مسابقه ای که
به برنده ان بهشت دهند
و بازنده را به دوزخ برند
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
....أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ الدُّنْيَا قَدْ أَدْبَرَتْ وَ آذَنَتْ بِوَدَاعٍ
وَ إِنَّ الْآخِرَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ وَ أَشْرَفَتْ بِاطِّلَاعٍ.
أَلَا وَ إِنَّ الْيَوْمَ الْمِضْمَارَ وَ غَداً السِّبَاقَ
وَ السَّبَقَةُ الْجَنَّةُ وَ الْغَايَةُ النَّارُ.
أَ فَلَا تَائِبٌ مِنْ خَطِيئَتِهِ قَبْلَ مَنِيَّتِهِ؟
أَلَا عَامِلٌ لِنَفْسِهِ قَبْلَ يَوْمِ بُؤْسِهِ؟
أَلَا وَ إِنَّكُمْ فِي أَيَّامِ أَمَلٍ مِنْ وَرَائِهِ أَجَلٌ،
فَمَنْ عَمِلَ فِي أَيَّامِ أَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ أَجَلِهِ
فَقَدْ نَفَعَهُ عَمَلُهُ وَ لَمْ يَضْرُرْهُ أَجَلُهُ؛
وَ مَنْ قَصَّرَ فِي أَيَّامِ أَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ أَجَلِهِ
فَقَدْ خَسِرَ عَمَلُهُ وَ ضَرَّهُ أَجَلُهُ ...
خطبه 28 نهج البلاغه نسخه صبحی صالح
همانا دنيا روى برگردانده و وداع نموده
و آخرت روى آورده ونشانه های آن ظاهر شده
بدانيد امروز روز تمرين و فردا روز مسابقه است
به برنده بهشت دهند و بازنده را به دوزخ برند
ایا کسى نيست که قبل از مردن از خطاهايش توبه کند؟
قبل از رسيدن روز بدبختی وبیچارگی
براى خود کاری کند ؟
آگاه باشيد! در دوران آرزوهایی
به سر مى بريد
که مرگ در پى آن است
هر کس قبل از فرا رسيدن أجلش
به عمل صالح پردازد،
سود برده و مردن به او زيانى نمى رساند
و هر کس پيش ازتمام شدن مهلت
در انجام عمل صالح کوتاهى کند
ضرر کرده ومردن براى او خسارت بار خواهد بود.
باور وتصدیق کنیم.pdf
489.2K
....عملکرد اغلب ماها حاکی ازان است که
به معاد و روز جزاء و صفوف محشر و حساب و کتاب و بهشت ودوزخ و...ایمان و اعتقاد لازم ودرست و حسابی نداریم
تصدیق نمی کنیم و باورنداریم این سخن پروردگار متعال خطاب به تک تک ماهاست که نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ
کمی فکر کنیم وبه خود بگوییم مگر ما را پروردگار مهربانمان خلق نکرده است چرا حرف های اورا باور وتصدیق نمیکنیم
چقدر اگاهی داریم که ازچی و چگونه خلق شدیم چه كسي نطفه مرد وزن را خلق ميكند و چه كسي ازاين دو در يك محيط بسته ظلمانی انسانی با این عظمت درخلقت در هریک از اعضاء چون چشم وگوش ومغز وقلب و... می افریند عضوها واندام هایی که بر روی هرکدام هزاران پزشك بر سر كار مطالعه وتحقیق وتدریس و... هستند خودمان نطفه خود مان را خلق می کنیم وازو صاحب فرزند دختر و پسر می شویم یا متخصیین طب وامثال هاریسون و... و تحصیل کرده های دانشکده های طب و طبابت در سرتاسر عالم خلق میکنند غیر از این است که انسان ها به خاطر عشق فطری خدادادی زوج ها درعالم خلقت باهم ازداوج میکنند و به خاطر لذتی که پروردگار در امر هم خوابگی قرارداده است وخصوصیات لازم ومناسبی که در ابزار تولید مثل قرارداده است تا نطفه زوجین به هم رسد و لقاح حاصل کند سبب تولد مکرر ومداوم میشود کجای مراحل توالد و تناسل مکرر در خلقت را غیر از مقاربت و هم خوابگی خود انسان مدیریت میکند ؟ چه کسی جنسیت جنین و تناسب انرا مشخص میکند ...
چقدر زیبا هستیم ؟
نمره زیبایی ما چند است ؟ 👇
https://eitaa.com/noktaha/4349
مهمترین لذت زندگی ما چیست ؟درچه عالمی هستیم ؟
👇
https://eitaa.com/noktaha/4348
سه تابلو یی که نگاه وفکر به ان هر روز سرنوشت زندگی را عوض میکند
https://eitaa.com/noktaha/98
سه مقاله فوق را مکرر بخوانیم ونشر دهیم
ثمره ماندگار وسرنوشت ساز
صبر ومقاومت مردم فلسطین
سبب رسوایی غرب
بیداری وجدان جهانی
کنار رفتن پرده های نفاق
روشن شدن جبهه
حق و باطل
https://eitaa.com/nojavan_khamenei/8862
💎فصَبَرُوا،
فَصارَتْ علَيهِم نِعمَةً .
⭐️ درس اخلاق اقا
https://eitaa.com/noktaha/6933
يَا بُنَيَّ
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
يَا بُنَيَّ أُوصِيكَ بِتَقْوَى اللَّهِ
فِي الْغِنَى وَ الْفَقْرِ
وَ كَلِمَةِ الْحَقِّ فِي الرِّضَا وَ الْغَضَبِ
وَ الْقَصْدِ فِي الْغِنَى وَ الْفَقْرِ
وَ بِالْعَدْلِ عَلَى الصَّدِيقِ وَ الْعَدُوِّ
وَ بِالْعَمَلِ فِي النَّشَاطِ وَ الْكَسَلِ
وَ الرِّضَا عَنِ اللَّهِ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ...
تحف العقول / النص / 88 /
وصيته لابنه الحسين علیه السلام
پسرم ترا سفارش ميكنم به تقوى الهی
در وقت دارایی و بی نیازی
و همچنین هنگام فقر وناداری
و حق گویی به وقت رضایت وخشنودى
و هنگام خشم وناراحتی
و ميانه روى انگاه که ثروتمندی
و وقتیکه فقیری و نیازمند
و رعایت عدالت نسبت به دوست و دشمن
و به عمل وقتی که سرحالی
و انگاه که بی حال وكسلی
و به رضایت مندی از خدا
زمان رفاه و دروقت سختی ...
نگاه همراه باتفکر.pdf
370.4K
دقیق تر نگاه کنیم شاید تصدیق کنیم
درس هفتم از تلاوت سوزه مبازکه واقعه
جوانمردی و پرده پوشی درپله اخر
يَا مَنْ أَظْهَرَ اَلْجَمِيلَ
وَ سَتَرَ اَلْقَبِيحَ
يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ
وَ لَمْ يَهْتِكِ اَلسِّتْرَ ...
الْقُطْبُ الرَّاوَنْدِيُّ فِي لُبِّ اللُّبَابِ،
عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام
أَنَّهُ قَالَ لَهُ النَّبِيُّ صلی الله علیه واله
لَوْ رَأَيْتَ رَجُلًا عَلَى فَاحِشَةٍ
قَالَ أَسْتُرُهُ
قَالَ إِنْ رَأَيْتَهُ ثَانِياً
قَالَ أَسْتُرُهُ بِإِزَارِي وَ رِدَائِي
إِلَى ثَلَاثِ مَرَّاتٍ
فَقَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه واله
لَا فَتَى إِلَّا عَلِي علیه السلام
نورى، حسين بن محمد تقى ره
مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل
- قم، چاپ: اول، 1408ق. ج12 ؛ ص426
پیامبر صلی الله علیه واله
از امام علی علیه السلام پرسیدند
اگر مردی را
در حال فاحشه ای دیدی
چه میکنی؟!
پاسخ دادند
میپوشانم.
پرسیدند اگر دوباره او را
در حال ارتکاب همان گناه دیدی؟!
جواب دادند او را با عبا وقبام
میپوشانم!
تا سه بار
پیامبرصلی الله علیه واله فرمودند
جوانمردی چون علی علیه السلام نیست .
ترک یک گناه
پیش خدای متعال
برتر از عبادت هفتادسال یک عابد است
https://eitaa.com/noktaha/886
گذشت ازمنزلت ومقام
و انتخاب زندان برای یرهیز از لذت حرام
https://eitaa.com/noktaha/3054
هیچ به اب فکر کرده ایم.pdf
536.2K
فکر به اب
درس هشتم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه
هركه پرده از عمل شرم اور ديگری بردارد
از عمل شرم اور خاندانش پرده برداشته شود.
...أَيْ بُنَيَّ مَا شَرٌّ بَعْدَهُ الْجَنَّةُ بِشَرٍّ
وَ لَا خَيْرٌ بَعْدَهُ النَّارُ بِخَيْرٍ
وَ كُلُّ نَعِيمٍ دُونَ الْجَنَّةِ مَحْقُورٌ
وَ كُلُّ بَلَاءٍ دُونَ النَّارِ عَافِيَةٌ
وَ اعْلَمْ أَيْ بُنَيَّ أَنَّهُ
مَنْ أَبْصَرَ عَيْبَ نَفْسِهِ
شُغِلَ عَنْ عَيْبِ غَيْرِهِ
وَ مَنْ تَعَرَّى مِنْ لِبَاسِ التَّقْوَى
لَمْ يَسْتَتِرْ بِشَيْءٍ مِنَ اللِّبَاسِ
وَ مَنْ رَضِيَ بِقَسْمِ اَللَّهِ
لَمْ يَحْزَنْ عَلَى مَا فَاتَهُ
وَ مَنْ سَلَّ سَيْفَ اَلْبَغْيِ قُتِلَ بِهِ
وَ مَنْ حَفَرَ بِئْراً لِأَخِيهِ وَقَعَ فِيهَا
وَ مَنْ هَتَكَ حِجَابَ غَيْرِهِ
اِنْكَشَفَتْ عَوْرَاتُ بَيْتِهِ..
تحف العقول / النص / 88 /
وصيته لابنه الحسين علیه السلام ص۸۸
پسرم شرى كه به دنبالش
بهشت باشد شر نيست،
وخيرى كه بدنبالش
دوزخ باشد، خير نيست،
هرناز و نعمتى بی بهشت
ناچیز است
و هربلاو عذابی بی دوزخ
سلامت وراحت است.
اگاه باش پسرم هر كه
به عيب خودش بینا باشد
به عيب ديگران نپردازد
وهر كه جامۀ تقوی ازتن درارد
به هيچ لباس دیگری پوشیده نشود
هر كه به قسمت الهی راضی باشد
بر آنچه از دستش رود غمگين نشود
هر كه تيغ ستم بركشد
با همان كشته شود
هر كه براى برادرش چاهى كند
در آن افتد
هركه پرده از عمل شرم اور ديگری بردارد
از عمل شرم اور خاندانش پرده برداشته شود....