4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موقعیت :
وقتی یه دختری به دنیا میاری که عین خودت پایه ی چای خوردنِ 🤌😍🥲
دیگه چی بهتر از این ؟!
تا حالا شده حالت خیلی بد شده باشه حالا به هردلیلی ؟!
اون لحظه می دونی بیشتر از هرچیزی چی حالت و خوب می کنه ؟!
چون متاسفانهههه زیاااااددد می بینم و دیدم که همدلی تو روابط بین فردی اصلاااا رعایت نمیشه
گفتم حتما بیام اینجا دربارش بگم 🥲
نورْتَــــم✨ |𝑵𝒐𝒐𝒓𝒕𝒂𝒎
تا حالا شده حالت خیلی بد شده باشه حالا به هردلیلی ؟! اون لحظه می دونی بیشتر از هرچیزی چی حالت و خوب
بذار شفاف تر بگم
حالت از خودت از زندگیت یا گاهی از رفتار اشتباه یکی دیگه بد شده باشه
بعد اونوقت بری و برای یکی بشینی بگی
طرف یهو برداره دست به نصیحت بزنه
دست به قضاوت بزنه
دست به گفتن حرف هایی از جنس اوووو بابا ولش کن چقدر ناشکری چقدر لوسی یا چقدر سرچیزای الکی ناراحت میشی بزنه
چه حسی بهت دست میده ؟!
انگار صدتا گذاشت روی حال بدت و بدتر کرد اوضاع و
انگار حس عذاب وجدان تو شدیدتر کرد
انگار یه حس بدی بهت منتقل کرد 🥲
حالا به جاش بیاد بهت بگه
چقدر این حس تو می فهمم
منم تجربش کردم
می خوام بگم بهت که تنها نیستی
خیلی سخته
بغلت کنه و بگه بگو ادامه بده من گوش شنوام برات
و...
اونوقت چقدررر حست فرق کرد ؟! چقدر حالت خوب شد ؟! چقدر سبک تر شدی ؟!
چقدر حس کردی آخیش تنها نیستم بالاخره یکی حرفمو فهمید ؟!
می بینی قدرت همدلی کردن همین قدر زیادهههه 🤌🌧
می بینی یه حرف رو تغییر دادن چقدر می تونه تو حال طرف مقابل مون تاثیر گذار باشه ؟!
تو زمانی که نمی تونی حرفی بزنی برای همدلی
حداقل هیچی نگو ✋🤐
سکوت کن
بذار حرفشو بزنه
جوری هم نگاهش نکن که از صدتا حرف بدتر باشه هااا 👀
دلسوزانه هم براش دل نسوزون ❌
مسئله رو از اعماق وجودت حس کن و فک کن خودت جاشی از عینک اون به قضیه نگاه کن
حالا اگر چیزی به ذهنت برای همدلی کردن رسید بگو
اما اگر حس کردی هرچی بگی داری بدتر می کنی هیچی نگو 🙂
دیدی همدلی همین قدر آسونه 🤌🥲
فقط کافیه تمرین کنی
فقط کافیه سکوت کنی زمانی که می بینی نمی تونی همدلی کنی
فقط کافیه مهربون تر باشی ❤️🌱
تو روابطت با همسرت 👫
تو روابطت با بچه ات 👩👧👦
تو روابطت با دوستت 👭
تو روابطت با خانوادت 👨👩👧👦
تو روابطت با خودت از همه مهم تر 🧍♀✔️
همدلی کردن خیلی مهمه و مهم ترین مولفه ی یه رابطه ی موفق و پایداره
وقتی همسرت از مشکلاتش داره میاد پیشت میگه
اول از همه بی تفاوت نباش 🤝
گوش کن چشم تو چشم دست از ظرف و گوشی بردار ...
وسط حرفش مدام نپر 👎
بذار حرفش و تا آخر بگه
بعد یکم سکوت کن
فکر کن که باید چه جمله ای رو به عنوان همدلی به کار ببری ...
بعد حتما بهش بگو کنارشی 🫂💖
و در آخررر اگررر راهنمایی خواست کمکش می کنی وگرنه نه ❌
وقتی بچه ات میاد بهت نگرانی و دغدغه اش رو میگه
به جای نصیحت 🙅♀
خوب گوش کن
گوش که کردی حتما بگی می فهممت چون این یعنی در گفتگوی سالم با دردونه ات و باز کردی که اگر احساس بدی داره بازگو کنه
بهش بگو اگر نیاز داره می تونه تو بغلت گریه کنه 🥲🤌
اگر بچه ات خیلی کوچولوئه وقتی زمین می خوره سریع بلندش نکن بگو اشکال نداره هیچی نشد
بگو آره مامان جون می فهممت لابد خیلی درد داره که داری گریه می کنی
احساسش رو درک کن نذار حسش رو سرکوب کنه بذار تخلیه اش کنه
نگو مرد که گریه نمی کنه بزرگ شدی دیگه
بگو اگر حس می کنی گریه آرومت می کنه گریه کن 🥺💗