eitaa logo
نکته ها
1.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
چه بخواهی چه نخواهی https://eitaa.com/noktaha/2785
نعمت ازادی و استقلال و امنیت و ارامش را قدر بدانیم .pdf
178K
نعمت ازادی و استقلال و امنیت و ارامش وپیشرفت همه جانبه را قدر بدانیم درس سی وهشتم ازتلاوت سوره مبارکه عنکبوت
عبادت بی زحمت
باغ بهشت
صبر بر حق
هدیه ای از گنجهای بهشت علامه مجلسی رضوان الله علیه نقل میکند که عمر بن شعیب میگوید جدم از پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه واله شنید که روزی حضرت جبرائیل علیه السلام بر من نازل شد در حالیکه شادمان و خندان بود بر من سلام کرد من نیز جواب سلام او را دادم ... عرض کرد همانا خداوند عزوجل هدیه ای برای تو فرستاده و آن کلماتی از گنجهای بهشت است که خداوند به تو کرامت فرموده است. گفتم آن کلمات چیستند؟ گفت: آن کلمات اینها هستند یا مَن اَظهَرَ الجَمیلَ وَ سَتَرَ القَبیحَ . یا مَن لَم یُواخِذ بِالجَریرَهِ وَ لَم یَهتِکِ السِّترَ یا عَظیمَ العَفوِ یا حَسَنَ التَجاوُزِ یا واسِعَ المَغفِرَةِ یا باسِطَ الیَدَینِ بِالرَحمَةِ یا صاحِبَ کُلِّ نَجوی وَ یا مُنتَهی کُلِّ شَکوی یا کَریمَ الصَّفحِ یا عَظیمَ المَنِّ یا مُبتَدَئَاً بِالنِّعَمِ قَبلَ اِستِحقاقِها یا رَبَّنا وَ یا سِیِّدَنا وَ یا مَولانا وَ یا غایَةَ رَغبَتَنا اَسئَلُکَ یا اللهُ اَن لا تُشَوِّهَ خَلقی بِالنّارِ. التوحيد (للصدوق) / 222 / 29 باب أسماء الله تعالى حضرت امام رحمت الله علیه در كتاب چهل حديث خود بر این دعا تاکید نموده اند
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَاةً دَائِمَةً لَا تُحْصَى وَ لَا تُعَدُّ وَ لَا يَقْدِرُ قَدْرَهَا غَيْرُكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ سلام ودرودت فرست خدایا بر محمّد و خاندانش سلامی مداوم وپیوسته که به شمار و عدد در نیاید و قدرش را جز تو کسی نداند ای مهربان ترین مهربانان. سطر اخر دعادرنشانی زیر https://erfan.ir/m107
نوشتن هایی باقلم طلا روی کاغذ هایی ازجنس نقره https://eitaa.com/noktaha/13
... شب جمعه هر کدام از ارواح مومنان با گریه های صدادار با خواهش و تواضع و گدائی فریاد می زنند. ای اهل من، ای فرزندان من، ای خویشان من، رحم و مهربانی کنید، چیزی برای ما بفرستید، خدا شمارا رحمت کند، ما را بخاطر بیاورید، ما را فراموش نکنید؛ بر غربت و غریبی ما رحم کنید، بدرستیکه ما در زندان تنگ و اندوه و غم و زاری و سختی ماندیم پس رحم کنید.در دعاها و صدقه ها بر ما بخل نورزید، شاید بتوسط دعا و صدقه شما خدا بر ما رحم کند. ما هم قبلاً مثل شما بودیم دریغ کردیم و حال دستمان از همه جا کوتاه گردیده، شما هم پیش از آنکه مثل ما شوید، دریغ نکنید، صدقه بدهید، دعا کنید، نیکی کنید، احسان کنید ای دریغا ما هم مثل شما توانا بودیم، ای بندگان خدا بشنوید سخنان ما را و فراموش نکنید ما را، بدرستیکه این مالها و این زرهائی که در دست شماها است در دست ما هم بود و ما دریغ و بخل کردیم و در راه خدا خرج نکردیم. مالهایمان را اندوختیم از آن استفاده نکردیم و جمع کردیم و حقّمان را ندادیم و رفتیم. حالا مالها وبال گردن ما شده و کیف و منفعتش برای دیگران گردیده. پس رحم و مهربانی کنید به ما، ولو به یک درهم، یا یک قرص نان. یا یک چیز اندک. سپس با فریاد می گویند: چقدر نزدیک است که شما هم مثل ما برای خود گریه کنید، دیگر نفعی ندارد، چنانچه ما گریه می کنیم و سودی ندارد. پس کوشش کنید برای خود پیش از آنکه مثل ما گردید ولو به یك درهم یا قرص نانى یا جامه و پوشاكى، ..منازل الاخره ص . 38 https://eitaa.com/noktaha/51 متن کتاب منازل الاخره در ارسال زیر قابل مطالعه است
منازل الاخره https://eitaa.com/noktaha/1304
تو را از اين عالم خواهى نخواهى مى‏برند حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل حدیث صفحه 176... پس، بدان كه سفر خيلى پر خطر است، و اين نسيان و فراموشى كه در ما است از مكايد نفس و شيطان است، و اين اميدها و آمال طولانى و دراز از دامهاى بزرگ ابليس و از مكايد نفس است. پس، از اين خواب برخيز و تيقظ و تنبه پيدا كن. بدان كه مسافرى و داراى مقصدى. مقصد تو عالم ديگر است و تو را از اين عالم خواهى نخواهى مى‏برند. اگر تهيه سفر و زاد و راحله آن را ديدى، در اين سفر درمانده نشوى و در اين سير بيچاره نشوى، و الا فقير و بيچاره و بينوا گردى، و خواهى رفت به سوى شقاوتى كه سعادت ندارد، ذلتى كه عزت ندارد، فقرى كه غنا دنبالش نيست، عذابى كه راحت ندارد، آتشى كه خاموشى پيدا نكند، فشارى كه بر طرف شدن ندارد، حزن و اندوهى كه خوشحالى در پى آن نيست، حسرت و ندامتى كه آخر ندارد...
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جهاز خودرا اماده کن وسایل سفرت را آماده کن و آنچه را که برای یک سفر طولانی به آن نیاز داری پیش از رفتنت بفرست و خودت کارهای خودت را به عهده بگیر و به دیگری دل نبند که بیاید و کارهای خیری که تو نیاز داری برایت انجام دهد شرح حدیثی از امام خامنه ای مدظله العالی
بزرگترین ظلم وستم .pdf
197.3K
بزرگترین ظلم وستم درس سی ونهم سوره مبارکه عنکبوت
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَاةً دَائِمَةً لَا تُحْصَى وَ لَا تُعَدُّ وَ لَا يَقْدِرُ قَدْرَهَا غَيْرُكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ سلام ودرودت فرست خدایا بر محمّد و خاندانش سلامی مداوم وپیوسته که به شمار و عدد در نیاید و قدرش را جز تو کسی نداند ای مهربان ترین مهربانان. سطر اخر دعادرنشانی زیر https://erfan.ir/m107
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوت دل نشینی از سوره مبارکه عنکبوت
قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ سوره مبارکه زمر ﴿۵۳﴾ بگو اى بندگانم که به راه خطا وگناه رفته اید از رحمت الهى نوميد نباشيد، چرا كه خداوند همه گناهان را مى‏بخشد، یقینا او آمرزگار مهربان است
بیم وامید قَالَ اَلصَّادِقُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اُرْجُ اَللَّهَ رَجَاء لاَ يُجَرِّئُكَ عَلَى مَعْصِيَتِهِ وَ خَفِ اَللَّهَ خَوْفا لاَ يُؤْيِسُكَ مِنْ رَحِمَتِهِ. مشكاة الأنوار في غرر الأخبار / النص / 118 / الفصل الرابع في الخوف و الرجاء ..... ص : 117 وسائل الشيعة ؛ ج‏15 ؛ ص218
زیباشویم وزیباترین همسر هم انتخاب کنیم با زیبایی شناسی https://eitaa.com/noktaha/2906
راهکار زیاد شدن اشتهاء برای غذاهای سفره های بهشتی https://eitaa.com/noktaha/2599
تضمین هدایت وهمراهی .pdf
252.6K
تضمین هدایت وهمراهی محسنون درس چهلم سوره مبارکه عنکبوت
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلَاةً دَائِمَةً لَا تُحْصَى وَ لَا تُعَدُّ وَ لَا يَقْدِرُ قَدْرَهَا غَيْرُكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ سلام ودرودت فرست خدایا بر محمّد و خاندانش سلامی مداوم وپیوسته که به شمار و عدد در نیاید و قدرش را جز تو کسی نداند ای مهربان ترین مهربانان. سطر اخر دعادرنشانی زیر https://erfan.ir/m107
تمام قدرتها در قبضه ی قدرت و در اختیار اوست.pdf
257.6K
...تمام قدرتها در قبضه ی قدرت و در اختیار اوست هیچ خیر وبرکتی به احدی ازمخلوقات نمی رسد مگر به خواست او او نخواهد هیچ شر و ضرر ی به احدی ازمخلوقات نمی رسد وهیچ کاری هم نیست که او ازانجام ان عاجز باشد هر مخلوقی هر چه دارد از قوه و قدرت و علم وهنر و... ازاو دارد وزوال پذیر است نه تنها هنر و قدرت و... بلکه اصل وجود هرصاحب قدرت و شوکتی زوال پذیر و نابودشونده است وبود یا نبود ان دراختیار ذات پروردگار است... ازمة الامور بیده يَا أَيُّهَا النَّاسُ ضُرِبَ مَثَلٌ فَاسْتَمِعُوا لَهُ إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ يَخْلُقُوا ذُبَابًا وَلَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَإِنْ يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْئًا لَا يَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ۚ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَالْمَطْلُوبُ حج 73 مضمون ایه این است: اى ادمیان نمونه ای از ضعف مخلوقات این است خوب دقت کنید ودران بیندیشید كسانى را كه به جاى خالق عالم وجود پیروی واطاعت میکنید وبه انها رجوع می نمایید هرگز نمى‌توانند پشه یامگسی بيافرينند هر چند همه وهمه باهم مجتمع شوند و چنانچه حشره بسیارکوچکی چيزى از آنان سلب کند یا ضرری به انهارساند نمى‌توانند از او بازستانند ومانع شوند جز این است که ضعف و ناتوانی از سر وروی همه مخلوقات چه ضعیف و چه قوی می بارد ؟ چه خوب است که مفاد ومفهوم این بخش از دعاهای ....بخشی ازمتن درس اول سوره مبارکه ملک
لطیف کننده دل و افزون کننده اشک . پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: عَلَيكُم بِالعَدَسِ ؛ فَإِنَّهُ يُرِقُّ القَلبَ ، ويُكثِرُ الدَّمعَةَ ، ولَقَد قَدَّسَهُ سَبعونَ نَبِيّاً؛ بحارالأنوار ، جلد 66 ، صفحه 259 ، حديث 9 - الْعُيُونُ، بِالْأَسَانِيدِ الثَّلَاثَةِ الْمُتَقَدِّمَةِ عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ علیه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه واله ‏ عَلَيْكُمْ بِالْعَدَسِ فَإِنَّهُ مُبَارَكٌ مُقَدَّسٌ يُرِقُّ الْقَلْبَ وَ يُكْثِرُ الدَّمْعَةَ وَ قَدْ بَارَكَ فِيهِ سَبْعُونَ نَبِيّاً آخِرُهُمْ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ علیه السلام. بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏63 / 257 / باب 3 العدس ..... ص : 257 بر شما باد عدس چرا كه دل را نازك مى كند و اشك را افزون مى سازد و هفتاد پيامبر ، آن را مبارک ومقدس شمرده اند
برای نماز ی طولانی اماده شویم.pdf
191.8K
نماز1402 بزودی برای این نماز اماده شویم
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم وَ أَهْلِکْ عَدُوَّهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ‏