eitaa logo
نکته ها
1.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
1.4هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
گوادلوپ، پایان سرمایه گذاری آمریکا بر محمدرضا پهلوی https://iichs.ir/vdcg.n9wrak9wtpr4a.html
...نمازى كه براى خاطر خواهى زن باشد چه زن دنيايى يا بهشتى اين نماز براى خدا نيست، نمازى كه براى رسيدن به آمال دنيا باشد يا آمال آخرت به خدا ارتباط ندارد پس چرا اين قدر ناز و غمزه فروشى مى‏كنى و عشوه و غنج و دلال مى‏كنى، به بندگان خدا به نظر حقارت نگاه مى‏كنى، خود را از خاصّان درگاه حق حساب مى‏كنى؟ بيچاره، تو با همين نماز مستحق عذابى و مستوجب زنجير هفتاد ذراعى هستی اشاره به آيه مباركه‏ خُذُوهُ فَغُلُّوهُ ثُمَّ الْجَحِيمَ صَلُّوهُ ثُمَّ فِي سِلْسِلَةٍ ذَرْعُهَا سَبْعُونَ ذِرَاعًا فَاسْلُكُوهُ. بگيريدش، پس برگردنش غلّ در افكنيد، سپس در دوزخش اندازيد، سپس او را در زنجيرى كه طول ان هفتاد ذراع است در آريد سوره مبارکه حاقه ایات 31تا -33 پس چرا خود را طلبكار مى‏دانى، و براى خود در همين طلبكارى و تدلّل و عجب عذابى ديگر تهيه مى‏كنى؟ تو اعمالى را كه مأمورى بكن و متوجه باش‏ كه از براى خدا نيست‏.... حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل‏ حديث ص : 73 شرح حدیث عجب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎تیکه اندازی شنیدنی امام به کارتر رئیس جمهور وقت امریکا
شر باقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نطق عبرت انگیز اعلیحضرت همایونی قدرقدرت و قوی شوکت ... ذی الجلال والجبروت کاخ مجلل نیاوران - تهران الإمامُ عليٌّ عليه السلام ما أكثَرَ العِبَرَ، و أقَلَّ الاعتِبارَ! نهج البلاغة : حكمت 297 پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك..
⭐️...جوانان ننشينند كه گرد پيرى سر و روى آنان را سفيد كند . (ما به پيرى رسيده‏ ايم و به مصايب و مشكلات آن واقفيم) شما تا جوان هستيد مى‏توانيد كارى انجام دهيد تا نيرو و اراده جوانى داريد مى‏توانيد هواهاى نفسانى ، مشتهيات دنيايى، و خواسته ‏هاى حيوانى، را از خود دور سازيد. ولى اگر در جوانى به فكر اصلاح و ساختن خود نباشيد، ديگر در پيرى كار از كار گذشته است. تا جوانيد فكرى كنيد نگذاريد پير و فرسوده شويد. قلب جوان لطيف و ملكوتى است و انگيزه‏هاى فساد در آن ضعيف مى‏باشد ليكن هر چه سن بالا رود ريشه گناه در قلب قويتر و محكمتر مى‏گردد تا جايى كه كندن آن از دل ممكن نيست. .. 💎ايادى استعمار مى‏خواهند تمام حيثيات اسلام را از بين ببرند، و شما بايد در مقابل ايستادگى كنيد و با حبّ نفس و حبّ جاه و كبر و غرور نمى‏توان مقاومت كرد . عالم سوء، عالم متوجه به دنيا، عالمى كه در فكر حفظ مسند و رياست باشد، نمى‏تواند با دشمنان اسلام مبارزه نمايد. و ضررش از ديگران بيشتر است قدم را الهى كنيد، حبّ دنيا را از دل بيرون نماييد، ⭐️شما موظفيد خود را بسازيد انسان كامل شويد . امام خمینی رحمت الله علیه کتاب جهاد اکبر صفحه 62
سر زلفت به کنارى زن و رخسارگشا تا جهان محو شود، خرقه کشد سوى فنا به سر کوى تو اى قبله دل، راهى نیست ورنه هرگز نشوم راهی وادی مِنا از صفای گل روى تو هر آن کس برخورد برکَند دل ز حریم و نکُند رو به صفا طاق ابروى تو محراب دل و جان من است من کجا و تو کجا؟ زاهد و محراب کجا؟ ملحد و عارف و درویش و خراباتى و مست همه در امر تو هستند و تو فرمانفرما خرقه صوفى و جام مى و شمشیر جهاد قبله‏گاهى تو و این جمله، همه قبله نما رسم ایا به وصال تو که در جان منى؟ هجر روى تو که در جان منى، نیست روا ما همه موج و تو دریاى جمالى اى دوست موج دریاست، عجب آنکه نباشد دریا دیوان امام خمینی رحمت الله علیه
برتر از محبوبیت ای عزیز، نام نیک را از خداوند بخواه. قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش کن با تو باشد. تو کار را برای خدا بکن، خداوند علاوه بر کرامت های اخروی و نعمت های آن عالم در همین عالم هم بر تو کرامت ها می کند؛ تو را محبوب می نماید؛ موقعیت تو را در قلوب زیاد می کند؛ تو را در دنیا سربلند می نماید، ولی اگر بتوانی با مجاهده و زحمت قلب خود را از این حب هم به کلی خالص نما؛ باطن را صفا ده تا عمل از این جهت خالص شود و قلب متوجه حق گردد؛ روح بی آلایش شود؛ کدورت نفس برطرف گردد. حب و بغض مردم ضعیف، شهوت و اسم نزد بندگان ناچیز، چه فایده ای دارد. فرضا فایده داشته باشد، یک فایده ناچیز جزئی چند روزه است. ممکن است این حب عاقبت کار انسان را به ریا برساند و خدای نخواسته آدم را منکر و منافق و کافر کند؛ اگر در این عالم رسوا نشود، در آن عالم در محضر عدل ربوبی پیش بندگان صالح خدا و انبیای عظام او و ملائکه مقربین رسوا شود؛ سرافکنده گردد؛ بیچاره شود. رسوایی آن روز را نمی دانی چه رسوایی است. سرشکسته در آن محضر را خدا می داند چه ظلمت ها دنبال دارد . آن روز است که به فرموده حق تعالی کافر می گوید: «ای کاش خاک بودم» و دیگر فایده ندارد. شرح چهل حدیث، امام خمینی رحمت الله علیه ص 41-42
💎 تو خود با لطف عميم با ما رفتار فرما بار خداوندا كه ما بندگان ضعيف را بى سابقه خدمت و طاعتى يا احتياج به بندگى و عبادتى با تفضّل و عنايت و محض رحمت و كرامت لباس هستى پوشانيدى و به انواع نعمتهاى روحانى و جسمانى و اصناف رحمتهاى باطنى و ظاهرى مفتخر فرمودى، بى آن كه از نبود ما خللى در قدرت و قوّت تو راه يابد يا از بود ما به عظمت و حشمت تو چيزى افزايد، اكنون كه سرچشمه رحمانيّت تو جوشيد و چشم خورشيد جمال جميل تو درخشيد و ما را به بحار رحمت مستغرق و به انوار جمال منوّر فرمود، نقايص و خطيئات و گناهان و تقصيرات ما را نيز به نور توفيق باطنى و دستگيرى و هدايت سرّى جبران فرما، و دل سر تا پا تعلّق ما را از تعلّقات دنياويّه برهان و به تعلّق به عزّ قدس خود آراسته نما . بار الها، از طاعت ما ناچيزان بسطى در ملك تو حاصل نشود، و از سر پيچى ما نقصى در مملكت راه نيابد ، و از عذاب و شكنجه گناهكاران نفعى به تو عايد نگردد، و از بخشش و رحمت افتادگان نقصانى در قدرت تو حاصل نشود، عين ثابت خطاكاران طالب رحمت است و فطرت ناقصان طلبكار تماميّت، 💎 تو خود با لطف عميم با ما رفتار فرما و به سوء استعداد ما نظر نفرما حضرت امام خمینی رحمه الله علیه آداب‏ الصلاة ص : 380
... انسان بايد اعتماد بر نفس و اعمال خود نكند، و در هر حال، خصوصا در خلوات، با تضرع و زارى از حق تعالى بخواهد كه محبت خودش را در دلش القاء فرمايد و قلبش را به نور معرفت و محبتش روشنى بخشد، و محبت دنيا و غير خودش را از دلش بيرون كند. البته اين دعا در اوّل امر بي مغز و محض لقلقه لسان است، زيرا كه با محبت مفرط به دنيا خواهش زوال آن جدا مشكل است، ولى پس از مدتى تفكر و مواظبت و به دل فهماندن نتايج حسنه محبة اللّه و نتايج سيّئه حب دنيا را، اميد است كه حقيقت پيدا كند ان شاء الله... حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل ‏حديث ص 462
🔥نشانه ریا وریاکاری ....بسيار اتفاق افتد كه شخص ريا كار خودش هم ملتفت نيست كه ريا در اعمال او رخنه كرده و اعمالش ريايى و ناچيز است، زيرا كه مكايد شيطان و نفس به قدرى دقيق و باريك است و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمى‏فهمد چه كاره است. خودش گمان مى‏كند كارهايش براى خداست، ولى براى شيطان است. انسان چون مفطور به حب نفس است، لهذا پرده خودخواهى معايب او را بر خود او مى‏پوشاند... انسان ميل دارد در محضر علما و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد، و خود او متفرد باشد به فهم آن، و هر چه مطلب را بهتر بيان كند و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد بيشتر مبتهج است، و هر كس با او طرف شود ميل دارد بر او غلبه كند و او را در بين جمعيت خجل و سرافكنده كند، و حرف خود را، حق يا باطل، به حلق خصم فرو ببرد، و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى در خود ادراك مى‏كند، اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند نور على نور مى‏شود. بيچاره غافل از آنكه اينجا در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده، ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك همه عالم افتاد، و اين عمل را به امر حق تعالى وارد سجّين كردند. در ضمن، اين عمل ريايى مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود، مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن، اذيت كردن برادر ايمانى، گاهى جسارت كردن و هتك كردن از مؤمن، كه هر يك از آنها از موبقات و براى جهنمى كردن انسان خود مستقل‏اند. .. ... حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل ‏حديث ص 48
🔥 عکس درد سر ساز هرکه داشت منزلش تفتیش خودش دستگیر شکنجه و زندانی میشد و در اخر گاهی اعدام مقلدین امام این عکس را لای رساله ایشون در زیرزمین پنهان می کردند وفقط مخفیانه به افراد مورد اطمینان نشان می دادند http://www.zarrinnews.blogfa.com/post/1132
🔥کتابی که هرکه داشت بازداشت و شکنجه می شد و چنانچه معلوم می شد مروج ان است حکمش اعدام بود
رساله ممنوعه هرکه داشت بازداشت و شکنجه می شد و چنانچه معلوم می شد مروج ان است حکمش اعدام بود در رساله هایی که نظرات جمع مراجع عظام را روایت می کردند وقتی می خواستند فتوی امام را توضیح دهند دوپرانتز به این صورت ( ) باز می کردند که مقلدین بفهمند نظر امام این است گاهی هم حرف خ در داخل پرانتز می گذاشتند که معرف نظر امام خمینی رحمت الله علیه باشد
کوشش کنید که در عمل کتاب شما قرآن باشد ....قرآن را که کتاب ماست و کتاب شماست، کوشش کنید که به حقیقت، کتاب باشد. کتاب ما به حقیقت باشد نه فقط لفظاً بگوییم که کتاب ما، قرآن است. نبی ما، رسول اکرم است. امام ما، علی بن ابی‌طالب است لفظ، آسان است. آسان است که من بگویم شیعه علی بن ابی طالبم لکن شیعه چی است؟ آنی است که دنبال او باشید... شیعه پیرو است. اگر بنا باشد که ما، هی دم بزنیم که شیعه‌ایم لکن در عمل هیچ پیروی نداشته باشیم یا پیروی‌مان بسیار ضعیف باشد، ما به حسب واقع، شیعه نیستیم، به حسب ادعا شیعه هستیم. اگر ما ادعامان این باشد که قرآن، کتاب ماست لکن هیچ صفحه‌ای از قرآن را به آن عمل نکرده باشیم، قرآن را ادعا داریم که کتاب ما است، به حسب واقع کتاب ما نیست. اگر ما بگوییم پیغمبر، پیغمبر ما هست، ادعایش آسان است، لکن تا پیروی ازش نکنیم، نمی‌توانیم بگوییم پیام‌آوری است از خدا. اگر ما به حرف او اعتنا نکنیم، پیامبریش برای ما فایده ندارد، و اگر چنانچه به حرف اولیا عمل نکنیم، شیعه‌گریش برای ما فایده ندارد، فایده‌اش ضعیف است کوشش کنید که در عمل کتاب شما قرآن باشد و پیامبر شما، رسول اکرم صلی الله علیه واله وسلم باشد، و امام شما، علی‌بن ابی‌طالب سلام الله علیه صحیفه امام رحمت الله علیه ج۱۰، ص ۵۳۲
محل گذر
مرا لعن کنید اگر یقین دازید که.pdf
810.3K
..همه سرمایه وامیدم برای نجات در اخر و عاقبت بعد ازتحمل سالهای غیرقابل شمارش به حساب دنیایی عذاب و رنج و... یکی اسمم است که محمد است و رضا ویکی زیارتی که برای فریب کاری رفتم به خراسان و... و دیگرچندمورد دستگیری و احوالپرسی ازفقرا ولو به سالوس و ریاکاری ... بخشی ازمتن
....پسر عزیزم! خداوند حاضر است و عالم محضر او است، و صفحه نفس ماها یکی از نامه های اعمالمان. سعی کن هر شغل و عمل که تو را به او نزدیک تر کند انتخاب کن که آن رضای او- جلّ و علا- است. در دل به من اشکال مکن که اگر صادقی، چرا خود چنین نیستی؟! که من خود می دانم که به هیچ یک از صفات اهل دل موصوف نیستم، و خوف آن دارم که این قلم شکسته در خدمت ابلیس و نفس خبیث باشد، و فردا از من مؤاخذه شود؛ لکن اصل مطالبْ حق است اگر چه به قلم مثل منی (است) که از خصلت های شیطانی دور نیستم. و به خدای تعالی در این نَفَس های آخر پناه می برم و از اولیای او- جلّ و علا- امید دستگیری و شفاعت دارم. بارالها! تو خود از این پیر ناتوان و احمد جوان دستگیری کن، و عاقبت ما را ختم به خیر فرما، و با رحمت واسعه خود ما را به بارگاه جلال و جمال خود راهی ده ......صحیفه امام، خمینی رحمت الله علیه ج ۲۰، ص:(۱۵۴- ۱۵۸)
برادر، در مكايد نفس و شيطان دقيق شو. بدان كه نمى‏گذارند تو بيچاره يك عمل خالصى بكنى و همين اعمال غير خالصه را كه خداوند به فضلش از تو قبول كرده نمى‏گذارند به سر منزل برسانى. كارى مى‏كنند كه به واسطه اين عجب و تدلّل بيجا همه اعمالت به باد فنا برود، اين نفع هم از جيبت برود . از خدا و رضاى او كه دورى، به بهشت و حور العين هم نمى‏رسى سهل است مخلّد در عذاب و معذب در آتش قهر هم مى‏شوى تو گمان كردى به واسطه اين اعمال پوسيده گنديده سر و دست شكسته مخلوط به ريا و سمعه و هزار مصيبت ديگر، كه هر يك مانع از قبولى اعمال است، استحقاق بر حق تعالى پيدا كردى؟ يا از محبين و محبوبين شدى‏ عابد در مقام تفاخر گويد من فلان عمل را كردم. و ديگران را تنقيص كند و اعمال خود را بزرگ شمارد. گاهى هم تصريح نمى‏كند ولى چيزى مى‏گويد كه لازمه‏اش تزكيه نفس است. و عالم گويد به غير: تو چه مى‏دانى؟ من فلان كتاب را چندين دفعه ديدم، چندين سال در مجامع علمى بودم و اساتيد و اساطين ديدم و زحمتها كشيدم، كتابها نوشتم، تصنيف و تأليفها كردم. و همينطور. ... و انسان بايد خيلى مواظبت از حال خود كند و در اطوار و اعمال خود دقيق شود كه مكايد نفس و دامهاى شيطان خيلى دقيق است و كمتر شخصى مى‏تواند از آن نجات پيدا كند. ممكن است انسان با يك اشاره در غير موقع يا يك كنايه بيجا از اهل دورويى و دو زبانى به شمار آيد. و شايد انسان تا آخر عمر مبتلاى به اين رذيله باشد و خود را صحيح و سالم و پاك و پاكيزه پندارد. انسان بايد مثل طبيب دلسوز حاذقى و پرستار شفيق مطلعى از حالات نفس و اعمال در اطوار و اعمال خود دقيق شود چهل ‏حديث حدیث عجب