فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره دیدنی راجع به محبوبیت بن سلمان در جهان
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هشدار چندی پیش بشار اسد به کردها
🔹بشار اسد: آمریکاییها از شما حمایت نمیکنند، شما را در جیبشان میگذارند تا معامله کنند. اگر از کشورتان دفاع نکنید عثمانیها هم شما را به بردگی میگیرند. فقط دولت شما و ارتش سوریه است که می.تواند از شما حمایت کند.
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️ عملیات میدانی در دانشگاه امام حسین (ع)
🔺اجرای طرح های "انقلاب انسانساز" و "میثاق پاسداری" از دیگر برنامههای مراسم امروز در دانشگاه امام حسین(ع) بود.
@news_feyzieh
گفته می شود یک روزنامهای مصری نوشته:
(البته هرکس هر کجا نوشته در صحت و سلامت محتوای این نوشته تردیدی نیست.)
نوشته:
❌ آیا می دانيد؟
💥سعودی: اگر بیش از 2 میلیون حاجی وارد خاکش شود اعلام نارضایتی میکند!!
🔸👈اما عراق: اگر کمتر از 20 ملیون زائر داشته باشد ناراحت است!
💥سعودی: برای اداره 2 میلیون حاجی وزارت تشکیل داده است!
🔸👈اما عراق: کوچکترین موکب چای، (چای ابوعلی یا همان چای امام حسین) امور 8 میلیون زائر رو میچرخونه!
💥سعودی: در مقابل خدماتی که ارائه میده دلار میگيره!
🔸👈اما عراق: تمام خدماتش کاملا رایگان است!
💥سعودی: حج برایش موسم بهره وری اقتصادی است!
🔸👈 اما عراق: زیارت را موسم بخشش و عطا میدونه!
💥سعودی: دو ميليون حاجی باعث ترافیك و مسدود شدن راهها ميشه!
🔸👈اما عراق: 2 ملیون رقمی طبیعی در کوچکترین خیابان کربلاست!
💥سعودی: افزون بر هزینه هنگفتی که میگيرد، بر سر حجاج منت هم میگذارد!
🔸👈اما عراق: از زائران بابت هر گونه کوتاهی عذرخواهی میکند!
💥سعودی: ورود ده هزار حاجی به یک خیابان باعث خفگی و مرگ مردم شد!
🔸👈اما عراق: اگر 3 ملیون زائر در خیابان باشه مسؤول موکب يه نگاه ميندازه به خیابان و میگه: خيابون خلوته پس کو زوار؟!
💥سعودی: شاهزاده ها با تشریفات طواف میکنند!
🔸👈اما عراق: شاه و گدا پابرهنه به سوی معشوق رواناند!
❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️
🌺بنازم به بزم محبت که آنجا
🌺گدایی به شاهی مقابل نشیند!
🌺من چه بگویم به جهان هر چه هست
🌺سر به تکاپوی حسین است و بس
❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️
دیروز :
*صدام*: خوزستان را میگیرم.
*رجوی*: تهران را فتح میکنم.
*داعش*: مشهد را ویران میکنیم.
*بنسلمان*: جنگ را به ایران میکشانم.
*بولتون*: کریسمس را در تهران جشن میگیرم.
❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️❗️
*🌞امروز :*
*صدام:* به دار آویخته شد...
*رجوی:* فرار کرد و مرد...
*منافقین:* از کمپهای خود در منطقه فرار و به اروپا پناهنده شدهاند...
*داعش:* تار و مار شد...
*بنسلمان:* به غلط کردم افتاده...
*عربستان:* در باتلاق جنگ یمن فرو رفت...
*بولتون:* برکنار شده...
*ترامپ:* نسبت به جنگ داخلی در آمریکا هشدار داد...!
و اما ما💐
✌🏻 *🏴🏴🏴🇮🇷 ما: آماده حرکت*
در_مسیر_اربعین هستیم* 🏴🏴🏴🇮🇷
@news_feyzieh
چه زیباست نمای یاران
عکسی منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب و یاران با وفایش سید حسن نصر الله و سردار قاسم سلیمانی
@news_feyzieh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش بستن آیه مبارکه «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» در رژه دانشجويان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام در مراسم میثاق پاسداری
21 مهر 1398
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رژه خاص گروهان نمونه دانشگاه امیرالمؤمنین(علیهالسلام) اصفهان
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انمیشن شتاب برای ...
۱۳۹۸/۷/۲۰
سخنی با رئیسجمهور حقوقدان
نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی» نص صریح اصل ۹۹ قانون اساسی است. بنابراین جناب روحانی میدانند که مخالفت با آن، مخالفت با قانون اساسی است.
سخنی با رئیسجمهور حقوقدان
خبرگزاری فارس،گروه دیگر رسانهها: «حسین شریعتمداری» در یادداشتی نوشت:
در شماره امروز کیهان به اظهارات اخیر آقای روحانی که در آن ضرورت نظارت استصوابی شورای نگهبان را نفی کرده و غیرضروری دانستهاند، پرداختهایم و مستندات قابل توجهی در نقد سخنان ایشان آوردهایم. در این وجیزه اما، سخن دیگری با جناب ایشان در میان است و آن، طرح این پرسش است که آقای رئیسجمهور از اظهارات اخیر خود چه منظور و مقصودی را دنبال میکرده است؟! چرا که؛
۱- آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان به خوبی میدانند که هرگاه سخن از تاسیس یک تشکیلات در میان است، پای شرایط کسانی که قرار است عضو آن تشکیلات باشند هم به میان کشیده میشود بنابراین الزاماً باید کسانی باشند تا انطباق خصوصیات داوطلبان حضور در آن تشکیلات را با شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده است بررسی کرده و نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کنند. این نکته از بدیهیترین و ابتداییترین مبانی و اصول علم حقوق است و بسیار بعید به نظر میرسد که رئیسجمهور محترم از آن بیخبر باشند!
۲- نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی» نص صریح اصل۹۹قانون اساسی است. بنابراین جناب روحانی میدانند مخالفت با آن، مخالفت باقانون اساسی است👇👇
👇👇👇👇
👆👆👆👆👆👆👆👆
از این روی با جرأت و به یقین میتوان گفت آقای روحانی میدانستهاند که نظر ابراز شده ایشان قابل اجرا نیست.
۳- وقتی به خوبی میدانند که آنچه خواستهاند اولاً با بدیهیات منطقی و ثانیاً با متن صریح قانون اساسی در تضاد است، به وضوح و بدون کمترین تردیدی میتوان نتیجه گرفت که مقصود و منظور ایشان از آنچه ابراز کردهاند همان نیست که در اظهاراتشان آمده است! چگونه میتوان باور کرد رئیسجمهور حقوقدان خواستهای داشته باشد که یقین دارد ناممکن و ناشدنی است؟! هیئت دولت هم که جای رسیدگی به امور اجرایی کشور است و جای بیان آرزوها نیست! پس منظور ایشان چه بوده و چیست؟!
۴- با عرض پوزش باید گفت، تنها خاصیت و اثری که اظهارات ایشان میتواند داشته باشد «شبهه افکنی» ! و مشغول کردن دیگران به پاسخ شُبههای است که به میان آورده است! آیا غیر از این، میتوان خاصیت دیگری برای آن قائل بود؟! به یقین در دورترین افق ذهنها نیز برای آن هیچ خاصیت دیگری قابل تصور نیست!
۵- حالا به طرح این پرسش میرسیم که آیا جناب روحانی از این نکته بدیهی بیخبر بوده است؟! پاسخ این سؤال بدون کمترین تردیدی منفی است و با جرأت میتوان گفت محال است شخصیتی در جایگاه ریاست جمهوری و با عنوان «حقوقدان» از نتیجه آنچه مطرح کرده است بیخبر باشد!
۶- اگر بپذیریم که آقای رئیسجمهور به خوبی از ناشدنی بودن و غیرمنطقی بودن سخنان خود و مغایرت و تضاد آشکار آن با قانون خبر داشته است - که به یقین خبر داشته است- پای سؤال بعدی به میان کشیده میشود که جناب روحانی چرا و با چه انگیزه و منظوری اصرار بر شُبههافکنی داشتهاند و از این رهگذر در پی دور کردن افکار عمومی از کدام رخداد و یا مسئله و موضوعی بودهاند؟!
تنها پاسخی که برای این سؤال به ذهن میرسد آن است که شبههافکنی در بدیهیات برای دور کردن افکار عمومی ملت از وعدههای برزمین مانده دولت و مشغول ساختن مردم به مسائلی نظیر آنچه به آن اشاره شد بوده است!
منبع: روزنامه کیهان
هدایت شده از محمد طاها جهانگیری
#اربعين
🌺 اسکان زائرين اربعین ۳ 🌺
حوزههای علميه شهرهای مرزی استان #ايلام آماده اسکان و پذیرایی طلاب و روحانیون گرامی میباشند.
🕌 #سرابله
▫️حوزه علمیه الهادی
▫️ آقای سالكی
📠 ۰۹۱۸۲۸۲۰۳۸۹
🕌 #ايلام
▫️حوزه علمیه صاحب الزمان
▫️آقای بارانی
📠 ۰۹۱۸۷۴۳۱۶۱۱
🕌 #ايوان
▫️حوزه علمیه اميرالمؤمنين
▫️آقای حسنیفر
📠 ۰۹۱۸۱۴۳۰۷۰۱
🕌 #دره_شهر
▫️حوزه علمیه حجت ابن الحسن
▫️آقای محسنیفرد
📠 ۰۹۹۱۹۴۱۳۰۲۳
🕌 #دهلران
▫️حوزه علمیه امام محمدباقر
▫️آقای قاسمیفر
📠 ۰۹۱۸۹۵۴۲۳۶۳
🕌 #مهران
▫️حوزه علمیه ولیعصر
▫️آقای گوهری
📠 ۰۹۱۸۹۴۳۴۳۷۹
🕌 #آبدانان
▫️حوزه علمیه جواد الائمه
▫️آقای قائدی
📠 ۰۹۱۴۰۲۲۵۶۰۶
—---—
🇮🇷 كانال حوزههای علميه
📡 @Howzehaa
http://eitaa.com/joinchat/2146435072Ccfc2d26e89
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه دستگیری روحالله زم
📹 ببینید |
وعده رهبرانقلاب پس از اغتشاشات دیماه۹۶ خطاب به دشمنان؛
👈 این دیوانهبازیهای نمایشی هم بیجواب نخواهد بود.
باز هم وعده درست آقا
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افسانه بایگان:
بعد از سفر اربعین، دوستان نزدیکم جوابم را ندادند!
*🌹🌹سلام حسین🌹🌹
مقاله:(بسیار زیبا، خواندنی و جالب) ایندی پندنت درباره زیارت اربعین حسینی(ع)!.*
ایندی پندنت در مقاله ای تحت عنوان:
*" بزرگترین حرکت زائرانهی جهان در جریان است، اما شما هرگز چیزی از آن نشنیدهاید!"*
به زیارت اربعین حسینی و پیاده روی ملیونها زائر به سوی کربلای معلی پرداخته است. در این مقاله به شرح و چرایی این پیاده روی عظیم پرداخته شده است و گوشه هایی از این شور حسینی در این مقاله به اطلاع مردم رسانده شده است . مراسم اربعین در این مقاله یک مراسم منحصر به فرد در مقایسه با تجمع های مختلف در سراسر دنیا معرفی شده است و جمعیت زائران را پنج برابر زائران حج میخواند. در ادامه این مقاله به ویژگی های خاص زیارت اربعین حسینی از جمله برگزاری آن در موقعیت های خطرناک و تهدیدات مختلف، شرکت کردن سایر ادیان و مذاهب در آن و همچنین نحوه میزبانی بی مانندی از شرکت کننده گان در این مراسم پرداخته شده است.
متن ترجمه مقاله ایندی پندنت :
بزرگترین حرکت زائرانهی جهان در جریان است اما چرا شما هرگز چیزی از آن نشنیدهاید!
این حرکت حج یا کومبهمیلای هندوها نیست. این حرکت با عنوان «اربعین» مشهور بوده و پرجمعیتترین اجتماع جهان است و احتمالا هیچ وقت چیزی دربارهش نشنیدهاید.. نهتنها تعداد این افراد از زائران مکه بیشتر است (درواقع 5 برابر آن است)، بلکه از کومبه میلا نیز مهمتر است؛ زیرا کومبه میلا تنها هر سه سال یکبار برگزار میشود. جمعیت مراسم اربعین پارسال به 20 میلیون نفر رسید و خلاصه، هر اجتماع بشری دیگری را تحتالشعاع قرار میدهد.
از همه مهمتر، مراسم اربعین یک مراسم منحصربهفرد است؛ زیرا در موقعیتی برگزار میشود که به لحاظ ژئوپلتیکی متشنج و خطرناک است. داعش، شیعه را دشمن خونی خود میپندارد. از این رو، هیچ چیز بیشتر از این گروههای ترور را به خشم نمیآورد که ببینند زائران شیعه به خاطر بزرگترین تجلی ایمانشان گرد هم میآیند.
مراسم اربعین یک ویژگی خاص دیگر هم دارد. هرچند اربعین مشخصاً یک مراسم شیعی است، سنی ها و حتی مسیحیان، ایزدیها، زرتشتیها و... نیز هم بهعنوان زائر و هم بهعنوان خادم زائران در این مراسم شرکت میکنند. اگر به ماهیت انحصاری آیینهای دینی توجه کنیم، خواهیم دید که این اتفاق چهقدر مهم است و این تنها یک معنا خواهد داشت: مردم ـ فارغ از رنگ و نژاد ـ حسینبنعلی را نماد فراگیر، بیحدومرز و فرامذهبی از آزادی و ایثار میدانند.
اما چرا شما هیچگاه درباره این مراسم چیزی نشنیدهاید؟ احتمالاً به این قضیه مربوط است که رسانهها عموماً و خصوصاً وقتی با اسلام مواجه میشوند، بیشتر با تصویری منفی، سیاه و افراطی سرو کار دارند تا روایتی مثبت و امیدبخش. اگر چندهزار معترض ضدمهاجرت در خیابانهای لندن جمع شوند، در سرخطهای خبری جای خواهند داشت. به راهپیمایی دموکراسیخواهانه در هنگکنگ یا تجمع ضد پوتین در روسیه نیز به همین میزان توجه خواهد شد. اما یک تجمع بیست میلیونی در یک محیط متشنج سرشار از ترور و ناعدالتی حتی در بخشهای خبری تلویزیونی جایی ندارد. این حرکت باشکوه بهطور نانوشته مسکوت گذاشته میشود؛ حتی اگر تمام مؤلفههای یک پدیدهی چشمگیر را داشته باشد؛ مؤلفههایی مانند جمعیت چشمگیر، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، محیط متشنج و اصالت. اما اگر این خبر از زیر دست سردبیران بخشهای خبری در برود، شگفتی میآفریند و افرادی زیادی را تحتتأثیر قرار میدهد.
در میان افراد بیشماری که تحت تاثیر این مراسم خاص بودند، جوانی استرالیایی بود که چندین سال پیش با او ملاقات داشتم و بهتازگی اسلام آورده بود. واضح است که کسی بهراحتی دینش را تغییر نمیدهد. بنابراین، وقتی از او جویا شدم، گفت که همه چیز از سال 2003 شروع شد. یک شب، همانطور که صحنهای از حرکت میلیونها نفر به سمت شهر کربلا را در خبرها مشاهده میکرد، با اسم فردی مواجه شد که هیچگاه آن را نشنیده بود: «حسین». برای اولین بار در دهههای گذشته و در یک رخدادی که در سرتاسر جهان به تصویر کشیده میشد، جهان توانسته بود شمهای از حرکتی را ببیند که پیشتر در عراق ممنوع شده بود.
وقتی که رژیم بعثی و سنی در عراق سقوط کرد، بینندگان غربی مشتاق بودند که ببینند عراقیهایی که هماکنون از دست کنترل دیکتاتور خلاص شده اند، چه عکسالعملی خواهند داشت. «جمهوری وحشت» سقوط کرده بود. آن جوان استرالیایی میگفت که دائم از خودش میپرسید که کربلا کجاست و چرا همه رو به سوی آن دارند؟ حسین کیست که چنین شوری به پا کرده که مردمان بعد از چهارده قرن برای عزای او میآیند؟
آنچه او در یک گزارش شصتثانیهای دیده بود تکاندهنده بود؛ زیرا این تصویر بر خلاف آن چیزی بود که قبلا دیده بود. پیوند قویای باعث شده بود که مردمان مانند برادههایی باشند که هرچه به مغناطیس لامَفَرّ حسینی نزدیک میشوند تجمعشان بیشتر شود. آن جو
ان استرالیایی گفت: اگ
ر میخواهید یک دین حی و حیاتبخش را ببینید، به کربلا بیایید.
چهطور مردی که 1396 سال پیش کشته شده است اینچنین حی و حاضر است که میلیون ها نفر مصیبت او را مصیبت خود میدانند؟ بعید است که آدمها وارد نزاعی شوند که دغدغهی شخصیای نسبت به آن نداشته باشند. از سوی دیگر، اگر احساس کنید که کسی به خاطر آزادی شما، حق برخورد عادلانه با شما و حق زندگی باشرافت شما جنگیده است، احساس میکنید که علاقهی زیادی به او دارید و دلبستهی او هستید تا آن جا که بعید نیست که به باورها و عقاید او روی بیاورید و تغییر دین یا مذهب بدهید.
تراژدی نهایی
مسلمانان حسین نوهی محمد، پیامبر اسلام، را سیدالشهدا مینامند. او از بیعت با خلیفهی نابکار، یزید، سرتافت و در کربلا و در روز عاشورا کشته شد. او و خانوادهاش در صحرا با لشگر سیهزار نفره محاصره شدند و از آب و غذا محروم شدند و نهایتاً سر از تنشان جدا کردند و تنشان زیر سم اسبان رفت.
ادوارد گیبون، مورخ انگلیسی، مینویسد: «داستان تراژیک مرگ حسین احساسات هر خوانندهی دلسنگی را نیز تحریک میکند».
از آن روز به بعد، شیعیان در روز عاشورا و روز اربعین، در رثای حسین عزاداری می کنند. در بسیاری از سنت های اسلامی، عزاداری چهل روزه مرسوم است.
سفر دراز
من به کربلا، شهر اجدادیم، سفر کردم تا بفهمم که چرا این شهر اینقدر همگان را از خود بیخود میکند. مشاهده کردم که حتی بزرگترین لنزهای دوربینها هم برای به تصویر کشیدن روح این اجتماع پرجوش و خروش اما آرام و ایمن کوچک اند.
انبوهی از مردان، زنان (غالباً با حجاب مشکی) و کودکان از این کران تا آن کران را پر کردهاند. جمعیت آنقدر زیاد است که صدها مایل را بند آوردهاند.
فاصلهی 425مایلی میان شهر بندری بصره تا کربلا مسیری طولانی است که معمولاً با ماشین طی میشود اما بهطور خارقالعادهای در این مراسم، افراد با پای پیاده آن را میگذرانند. دو هفتهی کامل طول میکشد تا زائران این مسیر را طی کنند. آدمها با سنهای مختلف زیر آفتاب سوزان روز و سرمای استخوانسوز شب این مسیر را پیاده میروند. آنها از میان مسیرهای ناهموار و از دل نقاط تمرکز تروریستها و از نقاط خطرناک عبور میکنند. زائران حتی سازوبرگهای اولیه را با خود ندارند و تنها وسایل کمی همراه با عشق آتشینشان به «مولا» حسین را با خود میآورند. پرچمها و بنرها مقصود این سفرشان را به آنها یادآوری میکند:
جان بعد از حسین بیارزش است
مرگ و زندگیم یکسان است
رواست که مرا مجنون بخوانند
این پیام شعری حماسی است که عباس، برادر حسین و فرماندهی معتمد او، خوانده است. عباس نیز در نبرد کربلا در سال 680 میلادی آن هنگامی که تلاش میکرد برای برادرزادگان و خواهرزادگانش آب بیاورد، کشته شد. میزان امنیتی که در عراق وجود دارد و آن را سرخط خبرهای جهانی کرده است، جای شکی نمیگذارد که این عبارت یک عبارت اصیل به تمام معناست.
صبحانه، نهار و شام رایگان
یکی از بخشهای این حرکت زائرانه که هر بییندهای را به شگفتی وامیدارد مشاهدهی هزاران موکبی است که همراه با آشپزخانهی سیار هستند و توسط روستاییانی ساخته شده است که در محدودهی مسیر پیادهروی زائران زندگی میکنند. موکبها جاهایی هستند که تمام مایحتاج زائران در آنجا تأمین میشود. از غذای تازه گرفته تا جای استراحت؛ از تلفن رایگان بینالمللی گرفته تا گهوارههای کودکان؛ همه چیز رایگان است. درواقع، لازم نیست در این مسیر 400مایلی، زائران چیزی غیر از لباسهایشان را حمل کنند.
شگفتتر از آن نحوهی دعوت از زائران برای خوردن و نوشیدن است. فعالان موکبها به میان راه آمده و به زائران التماس میکنند تا پیشنهاد آنها را قبول کنند. غالبا این پیشنهاد شامل سرویس کاملی است که در شأن پادشاهان است. ابتدا پاهایتان را ماساژ میدهند؛ سپس یک وعدهی غذای لذیذ به شما میدهند؛ سپس از شما دعوت میکنند تا در فاصلهای که لباسهایتان را میشویند و اتو میکنند، استراحت کنید. البته همهی اینها را با افتخار انجام میدهند.
برای آنکه شمهای از ماجرا را درک کنید، به این نکته توجه کنید. پس از زلزلهی هائیتی و با حمایت و همدلی جهانی، برنامهی غذای جهانی سازمان ملل اعلام کرد که با تلاشهای زیادش، نیممیلیون وعدهی غذایی تحویل داده است. ارتش ایالات متحده منابع عظیمی از آژانسهای فدرال را فراهم کرد و اعلام کرد که در مدت پنجماه بعد از این فاجعهی انسانی، 4.9 میلیون وعدهی غذایی به اهالی هائیتی تحویل داده شده است. حالا این را مقایسه کنید با تعداد بیش از 50 میلیون وعدهی غذایی در روز در طول مراسم اربعین که برابر است با حدود 700 میلیون وعدهی غذایی برای تمام مدت این مراسم. تمام این غذاها نه با سازمان ملل متحد یا هر خیریهی بینالمللی دیگری بلکه توسط کارگران و کشاورزان فقیری تأمین شده است که عاشق ای
ن اند که به زائران خدمت
کنند و تمام سال پسانداز میکنند. همه چیز، مانند امنیت این مراسم، غالباً بر عهدهی رزمندگان داوطلبی است که یک چشم بر داعش دارند و یک چشم بر محافظت از مسیر پیادهروی زائران. یکی از افراد فعال در موکبها میگوید: «برای آنکه ببینید اسلام چه آموزههایی دارد، به رفتار چندصد تروریست وحشی نگاه نکنید. بلکه به از جان گذشتگی بیچشمداشتی نگاه کنید که میلیونها زائر اربعین از خود نشان میدهند.»
درواقع، از چند لحاظ باید مراسم اربعین در کتاب گینس ثبت شود: بزرگترین گردهمآیی سالانه، طولانیترین میز غذای پیوسته، بیشترین افرادی که بهرایگان غذا میخورند، بزرگترین گروه داوطلبانهای که به یک واقعهی خاص خدمت میکنند و همهی اینها در جایی است که تهدید حملات انتحاری وجود دارد.
از خودگذشتگی بیهمتا
فقط به این جمعیت انبوه نفسگیر نگاه کنید. چیزی که باید به این منظره اضافه کنید این است که هرچه شرایط امنیتی بدتر میشود، حتی افراد بیشتری انگیزه پیدا میکنند که تهدیدهای تروریستها را به چالش بکشند و در این موقعیت خطرناک به پیادهروی میپردازند. بنابراین، این حرکت زائرانه صرفاً یک فعالیت مذهبی نیست بلکه مظهری از مقاومت است. ویدئوهایی در فضای آنلاین منتشر شده است که نشان میدهند چهطور مهاجمان انتحاری خود را به میان زائران میاندازند و صرفاً باعث افزایش جمعیت زائران میشوند؛ زائرانی که همصدا میخوانند:
اگر دست و پایمان را قطع کنند، به سرزمینهای مقدس میرویم.
انفجارهای وحشتناکی که در طول سال اتفاق میافتند غالباً علیه شیعیان بوده و جان افراد بیشماری را میگیرد. این انفجارها خطرات و ناامنیهایی که متوجه شیعیان عراق است را نشان میدهد. اما به نظر میرسد که این تهدیدهای مرگآور نمی توانند مردم ـ پیر و جوان، عراقی و خارجی ـ را از این سفر خطرناک به سوی شهر مقدس کربلا بازدارند.
برای فردی که بیرون از این ماجراست راحت نیست که بفهمد چه چیزی به این زائران امید و نیرو میبخشد. شما زنان بچه به بغل، مردان ویلچر نشین، مردمان عصا به دست و نابینایان زیادی را در این مسیر میبینید. من پدری را دیدم که تمام مسیر بصره تا کربلا را با پسر معلولش سفر کرده بود. پسر دوازده ساله معلولیت ذهنی داشت و نمیتوانست بدون یاری دیگران راه برود. بخشیهایی از مسیر، پدر پسر را روی شانههای خود نشانده بود و راه میرفت. این داستانی است که میتوان از روی آن فیلمهایی ساخت که قابلیت دریافت اسکار دارند اما به نظر میرسد که هالیوود بیشتر با قهرمانان کمیک سروکار دارد.
گنبد طلایی حسین
زائران حرم حسین و برادرش، عباس، صرفا تحت تاثیر احساسات نیستند. آنها به یاد شهادت جانسوز ایشان گریه میکنند و با این کار، بر دلبستگیشان به آرمانهای او تأکید میکنند.
وقتی زائران به حرم حسینی میرسند، اولین کاری که میکنند خواندن زیارتنامه است؛ متن مقدسی که شمهای از مقام حسین را نشان میدهد. در این زیارت، آنها حسین را وارث آدم، نوح، ابراهیم، موسی و عیسی میخوانند. در این مطلب، نکتهی عمیقی خوابیده است. نشان میدهد که پیام حسین در باب حقیقت، عدالت و عشق، امتداد جداییناپذیر پیام همه پیامبران راستین است.
مردم به کربلا میروند اما نه برای آنکه از مناظر آن لذت ببرند، از زیباییهای آن به هیجان بیایند، خرید کنند و اماکن تاریخی را ببینند. آنها میروند تا گریه کنند. تا عزاداری کنند و فضای روحانی مرقد حسین را درک کنند. آنها وارد حرم حسینی میشوند تا بر بزرگترین ایثار و ازخودگذشتگیای که تا به حال دیده شده گریه و عزاداری کنند.
انگار همگان پیوندی شخصی با مردی دارند که هیچگاه او را ندیدهاند. با او سخن میگویند و نامش را میخوانند. به ضریحش چنگ میزنند و زمین حرم را بوسه میزنند. در و دیوار آنجا را آنگونه لمس میکنند که انگار صورت یک دوست صمیمی و قدیمی را لمس میکنند. این تصویری حماسی است. انگیزهشان چیست؟ باید شخصیت و شأن امام حسین را فهمید و درک کرد که اینان چه ارتباط روحانی ای با سرگذشت جاوید او برقرار میکنند.
اگر جهان حسین را، پیامش را و ایثارش را درک میکرد، ریشههای تاریخی داعش و تمایل آنها به خونریزی را میفهمیدند. قرنها پیش در کربلا بود که انسانیت خباثتی را دید که در قتل حسین موج میزد. نور در مقابل تاریکی بود. فضیلت در مقابل رذالت بود. حضور حسین در همهی جنبههای زندگی دوستدارانش موج میزند. سرگذشت حسین رشد و تکامل را تشویق کرده و هیچ نوعی از بایکوت رسانهای نمیتواند نور آن را خاموش کند.
این حسین کیست؟
از نظر صدها میلیون نفر از پیروانش، چنین سوالی که حتی ممکن است کسی را به تغییر دین و مذهبش وادارد
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
و مذهبش وادارد، زمانی پاسخ میگیرد که شما با پای پیاده به سوی حرم حسینی راهپیمایی کنید. متن اصلی مقاله👇
https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/arbaeen-pilgrimage-kerbala-shia-isis-defeat-muslims-thousands-killed-middle-east-iraq-najaf-a8046621.html.
May 11
داستان زیبا و واقعی از علامه جعفری در دانمارک:
✍علامه محمدتقی جعفری میگفتند: عدهای از جامعهشناسان دنیا در دانمارک جمع شده بودند تا در بارهی موضوع مهمی به بحث و تبادل نظر بپردازند.
موضع این بود : ارزش واقعی انسان به چیست؟ معیار ارزش انسانها چیست.
هر کدام از جامعهشناسان ، صحبتهایی داشتند و معیارهای خاصی را ارائه کردند. بعد وقتی نوبت به بنده رسید ، گفتم : اگر میخواهید بدانید یک انسان چهقدر ارزش دارد ، ببینید به چه چیزی علاقه دارد و به چه چیزی عشق میورزد.
کسی که عشقاش یک آپارتمان دوطبقه است در واقع ، ارزشاش به مقدار همان آپارتمان است.
کسی که عشقاش ماشیناش است ، ارزشاش به همان میزان است.
اما کسی که عشقاش خدای متعال است ارزشاش به اندازه ی خداست.
علامه فرمودند: من این مطلب را گفتم و پایین آمدم.
وقتی جامعهشناسان صحبتهای مرا شنیدند ، برای چند دقیقه روی پای خود ایستادند و کف زدند.
وقتی تشویق آنها تمام شد ، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزیزان ! این کلام از من نبود ، بلکه از شخصی به نام علی (ع) است.
آن حضرت در نهجالبلاغه میفرمایند: «قِیمَةُ کُلِّ أمْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ» / «ارزش هر انسانی به اندازهی چیزی است که دوست میدارد».
وقتی این کلام را گفتم ، دوباره به نشانهی احترام به وجود مقدس امیرالمؤمنین علی (ع) از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاری کردند.🌼🌹🌼
16.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اشکهای عکاس انگلیسی در حرم امام حسین(ع) / اربعین برای من شروعی دوباره بود
🔹«امیلی گارثوِیت» عکاس مسیحی و انگلیسی است، او عکاسی از راهپیمایی اربعین را برای خود شروعی دوباره میداند و از این راهپیمایی بهعنوان یک جنبش اجتماعی و ارزیابی ارزشهای فرهنگی و تاریخی جهان اسلام یاد میکند.
@news_feyzieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺صحبتهای جنجالی شهاب مرادی در مورد روحانی و احمدی نژاد روی آنتن زنده:💯🌐
@news_feyzieh