eitaa logo
کانال ائمه جماعت
1.8هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙سخنرانی شهید دکتر محمد جواد باهنر با موضوع مفهوم و ضرورت انقلاب فرهنگی از نظر قرآن و حدیث
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گلستان بمناسبت ایام الله دهه فجر برگزار می کند. جشنواره ملی بهمن جاویدان (ویژه دانشگاهیان) محورهای جشنواره: انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در سه بخش: 1- ادبی (شعر، خاطره، دل نوشته، داستان کوتاه) 2- رسانه (پادکست، عکس، پوستر) 3- هنری (نقاشی، خوشنویسی) جوایز هر بخش: سه نفر اول هدیه 5000000 میلیون ریال سه نفر دوم هدیه 4000000 میلیون ریال سه نفر سوم هدیه 3000000 میلیون ریال مهلت ارسال آثار: 12 بهمن الی 22 بهمن علاقمندان شرکت در جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به آدرس سایت http://gu.nahad.ir مراجعه نمایند.
🌷🌺🌸 میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان مبارک باد 🌸🌺🌷
📘 درباره تاریخ ولادت فاطمه، در میان مورخین عامه و خاصه، اختلاف نظرهایی وجود دارد. چنان که بر اساس آنچه اهل سنت گویند و آنچه شیعه بیان می کند، در سالهای سن حضرت فاطمه بالغ بر 10 سال اختلاف دیده می شود. 🔹 کلینی، مؤلف عالیقدر کتاب معتبر (کافی) که یکی از مهم ترین کتابهای مرجع و اساس به شمار می رود، عقیده دارد که ولادت فاطمه زهرا (ع) پنج سال بعد از بعثت صورت گرفته است. 🔸 شیخ طوسی، عالم بزرگوار و شیخ علما و دانشمندان که (شیخ الطایفه) شهرت یافته، معتقد است که ولادت آن حضرت دو سال بعد از بعثت روی داده است. 🔷 ولی اکثر تواریخ اهل سنت، تاریخ ولادت آن حضرت را پنج سال قبل از بعثت دانسته اند. بدین گونه ملاحظه می شود که آن حضرت در هنگام وفات - که به سال دهم هجری رخ داد - طبق نظر اکثر علمای شیعه، بیش از 18 سال از عمر شریفش نمی گذشته است. حال آن که طبق عقیده اهل سنت، سالهای عمر ایشان به 28 سال می رسد، و بعضی هم سال عمر ایشان را بین این دو رقم دانسته اند. به هر حال اختلاف در مورد روز و سال ولادت آن حضرت بسیار است، که بازگویی تمام ارقام و اعداد مزبور، فایده ای به خواننده نمی رساند. اما آنچه بیشتر مورد عنایت و توجه مورخین شیعه قرار گرفته، این است که ولادت ایشان بعد از بعثت رخ داده، و اکثرا نیز سال پنجم بعد از بعثت را صحیح دانسته اند که امروزه در جهان تشیع، همین رقم بیشتر مورد تأیید و توجه است.