eitaa logo
ناب
11 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
5.8هزار ویدیو
70 فایل
سلام سعی میشود مطالب مهم و راهبردی ارائه گردد. اللهم عرفنی حجتک اللهم عجل لولیک الفرج ویراستی: https://virasty.com/ah1214 فارس: https://farsnews.ir/ah1214 ایتا:
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فرقه نیوز
انقلاب رسواگر اسلام‌های دروغین 🔸اسلامى كه به لحاظ سياسى و نظامى توسط استعمار در تنگنايى زندانى شده بود تا جهان اسلام را هرگونه كه بخواهند رنگ كنند، در ايران از بند رها شد و به زلزله‌اى سهمگين بر بنيان ستمگران و الگويى برتر براى سازندگى اين ملت مبارز و ايثارگر و شمشيرى آخته بر طاغوتيان و منافع استعمارگران و پايگاهى براى بازسازى اين ملت، تبديل شد. 🔸امام خمينى با آزاد نمودن اسلام از اين تنگنا نه تنها قدرت برتر خود و دلاورى ملت ايران را اثبات نمود، بلكه با اين كار، عمق جنايت تمام كسانى را نيز كه در محصور كردن اسلام و راكد كردن نيروهاى سرشار و سازنده‌اش نقش داشتند و آن را از عرصه برپايى تمدن اسلامى براى اين امت دور كردند، به نمايش گذاشت. 🔸اين نور جديد كه تقدير ملت ايران بوده تا آن را به سراسر گيتى برساند، به زودى به همان ميزان كه كشورهاى غير اسلامى را رسوا خواهد كرد، پرده از چهره رژيم‌هايى نيز كه به ناحق نام اسلام را يدک می‌كشند، برخواهد داشت. 📚 اسلام راهبر زندگی، صفحه ۲۹-۳۰ @ferghenews_com
هدایت شده از فرقه نیوز
حکومت اسلامی و شبهه دین گریزی 🔸یک که در زمانه ما رواج یافته این است که می‌گویند نشستن دین و روحانیت در مسند حکومت موجب بی‌اعتباری دین و روحانیت و سبب دین‌گریزی مردم شده. با کمال بی‌انصافی و بلکه بی‌تقوایی (در بعضی از موارد) دین‌گریزی برخی افراد را معلول تشکیل حکومت دینی می‌دانند... 🔗 متن کامل را در سایت فرقه نیوز بخوانید @ferghenews_com
هدایت شده از عرفانهای نوظهور
💠بشارت به امام زمان علیه السلام در روایات 💫قَالَ سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ عُثْمَانَ الْعَمْرِيَّ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ يَقُولُ سَمِعْتُ أَبِي يَقُولُ‏ : 🔆سُئِلَ أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ ع وَ أَنَا عِنْدَهُ عَنِ الْخَبَر ...فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ فَمَنِ الْحُجَّةُ وَ الْإِمَامُ بَعْدَكَ فَقَالَ ابْنِي مُحَمَّدٌ هُوَ الْإِمَامُ وَ الْحُجَّةُ بَعْدِي مَنْ مَاتَ وَ لَمْ يَعْرِفْهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً از محمد بن عثمان عمروی قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ نقل است كه مى‏ گفت از پدرم شنیدم: من نزد امام عسكرىّ عليه السّلام بودم كه ...گفتند: اى فرزند رسول خدا حجّت و امام پس از شما كيست؟ فرمود: فرزندم، او امام و حجّت پس از من است، كسى كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است 📚كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج‏2 ؛ ص409 🌻|↫‌ عجل الله تعالی فرجه الشریف
📸 مدرسه علوی- خلخالی در محضر امام 🔴 مرحوم خلخالی: «انتقال امام از رفاه به علوی، در واقع یک کودتا بود و ما امام را از چنگ نهضت آزادی و جبهه ملی درآوردیم».⚠️ توضیحات در👇 🆔 @hojjatiye
🔴 خلخالی: انتقال امام از رفاه به علوی کودتا بود. 💠 قسمت سوم (برگرفته از کتاب تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای)📗 در مطلب قبل به چگونگی انتقال امام از مدرسه رفاه به مدرسه علوی پرداخته و متذکر شدیم که علّت مشترکی که برای این امر بیان شده، بهتر بودن فضا و امکانات مدرسه علوی بود. ولی دلایل خاصّی نیز برای این انتقال وجود داشته است. اما پیش از ذکر آن دلایل این توضیح لازم است که مسئولین کمیته ی استقبال از امام، انتخاب شده از یک طیف خاص نبودند و مسئولیت ها تقسیم شده بود. حتی گروه هایی همچون جبهه ی ملی، نهضت آزادی و جاما نیز در ستاد مرکزی کمیته، نماینده ی مخصوص داشتند، چرا که در آن زمان هنوز زاویه ی آنان نسبت به اسلام و آرمان های امام و انقلاب، به شدّت سال های بعد نشده بود. از طرفی نیز برخی از یاران امام جهت حفظ وحدت در آن شرایط بحرانی، بر این عقیده بودند که فعلاً تنها هدف، ورود امام به کشور و سرنگونی رژیم است، لذا زمان مناسبی برای مدّنظر قراردادن اختلافات در انتصابات نیست. تا آنجا که حتی از سازمان مجاهدین خلق(منافقین) نیز برائت لازم را ابراز نمی کردند.❗️ البته این که نسبت به آنان دیدی کاملاً منفی داشته اند و صرفاً جهت جلوگیری از بروز اختلافات، چنین نظری داشتند، حمل بر صحتی بیش نیست و آن چه که به ذهن نزدیک تر است این نکته ی مهم است که اساساً دید منفی لازم را نسبت به این گروه ها نداشته اند که خود ضعفی بزرگ و غیر قابل اغماض است.⚠️ ✅ اما شخصیتی همچون شهید مطهری، بر این عقیده بود که باید از همین ابتدا دقت لازم در میدان دادن به اینگونه گروه ها مبذول شود و اجازه ندهیم تا آنان با چسباندن خود به امام، از این رابطه، در جهت اغفال مردم سوء استفاده کنند. از سوی دیگر نیز در طول مدت دوازده روز اول بهمن57، در عین حالی که مدرسه ی رفاه تبدیل به مرکز فعالیت و مدیریت تصمیم گیری های انقلاب شده و زحمات فراوانی هم در آن کشیده شده بود، اما عناصری همچون اعضای نهضت آزادی توانسته بودند تا در آنجا میدان بیشتری برای خویش باز کنند. اعضای سازمان مجاهدین خلق نیز به واسطه ی سوابق و آشنایی های ایام زندان و مبارزه، رفت و آمدها را به مدرسه ی رفاه شروع کرده بودند تا در انظار، نقش موثرّی از خود نشان دهند. همه ی این عوامل دست به دست هم داد، تا شهید مطهری در اقدامی بسیار زیرکانه و ضربتی، چنین تصمیم بزرگی را گرفته و بدون مطرح کردن آن با دیگران، تصمیم خویش را به سرعت عملی نماید. شاید اگر این تصمیم مهم با این شیوه ی غافلگیرانه عملی نمی شد، دیگر آن نتیجه ی مطلوب به دست نمی آمد. از این رو برخی شخصیت ها همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی، علتی را که برای این جابجایی از قول شهید مطهری نقل کرده اند، قطع رابطه ی مستمر امام با نهضت آزادی و دور نمودن ایشان از آن ها است. مرحوم خلخالی نیز همین علت را در خاطراتش متذکر شده و با اشاره به نقش آقای منتظری و خودش در این زمینه می گوید: «این امر در واقع یک کودتا بود و ما امام را از چنگ نهضت آزادی و جبهه ملی درآوردیم». در مطلب بعد، به دلایل دیگر خواهیم پرداخت...... 🆔 @hojjatiye
🔴مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی: ✅علت تغییر محل اقامت امام از رفاه به علوی این بود که آقایان مطهری و منتظری به خاطر حضور مجاهدین خلق احساس خطر کرده،نگران جان امام بودند.⚠️ متن کامل در👇 🆔 @hojjatiye
🔴 نگرانی از سوء قصد مجاهدین خلق به جان امام در مدرسه رفاه⚠️ 💠 قسمت چهارم (برگرفته از کتاب تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای)📗 در مطالب قبل به موضوع انتقال امام از مدرسه رفاه به مدرسه علوی پرداخته و متذکر شدیم که علاوه بر علّت مشترک(که همان بهتر بودن فضا و امکانات بود) علل خاصّی نیز برای این امر بیان شده، که مسئله نهضت آزادی یکی از این علل بود. اما برخی از افراد همچون آقایان طاهری خرم آبادی، امام جمارانی و غفاری نفوذ سازمان مجاهدین خلق در مدرسه ی رفاه را عامل این جابجایی دانسته اند که البته با دلایل قبلی قابل جمع است. آیت الله طاهری خرم آبادی خاطراتش را در این زمینه اینگونه بازگو نموده است: ✅ « در همان اتاق بزرگ نشسته بودیم که متوجه رفت و آمدهای شهید مطهری و آقای منتظری شدیم. آنان مقابل امام نشستند و مطالبی را به ایشان گفتند. بعد معلوم شد که این دو بزرگوار از ادامه ی حضور امام در مدرسه ی رفاه نگران و ناراحتند؛ در نتیجه مکان دیگری را که همان مدرسه علوی بود، برای استقرار امام در نظر گرفتند.... علت تغییر محل اقامت امام این بود که آقایان مطهری و منتظری درباره ی سلامتی امام، احساس خطر کرده، نگران جان امام بودند.⚠️ همان گونه که می دانید در آن زمان سازمان مجاهدین خلق، منافقین امروزی، فعالیت زیادی داشته، با گروه های مبارز اسلامی مختلط شده بودند. کسانی که همفکر یا سمپاد آنان بودند نیز در میان انقلابیون حضور داشتند. آقای منتظری و آقای مطهری احساس کردند که این افراد در مدرسه ی رفاه حضور دارند و در تقسیم بندی کاری که صورت گرفته بود، خود را در بین دست اندرکاران جا زده اند؛ بدین دلیل بود که پیشنهاد تغییر محل را به امام دادند.» 📚 منبع: خاطرات آیت الله طاهری خرم آبادی، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،ج2،ص294 ✔️ البته در مورد میزان نقش آقای منتظری در این مسئله باید گفت که گویا ایشان برای شهید مطهری بیش از یک نیروی اجرایی نبوده و از انگیزه ی اصلی شهید مطهری مطلع نبوده است. چرا که خود در خاطراتش علت این جابجایی را همان علت معروف بهتر بودن فضای علوی بیان کرده و هیچگونه اشاره ای به احساس خطر نمی کند. علّت خاص دیگر که مربوط به خود مدرسه علوی و انجمن حجتیّه می شود، انشاءالله فردا تقدیم خواهد شد... 🆔 @hojjatiye
✅مرحوم استاد محدّث: آقای حلبی را هم آوردند پشت درب علوی. مرحوم ربانی شیرازی گفت"کسی که تا دیروز روی منبر فحش به امام میداد،حالا میخواهد احوال امام را بپرسد!؟" لذا ایشان را راه نداد.⛔️ 🆔 @hojjatiye
⛔️ آیت الله ربانی شیرازی، شیخ محمود حلبی را برای دیدار با امام به مدرسه علوی راه نداد‼️ 💠 قسمت پنجم (برگرفته از کتاب تاریخچه و تفکرات جریانات شبه حجتیه ای)📗 در مطالب قبل به موضوع انتقال امام از مدرسه رفاه به مدرسه علوی پرداخته و متذکر شدیم که علاوه بر علّت مشترک(که همان بهتر بودن فضا و امکانات بود) علل خاصّی نیز برای این امر بیان شده، که مسئله نهضت آزادی و مجاهدین خلق، از جمله این علل بود. امّا جدای از همه ی خاطرات و دلایل ذکر شده، مرحوم آقای سیّد هادی محدّث(که حدود هجده سال سابقه حضور در دبیرستان علوی و معاونت استاد روزبه را داشت) نیز در این انتقال نقش به سزایی داشته و خاطره ای نقل می کند که با خاطرات قبلی نیز منافاتی ندارد: « مدرسه ی رفاه آنقدر کوچک و تنگ بود که مردم نمی توانستند امام را ببینند. یک هفته قبل از آمدن ایشان، که ورودشان به تأخیر افتاد، من رفتم با آقای مطهری صحبت کردم و گفتم: " آقای مطهرّی، خوب است که محلّ استقرار امام در مدرسه ی علوی باشد، چون بزرگ است و دو در دارد و امکان ورود از یک در و خروج از در دیگر مهیّاست." آمدند دیدند و گفتند باشد. یک هفته گذشت و امام می خواستند بیایند. شب ورود امام، آقای حاج جعفر خرّازی(صاحب امتیاز مدرسه ی علوی شماره 2) به من گفتند که "اگر بناست که ایشان به اینجا بیایند، باید به ما ابلاغ کنند، چون باید در اینجا کار کنیم و در خروجی باید آماده شود، حیاط هموار شود و..." من باز رفتم خدمت آقای مطهری و عرض کردم:" آقا شما مگر نفرمودید می خواهیم بیاییم آنجا؟ فردا امام می خواهند بیایند." گفتند:" بیا دوباره برویم مدرسه را ببینیم." باز دوباره آمدند برانداز کردند و گفتند "بگویید آماده کنند." آماده کردند و امام آمدند. ✅ نیّتم چه بود؟ اولاً اینجا فضای مناسب تری داشت. ثانیاً از این رهگذر علوی تنزیه و تطهیر می شد. چون می دانستیم که این ها در عمق آلوده نیستند. اینها غیر از انجمن بودند. ⚡️حتّی من از آقای حلبی هم فروگذار نکردم. رفتم آقای شیخ محمّد آخوندی را دیدم و گفتم: "شما ایشان را بیاورید خدمت امام، شاید که نفس قدسی امام ایشان را بگیرد و این ماجراها تمام شود." برای دیدار شخصی با امام به مدرسه علوی می آمدند. ایشان را هم آوردند پشت درب علوی. مرحوم آیت الله ربّانی شیرازی که در آنجا خیلی فعّال بود، گفت" کسی که تا دیروز روی منبر فحش به امام می داد، حالا می خواهد بیاید احوال امام را بپرسد!؟" لذا آقای حلبی را راه نداد و ایشان برگشت.»⛔️ البته این خاطره با خاطره دیگری که حکایت از دیدار آقای حلبی با امام دارد، قابل جمع است که ذکر خواهد شد. مرحوم محدّث در ادامه ی این مصاحبه در پاسخ به مغرضینی که امروزه برآنند تا حضور امام را در دبستان علوی، به صورت جبری و بدون در نظر گرفتن رضایت مسئولین دبستان علوی شماره ی2 نشان دهند، به رضایت آقایان خرّازی، سیّد علی اکبر حسینی و خواجه پیری که در آن زمان از مسئولین اصلی دبستان علوی بودند، اشاره می کند. این مطلب ادامه دارد 🆔 @hojjatiye
🔴 شیخ محمود حلبی خطاب به امام: "حضرت آقا، خدا به دست شما این درخت ۲۵۰۰ ساله رو از ریشه در آورد. ما هم در خناق و اختناق بودیم نمی‌تونستیم با شما همراهی کنیم. الآن در خدمت شماییم." متن وتوضیحات در👇 🆔 @hojjatiye
🔴 ماجرای دیدار رهبر انجمن حجتیّه با امام از زبان شاهد عینی پیش از این خاطره‌ای به نقل از مرحوم محدّث درباره ممانعت از دیدار آقای حلبی با امام تقدیم شد. امّا گویا پس از آن ماجرا، باز هم برای شرفیابی آقای حلبی به محضر حضرت امام خمینی(ره) تلاش‌هایی صورت گرفته که بالاخره نتیجه بخش می‌شود. در مورد آنچه که در این جلسه گذشته اقوال گوناگونی وجود دارد، امّا در مناظره‌ای که میان من و جناب آقای دکتر نادر فضلی صورت پذیرفت، ایشان ضمن تکذیب خاطره جناب آقای محدّث، ماجرای این دیدار را اینگونه تعریف نمودند: 🎙« ببینید آقایان من تنها شاهد موجود در ایران، (البته شاهد دیگه ای ندارم که شاهد ملاقات حضرت امام با آقای حلبی بوده) بنده ام. هیچکس دیگه ای نیست، آقای اکبری هم از هیچ کس دیگه نشنیده ... در ملاقاتی که آقای حلبی با واسطه‌گی مرحوم شهید مطهری با حضرت امام داشتند (بنده در مدرسه علوی خدمت میکردم به امام) امام بر ما وارد شدند، که حالا کلّی هم خاطره از آن دارم که بعداً به ایشون میگم... در اون مجلس که هشت نفر در اون مجلس حضور داشتند. حضرت امام و آقای حلبی و آقای خلخالی و یک دکتر عالی نامی بود که اون موقع استاندار اصفهان بود و بنده و آقای بهشتی که از معلمین مدرسه علوی بود و یک آقایی به نام آقای جهرمی زاده و هشت نفر، آقای دکتر توانا از انجمنی های قدیم... هشت نفر ما تو اون مجلس بودیم، از این ۸ نفر، ۶ نفر به رحمت ایزدی رفتند، یکی هم در خارج از کشور هست و بنده در خدمت شما. خدایا روز قیامت من رو محاکمه کن اگر خلاف بگویم. ✅حضرت آقای حلبی با نهایت خلوص به حضرت امام این طور ایشون گفت که: "حضرت آقا، خدا به دست شما این درخت ۲۵۰۰ ساله رو از ریشه در آورد. ما هم در خناق و اختناق بودیم نمی‌تونستیم با شما همراهی کنیم. الآن در خدمت شماییم." این عین حرف بود.» 📚 منبع: حقایقی پیرامون انجمن حجتیّه، ص۱۸۷ درباره این موضوع که ادامه جلسه مذکور چه می‌شود، روایات‌های گوناگونی موجود است امّا در این که چندان ادامه نیافته و بسیار کوتاه بوده شکّی نیست. ❓امّا آیا واقعاً رهبر انجمن حجتیّه، از سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و تشکیل حکومت اسلامی خشنود شده و این امر را مرضی رضای الهی و امام را واسطه اجرای آن می‌دانست؟ مگر ایشان به تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت و تبعیّت از رهبر غیرمعصوم اعتقاد داشت؟ ❓آیا وجود اختناق توجیه مناسبی برای عدم همراهی با نهضت بود؟ مگر فضا برای دیگران غیر از این بود؟ و از این مهمتر آن که "بر فرض که امکان همراهی نداشتید، چرا به دشمن چراغ سبز نشان داده و یا با انقلابیون زاویه داشتید؟" ❓چرا انجمن حاضر نشد در یکی از بیانیّه‌های رسمی خود پس از پیروزی انقلاب، به این عدم همراهی صادقانه اعتراف کرده و ضمن پذیرفتن خطا، برای همراهی و خدمت اعلام آمادگی کند؟ بلکه بالعکس ادّعای همراهی داشت! که نمونه‌های آن را به مرور تقدیم خواهم کرد. ❓وقتی رهبر انجمن به عدم همراهی با نهضت اعتراف می‌کند، پس چرا برخی درصدد اثبات خلاف این قضیه هستند؟ 🆔 @hojjatiye
رئیس ساواک: ما هرگز آقای حلبی را نگرفته ایم و نخواهیم گرفت.⚠️ 🆔 @hojjatiye