eitaa logo
نور کلام
69 دنبال‌کننده
49 عکس
283 ویدیو
3 فایل
کانالی با محتوایی قرآن ، بررسی مسایل روز سیاسی و عملکرد برخی مسولین. ادمین: Yareyar@
مشاهده در ایتا
دانلود
مثل زنبور عسل باش و مثل مورچه نباش !!! مثل مورچه نباش! در روايت است كه پیامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) فرمودند: کن کالنّحل و لا تکن کالنّمل. بسان زنبور عسل باش، و مثل مورچه نباش! حدیث بسیار زیبایی است که در ابتدا ساده به نظر مي رسد اما خيلي جاي تامل و تفكر دارد تا جايي كه پس از نگاهي عميق به آن چيزهاي زيادي دستگير انسان مي شود. راستي مگر زنبور عسل چه تفاوتی با مورچه دارد؟ هر دو به صورت گروهی زندگی می کنند و هر دو هم با نظم بسیار عجیبی کار می کنند، اما چه چیزی آنها را از هم متمایز کرده است؟ اگر دقت کنیم، در می یابیم که زنبور عسل، تمام تلاشش صرف خودش نمی شود، و خیرش به بقیه هم می رسد. با تلاش بسیاری مسیرهای طولانی را پرواز می کند و شهد گل ها را جمع کرده و سپس در بدن خودش تبدیل به عسل می نماید و بعد آن را ذخیره سازی کرده و علاوه بر خودش، دیگران نیز از آن استفاده می کنند. اما مورچه !!! فقط جمع می کند و در جایی هم ذخیره می کند که دست هیچ موجود دیگری غیر از خودش به آن نمی رسد و سپس فقط می خورد! هیچ فرایند مثبت و پویایی در این بین از او سر نمی زند، و فقط مصرف کننده است . چیز جدیدی تولید نمی کند و همان چیزهایی را که جمع کرده فقط می خورد . نتیجه آخر را از حدیث دیگری می گیریم که حدیث بالا بهتر برایمان شرح می دهد : همچنين در روايت است كه امام علی (عليه السّلام) فرمودند: کونوا کالنّحل فی الطیر لیس شئ من الطیر الا و هو یستضعفها و لو علمت الطیر ما فی اجوافها من البرکه لم تفعل بها ذلک. مانند زنبور عسل در میان پرندگان باشید، هیچ پرنده ای نیست مگر اینکه او را خوار می پندارد، اما اگر پرندگان از آن برکت و نعمتی که در درون اوست آگاه بودند هرگز چنین قضاوتی نمی کردند . (بحار الانوار ج52ص115) 4. از این حدیث نتیجه می گیریم که در اوج تواضع و فروتنی باید خیر رساند، حتی اگر دیگران کمترین قضاوتها را در مورد ما داشته باشند اهمیت ندهیم . (نکته دیگری که در حدیث اخیر می بینیم ، مقایسه زنبور با خود پرندگان است، علاوه بر قبلی که با مورچه بود، در این یکی نوع تعامل میان همنوعان و قضاوت های آنان در مورد خویش را می بینیم) واقعا دریای ژرف احادیث نورانی اهل بیت (عليهم السّلام) جز با لذت غرق شدن حس نمی و اما چند نتيجه كه از سفارش به "مانند زنبور عسل بودن" مي گيريم: 1. در زندگي منظم باشيم. 2. در زندگي تلاشگر باشيم. 3. از منفعتي كه حاصل تلاش سودمندمان است خود و ديگران را بهره مندسازيم. 4. به صورت هدفمند زندگي كنيم. 4. به دنبال بهترين نتيجه براي كار خود باشيم. 5. اجتماعي باشيم. 6. تعاون داشته باشيم و در كارهاي خير به همديگر ياري برسانيم. 7. در راستاي اهداف اجتماعي يكديگر كمك كنيم. @noorekalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۹۶ سوره مبارکه مریم علت وجود محبت برخی در دلهای مردم @noorekalam 167 @yareyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی که از وطن خارج و سرمستی میکنند و دنبال دیده شدن هستند آیه ۴۷ سوره مبارکه انفال @noorekalam 169 @yareyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقان ولادت حضرت علی و انقلاب اسلامی چه تناسبی با هم دارن؟ 😊 @noorekalam 171 @yareyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آماده کنندگان قیام مهدی (عج) طبق روایت چه کسانی هستند؟ @noorekalam 174 @yareyar
««به نام خالق یکتا»» 🌺((علت های چندگانه ای که بسیاری از بانوان جامعه ایران، امروزه تمایل به زایمان در خانه دارند))🌸 1- آرامش و راحتی و احساس امنیت در خانه به نسبت بیمارستان ؛ مسلما در کنار همسر بودن و القای انرژی مثبت ، با محبت کردن، نوازش کردن و امید دادن، در مقابل برخورد نامهربانی برخی از اعضای محترم کادرهای بیمارستان ها، بطوری که در همین ایام که ایام پایانی سال 1401 می باشد، و علی رغم توصیه به ضرورت فرزند آوری از جانب برخی مسئولین کشور، هنوز مادری و وضع حمل را یک جرم می پندارند و اصلا با مادران مهربان نیستند ، خصوصا لحظه زایمان که مادر بیش از هر چیز نیاز به دلگرمی و محبت دارد. 2-مناسب نبودن فضای بهداشتی بیمارستان نسبت به خانه؛ مثلا دمای اتاقی که قرار است زایمان انجام شود بیشتر مناسب کادر محترم درمان است تا مادر، چرا که آن ها لباس رسمی و مناسب هوای بیرون به تن نمودند، و لذا اگر بخواهند هوا را مناسب مادری کنند که طبعا لباس کمتری به تن دارد، احساس گرما می کنند. ( بحث مضرات مواد به اصطلاح ضدعفونی کننده در جو بیمارستان برای روح و جسم مادر فرصت دیگری می طلبد) 3- بسیاری از بیمارستان ها اتاق زایمان مشترک دارند و این اصلا حس خوبی را به مادر منتقل نمی کند، حضور چند بانوی محترم در اتاق زایمان برای وضع حمل و سر و صدای یکی از آن ها روی اعصاب و روحیات بقیه بانوان محترم تاثیر منفی می گذارد. 4- کلمات اهانت آمیز، نگه نداشتن حرمت مادران ، کم اهمیتی به شرایط ویژه مادر در حال وضع حمل، مقصر وانمود کردن وی ، مثلا همین که مادر بطور طبیعی فریاد می زند، با او بد رفتاری می شود و او را از این کار با رفتار بد منع می نماید، در خانه در کنار همسر ، بانو به آرامش می رسد، حضور یک بانو به عنوان ماما که با ماساژ و کلمات محبت آمیز زایمان را برای بانو تسهیل می کند مسلما با شرایط بیمارستان کاملا متفاوت است 5- بدلیل پیروی و تقلید کورکورانه از متد های غربی و بروز نشدن در مسائل پزشکی، به مادر در حال زایمان، اجازه داده نمی شود در پوزیشنی که راحت هست زایمان کند، مثلا او را مجبور می کنند که فقط در حالت طاق باز وضع حمل نماید، در حالی که غالبا در حالت های دیگری (شبیه سرپا نشستن و یا چهار دست و پا و غیره) که از نظر علمی هم در دنیا تایید شده است راحت تر و سالم تر و بهتر زایمان انجام می شود 6- استفاده از مواد شیمیایی مضر و خطرناک و آسیب زا مثل آمپول فشار که به اذعان پزشکان محترم عوارضی در پی دارد؛ توضیح اینکه چون در بیمارستان غالبا مسئولین محترم بیمارستان برای امر زایمان عجله دارند (که شاید آن عجله هم بحق باشد مثلا برای زودتر خالی شدن تخت مریض برای زایمان احتمالی بعدی) لذا با ترفند های مختلفی از جمله آمپول فشار مادر را مجبور به زایمان زودرس می کنند (اگرچه این زود رس بودن حتی برای چند ساعت باشد) لذا از حالت طبیعی که در بدن انسان وجود دارد فاصله می گیرند، در منزل هیچ عجله ای نیست، بانوی خانه حتی از صبح تا شب می تواند آماده وضع حمل باشد ، در این بین با روغن های مختلف طبیعی توسط همسر و یا ماما، ماساژ داده می شود و حس امیدواری و احترام کما کان برای او محفوظ است، کرامت او حفظ می شود، به او بی حرمتی نمی شود، و تا آخرین لحظه عزیز و شریف و دوست داشتنیست، احساس مزاحمت برای کارد محترم درمان ندارد، در منزل خود احساس سکنی و آرامش می کند و تا هر وقت هم وضع حمل به تاخیر افتاد، کسی به او فشار و استرس وارد نمی کند، از همسر و یا بانویی که برای کمک آمده اگر تقاضایی کند با احترام براورده می شود. 7- بجای مواد غیر بهداشتی و آسیب زا و استرس آور که معمولا در فضای بیمارستان آکنده هست، می توان در خانه از دود شدن اسفند و کندر و مشابه آن استفاده کرد، آرامش بخش و ضد عفونی کننده طبیعیست. 8- شاید یکی از مهم ترین دلایل اصرار برخی بانوان برای وضع حمل در خانه، اجازه ندادن سیستم بیمارستان در عمل به روایات و توصیه های معصومین که آرزوی هر مادریست که در آن وضعیت حساس تمایل به رعایت آن ها را دارد، دعا ها و سوره های زیادی توصیه شده که برای بانو و فرزند او آن لحظه خوانده شود، در بیمارستان چه کسی برای او بخواند ؟ اگر چه کادر محترم درمان اعتقاد به این موارد دارند، اما بندگان خدا بخاطر مشغولیت با مادران دیگر و یا احیانا وظایف دیگر اداری خود اصلا فرصت نمی کنند و توقعی هم از آنان نیست، چه کسی بهتر از همسر برای مادر که این دعا ها و آیات را بخواند و باعث تسهیل وضع حمل شود؟ آخر این دعا ها و آیات که برای قبر میت وارد نشده است، چرا الزاما مردم را مجبور به سکولار بودن بنماییم؟ بله اگر کسی نخواست نباید مجبور کرد که این سنت ها رعایت شود اما امروز شاهد اجبار در رعایت نشدن آن از طریق سیستم بیمارستان هستیم. 9- در مورد نوزاد که بسلامتی بدنیا آمد هم روایات زیبا و دقیقی داریم که اتفاقا از لحاظ علمی هم در برخی
از آکادمی های دنیا ثابت شده است، اینکه کودک مثلا در ابتدا چه بخورد؟ جاوشیر چه خواصی دارد؟ آرزوی باز شدن کام نوزاد با تربت سید الشهدا چرا بین مادران و پدران شیعه که در سال دو ماه برای امام حسین عزاداری می کنند باید به گور برده شود؟ مگر اسلام و توصیه های شرعی فقط برای مساجد و حسینه هاست؟ 10- تغذیه مادر بعد از وضع حمل، لزوم نوش جان نمودن خرما که صریح آیه قرآن است را چرا به مادر اجازه نمی دهند؟ به بهانه اینکه غرب به ما اجازه نداده و علمی نیست؟ این که نهایت جهل است، تقلید بدون علت، بدون پشتوانه و بدون منطق ضرر زدن به سلامت روح و روان نوزاد و مادر است. در نهایت باید بدانیم که خانم باردار ؛ ((بیمار)) نیست که او را بالاجبار به (( بیمارستان)) ببریم، زایمان یک فرایند طبیعیست که خداوند حکیم طبق بدن انسان آن را تنظیم نموده است و مانند مخلوقات دیگر بدون دستکاری و مزاحمت دیگران و البته با کمک همنوعان دلسوز و با اخلاق و مهربان انجام خواهد شد، تعجب نکنیم که امروز رسانه ها ذهن ما را طوری تربیت نموده اند که امور مسلم و بدیهی را محال تلقی کنیم، همین مادربزرگان امروز ما که غالبا در خانه به دنیا آمدند هم اگر امروز بفهمند که مادری در منزل وضع حمل نموده است استبعاد می نمایند. و چه بسیار پیش آمده که در بیمارستان هم مادر و هم نوزاد و یا یکی از آن ها در حین وضع حمل به رحمت خدا رفته است و کسی جرات مذمت اطبا و پرستاران و رئیس بیمارستان و نظام پزشکی را نداشته و ندارد... عاشقان و شیفتگان غرب، که با ادله فوق قانع نمی شوند و می خواهند حتما از معبودشان حرکتی ببینند تا تایید کنند لازم است بدانند که امروزه یکی از مدل های زایمان به اصطلاح لاکچری ، زایمان در خانه است(birth at home)، بسیاری از ثروتمندان آنان تمایل به این مهم دارند. از نظر دور نمانده و نیست که هر کاری نیاز به شناخت و آگاهی دارد، اما این آگاهی و شناخت در مورد مساله ای مثل وضع حمل به شکلی پیجیده و مرموز نیست که بانوان محترم نتوانند در منزل انجام دهند، می توانند ، با مشورت با اهل آن ، با مطالعه ، با تحقیق و از همه مهم تر با توکل به خدا و توسل به حضرت فاطمه، عملی نمایند. 💝 @noorekalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژگی‌ منتظران حضرت مهدی علیه السلام از دیدگاه امام کاظم علیه السلام چیست؟ @noorekalam 176 @yareyar
نظر مراجع تقلید برای شروع نماز صبح بلافاصله پس از اذان اکثریت مراجع تقلید نظر بر این دارند که میتوان همراه با اذان نماز خود را شروع کرد . اما تاخیر چند دقیقه ای بسیار بهتر است و باعث اطمینان در وارد شدن وقت نماز میشود. در ذیل به شرح نظر مراجع در این باره میپردازیم. آیت الله خامنه ای: مقتضی است که مومنین محترم، جهت رعایت احتیاط در مورد امساک روزه و وقت نماز صبح همزمان با شروع اذان صبح از رسانه ها برای روزه امساک نمایند و حدود ۵ الی ۸ دقیقه بعد از اذان، شروع به ادای فریضه صبح نمایند. آیت الله مکارم شیرازی: در مورد نماز صبح، احتیاطا ۵ دقیقه بعد از تمام شدن اذان، نماز بخوانید و معیار این است که انسان ظن قوی به دخول صبح پیدا کند هر چند بدون رعایت این احتیاط باشد که معمولا بدون رعایت این احتیاط کمتر یقین حاصل می شود. آیت الله شبیری: معیار، اطمینان به طلوع فجر است و این اطمینان در ایران تقریباً با تأخیر هشت تا چهارده دقیقه (بر حسب مناطق و فصول مختلف سال) از اذان رسانه حاصل می گردد. تا پیش از حصول این اطمینان، امساک لازم نیست هرچند احتیاط خوب است؛ در شب های مهتابی (۱۲تا۲۵ ماه قمری)نیز از همین زمان باید امساک کنید اگر‌چه نماز را باید حدوداً ده دقیقه بعد از این زمان بجا آورید. نتیجه گیری در حالت کلی برای پاسخ به این سوال که چند دقیقه بعد از اذان نماز بخوانیم؟ بهترین پاسخ این است که بطور میانگین حدود ۸ دقیقه صبر کنیم تا از زمان اذان بگذرد و بعد شروع به خواندن نماز کنیم. این تحمل چند دقیقه ای باعث میشود تا بتوان اطمینان کرد که وارد وقت نماز شده ایم. برای این زمان که در حال صبر هستیم هم، بهترین کار ذکر و یاد خدا، تمرکز ذهنی برای خواندن نماز با حضور قلب و یا خواندن نماز مستحبی و یا قضا میباشد. @noorekalam
چند کلمه راجع توافق ایران و عربستان 1 سعودی همین الانم جزو دشمنان کثیف انسانیت بخصوص مسلمانان و شیعیان هست 2 مدعیان اصلاحات که به اسم سازش و مذاکره در پی وادادگی و ارتباط ذلیلانه با آل سعود و تمامی همپیمانان آمریکا بودند، الان که دیدند از موضع قدرت، دولت با آنها ارتباط برقرار کرد، عده ای شان گیج شدند و انگشت به دهان که چرا چنین کردید این کار ها باید به نام ما ثبت شود، غافل از اینکه فرق است بین مذاکره مالک اشتر با معامله ابوموسی اشعری 3 طبق آیه شریفه قرآن، و ان جنحوا للسلم فانجح لها و توکل علی الله (اگر دشمن روی خوش به صلح نشان داد تو هم صلح کن) البته این دولت هم باید حواسش رو جمع کنه و فریب دشمن نخوره، دشمن چون از ما اقتدار و قدرت دید، و متوجه شد، اینگونه برخوردکردن برایش سود ندارد از درب توافق وارد شد، ای بسا هر زمان بتواند ضربه اش را میزند 4 فهمیدیم، قدرت نظامی پشتوانه مذاکرات و تحمیل خواسته خود بر دشمن است، نه بزدلی و وادادگی و عدم صداقت با مردم و گره زدن تمام زندگی بر قرارداد نافرجامی چون برجام... @noorekalam