عشق ظاهر ساختن معشوق را کامل کند
ورنه عاشق رانباشد صرفه دراظهار عشق
✏ «صائب تبریزی»
صد هزاران شعله بر در صد هزاران مشعله
کیست بر در کیست بر در هم منم این الفرار
✏ «مولانا»
چو از اظهار عشقم خویش را بیگانه میداری
نمیبایست کرد اول به این حرف آشنا خود را
✏ «وحشی بافقی»
مرد خردمند هنرپیشه
*
عمر دو بایست در این روزگار
تا به یکی تجربه آموختن
*
با دگری تجربه بردن به کار
#سعدی
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کوتاه از دیدار | دیدار آیت الله علم الهدی با نمایندگان انجمن های مختلف هنری ادبی از جمله هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر، خوشنویسی، ادبیات داستانی، صنایع دستی وسنتی، گویندگی ومجریگری، موسیقی و شعر
#آیت_الله_علم_الهدی
#دیدار
#هنرمندان
🌐Alamolhoda.com
🆔 @Alamolhoda_com
غزل به شوق تو گفتیم با زبان جدید
نشسته در سر من عشق با بیان جدید
و باز شد به مدیح تو یک دهان جدید
که غار گفته به همراه إقرأَت، اقرا
زده است تکیه به خورشید کوه اما نه
چه قدر داشته غاری شکوه اما نه
در آمد از تنم از شوق روح اما نه
جهان معادله ای تازه در بغل دارد
قلم به وصف تو شد دور خویش سرگردان
نشسته مدح تو در هل أتی علی الانسان
بتاب تا بشود کور چشم بو سفیان
شهاب ثاقب شب های جهل و بی نوری
به سرو قامت تو اقتدا علی کرده
که شرط اول اسلام را ادا کرده
نماز را به اذانش به وجد اورده
چه باک اگر کر و کورند بیشمار این جا
چقدر آینه در چشم آب گنجانده
تبر به دور هبل ها و لات چرخانده
به خنده اش دل جبریل عشق لرزانده
چقدر منتظر آیه های تطهیر است
به گُل نشست مغیلان غم ز قرآنش
کویر کرده لبی تر به نورِ بارانش
شکوفه های نجابت دخیل دامانش
سروش محو صدای بهشتی اش شده است
به باغ خسته دوباره بهار بخشیدی
به نام خویش به شعر اعتبار بخشیدی
غزل شدی و به حافظ نگار بخشیدی
به غمزه مسئله آموز صد مدرس تو
به وصف تو شده الکن چنان بدیع وبیان
کم است گر که بگویم به مدح صد دیوان
چگونه قطره کند وصف حضرت باران
قلم ز شاخه ی طوبا زدن توانم نیست
#زهرا_حاجی_پور
ꕥ◍⃟ @niloofaranehha
تکمله:
سال ۱۳۹۲ در همایش ملی گرامیداشت وحشی بافقی در بافق یزد، استاد #مهدی_نوریان فرمودند:
ازجمله کلماتی که معنی آن با گذشت زمان تغییر یافته، لغت «وحشت» است. در کتب لغت معتبر، اولین معنایی که برای این کلمه نوشته شده، «تنهایی» است؛ «ترس» معنای ثانویهی کلمهی وحشت است که امروز از آن برداشت میشود.
صفت نسبی کلمهی «وحشت» میشود: «وحشی» که دقیقاً بهمعنای «عزلتنشین، گوشهگیر و مردمگریز» است.
پس «وحشی» و «منزوی» بیربط نیستند.
@delelaal