eitaa logo
نکته ها
1.3هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
1هزار فایل
وَ قَالَ عليه السلام مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ حکمت 297 نهج البلاغه پندها چه بسيار است و پند گیرنده چه اندك.. نشانی نشرمطالب کانون پژوهشی کوثر @noktaha
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام است وسلام است وسلام .pdf
366.2K
....حقیقت بهشت و نعمات وبرکات ان قطعا ومسلما بسیار فراتر از چیز هایی است که درترجمه ها و تفسیرها و...می اید ...وقتی کسی که چندصباحی خدمتگزار بنده پاک و مخلص و خالصی ازبندگان حق تعالی باشد وبا او قرین و همنشین ونشست وبرخاست داشته باشد حاضر نیست زندگی درکنار ودرخدمتگزاری به اورا باهیج بهشتی با این نعمت هایی که وصف کردیم عوض کند ان که در کنار مولای خود وامام زمان خود است ان بهشت را باکدام بهشت دیگری عوض خواهدکرد در حالی که امام هم بنده خاص خداست حالا 💎اگریکی باخدا زندگی کند و هم صحبت باشد خدا را با کدام بهشت عوض خواهدنمود براین اساس باید قبول کنیم که لذت هایی هستند که ما چون نچشیده ایم وازان بی خبریم ازانها غافلیم وبه لذات جسمانی ومادی دل خوش کرده ایم اگر مومن واهل عمل صالح هم هستیم برای بهره مندی بیشتر از شبه لذاتی است که در مضاق ما هست چنانچه از عالم مادی و حیوانی گذر کنیم به عالم اندیشه وارد شویم شکل ونوع لذات ما متفاوت خواهد شد و چنانچه به عالم انسانیت وارد شویم لذات جسمانی و عقلانی رابازیچه خواهیم دید وهمینطوراگر به عوالم برتر دست یابیم هرچه بالاتر برویم لذات قبل و بهره مندی های قبل را خسران و غفلت خواهیم دید ...شکی نیست که بهشت ها ی متعدد با همه نعمت هایی که ازان وصف شده وجوددارد و مقربان درانها سکونت دائمی خواهند یافت ولی جنس وماهیت نعمات وبرکات و لذات ان بسیار بسیار ....بسیار فراتر ازان چیزهایی است که درحال حاضر درک می کنیم ...قسمتی ازمتن
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 استقامت مردم غزه متأثر از مفاهیم قرآنی است ✏️ رهبر انقلاب: اینجا تصویر غزّه را نشان دادند... دیدید بچّه‌هایی که قرآن میخواندند، همه از حفظ میخواندند... هم حافظ قرآنند، هم به برکت اینکه عرب‌زبان هستند، مفاهیم قرآن را میفهمند. این [قرآن] است که توانسته این ذُروه و قلّه‌ی استقامت را در غزّه و در فلسطین، بخصوص در خود غزّه، به دنیا نشان بدهد؛ این [اثر] قرآن است. این، [آن] صبری است که قرآن میخواهد؛ این استقامتی است که قرآن توصیه میکند؛ این پاداشی است که قرآن به صابرین وعده میدهد؛ این است که اینها را نگه داشته. 🔹️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم. ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
محترمانه فضول نباش میشه وَلَا تَجَسَّسُوا
وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ صَلاَةً دَائِمَةً لاَتُحْصَی وَ لاَتُعَدُّ وَ لاَیَقْدِرُ قَدْرَهَا غَیْرُکَ سلام ودرودت فرست بر محمّد و خاندانش سلام مداوم ومستمری که به شمار و عدد در نیاید و قدرش را جز تو کسی نداند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامه دهم موضوع اهداء کتاب آداب الصلاه از کتاب گویای آینه جمال مجموعه نامه های عرفانی امام خمینی رحمت الله علیه مقدمه خانم دکتر طباطبایی ناشر: موسسه نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه گویا شده در موسسه معارف امام رضا علیه السلام با همکاری موسسه نشر آثار امام خمینی رحمت الله علیه گوینده: عباس سلیمی «نامه به سید احمد خمینی رحمت الله علیه کتاب «آداب الصلاة» را که خود از آن بهره ‏ای نبردم جز تأسف بر قصور و تقصیر بر ایام گذشته که توانایی بر خودسازی داشتم، و حسرت و ندامت در روزگار پیری که دستم تهی و بارم سنگین و راهم بس دراز و پایم لنگ و آوای رحیل در گوش است، هدیه کردم به فرزند عزیزم «احمد» که از قدرت جوانی کامیاب است»
....پسر عزیزم! خداوند حاضر است و عالم محضر او است، و صفحه نفس ماها یکی از نامه های اعمالمان. سعی کن هر شغل و عمل که تو را به او نزدیک تر کند انتخاب کن که آن رضای او- جلّ و علا- است. در دل به من اشکال مکن که اگر صادقی، چرا خود چنین نیستی؟! که من خود می دانم که به هیچ یک از صفات اهل دل موصوف نیستم، و خوف آن دارم که این قلم شکسته در خدمت ابلیس و نفس خبیث باشد، و فردا از من مؤاخذه شود؛ لکن اصل مطالبْ حق است اگر چه به قلم مثل منی (است) که از خصلت های شیطانی دور نیستم. و به خدای تعالی در این نَفَس های آخر پناه می برم و از اولیای او- جلّ و علا- امید دستگیری و شفاعت دارم. بارالها! تو خود از این پیر ناتوان و احمد جوان دستگیری کن، و عاقبت ما را ختم به خیر فرما، و با رحمت واسعه خود ما را به بارگاه جلال و جمال خود راهی ده ......صحیفه امام، خمینی رحمت الله علیه ج ۲۰، ص:(۱۵۴- ۱۵۸)
✍️تلاوت تاثیر گذار ...از آداب قرائت، كه موجب تأثير در نفس نيز هست و سزاوار است كه شخص قاري مواظبت آن كند، ترتيل در قرائت است و آن، به طوري كه در حديث است، عبارت است از حد توسط بين سرعت در آن و تأني و فتور مفرط كه كلمات از هم متفرق و منتشر گردد. گويد پرسيدم از حضرت صادق سلام الله عليه از قول خداي تعالي كه می فرمايد: "و رتّل القرآن ترتيلاً"(مزمل، 4) فرمود يعني اظهار كن آنرا اظهار كاملي و سرعت مكن در آن چنانچه در شعر سرعت می كني و متفرق مكن اجزاي آنرا چون ريگهاي متفرق كه اجزايش با هم ملتئم نشود، ليكن قرائت كنيد كه تأثير در قلوب كند و دل هاي سخت شما را به فزع آورد و همّ شما آخر سوره نباشد يعني مقصود شما آن نباشد كه قرآن را در چند روز ختم كنيد و يا اين سوره را به زودي ختم نموده و به آخر برسانيد. پس انسان كه می خواهد كلام خدا را قرائت كند و به آيات الهيه قلب قاسي خود را مداوا كند و با كلام جامع الهي شفاي امراض قلبيه خود را بگيرد و با نور هدايت اين مصباح منير غيبي و اين نور را دريابد، بايد اسباب ظاهريه و باطنيه آن را فراهم كند و آداب صوريه و معنويه آن را فراهم كند، نه مثل آن كه اگر گاهگاهي هم تلاوت قرآن كنيم، علاوه بر آن كه از معاني و مقاصد آن و اوامر و نواهي و وعظ و زجر آن به كلي غافليم ، و گويي آياتي كه در آن ذكر اوصاف جهنم و عذاب اليم آن يا بهشت و كيفيات نعيم آن گرديده به ما ربطي ندارد و نعوذ بالله در خواندن كتاب قصه حضور قلب ما بيشتر و حواس ما جمع‏تر است از كتاب كريم خداوند... .چهل حديث، ص 504 و505
مزمل شدن مقدمه مدثر شدن است.pdf
1.37M
مراحل رشد وتکامل معنوی انسان ✍️مزمل شدن ⭐️مدثر شدن ✍️ عبد شدن 💎مامور به دعوت الی الله شدن قسمت اول : درس هایی از تلاوت سوره مبارکه مزمل
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | هرچه کاشتی همان را به شما خواهند داد ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙 💻 Farsi.Khamenei.ir
سفر پرخطر همگانی .....تو را از اين عالم خواهى نخواهى مى‏برند حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چهل حدیث صفحه 176... پس، بدان كه سفر خيلى پر خطر است، و اين نسيان و فراموشى كه در ما است از مكايد نفس و شيطان است، و اين اميدها و آمال طولانى و دراز از دامهاى بزرگ ابليس و از مكايد نفس است. پس، از اين خواب برخيز و تيقظ و تنبه پيدا كن. بدان كه مسافرى و داراى مقصدى. مقصد تو عالم ديگر است و تو را از اين عالم خواهى نخواهى مى‏برند. اگر تهيه سفر و زاد و راحله آن را ديدى، در اين سفر درمانده نشوى و در اين سير بيچاره نشوى، و الا فقير و بيچاره و بينوا گردى، و خواهى رفت به سوى شقاوتى كه سعادت ندارد، ذلتى كه عزت ندارد، فقرى كه غنا دنبالش نيست، عذابى كه راحت ندارد، آتشى كه خاموشى پيدا نكند، فشارى كه بر طرف شدن ندارد، حزن و اندوهى كه خوشحالى در پى آن نيست، حسرت و ندامتى كه آخر ندارد...