eitaa logo
نشست تربیتی صلحا
1.7هزار دنبال‌کننده
553 عکس
438 ویدیو
196 فایل
مدیر کانال: جهت ارتباط با مدیر کانال روی لینک زیر کلیک کنید https://eitaa.com/maheomid
مشاهده در ایتا
دانلود
معنای تدبّر در آیات قرآن تدبّر در آیات قرآن کریم، عبارت است از کاوش و دقّت نظر در کشف مفاهیم و روابط ناپیدای موجود در هریک از آیات و ارتباط آیات با یکدیگر تدبّر در قرآن؛ یعنی تلاوت آیات قرآن و عبور از الفاظ آن و رسیدن به عمق معنا، پیام ها، درس ها، انذارها، تبشیرها و رهنمودهای آن؛ به طوری که علی علیه السلام می فرماید: «تَدَبَّرُوا آیاتِ القُرآنِ وَاعْتَبِرُوا بِهِ فَإنَّهُ أَبْلَغُ الْعِبَرِ؛ در آیات قرآن تدبّر کنید و به وسیله آن عبرت گیرید. چرا که تدبّر در آن رساترین عبرت هاست.» بنابراین، حقیقتِ تدبّر در آیات قرآن همان تلاوت راستین آن است که از قرائت آیات شروع و با تأمّل و تعمّق در معنا و پیام ها و خواسته ها، ادامه می یابد و با تعهّد و التزام و عمل به مضامین آنها، ختم می گردد. همان طور که امام باقرعلیه السلام در مورد رعایت کنندگان حقّ تلاوت می فرماید: (تلاوت کنندگان واقعی) کسانی هستند که قرآن را تلاوت می کنند و در آن تفقّه و تأمّل عمیق می کنند و به احکام آن عمل می کنند، به وعده های آن امیدوارند و از وعید آن می ترسند و به وسیله قصّه های آن عبرت می گیرند و از اوامر آن، فرمان می برند و از نواهی آن نهی می پذیرند. به خدا قسم! حقّ تلاوت، (تنها) حفظ کردن آیات و حروف آن و قرائت سوره ها و بخش های ده گانه و پنج گانه آن نیست تا حروف قرآن را حفظ کرده باشند و حدود آن را ضایع؛ بلکه حقّ تلاوت، همان تدبّر در آیات و عمل به احکام آن است. https://eitaa.com/neshast @neshast
دوره مجازی آموزش تجوید درس 1.mp3
7.37M
دوره مجازی اموزش تجوید مقدماتی همراه با اعطای گواهینامه https://eitaa.com/neshast @neshast
درس اول صراط.pdf
5.18M
طرح ملی قرآنی صراط نظر به برگزاری این طرح در راستای حفظ و مفاهیم قرآن کریم،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه بصورت سراسری در کل کشور وتمدیدزمان آزمون، درس های این کتاب بصورت جداگانه و هفتگی جهت استفاده بارگذاری می گردد. لازم بذکر است آزمون این طرح در مرداد ماه 99 بصورت هماهنگ برگزار خواهد شد. https://eitaa.com/neshast @neshast
Episod 1 Noskhe.mp3
20.99M
🎧 پادکست ⏮ قسمت اول ⁉️ "چرا اعضای تشکیلات پس از مدتی حضور و فعالیت، دچار بی‌انگیزگی شده و از مجموعه جدا می‌شوند؟" 🔰 دکتر عرب اسدی به این سوال پاسخ می‌دهد. 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
podcast noskhe 2 low.mp3
27.25M
🎧 پادکست ⏮ قسمت دوم ⁉️ "چرا تشکل‌ها نمی‌توانند افراد توانمند و دارای قابلیت را جذب تشکیلات کنند؟" 🔰 دکتر عرب اسدی به این سوال پاسخ می‌دهند. 💠 نشست تربیتی صلحا؛ تشکیلات اسلامی 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
یک زنجیره منطقی وجود دارد؛ بعد ازانقلاب اسلامی، نظام اسلامی تشکیل دادیم، مرحله بعد تشکیل دولت اسلامی است، مرحله بعد تشکیل کشور اسلامی است، مرحله بعد تشکیل تمدن اسلامی است، این یک زنجیره مستمری است که به هم مرتبط است.ویژگی های این زنجیره عبارتند از : منطقی و مستمر، فرآیند طولانی و دشوار، نزدیک شدن نسبی به اهداف، پویایی و پیش روندگی الزامات تحقق این زنجیره شامل موارد زیر می شود: کامل کردن مبانی معرفتی نظام، کامل کردن بنای نظام بر اساس مبانی معرفتی آن، تقوای فردی . تقوای جماعت و امت، استقامت و پایداری هدف و نتیجه «زنجیره تمدن سازی» عبارتند از: تشکیل کشور اسلامی، بازگشت معنویت به زندگی بشر، کمال معنوی و الهی انسا‌نها در سایه جامعه اسلامی، فراگیرشدن فرهنگ اسلامی در فضای عمومی بشریت، زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد... https://eitaa.com/neshast @neshast
استبداد و خودرأیی در تشکیلات اینکه تو بتوانی در مسیر کمال و رشد تشکیلاتی ، چند پله را با سرعت طی کنی ، آن هم به صورت فردی ، این ارزش چندانی ندارد. باید در پله ای که قرار داری ، بتوانی بقیه را هم به آنجایی که خودت هستی ، برسانی و از آنجا به بعد را باهم پیش بروید . بنابراین در تشکلی که هویت آن کار تشکیلاتی و جمعی است ، استبداد و خودرایی ، از جانب مسئول و هر عضو دیگر مجموعه ، ارزش ندارد . .............. ✅کانال محصولات صالحین: 🆔 @salehinproducts
2.pdf
2.22M
درس دوم طرح قرانی صراط
02.mp3
6.72M
درس دوم اموزش تجوید مقدماتی
بسوی خدا: ابزار و شرایط تدبّر در قرآن 1. آگاهی به معنای آیات احاطه بر معنای آیات، ولو در حدّ ترجمه صحیح و یا در اختیار داشتن قرآن ترجمه شده مطمئن، از شرایط دیگر تدبّر در آیات قرآن است. همان طوری که امام صادق علیه السلام می فرماید: «ألْمُقْرِی ءُ بِلاعِلْمٍ کَالْمُعْجِبِ بِلامالٍ وَلامُلْکٍ ؛ قرائت کننده بدون علم و آگاهی، مثل کسی است که بدون مال و ملک از خود راضی باشد.» 2.وسیله دانستن الفاظ آیات الفاظ آیات قرآن، معبر رسیدن به معانی عمیق و هدایت بخش هستند؛ بنابراین، اگر تمام همّت قاری، خوب ادا کردن و گرفتار شدن در دام الفاظ، قرائت ها و لحن های زیبا شود، از تدبّر در معنای آن می ماند و از پل عبارت به مقصد معنا نمی رسد. بدان گونه که امام صادق علیه السلام می فرماید: «من إنْهَمَکَ فِی طَلَبِ النَّحْوِ، سُلِبَ الْخُشُوعُ ؛ کسی که تمام کوشش خود را در راه طلب نحو صرف کند، از خشوع محروم می شود.» 3.دل دادن به پیام های قرآن شرط دیگر تدبّر در قرآن، دل دادن به آیات قرآن و خالی کردن قلب از آلودگی ها، از جمله تعصّب و پیش فرض های غیر الهی در مواجهه با قرآن می باشد. چرا که نسبت تدبّر و قلب انسان، نسبت راه و چشم است. همان طوری که اگر کسی چشم نداشته باشد، به چاه می افتد، کسی که قلب او مریض باشد نمی تواند تدبّر کند و از هدایت قرآن استفاده کند. از امام صادق و امام کاظم علیهما السلام نقل شده که در تفسیر آیه «ام علی قلوبٍ اقفالها» فرموده اند که: «هیچ ذکری به قلب آنها نمی رسد و حقیقتی برای آنها کشف نمی شود 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast
کتابهای پیشنهادی جهت مدیریت فرهنگی که برای فعالیتهای سرگروهها در صالحین نیز مفید است ۱- آنگاه که فعالیتهای فرهنگی پوچ میشود، اصغر طاهرزاده ۲- آسیب شناسی فرهنگی در ایران، سید رضا صالحی امیری ۳- پیوست فرهنگی از مفهوم تا روش، عبدالعلی رضایی ۴- ابتکار عمل در برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد فرهنگی، محمد زهره ای ۵- اثر تقوا در کار فرهنگی، سید معمار منتظرین ۶- اصول کار فرهنگی، سید مجتبی حسینی ۷- آنچه مدیران فرهنگی باید بدانند، محمد محمدی ۸- در آمدی بر مدیریت فرهنگی، علی محمد نائنینی 💠شبکه تربیتی صالحین استان اصفهان 📱https://eitaa.com/neshast 📱@neshast