eitaa logo
افق انقلاب اسلامی
850 دنبال‌کننده
640 عکس
194 ویدیو
46 فایل
💠 این رسانه براساس اندیشه امام خامنه ای به #افق درخشان انقلاب اسلامی تمدن نوین اسلامی و مسیر نیل به آن تمدن می نگرد 💠 تمدنی که رسالتش تربیت وآماده سازی امت جهانیِ پذیرای آخرین منجی است.
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید|مقام معظّم رهبری: 🌐 اگر دولت ما اسلامی شد، آن وقت کشورمان اسلامی خواهد شد... (۱۳۸۴/۰۶/۰۸) ☑️ را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) http://eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🔰چرا کار به برجام کشید؟ 📌بر همه واضح است که برجام نتیجه ی اعتماد به طاغوت بود حال سوال اینست که چرا ما نتوانستیم به خدا اعتماد و تکیه کنیم و در عوض به غیر خدا تکیه کردیم؟ 🔸بالطبع عواقب این عدم اعتماد به غیرخدا را هم دیدیم. خدا وند در قرآن می فرماید: الَّذينَ يَتَّخِذُونَ الْكافِرينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنينَ أَ يَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَميعاً سوره ی نسا آیه ی(139). یعنی اگر برای کسب عزت سراغ غیر خدا رفتیم و تکیه بر غیر خدا کردیم راه را برعکس رفته ایم و نه تنها عزیز نخواهیم شد که ذلیل هم خواهیم شد. 🔻حال باید دنبال منشا این اعتماد به غیر خدا بود . چرا ما راه را برعکس می رویم ؟ برای جواب اول باید به این موضوع توجه داشت که اعتماد و تکیه به خدا یک عمل قلبی است و بدون داشتن آمادگی فلبی و روحی نمی توان چنین اعتمادی داشت البته این اعتماد ذومراتب است و هر کس به میزانی که آمادگی اش بیشتر باشد اعتمادش هم بیشتر است .لذا برای داشتن چنین اعتمادی انسان باید خود را از لحاظ روحی به چنان رشدی برساند تا بتواند واقعا و حقیقتا به خداوند تکیه و اعتماد کند. 🔻سوال دیگراینست که چطور می توان به چنین رشدی رسید؟ خداوند در قرآن راه رسیدن به چنین رشدی را این چنین می فرماید: َمَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا يُشْرِكْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً سوره ی مبارکه کهف آیه ی (110) می فرماید هرکس امیدا دارد که به خدا که منبع همه ی کمالات است برسد باید عمل صالح انجام دهد و از شرک بپرهیزد .لذا شروع این مسیر از خود ماست باید اعمالمان را صالح یعنی اصلاح کننده کنیم تا خودمان اصلاح شویم تا انسانی خودش را اصلاح نکند و در مسیر تربیت نفسش قدم برندارد نمی تواند از لحاظ روحی رشد کند و صاحب کمالات روحی همچون اعتماد واقعی به خداوند شود. چرا که : لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ سوره ی بقره آیه ی (256). ✅ اگر کسانی که دارای چنین کمالاتی هستند در دولت ما سر کار باشند آنگاه ما دولتی اسلامی خواهیم داشت که اشتباهاتی مانند برجام ازآن صادر نخواهد شد؛ راه حل تمام مشکلات ، تربیت دولت مردانی که بنده صالح خداوند هستند ، می باشد لذاست که مقام معظم رهبری می فرمایند: تحول معنوی اولین و مهم ترین کاری است که پیش روی ما قرار دارد. 🔻کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🔴 دشواریِ تشکیل دولت اسلامی 🔸مرحله ی سوم انقلاب اسلامی، یعنی تحقق دولت اسلامی، بخودی خود سخت تر از پیروزی انقلاب در مرحله ی اول و تاسیس نظام در مرحله دوم است. چرا که در اینجا مستقیما با دشمن طرف نیستیم، بلکه با منش و روش خودیهای مسلمان و مؤمنی مواجه ایم، که دارای آن نصابهای کافی ایمانی و انقلابی برای کارگزار اسلامی نیستند. 🔸طبیعی است چنین کسانی برای ماندن روی صندلی قدرت، حتی به شیوه های خارج از موازین هم متشبّث شوند. اما سختی کار بیشتر از این حرفهاست ، چرا که دشمنان هم دریافته اند که عبور انقلاب از مرحله ی سوم ، آنها را یک گام دیگر به مرگ سلطه شان و تمدّنی که مرکَب این سلطه شده، نزدیک می کند. لذا دیوانه وار بمب های سمّی خود را بر سر نهالستانهای این دیار فرو می ریزند. 🖋. (یادداشتی از حجت الاسلام علی ثقفی به مناسبت شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی) 🔸 را ببینید:↙️ http://eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🔻هوی و هوس در 🔶یکی از اصولی که انسان باید درتمام شئونات زندگی اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی و ... لحاظ کند این است که باید تمام زندگی اش و فعالیت ها و کارهایش برای عبودیت و بخاطر الله باشد.[به عبارت دیگر انسان باید در هر کاری اول بیاندیشد که برای چه می خواهد آن کار انجام دهد. برای اینکه عبودیت خدا را بجا آورد یا بندگی غیر خدا و هوای نفس خودش را بکند.] 🔶هر وقت که انسان دچار هوی و هوس می شود و فعالیت، نیّات و ... را برای غیر خدا انجام می دهد این هوی و هوس انسان را در غفلت فرو می برد، در عین حال که علم دارد به گمراهی می اندازد. 🔶خداوند در سوره جاثیه، آیه 23 می فرماید : أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلى عِلْمٍ ... (آیا دیده ای آن کس را که هوسش را چون خدای خود گرفت و خدا از روی علم، گمراهش کرد ...) 🔶مثال : راننده‌ای در یک جاده لغزنده، به فکر کنترل ماشین است ترمز می‌کند، سرعت را کم و زیاد می‌کند تا به پرتگاه پرت نشود. با این وجود، یک لحظه غفلت می‌کند و به جای ترمز، پا روی گاز می‌گذارد! می‌خواهد ترمز کرده سالم بماند ولی با این همه، لحظه‌ای که غفلت می‌کند با دست خودش، خودش را به دره پرت می‌کند با اینکه می‌خواست این کار را نکند! 🔺انسان هم دارای تجهیزاتِ علومِ باطنی است که خدا به او داده است و نمی‌تواند به آنها بی توجه باشد؛ انجام کارها و نیّات بر اساس هوی و هوس، بی توجهی به آن علوم و تجهیزات است و وقتی هر کاری اعم از فردی و اجتماعی ، بر اساس هوی و هوس انجام شد غفلت می آید و فرد با دست خودش، خودش را گمراه می‌کند، با اینکه می داند راه اشتباه می رود، کار اشتباه انجام می دهد اما باز ادامه می دهد. 📚بر گرفته از جزوه مدیرت توحیدی 76،77 (درس گفتاری از استاد علیپور) ✍🏻پی نوشت: قرآن کریم می فرماید:«فألهمها فجورها و تقواها» یعنی هر انسانی در جوهره ی وجودی خود چیزی دارد که به کمک آن می تواند راه صحیح که همان عبودیت خداست از راه ناصحیح که همان اطاعت از هوای نفس است را تشخیص دهد.فقط لازم است که انسان به آن جوهره ی درونی خود برسد آن را شکوفا کند که اگر به آنجا رسید به فرموده ی قرآن « ... إن تتقوا الله یجعل لکم فرقاناً ... » و «من یتق الله یجعل له مخرجاً ... » لذا انسان باید در تمام زندگی دنبال رسیدن به آن جوهره و نجات از گمراهی باشد و راه رسیدن هم چیزی جز حرکت به سمت معنویت و تهذیب و تزکیه نفس نیست همان که حضرت آقا از آن به عنوان تحول معنوی یاد می کنند. تحول معنوی که خودش اولین قدم در دولت سازی اسلامی است. 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 1- صالح سازی درونی 2- شايسته سالاری 3- صالح گزينی يا انتخاب اصلح 4- نظارت مردم ☑️ #افق را ببینید:↙️ (کانال تخصصی #دولت_اسلامی) http://eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی (1) 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 1- صالح سازی درونی مسئولان نظام جمهوری اسلامی از سه جهت نسبت به خود سازی و صالح سازی درونی خود مسئولند: 🔸اول اینکه مسلمان هستند. یک مسلمان دائما باید در اندیشه اصلاح خود باشد والا مغبون است . 🔸دوم اینکه کسب قدرت سیاسی در اسلام برای خدمت به دنیا و آخرت مردم است و این ممکن نیست مگر به وسیله یک مسئول صالح . 🔸سوم اینکه صالح بودن برای یک مسئول که دامنه اثر او بسیار بیش از یک فرد عادی است بسیار ضروری تر می باشد. زیرا همانطور که صلاحیت های مسئول ، دامنه خدمت او را گسترش می دهد، عدم صلاحیت ها هم دامنه فساد و تخریب دین را می گستراند. تمام این معانی در همین جمله از مقام معظم رهبری قابل برداشت می باشد که : " هر كس هم كه جديداً مسووليت را برعهده مى گيرد, با اين نيت و با اين هدف مسووليت را قبول كند كه مى خواهد براى خدمت به مردم, يك انسان صالح بشود; آنگاه مى شود تشكيل دولت اسلامى" (21 / 9 / 80 ) 🔹 در اینجا گوشه هائی از بیانات ایشان را درخصوص این راهکار می آوریم. " مسئولان و دولتمردان بايد خودشان را با آن ضوابط و شرايطي كه متعلق به يك مسئول دولت اسلامي است‚ تطبيق كنند... يا اگر ناقصند‚ خودشان را به سمت كمال در آن جهت پيش ببرند و حركت بدهند" (79/9/12 ) " هر كدام از شما تلاش بكنيد, براى اين مسووليتها خودتان را با الگوى اسلامى منطبق بكنيد; يعنى دينتان, تقواتان,رعايتتان نسبت به حال مردم, رعايتتان نسبت به شرع, رعايتتان نسبت به بيت المال, اجتنابتان از خودخواهيها و خودپرستيها و رفيق بازيها و قوم وخويش پرستيها و اجتنابتان از تنبلى و بيكارگى و بى عملى و هوي و هوس و اين چيزها مطابق با الگوى اسلام باشد. هر كدام شما بتوانيد در اين زمينه ها كار خودتان را بكنيد و پيش برويد و خودتان را بسازيد" (79/9/12 ) ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) http://eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی (2) 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 2- شايسته سالاری : 🔹در نظام دینی ملاک گزینش مسئولان تقوی و تعهد، دانش و سود مندی می باشد. در روایات ما آنکس که تقوای بیشتری دارد ، آن کس که علم بیشتری دارد و آن کس که نفع بیشتری به مردم می رساند با تعبیر خیر النّاس و أفضل النّاس نام برده شده است. تقوی در یک مدیر به معنای مواظبت از دست و زبان و قلب و فکر در تصمیمات و رفتار ها و روابط می باشد. آن کس که انگیزه خدمت رسانی به مردم را دارد و بیشتر از دیگران به فکر نفع مردم است، صلاحیت و شایستگی بیشتری برای مسئولیتها دارد. و آن کس که در فهم مسائل بیش از دیگران به دین رجوع می کند، بیش از دیگران صلاحیت پذیرش مسئولیت در نظام دینی را دارد. 🔹 انتخاب همکاران در نظام دینی با همین ملاکها صورت می گیرد و چنانچه در گزینشها ملاکهای دیگری چون رفاقت ، نَسَب ، منافع شخصی و گروهی دخالت کند، نمی توان چنین نظامی را شایسته سالار نامید. اگر شایسته سالاری به معنی حقیقی و نه در ادعا محقق شود، راه برای انتخاب کارگزاران اسلامی و تحقّق دولت اسلامی هموار خواهد شد. ✳️ در این زمینه مقام معظّم رهبری می فرماید: " اگر ما بر نقش مديريت و سرپرستي در جامعه اسلامي تكيه مي كنيم و آن را تعيين كننده معرفي مي نماييم‚ با يك گزينش‚ قضيه تمام نمي شود. اين طور نيست كه يك شخص‚ در رأس برگزيده بشود و شرايط لازم را داشته باشد‚ بعد ديگر همه چيز به خودي خود‚ حل خواهد شد. تاثير مديران بالا در سرنوشت جامعه هم تا حدود زيادي از اين جهت است كه مدير برتر و بالاتر‚ اين قدرت را دارد كه دستها و ايادي چرخاننده چرخهاي كشور را سالم انتخاب بكند. يعني سلامت آنها‚ جزو سلامت دستگاه حكومت است... مجموعه دستگاه مديريت كشور‚ بايد علوي باشد" (1369/4/20 ) " گزينش همكاران‚ مهم است. البته در سطح وزرا‚ رعايت و دقت زيادي مي شود. هم رييس جمهور محترم‚ هم مجلس محترم‚ جوانب كار را خيلي مي سنجند و رعايت مي كنند. اما به اينجا‚ اكتفا نشود. من به وزراي عزيز‚ كه بخشهاي مختلف را برعهده دارند يا خواهند داشت‚ عرض مي كنم: يكايك معاونين را‚ يكايك مديران را‚ يكايك مسيولين سراسر كشور را‚ در بخش خودتان‚ با معيارهاي الهي انتخاب كنيد: كاردان‚ لايق‚ متدين‚ پاك‚ و آراسته به خصوصياتي كه براي يك مدير لازم است." (1372/5/12 ) ادامه دارد ... 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 1- صالح سازی درونی 👈2- شايسته سالاری 3- صالح گزينی يا انتخاب اصلح 4- نظارت مردم ☑️ را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی (3) 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 3- صالح گزينی يا انتخاب اصلح : 🔹انتخاب مسئولان توسط مردم در نظام اسلامی دارای مبانی روشنی است. در همین رابطه مقام معظّم رهبری می فرماید: "مردم بايد به فكر شناخت اصلح باشند‚ چون چيز كوچكي نيست. مساله انتخابات‚ مساله سپردن سرنوشت بخش عمده امكانات كشور به يك نفر و يك مجموعه است. سرنوشت مسائل اقتصادي‚ مسائل فرهنگي‚ روابط خارجي و مسائل گوناگون ديگر تا حدود زيادي به اين قضيه وابسته است." (1380/2/11) "ملت بايد تلاش خود را بكنند‚ بايد زحمت بكشند و دنبال اصلح بگردند." (1376/2/31) "مردم بايد بيايند و با انتخاب صحيح و آزادانه، قانونگذارانشان را در قوه مقننه معين كنند، مجريان خودشان را با ترتيبي كه در قانون معين شده است، معين كنند، اين حق مردم است و متعلق به آنهاست، اما تكليف هم هست. اين طور نيست كه يكي بگويد من نمي خواهم از اين حقم استفاده كنم، نه‚ سرنوشت نظام بسته به احقاق و استنقاذ اين حق است، اين تكليف است، بايد همه شركت كنند. نظام جمهوري اسلامي توانسته است اين حق را در اختيار مردم بگذارد" (1378/11/26) ادامه دارد ... 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 1- صالح سازی درونی 2- شايسته سالاری 👈3- صالح گزينی يا انتخاب اصلح 4- نظارت مردم ☑️ را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🔰رمضانی زیستن لازمه ی تحقق دولت اسلامی 🔸ماه رمضان که می آید عالم را با آمدنش تغییر میدهد ، حساب و کتابهای عالم تغییر میکند؛ ما انسانها هم به عنوان جزیی از این عالم از این تغییرات بی بهره نمی مانیم و اگر قدری در خودمان غور کنیم وجود این تغییرات را حس خواهیم کرد و حتی می توانیم آنها را بشماریم. 🔴حال اگر ما بتوانیم این حال و هوای رمضانی را در تمام طول سال در خودمان و جامعه تداوم بدهیم چه خواهد شد⁉️ 🔸باید رجوع کنیم به خودمان و ببینیم که با آمدن این ماه چه تغییری در ما بوجود آمد؛ با کمی تأمل در خواهیم یافت که آن، چیزی جز مراقبت و توجه بیشتر به خودمان و اعمالمان نیست که حداقل آن را در مراقبت بر خوردن و آشامیدن لمس می کنیم؛ به تبع آن سبک زندگی و فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی انسان هم تغییر می‌کند نوعی حالت مراقبه در همه ی لحظات ایجاد می‌گردد؛ که همه این‌هابه برکت صفای باطن حاصل از ماه مبارک است. 🔻 که اگر تک تک افراد جامعه، تک تک مدیران جامعه بتوانند این حالت مراقبه را در خود نهادینه کنند یعنی نه‌فقط در ماه مبارک بلکه در تمام طول سال مراقب خود و اعمالشان باشندمی‌توانند به همان سبکی که در ماه رمضان زندگی و فعالیت می‌کردند در تمام طول سال زندگی و فعالیت بکنند. به طوریکه همچون ماه رمضان در هر لحظه و در همه جا چه زندگی شخصی و چه فعالیتهای اجتماعی و مدیریتی مراقب خودشانند و به اعمالشان توجه دارند،هم در زندگی شخصی و هم در مدیریتشان مراقبند که مبادا هوای نفس را بر خواست الهی مقدم کنند ، مراقبندمبادا برخلاف عبودیت الهی کاری بکنند و هدفشان هم فقط جلب رضای الهی است و لا غیر؛ 🔻 که همه ی این تحولات در سایه ی آن مراقبت از نفس است که درافراد و جامعه حاصل می شود و این همان چیزی است که ما در قدم اول برای تحقق دولت اسلامی نیاز داریم یعنی مدیرانی که در تمام لحظات زندگی‌شان رمضانی زندگی کنند و نفس بکشند. ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی (4) 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 4- نظارت مردم : 🔹حضرت امام خمینی(ره) در زمینه نظارت مردم می فرمایند: "همه ملّت موظفند كه نظارت كنند بر اين امور، نظارت كنند اگر من پايم را كج گذاشتم، ملّت موظّف است كه بگويند پايت را كج گذاشتي خودت را حفظ كن." (صحيفه نور ج 7 صفحه 33 : 58/3/9 ) "باید همه زن ها و هم مردها در مسائل اجتماعي مسائل سياسي وارد باشند و ناظر باشند، هم به مجلس ناظر باشند‚ هم به كارهاي دولت ناظر باشند، اظهار نظر بكنند. ملّت بايد الان همه ناظر امور باشند، اظهار نظر بكنند در مسائل سياسي، در مسائل اجتماعي، در مسائلي كه عمل مي كند دولت، استفاده بكنند، اگر يك كار خلاف ديدند." (صحيفه نور ج 13 صفحه 70 59/6/19) "ما اگر نظارت نكنيم، يعني ملت اگر نظارت نكنند در امور دولت و مجلس و همه چيز اگر كنار بروند و بسپارند دست اينها و بروند مشغول كارهايشان بشوند، ممكن است يك وقت به تباهي بكشند. ما بايد ناظر باشيم به امور مردم، ملت بايد ناظر باشد به اموري كه در دولت مي گذرد، اموري كه فرض كنيد كه در مجلس مي گذرد، نظارت و توجه داشته باشد به اينها." (صحيفه نور ج 15 صفحه 60 : 60/4/10 ) 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی 🔸 را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐چگونگی دولت سازی اسلامی 📌چهار راه برای تحقق دولت اسلامی وجود دارد: 1- صالح سازی درونی 2- شايسته سالاری 3- صالح گزينی يا انتخاب اصلح 👈4- نظارت مردم ☑️ را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰مدیریت اسلامی در سایه اتصال به منبع اصلی 🔶برای مدیریت اسلامی در دولت اسلامی مقدمات و شروطی لازم است که قبل ورود به مدیریت باید آن مقدمات و شروط حاصل و رعایت شود. 🔶چرا که اگر کسی بخواهد ادعای مدیریت اسلامی کند، باید غفلت را تا جایی که میتواند از خود دور کند، از هوی و هوس دور باشد تا به مرحله ای از توحید و کشف حقایق برسد که به وسیله آن حقایق عالم برای او روشن، آشکار، محسوس و بیّّن شود و از ذهنی بودن در آید. 🔶قرآن در سوره آل عمران، آیه 103 می‌فرماید : «كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ» «اين گونه خداوند نشانه هاى خود را براى شما روشن می كند باشد كه شما راه يابيد.» 🔶اگر حقایق عالم بر فرد بیّن و آشکار شد، «لعلّکم تَهتدون»، قابلیت پیدا می کند تحت هدایت الهی قرار بگیرد، را احساس کند؛ در اینصورت می تواند دیگران را هدایت و مدیریت کند. 🔶مثال : آب چاه با این که شاید مقدارش دو سطل بیشتر نباشد هزار سال هم بماند گندیده نمی‌شود شفاف، زلال و تمیز می‌باشد؛ چرا ؟ چون به منبع اصلی خودش اتصال مستقیم دارد. در مقابل یک استخر آب را که صد هزار سطل هم آب داشته باشد بعد از چند ماه می گندد و پر از کرم و... می شود، چون به منبعش ارتباط ندارد. 🔶انسان اگر بخواهد به اتکای دریافت‌ها‌، سلیقه‌ها، معلومات، استنباطات، استعدادها و تخصص شخصی خود دیگری را مدیریت بکند، هم خودش به گند کشیده می‌شود و هم دیگری را به گند خواهد کشید. 🔺برای مدیریت اسلامی باید به و بود، تحت هدایت او قرار گرفت و از هدایت او هدایت کرد. 📚بر گرفته از جزوه مدیرت توحیدی ص ۸۰،۸۱ (درس گفتاری از استاد علیپور) ✍ پی نوشت: برای اینکه انسان به مدیریت و ربوبیت الهی متصل شود باید با تزکیه و تهذیب نفس زمینه این اتصال را در خود بوجود بیاورد؛ تا بتواند مدیریتی اسلامی داشته باشد و دولتمرد دولت اسلامی محسوب شود. ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
💠خاستگاه دولت اسلامی؛ 🔷 در سالهای پایانی دهه 70 در حالیکه حدود ده سال از هدایتگری مقام معظم رهبری می گذشت، به خوبی مشهود بود که بار دیگر ارزشهای انقلاب که در برخی تریبونهای رسمی و مسئولان نظام مورد غفلت واقع شده بود، در حال رشد و سربرآوردن بود. 🔹عدالت گرائی،خدمت به مردم، ساده زیستی، اهتمام به عنصر تقوی در مدیریت و .... از جمله عناصر مهم اندیشه و فرهنگ انقلاب بود که بار دیگر براثر مساعی رهبری در حال جوانه زدن و شکوفائی بود. 🔴 در داخل کشور هم : 🔸رسوخ و تاثیر گذاری تهاجم فرهنگی در میان مردم و مسئولان ، آشکار شدن فقر و فساد و تبعیض در جامعه ،براه افتادن سیل توهین و تخریب مقدسات دینی و ارزشهای انقلابی و ... اینها همه از ناهنجاریهای جامعه ما در سالهای پایانی دهه هفتاد بود. ⁉️در چنین شرایط سؤالی سخت و دلهره آور در ذهنها خلجان می کرد و دشمن نیز با استفاده از امکانات داخلی و خارجی بر شدّت و حدّت آن می افزود. سوال این بود که آیا نظام اسلامی پس از گذشت حدود ربع قرن از تشکیل، در مجموع موفّق بوده است؟ 👈 اگر پاسخ مثبت بود گفته می شد پس چرا فقر و فساد و تبعیض ؟ چرا بدعت و توهیت به مقدسات؟چرا مفاسد اجتماعی و فرهنگی ؟ و... 👈 و اگر پاسخ منفی بود باید به یکی از این سه گزینه تن داده می شد: ناکارآمدی دین، ناکارآمدی حکومت دینی ، ناکار آمدی حاکمان دینی ✳️به نظر ما طرح بحث " " و مبحث پایه آن یعنی " " از سوی مقام معظم رهبری پاسخ دو لبۀ مبتکرانه، هوشمندانه به این سوال دوگانه بود. در حقیقت طرح مسئله تدریجی بودن پیشرفتها و لزوم توجه به طولانی بودن و دشواری فرآیند تحقق اهداف و ارزشهای اسلامی در قالب یک نظام دینی، پاسخی بود برای رفع شبهه ناکارآمدی نظام دینی . همچنین با اینکار مقام معظم رهبری زمینه نقد و ارزیابی نظام و دستاوردها و عملکردهای آن را — برای توجه به نقاط ضعف و قوت و استفاده از فرصتها و امکانات بیکران برآمده از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی برای تشکیل دولت اسلامی— فراهم می آوردند. 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 دعوت به دولت اسلامی 📌در شانزده سال پس از جنگ، کشور با دو تهدید بزرگ مواجه شد: 🔸اول تهاجم فرهنگی 🔹 دوم مفاسد اقتصادی 🔸 مقام معظم رهبری در طول این سالیان، با تکیه بر دو محور و جامعه را به مقابله با این دو موج مخرّب فرا خواند. اما نیز با کمک خود، بیکار ننشست و توانست جبهه ای را تا درون نیروهای نظام، علیه انقلاب بگستراند. 🔸در نیمه اول دهه هفتاد به دامن زد و زمینه ای برای گردید و این دو، در طول حرکت خود در نیمه دوم این دهه، سوار بر اسب چموش شده و مشکلات عدیده ای برای انقلاب ایجاد نموده تا آنجا که در سر، خیال خام شکستن ساختار ها و تبعید ارزشها از ساختار سیاسیِ نظام جمهوری اسلامی را می پختند. 🔸 مراجعه به بیانات مقام معظّم رهبری در طول این سالها نشان می دهد که ایشان تا حدود سال 71 ، با یک شیب حساب شده، انذار نسبت به را اوج داده و آنگاه که خطر دیگری به نام و به جامعه روی آورد ایشان با همان شیوه و با لَحنی انتقادی توجهات را به سوی این بلیّه جلب نمودند. 🔹 این فصل از حدود سال 71 با انتقاد از و اندوزی شروع شد تا در اوایل دهه هشتاد، با تخطئه به اوج خود رسید. و آنگاه که احساس می شد جریان موجود در نظام، یارای مقابله ای جانانه با این دو موج مخرب فرهنگی و اقتصادی را ندارد ، به شکلی تقریبا متفاوت جامعه را به برای برداشتن موانع دعوت نمودند. 📚برگرفته از کتاب "چرا دولت اسلامی؟ " - نهاد فرآیند تحقق اهداف انقلاب اسلامی ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰به بهانه فتح خرمشهر 🔹امام خمینی (ره) با مدیریت جنگ تحمیلی، آن را تبدیل به بستری براي ايجاد بيداري معنوی و شکوفایی در عالم کرد. انگيزه اصلي امام خمینی (ره ) غلبه بر صدام و پس گرفتن خاک و تثبيت مرزهايي كه بعد ازجنگ دوم جهاني ابرقدرتها تعيين كرده بودند، نبود. بلکه یک مأموريت الهی داشتند و آن عبور جامعه جهانی به سمت عصر ظهور بود. 🔹از سوی دیگر متأسفانه بعضي از خواص و نخبگانی كه امور جنگ و كشور را مي كردند، قدرت فهم اين مبنا را نداشتند و با محاسبات مادی جنگ را تحلیل می کردند، لذا طبيعتاً فضاي كارشناسی مادی، ذهن اين افراد را قفل می كرد و اين ذهنيت بسته، اجازه عبور از مرز اين محاسبات را نمی داد که ثمره آن باعث کندی ها و وقفه هایی در جنگ تحمیلی شد. —---------— ♻️امروز هم مأموريت همان و مشکل همان.... 🔸ما در فتح خرمشهر های پیش رو با مشکل مواجه شده ایم چرا که حلقه واسط و تصمیم ساز امور کشور قدرت فهم این مبنا رانداشته و با عینک مادی که بر چشم زده اند و با این ذهنیت فرسوده در حرکت انقلاب به سمت اهداف اسلام کندی ایجاد کرده اند. اما باید دانست تغيير فرهنگ مادی جهان، نياز به فهم محاسبات دیگری دارد. ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐خرمشهرهای پیش رو کجاست؟ 💠چه چیزی باید آزاد شود؟ 📚: جهاد کبیر (درس گفتاری از حجت الاسلام علی ثقفی) ☑️ را ببینید:↙️ (کانال تخصصی ) 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
♻️ مقام معظّم رهبری : تأثیر رأس قله و هرم و مجموعه‌ی و در یک جامعه، فوق‌العاده است. 🔸(کانال تخصصی ) 🔹کانال را در پیام رسان (ایتا) دنبال کنید↙️ http://eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd
🌐 انقلاب تمام نمیشود، انقلاب استمرار دارد، انقلاب ادامه دارد 🌐 🔶 در مجموعه‌ی انقلاب، از اوّلِ انقلاب یک تفکّر غلطی وجود داشت و آن این بود که انقلاب، تا وقتِ تشکیل نظام است؛ وقتی‌که نظام تشکیل شد و نهادها و مقرّرات و دیوان‌سالاری و مانند اینها مستقر شد، دیگر انقلاب برود دنبال کارش؛ دیگر کاری با انقلاب نداریم؛ انقلاب را هم معنا میکنند به تنش و دعوا و سروصدا و کارهای غیر قانونی و از این حرفها. یک چنین تفکّری مال امروز نیست و از روز اوّل پیروزی انقلاب یک چنین تفکّری وجود داشت؛ این تفکّر، غلط است. 🔷 انقلاب مراحلی دارد؛ 1⃣ آنچه در اوّل انقلاب در سال ۵۷ اتّفاق افتاد، مرحله‌ی اوّل بود یعنی انفجار در مقابلِ نظامِ غلطِ باطلِ طاغوت و ایجاد یک نظام جدید بر مبنای آرمانها و ارزشهای نو و با لغت نو، با تعابیر نو، با مفاهیم نو؛ این مرحله‌ِی اوّل انقلاب بود. 2⃣ بعد در مرحله‌ی دوّم، این بایستی ارزشها را محقّق کند؛ این ارزشها و آرمانهایی که حالا اشاره میکنم و بعضی را میگویم، باید در جامعه تحقّق ببخشد. 3⃣ به این ارزشها اگر بخواهد تحقّق ببخشد، یک دستگاه مدیریّتی لازم دارد که آن میشود . بنابراین مرحله‌ی بعد از نظام انقلابی، ایجاد دولت انقلابی است، دولتی که ارکان آن، انقلاب را از بن دندان باور کرده باشند و دنبال انقلاب باشند. 4⃣ بعد که این دولت انقلابی تشکیل شد، آن‌وقت بایستی به‌وسیله‌ی اجرائیّات درست -قانون درست، اجرای درست- این آرمانها و ارزشهایی که مطرح شده، این آرزوهای بزرگ انقلابی، یکی‌یکی در جامعه تحقّق پیدا کنند؛ آن‌وقت نتیجه میشود ؛ یک جامعه‌ی انقلابی به وجود می‌آید که این مرحله‌ی چهارم است. ، ، ، ؛ این چهارم [است]. 5⃣ بعد که جامعه‌ی انقلابی درست شد، آن‌وقت زمینه برای ایجاد به وجود می‌آید. ✳️ حالا من تعبیر به «انقلابی» کردم؛ به جای کلمه‌ی «انقلابی» میتوانید کلمه‌ی «اسلامی» بگذارید؛ یعنی دولت اسلامی، جامعه‌ی اسلامی، تمدّن اسلامی؛ این مراحلی است که وجود دارد. 🌐 بنابراین انقلاب تمام نمیشود، انقلاب استمرار دارد، انقلاب ادامه دارد، انقلاب متوقّف نمیشود. 📌بیانات مقام معظّم رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷ ✅کانال را در پیام رسان ایتا دنبال کنید↙️ 🔗eitaa.com/joinchat/2375352324C45eb388bdd