آیه ۲۳ یونس
🔥ظلم به مردم، ظلم به خويش است، چون همه از يكديگريم.
«بَغْيُكُمْ عَلى أَنْفُسِكُمْ»
🔥كيفر ستم، هم در دنياست هم در آخرت.
«عَلى أَنْفُسِكُمْ، إِلَيْنا مَرْجِعُكُمْ»
🔥ريشهى ظلمها، دنياطلبى انسان است.
«مَتاعَ الْحَياةِ الدُّنْيا»
#درسهای_قرآنی صفحه211
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
✍ امام صادق (ع) میفرمایند: پیوسته در منازل هولناک و سخت سفر آخرت یک صورت زیبا میآید و به انسان دلداری و مژده بهشت و خوشی ها را میدهد. ترس را دور و انسان را مسرور میکند. متوفی میپرسد: تو که هستی که اینگونه هر بار میآیی و مرا خوشحال میکنی؟
میگوید: من آن شادی هستم که در دنیا به برادر مؤمنت رسانیدی.
📚 کتاب از احتضار تا عالم قبر(استاد عالی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شرح_خطبه 1
#قسمت_بیستم
کمال توحید
اخلاص برای اوست
#شادی_مذموم
دسته دیگری از آیات قرآن نیز از شادی، مذمّت نموده؛ شادی های بیهوده ای که بر اساس ضد ارزش هاست. در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره می شود:
✅ قرآن کریم در داستان «قارون» که فردی خودخواه و مغرور بود و شادی های مستانه داشت، از زبان قومش می فرماید:
إِذْ قالَ لَهُ قَوْمُهُ لا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لا یحِبُّ الْفَرِحِینَ
به خاطر بیاور هنگامی که قوم قارون به او گفتند: این همه شادی مغرورانه مکن که خداوند شادی کنندگان مغرور را دوست نمی دارد.
✅ قرآن کریم ضمن بیان عذاب های دوزخیان می فرماید:
ذلِکمْ بِما کنْتُمْ تَفْرَحُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیرِ الْحَقِّ وَ بِما کنْتُمْ تَمْرَحُونَ
این به خاطر آن است که به ناحق در زمین شادی می کردید و از روی غرور و مستی به خوشحالی می پرداختید.
👌مانند شادی به خاطر مخالفت با دستورات پیامبران، کشتن پیامبران، فشار بر محرومان، ارتکاب گناهان و قانون شکنی ها. جالب اینکه در آخر آیه می فرماید: «بِما کنْتُمْ تَمْرَحُونَ» که به معنای شادی به خاطر مطالب بی اساس، یا شدّت فرح، و... است و شدّت فرح نوعاً سر از همه این مسایل درمی آورد.
🔥بنابراین، آنجا که از شادی مذمّت شده به جهت همراه بودن شادی با گناه، غفلت و فساد است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاک پای حیدرم...
🍃🌹السلام علیک
یاعلی این ابیطالب 🍃🌹
خاطره ای از آیت الله صافی:
با تعدادي از خانمها به محضرشون مشرف شديم، ايشون فرمودن: خانمی اجازه خواست عبای منو ببوسه من به ایشون گفتم این عبای من هیچ قداستی نداره، قداست چادرهای شما خیلی بیشتر از عبای من است، چون بود و نبود عبای من خيلي فرقی نمیکنه ولی بود و نبود چادرهای شما خیلی فرق میکنه، هر قدمی که شما با چادر برمیدارید برای شما فضیلت نوشته می شود.🌹 روحشان شاد🖤
فرمايش اين مرجع عاليقدر براي خانمهاي چادری قوًَت قلب است.
لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنى وَ زِيادَةٌ وَ لا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ أُولئِكَ أَصْحابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيها خالِدُونَ «26یونس »
براى آنان كه نيكى كنند، پاداشى نيكوتر (از نظر كيفى) و افزونتر (از نظر كمّى) خواهد بود و بر چهرهى آنان غبار ذلّت و خوارى ننشيند، آنان اهل بهشتند و هميشه در آنجايند.
رهق» به معناى پوشاندن اجبارى است و «قَتَرٌ» به معناى غبار، دود و خاكستر.
اعطاى پاداش زيادتر و مضاعف، با تعبير «زِيادَةٌ»،
امام صادق عليه السلام مىفرمايد: هر چيز اندازهاى دارد، جز اشك كه قطرهاى از آن آتشها را خاموش كند.
سپس فرمود: كسى كه اشكى براى خدا بريزد، چهرهاش تيرگى و خوارى نخواهد ديد. «لا يَرْهَقُ وُجُوهَهُمْ قَتَرٌ وَ لا ذِلَّةٌ»
در بعضى روايات مراد از «زِيادَةٌ» را دنيا گرفتهاند. و روايات بسيارى از اهل سنّت، «زِيادَةٌ» را ملاقات باخدا(والطاف او) دانسته است.
«أَحْسَنُوا»، دامنهى نيكى، شامل عقيدهى نيك، عمل شايسته و گفتار خوب می شود
#درسهای_قرآنی صفحه212
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👇آیه26 یونس
🍁دريافت الطاف الهى، مخصوص نيكوكاران است.
🍁خداوند، هم پاداش عمل را مىدهد و هم تشويق مىكند.
🍁 پاداش نيكوكاران در قيامت، بهترين پاداشهاست.
🍁احسان و نيكى در دنياى زودگذر و فانى، زندگى در بهشت جاودان را بدنبال دارد.
#درسهای_قرآنی صفحه212
➖➖➖
🔸استاد قرائتی
🆔@noor133Qoran
🔴 حكومت او به قيام حضرت مهدي متصل ميشود
🔹 آيت الله سید محسن خرازي ميگويد: «يكي از دوستان به نقل از عده اي از دوستان موثقش فرمود: ما در حدود سالهاي ۴۲ و ۴۳ كه امام خمینی (ره) در تبعيد بودند، خدمت مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ عباس تهراني رسيديم و در مورد امام (ره) با ايشان صحبت كرديم.
🔹 ايشان فرمودند: آيتالله خميني به وطن باز ميگردد و پيش از برگشتن، شاه را از مملكت بيرون ميكند و پس از برگشتن خود، حكومت اسلامي تشكيل ميدهد و بالاخره حكومت او به قيام حضرت مهدي (ارواحنا فداه) متصل ميشود.
📚 آيتالله سيد محسن خرازي، روزنههايي از عالم غيب، ص ۲۵۴