هدایت شده از عارفانه
❖ «ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوّعتر است!»
بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب:
امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشتهای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضیها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضیها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند.
سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد؛ نکتهی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهرههای سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانههای تبلیغاتی که روزبهروز هم مدرنتر میشوند، امروزیتر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند دربارهی چهرههای برجسته و منوّر هم دروغپردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است.
ابنسینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظهی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابنسینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوّعتر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آنگونه برجستهها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همهجانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاستورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچکدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است.
نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچکس نمیتواند از حافظهی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغپردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت.
@Arefane | عارفانه
هدایت شده از بنیاد مصیر | محمد راد
💠
🌷 امام کاظم علیه السلام:
مردی از اهل قم مردم را به سوی حق
دعوت نموده و فرا می خواند، برگرد
او مردمانی جمع می شوند و فراهم
می آیند که چونان پاره های آهن اند.
طوفان ها آنان را به لرزه نمی اندازند
و از جنگ خسته نمی شوند و بزدلی
نمی کنند و نمی ترسند و بر خدا
توکل دارند و فرجام و پایان نیک
از آن پرهیزکاران است.
📚 بحارالانوار ، ج ۵۷ ، ص ۲۱۵
@masirbonyad_ir
هدایت شده از بنیاد مصیر | محمد راد
36.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰
🇮🇷 انقلاب اسلامی ثمره فوأد خمینی کبیر بود.
🚑 دوره بایسته های اورژانس
خرداد ماه ۱۴۰۲ / تهران
@masirbonyad_ir
هدایت شده از بنیاد مصیر | محمد راد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
انقلاب اسلامی کمترین چیزی است
که از قلب سلیم این مرد صادر شد
و امکان ظهور داشت!
هنوز قلب ها و ذهن های امروز امور
بزرگتر از این را برنمیتابند!
خوشا به حال نسل های آینده که نمود
های تازه ای از شخصیت کبیر او را به
چشم خواهند دید💯
#امام_خمینی
#محمد_راد
.
هدایت شده از 🇮🇷ستاد یادواره شهدای نراق 🇮🇷
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید👆
🌹🌹 پخش گزارش خبری برگزاری بیست و چهارمین یادواره ۱۰۰ شهید کهن شهر تاریخی نراق ؛ شهر فاضلین نراقی ملا احمد و ملا محمدمهدی نراقی در بخش خبری ساعت ۲۰ صدا و سیمای استان مرکزی - شبکه افتاب
روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد یادواره شهدای نراق
🆔@ShohadayeNaragh
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
خداوند سبحان، عظمت قرآن را با تمثیلی چنین بیان می فرماید: «لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْیةِ اللَّهِ وَ تِلْک الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَفَکرُونَ»[1]یعنی، اگر ما این قرآن را بر کوه نازل می کردیم، کوه با همۀ استحکامش، توان تحمّل آن را نمی داشت و از ترس و هراس خداوندی که گویندۀ این کلام آسمانی است، متلاشی می شد. اینکه کوهِ استوار، توان تحمّل قرآن را ندارد، برای آن است که قرآن کریم، «تجلّی» ذات اقدس اله است.
در ماجرای میقات حضرت موسی و تکلم خدای سبحان با او، آنگاه که موسی علیه السّلام دیدن خدا را از او تقاضا نمود، و خدای سبحان در جواب او فرمود: تو هرگز مرا نمی بینی ولیکن به کوه بنگر که اگر بر جای خود برقرار ماند، تو نیز مرا خواهی دید. آنگاه که خداوند بر کوه «تجلّی» نمود، کوه را متلاشی ساخت: «وَ لَمَّا جاءَ مُوسی لِمِیقاتِنا وَ کلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنِی أَنْظُرْ إِلَیک قالَ لَنْ تَرانِی وَ لکنِ انْظُرْ إِلَی الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانِی فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکا وَ خَرَّ مُوسی صَعِقاً»[2] کوه اگر چه می تواند در نهان خود معدن بپروراند، و اگرچه می تواند در سینۀژرفش، سرمای سنگین یخها و برف ها و تگرگ ها را تحمّل کند، اگر چه می تواند در دامن خود، سیل خروشان را تحمّل نماید، و اگر چه کوه ها، میخ های زمین هستند: «وَ الْجِبالَ أَوْتاداً»[3] ولی تحمّل «تجلّی» و وحی ویژۀ خداوند را ندارند و ثقیل و سنگین بودن قرآن نیز که فرمود: «إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیک قَوْلاً ثَقِیلاً»[4] برای همین جهت است. در این زمینه امیرالمؤمنین سلام الله علیه در نهج البلاغه می فرماید: «فتجلّی لهم سُبحانه فی کتابه من غیر أن یکونوا رأوه»[5] یعنی خداوند متعال در کتابش برای مردم «تجلّی» کرده، بدون آنکه بتوانند او را ببینند.
روایتی نیز از امام ششم علیه السّلام به همین مضمون آمده است که: «لقد تجلّی الله لخَلْقه فی کلامه ولکنّهم لا یبصرون»[6] که این بیان نورانی، تعبیر دیگری است از مضمون سخن علوی علیه السّلام. بنابراین، اگر کوه توان دریافت و تحمل قرآن را ندارد، برای آن است که قرآن کریم «تجلّی» ذات پاک الهی است. و این تمثیل که در عظمت قرآن آمده، بیان حدّ متوسّط قرآن است؛ زیرا قرآن، مقام پوشیده و پنهانی دارد که نه تنها کوه تحمّل آن را ندارد، بلکه تمام سلسلۀ افراشتۀ کوه ها و مجموعۀ آسمان ها و زمین، از حمل آن ناتوانند که فرمود: «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَةَ عَلَی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبالِ فَأَبَینَ أَنْ یحْمِلْنَها وَ أَشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولاً»[7]امانت قرآن را کسی جز انسان نمی تواند حمل کند، لذا روزی که حقیقت قرآن ظهور کند: «یوْمَ یأْتِی تَأْوِیلُهُ»[8] بساط گستردۀآسمانها برچیده می شود و مجموعۀ نظام موجود، به نظام دیگری تبدیل می گردد: «یوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ وَ بَرَزُوا لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ»[9] البته برای امانت الهی، مصادیق گوناگونی یاد شد، لیکن کاملترین آنها حقیقت قرآن کریم می باشد. لازم است توجه شود که حفظ امانت و ادای متاع امانی به امانت گذار و پرهیز از خیانت در آن، کاری است بس دشوار و حضرت علی علیه السّلام، تحمّل امانت حقوقی و مالی و ادای آن را مصداق آیۀ مزبور دانست و محتوای آیۀ یاد شده را بر آن تطبیق فرموده است.[10]
پی نوشت ها
[1] سوره حشر، آیه 21
[2] سوره اعراف، آیه 143
[3] سوره نبأ، آیه 7
[4] سوره مزمّل، آیه 5؛ چرا که ما به زودی سخن سنگین به تو القا خواهیم کرد.
[5] نهج البلاغه، خطبه 147
[6] بحار، ج 89، ص 107؛ خداوند تجلّی کرد برای خلقش در قرآن ولی مردم نمی بینند.
[7] سوره احزاب، آیه 72؛ ما امانت (تعهد، تکلیف و ولایت الهی) را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم، آنها از حمل آن سربرتافتند، و از آن هراسیدند، امّا انسان آن را بر دوش کشید، او بسیار ظالم و جاهل بود، (چون قدر این مقام عظیم را نشناخت و به خود ستم کرد).
[8] سوره اعراف، آیه 53؛ آن روز که تأویل آنها فرا رسد.
[9] سوره ابراهیم، آیه 48؛ در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمانها (به آسمان های دیگر) مبدل می شود، و آنان در پیشگاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند.
[10] نهج البلاغه، خطبه 199، بند 10
🔹🔹🔹
🌏اللهم صل علي محمدوآل محمد وعجل فرجهم
🔻شکارچی سامانههای سپر موشکی دشمن را بشناسید؛
📌"فتاح"نصرت صنعت دفاعی ایران
🔷موشک هایپرسونیک ایرانی(فتاح)، هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد؛ همچنین این موشک با برخورداری از سرعتی معادل ۱۳ ماخ، قادر است از تمامی سامانههای سپر موشکی عبور و این سامانهها را منهدم کند.
🔗لینک خبر🔗
#هایپرسونیک
#سپاه
#هوافضا
#ایران_قوی
#اختصاصی_بسیج
🔷@Basijnewsir