«اللّهم اشف کل مریض»
مشکل اصلی امروز ما، بیمار نبودن است. ما باید بیمار فراق تو باشیم؛ اما سرخوشیم بدون تو. این درد را به که باید بگوییم؟
آقا! چرا ما از نبودنت تب نمیکنیم؟ چرا به لرز نمیافتیم؟ چرا هنوز در فراق تو زانوانمان توان راست نگهداشتن قامتمان را دارد؟
اصلا میخواهم بدانم چرا چشمهایم میبیند؟ مگر میشود مبتلا به فراق تو بود و به قدری گریه نکرد که چشمهایمان بیسو شود؟
ما بیمار فراق نیستیم و این حقیقت تلخی است که سلامتی را به کاممان زهر میکند.
کاش دعا میکردی برایمان که بیمار فراقت شویم، بعدش هم دعا میکردی که شفا بگیریم. شفای درد فراق تو به وصال است. نه؟
پس دعا کن برایمان آقا!
صبحت بخیر طبیب دردهایم!
#بهانه_بودن
#ماه_رمضان
#محسن_عباسی_ولدی
http://eitaa.com/norolasfia
Naseri-21.mp3
3.51M
🌱 رفـاقـــ🤝ـــت با خدا آسان است
🌙✨🌙✨🌙✨
خدا خوب رفیقی است. هرکه خدا را برای رفاقت انتخاب کند هم دنیا دارد هم آخرت. حالا اگر ناصری نتوانسته، شما میتوانید، رفاقت با خدا آسان است.
🌙✨🌙✨🌙✨
#ماه_رمضان
#سخنرانی
_________🌙_________http://eitaa.com/norolasfia
﷽
#شب_قدر
▪️السلام علیک یا ابا صالح المهدی▪️
🖤 ویژه برنامه شب های قدر ماه مبارک ۱۴۰۳
🎙 سخنرانان:
شب نوزدهم: حجت الاسلام والمسلمین اصغردوست
شب بیست و یکم : حجت الاسلام والمسلمین تسخیری
شب بیست و سوم : حجت الاسلام والمسلمین مصلحی
🔻مداحی :
مداح اهل بیت علیهم السلام کربلایی سید اسدالله حسینی
⭕️ ساعت ۲۳ شروع مراسم
#شب_قدر
◇ شورای فرهنگی مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت نورالاصفیاء (عجّلاللهفرجهالشریف)
┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄
✍ باماهمراه باشید
□ایتا 👇
🆔 کانال رسمی مسجد حضرت نورالاصفیاء(عج) - حکیمیه.ایران
پایگاه اطلاع رسانی مسجد
https://noorolasfia.ir/
https://eitaa.com/noorolasfia_mosque
1_10487002943.mp3
3.41M
➕تواصی در سیره شهدا
🎙راوی : حجت الاسلام جوشقانی
🔹شماره ۱
#
#تواصیبهحق
#تواصیبهصبر
http://eitaa.com/norolasfia
در شبهای قدر، درخواست ما از پروردگار دو چیز است: ترمیم گذشته و ترسیم امور آینده. امشب از خدا بهترین ترمیم را طلب میکنیم؛ یعنی میگوییم خدایا! معاصی را از من جدا کن و مرا تطهیر کن. به شاهدان معصیت من نیز بگو یادتان برود بنده من چه کرده!
| مرحوم آیتالله آقامجتبی تهرانی |
https://eitaa.com/norolasfia
شاهکار احتجاج اول مظلوم عالم مولی اميرالمؤمنين علی عليه السلام در خصوص دلایل جنگ نكردن ايشان با غاصبان خلافت!
خطبهای که هم ذکر فضیلت است و هم ذکر مصیبت:
ابوهاشم بن ابی علی نقل میکند:
هنگامی که به امیرالمؤمنین (علیهالسلام) خبر رسید که مردم دربارهی ایشان میگویند چرا او با آن ابا بکر و عمر نجنگید، همانطور که با طلحه و زبیر و عایشه جنگید؟
حضرت در حالی که ردایی به دوش انداخته بود، از منزل بیرون آمد و بر منبر تشریف برده حمد و ثنای خدا را نمود و بر پیامبر (صلواتاللهعلیهوآله) درود فرستاد؛ سپس فرمود:
...يَا مَعَاشِرَ اَلْمُسْلِمِينَ قَدْ بَلَغَنِي أَنَّ قَوْماً قَالُوا مَا بَالُهُ لَمْ يُنَازِعْ أَبَا بَكْرٍ وَ عُمَرَ وَ عُثْمَانَ كَمَا نَازَعَ طَلْحَةَ وَ اَلزُّبَيْرَ وَ عَائِشَةَ
فَمَا كُنْتُ بِعَاجِزٍ وَ لَكِنْ لِي فِي سَبْعَةٍ مِنَ اَلْأَنْبِيَاءِ أُسْوَةٌ...
ای گروه مسلمانان، به من خبر رسیده است که گروهی گفتهاند علی را چه میشود که با آن دو نجنگید همانطور که با طلحه و زبیر و عایشه جنگید.
بدانید من از جنگ با آنها عاجز نبودم، ولی از هفت نفر از پیامبران پیروی کردم و به سنت آنها اقتدا کردم.
اولشان نوح (علیهالسلام) است آنجا که خداوند تعالی از او خبر میدهد که گفت:
فَدَعَا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانتَصِرْ (قمر:۱۰)
«من مغلوب شدم پس مرا یاری کن»
و اگر شما بگویید مغلوب نشده بود، همانا کافر شدهاید، زیرا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید او مغلوب بود، پس علی دارای عذر بیشتری است.
دوم از آنان ابراهیم (علیهالسلام) است هنگامی که خداوند از او در قرآن خبر داد که به قومش فرمود:
وَأَعْتَزِلُكُمْ وَمَا تَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ (مریم:۴۸)
«از شما و از آنچه غیر از خدا میپرستید دوری میگزینم» پس اگر بگویید او دوری جست بدون ناراحتی، قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید که او رنج و ناراحتی دید و سپس دوری گزید، پس علی دارای عذر بیشتری است.
سوم لوط (علیهالسلام) است که خداوند خبر داد از آنچه او گفت به قومش:
قَالَ لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلَى رُكْنٍ شَدِيدٍ (هود:۸۰)
«ای کاش مرا در دفع شما قوتی بود یا به جانب صاحب قوتی پناه میگرفتم»
پس اگر بگویید که قدرت داشت بر آنان، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید که بدانها قدرت نداشت پس علی دارای عذر بیشتری است.
چهارم یوسف (علیهالسلام) است آنجا که گفت:
قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ (يوسف:۳۳)
«پروردگارا زندان برای من بهتر است از آنچه مرا بدان میخوانند»
پس اگر بگویید او سختی را همراه با خشم خدا خواست، همانا کافر شدهاید و اگر بگویید او به آنچه خدا را به خشم میآورد فرا خوانده شد ولی زندان را انتخاب کرد، پس علی دارای عذر بیشتری است.
پنجم موسی بن عمران (علیهالسلام) است آنجا که خداوند تعالی از او خبر داد:
فَفَرَرْتُ مِنكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ (شعراء:۲۱)
«وقتی از شما ترسیدم فرار کردم»
پس اگر بگویید او گریخت بدون ترس، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید او گریخت از ترسی که بر خود داشت، پس علی دارای عذر بیشتری است.
ششم برادرش هارون است از آنجا که خداوند تعالی از او خبر داد:
قَالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَكَادُوا يَقْتُلُونَنِي (اعراف:۱۵۰)
«ای پسر مادرم، همانا این قوم مرا ضعیف کردند و نزدیک بود مرا بکشند»
پس اگر بگویید نزدیک نبود او را بکشند، همانا قرآن را تکذیب کردهاید و اگر بگویید نزدیک بود او را بکشند، پس علی عذر بیشتری دارد.
هفتم پسر عمویم محمّد صلوات الله علیه و آله است، آنجا که از ترس کفار به غار گریخت (توبه:۴۰)،
پس اگر بگویید او از ترس جانش نگریخت، همانا دروغ گفتهاید و اگر بگویید او به خاطر حفظ جانش گریخت، پس وصی پیامبر دارای عذر بیشتری است.
ای مردم، از هنگامی که مادرم مرا زاده است، پیوسته مظلوم بودهام...
الفضائل (ابن شاذان): ج۱، ص۱۲۹
با اندک تفاوت در: علل الشرایع (شیخ صدوق): ج۱، ص۱۴
جان عالم به فدای آن مولایی که:
مغلوب گشت در حالی که بییاور بود
دوری گزید در حالی که به سختی در ناراحتی و رنج بود
و قدرتی نداشت بر دفع حملهی دشمنانش
و دعوت شد به سمت آنچه مایهی خشم خدا بود اما زندانِ تنهایی و غربت را برگزید
و نزدیک بود او را بکشند در عین این که جز حق را نمیخواست
و هر چند در پایان بر سر همین حق فرق عدالت را شکافتند!
خدایا حب علی و آل علی را از ما مگیر
و از اولاد ما جز نوکران و کنیزان علی و آل علی، قرار مده
و ما را در دنیا و آخرت از علی و آل علی جدا مفرما
و ما را علوی کن و علوی بمیران!
اللهم عجل لولیک الفرج و جعلنا من خیر انصاره و انصاره و المستشهدین بین یدیه...
https://eitaa.com/norolasfia