-- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مَالِكٍ
قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ مِيثَمٍ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى
عَنْ عَبْدِ الْأَعْلَى بْنِ حُصَيْنٍ الثَّعْلَبِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ:
لَقِيتُ أَبَا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ علیه السلام
فِي حَجٍّ أَوْ عُمْرَةٍ فَقُلْتُ لَهُ
كَبِرَتْ سِنِّي
وَ دَقَّ عَظْمِي
فَلَسْتُ أَدْرِي يُقْضَى لِي لِقَاؤُكَ
أَمْ لَا فَاعْهَدْ إِلَيَّ عَهْداً
وَ أَخْبِرْنِي مَتَى الْفَرَجُ
فَقَالَ
إِنَّ الشَّرِيدَ الطَّرِيدَ الْفَرِيدَ الْوَحِيدَ الْمُفْرِدَ
مِنْ أَهْلِهِ الْمَوْتُورَ بِوَالِدِهِ الْمُكَنَّى بِعَمِّهِ
هُوَ صَاحِبُ الرَّايَاتِ وَ اسْمُهُ اسْمُ نَبِيٍّ ... . الغيبة للنعماني / النص / 178 / فصل ..... ص : 170
doaa.pdf
1.3M
فصل دوم دعا در بیان دوستان خاص خدای متعال
بهترین راه قرب به پروردگار دعا ست
اجتناب از سخنان بیهوده واشتغال به ذکر و دعا و انابه
توصیه به زیاد ذکر نمودن خدای متعال
اطاعت ذکر اوست ومعصیت غفلت از ذکر او
ذاکر حقیقی
ارزش ذکر خفی
ذکر حد ومرزی ندارد
مراتب ذکر
بهترین سخن وبهترین عبادت
راه نجات از شر دشمنان
سپر مومن
از سرنیزه برنده تر است
دعا تقدیر را عوض میکند
از دعا خسته نشوید
دعایی که بصلاح انسان باشد مستجاب میشود
گاهی استجابت دعا به ضرر انسان است
منزلتی که درخواست نکنی نمیدهند
کسی که درخواست نکند فقیر میماند
در اجابت باز است
دعايمان را زياد كنيم
تاخیر اجابت گاهی به منظور دادن اجر عظیم تر وپاداش بیشتر است
تاخیر در اجابت گاهی بخاطر دوست داشتن پرودگار صدای بنده اش است
صلاح مریض را طبیب می داند
این ورع ازمحارم الهی است که ارزش دارد
محبوب ترین ومبغوض ترین افراد نزد خدای متعال
منظور از عبادت و معنی اواه ....بخشی ازفهر ست کتاب ضمیمه
مجموع درس های سوره مبارکه دخان.pdf
1.61M
نور ساطع
کتاب مبین همان حقیقت غیب وناشناخته ای است
که مخزن ومنبع و همه فیوضات وکمالات
و معدن همه عزت ها وعظمت ها و قدرت ها و... است
و جز ذات حق تعالی و ره یافتگان به مقاصد اعلی محضر ربوبی
کسی از کیفیت ان کمترین اطلاع و خبری ندارد
قرانی که مابه ان دسترسی داریم ظاهر شکل مادی و اخرین مرتبه نازل شده ان کتاب مبین است
که ازام الکتاب نشئات گرفته است
براین اساس درقران مجید برای انکه به تاویل و تفسیر حقیقی ایات ان علم واطلاع درست داشته باشد علم اولین واخرین موجود است و هیچ چیزی نیست که ازان غیر قابل استخراج و فهم ودرک نباشد وچون فقط اولیای الهی علم حقیقی به تاویل ان دارند برای غیرانها جز همین ظاهر مادی چیزی دیگری قابل فهم ودرک نیست
ولی همین شکل ظاهر و مادی شکل گرفته درقالب حروف و نقش بسته بر کاغذ هم
برای تلاوت کننده و قاری ان و بخصوص مانوس با ان خیرات عظیم و برکات فراوانی دارد
استمرار انس با ان دریچه هایی از عوالم غیب قران یعنی اصل کتاب مبین و ام الکتاب را هم
به روی مجاهد درراه فهم ودرک قران مجید می گشاید
بطوریکه درهرمرتبه قرائت درجه ای بالا می اید بالا وبالاتر تاجایی که بی واسطه ازمبداء ومنبع و مخزن ومحل نزول حقایق باطنی قران را دریافت ودرک میکند
چراکه ختم نبوت به معنی عدم نزول ایات الهی برقلب مجاهد فی سبیله نیست ...بخشی از متن کتاب پیوست