eitaa logo
نکته های ناب قرآنی
74 دنبال‌کننده
822 عکس
401 ویدیو
13 فایل
دراین کانال اصل بر نکته های قرآنی است اما به پیوست آن هر روز یک حکمت از نهج البلاغه و یک مطلب روز و یکی از توصیه های طب سنتی خدمت دوستان ارائه می گردد.
مشاهده در ایتا
دانلود
از نظر طب سنتی نشانه های قند خون بالا چیست؟🔍 سطح قندخون، نشان‌دهنده سلامتی بدن می‌باشد و میتواند طی مسایلی تحت تاثیر قرار گیرد ❌ و یکی از نشانه‌های قندخون بالا در حد خطرناک است. ‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/hayatt_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض ادب از فردا ان شاءالله مطالبی از فیش های عفاف و حجاب را بار گذاری می کنم نشرش با دوستان باشد اجرکم عند الله به بهانه روز حجاب و عفاف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺انواع خانواده‌ها در قرآن 🌺🌺 🔹۱. زن و شوهری که هم فکر و همگام در کار خیر هستند. (همچون حضرت علی و حضرت زهراعلیهما السلام) «یطعمون الطعام» [۱] 🔹۲. زن و شوهری که در خباثت هم فکر و همگام هستند. (ابولهب و همسرش) «تبت یدا ابی لهب... وامرأته حمّالة الحطب» 🔹۳. خانواده ای که مرد خوب؛ امّا زن بد است. (زن لوط و زن نوح) «کانتا تحت عبدین... فخانتاهما» [۲] 🔹۴. خانواده ای که مرد بد؛ امّا همسر خوب است. (زن فرعون) «مثلاً للّذین آمنوا امرأة فرعون»
🌹🌹حجاب در قرآن🌹🌹 واژه حجاب هفت بار در قرآن کریم آمده است و معناى کلمه در این هفت مورد، چیزى است که از هر جهت مانع دیده شدن چیز دیگر شود. 🌷مانع مادى چنان که در این آیه (فقال إنّى أحببت حبّ الخیر عن ذکر ربى حتّى توارت بالحجاب) (ص/32) 1 که ابن اثیر گوید: مقصود از حجاب، افق است. 2 و بعض مفسران گویند: مقصود پنهان شدن آفتاب است. و نیز در این آیه: (فاتّخذت من دونهم حجاباً فأرسلنا إلیها روحنا فتمثّل لها بشراً سویّاً) (مریم/17) 3 که گفته اند مقصود از حجاب، دیوار است. 4 و نیز در این آیه که درباره زنان رسول خدا(ص) است: (و إذا سألتموهنّ متاعاً فاسئلوهنّ من وراء حجاب) (احزاب/53) 5 که مقصود پوششى است مانع از دیده شدن آنان چون پرده. و مى توان حجاب را در این آیه نیز چیزى محسوس گرفت که مانع دیدن شود: (و بینهما حجاب و على الأعراف رجال) 6 اعراف/46 🌷مانع معنوى چنان که در این آیه: (و ماکان لبشر أن یکلّمه الله إلاّ وحیاً أو من وراء حجاب) (شورى/51) 7 که چون دیدن بارى تعالى با دیده حسى ممکن نیست، مجازاً از آن به مکالمه از پشت پرده تعبیر شده است. و یا این آیه: (و من بیننا و بینک حجاب فاعمل إنّنا عاملون) (فصلت/5) که گفته اند مقصود خلاف کافران با پیمبر(ص) است و یا مخالفت با او در دین. و یا در این آیه: (و إذا قرأت القرآن جعلنا بینک و بین الذین لایؤمنون بالآخرة حجاباً مستوراً) (اسراء/45) 8 که مقصود از حجـاب، درنیـافتن کـافران است معنــاى قرآن را. چنان که مى بینیم، در این آیه ها حجاب به معناى پرده یا چیزى است که مانع دیدن شود. اما آن حکم شرعى که منظور ماست، ضمن آیه هایى دیگر و با تعبیرى جز کلمه حجاب آمده است; تعبیرى نهایت بلیغ. زیرا چنان که نوشتیم، حجاب مانع دیدن است. آیه 53 سوره احزاب که مسلمانان را مى فرماید: (اگر چیزى از زنان پیغمبر(ص) خواستید، از آن سوى پرده بخواهید)، دستورى است که زنان پیغمبر را نبینند و آنان از هر جهت از دیده پوشیده مانند، چنان که جسمشان هم دیده نشود، در صورتى که از حجاب براى زنان مقصود آن نیست که قطر جسم آنان نیز پوشیده ماند. بدین جهت دستور پوشش زن را در دیگر آیه ها چنین مى خوانیم: (یا ایها النبى قل لأزواجک و بناتک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ) احزاب/59 اى پیغمبر به زنان و دخترانت و زنان مؤمنان بگو تا جلبابهاى خود را نزدیک آرند. ادامه دارد...🌸
🌀امام رضا ع: "بزرگترین فضیلت امیرالمومنین در است
شیرگاوشفا🥛 روغن گاو دوا🐄🐂 وگوشت🍗 آن مرض است بخاطر همین گوشت گاو نخورید🖐 ❌مضرات گوشت گاو:👇 🍖مصرف گوشت گاو باعث غلظت خون میشود 🍖 باعث واریس، تیرگی پوست، افسردگی و وسواس می‌شود. 🍖گوشت گاو به شدت سودا زا بوده 🍖 برای کبد مضر است 🍖 استفاده از آن سبب تیرگی پوست صورت وجذام میشود 🍖باعث بزرگ شدن طحال میشود 🍖باعث ورود زرد آب به روده و بیماری‌های سوداوی می‌شود. https://eitaa.com/hayatt_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔹🔹ضایع شدن معاویه🔹🔹🔹 تفسیر عینی از آیه 🌺ﻻ ﺭَﻃﺐٍ ﻭَّ ﻻ ﻳﺎﺑِﺲٍ ﺍِﻻّ فِی ﻛِﺘﺎﺏٍ ﻣُﺒﻴﻦ🌺 هیچ تر یا خشکی نیست مگر این که در قرآن امده است 🔸امام حسن (ع)بالای منبر بودند که ناگهان معاویه صدا زد 🔸ﯾﺎ ﺍَﺑﺎﻣُﺤﻤّﺪ! ﻗﺮﺁﻥ می فرﻣﺎﯾﺪ: (ﻻ ﺭَﻃﺐٍ ﻭَّ ﻻ ﻳﺎﺑِﺲٍ ﺍِﻻّ فِی ﻛِﺘﺎﺏٍ ﻣُﺒﻴﻦ) ﻫﻴﭻ ﺗﺮ ﻭ خشکی ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺍین که ﺩﺭ ﻛﺘﺎب مبین (قرآن) ﺍﺳﺖ. شما ﻫﻢ ﺍﺩﻋﺎ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺘﻮﯾﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮﯾﺪ ..! ﭘﺲ می توﺍﻧﯽ ﺑﮕﻮﯾﯽ: ‏(ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺭﺍ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩ ﭼﯿﺰﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ یک دﻓﻌﻪ دست ﺑﻪ ﺭﯾﺶ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍﺀِ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﮔﻔﺖ‏) ﺭﺍﺑﻄﮥ ﺭﯾﺶ ﻣﻦ ﻭ ﺭﯾﺶ ﺗﻮ ﮐﺠﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ است؟! ﺍﺷﺮﺍﻑ و بزرگان ﺣﺎﺿﺮ در مجلس ﻫﻤﻪ ﺧﻨﺪﯾﺪﻧﺪ ‏(محاسن ﺍﻣﺎﻡ علیه‌السلام‏ ﭘُﺮ پشت ﻭ ﺯﯾﺒﺎ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺭﯾﺶ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﮐﻢ ﻭ ﮐﻮﺳﻪ ﻭﺍﺭ) 🔸حضرت در جواب ﻓﺮﻣﻮﺩند: ﻣﮕﺮ این آیه را ﻧﺨﻮﺍﻧﺪﻩ ﺍﯼ: (ﻭَ ﺍﻟْﺒَﻠَﺪُ ﺍﻟﻄَّﻴِّﺐُ ﻳﺨَْﺮُﺝُ ﻧَﺒَﺎﺗُﻪُ ﺑِﺈِﺫْﻥِ ﺭَﺑِّﻪِ ﻭَ ﺍﻟَّﺬِﻯ ﺧَﺒُﺚَ ﻟَﺎ ﻳﺨَْﺮُﺝُ ﺇِﻟَّﺎ ﻧَﻜِﺪًﺍ) ﺯﻣﯿﻦ ﭘﺎﮐﯿﺰﻩ ﮔﯿﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ‏(ﺧﻮﺏ ﻭ زیاد) ﻣﯽ ﺭﻭﯾﺪ ﺍﻣّﺎ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺒﯿﺚ ﺷﻮﺭﻩ ﺯﺍﺭ، ﺟﺰ ﮔﯿﺎﻩ ﮐﻢ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺭﺯﺵ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﺪ. (ﺍﻋﺮﺍﻑ؛ﺁﯾﻪ ۵۸) ‏(ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﻣﻦ ﻣﺼﺪﺍﻕ جملۀ ﺍﻭﻝ ﺁﯾﻪ ﻭ ﺭﯾﺶ ﻧﺤﺲ ﺗﻮ ﻣﺼﺪﺍﻕ جملۀ ﺩﻭﻡ ﺍﺳﺖ) ﺟﻤﻌﯿﺖ ﻣﻨﻔﺠﺮ ﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺯﺩﻧﺪ ﺯﯾﺮ ﺧﻨﺪﻩ... 😂😂😂 🔸ﻋﻤﺮوﻋﺎﺹ ﻣﻠﻌﻮﻥ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻨﺪﻩ ﻏﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﮔﻔﺖ: ﻣﮕﺮ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﺍﻡ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺩﺭﻧﯿﻔﺖ ﮐﻪ ﺯﺑﺎﻧﺸﺎﻥ ﺷﻤﺸﯿﺮﺳﺖ ﻭ ﻋﻠﻤﺸﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ... ﻣﻌﺎﻭﯾﻪ ﺑﺎ ﺍﻋﺼﺎﺏ ﺧﺮﺍﺏ ﻟﮕﺪﯼ ﺯﺩ ﺑﻪ ﻋﻤﺮوﻋﺎﺹ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺠﻠﺲ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ... ﺑﺮﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﮐﺘﺎﺏ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﺤﻞ؛ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺿﯿﺎءﺁﺑﺎﺩﯼ؛ ص ۳۵۴‌
ادامه بحث حجاب 🌹جلباب🌹 لغویان چنان که خواهم نوشت، این کلمه را درست نشناسانده اند; واژه جلباب، جلابیب و تجلبب. (جلباب پوشیدن) چندبار در خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار على علیه السلام آمده است: (خطبه هاى 4، 66، 87، 153، 183 و نامه هاى 10، 19، 65 و کلمه قصار 112، که در همه موارد جلباب مشبّه بهِ چیزى است. اما درحدیث نبوى، یکى حدیث عایشه است: (و کان رآنى (صفوان) قبل الحجاب، فاستیقظتُ باسترجاعه حین عرفنى، فخمّرتُ وجهى بجلبابى.) و دیگر در سنن دارمى، باب مناسک: (سَدَلت إحدانا جلبابها من رأسها على وجهِها.) اکنون باید دید جلباب چیست و چگونه پوششى است؟ لغویان قدیم عرب، چنان که عادت آنان بوده است، کلمه را دقیق نشناسانده اند. جویرى نویسد: (جلباب ملحفه است) زنى از هذیل در سوک کشته اى گفته است: (کرکسها با اطمینان خاطر به سوى او مى رفتند، همچون دوشیزگان جلباب پوشیده) 9 و در تعریف ملحفه، که جلباب را بدان شناسانده است، نویسند: ملحفه یکیِ ملاحف است. ابن منظور نویسد: (جلباب قمیص بود، جـامه اى است فراخ تر از خمـار، کوتاه تر از رداء، که زن بدان سر و سینه خود را پوشاند. وگفته اند، جامه اى است فراخ، کوتاه تر از ملحفه.) و ابن اثیر نویسد: (جلباب (ازار) و (رداء) است. و گفته اند ملحفه است و آن چون مقنعه است که زن بدان سر و پشت و سینه خود را مى پوشاند، و جمع آن جلابیب بود.) 10 وفیومى از نوشته ابن فارس آرد: (جلباب چیزى است که بدان خود را بپوشانند، جامه و جز آن.) 11 اما نوشته ابن فارس چنین است: (ابوعمرو گوید (جلبه) ابرى است همانند کوه و (جلب) نیز چنین است
🌸جلباب در روایات🌸 1. (مازلت أنتظر بکم عواقب الغدر، حتّى سترنى عنکم جلباب الدین.) 16 2. (فالبس لهم جلباباً من اللین.) 17 3. (من أحبّنا أهل البیت فلیستعد للفقر جلباباً.) 18 4. (حتى إذا کشف لهم عن جزاء معصیتهم و استخرجهم من جلابیب غفلتهم.) 19 5. (ولا استطاعت جلابیب سواد الحنادس أن تودّ ما شاع فى السموات من تلالؤ نور القمر.) 20 6. (و کیف أنت صانع إذا انکشفت عنک جلابیب ما أنت فیه.) 21 7. (فإن الفتنة طالماً أغدفت جلابیبها. ا) 22 8. (معاشر المسلمین إستشعروا الخشیة و تجلببوا السکینة.) 23 9. (إنّ من أحبّ العباد إلیه عبداً أعانه الله على نفسه فاستشعر الحزن و تجلبب الخوف.) 24 هرچند در همه این نُه مورد، جلباب و جلباب پوشیدن به مجاز به کار رفته است، اما از استعمال آن نکات زیر را مى توان به دست آورد: 1. جلباب، پوششى است که روى همه پوششها به بر مى کنند، چه در دو مورد مقابل شعار آمده که لباس زیرین است و از آن جهت شعارش گویند که موى بدن را مس کند. 25 2. جلباب سراسر تن را مى پوشاند، چنان که از فقره 1 و 5 آشکار است. 3. جلباب لباس، چون مقنعه و خمار پوششى خاص زنان نیست، بلکه تقریباً مرادف روپوش یا لباس کار است که سراسر بدن را از گردن به پایین مى گیرد و بانوان و مردان به هنگام کار آن را مى پوشند. زیرا در فقره هاى 1 و 2، 4، 6، 8 مخاطب و یا آن که از آنان خبر مى دهد مردان اند، و بدیهى است که اگر جلباب، پوشش زنان به تنهایى بود، در مورد مردان به کار نمى رفت; چه معلوم است که به مرد مثلاً نمى توان گفت چادر تقوا را بر سر خود بیفکند. اکنون ببینیم تفسیرنویسان دراین باره چه گفته اند: شیخ طوسى ازابن عباس و مجاهد آورد: جلباب، خمار زن است، و آن مقنعه اى است که پیشانى و سر خود را بدان پوشد گاهى که براى کارى ازخانه برون آید. و از گفته حسن نویسد: جلابیب، ملحفه هاست که زن آن را بر چهره خود مى آورد. 26 و نظیر احتمال اول را طبرسى در مجمع البیان آورده است، لیکن ظاهر مقایسه این آیه با آیه بیست و یکم سوره مبارکه نور نشان مى دهد که خمار پوششى است جز جلباب. 27 در مقابل نوشته این دو مفسر، قرطبى نویسد: (جلابیب، جمع جلباب و آن جامه اى است بزرگ تر از خمار، ابن عباس و ابن مسعود آورده اند که آن رداء است و گفته اند قناع است، و درست آن است که آن پوششى است که همه تن را بپوشاند.) 28 محمد غوث، مؤلف نثرالمرجان نیز، از مبرّد نظیر همین تفسیر را آورده است و نویسد که آن پوششى است که همه تن را بپوشاند چون ملحفه. 29 و علامه طباطبایى نویسد: (جلابیب جمع جلباب است، و آن جامه اى است که زن برخود افکند و همه بدن او را بپوشاند، و یا آن خمار است که سر و صورت را با آن پوشند.) 30 از مجموع آنچه نوشته شد، چنین دانسته مى شود که تفسیر جلباب به خمار، مقنعه و یا نیم تنه تسامحى است، و تعریف درست آن همان روپوش یا روى لباسى است که سراسر اندام را فراگیرد. و نیز از امر (یدنین) دانسته مى شود که جلباب پوششى بوده است جلوباز، همانند شنل که بر دوش مى افکنده اند و در آیه دستور داده شده است که دو طرف آن را به هم نزدیک کنند.
پیاز وخواص آن 👇🧅 پیازبه علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است وقتی گوگردوارد خون وریه هاگرددباعفونت های مجاری تنفسی مانندآسم وبرونشیت مبارزه می کندپیازخام وپخته ازتشکیل لخته های خون دررگ هاجلوگیری نموده ومانع ازبروزسکته قلبی ومغزی میشود https://eitaa.com/joinchat/257032211C09686e5372
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹خِمار🌹 خِمار بر خلاف جلباب، پوشش سر است و کاربرد آن در شعرهاى جاهلى و دوره اسلامى به همین معنى است. امرؤالقیس در وصف باران گوید: و ترى الشجراء فى ریِّقها کرؤس قطعت فیها خُمُر31 که شاعر در این بیت سرهاى درختان را که از آب برون مانده به سرهاى بریده در خمار مانده همانند کرده است. و این بیت از حسّان بن ثابت انصارى: تظلّ جیادنا مستمطرات تلطّمهنّ بالخُمر النساء32 که در آن ابوسفیان و مردم مکه را سرزنش کند و گوید اسبان ما به شتاب مى رفتند و زنان شما با چارقد آنها را باز مى راندند. و (تخمیر) پوشیدن سر است و یا صورت به خمار، چنان که در حدیث بخارى گذشت: (فخمّرت وجهى بجلبابى.) 33 🌹جیب🌹 جیب، جمع آن (جیوب)، مفرد کلمه یک بار در آیه 12 سوره نمل و باردیگر در آیه 22 سوره قصص و جمع آن در آیه مورد بحث (31 سوره نور) آمده و معناى آن گریبان است که از یقه پیراهن باز شود. از مجموع این توضیحها و دقت درکاربردهاى کلمه ها در سوره مبارکه نور، احزاب و آیه هاى دیگر و نیز از شعر عرب و نهج البلاغه چند نکته روشن مى شود: 1. خمار با جلباب یکى نیست; خمار پوشش است و جلباب پوششى است که سراسر بدن را (ظاهراً از گردن به پایین) مى پوشاند. 2. جلباب پوششى بوده است جلو باز،و زنان مسلمان مأمور شده اند دو لب آن را به یکدیگر نزدیک کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹دستورات خدا به خانواده ها🌹 🌸🌸💐💐🌸🌸💐💐🌸 1⃣ حفاظت از هم ❤️ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا ﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ! ﺧﻮﺩ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﺗﺸﻲ ﻛﻪ ﻫﻴﺰم ﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺳﻨﮓ ﻫﺎ ﺍﺳﺖ ، ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ.(تحریم٦) 2⃣ انذار ❤️ وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ ﻭ ﺧﻮﻳﺸﺎﻥ ﻧﺰﺩﻳﻜﺖ ﺭﺍ [ ﺍﺯ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺯﺷﺖ ] ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻩ ،(شعرا٢١٤) 3⃣ امر به نماز و پایداری ❤️ وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺪﻩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﻧﻴﺰ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﻲ ﻭﺭﺯ.(طه١٣٢) 4⃣ مسرور بودن ❤️ وَيَنقَلِبُ إِلَىٰ أَهْلِهِ مَسْرُورًا ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻭ ﺷﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﺵ [ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ] ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ ،(انشقاق٩) 5⃣ نگران از انحراف خانواده ❤️ قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ (بهشتیان)ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﻣﺎ ﭘﻴﺶ ﺗﺮ [ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ]ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻛﺴﺎﻥ ﺧﻮﺩ [ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻣﺮﻭﺯ ] ﺗﺮﺳﺎﻥ ﺑﻮﺩﻳﻢ ;(طور٢٦)
🌹مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن 🌹 حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیش‎تر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‎دهد که پرده، وسیله‎ی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده می‎شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گیرد. حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است. اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب می‎تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎های روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید. علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می‎کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده‎اند.
فواید شگفت انگیز خوردن عسل قبل خواب 🔸خواب راحت شبانه ✍🏻عسل حاوی ماده ی مغذی ای به نام تریپتوفان است. این ماده نوعی هورمون است که به شما کمک می کند آرام شوید و به بدن تان این سیگنال را می دهد که «وقت خواب فرا رسیده». 🔸 کمک به کاهش فشار خون ✍🏻عسل حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها فشار خون را کاهش می دهند. 🔸 کاهش تری گلیسیریدهای خون ✍🏻عسل سطح تری گلیسیریدها را در بدن کاهش می دهد و آن ها را تبدیل به یک متحد مؤثر می کند که خون را از چربی های غیر ضروری پاکسازی می کند. 🔹 تقویت سیستم ایمنی بدن 🔹 افزایش سرعت چربی سوزی 🔹درمان سرفه 🔹خواص ضد پیری عسل 🔹جلوگیری از افسردگی