خامش رها کن این دعا
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا
گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت
فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا
https://ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh3
امدیم تا هر روز زیباتر از روزقبل شویم
زیبا زندگی کنیم
وبه زیبا ترین صورت رحلت کنیم و به زیباترین شکل درعالم دیگر حضور یابیم
https://eitaa.com/noktaha/877
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ ....آیه 180 سوره اعراف و برای خدا، نامهای نیک است خدا را به آن نامها بخوانید
https://eitaa.com/noktaha/915
هدایت شده از نکته ها
صلوات صادقانه و فرق ان با صلوات منافقانه
....وَ سَلِّمُوا تَسْلِیمًا یعنی
اطاعت کامل وتسلیم دربرابر
امر ونهی پیامبر
صلی الله علیه واله
صلوات وسلام بر پیامبر صلی الله علیه واله
همراه با اطاعت امر او
وخشنود ساختن وی است که
این همه فضیلت دارد
به پدر خود
دوست خود و...
سلام کنیم و درود فرستیم و...
بعد خلاف خواسته شون عمل کنیم
برنجانیم شون
ودلشون را به درد آوریم
غصه دارشون کنیم و...
این ها هرکدام باشد نشانه
نوعی نفاق است ودورویی و دروغگویی
https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&mid=243448&typeinfo=25&catid=22801
هدايت به سبل سلامت
..... مقصد قرآن چنانچه خود آن صحيفه نورانيه می فرمايد
هدايت به سبل سلامت است
و اخراج از همه مراتب ظلمات است به عالم نور
و هدايت و طريق مستقيم است.
بايد انسان به تفكر در آيات شريفه
مراتب سلامت را از مرتبه دانيه آن،
كه راجع به قواي ملكيه است
تا منتهي النهايه آن
كه حقيقت قلب سليم است...
به دست آورد.
و سلامت قواي ملكيه و ملكوتيه
گم شده قاري قرآن باشد،
كه در اين كتاب آسماني
اين گم شده موجود است
و بايد با تفكر آنرا استخراج كند
آداب الصلوه، ص 203
اي قرآن،
اي تحفه آسماني
و اي هديه رحماني!
تو را خداي جهان
براي زنده كردن دل هاي ما
و باز كردن گوش و چشم توده مردم فرستاد،
تو نور هدايت و رهنماي سعادت ما هستي
تو ما را از منزل حيواني
می خواهي به اوج انساني
وجود رحماني برساني،
افسوس كه آدميزادگان قدر تو را ندانسته
و پيروي تو را فرض خود نشمردند،
اسفا كه قانون هاي تو در جهان عمل نشد
تا همين ظلمت خانه
و جايگاه مشتي وحشيان
و درندگان كه خود را
متمدنين جهان می دانند،
رشك بهشت برين شود
و عروس سعادت
در همين جهان در آغوش همه درآيد
امام خمینی رحمت الله علیه
كشف الاسرار، ص 220
از شاهكارهاي مهم شيطان
از حجابهاي بزرگ،
حجاب خودبيني است
كه شخص متعلم، خود را به واسطه اين حجاب مستغني بيند
و نيازمند استفاده نداند.
و اين از شاهكارهاي مهم شيطان است كه هميشه كمالات مرهومه را
بر انسان جلوه دهد
و انسان را به آنچه كه دارد راضي و قانع كند
و ماوراي آنچه پيش اوست، هر چيز را از چشم او ساقط كند
. مثلاً اهل تجويد را به همان علم جزيي قانع كند و آن را در نظر آنها جلوه هاي فراوان دهد
و ديگر علوم را از نظر آنها بيفكند
و حاملین قرآن را پيش آنها به خود آنها تطبيق دهد
و آنها را از فهم كتاب نوراني الهي و استفاده از آن محروم كند
و اصحاب ادبيت را به همان صورت بی مغز راضي كند
و تمام شؤون قرآن را در همان كه پيش آنهاست نمايش دهد. و اهل تفاسير به طور معمول را سرگرم كند
به وجوه قرائات و آراي مختلف
از باب لغت و وقت نزول و شأن نزول و مدني و مكي بودن
و تعداد آيات و حروف و امثال اين امور...
شخص مستفيد
بايد تمام اين حجب را خرق كند
و از ماوراي اين حجب به قرآن نظر كند
و در هيچيك از اين حجابها توقف نكند
كه از قافله سالكان الي الله باز ماند
و از دعوتهاي شيرين الهي محروم شود
امام خمینی رحمت الله علیه
کتاب آداب الصلوه، ص 197-195
برادر، در مكايد نفس و شيطان دقيق شو.
بدان كه نمىگذارند تو بيچاره يك عمل خالصى بكنى،
و همين اعمال غير خالصه را كه خداوند به فضلش از تو قبول كرده نمىگذارند
به سر منزل برسانى.
كارى مىكنند كه به واسطه اين عجب و تدلّل بيجا همه اعمالت به باد فنا برود،
اين نفع هم از جيبت برود
. از خدا و رضاى او كه دورى،
به بهشت و حور العين هم نمىرسى،
سهل است،
مخلّد در عذاب و معذب در آتش قهر هم مىشوى.
تو گمان كردى به واسطه اين اعمال پوسيده گنديده
سر و دست شكسته مخلوط به ريا و سمعه و هزار مصيبت ديگر، كه
هر يك مانع از قبولى اعمال است،
استحقاق بر حق تعالى پيدا كردى؟ يا از محبين و محبوبين شدى عابد در مقام تفاخر گويد من فلان عمل را كردم. و ديگران را تنقيص كند و اعمال خود را بزرگ شمارد. گاهى هم تصريح نمىكند ولى چيزى مىگويد كه لازمهاش تزكيه نفس است. و عالم گويد به غير: تو چه مىدانى؟ من فلان كتاب را چندين دفعه ديدم، چندين سال در مجامع علمى بودم و اساتيد و اساطين ديدم و زحمتها كشيدم، كتابها نوشتم، تصنيف و تأليفها كردم. و همينطور. پ... و انسان بايد خيلى مواظبت از حال خود كند و در اطوار و اعمال خود دقيق شود كه مكايد نفس و دامهاى شيطان خيلى دقيق است و كمتر شخصى مىتواند از آن نجات پيدا كند. ممكن است انسان با يك اشاره در غير موقع يا يك كنايه بيجا از اهل دورويى و دو زبانى به شمار آيد. و شايد انسان تا آخر عمر مبتلاى به اين رذيله باشد و خود را صحيح و سالم و پاك و پاكيزه پندارد. . انسان بايد مثل طبيب دلسوز حاذقى و پرستار شفيق مطلعى از حالات نفس و اعمال در اطوار و اعمال خود دقيق شود چهلحديث حدیث عجب
تَعَلَّمُوا القرآنَ
فإنّهُ أحسَنُ الحَديثِ
و تَفَقَّهوا فيهِ
فإنّهُ رَبيعُ القُلوبِ ،
و استَشفُوا بنورِهِ
فإنّهُ شِفاءُ الصُّدورِ،
و أحسِنوا تِلاوَتَهُ
فإنّهُ أنفَعُ القَصصِ
. نهج البلاغة خطبة 110
امام على عليه السلام فرمودند
قرآن را بياموزيد، كه
آن بهترین سخن هاست.
در آن انديشه كنيد، كه
سبب بهار دلهاست
از نورش شفا جوييد، كه
شفابخش سينه هاست
و به خوبی تلاوت کنید
كه آن سودمندترين حکایت هاست
چه کار زیبایی.mp3
1.8M
چه کار زیبایی کردی
کاری که
پیامبر صلی الله علیه واله
تحسین نمود و به عامل ان افرین گفت
وقتی حجت برهمه تمام میشود.pdf
421.8K
... وقتی ستارگان پرفروغ اسمان انسانیت را یکی پس ازدیگری کنازدند
و درحبس یا تبعید و...
به شهادت رساندند..
درعصر وزمان ما اطاعت ازامثال ترامپ و.. .. صدام و ال سعود وال خلیفه و... حسنی مبارک و ومحمدرضا شاه را...
بر ستارگان عالم انسانیت
همچون امام خمینی رحمت الله علیه و... ترجیح دادند
عملکرد رهبران
جاهل کم عقل و فاسق
و فاجر و مفسد و... باعث میشود
عالم بشریت درکات و طبقاتی
از جهنم فوق جهنم
و عذاب روی عذاب و مصیبت روی مصیبت و... را
متحمل شود... حوادث تاریخ و ظلم ها وستم ها و کشت وکشتارها وجنایت ها وفجایعی که بر بشر درحکومت طواغیت گذشته است
جنگهای خانمان سوز
و سلاح های مرگبار وجهنم افرین بکار رفته
و اماده بکار
سلاح های تمدن عصرما که به ان سلاح اتمی و میکربی و شیمیایی هم اضافه شده است نمونه هایی از
دوزخ های سوزان و طبقاتی از عذاب جهنم
و جوشش و نفوره
و غرش ونعره ان است
که انسان ها بخاطر
نتیجه و حاصل عمل انتخاب غلط خود
به ان گرفتارشده اند ومیشوند ..
جهنم هایی که داعش برامده
ازتفکر سقیفه بنیساعده
اخیرا بر افروخت
و چه فجایع و مصیبت هاو جنایتهایی بباراورد
که کسی جز خدا ازعمق ان خبرندارد
نمونه عینی است که
همه مشاهده نمودند...
وقتی مکتب علی علیه السلام
واصل امامت امت مهجور ومطرود
و مکتب غاصبان امرامامت و ولایت
محبوب و عزیز وحاکم شود
نتیجه ان حکومت
طواغیتی چون ال سعود
سرسپرده کامل اسرائیل
بر مکه ومدینه میشود ..
بخشی ازمتن درس پنجم
سوره مبارکه ملک
نکته ها
... وقتی ستارگان پرفروغ اسمان انسانیت را یکی پس ازدیگری کنازدند و درحبس یا تبعید و... به شهادت
نشانی
قران کتاب زندگی
بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی
حول علاج رنج بشر
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=45541
هدایت شده از نکته ها
سه لذت مهم.pdf
331.5K
این دهان بستی دهانی بازشد
خوشا به حال روزه داری که
درپایان ماه مبارک
استغفار امده در صفحه 13این متن
زبان حال و دلش باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قران کتاب زندگی
سعادت مندانه دنیا واخرت است بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی
فَمِنَ النَّاسِ
مَنْ يَقُولُ
رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا
وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ
سوره مبارکه بقره ایه 200
وَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ
رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً
وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً
وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
سوره مبارکه بقره ایه 201
مادامي كه
انسان در حجاب خود هست
نمی تواند اين قرآن را كه نور است
و به حسب فرمايش خود قرآن، نور است،
نور را كساني كه در حجاب هستند
پشت حجابهاي زياد هستند،
نمی توانند ادراك كنند.
گمان می كنند كه می توانند
اما نمی توانند.
تا انسان از حجابهاي بسيار ظلماني خود
خارج نشود،
تا گرفتار هواهاي نفساني است،
تا گرفتار خودبينی هاست،
تا گرفتار چيزهايي است كه
در باطن خود ايجاد كرده است
از ظلماتي كه بعضی ها فوق بعض است،
لياقت پيدا نمی كند
انسان كه اين نور الهي
در قلب او منعكس شود...
امام خمینی رحمت الله علیه
صحيفه نور، ج 12، ص 253
يكي ديگر از حجابهايي كه
مانع از استفاده از اين صحيفه نورانيه است، اعتقاد به آن است كه
جز آن كه مفسرين نوشته يا فهميده اند
كسي را حق استفاده از قرآن شريف نيست.
و تفكر و تدبر را
به تفسير به رأي كه ممنوع است،
اشتباه نمودند
و به واسطه اين رأي فاسد
و عقيده باطله،
قرآن شريف را از جميع فنون استفاده عاري
و قرآن را به كلي مهجور نموده اند
در صورتي كه استفادات اخلاقي و ايماني و عرفاني
به هيچ وجه مربوط به تفسير نيست
تا تفسير به رأي باشد.
آداب الصلوه، ص 199
از آداب قرائت، كه
موجب تأثير در نفس نيز هست
و سزاوار است كه شخص قاري مواظبت آن كند، ترتيل در قرائت است
و آن، به طوري كه در حديث است، عبارت است از حد توسط بين سرعت در آن و تأني و فتور مفرط كه كلمات از هم متفرق و منتشر گردد. گويد پرسيدم از حضرت صادق سلام الله عليه از قول خداي تعالي كه می فرمايد:
"و رتّل القرآن ترتيلاً"(مزمل، 4) فرمود
يعني اظهار كن آنرا اظهار كاملي و سرعت مكن در آن چنانچه در شعر سرعت می كني و متفرق مكن اجزاي آنرا چون ريگهاي متفرق كه اجزايش با هم ملتئم نشود،
ليكن قرائت كنيد كه تأثير در قلوب كند
و دل هاي سخت شما را به فزع آورد
و همّ شما آخر سوره نباشد
يعني مقصود شما آن نباشد كه ق
رآن را در چند روز ختم كنيد
و يا اين سوره را به زودي ختم نموده
و به آخر برسانيد.
پس انسان كه می خواهد
كلام خدا را قرائت كند و به آيات الهيه قلب قاسي خود را مداوا كند
و با كلام جامع الهي شفاي امراض قلبيه خود را بگيرد
و با نور هدايت اين مصباح منير غيبي
و اين نور را دريابد،
بايد اسباب ظاهريه و باطنيه آن را فراهم كند
و آداب صوريه و معنويه آن را فراهم كند،
نه مثل آن كه اگر گاهگاهي هم تلاوت قرآن كنيم،
علاوه بر آن كه از معاني و مقاصد آن و اوامر و نواهي و وعظ و زجر آن به كلي غافليم
، و گويي آياتي كه در آن ذكر اوصاف جهنم و عذاب اليم آن يا بهشت و كيفيات نعيم آن گرديده به ما ربطي ندارد
و نعوذ بالله در خواندن كتاب قصه
حضور قلب ما بيشتر و حواس ما جمعتر است
از كتاب كريم خداوند
.چهل حديث، ص 504 و505