eitaa logo
کانون فرهنگی تبلیغی نورالهدی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
79 فایل
ارتباط با ادمین: @yaemamhasaan تبادل و تبلیغات: @sadrjahad رزرو بلیط: @yarafegh هماهنگی و رزرو اجرای شهرستانها: 09176827420 سایت مجموعه نورالهدی: noorolhodaeeha.ir صفحه روبیکا: Rubika.ir/noorolhodaa_ir صفحه آپارات: aparat.com/noorolhodaa_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
شب جمعه است .... قرائت سوره جمعه فراموش نشه 🌸 @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
یا_سیدالکریم نام تو یادآور نام کریم اهل ری را صحن تو یک شعبه ای از ✨میلاد سیدالکریم مبارک باد ✨ @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
💠 همایش بزرگ " کرونا و نظم نوین جهانی" 🔺🔻با یک سخنران و مهمان ویژه : " جناب آقای دکتر خیراندیش" 🔻 سرفصل ها : 🔸پشت پرده ی بزرگ نمایی کرونا 🔸نقش سازمان های صهیونیستی در ایجاد نظم جدید جهان 👤 سخنرانان: حجت الاسلام استاد مهدوی ارفع استاد نادر طالب زاده دکتر طریقت منفرد ⏱زمان: جمعه ٣٠ آبان ماه بعدازنماز عشاء 🚪مکان: شهر مقدس قم ثبت نام جهت دریافت آدرس: 09045358308 . @howzehenghelabi
بسم الله الرحمن الرحیم اعوذبالله من الشیطان الرجیم واقعا دلیل سعی و تلاش بی وقفه ی یک عده به نام روشنگری برای تخریب کانون نورالهدی و تاتر انقلابی و پاک جابر چیست؟ از ابتدای امر مشخص بود هدف اصلی تمام این بازی ها سرکوب تاتر جابر است. یک تاتر انقلابی بر اساس منویات رهبری توسط عده ای جوان دغدغه مند، که جای حمایت، شده اند سیبل هجوم بعضی خودی های.... بدانید نشر اکاذیب و سم پاشی های پی در پی برای عقب راندن ما از میدان جهاد انقلابی اثری نخواهد داشت. بینندگان تاتر جابر یقینا حافظه های ضعیفی ندارند که این نقد و استنباط سخیف و بدور ازعفت کلام را باور کنند. یقینا تخریب تاتر جابر با حمله به جنبه ی سیاسی و بصیرتی آن موثر نمی افتاد! پس باید از ادبیاتی که خانواده ی مذهبی را نگران و مضطرب میکند استفاده کنید! ان الله بصیر بالعباد جالب است چندی پیش خودتان تاتر جابر را تحسین برانگیز خواندید و امروز اینگونه تخریب میکنید. سوال مهم: چرا در روزهای بررسی قضایی، پیرامون شکایت ما از این افراد، نشر این دست مطالب شدت گرفته؟ به قول یکی از این افراد: حتی اگر بعدها دستگاههای مربوطه این مطالب را تکذیب کنند، یقینا اثر تخریب ما را ندارد!! از خدا بترسیم ریختن آبروی مؤمن آنقدر گناهش بزرگ است که شیطان هم آن فرد را از ولایتش خارج میکند. این مطالب توهین به تمام کارشناسان ( خانواده،روان شناسی، دینی، سیاسی، اجتماعی) است که قبل از اجرای این تاتر و طول اجرای دوساله ی آن کنارمان بودند و انرا تایید کرده اند. توهین به همه ی مخاطبینی است که ۱۷۰ اجرا همراهمان بودند و از برکات اثرهای مثبت این تاتر گفتند و نقدهایشان را به دیده ی منت میگذاشتیم و در صورت تایید کارشناسان اعمال میکردیم. خدایا عاقبتمان را ختم به خیر کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 کدام جریان در جهان از پاندمی کووید-19 نفع می‌برد؟ 1️⃣ مهم‌ترین اثر پاندمی کووید-19، سایبری شدن بیش از پیش اکثر فرایندها و امور از سطح شخصی تا ملی است؛ 2️⃣ از آموزش ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی و سایر امور اداری و شخصی آنلاین شده است. این به معنای «سازماندهی سایبری» جهان است (Cyborg) 3️⃣ مبتنی بر قرارداد UKUSA زیرساخت جهانی و کنترل فضای سایبر در جهان در اختیار بریتانیا و آمریکا است؛ پس منافع اصلی پاندمی کووید-19 برای این مجموعه است، حتی اگر طراح ویروس نباشند؛ 4️⃣ از آنجا که کنترل فضای سایبر جهان در اختیار چین نیست، لذا نفع اصلی را از این پاندمی کسب نمی‌کند 🔶🔹بخشی از سخنرانی علمی «بررسی تهدید بیوسایبرنتیک پاندمی کووید-19 از منظر مطالعات راهبردی» ❇️ مهندس شکوهیان‌راد؛ مورخ 14 آبان 1399 @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔 ⚡️رویدادهای مهم کشور از سال ۱۳۴۲تا ۱۳۵۷ 🗓روزنگار ۳۰ آبان ماه 📌۳۰ آبان ۴۳: یکی از رایج ترین اعتراضات پس از دستگیری و تبعید امام خمینی "رحمه الله علیه" به ترکیه در پی مخالفت با کاپیتولاسیون ، ارسال تلگراف برای مقامات پهلوی بود؛ از جمله این تلگراف ها میتوان به تلگراف حوزه ی علمیه ی نجف برای حسنعلی منصور اشاره کرد. 📌 ۳۰ آبان ماه ۵۵: عدم شرکت مردم آبادان در جشن ها و مراسمات دولتی در پی همبستگی و حمایت از اندیشه های امام خمینی "رحمه الله علیه". 📌۳۰ آبان ماه ۵۷: ➖تظاهرات مردم کاشان که با تیراندازی نیروهای مسلح همراه بود که منجر به مصدوم شدن دو نفر شد. ➖نزاع رجال دستگیر شده ی پهلوی در پادگان جمشیدیه. ➖صدور اعلامیه در محکومیت جنایات رژیم پهلوی در اعتراض به کشتار مردم کرمان و اعلام عزای عمومی توسط روحانیون استان کرمانشاه از جمله"حجت الاسلام عبدالجلیل جلیلی". ➖شنود مکالمات تلفنی خانم ناشناسی با "آیت الله سید حسین خادمی "مبنی بر جمع آوری پول برای کمک به اعتصاب کنندگان که بخشی از فعالیت زنان مسلمان در جریان انقلاب اسلامی را روایت می کند. ➖فعالیت های دانش آموزان شهر شاهرود که از پنج دانش آموز گرداننده این اعتراضات سه نفر خانم بوده اند. @noorolhodaa www.noorolhoda85.blog.ir
به نام خدا نقد و تحلیل محتوایی تئاتر جابر خلاصه: جابر یک دانشمند فیزیک هسته¬ای است که به دلیل سرخوردگی از عملکرد دولت، در مسأله برجام و انرژی هسته¬ای، قصد پیوستن به مدافعین حرم را دارد. او که یکی از اعضا فعال بسیج و مهندسی جنگ نرم است قادر نیست اعضا و فرمانده پایگاه را برای رسیدن به هدفش مجاب کند. از سوی دیگر خانواده¬ی او شامل همسر، دو خواهر و مادر که به تازگی پدرشان را در دفاع از حرم از دست داده¬اند و از نظر عاطفی وابستگی شدیدی به او دارند نیز مانع دیگری در رسیدن به خواسته¬ی جابر هستند. بخش زیادی از تایم این تئاتر در تبیین منویات رهبری، عملکرد نامطلوب دولت و تعامل جابر با خانواده¬اش میگذرد و نهایتا جابر که توسط جاسوسهای صهیونیسم مسموم شده است، بعد از ناکامی آنها در رسیدن به اطلاعات لبتاب، به شهادت میرسد. قبل از ورود به مبحث اصلی ذکر دو مقدمه لازم است. این متن صرفا نقدی تحلیلی است بر مضمون و محتوای این تئاتر و شامل هیچ گونه نقد ساختاری و فرمالیستی نخواهد بود. با توجه به این که ماهیت تئاتر، پویایی و زنده بودن اثر است که در هر اجرا جانی تازه میگیرد، لازم است به این نکته توجه شود که این نقد بر اساس اجراهایی است که تاکنون صورت گرفته است. سوالی که در ابتدای این متن مطرح میشود این است که با توجه به این نکته که کلیه¬ی عوامل اجرایی این نمایش، از نویسنده و کارگردان و بازیگر... خانم هستند و این نمایش با لحاظ تمام جوانب امنیتی برای مخاطب خانم، به صورت مکشوفه و بدون حجاب از طرف عوامل اجرا میشود، آیا یک تئاتر و نمایش آوانگارد است؟ با کمی جستجو در منابع تاریخی پاسخ این سوال قطعا منفی خواهد بود. از شاهد مثالهایی که میتوان در این مورد نام برد، تعزیه خوانی¬هایی است که در زمان قاجار اجرا میشده است. این مراسم که تاریخش به یک و نیم قرن پیش بازمیگردد در زمانی برگزار میشده که زنان بدون اجازه حتی حق بیرون رفتن از خانه را هم نداشته¬اند. در این مراسم که بازیگران، کارگردانها و... زنان بوده اند و تنها برای زنان برگزار میشده قصه¬های یوسف و زلیخا، عروسی بلقیس و سلیمان و عروسی رفتن حضرت زهرا طرفداران زیادی داشته است، ولی در این بین تعزیه شب عاشورا از اهمیت زیادی برخوردار بوده که در آن زنان از اسبهای کوچکی به نام تانو برای اجرای صحنه¬ها جنگ استفاده میکرده اند. در اسناد تاریخی یکی از مکانهایی که جهت این مراسم مورد استفاده قرار میگرفته، مجلس شورای ملی قدیم است که در زمان قاجار به میرزا حسن خان سپه سالار و همسرش ماه تابان خانم دختر فتحعلی شاه تعلق داشته است. شاهد مثال دیگر در مورد مجالس عروسی و جشنهای زنانه است که در آن زنها به عنوان خواننده و نوازنده تنها برای جنس نسوان برنامه اجرا میکرده اند. همچنین در اسناد تاریخی آمده است که اولین سینمایی که برای زنان در ایران افتتاح شد در سال 1307 بود که توسط خان بابا معتضدی در خیابان لاله زار بود که مدتی بعد آتش گرفت. این تفکیک جنسیتی در ارائه هنر تا زمان کشف حجاب رضاخانی وجود داشت و پس از آن فاجعه، هنگامی که زن محجبه¬ی ایرانی مجبور شد بین عقاید و حضور در مجامع هنری یکی را انتخاب کند، حجاب و اعتقاداتش را انتخاب نمود و مجبور به پنهان شدن در پستوی خانه¬ها شد. اما مردان جوانی که تمایل به شرکت در مجامع و اجتماعات هنری داشتند ترجیحشان این بود که از زنانی با لباسها و سر و وضع آنچنانی برای همراهی دعوت کنند. این زنان که در ابتدا بیشتر ارمنی و یا خارجیانی بودند که همراه مستشاران به ایران آمده بودند، رسم و رسوم حضور در چنین مکانهایی را بسیار خوب بلد بودند و با قدرت جذب بالایی که داشتند هر روز بیشتر و بیشتر در جامعه¬ی ایرانی آن زمان نفوذ کردند. بدین ترتیب زن ایرانی محجبه نه تنها از دایره¬ی هنر و هنرورزی کنار گذاشته شد که حتی از طبیعی ترین حق خود یعنی با سواد شدن، کسب تحصیل و علم اندوزی نیز محروم شد. آمار بیسوادی زنان در ابتدای انقلاب اسلامی، خود نشانگر عمق فاجعه در این زمینه است. پس از انقلاب مسأله¬ی تحصیل برای قشر معتقد و مذهبی حل شد، ولی هنر نزد این خانواده¬ها همچنان مظلوم و مغفول باقی ماند به طوری که در این روزگار و پس از گذشت چهل و اندی از آغاز انقلاب هنوز زنان و دختران خانواده¬های مذهبی نه تنها به عنوان هنرمند بلکه به عنوان مخاطبین هنر، از حضور در اجتماعاتی مثل تئاتر و یا کنسرت استقبال نمیکنند و یا منع میشوند. در حال حاضرگروه تئاتر جابر به عنوان احیاگر سنتی دیرین که میتواند تا حدی نیازهای این قشر از جامعه را برطرف نماید، توانسته با سختی و مشقت زیاد راه باریکی را میان مافیای هنر باز نماید و با این که هنوز راه زیادی برای رسیدن به قله در پیش دارد قابل ستودن و حمایت است و روا نیست که به دلایل واهی که با غرض ورزی نیز همراه است، مورد بی مهری قرار بگیرد. ادامه👇