eitaa logo
نفوذشناسی
406 دنبال‌کننده
174 عکس
97 ویدیو
8 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ این کانال قصد دارد به مصادیق در تاریخ بشریت بپردازد تا چراغ راهی باشد برای تمامی افرادی که از تاریخ می‌گیرند. 🔶🔸 شما هم اگر در این جریان می‌توانید ما را همراهی بفرمایید، مطالب مفید خود را به آی‌دی زیر ارسال نمائید: 🆔 @hafez_az_nofoz و یا در گروه زیر عضو شوید و مطالب خود را به اشتراک بگذارید: 👉 http://eitaa.com/joinchat/2638151680G631a3e9983 📣کانال جامع نفوذشناسی https://eitaa.com/nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۰.۱۲.۱۷ ۲۰:۳۳] ✍ سرآغاز سخن در مبحث : ✅ استفاده از تجربه‌های دیگران در امور مختلفی چون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و غیره کمک شایانی را به یک فرد، گروه و یا یک ملت می‌کند تا از پیروزی‌ها، شکست‌ها‌‌‌، اقدامات مثبت و منفی دیگران درس گرفته، در جهت رسیدن به رشد و ترقی و کمال مطلوب خود به شکل قابل توجهی گامی مضاعف بردارد. نمونه‌ای از این تجربه‌ها که می‌تواند درسی‌های عبرت‌آموزی را برای ما در برداشته باشد فعالیت‌های سازمان‌های و کشورهای گوناگون در بازه‌های زمانی مختلف در طول تاریخ است. اقداماتی نظیر ، ، ، ، روانی و.... اطلاع از این اقدامات و آگاهی از فعالیت‌های این سازمان‌ها از دو جنبه موردتوجه قرار می‌گیرد: 1⃣ اولاً به لحاظ فردی که به معنای حفظ یک شخصی از فرو رفتن در دام‌های مختلف بیگانه است که می‌تواند به بهای از دست دادن زندگی وی و خانوادهاش منجر گردد. 2⃣ ثانیاً به لحاظ جمعی و گروهی که به معنای حفظ یک کشور، ملت و آرمان‌های دینی و ملی یک جامعه از گزند حوادث و رخدادهایی است که جهت ضربه زدن به آن‌ها از طریق دشمنانشان برنامه‌ریزی شده است. 🔸 در این کانال ما بر آن شدیم که با مطالعه عناوین مختلفی از کتب، سایت اینترنتی و روزنامه‌ها، موضوعات متنوعی که در طول تاریخ و در بازه‌های زمانی متفاوت و در مکان‌های جغرافیایی گوناگون رخ داده را گردآوری کرده، پس از خلاصه‌سازی، آن را در قالب پیام‌های کوتاه ارائه نماییم. البته این تنها بخشی از فعالیت‌های سازمان‌های و در جهان بوده و جمع‌آوری این مطالب در حد وسع گردآورندگان و منابع در دسترس بوده است. باشد که با این اقدام توانسته باشیم گام کوچکی را در بالا بردن آگاهی و بصیرت مخاطبان، نسبت به فعالیت‌های دشمنان اسلام و کشور عزیزمان برداشته باشیم. کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۰.۱۲.۱۷ ۲۳:۰۶] ✅ سیر تحولات تاریخی و فراز و فرود و ، صعود و نزول امت‌ها و ملت‌ها و نقش و ارادهٔ در سیر تحولات و پیروزی‌ها و شکست‌ها، مبین قانونمندی حرکت و نقش مثبت و منفی مردم و جوامع در ساخت و به فعلیت رساندن یک یا فروپاشی و سقوط آن می‌باشد؛ که گفته‌اند تحولات اجتماعی در چهارچوب قواعد و سنت‌های ثابتی است، همانند قوانین فیزیک و شیمی که آب در صد درجه جوش می‌آید و در صفر درجه یخ می‌زند و نقش و تأثیر مثبت و منفی انسان در حدوث و بقای و یکی از سنت‌های ثابت حاکم بر روند تحولات تاریخی است. 💠 نگرش قرآن بر تحولات تاریخی و تحلیل و تفسیر فراز و فرود و انبیاء (ع) و ارجاع مردم به تاریخ به صورت عام یا خاص، مبین قانونمند بودن تحولات از دید کتاب آسمانی است. ⬅️ تأکید قرآن روی از سرنوشت پیشینیان، سند روشنی بر نقش در تحولات اجتماعی است که اگر ارادهٔ انسان‌ها در تحولات اجتماعی نقشی نداشت، ارجاع به و تأکید روی بی‌هدف و بی‌معنا بود. کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۰.۱۲.۱۷ ۲۳:۲۷] 🔶 اگر حرکت تبلیغاتی و مبارزاتی حضرت نوح (ع) را در مسیر بدانیم و انقلاب حضرت موسی بن عمران البته در عصر حاکمیت فرعون در جامعهٔ بنی اسرائیل، و انقلاب اسلامی به رهبری پیامبر اعظم (ص) در شبه جزیرهٔ عربستان را بدانیم، به یقین انقلاب اسلامی ایران انقلاب و است که با محوریت ولی‌فقیه در سرزمین ایران ظهور و بروز نموده و پرتو آن نه تنها منطقه را فرا گرفته، بلکه جغرافیای جهان اسلام را در نوردیده و جهان بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. 🔶 🔸دیگر واقعیت فرا روی ما این است که بسیاری از و اعم از ، ، و یا نتوانستند به قلهٔ پیروزی دست یابند یا پس از پیروزی دچار انحراف شده و کردند. از قضا بسیاری از نارسایی‌ها در مسیر نهضت‌ها و انقلاب‌ها یا شکست و فروپاشی‌ها پس از پیروزی در بستر نرم و در پرتو یا داخلی بوده است. ❇️ ارزیابی چرایی انحراف در انقلاب حضرت موسی (ع) و یا بحران‌های متوجه انقلاب اسلامی پس از رحلت پیامبر (ص)، به ویژه در دوران سیاه حکومت بنی‌امیه، مبین نقش و عوامل خارجی است. 🔶 🔸🔸از سوی دیگر، در روایات و آموزه‌های دینی آمده که «لایلسع العاقل من جحر مرتین؛ انسان عاقل از یک سوراخ دو بارگزیده نمی‌شود» یا در روایت آمده «العالم بزمانه لا تحجم علیه اللوابس؛ کسی که آگاه به زمان باشد مورد شبیخون واقع نمی‌شود» ⬅️ بنابراین، شناخت و اشتباهات پیشینیان، اعم از خواص و مردم، و آگاهی به شرایط زمان و شناخت جبههٔ و و آنان، زمینه‌ساز و تکرار نشدن خطاهای آنان و در نتیجه، حفظ و صیانت انقلاب و خواهد بود. کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۱.۱۲.۱۷ ۱۷:۵۳] 📝مفهوم‌شناسی نفوذ: ✴️ به طور خلاصه در باب می‌توان گفت: در لغت به معنای اثر کردن در چیزی، داخل شدن در چیزی، تأثیر گذاشتن بر کسی و راه یافتن پنهانی در گروه یا جایی است. ✴️ در مقابل واژه ، واژه به معنای نفوذناپذیر قرار می‌گیرد، یعنی چیزی که در آن نفوذ کردن امکان‌پذیر نمی‌باشد. ✴️ علامه طباطبایی (ره) می‌فرماید: «النفاذ و الانفاذ یقال: سلک الطریق ای نفذفیه و سلک الخیط فی الابره- یعنی داخل شدن نخ در سوزن» و در اصطلاح، «عبارت از اعمالی است که مستقیم یا غیرمستقیم سبب تغییر در رفتار یا نظرات دیگران می‌شود.» ✅ منظور ما از ، تصرف دشمن در ادراک مسئولان و مردم به منظور تغییر نگرش، رفتار و ساختار است. 🖇 بنابراین تعریف، یعنی تصرف دشمن در ادراک سیاسی مسئولان و یعنی تصرف دشمن در ادراک فرهنگی مردم. کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۲.۱۲.۱۷ ۱۹:۱۴] 📝نقش و منافق در انقلاب حضرت موسی (ع): قرآن به عامل در جامعه انقلابی بنی اسرائیل به نام «سامری» اشاره میکند و شیوه و ابزار او را هم برای ملت بنی اسرائیل بیان می دارد که به برخی درس ها و اشاره می شود: 1⃣ نگرانی حضرت موسی از جریان فاسد: پیش از حرکت به سمت میقات به هارون تأکید میکند که «اصلح و لا تتبع سبیل المفسدین. (اعراف، ۴۲)؛ توصیه موسی (ع) این بود که در جامعه و مفسد وجود دارد و نقشه راه تعیین شده برای اصلاح جامعه را ادامه بده و از نقشه راه مفسدین پرهیز نما. ། 2⃣ هشدار حضرت هارون (ع) درباره فتنه سامری: قرآن می فرماید: ولقد قال لهم هارون من قبل یا قوم انما فتنتم به وان ربکم الرحمان فاتبعونی و اطیعوا امری (طه: ۹۰). همانا هارون پیش از این به آنان گفته بود ای قوم شما به واسطه آن (گوساله) مورد قرار گرفته اید و همانا پروردگار شما خداوند رحمان است. پس از من پیروی کنید و دستور مرا اطاعت نمائید. 3⃣ موفقیت عنصر : قرآن درباره نتیجه حرکت انحرافی سامری می فرماید: ( واضلهم السامری... (طه، ۸۵)؛ سامری آنان را گمراه کرد.» بالاخره تلاش حرکت تخریبی سامری و استحاله جامعه بنی اسرائیل به بار نشست و بنی اسرائیل که بیشترین نعمت ها را دریافت کرده بود، بالاخره در دام عنصر و سامری افتاد و در برابر گوسالهٔ دست ساز آن فتنه گر به کرنش پرداخت. کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۲.۱۲.۱۷ ۲۳:۰۵] (http://axnegar.fahares.com/axnegar/X4u2eaS1h556RO/6353370.jpg) 💢 📖 قرآن به ما امر می‌کند: «وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم، و هرچه در توان دارید از نیرو و اسب‌های آماده بسیج کنید، تا با این [تدارکات‌]، دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانید...» (سوره‌ی انفال، بخشی از آیه‌ی ۶۰) ✅ بایست حرکت شما جوری باشد که دشمن را دچار کند. دشمن بالطّبع است؛ طبیعت جهان‌خواران تجاوز است، جلو آمدن است، تصرّف است، پنجه انداختن است، طبیعت این‌ها است؛ اگر خاک‌ریز شما قابل باشد، نفوذ می‌کند؛ باید جوری حرکت کنید که او احساس کند نمی‌تواند کند. 🔸 🗓۱۳۹۴/۰۷/۱۵ کانال جامعه نفوذشناسی @nofozshenasi
✅ بایست حرکت شما جوری باشد که دشمن را دچار #رعب کند. دشمن #متجاوزِ بالطّبع است
نفوذشناسی, [۱۴.۱۲.۱۷ ۲۱:۳۳] 📝 پدیده در انقلاب بزرگ اسلام 🖊 از آنجا که پدیده در همه نهضت ها و انقلاب ها، پدیده ای همگانی و فرازمانی و مکانی است، انقلاب پیامبر اعظم (ص) هم از این مسأله مستثنا نبوده و گرفتار این پدیده شد. 🔍 جبهه های چندگانه که به جهت ، طلبی، و حفظ منافع نامشروع تسلیم حق نشدند و در برابر انقلاب الهی ایستادند، درصدد برآمدند. از جمله شیوه های اعمالی آنان، رفتار و عملکرد و در ساختار و سازمان دولت اسلامی بود. 📖 قرآن با اشاره به این پدیده میفرماید: «ولاوضعوا خلالکم یبغونکم الفتنهٔ وفیکم سمّاعون لهم والله علیم بالظالمین (توبه/۴۷)؛ آنها به سرعت در میان شما و میکردند تا پدید آورند و در بین شما کسانی هستند که به سخنان آنان گوش و دل میسپارند.» 🖊آیهٔ شریفه به دو موضوع اشاره دارد: 1⃣ نخست واقعیت و تهدید و ی را مورد توجه قرار می دهد که دشمنان با نفوذ درصدد فتنه اند 2⃣ دوم، به موضوع اشاره می کند که خود مسئله دیگر و پرتو دیگری از خطر و تهدید در جامعه است. جمله «سماعون لهم» کلید واژه مهمی است که قرآن خطر را گوشزد می کند. 📌 پدیده ی در را می توان به دو دوره تقسیم کرد: عصر پیامبر (ص) و عصر پس از رحلت پیامبر (ص) که هرکدام مؤلفه ها و شاخص ها و پیامدهای خود را دارد. ادامه دارد.... کانال جامع نفوذ شناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۵.۱۲.۱۷ ۲۲:۲۹] 📝پدیده در عصر پیامبر اعظم (ص): 🖊ماجرای مسجد ضرار و قصه ابوعامر مصداق روشنی است برای اثبات پدیده در عصر پیامبر اعظم (ص) که در آیه 107 تا 110 سوره توبه به آن اشاره شده است. 📖 قرآن در بیان وضعیت و عملکرد به گروهی از آنان که درصدد ساختن مسجدی بودند، که بعداً به مسجد ضرار شهرت یافت، اشاره میکند و می فرماید: «و الذین اتخذوا مسجداً ضراراً و کفراً و تفریقاً بین المؤمنین و ارصادا لمن حارب الله و رسوله من قبل و لیحلفن ان اردنا الا الحسنی و الله یشهذ انهم لکاذبون» بر اساس نقل تفسیر المیزان و تفسیر نمونه آیهٔ شریفه اشاره به ماجرای ابوعامری دارد. وی از عابدان مسیحی بود در قبیلهٔ خزرج داشت و پیش از هجرت پیامبر به مدینه برای خود مریدانی دست و پا کرده بود. با هجرت پیامبر (ص) به مدینه و گسترش اسلام به مخالفت با پیامبر (ص) پرداخت و تأثیر زیادی در برانگیختن جنگ داشت. سرانجام به روم رفت و از پادشاه روم (هر قل) برای براندازی حکومت دینی یاری خواست. ابوعامر طی نامه ای از مریدان و همفکران خود در مدینه درخواست کرد که برای او در مدینه پایگاهی به عنوان مرکز فعالیت بسازند و وعده داد با لشکری از روم به کمک آنان خواهد آمد. 💢 ، برای پوشش بر اهداف خود، بنای مسجدی را در نزدیکی قبا گذاشتند و موضوع را با پیامبر (ص) مطرح نمودند و از ایشان برای حضور در افتتاح مسجد دعوت کردند و این گونه توجیه کردند که عده ای کهنسال و ناتوان در بین ما وجود دارند که به دلیل دوری مسجد قبا آمدن آنان به آن مسجد مشقت آور است و لازم است در محلی، مسجدی بنا شود. پیامبر فرمودند: «فعلاً عازم تبوک هستم پس از بازگشت خواهم آمد.» پس از بازگشت از تبوک منافقان مجدداً درخواست خود را مطرح کردند که آیهٔ یاد شده نازل شد و نقشهٔ منافقین افشا گردید. ادامه دارد... کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi
نفوذشناسی, [۱۶.۱۲.۱۷ ۲۰:۰۹] 📝پدیده پس از پیامبر اعظم (ص): جریان و عناصر تحول ناپذیرفته، از یک سو، و عناصر ساده لوح یا قدرت طلب ، از سوی دیگر، مهمترین مشکل و بزرگترین خطر و تهدید برای حاکمیت دینی و میراث پیامبر اعظم (ص) بود. هشدارهای پیامبر (ص) دربارهٔ خطر جریان بنی امیه و شجرهٔ خبیثهٔ بیان کننده میزان خطر از سوی این جریان ضد اسلام است. برخی مورخان تعامل دستگاه اموی با بیگانگان و حکومت روم را کانون توجه قرار داده و به نفوذ دولت روم در دستگاه اشاره کرده اند. اعتمادالسلطنه، وزیر علوم ایران در دورهٔ قاجار، بر این موضوع اشاره دارد: چون دولت بنی امیه با ارتباط داشت، در دربار معاویه و یزید نفوذ پیدا کرده بودند، تا جایی که پاسبانان دولت در زندان با زبان رومی تکلم می کردند و گمان قوی آن است که اصلاً رومی باشند» چنانچه «سرجون بن منصور رومی»، که معرب ((سرژيوس)) است، از زمان معاویه تا دورهٔ عبدالملک تقریباً کاتب و وزیر مشاور در دربار اموی بوده و حتی تدبیر قتل سیدالشهدا (ع) به دست ابن زیاد را او به پیشنهاد کرده است. وی می افزاید :«معاویه در زمان جنگ صفین با روم صلح کرد و عظمت اسلام را از نظر آنها انداخت.» در کتاب جنه الماوی هم نقل شده که ارتباط روم با دربار بنی امیه و تاثیر آن در تغییر مسیر حرکت انقلاب اسلامی، چه در دوره خلفا و چه در دوران حکومت امیرالمونین(ع) را نمی توان نادیده گرفت. علی (ع) درباره خطر می فرماید: من شما را پرهیز می دهم از دشمنی که مخفیانه در سینه ها می کند و آهسته در گوش ها نجوا می کند. ادامه دارد... کانال جامع نفوذشناسی @nofozshenasi