eitaa logo
🕋 ⚘قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)⚘غزه کربلا ⚘اللهم عجل لولیک الفرج ⚘⚘⚘
115 دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
52 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ سلام قران وسخنان اهل بیت علیهم السلام بهار دلهاست. اللهم‌ عجل لولیک الفرج نشرمطالب صدقه جاریه
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 🔰 اعزام دو روزه کربلا 🔷 خدمات؛ 🔹 روحانی‌کاروان 🔹 بیــمه‌مسافــرتی 🔹 اتوبـــوس‌وی‌آی‌پی 🔹 صبحــانه،نهـــار،شـام 🔹 استراحت‌داخل‌اتوبوس 🔹 غذای با کیفیت و آشپز ایرانی 🔶 تاریخ اعزام: ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۲ 🔸 ۵ ساعت نجف 🔸 ۱۲ ساعت کربلا 💢 هزینـــه سفر فقـــط ۲،۸۰۰،۰۰۰ تومــان 📝ثبت نام تهران : @Alrahil_Tehran 🏴 گروه‌زیارتی‌الرحیل 💔 BerimKarbla | از کـربلا جـــا نمـونی
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 📚احادیث پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) در مورد علم و علم آموزی و تعلیم آن 💚حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) فرمودند: 📗دانش منشا هرگونه خیری است. کسانی را که به آنها دانش می آموزید، بزرگ بدارید. آنکه ساعتی خواری آموختن را تحمل نکند، همیشه در خواری و نادانی خواهد ماند. 📚هر مؤمنی بميرد و يك ورق كاغذ از او بماند كه دانشی بر آن باشد آن ورقه روز قيامت ميان او و دوزخ حائل و مانع شود و خدای تبارك و تعالی به هرحرفی كه در آن كاغذ نوشته شهری در بهشت به او دهد كه هفت برابر دنيا باشد. امالی صدوق صفحه 37 مؤمنی نيست كه يك ساعت نزد عالمی نشيند جز آنكه خدای عزوجل به سوی او ندا كند نزد حبيب من نشستی به عزت و جلالم سوگند تو را با او ساكن بهشت نمايم و باكی از اين كار ندارم. امالی صدوق صفحه 37  طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، همانا خداوند جویندگان علم را دوست دارد. یادگیری در کودک نورس مانند نقش روی سنگ است و در انسان بزرگسال مانند نوشتن بر آب. آنکس که ساعتی به سختی علم آموزی تن ندهد، در همه ی عمر گرفتار ذلت و خواری جهل خواهد بود. 💚الحمدلله رب العالمین بعدد ما احاطه به علمه
🕋 *بسم الله الرحمن الرحیم* 🌟 *بِسْمِ اللّهِ النُّور🌟 بِسْمِ اللّهِ نُورِ النُّورِ🌟بِسْمِ اللّهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ ا🌟للّهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُور بِسْمِ اللّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِن َْالنُّورِ🌟 اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّور🌟 وَاَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ🌟 فى كِتابٍ مَسْطُور🌟فى رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ🌟 عَلى نَبِي مَحْبُورٍ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْكُورٌ وَبِالْفَخْرِ مَشْهُور🌟وَعَلَى السَّرّاَّءِ وَالضَّرّاَّءِ مَشْكُورٌ ⭐️وَصَلَّى اللّهُ عَلى سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرين* 🕋خدا 🕋آغاز با عطر نامهای خدا 🌟 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم ِ 🌟یا اَللهُ یا رَحْمنُ 🌟 یا رَحیمُ یا خالِقُ 🌟 یا رازِقُ یا بارِیُ 🌟یا اَوَّلُ یا آخِرُ 🌟 یا ظاهِرُ یا باطِنُ 🌟 یا مالِکُ یا قادِرُ 🌟 یا حَکیمُ یا سَمیع 🌟 ُیا بَصیرُ یا غَفور
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا ﴿۱﴾ آنگاه كه زمين به لرزش [شديد] خود لرزانيده شود (۱) وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ﴿۲﴾ و زمين بارهاى سنگين خود را برون افكند (۲) وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا ﴿۳﴾ و انسان گويد [زمين] را چه شده است (۳) يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ﴿۴﴾ آن روز است كه [زمين] خبرهاى خود را باز گويد (۴) بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَى لَهَا ﴿۵﴾ [همان گونه] كه پروردگارت بدان وحى كرده است (۵) يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ﴿۶﴾ آن روز مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود (۶) فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ﴿۷﴾ پس هر كه هموزن ذره‏ اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۷) وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ ﴿۸﴾ و هر كه هموزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد (۸)
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* *امام صادق عليه السلام:* *النَّظرَةُ سَهمٌ مِن سِهامِ إبليسَ مَسمومٌ، مَن تَرَكَها لِلّهِ عز و جللا لِغَيرِهِ أعقَبَهُ اللّه ُ إيمانا يَجِدُ طَعمَهُ* *امام صادق عليه السلام:* *نگاه، تيرى زهرآلود از تيرهاى شيطان است. هر كس از اين نگاه به خاطر خداوند، بگذرد، خداوند، به وى ايمانى مى بخشد كه لذّتش را بچشد.* 📚كتاب من لا يحضره الفقيه: ج ۴ ص ۱۸ ح ۴۹۶۹. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 💚... رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ✋✋ پروردگارا.! ✋✋ من به هر خیری که برایم بفرستی سخت نیازمندم 🙏 @noor114 ┅✧❁☀️❁✧┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠همه بدانند... ما به توفیق الهی در جنگ اقتصادی هم دشمن را عقب خواهیم زد. 🔰 نشر دهید و همراه ما باشید
*بسم‌الله الرحمن الرحیم* *امام زاده موسی مبرقع(علیه‌السلام) فرزند امام جواد(علیه‌السلام) و برادر امام هادی(علیه‌السلام) می باشد که به سبب پوششی که روی صورت خود می افکند نسبت مبرقع به ایشان داده اند.* *این امامزاده واجب التعظیم همواره مورد تکریم و توجه حضرات مراجع عظام تقلید از جمله آیات عظام صافی گلپایگانی، جوادی املی و مرحوم(آیت‌الله)بهجت بوده است.* *(چهل اختران)* موسی مبرقع کیست؟ حضرت موسی مبرقع فرزند امام جواد علیه السلام در مدینه به دنیا آمد. مورخّین، ولادت ایشان را در حدود سال  ۲۱۴ هجری قمری، دو سال بعد از ولادت امام هادی علیه السلام دانسته اند. مادر ارجمند ایشان سمانه مغربیه، بانویی است که امام هادی علیه السلام در شأن ایشان فرمود: أُمِّي عَارِفَةٌ بِحَقِّي، وَ هِيَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ، لَا يَقْرَبُهَا شَيْطَانٌ‏ مَارِدٌ، وَ لَا يَنَالُهَا كَيْدُ جَبَّارٍ عَنِيدٍ، وَ هِيَ مَكْلُوءَةٌ بِعَيْنِ اللَّهِ الَّتِي لَا تَنَامُ، وَ لَا تَتَخَلَّفُ عَنْ أُمَّهَاتِ الصِّدِّيقِينَ وَ الصَّالِحِينَ.( دلائل الامامة، طبری: ص۴۱۰) مادر من، بانویی است که حق من را می شناسد. او از اهل بهشت است. شیطان سرکش به او نزدیک نمی شود و مکر جبار عنود به او راه نیابد. او همواره مورد نظر لطف خداوندی است که هرگز خواب ندارد و تخلف نمی کند. ( او) در ردیف مادران صدیقان و صالحان است. امام هادی علیه السلام و موسی مبرقع علیه السلام از مصادیق صدیقان و صالحان می باشند که خدای متعال در آیه ۶۹ سوره نساء، ایشان را بهترین همنشین و دوست معرفی کرده است. ( حَسُنَ أُولئِكَ رَفِيقاً). هجرت به قم حسن بن محمد بن حسن قمي، از معاصرين شيخ صدوق در کتاب تاریخ قم که نگاشته سال ۳۷۸ هجری قمری است؛ درباره موسي مبرقع مي نويسد: اول کسي که از سادات رضويه به قم آمد، ابوجعفر موسي بن محمد بن علي الرضا بود که در سنه ۲۵۶ هجري به قم وارد شد و پيوسته بر صورت خود برقع و نقاب می گذاشت از این رو او را موسى مبرقع گويند. و چون وارد قم شد بزرگان عرب او را از قم بيرون كردند و به كاشان رفت، چون به كاشان رسيد احمد بن عبد العزيز بن دلف عجلى او را اكرام كرد و هدایای بسيار به او بخشيد. پس ابوالصديم حسين بن علي بن آدم اشعری، يکي از رؤساي عرب اشعري، اهل قم را به سبب بيرون کردن موسي بن محمد بن علي توبيخ کرد و رؤساي عرب را به نزد ابي جعفر موسي فرستاد و ایشان نیز خدمتش شتافتند و از او عذر خواهی کردند و او را با احترام به قم آوردند و او را گرامى داشتند. پس از آن دختران وی، زينب( ام محمد، اولین کسی است که بر مزار حضرت معصومه عليها السّلام قبّه ‏اى بنا كرد) ميمونه و بريهه به نزدش آمدند و تمام ايشان در قم وفات يافتند و نزد فاطمه عليها السّلام مدفون شدند. حضرت موسى مبرقع علیه السلام، هشت روز مانده به آخر ماه ربيع الثاني سال ۲۹۶ هجری قمری در ۸۲ سالگي دار فاني را وداع گفت و حاکم قم، عباس بن عمرو غنوى بر وى نماز خواند. ایشان، در خانه ای که به خانه محمّد بن الحسن بن ابى خالد اشعرى ملقّب به شنبوله از اصحاب امام جواد علیه السلام معروف بود؛ دفن گردید.(تاریخ قم، صص۲۱۵ ـ۲۱۶) شبیه مادر مسعودی در اثبات الوصیة روایتی را نقل می کند که: امام جواد علیه السلام فرمودند: ابوالحسن (امام هادی علیه السلام) به من و موسی به مادرش شباهت دارد. امام هادی علیه السلام مادر گرامیشان را این گونه معرفی می کنند: «مادر من، بانویی است که حق من را می شناسد. او از اهل بهشت است. شیطان سرکش به او نزدیک نمی شود و مکر جبار عنود به او راه نیابد. او همواره مورد نظر لطف خداوندی است. (دلائل الامامة، طبری: ص۴۱۰) امامزاده جلیل القدر موسی مبرقع علیه السلام به توجه به فرمایش امام جواد(ع) که موسی به مادرش شباهت دارد. وامدار این صفات ارزشمند و منحصر به فرد مادرشان جناب سمانه مغربیه می باشند. میراث دار امام جواد علیه السلام حضرت موسی مبرقع، دوران کودکی خویش را در مدینه سپری می کرد که معتصم عباسی، امام جواد علیه السلام را از مدینه به بغداد تبعید نمود و در سال ۲۲۰ هجری قمری آن حضرت را به شهادت رسانید. هنوز شش بهار از زندگی حضرت موسی مبرقع سپری نمی شد که در غم فراغ پدر نشست. امام جواد علیه السلام قبل از شهادتشان طبق وصیت نامه ای در روز یک شنبه سوم ذی الحجه سال ۲۲۰ هجری قمری، فرزندشان موسی مبرقع را پس از رسیدن به سن بلوغ، بدون ناظری متولی موقوفات و صدقاتشان قرار دادند. ( الکافی: ج۱ ص۳۲۵) بنا بر تصریح امام جواد علیه السام در این وصیت نامه، حضرت موسی مبرقع به طور مستقل حتی بدون مشارکت برادر بزرگوارشان امام هادی علیه السلام متولی بخشی از موقوفات امام جواد علیه السلام گردید که این امر نشان از مقام عدالت، امانتداری، دین داری و کیاست جناب موسی مبرقع در نزد امام جواد علیه السلام دارد.(رک: البدر المشعشع في أحوال ذرية موسى المبرقع، محدث نوری https://fa.shafaqna.
🕋هوالله النور الهادی الباقی 🤲 فرازی از مناجات شعبانیه سه نقطه کلیدی در یک فقره کوتاه مناجات شریف شعبانیه: 💚 إِلَهی هَب لی قَلباً یُدنیهِ مِنکَ شَوقُهُ و لِساناً یُرفَعُ إِلَیکَ صِدقُهُ و نَظَراً یُقَرِّبُهُ مِنکَ حَقُّهُ 🌱 [خدای من] به من عطـا کن دلی که شـوق، او را به تـو نزدیک کند. آلودگی ما به مادیات وگناه این شـوق را در دل می‌میراند، اُنس ما با قـرآن، دعـا، نوافـل و درست به‌جا آوردن فرائـض این شـوق را در دل برمی‌انگیزد. زبانِ صادق، سخن باصداقت حرفی که در آن شائبه‌ای از مادّیت و خودخواهی و هواپرستی نباشد، این سخنی است که به سمت خدا بالا می‌رود. نگاهِ حقیقت‌آمیز؛ نگاهِ حقانی به مسائل، نه نگاهِ جانبدارانه، هوسگرانه و کاسبکارانه. مسائل را با نگاه طرفداری از حق، دنباله‌ی حق بودن، با این نظر نگاه کنیم. آن‌وقت این نگاه به خدا نزدیک میشود. امام خامنه ای (مدظله العالی) ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ┅✧❁☀️❁✧┅
🔶 امام علی (ع) : 🔷 بهترين دانش ها، دانشى است كه تو را اصلاح كند. 🔶 خَيرُ العُلومِ ما أصلَحَكَ . 📚 غرر الحكم : ح 4962. ✅ کانال باغ حدیث : 👇👇👇 http://eitaa.com/baghehadis
بسم‌الله الرحمن الرحیم انس بن مالک رضی الله عنه روایت است که می گوید: کسی را ندیدم که از رسول الله صلی الله علیه وسلم نسبت به خانواده اش مهربان تر باشد...  عن أنس بن مالك -رضي الله عنه- قال: «ما رأيتُ أحدا كان أرحم بالعِيال من رسول الله -صلى الله عليه وسلم-»،...
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️موانع فهم قرآن (بخش دوم و پایانی) خدای سبحان درباره‌ منكران قرآن خطاب به رسول اکرم (ص) می‌فرمايد «وَ إِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنا بَيْنَكَ وَ بَيْنَ الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجاباً مَسْتُوراً؛ [اسراء، ۴۵] وقتی كه تو قرآن را قرائت می‌کنی، ما بين تو و بين كسانی كه ايمان به آخرت ندارند، حجاب و پرده‌ پنهان و مستوری قرار می‌دهیم». اكنون اين پرسش مطرح می‌شود كه چگونه ممكن است هنگام قرائت قرآن، كه نور محض است، حجاب و تاريكی رخ بدهد؟ اين حجاب چگونه حجابی است و برای چه ايجاد می‌شود؟ 💠حجاب دل، گناه و خودبينی 🔹گناه، حجاب است و تار و پودهای پرده‌ حجاب، خودبينی است كه هيچ حجابی بدتر از آن نيست. امام موسی کاظم (ع) چنين فرمود: «لَيسَ بَينَهُ و بَينَ خَلقِهِ حِجابٌ غَيرَ خَلقِهِ، احتَجَبَ بِغَيرِ حِجابٍ مَحجوبٍ، و استَتَرَ بِغَيرِ سِترٍ مَستورٍ؛ [۱] ميان او و آفريدگانش حجابى جز خود آنان وجود ندارد؛ او در پرده است، بى آن كه پرده اى در كار باشد و مستور است بى آن كه پوششى در ميان باشد». اگر حجابی در ميان است، همان «خودبينی» خلق است و اگر پرده‌ای آويخته باشد، همان غرور مخلوق است‌. «ميان عاشق و معشوق هيچ حايل نيست ؛ تو خود حجاب خودی حافظ از ميان برخيز». 🔹انسان هر اندازه كه در تار و پود «خودبينی» واقع شود، از «خدابينی» محروم است و با انبيای الهی نيز شهود و حضوری ندارد، و از ره آورد آنان و از سخنان وحی به اندازه‌ خودبينی خود محروم خواهد بود. اگر انسان سخن رسول الله (ص) را نمی‌شنود و قرآن را نمی‌فهمد، بايد بداند كه در «حجاب گناه» است و ميزان نفهميدنش به مقدار حجابش بستگی دارد. هر چه بيشتر در دنيا و گناهان خود غوطه‌ور باشد، به همان اندازه از فهم قرآن در حجاب است، و هر اندازه از شهوت حيوانی لذّت می‌برد، از لذّت قرآنی محروم ميشود؛ زيرا فرمود: «فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللهُ قُلُوبَهُمْ؛[صف، ۵] هنگامی كه آنها از حق منحرف شدند». «ثُمَّ انْصَرَفُوا صَرَفَ اللهُ قُلُوبَهُمْ؛ [توبه، ۱۲۷] سپس [مخفيانه از حضور پيامبر] بازمى‌گردند. خدا دلهايشان را [از حق‌] برگرداند، زيرا آنان گروهى هستند كه نمى‌فهمند.». 🔹بنابراين، قرآن در حجاب نيست و پرده‌ای ندارد، ابهامی ندارد كه ديگران آياتش را نفهمند، بلكه «كافران» و «دنياطلبانند» كه در حجاب  خودبينی گرفتارند و به همين جهت نمی‌توانند بيرون از خود را بفهمند، و هر چه را كه با خودبينی و دنياطلبی و لذّت گرايی آنان نسازد، نمی‌توانند آن را بفهمند. خدای سبحان درباره‌ محرومان از انديشيدن در قرآن می‌فرمايد: «أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى قُلُوبٍ أَقْفالُها؛ [محمد(ص)، ۲۴] آیا آنها در قرآن تدبّر نمی‌کنند، یا بر دلهایشان قفل نهاده شده است؟!». معلوم ميشود دل هم قفل دارد، و اگر دلی قفل شد، همانند چشمی كه بسته باشد، نه توانايی ديدن نور را دارد و نه می‌تواند در پرتو آن نور چيزهای ديگر را ببيند. برای فهم آيات خود، قلب باز و سينه‌ای گشاده را لازم می‌داند: «فَمَنْ يُرِدِ اللهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ؛ [انعام، ۱۲۵] آن كس را كه خدا بخواهد هدايت كند، سينه‌اش را برای (پذيرش) اسلام، گشاده می‌سازد»، 🔹زيرا در متن قرآن پيچيدگی و ابهام نيست، اگر مشكلی هست، قلب انسانهاست كه قفل و مانع دارد. خدای سبحان به رسول خود می‌فرمايد: به اينان بگو اگر چه من از جنبه نبوّت قرآن را دريافت كرده‌ام، ولی در تلاوت و تفهيم كردن آن، از راه بحث و استدلال و تعقل و برهان و بينّه با شما سخن می‌گويم و اگر شما فطرت خود را دفن نكرده باشيد و در گناهان غوطه ور نشده باشيد، می‌توانيد با ايمان و عمل صالح، آيات الهی را به روشنی دريابيد. «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ يُوحى إِلَيَّ أَنَّما إِلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً؛[کهف، ۱۱۰] بگو: من فقط بشری هستم مثل شما؛ (امتيازم اين است كه) به من وحی می‌شود كه خدای شما، خدای يگانه است؛ پس هر كه به لقای پروردگارش اميد دارد، بايد كاری شايسته انجام دهد، و هيچ كس را در عبادت پروردگارش شريك نكند». پی نوشت‌ها [۱] توحيد صدوق، ص ۱۷۹ 📕قرآن در قرآن (آیت الله جوادی آملی) منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم @tabyinchannel
💚هوالله النور الهادي ✨اى زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست ✨ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹ا🇮🇷🇮🇷🇮🇷 💚احادیث پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) 🖊📗در مورد علم و علم آموزی و تعلیم آن حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می فرمایند: دانش منشا هرگونه خیری است. کسانی را که به آنها دانش می آموزید، بزرگ بدارید. آنکه ساعتی خواری آموختن را تحمل نکند، همیشه در خواری و نادانی خواهد ماند. یادگیری در کودک نورس مانند نقش روی سنگ است و در انسان بزرگسال مانند نوشتن بر آب. آنکس که ساعتی به سختی علم آموزی تن ندهد، در همه ی عمر گرفتار ذلت و خواری جهل خواهد بود. هر کس به دانش از دیگران پیش تر است قیمتش بیشتر است. زگهواره تا گور دانش بجوی. علمی که سود ندهد چون گنجی است که از آن انفاق نکنند . هر مؤمنی بميرد و يك ورق كاغذ از او بماند كه دانشی بر آن باشد آن ورقه روز قيامت ميان او و دوزخ حائل و مانع شود و خدای تبارك و تعالی به هرحرفی كه در آن كاغذ نوشته شهری در بهشت به او دهد كه هفت برابر دنيا باشد. امالی صدوق صفحه 37 مؤمنی نيست كه يك ساعت نزد عالمی نشيند جز آنكه خدای عزوجل به سوی او ندا كند نزد حبيب من نشستی به عزت و جلالم سوگند تو را با او ساكن بهشت نمايم و باكی از اين كار ندارم. امالی صدوق صفحه 37  طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد. اصول کافی ج 1 /باب دوم/ص 35 كسی كه به دنبال يادگيری علوم الهی و مسائل دينی‌اش اقدام كند مانند كسی است كه روزها را روزه و شب‌ها را به شب زنده‌داری تا صبح پراخته و آموختن يك مساله شرعی برای شخص بهتر از اين است كه به اندازه كوه ابوقبيس در راه خدا طلا انفاق كند. بحارالانوار جلد 1 صفحه 184 كسی كه از خانه خود برای يادگيری علم دينی بيرون آيد هفتاد هزار ملك او را مشايعت می‌كنند و اگر در اين راه از دنيا برود شهيد از دنيا رفته است. عين الحيوة صفحه 169 آنكس كه ساعتی ذلت و سختی فرا گرفتن علم الهی را تحمل نكند و با حقارت موقت آن كنار نيايد برای هميشه در نادانی ذلت می‌ماند و يك عمر با خواری جهل به سر می‌برد. بحارالانوار جلد 1 صفحه 57 هركس دوستی دنيا و لذائذ آن را بر طلب علم الهی ترجيح دهد مستوجب خشم الهی می‌شود و در پائين‌ترين درجات آتش دوزخ با جهودان محشور خواهد بود و درباره چنين افرادی آيه زير نازل گشته است. سوره بقره آيه 89: و چون عرضه شد برايشان راه راست و شناختند صحيح بودن آنرا پس كفران اين نعمت كردندو از آن روی برتافتند پس لعنت خدا بر كافران باد. مكارم الاخلاق صفحه 528 خداوند متعال به هيچ عالم و دانشمندی سرمايه علمی عطا نفرمود جز آنكه از او پيمان گرفت نوع همان پيمانی كه از پيغمبران گرفت كه احكام و دستوراتش را به مردم ابلاغ نمايند و هرگز از بيان حقيقت دريغ نورزند . ترجمه منية المريد صفحه 59 هركس كه خداوند به او علم دين عطا كرده باشد و او آن را به مردم تعليم ندهد پس از مرگ خداوند را در حالی ملاقات می‌كند كه بر دهانش لجام آهنين زده باشند. بحارالانوار جلد 2 صفحه 68  هركس يك مساله شرعی از احاديث ما پيرامون حلال و حرام و مسائل دينی‌اش را بياموزد خدای تعالی هزار گناه او را بيامرزد و شهری از طلا به وسعت دنيا برايش در بهشت بنا كند و به عدد هر موئی كه در بدنش قرار دارد برايش حج مقبول می‌نويسند. بحارالانوار جلد 1 صفحه 214
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم امام صادق(علیه‌السلام): 📚«بادروا احداثکم بالحدیث قبل ان یسبقکم الیهم المرجئه » (4) نوجوانان را با حدیث و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام آشنا کنید;قبل از آن که مرجئه (گروه منحرفی) بر شما سبقت بگیرند. 🔉سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین باقری 🌹شهادت امام جعفر صادق علیه السّلام اردیبهشت ۱۴۰۲ 🌹اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
❁﷽❁ ✨ساعت ۸ به وقت امام هشتم✨ از شش‌جهٺ، جهان بہ‌قصد رڪوع عشق هر اصل،پیش اصل علے درفروع عشق دارم دخیل پنجـره_فـولاد مےشوم آقا سلام، سلام و یعنے شروع عشق ✋ اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ ❤️قرار عاشقی❤️ 🌹به نیابت از اقا امام زمان عج بخوانیم و ثوابش را هدیه کنیم ب اقا جانمون علی بن موسی الرضا علیه السلام🌹 🌹هدیه به ساحت مقدس امام رضا ع هر کدوم سه صلوات عنایت بفرمایید🌹 🕗•••|↫ 🕗•••|↫
بسم‌الله الرحمن الرحیم امام رضا(علیه‌السلام) : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت، نیل به علم و آگاهی را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. وجود حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به عنوان قطب الهام بخش در جغرافیایی فرهنگی ایران و نیز شعاع معنوی زندگی ایرانیان این انگیزه را ایجاد می کند که آموزه های آن امام مهربان در این رابطه مورد توجه قرار گیرد. روایات و احادیث ژرف و شگرفی از سیره و بیان مبارک آن سرچشمه حیات درباره قرآن به دست ما رسیده است که توجه به آنها گریزناپذیر است. در روایتی منسوب به امام رضا(علیه‌السلام) آمده است : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت نیل به علم و آگاهی را که نیاز همیشگی و ارزش پایدار و مورد پسند همه انسان ها و جوامع انسانی است را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. در این روایت شریف به روشنی و صراحت راهبرد بهره مندی از قرآن و کلید راهیابی به گنج های آن «تدبر» دانسته شده است. مسئله ای که امام علیه اسلام را که خود قرآن ناطق است را از سرعت در قرائت باز می دارد و به تأنی و صبر در تدبر می کشاند. قرائت فراوان قرآن به همراه تفکر در آن است، برای نیل به علم و آگاهی که بر هر مرد و زن مسلمان واجب گشته است؛ طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمة و این طلب از رهگذر ثور (مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن ) و زیر و رو کردن قرآن حاصل می گردد. این بررسی ها نشان می دهد راه ایجاد و توسعه توجه به قرآن گسترش «تدبر» است. تدبری که بنا به آموزه های روایی امکان تبدیل آن به «نهضت» هم ممکن است و هم لازم و ضروری.‌ خبرگزاری رضوی
بسم‌الله الرحمن الرحیم امام رضا(علیه‌السلام) : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت، نیل به علم و آگاهی را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. وجود حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به عنوان قطب الهام بخش در جغرافیایی فرهنگی ایران و نیز شعاع معنوی زندگی ایرانیان این انگیزه را ایجاد می کند که آموزه های آن امام مهربان در این رابطه مورد توجه قرار گیرد. روایات و احادیث ژرف و شگرفی از سیره و بیان مبارک آن سرچشمه حیات درباره قرآن به دست ما رسیده است که توجه به آنها گریزناپذیر است. در روایتی منسوب به امام رضا(علیه‌السلام) آمده است : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت نیل به علم و آگاهی را که نیاز همیشگی و ارزش پایدار و مورد پسند همه انسان ها و جوامع انسانی است را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. در این روایت شریف به روشنی و صراحت راهبرد بهره مندی از قرآن و کلید راهیابی به گنج های آن «تدبر» دانسته شده است. مسئله ای که امام علیه اسلام را که خود قرآن ناطق است را از سرعت در قرائت باز می دارد و به تأنی و صبر در تدبر می کشاند. قرائت فراوان قرآن به همراه تفکر در آن است، برای نیل به علم و آگاهی که بر هر مرد و زن مسلمان واجب گشته است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم عقل هیچ مرد مسلمانی کامل نشود تا در وی ده خصلت باشد؛ امام هشتم ده شاخصه را نشان «اوج خردمندی» انسان مسلمان می داند و می فرماید: عقل هیچ مرد مسلمانی کامل نشود تا در وی ده خصلت باشد؛ 1. امید به خیر او وجود داشته باشد؛ 2. از شر او مردم در امان باشند؛ 3. کار نیک اندک دیگری را زیاد شماره؛ 4. کار نیک فراوان خویش را کم محسوب دارد؛ 5. از درخواست مردم خسته نشود؛ 6. در طول زندگی از اندوختن دانش دلسرد نگردد؛ 7. فقر در راه خدا، از ثروت (بدون ایمان) برایش محبوب تر باشد؛ 8. ذلّت در مسیر الهی از عزّت در مسیر دشمنان خداوند برای او خوشایندتر باشد؛ 9. گمنامی را از شهرت بیشتر دوست داشته باشد؛ 10. «دهم» و چه دانی که «دهم» چیست؟ کسی گفت ویژگی دهم چیست؟ فرمود هر که را ببیند وی را از خود بهتر و پارساتر داند؛ زیرا مردم دو گروه اند: گروهی که از وی برتر و با تقواترند. گروهی که از وی بدتر و پست تر هستند. وقتی فردی از گروه پست تر و بدتر را مشاهده کند؛ با خود گوید: شاید این شخص نیکیهایش نهفته باشد که برای وی بهتر است و خوبیهای من آشکار است که برایم شر محسوب می شود. وقتی آدم بهتر و پاک تر از خویش را ببیند، در برابرش فروتنی کند تا به مقام وی برسد. وقتی که چنین باشد، شکوهش عالی تر شود و نیکهایش دلپذیرتر گردد و حسن شهرت پیدا کند و از بزرگان روزگار خویش گردد.» «لَا یَتِمُّ عَقْلُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ حَتَّی تَکُونَ فِیهِ عَشْرُ خِصَالٍ الْخَیْرُ مِنْهُ مَأْمُولٌ وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ یَسْتَکْثِرُ قَلِیلَ الْخَیْرِ مِنْ غَیْرِهِ وَ یَسْتَقِلُّ کَثِیرَ الْخَیْرِ مِنْ نَفْسِهِ لَا یَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ الْحَوَائِجِ إِلَیْهِ وَ لَا یَمَلُّ مِنْ طَلَبِ الْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ الْفَقْرُ فِی اللَّهِ أَحَبُّ إِلَیْهِ مِنَ الْغِنَی وَ الذُّلُّ فِی اللَّهِ أَحَبُّ إِلَیْهِ مِنَ الْعِزِّ فِی عَدُوِّهِ وَ الْخُمُولُ أَشْهَی إِلَیْهِ مِنَ الشُّهْرَةِ ثُمَّ قَالَ علیه السلام الْعَاشِرَةُ وَ مَا الْعَاشِرَةُ قِیلَ لَهُ مَا هِیَ قَالَ علیه السلام لَا یَرَی أَحَداً إِلَّا قَالَ هُوَ خَیْرٌ مِنِّی وَ أَتْقَی إِنَّمَا النَّاسُ رَجُلَانِ رَجُلٌ خَیْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَی وَ رَجُلٌ شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَی فَإِذَا لَقِیَ الَّذِی شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَی قَالَ لَعَلَّ خَیْرَ هَذَا بَاطِنٌ وَ هُوَ خَیْرٌ لَهُ وَ خَیْرِی ظَاهِرٌ وَ هُوَ شَرٌّ لِی وَ إِذَا رَأَی الَّذِی هُوَ خَیْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَی تَوَاضَعَ لَهُ لِیَلْحَقَ بِهِ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِکَ فَقَدْ عَلَا مَجْدُهُ وَ طَابَ خَیْرُهُ وَ حَسُنَ ذِکْرُهُ وَ سَادَ أَهْلَ زَمَانِه؛
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم ✨برترین بندگان خدا 💚شخصی از امام رضا علیه السلام در مورد برترین بندگان خدا پرسید: آن بزرگوار فرمود: ✨برترین بندگان الهی آنهایند که وقتی رفتار نیکی داشته باشند، خوشحال گردند، و اگر کار بدی انجام دهند، استغفار کنند. وقتی به آنان نعمتی برسد، شکرگزار باشند و اگر با بلایی مواجه شدند، صبوری ورزند، و اگر خشمگین شدند، عفو کنند.
بسم‌الله الرحمن الرحیم امام رضا علیه السلام به جای آنکه دوست و دشمن را همیشه در بیرون زندگی فرد جستجو کند، نسبت به دوست و دشمن درونی هشدار می دهد و تأکید می کند که: «صَدِیقُ کُلِّ امْرِئٍ عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ؛ دوست هر کس، عقل او و دشمنش جهل و نادانی اوست.»
ای صاحب ما برگرد ای منتقم مادر از دوری تو دیگه شد نوکر تو مضطر یکی یکی منتظرای تو تو رو‌ندیده میرن از دنیا شکسته تر شده جوونی که کشیده انتظارتو آقا چطور بدونت زنده بمونیم بیا که با تو روضه بخونیم کجایی آقا غریب زهرا 🌸🌸🌸🌸🌸 رفتی به مدینه باز با دیده ی بارونی برای دوتا مظلوم داری روضه میخونی نشسته تو سینه ی تو داغ ِ حضرت مجتبی و پیغمبر با رفتن جدّ غریب تو شروع شده روضه ی پشت در روز عزای دوتا غریبه فدای قلبت که بی شکیبه 🌸🌸🌸🌸🌸 داری می بینی آقا محتضره پیغمبر روبه رو چش زهرا افتاده توی بستر نگاهشه به مجتبی بازم داره به یاد کوچه می باره میگه یه روز حسن توی کوچه میگرده دنبال یه گوشواره یه جوری نامرد میزنه سیلی که میشه روی فاطمه نیلی . 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
فضائل مولا علی علیه السلام 🍃 💚اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم وأهلك أعدائهم