eitaa logo
نــــــــــورنــما
2.9هزار دنبال‌کننده
112 عکس
117 ویدیو
5 فایل
نـــــــــورنــما #نورنما #امامت #مهدویت #امام_زمان #فرق_انحرافی ارتباط با مدیر کانال @aghs13 کانال ما در تلگرام https://t.me/noornama2
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 پروتستان های مسیحی کره جنوبی و حامی صهیونیست که اخیرا برای زیارت به اسرائیل سفر کرده بودند، با تُف یهودیان بدرقه شدند! زائران مسیحی رفته بودند بیت المقدس(اورشلیم) برای زیارت که دسته یهودی های افراطی از جلویشان عبور می کنند و آب دهن می اندازند. این کار باعث خشم مسیحی ها شد یهودی ها تمام دین ها را انحرافی می دانند و در زمان قدیم و به همین خاطر مسیح را به صلیب کشیدند و عامل کشتن مسیح یهودی ها بودند. و به همین علت بیش از هزار سال یهودیان توسط مسیحیان آزار دیدند تا اینکه گروهی از مسیحی ها قدرت گرفتن یهود برای ظهور عیسی را ضروری دیدند و از آنها حمایت کردند. البته امروزه بسیاری از مسیحی های دیگر نیز از یهودیان تنفری ندارند و کشته شدن حضرت عیسی را به خدا نسبت می دهند و آن را سبب رستگاری بشر می دانند...
جالب است که اینجا همان مسیری است که برخی می گویند: حضرت عیسی قبل از به صلیب کشیده شدن طی کرده است... vowed “zero tolerance” for attacks on believers after a video showed Jewish worshippers spitting towards Christian pilgrims in Jerusalem's Old City. A video circulating on social media showed ultra-Orthodox Jews spitting on the ground as pilgrims carried crosses along Jerusalem's Via Dolorosa – the route Christians believe Jesus walked before being crucified.
🔶 آغاز دولت یهود و سرزمین داری آنها در فلسطین و بعد پروتستان ها جریانی شکل می گیرد بنام «پِیوریتن ها» یا «پاک دین ها» که شاید بتوان آنها را نیز از پروتستان های مسیحی دانست. این گروه حرکت خاصی دارد و یک نگاه های متفاوتی در مسیحیت دارد، اعتقادات آخرالزمانی بسیار خاصی دارند بویژه اینکه قائل به این هستند که اگر می خواهیم عیسی مسیح ظهور بکند باید به امت یهود احترام بگذاریم و بلکه برای آنها دولتی ایجاد کنیم. و به همین دلیل افرادی از یهودیت مانند هردسن با پیوریتن ها همکار کردند و به آنها پر و بال دادند. دولت بریتانیا بخاطر منافع خود و برای تصاحب منطقه از نیرو ها و پتانسیل پیوریتن ها استفاده می کند و هِردسن یک مسئله ای را مطرح می کند که ما می توانیم خدمتگذار دولت بریتانیا باشیم و مانند سَدی برای بریتانیا در مقابل مسلمانان خاورمیانه باشیم و عملا ما اینگونه مزدور بریتانیا بشویم و در اِزایش بریتانیا فقط به ما یک منطقه و یک دولتی عنایت بکند. و به همین دلیل در جنگ جهانی اول، فلسطین برای بیست سال در اختیار بریتانیا قرار می گیرد و آنجا هست که دولت بریتانیا گروه های یهودی را با عنوان عشاق صهیون وارد فلسطین می کند. سپس جنگ جهانی دوم در فاصله ی 1940 تا 1945 میلادی اتفاق می افتد و در این جنگ جهانی دوم دولت بریتانیا از نظر قدرت بسیار شکست می خورد و اقتصاد آنها نابود می شود و دولت آمریکا به عنوان یک دولت استعماری جدید شروع به فعالیت می کند و به دولت بریتانیا قرض می دهد و تمام کشور بریتانیا و دیگر کشور هایی که با هیتلر به جنگ وارد شده بودند عملا تابع آمریکا می شوند. و یهودیان در این بین که دارای قدرت های اقتصادی بودن شروع به وام دهی و قرض دهی می کنند و از آنجا است که سلطه ی اقتصادی یهودیان به وجود می آید و آرام و آرام سلطه یهود و امریکا بر دیگر کشور ها اتفاق می افتد. ورود به فلسطین در 1998 میلادی یعنی حدود سه سال بعد جنگ جهانی دوم با کمک امریکا اعلام می شود که باید دولتی بنام دولت اسرائیل در فلسطین شکل بگیرد. قبل از آنکه بخواهند فلسطین را به شکل خاص برای تشکیل دولت یهود انتخاب کنند بعضی از کشور های دیگر مثل آرژانتین را شناسایی کردند؛ ولی دیدن فلسطین به چند دلیل بهترین کشور است: اول اینکه بحث های حقوقی رو مطرح کردند و گفتند: اینجا متعلق به ابراهیم و قوم ابراهیم بوده است و ما کسانی هستیم که قبل اعراب اینجا بوده ایم پس ملک برای ما است و صاحبان اولیه ی فلسطین ما بوده ایم و همینطور وارد فضای سیاسی و مظلوم نمایی شدند که ما مردمی بدون سرزمین هستیم پس باید به سرزمینی برویم که دیگر مورد کشتار دیگر کشور ها قرار نگیریم و نکته ی بعد بحث شرعی و دینی است که می گویند: خداوند در کتاب مقدس چنین گفته است که ای ابراهیم از نیل تا فرات متعلق به توست و شما مسیحیان هم کسانی هستید که به کتاب عهد عتیق اعتقاد دارید پس شما باید بپذیرید که ما می توانیم تسلط بر کشور فلسطین داشته باشیم. جالب است که نهایتا برای این مقصود هشت درصد از کل زمین های فلسطین خریداری شد اما یهودیان خواهان همه ی کشور فلسطین شدند... @noornama
موعود باوری در یهودیت و اشغال فلسطین تفکرات أئین یهودیت تقسیماتی دارد و ما اصطلاحا تقسیم می کنیم به یهودیان ارتدوکس و یهودیان غیر ارتدوکس یا غیر أئینی و عموم یهودیان ایران ارتدوکس هستند و یک تفاوتی بین صهیونیست و یهودیان آئینی وجود دارد(هرچند هر دو اعتقاد موعود باوری دارند) این است که یهودیان آئینی معتقدند خداوند مقرر کرده که ما پراکنده و بدون سرزمین باشیم پس رفتن به یک سرزمین خاص(چون اسرائیل ها می گویند: امروز باید به سمت فلسطین برویم) و آماده کردن یک سرزمین حرام است و زمینه سازی برای اینکه ما جایی رو تصرف بکنیم یا یک نهله ی خاصی را قرار بدیم این حرام است، پس اینکه اسرائیل دارد تلاش می کند فلسطین را به دست بیاورد این از نظر آئین ارتدوکس حرام است و کفر است و بخاطر همین مقابل صهیونیست ها قرار می گیرند و در راهپیمایی های مخالف این رژیم شرکت می کنند و در واقع اینها می گویند: ما وظیفه ی زمینه سازی نداریم. و نکته ی بعدی که وجود دارد طبق اعتقاد ارتدوکس ما وظیفه ی هیچ کاری را نداریم و باید منتظر بمانیم تا خود ماشیح(موعود یهودیان) تمام کار ها رو انجام بدهد و وقتی ماشیح ظهور کرد به ما دستور بدهد، پس باید فعلا از هر گونه عملیات و اقدام و زمینه سازی در هر زمینه ای و به ویژه در مورد سرزمین فلسطین پرهیز بکنیم. و آنها می گویند: معبد سلیمان باید ساخته شود و نه آنکه ما معبد سلیمان را بسازیم بلکه ماشیح باید بیاید و آنجا را بسازد و سپس به ما دستور بدهد تا به سوی او برویم. پس اختلاف اساسی بین این دو گروه در موعود باورانه ی آنها است و صهیونیست می گوید: ما باید تلاش بکنیم تا سرزمین فتح بشود تا موعود بیاید اما در نگاه عموم یهودیان چنین نیست و می گویند: خدا خواسته ما فعلا مظلوم باشیم و در دنیا هیچ حکومت و قدرت و سرزمینی نداشته باشیم و می مانیم تا وقتی که ماشیح آمد این کار ها را انجام بدهد و حکومت را تشکیل می دهد و بعد ما را به آن دوران طلایی می برد. @noornama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 این بار داعش در چهره شیعه ظاهر می شود! 🔺آرزوی اتباع یکی از فرق انحرافی مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 من أحب بقاءهم فهو منهم 📍هر کسی بقاء چیزی را دوست بدارد، در حقیقت از آنها به شمار می رود و همراه آنان عذاب می شود و در روز قیامت کنار آنها حاضر می شود: «أنت مع من أحببت» تو همراه کسی هستی که آن را دوست داری. ۱. دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ(ع)فَقَالَ لِي يَا صَفْوَانُ- كُلُّ شَيْ‏ءٍ مِنْكَ حَسَنٌ جَمِيلٌ مَا خَلَا شَيْئاً وَاحِداً- قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَيُّ شَيْ‏ءٍ قَالَ إِكَرَاءُكَ جِمَالَكَ مِنْ هَذَا الرَّجُلِ يَعْنِي هَارُونَ- قُلْتُ وَ اللَّهِ مَا أَكْرَيْتُهُ أَشَراً وَ لَا بَطَراً- وَ لَا لِلصَّيْدِ وَ لَا لِلَّهْوِ- وَ لَكِنْ أَكْرَيْتُهُ لِهَذَا الطَّرِيقِ يَعْنِي طَرِيقَ مَكَّةَ- وَ لَا أَتَوَلَّاهُ بِنَفْسِي وَ لَكِنِّي أَبْعَثُ مَعَهُ غِلْمَانِي- فَقَالَ لِي يَا صَفْوَانُ أَ يَقَعُ كِرَاكَ عَلَيْهِمْ- قُلْتُ نَعَمْ جُعِلْتُ فِدَاكَ- قَالَ فَقَالَ لِي أَ تُحِبُّ بَقَاءَهُمْ حَتَّى يَخْرُجَ كِرَاكَ قُلْتُ نَعَمْ- قَالَ فَمَنْ أَحَبَّ بَقَاءَهُمْ فَهُوَ مِنْهُمْ- وَ مَنْ كَانَ مِنْهُمْ فَهُوَ وَرَدَ النَّارَ- قَالَ صَفْوَانُ فَذَهَبْتُ وَ بِعْتُ جِمَالِي عَنْ آخِرِهَا- فَبَلَغَ ذَلِكَ إِلَى هَارُونَ فَدَعَانِي- فَقَالَ لِي يَا صَفْوَانُ بَلَغَنِي‏ أَنَّكَ بِعْتَ جِمَالَكَ- قُلْتُ نَعَمْ- فَقَالَ وَ لِمَ فَقُلْتُ أَنَا شَيْخٌ كَبِيرٌ- وَ إِنَّ الْغِلْمَانَ لَا يَقْوُونَ بِالْأَعْمَالِ- فَقَالَ هَيْهَاتَ هَيْهَاتَ إِنِّي لَأَعْلَمُ مَنْ أَشَارَ عَلَيْكَ بِهَذَا- أَشَارَ عَلَيْكَ بِهَذَا مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ- قُلْتُ مَا لِي وَ لِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ- فَقَالَ دَعْ هَذَا عَنْكَ- فَوَ اللَّهِ لَوْ لَا حُسْنُ صُحْبَتِكَ لَقَتَلْتُكَ‏ صفوان جمال گفت: نزد امام کاظم رفتم، به من فرمود: ای صفوان! هر چیزت زیبا و نیک است جز یکی. گفتم: قربانت، کدام؟ فرمود: کرایه دادن شترانت به این مرد، یعنی هارون الرشید. گفتم: به خدا کرایه ندادم برای خوش گذرانی و خودنمایی، و نه شکار و بازیگری، بلکه برای راه مکه، و خود هم متصدی آن نیستم و غلامانم را با او می فرستم. فرمود: ای صفوان! آیا کرایه تو بر عهده آنها نیست؟ گفتم: چرا، قربانت. فرمود: می خواهی زنده بمانند تا کرایه تو را بدهند؟ گفتم: آری. فرمود: هر کس ماندن آنها را دوست دارد، از آنها است، و هر کس از آنها است، جهنمی است. صفوان گفت: رفتم همه شترانم را تا آخر فروختم. خبرش به هارون رسید و مرا خواست و به من گفت: ای صفوان! به من خبر رسیده که شترانت را فروختی؟ گفتم: آری. گفت: چرا؟ گفتم: پیری سالخورده ام و غلامان هم نیروی کارها را ندارند. گفت: هیهات هیهات، من می دانم کی به تو اشاره کرده به این کار، و آن موسی بن جعفر است. گفتم: مرا با موسی بن جعفر چه کار؟ گفت: این سخن را واگذار. به خدا اگر خوش رفتاری تو نبود، البته تو را می کشتم. (رجال کشی: ٣٧٣) ۲. إِنَّمَا هُوَ الرِّضَا وَ السَّخَطُ- وَ إِنَّمَا عَقَرَ النَّاقَةَ رَجُلٌ وَاحِدٌ- فَلَمَّا رَضُوا أَصَابَهُمُ الْعَذَابُ فَإِذَا ظَهَرَ إِمَامٌ عَدْلٌ فَمَنْ رَضِيَ بِحُكْمِهِ وَ أَعَانَهُ عَلَى عَدْلِهِ- فَهُوَ وَلِيُّهُ- وَ إِذَا ظَهَرَ إِمَامٌ جَوْرٌ فَمَنْ رَضِيَ بِحُكْمِهِ وَ أَعَانَهُ عَلَى جَوْرِهِ- فَهُوَ وَلِيُّهُ. امام باقر فرمود: علی می فرمود: همانا آن (یعنی حقیقت بندگی) رضا و خشم است، و جز این نبود که ناقه (ناقه صالح) را جز یک مرد، پی نکرد، اما چون دیگران راضی بودند به همه عذاب رسید. چون امام عادلی پدیدار شود، هر کس به حکم او راضی باشد و او را در اجرای عدل یاری دهد، دوست و وابسته او می شود. و چون پیشوای ستم و ناحق پدید شود، هر کس به حکم او راضی باشد و او را در جور و ستمش یاری بدهد، وابسته و دوست او می گردد.
🔶 اسرائیل دانشگاه اسلامی غزه را بمباران کرد! 📍علامه ی مجلسی ذیل روایتی می گوید: گوید: «فإن الملك يبقى مع الكفر و لا يبقى مع الظلم» همانا ملک با کفر باقی می ماند؛ ولی با ظلم باقی نمی ماند(بحار ج ۷۲ ص ۳۳۱)
ir.skrsoft.myapp.apk
2.14M
نرم افزار غزلیات حافظ‌(مرابیع)
تظاهرات دو هزار نفری یهودیان ارتدوکس در نیویورک و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی
ادامه ی پست قبلی 🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 چه کسی فقیر است؟ إِنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى سَيِّدِنَا الصَّادِقِ(ع)فَشَكَا إِلَيْهِ الْفَقْرَ فَقَالَ لَيْسَ الْأَمْرُ كَمَا ذَكَرْتَ وَ مَا أَعْرِفُكَ فَقِيراً قَالَ وَ اللَّهِ يَا سَيِّدِي مَا اسْتَبَنْتَ وَ ذَكَرَ مِنَ الْفَقْرِ قِطْعَةً وَ الصَّادِقُ(ع)يُكَذِّبُهُ إِلَى أَنْ قَالَ خَبِّرْنِي لَوْ أُعْطِيتَ بِالْبَرَاءَةِ مِنَّا مِائَةَ دِينَارٍ كُنْتَ تَأْخُذُ قَالَ لَا إِلَى أَنْ ذَكَرَ أُلُوفَ دَنَانِيرَ وَ الرَّجُلُ يَحْلِفُ أَنَّهُ لَا يَفْعَلُ فَقَالَ لَهُ مَنْ مَعَهُ سِلْعَةٌ يُعْطَى هَذَا الْمَالَ لَا يَبِيعُهَا هُوَ فَقِيرٌ؟. از امام کاظم علیه السلام روایت شده است: «مردی نزد آقای ما - امام صادق علیه السلام - آمد و نزد او از فقر شکایت کرد. فرمود: «مطلب چنان نیست که تو میگویی، و من تو را به عنوان فردی فقیر نمیشناسم» گفت: «ای آقای من، به خدا خوب به حال من پی نبرده ای» و شمه ای از فقر و نیاز خود را یادآور شد. امام صادق علیه السلام باز هم او را دروغگو شمرد؛ تا اینکه فرمود: «به من بگو، اگر صد اشرفی طلا به تو بدهند تا از ما بیزاری بجویی، آیا آن مبلغ را میگیری؟» گفت: «نه» آن حضرت تا هزارها اشرفی فرمود، و آن مرد سوگند میخورد که نه. فرمود: «کسی که متاعی با خود دارد که با این همه پول نمیفروشد، آیا او فقیر است؟»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آسایش دولت باطل کسانی که می گویند : بگذارید امروز با دولت های باطل و ظالم همراه بشویم و سازش کنیم و با آسایش در ذیل حکومت آنها زندگی کنیم. تا اینکه حضرت ظهور بفرمایند، و آنگاه به سویش بشتابیم 🔻 📍 قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع فَدَخَلَ عَلَيْهِ شَيْخٌ وَ قَالَ: قَدْ عَقَّنِي وَلَدِي وَ جَفَانِي إِخْوَانِي، فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: أَ وَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ لِلْحَقِّ دَوْلَةً وَ لِلْبَاطِلِ دَوْلَةً كِلَاهُمَا ذَلِيلٌ فِي دَوْلَةِ صَاحِبِهِ؟ فَمَنْ أَصَابَتْهُ رَفَاهِيَةُ الْبَاطِلِ‏ اقْتُصَّ مِنْهُ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ. ابو الصباح كنانى گويد: نزد امام صادق عليه السلام بودم، پيرمردى بر آن حضرت وارد شد و گفت: فرزندم مرا به شدت رنجانده و برادرانم‏ به من ستم کرده ‏اند، امام صادق عليه السلام فرمود: آیا نمى ‏دانى كه حقّ را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از آن دو در دولت رقيبش ذليل است؟ پس هر كه آسايش دولت باطل به او رسد در دوران دولت حقّ از او قصاص مى ‏شود. 📍امام صادق علیه السلام فرمود: إِنَّ قَوْماً مِمَّنْ آمَنَ بِمُوسَى (صلوات اللّه عليه)- قَالُوا لَوْ أَتَيْنَا عَسْكَرَ فِرْعَوْنَ وَ كُنَّا فِيهِ وَ نِلْنَا مِنْ دُنْيَاهُ- فَإِذَا كَانَ الَّذِي نَرْجُوهُ مِنْ ظُهُورِ مُوسَى صِرْنَا إِلَيْهِ- فَفَعَلُوا فَلَمَّا تَوَجَّهَ مُوسَى وَ مَنْ مَعَهُ هَارِبِينَ- رَكِبُوا دَوَابَّهُمْ وَ أَسْرَعُوا فِي السَّيْرِ- لِيُوَافُوا مُوسَى وَ مَنْ مَعَهُ فَيَكُونُوا مَعَهُمْ- فَبَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً فَضَرَبَتْ وُجُوهَ دَوَابِّهِمْ- فَرَدَّتْهُمْ إِلَى عَسْكَرِ فِرْعَوْنَ- فَكَانُوا فِيمَنْ غَرِقَ مَعَ فِرْعَوْنَ. قومی از مؤمنین به موسی گفتند: کاش نزد فرعون می رفتیم و با او بودیم و از دنیایش بهره مند می شدیم، و چون امید ما که ظهور موسی بود برمی آمد، نزد او می رفتیم، و این کار را کردند. چون موسی و همراهانش گریختند، سوار شدند و شتاب کردند تا به موسی و همراهانش برسند و با آنها باشند. خدا فرشته ها فرستاد که به صورت چهارپایان آنان زدند و آنها را برگرداندند به لشکر فرعون، و با همراهان فرعون غرق شدند.