eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.4هزار عکس
8.4هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5967612699922661533.mp3
903.2K
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۱۱۳ کلام الله مجید" 🍃💖🍃
[سوره مائده آیه ۳۲] مِنْ أَجْلِ ذٰلِکَ کَتَبْنٰا عَلیٰ بَنِی إِسْرٰائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسٰادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمٰا قَتَلَ النّٰاسَ جَمِیعاً وَ مَنْ أَحْیٰاهٰا فَکَأَنَّمٰا أَحْیَا النّٰاسَ جَمِیعاً وَ لَقَدْ جٰاءَتْهُمْ رُسُلُنٰا بِالْبَیِّنٰاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیراً مِنْهُمْ بَعْدَ ذٰلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ به همین جهت، بر بنی اسرائیل نوشتیم که هر کس انسانی را جز به قصاص یا به کیفر فساد در زمین بکشد پس چنان است که گویی همه ی مردم را کشته است، و هر که انسانی را زنده کند (و از مرگ یا انحراف نجات دهد) گویا همه ی مردم را زنده کرده است و البتّه رسولان ما دلایل روشنی را برای مردم آوردند، امّا (با این همه) بسیاری از مردم بعد از آن (پیام انبیا) در روی زمین اسرافکار شدند. 🔹نکته ها👇 در این آیه از کشتن یک نفر به منزله ی کشتن همه ی مردم مطرح شده است. برای توضیح این حقیقت چند بیان و معنا می‌توان عرضه کرد: الف: قتل یک نفر، کیفری همچون قتل همه مردم را دارد. ب: حرمت قتل یک نفر نزد خداوند، به منزله قتل همه ی مردم نزد شماست. ج: قتل یک نفر، بی اعتنایی به مقام انسانیّت است. ه: قتل یک نفر، سلب امنیّت از همه ی مردم است. و: چون انسان‌ها به منزله ی اعضای یک پیکرند، پس قتل یکی قتل همه است. ز: جایگاه دوزخی قاتل یک نفر، جایگاه کسی است که قاتل همه باشد. [۱] ح: قتل یک نفر، زمینه ساز قتل همه است. ط: یک انسان می‌تواند سرچشمه ی یک نسل باشد، پس قتل او به منزله ی قتل یک نسل است. (به نظر می‌رسد این احتمال بهتر است) در روایات می‌خوانیم: «فانی شدن تمام دنیا نزد خدا، از کشتن یک مؤمن آسان تر است». [۲] ص: ۲۸۱ امام صادق علیه السلام فرمودند: «کسی که در موضعی که آب یافت نمی شود، تشنه ای را سیراب کند، مانند کسی است که نفسی را زنده کرده باشد». [۱] طبق آیات و روایات، هدایت وارشاد مردم به راه حقّ، نوعی احیا می‌باشد و گمراه کردن مردم، نوعی قتل است. سوره انفال، آیه ۲۴، دعوت پیامبر را مایه ی حیات مردم می‌خواند: «دَعٰاکُمْ لِمٰا یُحْیِیکُمْ». امام صادق علیه السلام نیز فرمودند: «مَن أخرجها من ضلال الی هدی فکانّما أحیاها و من أخرجها من هدی الی الضّلال فقد قتلها»هرکس نفس منحرفی را هدایت کند او را زنده کرده و هر کس دیگری را منحرف کند او را کشته است. [۲] امام صادق علیه السلام فرمودند: «نجاها من غرق أو حرق أو سَبُع أو عدوّ»مراد از احیای نفس، نجات گرفتاران از غرق وآتش سوزی ودرّنده یا دشمن است. [۳] و در روایت دیگر آمده است: «کسی که به گرسنه ای غذا ندهد، به منزله ی کشتن اوست وغذا دادن، به منزله ی زنده کردن اوست». [۴] امام باقر علیه السلام فرمود: «مسرفان همان کسانی هستند که حرام‌ها را حلال می‌شمرند و خون‌ها را می‌ریزند». [۵] --------------- [۱]: ۱). کافی، ج۷، ص۲۷۱. [۲]: ۲). بحار، ج۱۰، ص۳۸۲. این حدیث را در شب جمعه آخر ماه رمضان ۱۳۷۹ می‌نویسم که روز جمعه اش روز قدس است و در حالی که تلویزیون صحنه‌های دلخراشی از کشتن مسلمانان بی پناه فلسطین را به دست صهیونیست‌ها نشان می‌دهند. [۱]: ۱). مکارم الاخلاق، ص۱۳۵. [۲]: ۲). کافی، ج۲، ص۲۱۰. [۳]: ۳). تفسیر برهان. [۴]: ۴). کافی، ج۲، ص۲۰۴. [۵]: ۵). تفسیر نورالثقلین. 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🍃💖🍃🍃💖🍃 🔹إِلٰه: معبود. مصدر آن بمعني عبادت و حيرت آمده و اله مثل فعال مصدر بمعني مفعول (مألوه) است (قاموس) گويند: «اله يأله: عبد» از باب منع يمنع (مفردات) و گويند: اله الها: تحير» از باب علم يعلم (اقرب الموارد). پس اگر آنرا از اله بمعني تحيّر بگيريم، خدا را از آنجهت اله گويند كه عقول در درك ذات او متحيّر است و اگر از اله بمعني عبادت بگيريم، از آنجهت اله گوئيم كه او معبود است. راغب در مفردات گويد: حق آن بود كه اين كلمه جمع بسته نشود چون سواي خدا معبودي نيست، ليكن عرب باعتقاد خود كه معبودهائي هست آنرا جمع بسته و گفته اند: آلهة. اين كلمه در قرآن دو محلّ استعمال دارد يكي در بارۀ ذات باري تعالي مثل «وَ إِلٰهُكُمْ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ لٰا إِلٰهَ إِلّٰا هُوَ الرَّحْمٰنُ الرَّحِيمُ» بقره: ۱۶۳ ديگري در بارۀ معبودهاي دروغين كه همه ي آنها را در مقام ذم و انكار نقل كرده است نظير «الَّذِينَ يَجْعَلُونَ مَعَ اللّٰهِ إِلٰهاً آخَرَ فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ» حجر: ۹۶ و نظير «أَ إِنَّكُمْ لَتَشْهَدُونَ أَنَّ مَعَ اللّٰهِ آلِهَةً أُخْريٰ» انعام: ۱۹ از آيۀ «وَ مٰا كٰانَ مَعَهُ مِنْ إِلٰهٍ إِذاً لَذَهَبَ كُلُّ إِلٰهٍ بِمٰا خَلَقَ … » مؤمنون: ۹۱ روشن ميشود كه معبود بايد خالق باشد و جز خالق كسي حق ندارد معبود باشد فلذا معبود يكي است. 📗کتاب قاموس قرآن 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🌼💜🌼💜🌼 🌼 اول صبح بگویید جان رخصت تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ❤️ 💚ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﻣﻮﻻ‌ﯼ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺷَﺮﯾﮏ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡَ ﺍﻹ‌ﻧﺲِ ﻭ ﺍﻟﺠﺎﻥّ ﻋﺠّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓَﺮَﺟَﮏ ﻭ ﺳَﻬَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﻣَﺨﺮَﺟَﮏ💚 🌼 اَللّهُمَّ مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَْبْصارِ، ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دينِكَ، وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنى، وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ، وَ اَجِرْنى مِنَ النّارِ بِرَحْمَتِكَ. اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى، وَ اَوْسِعْ عَلَىَّ فى رِزْقى، وَ انْشُرْ عَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ اِنْ كُنْتُ عِنْدَكَ فى اُمِّ الْكِتابِ شَقِيًّا فَاجْعَلْنى سَعيدًا، فَاِنَّكَ تَمْحُو ما تَشاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَكَ اُمُّ الْكِتاب🌼 🍂♦امام صادق عليه السلام فرموده اند: چه مانع است شما را كه در هر صبح و شام اين دعا را سه مرتبه بخوانيد. 🍃🔅🍃 ⚡از اين دعا استفاده مىشود كه براى اشقيا نيز اميد نجات و سعادت وجود دارد. بنابراين كسى كه توفيق خواندن آن را پيدا نمیكند و ميل به خواندن آن ندارد، بايد بيش از ديگران عنايت به خواندن آن داشته ⚡ 📚بحارالانوار 83 / 267 📒الباقيات الصالحات، امرنهم / 15 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🍃💖🍃🍃💖🍃 ادامه لیست گناهان صغیره: 👇 ۱۳- روزه گرفتن در ایـام مـمنـوعـه . روزۀ عید فطر و قربان حرام است، و نیز روزی را که انسان نمی داند آخر شعبان است، یا اول رمضان، اگر به نیت اول رمضان روزه بگیرد حرام می باشد. ۱۴- سفـرکردن به تنهایی چه مرد باشد و چه زن، مکروه است، اما سفر زن بدون اجازه شوهر، سفر فرزند بدون رضایت والدین، و سفر برای معصیت حرام است. 👈اهل سنت، سفر زن بدون همراه داشتن یک محرم را هم حرام می دانند. ولی شیعه حضور محرم در سفر برای زن را ضروری ندانسته و دو شرط ✌️: رضایت شوهر و وجود امنیت حریم عفاف برای زن در سفر را کافی می داند. ۱۵-- جدال، زبان درازی کردن و یک به دو کردن ! یعنی نزاع . ستیزه . مجادله و مشاجره ٔ لفظی . گفت و شنودی که از روی عصبانیت صورت گیرد. این امر بین هرکس باشد زشت است اما بین همسران، زشت تر !😔 👈جدال، انواعی دارد: اگر به قصد احقاق حق و ردّ باطل انجام گیرد، اشکال ندارد و پسندیده است. اما اگر به قصد اظهار فضل و چیرگى بر طرف مقابل و با هدف به زانو درآوردن طرف و رسوا کردن او و مانند آن انجام گیرد، یا آنکه مستلزم ترک واجبى گردد؛ بلکه هر بگو مگویى که فاقد هدف صحیح و اظهار حق باشد، حرام است❌ جدال، هم از محرمات احرام و هم از محرمات اعتکاف شمرده شده است. ⚠️ ✅ برخى گفته‌اند: با اینکه چنین جدالی، مطلقا حرام است، لیکن شمردن آن از محرمات حج و اعتکاف، از جهت تشدید حرمت آن در حج و اعتکاف است، چنانکه حرمت و کراهت جدال در حال روزه شدت مى‌یابد. 👈جدال مکروه، هم داریم و آن جدالی است که فاقد نفعى دینى است؛ لیکن احتمال مى‌رود بحث به ارتکاب رفتارى قبیح (مانند کتک کاری) کشیده شود.⚠️ ادامه دارد 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃 🌀 امر به معروف و نهی از منکر: 🌀با بودن ۴ شرط، امر به معروف و نهی از منکر واجب می شود: ✔️ ١ ــ علم به معروف و منکر: چیزی را که می خواهد به دیگری امر کند و وادارد که بجا آورد، باید یقین به واجب بودنش داشته باشد. مثل اینکه از ضروریات دین یا موارد اتفاق تمام علما و مجتهدین باشد و اگر مسئله اختلافی باشد، امر به آن واجب نیست. زیرا ممکن است کسی که آن را ترک می کند، از کسی که آن را واجب نمی داند کند. و نیز در صورتی که احتمال دهد ترک کنندۀ واجب، عذر شرعی یا عقلی داشته واجب نیست به آن امر کند. و همچنین در نهی از منکر، باید حرام بودن چیزی که می خواهد از آن نهی کند، مسلّم باشد. مثلاً اگر ببیند کسی غیبت مسلمانی را می کند و احتمال دهد این غیبت نزد او از مواردی است که شرعاً اذن داده شده، نهی کردنش واجب نیست، بلکه اگر موجب او شود، جایز نیست. بالجمله چیزی را که می خواهد به آن امر کند باید معروف بودنش را بداند. و چیزی را که می خواهد از آن نهی کند، منکر بودنش مسلّم و قطعی باشد. ✔️ ٢ ــ احتمال فایده و اثر بر امر و نهی باشد. پس اگر یقین دارد که امر و نهیش فایده ندارد واجب نیست.از حضرت صادق «علیه السّلام» پرسیده شد از معنی فرمایش پیغمبر اکرم «صلّی اللّه علیه و آله» که برترین اقسام ، گفتن کلمۀ حقّی نزد پیشوای ستمکار است. امام «علیه السّلام» فرمود: «در موردی است که امر کند او را بعد از شناسائی و از او هم بپذیرد و اگر می داند نمی پذیرد پس نگوید» ١. و ظاهر این حدیث آن است که گمان به تأثیر داشته باشد. و نیز می فرماید: «امر به معروف و نهی از منکر باید نسبت به مؤمن پندپذیری باشد تا پند گیرد، یا جاهل دانش طلبی باشد تا دانا شود. امّا صاحب قدرتی که حاضر به پند شنیدن و یاد گرفتن نیست پس لازم نیست او را امر و نهی کرد (چون فایده ندارد) ٢». ✔️ ٣ ــ کسی که معروف را ترک کرده یا منکر را مرتکب شده، در ترک واجب یا فعل حرام، مُصِرّ و مستمرّ باشد پس اگر از کار خود پشیمان شده و از آن معصیت دست برداشته، امر و نهی او ساقط است و جمعی از فقها فرموده اند: در صورتی که نشانۀ پشیمانی از او ظاهر باشد و عزم بر ترک آن گناه هویدا گردد، باز هم ساقط است. هرچند ترک حرام یا فعل واجب از آن شخص معلوم نباشد. ✔️ ۴ ــ مفسده و ضرری بر امر و نهی نباشد. بنابراین اگر در امر به معروف یا نهی از منکری گمان ضرری بر جان، یا آبرو، یا مال خود، یا مسلمانی داده شود، وجوبش می شود. امّا حدیثی که رسیده: «گرامی ترین شهیدان کسی است که سخن حقی نزد ظالمی بگوید و آن ظالم او را بکشد» حمل شده در صورتی که ابتدا، ظنّ ضرر و مفسده نداشته بلکه گمانش این است که ضرری متوجّهش نیست پس حق را می گوید و کشته می شود. 🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #خاطرات رهبر انقلاب از شهدای دولت👇 #شهید_موسی_کلانتری 🖇✂️🖇✂️🖇✂️🖇✂️🖇 پ.ن: رهبر انقلاب خطاب به #مسئولین میفرمایند: #میان_مردم_بروید، با مردم بی‌واسطه مرتبط بشوید، از مردم بشنوید؛ این از کارهای بسیار مهم است. گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، هرچند آن گزارش‌ها صادقانه باشد، امّا خیلی تفاوت می‌کند با آنچه انسان در مواجهه‌ی با مردم و رفتن در میان مردم مشاهده می‌کند و می‌بیند 📕۱۳۹۶/۰۵/۱۲ 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
haghighat asar gonah.ali.mp3
2.76M
🔹حقیقت آثار گناه... 🍂حجت الاسلام عالی ☄حتما بشنوید☄ 🍃💖🍃
💠💠💠💠💠 سوره مریم را که باز میکنی ؛ دنیایی سراسر از شگفتی میبینی... از دعای حضرت زکریا برای درخواست فرزند در نهایت پیری و نازایی تا تولد بدون پدر حضرت عیسی و سخن گفتن در گهواره ی او و... اما نکته ی جالب اینجاست ---> قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ ۖ <--- پرودگارت گفت ، این کارها نزد من بسیار آسان است... (سوره مریم آیه ۲۱) یعنی خداوند شگفت انگیزترین کارها برای ما را، آسان ترین کارها برای خود میداند و جالب اینجاست این جمله را چندین بار تکرار میکند تا همواره به تو اطمینان دهد که: آنچه توسخت ودشوارومحال می پنداری؛ نزد خداوند سختی و دشواری ای ندارد. پس به قدرتش اعتماد کن، بر او توکل کن ؛ بی شک او تو را به سر منزل مقصودت خواهد رساند... 💠💠💠💠💠💠
🏴 🏴 السَّلامُ عَلیکَ أیُّها العَبدُ الصالِحُ یا میثمَ بنَ یحیی التّمار المطیعُ لِله ولِرسوله و لأمیرالمؤمنین علیهم السلام. ▪️ سلام بر تمار فدائی اهلبیت علیهم السلام. 🏴 شهادت میثم تمار فدائی اهلبیت علیهم السلام تسلیت باد. 🏴 🏴 مشابهت های و ✍ بین سلمان فارسی و میثم نهروانی مشابهت هایی وجود دارد از جمله: 1⃣ سلمان برده یکی از زنان یهودی در مدینه بود که پیامبر(ص)او را خرید و آزاد کرد و میثم نیز برده یکی از زنان بنی اسد بود که علی(ع) او را خرید و آزاد کرد. 2⃣ سلمان به حدی به پیامبر نزدیک شد که از اهل بیت پیامبر به شمار می رفت و سلمان محمدی شد، میثم نیز به حدی به علی(ع) نزدیک شد تا یکی از مقرب ترین مردم نزد امام و گنجینه اسرار علی(ع) شد. 3⃣ سلمان علم را از پیامبر(ص)فراگرفت و یکی از عالم ترین اصحاب او شد، میثم علم را از علی(ع) فرا گرفت و یکی از فقیه ترین و عالم ترین اصحاب او شد. 4⃣ سلمان اولین ایرانی مسلمان در مدینه بود و میثم اولین آزاد شده ایرانی در کوفه به دست علی(ع) بود. 5⃣ سلمان مدت کوتاهی با پیامبر زیست (حدود 10 سال) و میثم نیز حدود 4 سال با امام در کوفه بود. ولی هر دو عارف به علوم خاصه بودند که در زمان کوتاهی فرا گرفتند و هر دو عروج معشوق خود را به چشم دیدند.  📖من اعلام الصحابه و التابعین، ج 6، ص89. ⚫️⚫️⚫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری زیبا ☘ گوشه ای از نماز آیت الله بهجت (ره) 🍃💖🍃🍃💖🍃
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🍃💖🍃🍃💖🍃 #حفظ_قرآن 💠 توصیه های مهم به والدین در خصوص حفظ کودکان و خردسالان 1. تلاش کنید زمینه ی منا
🍃💖🍃🍃💖🍃 💠 اصول کار آمدی و اثر بخشی مرورها 1. نظم و استمرار 2. مرور از حفظ 3. تلاوت محفوظات از روی مصحف 4. توجه به معانی آیات 5. توجه به نام سوره 6. توجه به شماره آیات 7. مدیریت رفع خطاها 8. اولویت بندی محفوظات در مرور 9.کنترل خیال در هنگام مرور 10. مرور با پرده صوتی پایین 11. تجسم تصویر آیات 12.تمرکز هنگام مرور 13. مرور با محوریت سوره 14. استراحت ذهنی 15. مرور آهنگین یا ساده 16. سرعت مناسب تلاوت هنگام مرور 17. تقدیم ثواب تلاوت به ائمه و اولیای الهی 18. رعایت آداب تلاوت 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
☇ 🌺🍃بســم اللہ الرحمـن الرحیـم ‌
4_5969864499736346757.mp3
883.1K
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۱۱۴ کلام الله مجید" 🍃💖🍃
[سوره مائده آیه ۳۹] فَمَنْ تٰابَ مِنْ بَعْدِ ظُلْمِهِ وَ أَصْلَحَ فَإِنَّ اللّٰهَ یَتُوبُ عَلَیْهِ إِنَّ اللّٰهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ پس هرکه بعد از ظلمش توبه کند و (کارهای فاسد خویش را) اصلاح کند، قطعاً خداوند توبه او را می‌پذیرد، همانا خداوند، آمرزنده ی مهربان است. 🔸نکته ها👇 در اسلام، مجازات در کنار ارشاد و تربیت و رحمت است. در آیه ی قبل، کیفر سارق بیان شد، اینجا دعوت به توبه به درگاه خدای غفور و اصلاح بدی هاست که سبب می‌شود تا خداوند لطفش را به بنده باز گرداند. اگر سارق پیش از دستگیری توبه کند و مال را پس دهد، هم در دنیا بخشیده می‌شود و هم در آخرت، [۱] ولی پس از دستگیرشدن، حد اجرا می‌شود ونقش توبه تنها برای قیامت است. در حدیث آمده است: سارقی که دستش قطع شده بود، از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله پرسید: آیا برای من راه توبه باز است؟ فرمود: آری! تو امروز (که حدّ بر تو جاری شد، ) مثل همان روزی هستی که از مادر متولّد شدی! [۲] 🔹پیام ها👇 ۱-برای انسان خطاکار، همیشه راه بازگشت و اصلاح، باز است. «فَمَنْ تٰابَ» ۲-توبه، تنها یک ندامت درونی نیست؛بلکه باید همراه با جبران مفاسد گذشته باشد. «وَ أَصْلَحَ» ۳-اگر انسان توبه کند، خداوند هم توبه او را می‌پذیرد. «یَتُوبُ عَلَیْهِ» ۴-سرقت، ظلم به خود و جامعه و تجاوز به امنیّت جامعه است. «بَعْدِ ظُلْمِهِ» ۵-مجرمان را باید به راه خدا دعوت و امیدوار کرد. فَإِنَّ اللّٰهَ یَتُوبُ... غَفُورٌ، رَحِیمٌ --------------- [۱]: ۱). کافی، ج۷، ص۲۵۰. [۲]: ۲). تفسیر المیزان. 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🍃💖🍃🍃💖🍃 🔸اللّٰه: علم (اسم) خداوند تبارك و تعالي است، بعضي گويند اصل آن اله است، همزه اش حذف شده و الف و لام بر آن اضافه گشته و لام در لام ادغام گرديده است، صاحب قاموس گويد: اصحّ آنست كه علم غير مشتقّ است. بايد دانست: در اين كلمه صفت بخصوص از صفات حق تعالي منظور نيست و آن فقط علم ذات باري است، ولي التزاما بجميع صفات خدا دلالت دارد و شايد از اين جهت گفته اند: اللّٰه نام ذات واجب الوجودي است كه جامع تمام صفات كمال است. اين لفظ مبارك مجموعا دو هزار و هفتصد و دو بار در قرآن مجيد آمده است پنج بار «اللّهم» و بقيّه «اللّٰه» (المعجم المفهرس). وجود حق تعالي و توحيد او اساس دين مبين اسلام و تمام اديان آسماني است، هيچ ديني و هيچ دانشمندي، موقعيّت و عظمت و وجود و صفات خدا را مانند قرآن تعريف نكرده و نشان نداده است. 📗کتاب قاموس قرآن 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🌼💜🌼💜🌼 🌼 اول صبح بگویید جان رخصت تا که رزق از کرم سفره ارباب رسد ❤️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ❤️ 💚ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﻣﻮﻻ‌ﯼ ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺐَ ﺍﻟﻌﺼﺮ ﻭ ﺍﻟﺰﻣﺎﻥ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ ﻋﻠﯿﮏ ﯾﺎ ﺷَﺮﯾﮏ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﯾﺎ ﺍﻣﺎﻡَ ﺍﻹ‌ﻧﺲِ ﻭ ﺍﻟﺠﺎﻥّ ﻋﺠّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓَﺮَﺟَﮏ ﻭ ﺳَﻬَّﻞَ ﺍﻟﻠﻪ ﻣَﺨﺮَﺟَﮏ💚 🌼 اَللّهُمَّ مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الاَْبْصارِ، ثَبِّتْ قَلْبى عَلى دينِكَ، وَ لا تُزِغْ قَلْبى بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنى، وَ هَبْ لى مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ، وَ اَجِرْنى مِنَ النّارِ بِرَحْمَتِكَ. اَللّهُمَّ امْدُدْ لى فى عُمْرى، وَ اَوْسِعْ عَلَىَّ فى رِزْقى، وَ انْشُرْ عَلَىَّ مِنْ رَحْمَتِكَ، وَ اِنْ كُنْتُ عِنْدَكَ فى اُمِّ الْكِتابِ شَقِيًّا فَاجْعَلْنى سَعيدًا، فَاِنَّكَ تَمْحُو ما تَشاءُ وَ تُثْبِتُ وَ عِنْدَكَ اُمُّ الْكِتاب🌼 🍂♦امام صادق عليه السلام فرموده اند: چه مانع است شما را كه در هر صبح و شام اين دعا را سه مرتبه بخوانيد. 🍃🔅🍃 ⚡از اين دعا استفاده مىشود كه براى اشقيا نيز اميد نجات و سعادت وجود دارد. بنابراين كسى كه توفيق خواندن آن را پيدا نمیكند و ميل به خواندن آن ندارد، بايد بيش از ديگران عنايت به خواندن آن داشته ⚡ 📚بحارالانوار 83 / 267 📒الباقيات الصالحات، امرنهم / 15 🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼💜🌼
🍃💖🍃🍃💖🍃 شيخ كلينى از روايت كرده: از قرائت "اذا زلزلت الارض زلزالها" خسته نشويد، زيرا هر كه اين سوره را در نمازهاى مستحب خود بخواند حق تعالى هرگز بر او آسيب نرساند، و با زلزله نميرد، و به صاعقه و آفتى از آفات دچار نشود، و در وقت مردن او فرشته اى بزرگوار از نزد حق تعالى بر او نازل گردد، و بالاى سر او بنشيند و بگويد: «اى ملك الموت نسبت به ولى اللّه ،نرمى و مدارا داشته باش، زيرا او بسيار مرا ياد مى كرد» تا آخر خبر، و در آخر خبر آمده است: پرده از پيش چشمش برداشته شود، و منازل خود را در ببيند. و به نرم ترين صورت ، قبض روح شود، و روح او را هفتاد هزار مشايعت كنند، كه به سوى بهشت بالا ببرند. 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
🌼گناهان صغیره دیگری نیز وجود دارد ولی به جهت طولانی نشدن مطلب، به همین اندازه اکتفا میکنم. 🙄شاید بشود گفت هر گناهی که در زمره گناهان کبیره نیامده باشد، گناه صغیره محسوب میشود. 👈قبل از بررسی لیست گناهان کبیره، خوب است ابتدا ببینیم چرا این گناهان، کبیره نامیده شده اند و فرقشان با گناه صغیره چیست؟❓🤔 پاسخ : 👇 ⬅️ حضرت امام خمینى ( ره ) در تحریرالوسیله شش معیار را براى تشخیص گناه کبیره معرفى کرده اند که عبارتند از : ۱- هر گناهى که در شرع وعده آتش دوزخ و یا مجازات براى آن داده شده است . ۲- هر گناهى که در شرع با شدّت و تهدید از آن نهى شده است . ۳- هر گناهى که از منظر آیات و روایات همسنگ و یا بزرگتر از سایر گناهان کبیره معرفى شده است .مثل فتنه (ايجاد آشوب و سلب آسايش عمومی و يا فردی مردم، ايجاد دو دستگی ميان مردم و يا ايجاد اختلاف ميان دو شخص) كه در قرآن كريم شديدتر از قتل دانسته شده است. ۴- هر گناهى که عقل به کبیره بودن آن اذعان کند . ۵- هر گناهى که در عرف مسلمانان، کبیره تلقّى گردد . ۶- هر گناهى که روایات به کبیره بودن آن تصریح نمایند . ⬅️ امور زیر را هم، دیگران بعنوان ملاک گناه کبیره ذکر کرده اند: الف) هر گناهی که در اسلام برای آن «حدّ» تعیین شده است، مثل شرابخواری، زنا و ... . ب) هر گناهی که بیانگر بی اعتنایی و بی حرمتی به دین و مقدّسات دینی است. ادامه دارد 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃
✅ آیا داشتن مرجع تقلید برای هر مسلمان واجب است؟ 🔵احکام شرعی مورد نیاز 🍃💖🍃🍃💖🍃🍃💖🍃