سؤال مهم: چرا منافقین نسبت به رفاه مردم حسد میورزند و درنتیجه، بر سر راه آنان مشکل ایجاد میکنند؟ و یا اگر مسئولیتی در این زمینه داشته باشند، قدمی برای رفع مشکلات معیشتی مردم بر نمیدارند؟ آیهای از سورهی مبارکهی منافقون به این سؤال مهم پاسخ میدهد:
🔸 «هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لا تُنْفِقُوا عَلى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى يَنْفَضُّوا؛ آنها كسانى هستند كه میگویند: به افرادى كه نزد رسول خدا هستند انفاق نكنيد تا پراكنده شوند.» (منافقون: ۷)
همانگونه که ملاحظه میشود در این آیهی شریفه، منافقین کسانی معرفی میشوند که اولاً به مردمی که حامی نظام اسلامی هستند انفاق نمیکنند (لا تُنْفِقُوا عَلى مَنْ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ) و ثانیاً هدفشان از انفاقنکردن به مردم یک چیز است: جدایی مردم از نظام اسلامی (حَتَّى يَنْفَضُّوا).
🔰 منافقینی که هدفشان براندازی نظام اسلامی است، با عدم رسیدگی به معیشت مردم، آنان را از نظام اسلامی دلسرد میکنند. به همین دلیل است که اگر آنان مسئولیتی نداشته باشند نیز همواره نسبت به آسایش و رفاه مردم حسادت میورزند و بر سر راه رفع موانع معیشتی مردم، مشکل ایجاد میکنند. چراکه رفع موانع معیشتی مردم؛ یعنی افزایش اقبال مردم به نظام اسلامی و این برخلاف هدف منافقین در براندازی نظام اسلامی است.
🔴قحطی هراسی؛ بهانه فرار از مسئولیت
🔹آقای روحانی گفته «نگذاشتیم حوادث (قحطی) سالهای ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ تکرار شود. دشمنان، تحریم را علیه ایران اعمال کردند که کشور دچار قحطی شود، اما ما اجازه ندادیم قحطی ایجاد شود».
🔹وقتی میخواستند هیجان بیافرینند و رای بیزحمت پارو کنند، وعده میدادند «چنان رونقی به اقتصاد بدهیم و آن چنان مردم را از درآمد سرشار کنیم که نیازی به پول یارانه نداشته باشند». اما حالا که بعد از هشت سال، باید دولت را با کلی تپه آباد تحویل دهند، میگویند نگذاشتیم قحطی دوره احمدشاه قاجار تکرار شود. عجب اعتماد به نفسی!
🔹قرار بود چه بلایی سر مملکت بیاورند که نیاوردند؟
🔻چوب حراج به بیتالمال نزدند و صدها کارخانه را به تعطیلی نکشاندند، که زدند و کشاندند. سی میلیارد دلار ذخائر ارزی را به حلقوم رانتخواران نریختند، که ریختند.
🔻کشور را گرفتار واردات گندم و گوشت و مرغ و... نکردند، که کردند. رکوردهای تورم و رکود و ضریب جینی (شکاف طبقاتی) و نقدینگی ویرانگر را نشکستند، که شکستند.
🔻درآمد سرانه ثابت ملی را از بالای 6 میلیون تومان در سال 92، به زیر 5 میلیون کاهش ندادند، که دادند. قیمت مسکن را با سوء مدیریت و ترک فعل، هفت برابر نکردند، که کردند. موجب نارضایتی مردم و فراهم شدن مقدمات فتنههایی مانند ماجرای بنزین و بورس نشدند، که شدند.
🔻با دیپلماسی انفعالی، امنیت و اقتدار کشور را در کام خطر نبردند و دشمن را برای خرابکاری و ترور گستاخ نکردند، که کردند. انصافا کدام دشمن درمانده، میتوانست یک صدم این آسیبها را به «ایران قدرتمند» بزند؟
🔹واقعا کدام یک از این اتفاقات -که اندکی از بسیار است- به تحریم و مذاکره ربط دارد:
❗️دپو شدن ۴ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر.
❗️حذف کارت سوخت و ثابت نگه داشتن قیمت بنزین به مدت چهار سال که موجب قاچاق ۱۴۴ هزار میلیارد تومانی شد، و سپس، ۳۰۰ درصد گران کردن ناگهانی بنزین.
❗️اصرار بر تحمیل رکود به بخش مسکن به مدت حداقل پنج سال؛ در حالی که اهتمام به این بخش میتوانست ضمن مهار نقدینگی، چرخ صنایع و اصناف بسیاری را بچرخاند.
❗️کوتاهی در اصلاح نظام بانکی تورمساز؛ سوءمدیریت در حوزه نقدینگی و هفت برابر کردن آن.
❗️رشد حبابی بورس بر خلاف واقعیتهای اقتصادی و سپس سقوط سرسامآور آن.
❗️کوتاهی در مقابل اقتصاد زیرزمینی چند صد هزار میلیاردی و فرار مالیاتی ۳۰ هزار میلیارد تومانی.
❗️حذف سامانههای شفافیتساز و ضد قاچاق مثل «ایران کد و شبنم».
❗️فساد دهها هزار میلیارد تومانی در واگذاری برخی شرکتها و کارخانهها.
❗️دهها هزار میلیارد تومان اختلاس و فساد در برخی بانکها، صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت سرمایهگذاری پتروشیمی و...
❗️بیسر و سامانی شرکت های دولتی که ۷۵ درصد کل بودجه را به خود اختصاص دادهاند.
❗️انحراف ۶۸ درصدی از احکام بودجه و اجرا نکردن ۱۸ درصد دیگر (گزارش تفریغ بودجه).
❗️احتکار صدها هزار تن میوه و برنج و روغن.
❗️حیف و میل ۶۰ تن طلا (سکه) و ۱۸ میلیارد دلار ارز به قیمت دولتی، بدون تضمین واردات کالاها.
❗️طرح ادعای «از پیک کرونا عبور کردهایم»، خلاف نظر کارشناسان، و تحمیل خسارت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به اصناف در یک ماه .
✍️محمد ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 پاسخ امام خمینی(ره) به کسانی که قانون رو قبول ندارند.
✍️پینوشت نصف جهان: افرادی که سالها در انتخابات ها شرکت داشته اند و خودشان مجری انتخابات بوده اند حالا کار خودشان را هم قبول ندارند...
❌با خودتون چند چندی آقای احمدی نژاد...
#انتخابات_سالم
#انتخاب_اصلح
#مر_قانون
@nesfejahan_Es
May 11
🌹🍃سبک زندگی
✅راههای مدیریت و کنترل فرزندان در فضای مجازی
📲 سپری کردن بیش از حد وقت در فضای مجازی، میتونه آسیبهای جبران ناپذیری به جسم، روان و روابط شما وارد کنه، پس حتما در طول روز زمان مناسبی رو به ارتباط با اعضای خانواده، دوستان، مطالعه کتاب و بازیهای خانگی اختصاص بدید تا سالم و شادابتر زندگی کنید.
#سبک_زندگی
#پست_فرهنگی
#فضای_مجازی
@nesfejahan_Es