eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.2هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.3هزار ویدیو
591 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5911489937064067444.mp3
1.11M
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۹۴ کلام الله مجید" 🌼💜🌼
💢تجلیل از مجاهدین و ایثارگران💢 [سوره مبارکه نساء آیات ۹۵ و ۹۶] لایَسْتَوِی الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ غَیْرُ اُولِی الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللّهِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجَةً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنی وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ اَجْرا عَظیما افراد باایمانی که بدون بیماری و ناراحتی از جهاد باز نشستند با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهادکردند یکسان نیستند، خداوندمجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند بر قاعدان برتری بخشیده و به هر یک از این دو دسته (به نسبت اعمال نیکشان) خداوند وعده پاداش نیک داده و مجاهدان را بر قاعدان برتری و پاداش عظیمی بخشیده است. دَرَجاتٍ مِنْهُ وَ مَغْفِرَةً وَ رَحْمَةً وَ کانَ اللّهُ غَفُورا رَحیما درجات (مهمّی) از ناحیه خداوند و آمرزش و رحمت (نصیب آنان می‌گردد) و (اگر لغزش‌هایی داشته اند) خداوند آمرزنده و مهربان است. 👇توضیحات👇 منظور از « قاعِدُون » در این جا افرادی هستند که با داشتن ایمان به اصول اسلام، بر اثر نداشتن همّت کافی، در جهاد شرکت نکرده اند، در صورتی که جهاد بر آن‌ها واجب عینی نبوده، زیرا بود، قرآن با این لحن ملایم درباره آن‌ها سخن نمی گفت و در آخرآیه به آن‌ها وعده پاداش نمی داد، بنابراین حتّی در صورتی که جهاد واجب عینی نباشد برتری روشن « مجاهدان » بر « قاعدان » قابل انکار نیست. اگر واجب عینی و به هر حال آیه کسانی را که از روی نفاق و دشمنی از شرکت در جهاد خودداری کرده اند شامل نمی شود، ضمنا باید توجّه داشت تعبیر « غَیْرُ اُولِی الضَّرَرِ » مفهوم وسیعی دارد که تمام کسانی راکه به خاطر نقص عضو، یا بیماری و یا ضعف فوق العاده و مانند آن‌ها قادر به شرکت در جهاد نیستند، استثناء می‌کند. سپس برتری مجاهدان را بار دیگر به صورت صریح تر و آشکارتر بیان کرده می‌فرماید: « خداوند مجاهدانی را که با مال و جان خود در راهش پیکار می‌کنند بر خودداری کنندگان از شرکت در میدان جهاد برتری عظیمی بخشیده » (فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقاعِدینَ دَرَجَةً). ولی در عین حال چون همان طور که گفتیم نقطه مقابل این دسته از مجاهدان افرادی هستند که جهاد برای آن‌ها واجب عینی نبوده و یا این که به خاطر بیماری و ناتوانی و علل دیگر قادر به شرکت در میدان جهاد نبوده اند، لذا برای این که پاداش نیّت صالح و ایمان و سایر اعمال نیک آن‌ها نادیده گرفته نشود به آن‌ها نیز وعده نیک داده و می‌فرماید: « به هر دو دسته (مجاهدان و غیر مجاهدان) وعده نیک داده است » (وَ کُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنی). ولی بدیهی است میان وعده نیکی که به این دو دسته داده شده است فاصله بسیار است، در حقیقت قرآن با این بیان نشان می‌دهد که سهم هر کار نیکی در جای خود محفوظ و فراموش نشدنی است، به خصوص این که سخن از قاعدانی است که علاقمند به شرکت در جهاد بوده اند و آن را یک هدف عالی و مقدّس می‌دانستند ولی واجب عینی نبودن آن مانع از تحقّق بخشیدن به این هدف عالی شده است، آن‌ها نیز به اندازه علاقه ای که به این کار داشته اند پاداش خواهند داشت، همچنین افراد اُولِی الضَّرَرِ (کسانی که به خاطر بیماری و یا نقص عضو در میدان جهاد شرکت نکرده اند) در حالی که با تمام وجود خود به آن علاقه داشته و عشق می‌ورزیده اند نیز سهم قابل ملاحظه ای از پاداش مجاهدان خواهند داشت، چنان که در حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نقل شده که به سربازان اسلام فرمود: « لَقَدْ خَلَفْتُمْ فِی الْمَدینَةِ اَقْواما ماسِرْتُمْ مَسیرا وَ لا قَطَعْتُمْ وادِیا اِلاّ کانُوا مَعَکُمْ وَ هُمُ الَّذینَ صَحَّتْ نِیّاتُهُمْ وَ نَصَحَتْ جُیُوبُهُمْ وَ هَوَتْ اَفْئِدَتُهُمْ اِلَی الْجِهادِ وَ قَدْ مَنَعَهُمْ عَنِ الْمَسیرِ ضَرَرٌ اَوْ غَیْرُهُ: افرادی را در مدینه پشت سر گذاشتید که در هر گام در این مسیر با شما بودند (و در پاداش‌های الهی شرکت داشتند) آن‌ها کسانی بودند که نیّتی پاک داشتند و به اندازه کافی خیرخواهی کردند و قلب‌های آن‌ها مشتاق به جهاد بود ولی موانعی همچون بیماری و زیان و غیر آن آن‌ها را از این کار بازداشت ». ولی از آن جا که اهمیّت جهاد در منطق اسلام از این هم بیشتر است بار دیگر به سراغ مجاهدان رفته و تأکید می‌کند که: « خداوند مجاهدان را بر قاعدان اجر عظیمی بخشیده است » (وَ فَضَّلَ اللّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ اَجْرا عَظیما). 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🌼💜🌼💜🌼💜🌼 🔹اَسی: حزن، اندوه. 🔸این لغت ۷ بار در قرآن کریم ذکر شده است🔸 👇مثالهای قرآنی👇 «فَلا تَأْسَ عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرینَ» (۶۸/مائده)، یعنی: بر قوم کافر غصه مخور. راغب گوید: حقیقت آن تعقیب چیز فوت شده است به حزن و اندوه. «لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلی ما فاتَکُمْ» (۲۳ / حدید)، یعنی: تا بر آنچه از شما فوت شده غُصّه نخورید. «فَکَیْفَ آسی عَلی قَوْمٍ کافِرینَ» (۹۳/اعراف)، یعنی: چگونه بر قوم کافر اندوهگین شوم. 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🌼🌼🌼🌻🌻🌼🌼🌼 🌼 اول صبح بگویید جان رخصت تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ❤️ 💚ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﻣﻮﻻ‌ﯼ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺷَﺮﯾﮏ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡَ ﺍﻹ‌ﻧﺲِ ﻭ ﺍﻟﺠﺎﻥّ ﻋﺠّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓَﺮَﺟَﮏ ﻭ ﺳَﻬَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﻣَﺨﺮَﺟَﮏ💚 🌼 اَللّهُمَّ مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَْبْصارِ، ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دينِكَ، وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنى، وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ، وَ اَجِرْنى مِنَ النّارِ بِرَحْمَتِكَ. اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى، وَ اَوْسِعْ عَلَىَّ فى رِزْقى، وَ انْشُرْ عَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ اِنْ كُنْتُ عِنْدَكَ فى اُمِّ الْكِتابِ شَقِيًّا فَاجْعَلْنى سَعيدًا، فَاِنَّكَ تَمْحُو ما تَشاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَكَ اُمُّ الْكِتاب🌼 🍂♦امام صادق عليه السلام فرموده اند: چه مانع است شما را كه در هر صبح و شام اين دعا را سه مرتبه بخوانيد. 🍃🔅🍃 ⚡از اين دعا استفاده مىشود كه براى اشقيا نيز اميد نجات و سعادت وجود دارد. بنابراين كسى كه توفيق خواندن آن را پيدا نمیكند و ميل به خواندن آن ندارد، بايد بيش از ديگران عنايت به خواندن آن داشته ⚡ 📚بحارالانوار 83 / 267 📒الباقيات الصالحات، امرنهم / 15 🌼🌼🌼🌻🌻🌼🌼🌼
✅حکم نداشتن فرصت کافی برای وضو گرفتن👆 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅سخنرانی تصویری ✅ "حاج آقا عالی" 🔰خاطره ای از آیت الله بهجت که رهبر را متاثر کرد. #استاد_عالی ┄┅═✧❁🌼یازهرا🌼❁✧═┅┄
🌼💜🌼💜🌼💜🌼 ✍چرا سوره توحيد را اخلاص ميگويند؟ 👈نکته اي عجيب 💚چون اين سوره تنها و خالص ، سخن از الله ميگويد. نه حرفي از بهشت دارد و نه جهنم ، نه پيامبران و نه ائمه و نه هيچ جيز ديگر ، خالص خالص معرفي الله است. 💚چه جالب اينکه اين سوره را شناسنامه الله ميگويند ، و جالب تر اينکه الله به عدد ابجد ۶۶ است و تعداد حروف اين سوره هم شصت و شش حرف ميباشد. 💚وجالبتر اينکه 66 بار يا الله گفتن بعد از هرفريضه واجب جهت برآورده شدن حاجات مجرب و بسیار ثواب دارد چه جالب اینکه این سوره را شناسنامه الله میگویند ، و جالب تر اینکه الله به عدد ابجد 66 است و تعداد حروف این سوره هم شصت و شش حرف میباشد. وجالبتر اینکه 66 بار یا الله گفتن بعد از هرفریضه واجب جهت برآورده شدن حاجات بسیار مجرب است. استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و أتوب الیه. امروز سه مرتبه بخوان اگر گناهانت به اندازه کف دریا هم باشد بخشیده میشود. 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
#نهج_البلاغه ✨وَاعْتَبِرْ بِمَا مَضَى مِنَ الدُّنْيَا لِمَا بَقِيَ مِنْهَا، فَإِنَّ بَعْضَهَا يُشْبِهُ بَعْضاً، وَآخِرَهَا لاَحِقٌ بِأَوَّلِهَا، وَکُلُّهَا حَائِلٌ مُفَارِقٌ✨ 💠«از حوادث گذشته براى باقيمانده آينده عبرت گير، چراکه بعضى ازآن شبيه بعضى ديگراست وپايانش به آغازش باز مى گردد و تمام آن متغير و ناپايدار است. 📚 #نامه ۶۹ 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🌼💜🌼💜🌼💜🌼 🌼۱.اولین دستور خدا به انسان: مواظب باش شیطان لباست را نگیرد.۲۷ اعراف 🌼 ۲.اول فرمودحجاب ، دوم فرمود،نماز وزکات................۳۳احزاب 🌼 ۳. دوبار ازحضرت مریم ع تجلیل کرد، هردوبار،فرمود: باحجاب وعفیف بود التی احصنت فرجها ۱۲تحریم و۹۱ انبیاء 🌼 ۴.حضرت زهرا سلام الله علیها: بهترین عبادت برای زن،حفظ حجاب است اللهم صل علی محمدو آل محمدوعجل فرجهم 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🌼💜🌼💜🌼 🔴شبهه شماره 1-فلسفه حجاب چیست؟ونفع حجاب بیشتربه چه گروهی برمی گردد؟ ✅ایجادآرامش روانی درزن ومرد ✅استحکام پیوندخانوادگی👈 برای زنان ومردان مفیداست. ✅استواری اجتماع یعنی محیط اجتماع محیط کاروتلاش وعلم وتحصیل می شود👈نفعش به جامعه برمی گردد. ✅-تقویت امنیت اجتماعی زنان 👈بازبه نفع زن است. ✅حفظ ارزش واحترام زن: حفظ حرمت وشخصیت وکرامت ووقارومتانت زنان 👈این خیلی مهم است.وخیلی آثاروبرکات برای زنان دارد. ✅نجات ازرقابت ناسالم 👈اگرفقط زیبایی جسم مدنظرباشددختران وزنان خانواده های مرفه باانواع واقسام وسایل مختلف خودرازیباجلوه می دهندواین رقابتی ناسالم است👈 پس باحجاب بودن دوباره نفعش به زنان برمی گردد. 🚨حال قضاوت نهایی باشماکه کدام قشرازباحجاب بودن زن بیشترسودمیبرد؟؟ 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼