495-zokhrof-ta-1.mp3
5.32M
صوت تفسیر قران کریم صفحه ۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین استاد قرائتی
بخش اول
#تفسیر
#احادیث_شان_نزول
#ترجمه_تصویری_قران_کریم
https://eitaa.com/noore1
495-zokhrof-ta-2.mp3
5.88M
صوت تفسیر قران کریم صفحه ۴۹۵
بخش دوم
حجتالاسلام والمسلمین استاد قرائتی
#تفسیر
#احادیث_شان_نزول
#ترجمه_تصویری_قران_کریم
https://eitaa.com/noore1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت ترتیل قرآن کریم صفحه ۴۹۵
همراه نگارش اسان
استاد پرهیزکار
#تفسیر
#احادیث_شان_نزول
#ترجمه_تصویری_قران_کریم
https://eitaa.com/noore1
15.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ترجمه تصویری قرآن کریم صفحه ۴۹۵
مترجم مسعود ریاعی
گوینده : بهروز رضوی
#تفسیر
#احادیث_شان_نزول
#ترجمه_تصویری_قران_کریم
https://eitaa.com/noore1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح نکات قرآن کریم صفحه ۴۹۵
استاد سعیدی
#تفسیر
#احادیث_شان_نزول
#ترجمه_تصویری_قران_کریم
https://eitaa.com/noore1
احادیث آیه ۷۴ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
امام علی (علیه السلام)- خداوند گناهکاران را به صورت جاودانه در دوزخ نگه خواهد داشت و پاهایشان را به هم خواهد بست و دستهایشان را به گردنشان آویزان خواهد کرد و به آنها لباسهایی از قطران میپوشاند که از آنها لباسهایی از پارههای آتش برایشان دوخته خواهد شد. آنها در عذابی به سر خواهند برد که گرمای آن بسیار شدید است و آتش آن همه اهل جهنّم را در بر میگیرد و درهای دوزخ بر روی آنها بسته شده و هرگز بر روی ساکنانش گشوده نخواهد شد و هیچگاه باد بر آنها نمیوزد و غم و اندوه آنها برطرف نمیشود. عذاب آنها هر روز شدّت مییابد و مجازاتشان هر روز از سر گرفته میشود. نه جهنّم فناپذیر است تا نابود شوند و نه اجل دوزخیان هرگز فرا خواهد رسید.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۱۸
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/74
احادیث آیه ۷۵ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
پیامبر (صلی الله علیه و آله)- فرزندم حسین (علیه السلام) از سر ظلم و تجاوز کشته میشود! کسی که او را بکشد، داخل تابوتی از آتش میشود و به عذاب نیمی از اهل جهنّم گرفتار میشود و دست و پایش بسته میشود و بویی دارد که اهل آتش از او و هم از کسی که در قتل او مشایعت و متابعت کرده یا به آن راضی شده، متأذّی میشوند! هرگاه پوستهای تنشان [در آن] بریان گردد [و بسوزد]، پوستهای دیگری به جای آن قرار میدهیم، تا کیفر [الهی] را بچشند. (نساء/۵۶) هرگز عذاب آنان کاسته نمیشود و از آب جوشان جهنّم میچشند.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۲۰
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/75
احادیث آیه ۷۸ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
علی علیه السلام فرمود: «لَقَدْ جِئْناکُمْ بِالحَقِّ وَ لکِنَّ أَکْثَرَکُمْ لِلْحَقِّ کارِهُونَ ای کمیل! به خدا سوگند ما حقّی هستیم که خدای عزّوجلّ فرموده است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۲۴
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/78
احادیث آیه ۸۰ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
امام صادق (علیه السلام)- عبدالرّحمنبنکثیر گوید: امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: به کسانی که نزول وحی الهی را کراهت داشتند. (محمّد/۲۶) فرمود: از آنچه خدا لازم نموده بود ناراحت بودند و آن وجوب ولایت علی (علیه السلام) برای مردم بود. با این دسته ابوعبیده نیز بود که نویسندهی ایشان به شمار میرفت خداوند این آیه را فرستاد: أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَإِنَّا مُبْرِمُونَ* أَمْ یَحْسَبُونَ أَنَّا لا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْواهُمْ پیمان میبندند ما نیز پیمان بستهایم آنها خیال میکنند ما اسرارشان را نمیدانیم و آهسته نجوا کردنشان را نمیشنویم.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۲۶
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/80
احادیث آیه ۸۱ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
امام صادق (علیه السلام)- حلبی از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده است که فرمود: زمانیکه خداوند خواست حضرت آدم (علیه السلام) را بیافریند، آب را بر روی خاک ریخت و از آن مشتی برداشت و به هم زد. سپس آن گل را به دو قسمت تقسیم کرد. آنگاه آنها را رها کرد. ناگهان مشاهده کرد که آن دو حرکت میکنند. سپس برایشان آتش برافروخت و به یاران سمت چپ دستور داد وارد آن شوند. آنها به طرف آتش رفتند. ولی ترسیدند و وارد آن نشدند. سپس خداوند به یاران سمت راست دستور داد وارد آتش شوند. آنها بهسوی آن رفتند و وارد آن شدند. خداوند عزّّّوجلّ به آتش دستور داد تا برایشان سرد و گلستان شود. زمانیکه یاران سمت چپ این امر را مشاهده کردند. گفتند: «خدایا ما را به حالت اوّل بازگردان (دوباره ما را بیازمای)». خداوند نیز آنها را به حالت اوّل بازگرداند. سپس به آنها فرمود: «وارد آن شوید». آنها بهسوی آتش رفتند و در کنار آن ایستادند. امّا وارد آن نشدند. خداوند آنها را دوباره به گل تبدیل کرد و آدم را از آن آفرید. یاران سمت چپ هرگز نمیتوانند مانند یاران سمت راست باشند و برعکس. روایت میکنند که اوّلین کسی که وارد آن آتش شد، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) بود. این همان مطلبی است که در قرآن کریم نیز چنین آمده است: قُل إِن کَانَ للرَّحْمَنِ ولدٌ فَأَنَا أَول العَابِدِینَ».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۲۸
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/81
احادیث آیه ۸۲ از سوره زخرف - تفسیر روایی اهل بیت علیهم السلام
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
امام صادق (علیه السلام)- عرش وصف بسیار و گوناگون دارد، هر وصفی در قرآن برایش یک معنا دارد. از جمله ویژگیهای مختلف عرش آن است که خداوند فرمود: رَبِّ العَرْشِ عَمَّا یصِفُونَ یعنی پروردگار یگانگی. عدّهای خداوند را دارای دو دست میدانستند و میگفتند: دست خدا، بسته است. (مائده/۶۴) گروهی نیز برای خداوند، دو پا قائل شده و گفتند: «خداوند پایش را بر روی صخره بیت المقدس گذاشت و از آنجا به آسمان عروج کرد» و معتقد بودند که خداوند انگشت دارد و مدّعی شدند که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده است: «سرمای انگشتان خداوند را بر روی قلبم احساس کردم. خداوند در ردّ چنین ادّعاهایی فرموده است: رَبِّ العَرْشِ عَمَّا یصِفُونَ پروردگار مثل اعلی است و او برتر از این صفاتی است که به او نسبت میدهند. خداوند دارای مثل اعلی است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۴، ص۱۳۲
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
http://alvahy.com/%D8%B2%D8%AE%D8%B1%D9%81/82