ویدئو جالبی درباره عالم شناخته شده مادی
ضمیمه درس اول تلاوت سوره مبارکه کوثر
https://eitaa.com/noktaha/8
نیل به هدف حضور درماه مبارک برای جوانان ممکن است .pdf
263.2K
رسیدن به هدف
حضور درماه مبارک
برای جوانان ممکن است
....بسيار اتفاق افتد كه
شخص ريا كار خودش هم ملتفت نيست
كه ريا در اعمال او رخنه كرده
و اعمالش ريايى و ناچيز است،
زيرا كه مكايد شيطان و نفس
به قدرى دقيق و باريك است
و صراط انسانيت به طورى نازك و تاريك است
كه تا انسان موشكافى كامل نكند نمىفهمد
چه كاره است.
خودش گمان مىكند
كارهايش براى خداست،
ولى براى شيطان است.
انسان چون مفطور به حب نفس است،
لهذا پرده خودخواهى
معايب او را بر خود او مىپوشاند...
انسان ميل دارد در محضر علما
و رؤسا و فضلا مطلب مهمى را حل كند
به طورى كه كسى ديگر حل نكرده باشد،
و خود او متفرد باشد به فهم آن،
و هر چه مطلب را بهتر بيان كند
و جلب نظر اهل مجلس را بنمايد
بيشتر مبتهج است،
و هر كس با او طرف شود
ميل دارد بر او غلبه كند
و او را در بين جمعيت
خجل و سرافكنده كند،
و حرف خود را، حق يا باطل،
به حلق خصم فرو ببرد،
و بعد از غلبه يك نحو تدلل و فضل فروشى
در خود ادراك مىكند،
اگر يكى از رؤسا هم تصديق آن كند
نور على نور مىشود.
بيچاره غافل از آنكه اينجا
در نظر علما و فضلا موقعيت پيدا كرده،
ولى از نظر خداى آنها و مالك الملوك
همه عالم افتاد،
و اين عمل را به امر حق تعالى
وارد سجّين كردند.
در ضمن، اين عمل ريايى
مخلوط به چندين معصيت ديگر هم بود،
مثل رسوا كردن و خوار نمودن مؤمن،
اذيت كردن برادر ايمانى،
گاهى جسارت كردن
و هتك كردن از مؤمن،
كه هر يك از آنها از موبقات
و براى جهنمى كردن انسان
خود مستقلاند. .. ...
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه
چهلحديث ص 48
ص37 نسخه pdf زیر
https://eitaa.com/noktaha/1302
هدایت شده از نکته ها
دعای حضرت صادق علیه السلام قبل از قرائت قران مجید
اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّ هَذَا کِتَابُکَ الْمُنْزَلُ مِنْ عِنْدِکَ عَلَى رَسُولِکَ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ کَلامُکَ النَّاطِقُ عَلَى لِسَانِ نَبِیِّکَ جَعَلْتَهُ هَادِیا مِنْکَ إِلَى خَلْقِکَ وَ حَبْلا مُتَّصِلا فِیمَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ إِنِّی نَشَرْتُ عَهْدَکَ وَ کِتَابَکَ اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ عِبَادَةً وَ قِرَاءَتِی فِیهِ فِکْرا وَ فِکْرِی فِیهِ اعْتِبَارا وَ اجْعَلْنِی مِمَّنِ اتَّعَظَ بِبَیَانِ مَوَاعِظِکَ فِیهِ وَ اجْتَنَبَ مَعَاصِیَکَ وَ لا تَطْبَعْ عِنْدَ قِرَاءَتِی عَلَى سَمْعِی وَ لا تَجْعَلْ عَلَى بَصَرِی غِشَاوَةً وَ لا تَجْعَلْ قِرَاءَتِی قِرَاءَةً لا تَدَبُّرَ فِیهَا بَلِ اجْعَلْنِی أَتَدَبَّرُ آیَاتِهِ وَ أَحْکَامَهُ آخِذا بِشَرَائِعِ دِینِکَ وَ لا تَجْعَلْ نَظَرِی فِیهِ غَفْلَةً وَ لا قِرَاءَتِی هَذَرا إِنَّکَ أَنْتَ الرَّءُوفُ الرَّحِیمُ
خدایا گواهی دهم که این کتابی است که از طرف توبر بنده ات حضرت محمدصلی الله علیه واله وسلم نازل شده است ودر حقیقت سخن توست که به زبان پیامبرت بیان شده است کتابی که انرا وسیله هدایت خلق وارتباط واتصال بندگانت با خودت قرار دادی خداوندا پس نگاه کردنم به قران را عبادت قرار ده وخواندن انراموجب تفکر وتدبر در ان و تفکر وتدبر دران را وسیله عبرت گرفتن از ان مرا ازکسانی قرار ده که از موعظه هایی که در این کتاب بیان فرمودی پند میگیرند واز انچه نهی فرمودی دوری میجویند به هنگام قرائت در چشم و گوشم مانعی که موجب نشنیدن کلامت و ندیدن ایاتت شود قرار نده قران خواندم را خواندن بدون تفکر وتدبر در ان قرار نده بلکه چنان کن که در انچه دربیان شده و دستوراتی که بیان فرمودی فکر کنم و آیین دین تورا بیاموزم نگاه مرا به قران نگاه غافلانه وقرائت قرانم را بی نتیجه قرار نده تو یقینا رئوف ورحیم هستی
بحارالانوار، ج 92،ص 207.....توجه :هیجگونه منع وشرطی برای نشر مطالب ارسالی باعنوان نقطه ها ونکته ها وجوندارد ذکرمنبع هم لازم نیست به هراسمی ورسمی نشروپخش ان نه تنها جایزاست بلکه موجب قدردانی و سپاس است اجرکم علی الله تعالی
شب جمعه با گریه های صدادار با خواهش و تواضع و گدائی فریاد می زنند. که
https://eitaa.com/noktaha/51
توبیایی همه ساعتها و ثانیه ها
از همین روز، همین لحظه، همین دم عیدند
https://eitaa.com/noktaha/2984
https://eitaa.com/noktaha/2983
هرجا رحل اقامت افکنم
پیش تو امدم
و در هر شهری از شهرها که سکونت کنم
ميهمان تو هستم
سید بن طاووس رحمت الله علیه
https://eitaa.com/noktaha/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دعای برآمده ازدل
سخن کز دل برآید
لاجرم بر دل نشیند
اَلکَلِمَةُ اِذا خَرَجَت مِنَ القَلبِ
وَقَعَت فِی القَلبِ
وَ اِذا خَرَجَت مِنَ اللِّسانِ
لَم تَجاوَزِ الآذانَ
ابن أبی الحدید، شرح نهج البلاغة، ج20، ص287،
قم، مکتبة آیة الله المرعشی النجفی
چاپ اول، 1404ق.
سخن وقتی از دل و قلب آدمی بیرون آید
بر دل مخاطب مینشیند
و چون از زبان بیرون آید
از گوشها فراتر نرود.
ابن ابی الحدید در پایان شرحی که بر خطبهها، نامهها و کلمات قصار نهج البلاغه نگاشته است، سخنان و حکمتهای دیگری را نیز از امیرالمومنین علیه السلام نقل کرده است، که از جمله آنها کلام زیبای مذکور است.
به هر حال، چه بسا کلام مشهور
سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند
نیز برگرفته از این روایات باشد.
سعدی نیز در این زمینه سروده است:
در این معنی سخن باید که جز سعدی نیاراید
که هرچه از جان برون آید نشیند لاجرم بر دل
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa80546
دامی که شیطان
از راه قدس پهن می کند
حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل حديث ص : 56
....انسان در نفس خود مشاهده مىكند كه وقتى تنهاست
مايل به طاعات نيست
اگر با زحمت يا از روى عادت هم عبادتى بكند
آن را با حال نمىكند،
بلكه سر و دست عمل را شكسته
پاك و پاكيزه آن را تحويل نمىدهد
. ولى وقتى در مساجد و مجامع حاضر شد،
و در محضر عمومى مشغول آن گرديد،
آن را از روى نشاط و دلچسبى و سرور و حضور قلب انجام مىدهد
. مايل است ركوع و سجودش طولانى شده، مستحباتش نيكو انجام گرفته،
اجزاء و شرايطش درست ملاحظه شود.
اگرانسان قدرى هم ملتفت باشد
[و] از نفس خود سئوال كند علت آن را،
دام خويش را از راه قدس پهن كرده
به انسان تعميه مىكند كه
مثلا عبادت در مسجد چون ثوابش بيشتر است
يا جماعت چون چنين و چنان است،
نشاط دارى.
يا اگر در غير جماعت و مسجد شد،
مىگويد مستحب است
عمل را پيش مردم نيكو انجام دادن
تا اينكه كسان ديگر اقتدا كنند و تأسى نمايند
و رغبت به مذهب پيدا كنند
انسان را با هر وسيلهاى هست گول مىزند.
اين سرور و نشاط نيست
جز از آن مرض قلبى
كه انسان بيچاره به آن مبتلاست،
و خود را صحيح و سالم مىداند
و در خيال معالجه نمىافتد.
مريضى كه خود را سالم مىداند،
اميد صحت از او منقطع است.
بدبخت در باطن ذات و لبّ سريره ميل دارد
عمل خود را به مردم ارائه دهد
و خود غفلت از آن دارد..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمانی خاص وبی نظیر
تمرین محدود نمودن
لذات جسمانی وعقلانی
به منظور چشیدن
طعم لذات مائده های بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راهکار آمادگی
برای درک شب قدر
دربیان امام خمینی
رحمت الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشروح بیانات امام خمینی
رحمت الله علیه
درباره ماه رمضان و
دعوت به میهمانی خدا
چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان
کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا
گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت
فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا
https://ganjoor.net/moulavi/shams/ghazalsh/sh3
چرا رمضان المبارک در بیان امام خامنه ای مدظله العالی.mp3
3.24M
چرا ماه رمضان
المبارک است
بیانات امام خامنه ای مدظله العالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذشت ازمنزلت ومقام و انتخاب زندان برای یرهیز از لذت حرام
درس تقوی درخلوت
وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ
وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ
وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ ۚ
قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ ۖ
إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ ۖ
إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ
ایه 23 سوره مبارکه یوسف
وچون زلیخا برنامه ریزی کرد که
از یوسف کام گیرد
وهمه درها را پشت سرهم بست
وبه یوسف گفت که بيا كه
اماده برای توام
يوسف گفت
پناه می برم به خدایی که
پروردگارمن است
ومرا جایگاهی
به این خوبی داده است.
شک ندارم که
متجاوزین از حدود الهی
رستگار نمىشوند
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ
أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ ۖ
وَإِلَّا تَصْرِفْ عَنِّي كَيْدَهُنَّ
أَصْبُ إِلَيْهِنَّ
وَأَكُنْ مِنَ الْجَاهِلِينَ
ایه 33 سوره مبارکه یوسف
یوسف گفت پروردگارا
به زندان روم محبوب تر است
نزدمن که تن به کاری دهم که
زلیخا ازمن می خواهد
واگر تو این نقشه و توطئه را خنثی نکنی
ومن تمایل پیداکنم به این گناه
در ردیف جاهلان قرارخواهم گرفت