eitaa logo
پاسخگو
4.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
206 ویدیو
72 فایل
پاسخگو: حجت الاسلام حسینی پور سطح۳ حوزه علمیه کارشناسی ارشد تفسیر اثری کارشناسی ارشد کلام و عقاید اسلامی دانشجوی دکتری کلام امامیه نویسنده و پژوهشگر کانال اختصاصی احکام بانوان: @noorolaeme2 ارسال سؤال: @Noorolaeme12 تبلیغات: @Tnoorolaeme
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال 👇 سلام علیکم بزای فروش خانه چه ذکری را بخوانم؟ سپاسگزارم پاسخ 👇 سلام علیکم نیت کنید مقداری از مبلغ فروش را به نیت حضرت عباس، برای نیازمندان هزینه کنید.
سؤال 👇 سلام من پسرم ، اما داخل منزل لباس زنانه می‌پوشم (کراپ و شلوار می‌پوشم) حتی گاهی بیرون از منزل چادر و مقنعه ، می‌پوشم زمانی که می‌پوشم حالم خیلی خوب میشه ، آیا حرام است یا حلال چون زمانی که می‌پوشم ، خودارضایی ام کمتر میشه و از خودارضایی بی نیازم میکنه پاسخ 👇 سلام علیکم تشبّه به جنس مخالف حرام است.
سؤال 👇 سلام خسته نباشید ببخشید من لباسام شستم وقتی پوشیدم متوجه شدم هنوز بوی عرق میدع ینی یک روز داخل ماشین مونده بود بو نمم داش من حسم بیشتر بو عرق بود نمیدونم شایدم نم ایا نماز خوندن با این لباس اشکال داره و اینکه اصلا پوشیدنش نجسه پاسخ 👇 سلام علیکم در فرض سؤال لباس پاک است و پوشیدن آن اشکالی ندارد.
سؤال 👇 سلام اگر خانمها در مکانی که مرد نامحرم نیست دعا و روضه بخوانند،اما بعدا معلوم شود که آنجا نامحرم بوده ،گناه کردند؟ اگر کلا صدای روضه خواندن خانمها را،نامحرم بشنود اشکال دارد؟ رهبری و آقای مکارم پاسخ 👇 سلام علیکم ۱. چون عمدی نبوده، گناهی نیست. ۲. بله
سؤال 👇 سلام وقتتون بخیر من مغازه دارم مدت یک هفته مشتری پا تو مغازم نمیزاره و فروشی ندارم باید چیکار کنم پاسخ 👇 سلام علیکم صدقه بدهید. نماز استغفار بخوانید. زیاد استغفار کنید. در سود اهل بیت را هم شریک کنید.
سؤال 👇 اگر کسی در تنگی وقت بخواهد نماز بخواند،و بعد از وضو گرفتن تنها به اندازه یک رکعت بتواند در داخل وقت نماز بخواند ،نماز را باید ادا کند؟ میگویند اگر کسی تا نیمه شب شرعی بخاطر عذر شرعی وقت نماز مغرب و عشا را از دست دهد میتواند نماز را تا اذان صبح نماز را ادا بخواند و در غیر اینصورت باید ما فی الذمه بخواند یا قضا کند؟ منظور از آن عذر شرعی چیست؟ مثلا چه کاری ؟ رهبری و آقای مکارم پاسخ 👇 سلام علیکم اگر یک رکعت در وقت باشد، نماز ادا است. به‌نیت مافی‌الذمه خوانده شود. عذر هرچیزی که شرعا باعث تأخیر نماز شود، نه عمد.
سؤال 👇 سلام خدا قوت سوال نماز یک شنبه را می توان دوبار خواند يک بار به نیت همسر وپدر و مادرم که زنده هستن اما قادر به غسل یا خوندن سوره ناس و فلق نیستن بخونم یک بار هم به نیت خودم ممنونم آیت‌الله مکارم شیرازی پاسخ 👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال 👇 سلام عرض تسلیت دارم خدمت شما هر چه قدر که ما پیرو ولایت فقیه و رهبری هستیم خواهر و برادرهای ناتنی ما طرفدار جنبش ز ز آ هستند و الان همسو با ضد انقلاب از این حادثه تلخ و جانکاه خوشحال و سرمست هستند تو تمام دوران اغتشاشات با هزار ترفند خواستن با ما در بیفتند ولی ما خودمون رو به تغافل زدیم ولی الان واقعا تحمل این وضعیت برامون سخته دل و چشممون خونه بعد اینا دارن بزن بکوب و خوشحالی میکنن چطور باید باهاشون رفتار کنیم پاسخ 👇 سلام علیکم برخی از افراد از روی غفلت سخن می‌گویند که باید آنها را آشنا کرد و برخی از روی غرض این‌گونه رفتارها را دارند، که بهترین پاسخ سکوت است.
سؤال 👇 سلام شب بخیر اللهی آخروعاقبتتون ختم بخیر شود سوالی داشتم جواب بدید ممنون میشم 1میلیون پول خمسی بهم دادن که بدم سید ولی یه مستمندی می شناسم خیلی محتاج باردارم هست آیا میشه بهش هدیه بدم؟ پاسخ 👇 سلام علیکم خیر، مگر اینکه از دفتر مرجع تقلید اجازه داشته‌باشید.
سؤال 👇 سلام علیکم... بعداز تمام شدن نماز حاجت. در سجده گفته که دعا خوانده شود.. حالا من اون دعا رو حفظ نیستم.. مجبور شدم تا حدودی خم بشم و مهر رو بزارم روی پیشانی ام. و از روی موبایل دعا رو بخونم.. آیا اشکال ندارد؟؟ پاسخ 👇 سلام علیکم اشکالی ندارد.
سؤال 👇 سلام علیکم وقت بخیر،باعرض تسلیت شهادت رئیس جمهور محترم و همراهان گرامیشان محضر شما استاد دلسوز و محترم،میخواستم بپرسم با توجه به سختی و شدت این حادثه جانکاه که روح و روان مردم شریف را دگرگون کرد و اشک و آه ذره ای از این غم نمیکاهد😭 آیا کسانی که مایل باشند میتوانند برای شادی روح این عزیزان و آرامش دل خودشان،مراسم ختمی در مسجد و فاطمیه محله خودشان داشته باشند؟ اگر میتوانند چه نیتی داشته باشند و به چه صورت برگزار کنند بهتر است؟ پاسخ 👇 سلام علیکم ایام بر شما و همه دوستداران سیدالشهدا خدمت تسلیت باد. بسیار کار مناسبی است و به میت بزرگداشت مقام علم و خدمت و قدردانی از عمری خدمت صادقانه مراسم بگیرید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 کمال سعادت امام علی علیه السلام: مِنْ كَمَالِ اَلسَّعَادَةِ اَلسَّعْيُ فِي صَلاَحِ اَلْجُمْهُورِ از کمال سعادت، کوشش در صلاح حال مردم است. 📚 عیون الحکم , جلد۱ , صفحه۴۶۹ ✅ با تبلیغ کانال «پاسخگو» در ثواب نشر معارف الهی شریک شوید. @noorolaeme
💠 حکم انجام اعمال زیبایی مثل تاتو ⁉️ سؤال: انجام بعضی از اعمال زیبایی مثل تاتو که سبب زخم بر روی بدن می‌شود به نحوی که تا چند روز امکان آب رساندن به آن نیست، با علم به این موضوع آیا می‌توان اقدام به این قبیل کارها کرد؟ ✍️ پاسخ: 🔹 جایز نیست مگر ضرورتی اقتضا کند. 🔸 نکته: هاشور و تاتو ابرو مجوز شرعی برای وضوی جبیره‌ای یا تیمم نیست، خانم‌ها می‌توانند در ایام عادت ماهیانه که نماز به آنها واجب نیست، انجام دهند. ⁉️ ارسال سؤالات از طریق👇 @Noorolaeme12 ✅ کانال اختصاصی احکام بانوان @noorolaeme2 ✅ با تبلیغ کانال «پاسخگو» در ثواب نشر معارف الهی شریک شوید. @noorolaeme
AUD-20221007-WA0007.mp3
1.78M
💬 قرائت دعای "عهــــد" 🎧 با نوای استاد فرهمند هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• اَلّلهُمَ صَلِّ عَلی مُحَّمد‌‌‌ِ وَ آلِ مُحَّمد وَعَجِّل فَرَجَهُم 💖 ✅ با تبلیغ کانال «پاسخگو» در ثواب نشر معارف الهی شریک شوید. @noorolaeme
سؤال👇 سلام علیکم ببخشید اگه دخترم لوازم ارایش بخواهد و من برایش بخرم وبا صورت ارایش کرده بیرون برود ایا برای من هم گناه نوشته میشود؟؟ بفرمایید طیب وحلال چیست و چه فرقی باهم دارند؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1. ایجاد زمینه گناه برای دیگری شما را هم در گناه شریک می کند مگر اینکه ندانید برای نامحرم استفاده می کند یا خیر. 2. از نظر لغوی طیب یعنی پاک و حلال یعنی قابل استفاده لکن در محاورات عرفی این دو در کنار هم قرار می گیرند و حلال و طیب معمولا با هم بکار می روند؛ یعنی چیزی که پاک باشد و مانند شراب نجس نباشد و حلال هم باشد یعنی از مسیر نادرست به دست نیامده باشد.
سؤال👇 سلام. ببخشید عده طلاق توافقی چقدر است؟ پاسخ👇 سلام علیکم عده طلاق فرقی بین توافقی و غیر آن نیست و سه طهر و پاکی از حیض می باشد.
سؤال👇 سلام خداقوت میشه لطفا راهکاری برای قساوت دل و سنگدلی ارائه بدید خیلی پیش میادکه بقیه رو ناراحت میکنم از پدرومادر گرفته تا بقیه، تو ذهنمم میدونم کار اشتباهی هستش ولی قلبی ناراحت وپشیمون نمیشم،ازاخبار هایی که درباره ی مظلومین هست دلم تکون نمیخوره دوست دارم با غم بقیه منم ناراحت بشم و همراهی کنم ولی قلبم اصلا انگار ازسنگ شده،براش هیچ کس وهیچ چیز مهم نیست ،چی کار میتونم کنم پاسخ👇 سلام علیکم باید از آنچه سبب قساوت قلب می شود دوری کرد و مهمترین عامل قساوت قلب گناهان است. وقتی انسان در مسیر نافرمانی خدا حرکت می کند، قسی القلب نیز می شود و لازم است از گناهان اجتناب کنید و مشغول به ذکر و یاد خدا شوید. یاد مرگ، استغفار و تلاوت قرآن سیاهی قلب که بر اثر گناه به وجود آمده است را از بین می برد.
سؤال👇 سلام وقت بخیر ببخشید پسرم صبح جیش کرده بود بعد از تشک به قالی نم رسیده بود من تشت گذاشتم وقالی را دو تیکه یعنی اول قسمت پایین وبعد قالی را به زیر تا دادم وقسمت بالا را هم شستم و از آب غساله یکم روی پام ریخت ولی روی کف خونه را نگاه نکردم که ریخته یانه آیا کف وقالی پاک شده یا نه بعد در شستن قالی باید آب قالی را بصورت صاف بگیریم آخه هر کار کنی آب داخل قالی میمونه ممنون میشم اگه زودتر جواب بدین مرجع آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم با توضیحات داده شده قالی پاک شده است اما ترشحات آن اگر با آب کر تطهیر می کردید، پاک بوده و اگر با آب قلیل بوده، نجس است.
سؤال👇 سلام خسته نباشین ببخشین یک دختر دارم کلاس سوم داره میره تو ۹سال که همش گریه میکنه وعصبی شده وجیغ میزنه وپرحاشگر وبیشتر شب ها اینجوری است به حرفهایم هم گوش نمیدهد برای آرامش او دعایی هست که بخونم یا آیه ی ؟ پاسخ👇 سلام علیکم ایشان در سنی است که می خواهد خودش همه کارها را انجام بدهد و در صورت مخالفت یا امر و نهی های زیاد، عصبانی می شود. لذا لازم است برنامه ها و کارهای ایشان را مدیریت کنید، اجازه بدهید خواسته های مناسب را دست پیدا کند، امر و نهی ها به حد معمول و در صورت ضرورت برسد. این موارد را امتحان کنید اگر نتیجه نداد در شهتان با یک مشاور متدین مشورت کنید.
سؤال👇 سلام امروز بعد از وضو دیدم روی دستم خراش خورده و در محل خراش سه نقطه قرمز آنجا بود. ۱- من قبل از وضو نگاه نکرده بودم که ببینم دستم خون آمده یا نه. هرچند متوجه خراش افتادن شده بودم. آیا چون معمولا خراش همراه خون است این نقاط و ماده قرمز را نجس فرض کنم یا پاک؟ ۲_ آیا لازم است تفحص کنم و مثلا آن را زیر آب بشورم تا یقین کنم خون بوده یا نه؟ ۳_ آیا اگر ,این نقاط را زیر آب شستم و قرمزی رفت باید بگویم حتما خون بوده و تمام جاهایی را که در موقع وضو خیس شده باید آب بکشم؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم 1. اگر یقین دارید خون است، نجس بوده و الا پاک است. 2. بله 3. اگر یقین دارید برای قبل از وضو است، بله و اگر یقین ندارید و احتمال می دهید پس از وضو بوده مشکلی نیست.
سؤال👇 با سلام . اگر پسر خانواده بخش زیادی از یک طبقه از خانه مادرش را ساخته باشد و چند سال درآن طبقه زندگی کرده باشد آیا میتوان گفت که از منفعت زحمت و مالی که برای ساخت آن طبقه صرف کرده استفاده کرده و دیگر حقی ندارد پاسخ👇 سلام علیکم این امور به توافق هایی که اهل خانه با هم داشتند، بستگی دارد.
سؤال👇 سلام .ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت آیه الله رئیسی وهمراهانشون . درمورد مقدار پوشش صورت خانم ها درنماز یا جلوی نامحرم ؛گفته میشه که اندازه مقدار وضو( مابین انگشت شصت وانگشت وسط) هست.حال سوال من اینجاست که در ایام حج که باید کاملا گردی صورت پیدا باشه چه موقع نماز وچه درحضور نامحرم.اگه این حالت در ایام حج درسته پس چرا برای باقی ایام نمیگن گردی صورت ؟ مقلد آیه الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم هر حکمی برای زمان خود می باشد و نمی توان سرایت به همه موارد داد.