eitaa logo
پایگاه نمو
7.2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
1.8هزار فایل
💎پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی «نُمو» در چهار محور اصلی، فعالیت دارد: #تزکیه‌ #علم #بصیرت #مهارت 🔸فعالیت در ایتا، سروش، روبیکا، آپارات، اینستاگرام و سایت @nomov_ir www.nomov.ir 📞 ارتباط با ما @Seyyed_Adminn
مشاهده در ایتا
دانلود
e-r-110.mp3
15.54M
🎙 با مدیریت زمان و برنامه ریزی 📌بخش اول ➕تعریف مدیریت زمان از نگاه اسلام ➕مراحل برنامه ریزی 🎙 📎 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/elmi/ravesh/e-r-110.mp3 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 عزت رو با ذلت شاهنشاه در این کلیپ ببینید. 🎙حاج آقای قرائتی 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مشکل امروز ما از ادبیات توحیدی است که در دفاع مقدس داشتیم. 🎙سردار نوعی اقدم 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
e-r-111.mp3
14.42M
🎙 با مدیریت زمان و برنامه ریزی 🔸بخش دوم ➕تهیه طرح برنامه ➕هدفگذاری ➕اصول برنامه ریزی ➕روش برنامه ریزی ➕اجرای برنامه ➕نظارت بر برنامه 🎙 📎 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/elmi/ravesh/e-r-111.mp3 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
🤖 هوش مصنوعی ایرانی (اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی ایرانی) 🟢 اول ای‌آی (aval ai) 🟢 اپلیکیشن هوش مصنوعی ویرا 🟢ویراویراست 🟢 هوش مصنوعی زیگپ 🟢هوش مصنوعی ایرانی هوش نو 🟢ایبو 🔹 فارسی در حال تبدیل‌شدن به یکی از ابزارهای کلیدی در ارتقاء کیفیت زندگی و تسهیل فرایندهای مختلف است برای مثال، با پیشرفت‌های مستمر در این حوزه، شاهد تحولاتی اساسی در ساختارهای آموزشی، صنعتی و اجتماعی خواهیم بود. 🌐 منبع 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥رهبر معظم انقلاب: آمریکا دیر یا زود مجبور خواهد شد اسرائیل را رها کند 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
13.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جلال آل احمد مسئله غرب‌زدگی را در دوران پهلوی مطرح کرد 🖇بیانات رهبر انقلاب درباره دو گرایش غلط نسبت به غرب و اشاره به جهت‌گیری درست مرحوم جلال آ‌ل احمد در دوران حکومت پهلوی غرب‌زده. ۱۳۹۸/۱/۱ 🎙 📆سالروز درگذشت جلال آل احمد 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
توصیه‌های استاد مطهری برای چگونگی استفاده بهینه از وقت‼️ 💯 آدمی یا در حال جلو رفتن است و یا در حال عقب‌گرد، یعنی حالت توقف وجود ندارد؛ زیرا اگر وقت و عمر، بجا مصرف شود پیشروی است، اگر بیجا مصرف گردد سرمایه باختن و عقب‌گرد است. 💠 تنها قدر وقت دانستن کافی نیست، مهارت و استادی از نظر بهره‌برداری لازم است. استفاده بیشتر در مدت کمتر موقوف به این است که: 📋 اولا انسان همیشه برای کارهای خود برنامه و نقشه داشته باشد؛ ⏰ ثانیا برای هر کار وقت مناسب همان کار را در نظر بگیرد؛ ⌛️ ثالثا ترتیب کارها را طوری بدهد که وقت خالی نماند. 📚 استاد مطهری، حکمت‌ها و اندرزها، ج۲، ص۱۹۷ 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
⚠️ این‌طوری نمیشه! 💎این نسل، باید کار گذشتگان را به کمال برساند... 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
💠 روش تحصیل اجتهادی از منظر آیت الله شیخ حسین مفیدی یزدی (دام عزه) ✅ وقتی موضوعی را برای تحقیق انتخاب می کنید، باید چند گام برای رسیدن به اتقان اجتهادی طی کنید: 1️⃣ گام اول: درک کامل موضوع 🔹 اول سراغ فکر و حرف های دیگران نروید. اول سعی کنید موضوع را کاملا درک کنید و بدانید بحث بر سر چیست؟ محل نزاع کاملا تحریر شود و محور بحث را خوب تصور کنید. 🔸 دوم ببینید چه درباره این محور و موضوع چه باید بگوییم؟ یعنی به آن اندازه اطلاعاتی که خود من الآن دارم، جواب و حکم این موضوع چیست؟ 🔹سوم به احدی کاری نداشته باشید. اینکه می‌گویند مراجعه به اقوال دیگران ذهن انسان را قوی می کند، است. اول باید موضوع را تصور کنید و سپس با فطرت خدادادی و محدوده اطلاعاتی که دارید، حکم موضوع را حدس بزنید. 2️⃣ گام دوم: بررسی حکم با استاد یا هم­بحث قدم بعد این است که حکمی را که برای موضوع مفروض انتخاب کرده‌اید، با استاد یا هم بحث مورد بحث و بررسی قرار دهید. در حال بحث و بررسی، تمام تلاشتان این باشد که بدون تعصب مطلب خودتان را جا بیندازید و از آن نتیجه‌گیری اولیه دفاع کنید. در این گیر ودار، نظرات دیگران و استاد و هم بحث شروع می ‌ند خود را نشان دادن . حتی به نظر من در مرحله دوم هم سراغ حرف اقویاء نروید. یعنی مرحله اول، انتخاب یک مختار است. مرحله دوم بر کرسی نشاندن آن و شواهد برای اثباتش آوردن و آن را محکم کردن. 3️⃣ گام سوم: بررسی نظرات علمای بزرگ 🔹 بعد از آنکه حرف را خوب روی کرسی نشاندید مرحله سوم شروع می شود که نگاه کردن به نظرات نوابغ و علمای بزرگ است. ببینید آن ها چه گفته اند؟ چون وقتی ما در ابتدا روی فطرت و اطلاعات خودمان انتخاب نظر کردیم، یک چیزی را می‌فهمیم. بعد که می‌رویم به سراغ استاد و هم بحث، باید مواظب باشیم آن چیزی را که به عنوان یک امر فطری فهمیده‌ایم، از فطرت و از سلامت ذهن فاصله نگیریم. ولی گاهی می‌بینیم در انتخاب نظرمان واقعا اشتباه کرده بودیم و می‌فهمیم علت اشتباهمان چه بوده است؟ یعنی می‌فهمیم که اشتباه ناشی از ضعف من بوده و قبول اشتباه، فاصله گرفتن از فطرت محسوب نمی‌شود. 🔸 البته گاهی است که انسان چیزی می‌فهمد و تا آخر هم روی حرفش می‌ماند. یعنی می‌بیند آن مطلب فطری که همان اول خدا به دلش انداخت، غالب بود حتی بر فکر نوابغ و بزرگان. اما این کم است. در هر ده موردی شاید یک مورد اینگونه باشد. غالبا وقتی وارد بحث و بررسی می‌شود می‌بیند مبنایی که اول اتخاذ کرده اشتباه بوده است. 🔹 پس مرحله و قدم دوم این شد که سعی می‌کند حرفش را مستقر کند و خوب جا بیندازد. وقتی خوب آن را بتن آرمه کرد، به سراغ اقوال بزرگان علما می‌رود. بعضی وقت‌هاست که می‌بیند با اینکه طرف عالم بزرگی است، اما نمی‌تواند حرف او را از دستش بگیرد. می‌گوید من طوری حرفم را محکم کرده‌ام که می‌بینم حرف آن ها درست نیست و از آنها جواب دارم. این ها همه خوب است و تقویت علمی محسوب می‌شود، اما پَرش نیست. 4️⃣ گام چهارم: پَرِش علمیِ اجتهادزا 🔹 علمی که اجتهاد از آن درمی آید، این است که: مطلبی را اول انتخاب کرده‌ایم، در مباحثه و با بحث با استاد آن را بتن آرمه و محکمش کرده‌ایم، ولی ناگهان یک عالم بزرگی می‌آید و مثل این آفتاب، آن را از دست ما می‌گیرد و می‌گوید همه اشتباه کرده بودید. این همه بحث و بررسی و بتن آرمه همه خراب شد. اینجاست که انسان در علمیت، یک پیدا می کند. چون می‌بیند بعد از این همه زحمت، این عالم این نظر را از دست همه ما گرفت. 🔸 لذا عرض کردم اگر از اول به بهانه ی تقویت ذهن به سراغ نظرات بزرگان برویم، درست نیست. راهش این است که اول خودتان بحث را محکم کنید. بعدا که سراغ کلمات بزرگان می آیید می‌بینید که اصلا اول درست نفهمیده بودید. اینطوری خیلی انسان می شود . 🔹 خوبیِ این روش هم این است که این حالت - که علمای بزرگ مطلبی را که محکم کرده‌ایم، از دستمان بگیرند - تکرار می‌شود، ولی به یک منوال نیست. بلکه منحنیِ آن به سوی میل به صفر است. یعنی اینگونه نیست که اگر مثلا پنج سال کار می‌کنیم، هر شش ماهی ده تا خراب شده­ بتن آرمه داشته باشیم. بلکه روزهای اول، هفته‌ای دو سه مورد . بعد ماهی دو سه تا. کم کم در شش ماه دو سه مورد اینجوری رخ می‌دهد تا به جایی می‌رسیم که به این زودی خراب نمی‌شود؛ چون هر باری انسان دارد تجربه علمی کسب می‌کند و از شکست‌های سابق بهره می‌برد و قوی می‌شود. بعد از ده سال بحث و مباحثه اگر مطلبی را محکم کرد، حتی بزرگان علماء هم نمی‌توانند به این زودی ها از دستش بگیرند. چون از تجربیات علمی بزرگان استفاده کرده است . 📚 برگرفته از فرمایشات استاد شیخ حسین یزدی (13 خرداد 1402) منبع: https://eitaa.com/dar_masire_ejtehad/1961 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir
هدایت شده از استاد فیاض بخش
📍 اطلاعیه ثبت نام دوره جدید «شرح حدیث عنوان بصری» 🔹 موسسه جلوه نور علوی، تحت اشراف استاد محمدتقی فیاض‌بخش، منظومه معارف مکتب علمی- تربیتی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) را در قالب مجموعه دوره‌های پیوسته آموزشی- تربیتی تدوین نموده است. دوره «شرح حدیث عنوان بصری» حلقه اول از این سیر است. 🔹 طول دوره ۱۶ جلسه است. 🔹 آغاز دوره مهرماه ۱۴۰۳ است. 👈 کلاس‌ها بصورت حضوری برگزار می‌شود. 👈 مکان و زمان برگزاری کلاس‌ها بدین شرح است: ▫️تهران (میدان بهارستان)، یکشنبه‌ها، ساعت ۱۶ الی ۱۸ ▫️اسلامشهر، سه‌شنبه‌ها، ساعت ۱۶ الی ۱۸. ▫️شهرری، پنجشنبه‌ها، ساعت ۱۵ تا ۱۷ ▫️قم، شنبه‌ها، ساعت ۱۵ تا ۱۷ ▫️قم، یکشنبه‌ها، ساعت ۱۵ تا ۱۷ 👈 این دوره ویژه آقایان است. برای دوره ویژه بانوان هم برنامه‌ریزی شده که بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🌐 لینک ثبت نام ❗️پاسخگویی دقیق به همه سوالات فرم ثبت نام برای پذیرش در دوره ضروری است. ❓این آیدی در تلگرام، ایتا و بله پاسخگوی سوالات شماست: @Jelvehadmin ☑️ کانال مؤسسه جلوه نور علوی @JelvehNoorAlavi
🔰 آدم دارای ولایت این است كه: 🔹"" را بشناسد، 🔸فکر "" را بداند، 🔹با "" همفکر بشود، 🔸عمل "" را بشناسد، 🔹با "" هم‌عمل بشود، 🔸دنبال "" راه بیفتد، 🔹خودش را فکراً و عملاً پیوسته با "" بکند، ✅این شخص است. 📗طرح كلی انديشه اسلامی در قرآن، ص۵۶۳ 🔻نمو | پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی 🆔 @nomov_ir