21.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙معنای «قتیل العبرات» در بیان آیت الله العظمی جوادی آملی
#محرم
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جایگاه امام حسین علیه السلام در مقایسه با امامان مذاهب اربعه اهل سنت از نگاه دکتر محمدطاهر قادری، از رهبران بزرگ بریلویه پاکستان
«همه امامان اهل سنت فدای خاک پای امام حسین علیه السلام هستند...»
ميکنم.»
#عاشورا
#امام_حسین
📢 مراقبۀ خاص محرّم، مراقبۀ اجابت دعوت سیّدالشُّهداست.
◼️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«ما یک مراقبات عمومی داریم، یک مراقبات خاص داریم، مثلاً ماه رمضان، ماه محرّم، دهه ذیحجّه، هر کدام مراقبۀ خاص دارد. شب جمعه و سَحَر جمعه هم مراقبات مخصوص به خود دارد.
مراقبۀ محرّم، مراقبۀ اجابت دعوت سیّدالشُّهداست. ما باید مراقبه کنیم ببینیم چهقدر اجابت کردیم و به همراهیِ آن حضرت رسیدیم یا نه؟ در زیارت رجبیّه آمده «لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّهِ إِنْ كَانَ لَمْ يُجِبْكَ بَدَنِي عِنْدَ اسْتِغَاثَتِكَ وَ لِسَانِي عِنْدَ اسْتِنْصَارِكَ فَقَدْ أَجَابَكَ قَلْبِي وَ سَمْعِي وَ بَصَرِي». آیا واقعاً قلب ما اجابت کرده یا خیر؟ آیا گوش ما دعوت حضرت حق را شنیده و به سمع رسیدیم؟ بَصَر ما عاشورا را دیده و به شهود عاشورا و به رؤیت آن دعوت رسیدیم؟ آیا حقیقت آن دعوت و آن ندایی که در عالَم هست را شنیدیم؟ این ندا تعطیل نشده. ندای حضرت هنوز هم در عالَم جاری است و خواهد بود؛ آیا به آن جذبهها رسیدیم یا نه؟ و آیا این اجابتها ما را به عاشورا رسانده است یا خیر؟
سعی کنید پایتان را از کشتی حضرت
سیدالشهـدا علیهالسلام بیرون نگذارید
و دائمــاً به امری از امور دستگاه امـام
حسیـــن علیهالسلام مشغول باشید تا
بواسطه آن از همه شیعیـان دستگیری
شود والا حسـاب و کتـاب آن طـرف،
قیــامــت دقیقتر از این حـرفهاست.
#آیتاللـهبهــاءالــدینی
#امام_حسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و این رسمی است که پس از گذشت ۱۵ قرن، تا زمان ظهور ادامه پیدا خواهد کرد... نمیشود ملت امام حسین (علیه السلام) بود و به انتقام اعتقاد نداشت، نمیشود ملت امام حسین (علیه السلام) بود و در اندیشه بلند جاودانه شدن نبود، نمیشود ملت امام حسین (علیه السلام) بود به پیروزی خون بر شمشیر باور نداشت... این راه پرخون تا روز بازپسین و تبلور آن یگانه نجاتبخش ادامه خواهد داشت و خونها پای این درخت ریخته شود تا تناور گردد.... ما اما کجای این معادله قرار داریم و در کدام نقطه از مسیر تعریف شده هستیم....
30.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راهکاری ساده برای بالاترین سود دنیا
🔺️ «به برکت عزاداری های سیدالشهدا علیه السلام بهترین دعایی که میتوانیم بکنیم این است که...»
▪️ تاثیر معرفت و نیت خالصانه در رشد و تعالی انسان در بیانات آیتالله مصباح یزدی(قدس سره)
حسین علیه السلام معیار خوشبختی و بدبختی
🏴پيامبر صلي الله عليه و آله:
بى اُنذِرتُم وَ بِعَلىِّ بنِ أبى طالِبِ اهْتَدَيتُم... وَ بِالْحَسَنِ اُعْطيتُمُالإْحسانُ وَ بِالْحُسَينِ تَسعَدونَ وَ بِهِ تَشقونَ ألا وَ إنَّ الْحُسَينَ بابٌ مِن أبوابِ الْجَنَّةِمَن عاداهُ حَرَّمَ اللّه ُ عَلَيهِ ريحَ الْجَنَّةِ؛
▪️پيامبر صلي الله عليه و آله:
به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه السلام هدايت مى يابيد و به وسيله حسن احسان مى شويد و به وسيله حسين خوشبخت مى گرديد و بدون او بدبخت.
بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى كند.
مأة منقبة، ص 22
به عشق ارباب، لات بازی تعطیل!
▪️خدا چهقدر بندههای خود را دوست دارد که مقدر فرموده حتی از راه شهادتِ عزیزترین بندگان خود، هرچه بیشتر بندگان گنه کار او آمرزیده شوند؛ بندگانی که تنها از همین راه هدایت میشوند و از راه دیگری نمی توانند استفاده کنند.
▪️شما اگر ندیدید، حتماً شنیدید، کسانی بودند که انواع معاصی را مبتلا بودند، انواع معاصی که ما نمی توانیم تصور درستی از آن داشته باشیم و آخر عمرشان به خاطر ارادت به سیدالشهداء (علیه السلام) و خدمت به دستگاه سیدالشهداء (علیه السلام) موفق شدند توبه کنند و آمرزیده شوند.
▪️در جریان انقلاب، یکی از کسانی که نقش مهمی داشت، مرحوم طیب بود. من که از نزدیک ایشان را ندیده بودم و نمی شناختم، اما می گفتند ایشان رئیس داش های تهران بود.
▪️[میدانید که] برای داشهای آن زمان، مخصوصاً زمان شاه، مشروب خواری چیز عادی بود، مثل آب خوردن بود، و خیلی کارهای دیگر [هم عادی بود].
▪️مرحوم طیب خصوصیتی که داشت، عشق به سیدالشهداء(علیهالسلام) بود. در دهه محرم، همه این کارهای او تعطیل می شد، یعنی گناهان را کنار می گذاشت. در آن دهه هرچه برای او میسر بود از عزاداران سیدالشهداء(علیه السلام) پذیرایی می کرد و مهم ترین دستهای که در تهران راه میافتاد دسته طیب بود.
▪️ایشان راهش این نبود که بیاید قم، در حوزه علمیه درس امام(قدس سره) برود و از این راه به کمال برسد. راهش این نبود و هیچ وقت نمی آمد. آن کاری که داشت و آن شغل و آن محیطی که داشت اینگونه ایجاب نمی کرد.
▪️حتی شرایط محیطش ایجاب نمی کرد که برود چهارتا مسئله نماز و روزه خود را یاد بگیرد؛ [فضای داش ها] فضای دیگری است. آن ها عالمی دارند، «داداشم، مخلصتم، کرتیم». اصلاً حساب ارزشهای ما و این حرف ها نیست، یک حساب دیگری است، یک عالم دیگری است.
▪️آن وقت، در آن شرایط، چیزی که برای او میسر بود و خدا به او داده بود، عشق به سیدالشهداء(علیه السلام) بود. همین که ماه محرم می رسید، همه چیز در دستگاه طیب تعطیل می شد. دستگاه که می گویم، نه خیال کنید که مثلاً به اندازه یک خانه، [نه!] روزی صدها نفر سر سفره طیب غذا می خورند، خیلی آدم دست بازی بود. در محرم همه دستگاه او در خدمت سیدالشهداء(علیه السلام) بود. دسته طیب که راه می افتاد، همه می آمدند تماشا، خیابان، تا میدان پر می شد.
▪️منظورم این است که خدا این گونه بندهها را داشته، می داند راه این ها فقط عشق به سیدالشهداء(علیه السلام) هست. از راه همان داش بودنشان [به سمت سیدالشهدا(علیه السلام) می روند.]
▪️اگر سیدالشهداء(علیه السلام) به شهادت نرسیده بود، این ها از چه راهی می توانستند به بهشت بروند؟ از چه راهی می توانستند به رحمت الهی نائل شوند؟ خدا دلش نمی خواهد بندگانش بسوزند، پس هر راهی ممکن باشد را باز کرده تا هر کسی هر چه می تواند حتی به اندازه یک قدم به رحمت او نزدیک شود.
🔺️ حکایت آیت الله #مصباح_یزدی(قدس سره) راه ویژه خدا برای هدایتِ گناهکاران، ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
#حکایت_ها
#محرم
#توبه
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹روایت رهبر معظم انقلاب از ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن الحسن(علیهماالسلام)
🔴وظیفه هیئات حسینی در مواجهه با هنجارشکنان
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از مهمترین کارویژههای مناسک، شعائر و آداب و رسوم دینی، «زنده نگهداشتن روح دینداری» و «فلسفه ایمان» و «توجه دادن به رسالت اصلی دین و دینداران» است.
به عنوان مثال، بزرگداشت عزای اباعبدالله الحسین به عنوان یکی از بزرگترین نمودهای اجتماعی شیعیان، فینفسه هدف نبوده و نباید باشد. تشیّع از نخستین سالهای بعد از واقعه عاشورا، در قالب عزاداری محرم و صفر، کوشیده است «اسلام ناب» و «رسالت اصلی دین» و «پیام اصلی نهضت حسینی» را زنده نگه دارد.
اما در طول تاریخ تشیّع زمانهایی را شاهدیم که شیعیان و حتی رهبران فکری تشیّع از فلسفه عزاداری و روح مناسک اجتماعی شیعی فاصله گرفته و «عزاداری» فینفسه ارزش پیدا کرده! و به یک عادت و رسم سنتی تبدیل شده است؛ بدون آنکه حرکتی ایجاد کند و جامعه را به روح اصلی خود و به آرمانها و قلههای فرهنگی خود نزدیک نماید.
امام حسین علیه السلام به صراحت میگوید برای اقامه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است. اما مع الاسف، در روزهای اخیر شنیده میشود که برخی از اربابان مجالس حسینی و ذینفوذان در میان هیئات عزاداری چنین میگویند که در ایام عزاداری اباعبدالله با کسی کاری نداشته باشید! بگذارید مردم راحت باشند! هر کس هر طور دوست دارد به عزاداری بپردازد یا در حاشیه دستجات سینهزنی حضور یابد!: مکشفه، محجبه، لخت، پوشیده، همراه با سگ، بدون سگ، مست، هوشیار. مهم این است که در زیر خیمه اباعبدالله بیاید!
اما باید بدانیم که چنین نگاهی ظرفیت و زمینه یک انحراف بزرگ را دارد. درست است که عموم مردم و هیئات عزاداری سیدالشهداء قانوناً و حتی اخلاقاً «نمیتوانند» جلو حضور چنان افرادی را بگیرند؛ اما «میتوانند» و «میباید» در فرض مشاهده چنان افرادی، بلافاصله و بدون هیچ درنگی، به جای (یا در کنارِ) پرداختن به امور مستحبی چون سینهزنی و عزاداری و سخنرانی و گریه کردن بر اباعبدالله، به وظیفه واجب خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و زشتی و نادرستی رفتار چنان افرادی را به آنان گوشزد نمایند و آنان را با رسالت و پیام اصلی قیام حسینی آشنا کنند. این کمترین وظیفه همه هیئات حسینی است.
مگر نه اینکه خود اباعبدالله به صراحت فرمودند:
«إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِي أُمَّةِ جَدِّي ص أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ؛ (مناقب، ج4، ص89)
من فقط براي اينكه جامعه اسلامي را اصلاح كنم قيام كردهام. اراده دارم تا امر به معروف و نهي از منكر كنم.»
#عاشورا
#امام_حسین