eitaa logo
نُقلِ قول(:
134 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
225 ویدیو
43 فایل
برات پست جدید اومده! از نقل "... 💬+نَقلِ قولِ نُقلِ قولـها و ٵنتَِ قُلْ! :)↻ https://daigo.ir/secret/4520420387
مشاهده در ایتا
دانلود
آقا جانمـ امام رضا😭🏴
یا صاحب الزمان تسلیتـ مولایمـ🏴
●•••
⇦مطلب بسیار ساده است اصلا جای بحث و دعوا ندارد. اصلا اجباری در کار نیست. عده ای مخالف عزاداری برای شهادت حضرت محسن(علیه السلام) هستند و می گویند این عزاداری ها بدعت و افراط است!!! ما چه حقی داریم آنها را مجبور کنیم که برای حضرت محسن (علیه السلام) عزاداری کنند.؟!! شیعه بر مبنای روایت اهل بیت(علیهم السلام)که فرموده اند: (شیعیان ما در شادی ما شاد باشند و در حزن ما غمگین) وقتی که اهل بیت(علیهم السلام) شاد باشند شادیم و در ایام عزای آن ها عزاداریم از دیدگاه شیعه و (صلوات الله علیهم اجمعین) (صلی الله علیه و آله) (علیه السلام) (علیه السلام) (سلام الله علیهما) (علیه السلام) (سلام الله علیها) (سلام الله علیها) و (علیه السلام)؛ عزای بیت(علیهم السلام اجمعین) محسوب می شود. بنابراین باید از ۲۸ صفر تا ۸ ربیع الاول در عزای اهل بیت (علیهم السلام) عزاداری کرد. یا ربَّ المحسن بِحَقِّ المحسن اِشفِ صَدرِ المحسن بِظُهورِ الحُجَّةِ... لطفا در این ایام برای فرج بسیار دعا کنید.♡ @doostekhoob313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
••• اول ربیع تبریڪ ندارد!!!! •••
*💠 قضیه حدیث بشارت پایان ماه آذار و مژده بهشت در اصل چه بوده؟!!* با تمام شدن ماه صفر با کمال تأسف و به جهت کم اطلاعی برخی و شاید هم بعضی از روی عمد و عناد، پیام هایی حاوی تبریک و شادباش منتشر می شود تحت این عنوان که: ⚜ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هرکس مرا به پایان ماه صفر بشارت دهد بهشت برای اوست. 🔹 عده ای هم جاهلانه با استناد به همین حدیث می گویند که ایام عزا تمام شد و به سادگی حوادث تلخ پس از شهادت پیامبر اکرم صلّى الله عليه وآله وسلّم را که اصل و اساس و ریشه همه مصیبتهاست نادیده می گیرند. اما... اگر با دقت بیشتری به این حدیث توجه کنیم به این مهم می رسیم که حقیقت مضمون و معنای روایت چیز دیگری است! اکنون با ملاحظه متن کامل روایت مطلب واضح و مبرهن می گردد: ⬇️⬇️ این حدیث در کتابهای معانی الأخبار (شیخ صدوق رضوان الله عليه)، ص 205 باب «معنى قول النبي صلى الله عليه وآله من بشرني بخروج آذار فله الجنة»، علل الشرایع (شیخ صدوق رضوان الله عليه)، ج 1، ص 175، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه (محمدتقی مجلسی رضوان الله عليه)، ج ۱۳، ص ۳ آمده است. بدین شرح: ▫️ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ النَّبِیُّ صلّى الله عليه وآله ذَاتَ یَوْمٍ فِی مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ عَلَیْکُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِکَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ یُحِبُّ أَنْ یَعُودَ لِیَکُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَیَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِیُّ صلی الله علیه وآله ذَلِکَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِیَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَیَدْخُلُ عَلَیْکُمْ جَمَاعَةٌ یَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ. فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِی أَیِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِیَّةِ؟ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ یَا رَسُولَ اللَّهِ. فَقَالَ صلی الله علیه وآله قَدْ عَلِمْتُ ذَلِکَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَکِنِّی أَحْبَبْتُ أَنْ یَعْلَمَ قُومِی أَنَّکَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ کَیْفَ لَا یَکُونُ ذَلِکَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِی بَعْدِی لِمَحَبَّتِکَ لِأَهْلِ بَیْتِی فَتَعِیشُ وَحْدَکَ وَ تَمُوتُ وَحْدَکَ وَ یَسْعَدُ بِکَ قَوْمٌ یَتَوَلَّوْنَ تَجْهِیزَکَ وَ دَفْنَکَ أُولَئِکَ رُفَقَائِی فِی الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ. ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قبا در خدمت وى بودند، فرمودند: «نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است.» چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند و هر یک از آنان قصد داشت که سریعتر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به نیّت آنان پى برد و به باقى ‌مانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: «بزودى جماعتی بر شما وارد مى ‏شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یکدیگرند، پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «آذار» بشارت دهد اهل بهشت است.» سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود. آنگاه پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماه‌ هاى رومى هستیم؟ أبوذر گفت: یا رسول اللّه ماه آذار به پایان رسیده است. پیغمبر صلى اللَّه علیه و آله فرمود: اى أباذر آن را مى‏ دانستم و لیکن دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردى از اهل بهشت هستی و چگونه چنان نباشد، حال آنکه تو پس از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من دور می شوی و تنها زندگى می کنی و تنها می‌ میری؛ و قومى که عهده‌ دار مراسم کفن و دفنت بشوند به سبب تو سعادتمند می گردند. آنان دوستان من هستند در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده است.» ✅ ملاحظه می‌ شود بشارت پایان ماه آذار علامتی است برای معرفی ابوذر! نه مطلق بشارت دادن! در حقیقت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چون متوجه تحرکات عده ‌ای از اصحاب شدند این مطلب را که هرکس مرا به خروج ماه آذار خبر دهد او اهل بهشت است.
ادامه⬇️⬇️ به عنوان شرطی برای معرفی حضرت ابوذر یادآور شدند. و با بیان این جمله خواستند به اصحاب بفرمایند که ابوذر علیه السلام از اهل بهشت است. 📣 لذا خبر دادن از خروج آذار یا هر ماه دیگری موضوعیت ندارد. ⬅️ مسئله دیگر اینکه در روایت از عبارت «آذار» استفاده شده و مسلم است که ماه آذار همیشه برابر با ماه صفر نمی ‌شود. ● عده‌‌ ای گمان کرده ‌اند «آذار» همان «صفر» است، در حالی که «آذار» از ماههای رومی است و «صفر» از ماههای قمری. ⬅️ آذار سومین ماه از ماه‌های رومی است. ماه‌ های رومی به لحاظ تعداد روزهای سال مانند سال‌های شمسی و میلادی 365 روزه است. پس در هر سال، هر ماه رومی با یکی از ماه‌ های قمری مطابق می ‌شود و اینگونه نیست که همیشه آذار با صفر مطابق باشد. در واقع ماه آذار از حدود یک هفته مانده به اول فروردین شروع می‌ شود و تا یک هفته مانده به اردیبهشت ادامه دارد. 👌 پس با توجه به اصل حدیث هدف پیامبر اکرم صلّى الله علیه وآله نشان دادن مقام و منزلت حضرت ابوذر بوده نه اینکه هرکسی با بشارت اتمام ماه آذار - بر فرض اینکه مطابق با ماه صفر هم بوده باشد - اهل بهشت شود.!! 🔴 لطفاً جهت روشنگری هرچه بیشتر در این باره و اطلاع رسانی به سایر دوستان ، جهت حفظ حرمت هفته آغازین ماه ربیع الأول، ایام شروع مصائب و مظلوميت و غربت اهل بیت علیهم السّلام و بنیان نهادن اساس ظلم و ستم بر آل الله عليهم صلوات الله، ایام خوشحالی ابلیس، ایام مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و پایه ریزی خلفا برای غصب فدک، ایام آغاز جسارت به بیت فاطمی و خانه وحی و غصب خلافت حقه امیرالمومنین و هتک حرمت علوی صلوات الله علیه و بنیانگذاری شهادت حضرت محسن بن علی عليهما السّلام ووو... (ایام محسنیه) این متن را منتشر بفرمایید.
⭕️⇧⇧⇧⇧ لطفا بخونین
رفقا :) مشکے هاتونو در نیارید امشب ها!
ثلث ساداتـ میان در و دیوار! قلب آقا امام عصر داغدار! و من و تو...! نمی دانم تو خودتـ میدانے:)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+ پیشنهاد ویژه دانلود ↻ • +آیتـ الله وحید خراسانے • @doostekhoob313
اولین شهید برائتـ اولین شهید ولایتـ •••♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت محسن علیه السلام- محمد باقر انصاری.pdf
10.12M
••• :) نام کتابـ: محسن بن علے علیه السلام نویسندھ: آقا محمد باقر انصارے (#^.^#)
باشد ربیع مبارکتان، مردمان ، ولی ما بیخیال سیلی مادر نمی شویم 🖤«ما منتظر منتقم فاطمه هستیم»🖤 ☘اللهم عجل الولیک الفرج ☘
نُقلِ قول(:
یا محسن بن علی 🖤 به کدامین گناه کشته شد؟😔😔
تو دهني محكمي به آنان كه گفتند كودكي كه متولد نشده چه مقامي دارد🙄👊🏻 ما عزادار صلوات الله علیهما هستيم زيرا مـحـسـن علیه السلام :کسی است که شهادت و سقط او همانند سقوط برادرش علیه السلام از روی اسب در عاشوراء است. 🌱 شفاءالصدور،ج۲،ص ۳۷۹.📚 @doostekhoob313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا