eitaa logo
نو+جوان
157 دنبال‌کننده
672 عکس
316 ویدیو
7 فایل
رسانه اختصاصی #نوجوانان سایت sejjil.net nojavan.sejjil.net ارتباط با ادمین: @shahed_ansar صفحه اینستاگرام : ooj_ir@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔻یک سال بعد از ..... 🔸بعد از سه سال دوری ، رفتیم دیدن یکی از اقوام ... نشسته بودیم و‌گرم گفتگو که پسر ۱۶ساله شان از در وارد شد ... سلام خشک و خالی داد و رفت اتاق ...به پدرش گفتیم چرا سعید انقدر عوض شده بچه تر بود خیلی صمیمی بود .... مادرش که انگار نمک‌ روی ضخمش پاشید آهی کشید و گفت ؛ یک سال پیش به خاطر کرونا و درس مجازی برایش گوشی خریدیم ،اما ما که سر درنمی آوردیم از این چیز ها.... خودش شد و گوشی و اتاق و دائم رفتن در بحر گوشی .... انگار خیلی عوض شده ،لاغر شده ،ساکت و بی حوصله شده ،نمیدانم چه میبیند با این اینترنت کثیف ،که کلا محبتش کم شده .... در ذهن خود گفتم ، نکند معتاد دیدن فیلم و عکس مستهجن شده که انقدر ضعیف و بی حوصله و بی انگیزه شده ... ◾️ آخر والدینی که خودشان سواد دیجیتال و سواد رسانه ندارند چرا باید گوشی شخصی با اینترنت تاریک و گوگل و اینستاگرام برای نوجوان خود بخرند و غرایز آتش زیر خاکستر او را این چنین شعله ور کنند ... کاش از اول سیم کارت دانش آموزی انارستان خریده بودند و خودشان هم با نرم افزار ها و فضای مجازی آشنا بودند ... 🔺 آقایان اهل ، چطور پاسخی برای این تباهی خانواده ها ، در مقابل خداوند دارید... ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
... 【گاهےمیشودتمام‌دلتنگی‌را خلاصه‌ڪنے..💔: چشم‌ببندےوبخوانےاش😌 آخ‌حسین‌جانم🌿•°】 ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
🔴 با روحانی تا نابودی!؟ 🔹خدمت پدرخوانده‌های محترم اصول‌گرایی و اصول‌گرایان مستقر در مجلس 🔸احتراماٌ به استحضار می‌رساند با این سرعتی که روحانی و دار و دسته‌اش کمر به نابودی اقتصاد و فرهنگ و دیانت و همه چیز مملکت بسته‌اند تا شهریور ١۴٠٠ دیگر چیزی باقی نخواهد ماند که شما بر آن حکومت کنید! ✅ اگر دلتان برای انقلاب و نظام نمی‌سوزد (که ان‌شاءالله می‌سوزد) لااقل دلتان برای خودتان بسوزد که باید به یک ویرانه حکومت کنید! 🔹چون روحانی با خود و کدخدایش عهد کرده که سرزمینی سوخته و نابود به نفر بعد از خود تحویل دهد. بیایید و همت کنید و شر این بلای عظمی را از سر مملکت کم کنید و از حکومت بر آنچه باقی مانده لذت ببرید و دعای مردم را همراه خود کنید! 🔸جسارتاً به عرض می‌رساند با شناختی که از عالیجنابان داریم، مطمئنیم هیچ حرکتی از این قبیله شاهد نخواهیم بود و روحانی بدون کمترین و کوچکترین مانعی به شکل تخته گاز تا شهریور ١۴٠٠ تاخت و تاز خواهد کرد و جان مردم را بارها بر لب خواهد آورد و....! 💢 این چند خط هم صرفاً بابت اتمام حجت و ثبت در تاریخ نگاشته شد. وما علینا الا البلاغ المبین ✍ محمدصادق کوشکی ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
🔸غم انگیز است. صدا و‌سیما از وحید یامین پور شکایت کرده و او امروز باید در دادگاه حاضر شود. آقایان حتی تحمل فردی مانند یامین پور را هم ندارند. 🔹چه باید گفت؟ چرا ؟ ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
🔰 ⚠️ ، مأمنی برای (ادامه) 📩 بررسی نفوذ در فضای مجازی (قسمت دوم)  🔺پسران سرگئی برین و لری پیج (مؤسسان و سهام‌داران اصلی گوگل) یهودی هستند. سرگئی برین متعلق به خانواده‌ای یهودی – روسی است که در 6 سالگی به آمریکا مهاجرت می‌کند. وی در حال حاضر بیست و چهارمین ثروتمند دنیا است. او در سال 2007م. به طور مخفیانه طی مراسمی به نام چوپاه (جشن کهن ازدواج یهودیان) با دختری یهودی به نام آن وویچتسکی ازدواج و بدین وسیله التزام خود را به ایمان یهودی تأیید می‌کند. در سال 2008م.، سرگئی برین به همراه مؤسسان چند کمپانی بزرگ اینترنتی دیگر توسط سران اسراییل برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی اورشلیم (بیت‌المقدس) و به مناسبت جشن شصتمین سال تأسیس رژیم اشغالگر قدس به اسرائیل دعوت می‌شود. در این کنفرانس که با ابتکار عمل شیمون پرز شکل گرفت، شماری از سیاسیون، مذهبیون و رهبران اقتصادی اسراییل شرکت داشتند. موضوع این کنفرانس بررسی آینده‌ی تکنولوژی در جهان و به خصوص بحث و بررسی تأثیراتی که جامعه‌ی جهانی یهود و اسراییل از این تحولات می‌پذیرند، بود. تصویر ذیل برین را در کنار دیوار غربی در بیت المقدس نشان می‌دهد. در سال 2009م. روزنامه‌ی نیویورک تایمز خبری مبنی بر کمک یک میلیون دلاری برین به HIAS (انجمن کمک به مهاجران یهودی) منتشر کرد که وی دلیل این کمک را به نوعی ادای دین به این انجمن ذکر نمود. اما لری پیج هم با ثروتی به اندازه‌ی شریک خود به طور مشترک با برین در رتبه‌ی بیست و چهارم پول‌دارترین افراد دنیا قرار دارد. نشریه‌ی یهودی B´nai B´rith در مقاله‌ای با عنوان اربابان جست‌وجو بیان می‌کند که مادر لری پیج یک یهودی به نام گلوریا است و پدربزرگ مادری او از مهاجران اولیه و از نخستین شهرک نشینان اسراییل بوده که در شهر آراد ساکن شده است. لری پیج دارای ارتباطات خانوادگی اسراییلی نیز هست. ادامه دارد.... ✅ با هم باشیم👇 @nojavan_sejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ⚠️ ، مأمنی برای (ادامه) 📩 بررسی نفوذ در فضای مجازی (قسمت سوم)  🔺اختصاص شغل‌های کلیدی به اولین کارمند که شخصاً توسط سرگئی برین و لری پیج استخدام شد به نام کرگ سیلورشتاین، یک  بود. سوزان وویچتسکی یهودی (خواهر آن وویچتسکی همسر سرگئی برین) فضای اداری لازم را برای آغاز فعالیت‌های تجاری فراهم کرد و از آن موقع تا کنون در جایگاه معاون تولید شرکت قرار دارد. یهودی دیگری که در شکل‌گیری نقش مهمی را بر عهده داشت، شریل سندبرگ بود. او معاون بخش فروش آنلاین بود. سندبرگ در این منصب امور مربوط به آگهی‌های تجاری در سطح جهان را کنترل می‌کرد. وی همچنین برنامه‌ی آگهی‌های کلمه‌ای گوگل (Ad Words) را راه اندازی و هدایت نمود. در کتاب خرد یهودی برای موفقیت تجاری (درباره‌ی استفاده از توصیه‌های اقتصادی در تورات و متون مذهبی کهن یهود بحث می‌کند) از عملکرد وی به عنوان نمونه‌ی موفقی از تجارت به سبک یهود، نام برده شده است. همین‌طور او اسپانسر برخی فعالیت‌های یهودی همچون مرکز اجتماعی یهودی خانواده جاشمن (نهادی که مأموریت خود را گسترش ارتباطات یهودیان آمریکایی با اسراییل تعریف کرده) بوده است. جاستین روزنشتاین، یهودی دیگری است که به مدت 3 سال مدیر تولید بخش طراحی صفحه‌ی بود. وی همچنین از مهندسین ارشد محسوب می‌شود. الیوت شرگ، دیگری است که از سال 2005 تا 2008م. مدیریت روابط عمومی شرکت را بر عهده داشته است. وی پیش از آمدن به ، در مؤسسه‌ی صهیونیستی شورای روابط خارجی فعالیت می‌کرد. یهودی دیگر شاغل در ، یک اسراییلی به نام ادی مانبر است که جایگاه معاون فنی شرکت را در اختیار دارد. او فارغ التحصیل انستیتوی فنی اسراییل در شهر  است. این شخص روابط نزدیکی با انجمن‌های یهودی – صهیونیستی دارد. ادامه دارد.... ✅ با هم باشیم👇 @nojavan_sejjil
📝 انتشار دست‌خط امام(ره) در سالروز تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی . ♦️امام راحل سال ۶۴ در این نامه به محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه نوشته: با توجه به اینکه در اصل ۱۵۰ قانون اساسی ادامه نقش سپاه در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن تصریح شده است و نظر به اینکه انجام این نقش بدون آمادگی‌های سپاه از جهت تجهیزات و آرایش جنگی و فنون دریایی، زمینی و هوایی امکان‌پذیر نیست، شما ماموریت دارید هرچه سریع‌تر سپاه پاسداران را مجهز به نیروهای زمینی، هوایی دریایی قوی نمایید تا در موارد لازم با همکاری و هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور حفاظت نمایید. ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
دردسری شده... ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
💎 | شعر فارسی 👌 مرور کوتاهی بر زندگی ادبی رهبر انقلاب اسلامی 📚 کرایۀ کتاب باب بود آن‌وقت‌ها. کتاب را از کتاب‌فروشی کرایه می‌کرد و به ازای هر شبی که کتاب دستش می‌ماند، یک ریال کرایه باید می‌داد. کتاب‌های قطور شعر و داستان را کرایه می‌کرد. پولش نمی‌رسید کتاب‌ها را چند شب نگه دارد. همه را یک‌شبه تمام می‌کرد تا فردا یک‌‌ریالی دیگری بدهد و کتاب تازه‌ای بگیرد. 🌿 عضو قدیمی کتابخانه عشق به کتاب‌های شعر و رمان، او را می‌کشاند تا کتاب‌خانۀ آستان قدس. خوبی‌اش این بود که یک‌ریال کرایه را هم نمی‌خواست. دریای کتاب‌ها رایگان بود. روزها آنجا می‌رفت و مشغول مطالعه می‌شد. به‌قدری غرق مطالعه بود که ‌گذشت زمان را متوجه نمی‌شد. صدای اذان که از بلندگو پخش می‌شد، به خودش می‌آمد که ظهر شده است.... 📚 هزار جلد اول درس خارج بود. سنگین و وقت‌گیر. پنج سال طول کشید. در همین مدت، باز پیوسته کتاب می‌خواند. کمتر رمانی بود که آن‌وقت‌ها اسم کتابی آورده شود و او نخوانده باشد. پیش از آن‌که از مشهد راهی قم شود، بیش از هزار رمان خوانده بود. شعر هم سر جای خودش. 🌻 شب‌های شعر مشهد عبدالعلی نگارنده، سرگرد بازنشسته و پیرمرد نازنینی بود. چیزی که به او با آن روحیۀ لطیفش نمی‌آمد، این بود که یک روز سرگرد بوده باشد! نگارنده، میزبان جلسات «انجمن ادبی فردوسی» بود؛ محفل شعرخوانی هفتگی که سیدعلی هم در آن شرکت می‌کرد. اولش شب شعرها دوره‌ای در خانۀ اعضا برگزار می‌شدند، بعد از مدتی اما، سرگرد نگارنده شد میزبان ثابت جلسات. آن‌وقت‌ها سیدعلی در قم درس می‌خواند. هروقت می‌خواست از قم به مشهد بیاید، برنامه‌اش را طوری ترتیب می‌داد که جلسۀ‌ آن هفته‌ انجمن ادبی فردوسی را درک کند. فقط انجمن فردوسی هم نبود. پاتوق ادبی دیگرش، «خانۀ فرخ» بود. انجمن ادبی خانۀ مرحوم فرخ، روزهای جمعه تشکیل می‌شد. تا وقتی‌که مشهد بود، جمعه‌ها در این انجمن شرکت می‌کرد. یکی، دو شاعر برجستۀ‌ افغان هم در این جلسه شرکت می‌کردند. ❄️ زمستان سال ۱۳۴۱. مهدی اخوان ثالث، شاعر برجسته‌ای که همشهری او بود، در دفتر یادداشت سیدعلی، قطعه شعری از خودش را با نام «صبوحی» نوشت با توضیحاتی در ادامۀ شعر. ساواک اخوان را هم مثل او، چندین‌بار دستگیر و زندانی کرده بود. شعر اخوان را خوب می‌شناخت و آن را دوست داشت. اخوان از همان سال‌ها با او دوست بود تا زمانی که از دنیا رفت و با هماهنگی او، در مقبره‌الشعرای آرامگاه فردوسی در توس به خاک سپرده شد. 😏 حتی در دوران مسئولیت مبارزه، زندان، تبعید و انقلاب. بعد از همۀ این‌ها، نوبت روزهای ریاست جمهوری رسید؛ آن‌هم برای دو دوره. با این‌همه، جلسات ادبی و شب‌شعر متوقف نشد. همان ایام نوروز که به مشهد می‌آمدند، شبی را به شاعران مشهدی اختصاص می‌دادند. جلسه گاهی در «دارالزهد» آستان قدس برگزار می‌شد و گاهی در منزل پدری‌شان، حوالی بازار سرشور مشهد. خودشان جلسه را اداره می‌کردند و از همۀ حضار هم فعال‌تر بودند. 🌖 شب شاعران بی‌دل در دوران رهبری، مشغله‌های سنگین، تدریس‌ها، دیدارها و جلسات، هیچ‌کدام نتوانست شور شعر را خاموش کند. در همان سال‌های اول رهبری، جلسه‌ای با شاعران شورای شعر ارشاد داشتند. چهره‌های آشنایی آنجا بودند؛ حمید سبزواری، مشفق کاشانی، سیمین‌دخت وحیدی، مهرداد اوستا، سپیده کاشانی و...همه حضور داشتند تا در محضر رهبر انقلاب، شعر بخوانند. همان‌جا آخر جلسه از عباسعلی براتی‌پور، که آن زمان اداره جلسات نقد و بررسی شعر حوزه هنری را بر عهده داشتند، خواستند نشست سالانه‌ای با حضور شاعران در تهران برگزار شود. زمانش هم به‌جای نوروز، نیمۀ ماه مبارک رمضان باشد. این شد نقطۀ آغاز شب‌شعرهای رمضانیه رهبری. 📔 رمضانیه‌های شعر سال‌هاست که شاعران جوان را حتی با اسم کوچک می‌شناسند و در شب‌شعرهای رمضانیه، سراغ احوالشان را می‌گیرند. شعرها را به‌دقت نقد می‌کنند. هرسال، پای غزل‌ها و نیمایی‌ها و سپیدهای شاعران موسفپد و جوان می‌نشینند و از زبان خودشان شعرهایشان را می‌شنوند. 📜 شعرهای نو به نو هرسال که از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند، تازه‌های شعر را هم تورق می‌کنند و از آثار جدید شاعران پیشکسوت سراغ می‌گیرند. خیلی از مجموعه‌های شعر معاصر را به‌دقت می‌شناسند و می‌خوانند. شاعران جوان هرسال در دیدارهای رمضانیه، مجموعه‌های جدیدشان را برایشان هدیه می‌برند. آقا هم خیلی‌ از شعرها را می‌خوانند و درباره‌شان با صاحب اثر گفت‌وگو می‌کنند. 🌸 امین شعر فارسی در همۀ این‌سال‌های رهبری، هربار که با شاعران، نویسندگان و دست‌اندرکاران صیانت از زبان فارسی جلسه‌ای داشتند، از اهمیت شعر و زبان و ادب فارسی حرف زده‌اند. حاصلش شده کتاب «امین زبان و ادب فارسی». سال‌هاست خودشان هم شعر می‌گویند. به‌رسم قدما، تخلصشان را هم در بیت آخر می‌آورند: «امین». ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 👤 استاد رائفی پور 🔺میرحسن روحانی ⚠️ دولت روحانی با دولت موسوی فرقی نمیکنه... ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
🖼 | فرقه ی ضاله " شیرازی ها " . 🔴 بازدید فرزند صادق شیرازی از نمایشگاه های آلات قمه زنی به اسم نمایشگاه ابزار تعظیم شعائر!! قمه! دشنه! خنجر! چاقو! اللهم العنهم جمیعاً و عذّبهم عذاباً ألیماً ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
📩 🔴 وزیر امور خارجه آمریکا اصالتی ایرانی دارد با تحقیقات انجام گرفته پیرامون اصالت وزیر امورخارجه آمریکا، مشخص شد پمپئو اصالتا ایرانی است پدر وی سال‌ها قبل از انقلاب به آمریکا مهاجرت نموده است. قبل از مهاجرت در شهر کرمان ساکن و مسئول تعمیرات و فروش موتورهای آب چاه‌های کشاورزی بوده است. ریشه اصلی نام خانوادگی آنها هم به فارسی (پمپ آب) می‌باشد که در گویش محلی کرمانی به آن پُمپ اُو می گویند. 😉😜 ♦️روابط عمومی اداره آب و استان کرمان 😜😝😁😂😂 ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
💢 آیا جمهوری اسلامی میخواهد مردم را به زور به بهشت ببرد؟ 🔰پاسخ رهبر معظم انقلاب را ببینید👇 رهبرانقلاب: آن هدفى كه اميرالمؤمنين نسبت به مردم، در دوران حكومت داشته است، نكته‏ ى بسيار مهمّ و اساسى است. بنده مى‏خواهم اندكى روى اين نكته تكيه كنم. اميرالمؤمنين فرمود: اگر از من اطاعت كنيد، من شما را به بهشت مى‏رسانم. عبارت اميرالمؤمنين در خطبه‏ ى نهج‏ البلاغه اين است؛ مى‏فرمايد: فَان اطَعتُموني فَانّي حامِلُكُم ان شاءَ اللهُ عَلي سَبيلِ الجَنَّة؛ فرمود اگر آنچه من مى‏گويم، گوش كنيد و عمل كنيد، من شما را به بهشت خواهم رساند، ان‏شاءالله‏؛ وَ ان كانَ ذا مَشَقَّةٍ شَديدَةٍ وَ مَذاقَةٍ مَريرة؛ اگرچه اين كار، بسيار دشوار است، بسيار سخت است، تلخ است. اين حركت، حركت كوچكى نيست، حركت آسانى نيست؛ اين هدف اميرالمؤمنين [است‏]. رساندن انسانها به بهشت، هم در زمينه‏ ى فكرى مردم، [هم‏] در زمينه‏ ى روحى و قلبى مردم، [هم‏] در حيات اجتماعى مردم، نقش مى‏ آفريند. من از اين جهت روى اين تكيه مى‏كنم كه گاهى شنيده مى‏ شود كسانى در گوشه‏ و كنار وقتى صحبت از هدايت و راهنمايى و بيان حقايق دينى و مانند اينها مى‏شود، مى‏گويند آقا، مگر ما موظّفيم مردم را به بهشت برسانيم؟ خب بله؛ بله، همين است. ✅ ⚠️فرق حاكم اسلامى با حكّام ديگر در همين است: حاكم اسلامى مى‏خواهد كارى كند كه مردم به بهشت برسند؛ به سعادت حقيقى و اخروى و عقبائى برسند؛ [لذا] راه‏ ها را بايد هموار كند. ⬅️اينجا بحثِ زور و فشار و تحميل نيست؛ بحثِ كمك كردن است. فطرت انسانها متمايل به سعادت است، ما بايد راه را باز كنيم؛ ما بايد كار را تسهيل كنيم براى مردم تا بتوانند خودشان را به بهشت برسانند؛ اين وظيفه‏ ى ما است، اين كارى است كه اميرالمؤمنين بار آن را بر دوش خود گرفته است و احساس وظيفه مى‏كند كه مردم را به بهشت برساند. 📗1393/02/23 💢تفاوت حاکم اسلامی با حکّام دیگر 👆 ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
📋 | *سوخت * 🚀 10 توصیه آقا برای کسایی که می‎‌خوان با سرعت پرواز کنن! ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
🔴نقد عالمانه بر شبهه افکنی آقای نصیری درباره . ♦️آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 محسن مهدیان ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
43.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🎙( دلم به ياد حرم تا كربلا راهيه ) 👤 حاج محمود كريمی ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩 🔴چرا امام زمان ارواحنا فداه ظهور نمیکنند؟ ♦️ ماجرای هارون مکی و تنور آتش ♦️مأمون رقّى نقل مى کند: روزى خدمت امام صادق (علیه السلام) بودم، سهل بن حسن خراسانى وارد شد، سلام کرده، نشست. 🔴 آن گاه عرض کرد: ➖ یابن رسول الله، امامت حق شماست زیرا شما خانواده رأفت و رحمتید، از چه رو براى گرفتن حق قیام نمى کنید، در حالى که یکصد هزار تن از پیروانتان با شمشیرهاى بران حاضرند در کنار شما با دشمنان بجنگند! ♦️ امام عليه السلام فرمود: – اى خراسانى ! بنشین تا حقیقت بر تو آشکار شود. سپس دستور دادند، تنور را آتش کند. بلافاصله آتش تنور افروخته شد، به طورى که شعله هاى آن، قسمت بالاى تنور را سفید کرد. ♦️ به سهل فرمود: – اى خراسانى ! برخیز و در میان این تنور بنشین ! خراسانى شروع به عذر خواهى کرد و گفت: ➖ یابن رسول الله ! مرا به آتش نسوزان و از این حقیر بگذر! .♦️امام فرمود: ➖ ناراحت نباش ! تو را بخشیدم . در همین هنگام ، هارون مکى ، در حالى که نعلین خود را به دست گرفته بود، با پاى برهنه وارد شد و سلام کرد. ♦️امام عليه السلام پاسخ سلام او را داد و فرمود: 🔸در تنور بنشین ! 🔸هارون نعلینش را انداخت و بى درنگ داخل تنور شد! امام با خراسانى شروع به صحبت کرد و از اوضاع بازار و خصوصیات خراسان چنان سخن مى گفت که گویا سال هاى دراز در آنجا بوده اند. سپس از سهل خواستند تا ببیند وضع تنور چگونه است سهل مى گوید، بر سر تنور که رسیدم، دیدم هارون در میان خرمن آتش دو زانو نشسته است. ➖ همین که مرا دید، از تنور بیرون آمد و به ما سلام کرد. ♦️ امام به سهل فرمود: در خراسان چند نفر از اینان پیدا مى شود؟ عرض کرد: – به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود. آن جناب نیز فرمودند: آرى ! به خدا سوگند! یک نفر هم پیدا نمى شود. اگر پنج نفر همدست و همداستان این مرد یافت مى شد، ما قیام مى کردیم. 📚 بحار، ج ۴۷، ص ۱۲۳ اندکی تأمل 👇 🔴آیا ما اینگونه مطیع امام زمان خویش هستیم؟! آیا کسی ایمانش و معرفتش نسبت به امام زمانش قوی هست که بدون چون و چرا مثل هارون مکی قبول کند، آیا اینطور هستیم؟آیا با قلم و قدم و مال و جان خویش او را یاری میکنیم؟! ♦️اگر جوابمان مثبت است خوشا به سعادتمان واگر جواب منفی است پس بکوشیم که عقب مانده ایم. ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 : 💢شهید : هر کس از خدا ترسید ، خدا همه چیز را از او میترساند... و هر کس از خدا نترسید ، خدا او را از همه چیز میترساند.. ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
📩 👇 🇮🇷آموزش سواد رسانه ای...................قسمت اول عبارت سواد رسانه ای اولین بار به وسیله هربرت مارشال مک لوهان 1965 استفاده شد. از دهۀ 1970 موضوع سواد رسانه ای در برخی از کشورهای امریکای لاتین و اروپایی مورد توجّه قرار گرفت. در اروپا آموزش سواد رسانه ای در 1970 و در کشور فنلاند و دانمارک به اجرا درآمد. آموزش سواد رسانه ای در کانادا از سال 1978 با تشکیل » انجمن سواد رسانه ای «آغاز شد. پس از آن نیز مباحث سواد رسانه ای در قالب یک موضوع درسی به کتا بهای درسی انگلیسی افزوده شد. در سال 1982 سازمان یونسکو بیانیه ای در ارتباط با آموزش سواد رسانه ای صادر کرد. این بیانیه به امضای 19 کشور رسید که در حال حاضر با عنوان «بیانیۀ گِرانوالد » رسمیت پیدا کرده است. پس از آن یونسکو اجلاس های بین المللی متعدّدی را در زمینۀ آموزش سواد رسانه ای برگزار کرده است. هم اکنون در نظام آموزشی بسیاری از کشورهای دنیا همچون انگلیس، اسپانیا و افریقای جنوبی، کانادا، ژاپن، امریکا، آلمان، «سواد رسانه ای »یک واحد درسی در مقاطع مختلف تحصیلی به شمار می رود. در کشور ما از اواسط دهۀ هشتاد شمسی، سواد رسانه ای جای خود را در میان کتاب های دانشگاهی باز کرد و از سال 1391 تا 1395 در کتابهای درسی پایه های ششم تا دهم وارد شد.در سال, همایش ها و هم اندیشی های متعددی هم در این زمینه در کشور برگزار می گردد. اما سؤال اساسی این است که «آیا جامعه هدف فضای مجازی تنها دانش آموزان مقاطع خاص یا دانشگاهیان اند؟ »، «آیا طراحی های هدفمند سایتها، صفحات و کانال های فضای مجازی فقط برای یک قشر خاص طراحی شده است؟»، «آیا سطح آموزش رسانه ای محدود به سنین خاصی در جامعه می شود؟»، « آیا محتوای آموزشی می تواند در جوامع مختلف یکسان باشد؟» ... پاسخ به این سوالات در قسمتهای بعدی آموزش سواد رسانه ای پیگیری خواهد شد.. ➖➖➖➖➖➖ ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩 👇 🇮🇷آموزش سواد رسانه ای....................قسمت دوم آیا جامعه هدف فضای مجازی تنها دانش آموزان مقاطع خاص یا دانشگاهیان اند؟ آیا طراحی های هدفمند سایتها، صفحات و کانال های فضای مجازی فقط برای یک قشر خاص طراحی شده است؟ آیا سطح آموزش رسانه ای محدود به گروه سنی خاصی می شود؟ آیا محتوای آموزشی سواد رسانه ای در تمام جوامع باید یکسان باشد؟ معیارهای صحیح آموزش در جامعه اسلامی ایران چه گزینه هایی است؟ آنچه که در فضای مجازی مبرهن است این است که محتویات آن، قشر وسیعی از جامعه را در بر می‌گیرد شاید بهتر باشد بگوییم تمام گروه‌های سنی، به جز نوزادان ...😏 بنابراین آموزش ها نباید به گروه سنی خاصی محدود شود زیرا خطر در تمام لایه های فضای مجازی و برای گروه های سنی مختلف که مهمترین آنها بچه ها، مادران خانه دار و افراد کم سواد میباشند ، نگران کننده تر است. نظام آموزش سواد رسانه‌ای باید در گستره بسیار وسیعی در جوامع و به صورت پیوسته وجود داشته باشد تا بتواند در حد ممکن خطرات ناشی از هجمه‌های فرهنگی را خنثی نماید به خصوص این که در کشوری مثل ایران که مورد تخاصم دشمنان متعددی، چه از نظر مذهبی و چه از نظر سیاسی و اقتصادی قرار دارد، پرداختن به آموزش همه گیر سوادرسانه‌ای بسیار ضروری می نماید... ➖➖➖➖➖➖ ✅ با هم باشیم 👇 @nojavan_sejjil