💠 سوال دغدغه مندان انقلاب؛ #ما_چه_وضعی_داریم؟
🔹بعد از ٣٨ سال از حركتي كه با انقلاب اسلامي شروع شد، امروز اين سؤال براي دغدغه مندان انقلاب مطرح است كه #ما_چه_وضعی_داریم؟
🔹 آيا متوقّف شديم؟ عقبگرد داريم؟ آيا انحراف داريم؟ و اگر اينها هست يا نيست اما اجمالاً مشكلات هست، ريشه اين مشكلات و #راه_برون_رفت از مشكلات كدام است.
🔹 هم #ارزيابي_امام_راحل در اواخر عمر شريفشان و هم #ارزيابي_رهبر_معظم_انقلاب در هر مقطع از دوران پس از امام، اين است كه :
📌 ما و انقلاب ما #نه_توقف دارد #نه_عقبگرد دارد و #نه_انحرافي عارض بر اين حركت كلّي شده است.
📌 #صحبت_از_ارزيابي_كلي_است ، یک ارزيابي كه بايد بصورت جامع، عميق، گسترده، صريح، منصفانه و آگاهانه و مسؤولانه شكل بگيرد.
🔹ارزيابي اين دو بزرگوار دو رهبر انقلاب دو امام انقلاب اين است كه #ما_به_پيش_رفتيم ما #نه_توقّف داريم #نه_عقبگرد داريم و #نه_انحراف در حركت اساسي انقلاب است.
بله اجمالاً #مشكلاتي در حركت انقلاب وجود دارد ، که برای شناخت دقیق این مشکلات، بايد بگوييم حركت انقلاب نسبت به سرمايه هايي كه دارد كند است، امّا #نسبت_به_بقيه_انقلابها حَتّي كند هم نيست بلكه نسبت به بقيه انقلاب ها اگر مراجعه كنيم مي بينيم كه بسيار هم #پر_شتاب است.
🔹 اگر اهدافي كه انقلاب اسلامي ظرف همين چهل سال به آن رسيده را با توجّه به شرايط جهاني عصر انقلاب اسلامي مقايسه شود، وضع ما بسيار بسيار بهتر است.
📌 اما نسبت به #سرمايه_هاي_انقلاب؛ تكيه بر خدا، معنويت، اين وحدت مردم در همين اهداف الهي و اهداف عالي حكومت عدل الهي، رهبري بي نظير امام و بعد از امام، امام حاضر انقلاب، نسبت به اين سرمايه ها حركت ما در جايي كه بايد باشد نيست.
🔹اگر نگراني هست ناشي از همين #كندي_حركت نسبت به سرمايه اي است كه ما مي توانستيم با تكيه بر اين سرمايه ها شتابان جلو برويم.
👤حجت الاسلام والمسلمین ثقفی
🌐: اولین گردهمایی #نقشه_راه_انقلاب_اسلامی
(دوشنبه12 آذرماه 96 سالن همایشهای مدرسه علمیه معصومیه/ قم)
#نقشه_راه_انقلاب_اسلامی
#وضع_موجود
#ارزیابی_امامین_انقلاب
#کندی_حرکت
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
💠ما #دولت_اسلامی نداریم!
♦️ يكي از مهم ترين مسايل سياسي ما #فرايند_انقلاب_اسلامي و تبديل آن به #نظام_اسلامي و تبديل آن به #دولت_اسلامي و #جامعه_اسلامي و #تمدّن_اسلامي است.
اين مراحلي كه در اين فرآیند مقام معظم رهبري بارها طرح كردند.
♦️ انقلاب اسلامي كرديم بعد راي داديم نظام جمهوري اسلامي هم درست كرديم بسيار خوب بعد چه شد؟
بعد بايد برويم مرحله دولت اسلامي، آيا دولت اسلامي درست شد؟ ما دولت اسلامي داريم؟ ما كه #دولت_اسلامي_نداريم! بارها آقا تذكر فرمودند از بيست سال پيش سي سال پيش كه ما دولت اسلامي نداريم.
♦️البته به مذاق خيلي از دولتي ها خوش نيامد برگشتند گفتند نه دولت صدر تا ذيلش اسلامي است. بعد ايشان توضيح دادند دولت اسلامي آن است كه همه #كارگزارانش از صدر تا ذيل #روش_و_منششان اسلامي باشد اين دولت اسلامي است.
نه اينكه به اسم اسلام هر كار دلشان بخواهد بكنند.
♦️ مرحوم آيت الله آقاي #سعادت_پرور از موضع توحيدي و #اشراف_توحيدي به #سياست نگاه مي كرد. از ساليان قبل، از اول انقلاب كساني كه با ايشان مرتبط بودند از ايشان شنيدند اين جمله را كه فرموده بود:
✳️ در بين #دولتمردان در بين مسؤولين تنها كسي كه مواظب و #مراقب خودش هست آقاي #خامنه_اي است.
♦️اين يعني انساني مثل آيت الله سعادت پرور مراقب است كه چه كساني #روش_و_منش مناسب #دولت_اسلامي را دارند و نگاه مي كند مي بيند كه نه همه دنبال زندگي خودشان هستند يك عده دنبال زنده كردن #اشرافي_گري هستند اما اين آقا مواظب خودش است.
♦️ يك؛ فهم اينكه سياست چيست دو؛ حساسيت. و اين را به دوستانش اعلام مي كرد فقط تنها ايشان مواظب خودش است.
اين خيلي مهم است ديگران دنبال جاه و جلال دنيايي هستند ايشان مي داند كه اينهـا ملّت را به دولت اسلامي نمي رساند، اين فهم سياسي است.
👤: سخنرانی حجت الاسلام وزیری فرد
(قم-مراسم سالگرد آیت الله سعادت پرور8 آذر96)
#دولت_اسلامی
#دولتمرد_اسلامی
#امام_خامنه_ای
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅@ofogh_es
🔵 نقشه ی راه ما تحول در #ایمان_به_خداست.
🔸گذشت بیش از 39 سال از تأسیس #نظام_جمهوری_اسلامی و قرار مردم با اولیای امور برای تشکیل #دولت_اسلامی و عدم تحقق اهداف میانی انقلاب در پیدایش یک #جامعه ی نمونه عاری از #فقر و #فساد و #تبعیض و مشحون از مکارم و فضائل اخلاقی و متصف به #پیشرفت_علمی موجب این تصور در عموم نخبگان شده که امروز دیگر حرف کارساز نیست و برای افزایش امید و مشارکت و همراهی مردم باید عملا به #خدمت_رسانی تمسک کرد.
🔸در این زمان سوالی مطرح می شود که آیا بدون به استخدام درآوردن امکانات فراوانی که در اختیار کارگزاران و دستگاه_ها و قوای_دولت، آیا چنین کارهایی ممکن است؟! و مسئله مهم تر این که ریشه ی کم رغبتی کارگزاران به روحیه و #کار_جهادی و کم انگیزه شدن #مردم در مشارکت چیست؟ سوال این است حتی اگر مردم از افت روحیه خدمتگذاری #کارگزاران دچار کاهش انگیزه شده اند، چرا #غالباً دنباله رو جریان سازی های سطحی و کم عمق تبلیغاتی جریانهای نخبگانی در میان #جناح_های_سیاسی شده اند؟
🔻چرا مردم در عرصه های تصمیم گیری #ملی که نظام در اختیار آنها قرار داده، از تصمیم های خطیر و گشایشگر که همراه با چالشهای داخلی و بین المللی است پرهیز می کنند و محتاطانه و محافظه کارانه به منافع مادی دم دستی —که به آنهم نمی رسند— چشم دوخته اند؟ نمی توان گفت که آنان متاثر از نخبگان خویشند؟
البته موضوع پیچیده به نظر می آید اما راه حل در توجه به همین امور است؛
✅نقشه ی راه ما تحول در #ایمان_به_خداست. این تحول موجب تحول در سایر اعتقادات ما به آخرت، انسان و به مبارزه و منجر به امید خواهد شد.
این تحول مبدا #همدلی و #هم_زبانی در کشور خواهد گشت و از آنجا #انسجام و #وحدت دوباره در میان #نیروهای_انقلاب و سپس مردم شکل خواهد گرفت.
🔸و سرانجام رفتار همه ما متحول خواهد گشت و دریچه های #پیشرفت علمی و فنی و عمران و شکوفایی مادی گشوده خواهد شد
نقشه ی راه ما دعوت به خداست.
👤: حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
💠دولت اسلامی در #خلأ ساخته نمی شود...
🔹برخی خیال می کنند انقلاب اسلامی زمانی #پیشرونده خواهد بود که در مقابل آن هیچ هزینه،مقاومت و مقابله ای صورت نگیرد. لذا در این 4 دهه از انقلاب هرگاه بازتابی علیه نظام جمهوری اسلامی دیده اند آن را علامت #شکست_انقلاب تلقي کرده اند!
🔸اما باید دانست #سنگرهای_کلیدی قدرت، امروز تحت اِشغال دشمن است، و جبهه باطل با تمام امکانات خود برای #حیات_اجتماعی بشر برنامه ریزی می کند تا دنیا پرستی را به الگوهاي فراگير و سبک زندگي تبديل کنند، درگیری با چنین جبهه ای قطعا هزینه هایی برای ما خواهد داشت.
🔻بنابراين ما در خلأ زندگي نميکنيم، بلکه در فضاي عيني درگيري با جبهه باطل هستيم و طبيعي است که در اين درگيري،ضربه ميزنيم و ضربه هم ميخوريم
✨«إِن يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِّثْلُهُ» (آل عمران آية 140)
(اگر (در جنگ احد) به شما جراحتى مىرسد، پس قطعاً به گروه كفّار نيز (در جنگ بدر) زخمى همانند آن رسيده است.)
🔹با همه این هجمه هایی که امروزه از طرف #قرارگاه_های_دشمن علیه انقلاب اسلامی صورت می گیرد باز هم در مجموع ما غالب بوده ایم و پیشرفت داشته ایم، گرایش روز افزون دنیا به معنویت، اخلاق و #باور_های_فطری که متاثر از حرکت انقلاب اسلامی است گواهی بر این ادعاست.
💢 ولی باید دانست هنوز در اول راهیم و برای #فتح_قله_دولت_اسلامی باید هزینه پرداخت و در این درگیری ها استقامت کرد تا سکان مدیریتی کشور به دست کسانی بیافتد که بتوانند انقلاب اسلامي را در اين چالش ها به پيش ببرند...که همانا یکی از سنت های خداوند در این درگیری ها پاک شدن جبهه حق از #ناخالصی ها ست.
✨«...وَ لِيَبْتَلِيَ اللّهُ ما في صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما في قُلُوبِكُمْ » (آل عمران آية 154)
#سنگرهای_کلیدی_قدرت
#پیشرونده_بودن_انقلاب
#قرارگاه_های_دشمن
http://l1l.ir/4ar5
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
💠دولت اسلامی #چگونه ساخته می شود؟
🔺آنچه در نقشه راه میشود بیان کرد توجه به مردم است همانگونه که مردم در مراحل اول و دوم نقش تمام کننده داشتند در این مرحله هم باید باشند. مردم هم باید هدایت بشوند تا بتوانند عمل کنند.
🔹مردم دو نقش دارند: انتخاب و نظارت
مساله دولت سازی فقط با مردم جلو نمی رود هرچند عمده همین است لذا ما روی همین تاکید می کنیم. در کنار این ما دو کار دیگه هم داریم .
🔹 مرحله بعد ظرفیت های رهبری و دستگاههای رهبری است که فعلا از آن استفاده کامل نمیشود. منظور از دستگاه رهبری نهادهای انتصابی نیستند بلکه باید نهادهایی ایجاد شود مانند نهاد عالی زنان.
🔹 وظیفه سوم این است که از بخشهای اسلامی نظام حاکمیت موجود حمایت کنیم فرض ما بر این است که دولت اسلامی در مرحله صفر نیست، یک کار ما همراه سازی مجموعه ها، ساختارها و بخشهای اسلامی برای دولت سازی است.
🔹 بنابراین سه کار اصلی برای ایجاد دولت اسلامی وجود دارد:
1⃣ هدایت مردم
2⃣تقویت دستگاه رهبری برای انتقال هدایت رهبری به زیر مجموعه ها
3⃣ تقویت و تکمیل دستگاهها و نهادهای مستعد و دارای نصاب اسلامی، برای تکمیل پروژه دولت اسلامی
🔻جلسه پرسش و پاسخ حجت الاسلام ثقفی
#اردوی_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حججی
تهران_آبعلی 96/12/04
#افق را ببینید↙️
(رسانه تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
✳️ استقامت و بیداری
♦️ در باره استقامت صحبت شد، این طور نیست که انسان دیمی و بی حساب و کتاب صبر را برخودش تحمیل کند اگر چنین باشد فقط در خیال خودش آدم صبوری خواهد شد.
♦️ فرق این دو در این است که در دومی صبر، نا پایدار خواهد شد و بعد از مدتی که ظرفیتش تمام شد همه ی این صبرها و احیانا زیبایی هایی که از او صادر شده است تبدیل به عقده و ناگواری های بسیاری خواهد شد و آن مقدار صبری که کرده تبدیل به رذایلی مانند احساس حقارت خود کم بینی و.. خواهد شد.
♦️ ولی در اولی اینگونه نیست بلکه ظرفیت مرتبا افزایش یافته و استعداد ها شکوفا شده و اراده به تدریج زیاد خواهد شد و بیداری هایی به او دست خواهد داد وهر کدام از این بیداری ها سیر جدیدی در زندگی او ایجاد خواهد کرد.
♦️ وقتی استقامت از نوع اولی و حقیقی باشد #بیداری در باره گناه ایجاد می شود و می فهمد که این گناه چه تاثیراتی بر او می گذارد
غفلت از بیانات معصومین درباره گناه و معصیت و انجام آنها، در لحظه جان دادن در لحظات قبر و در عوالم بعد از مرگ چه اثراتی بر انسان خواهد داشت و چه مصیبتهایی برای انسان ایجاد خواهد کرد.
✳️ روایات بیداری
♦️حضرت علی علیه السلام: ضادوا الغفله بالیقظه - الیقظه نورٌ
با بیداری به جنگ این غفلت بروید
♦️حضرت علی علیه السلام: التیقظ فی الدین نعمت علی من رزقه
بیداری در دین اسلام دارای عمق هست هر میزان که انسان بیدار شود جا دارد بازهم بیدارتر شود.
♦️ حضرت علی علیه السلام:من عرف الخلق عرف الخالق.
صرف اینکه دین را فهمیدیم کفایت نمی کند بلکه باید به جایی برسیم که وقتی خلق را می بینیم همانجا خالق را هم ببینیم. مثلا وقتی کسی از بلندگو صدای کسی را می شنود دو حالت دارد:
🔈 یک نفر فقط توجه به صدا دارد بدون توجه به صاحب صدا.
🔊 ولی یک نفر با صاحب آن صدا دارای خاطراتی است و به محض اینکه صدای او را می شنود غرق در خاطرات با آن صاحب صدا می شود.
حضرت می فرماید باید اینگونه باشید که وقتی درخت و خورشید را میبینید خالق را ببینید.
♦️ من عرف الرزق عرف الرازق
اینکه وقتی غذا می خوریم فقط از آن لذت ببریم این را همه حیوانات انجام می دهند باید وقتی رزق می بینی رازق را ببینی وگرنه در زندگی تیره و تار هستیم.
♦️من عرف نفسه عرف ربه
خودم از همه چیز به خودم نزدیک تر هستم و لازم نیست مسافرت هایی بکنم تا خلق خدا را ببینم بلکه باید فقط یک سفر بکنم و آن هم سفر از غفلت به بیداری است تا این مطلب را بفهمم و خدا را بیابم.
♦️ #تحول_معنوی
♦️ #حاج_آقا_علیپور
#اردوی_تربیتی_تشکیلاتی_شهید_حججی
تهران_آبعلی 96/12/04
#افق را ببینید↙️
(رسانه تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
🔰 سوالاتی برای تامل: / مهمترین وظیفه #حوزه_انقلابی چیست؟
💢به این بیانات حضرت آقا در دیدارطلاب تهرانی بار دیگر توجه کنیم:
🔰انقلاب ادامه دارد. اینکه بعضیها اینجور القا کنند، اینجور بنویسند و بگویند که «خب انقلاب یک حادثهای بود، تمام شد؛ برگردیم به زندگی عادی»، این #خیانت_به_انقلاب است؛ انقلاب تمام نمیشود.
🔰اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد، امروز هم مبارزه لازم است تا بتوانیم این هنجارهای انقلاب را تثبیت کنیم؛ باید به نتیجه برسانیم تا جامعه بشود جامعهی اسلامی.
❓آیا ریشه ی داخلیِ مشکلات کنونی جز این است که دولت اسلامی به معنای عام آن نداریم؟ شما ریشه ی مهمتری از این سراغ دارید؟
❓ اگر هدف میانه ی انقلاب اسلامی ایجاد یک جامعه ی نمونه ی اسلامی بود، آیا جز با یک دولت اسلامی می توان به این هدف رسید؟
❓آیا اکنون به جامعه ی نمونه ی اسلامی رسیده ایم؟ آیا دولت اسلامی تحقق یافته است؟
❓ چرا باید برای تحقق مرحله ی سوم انقلاب همچون مرحله ی اول مبارزه کرد؟ آیا مبارزه بدون امکان تحقق یک هدف معقول است؟ آیا رهبری بیک امر ناممکن دعوت می کند؟
❓ چرا رهبری در اینجا به قِلّت مبارزان در مرحله ی اول می پردازد؟ آیا مشکل کنونی مرحله ی سوم هم همین است؟
✅ اگر پاسخ این سوالات ما را به مهمترین اهتمام رهبری نسبت به انقلاب می رساند و اگر گفتن آن مطالب با طلاب پیامی روشن دارد، آنگاه اکنون مهمترین وظیفه #حوزه_ی_انقلابی چیست؟
✍ حجت الاسلام ثقفی
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
♻️#بخش_اول⬆️
🎞|تأملی بر برنامه اینترنتی آپارات (دیشدور) به زبان ترکی با زیر نویس
📽 #عنوان_برنامه :
شاخصه های اسلامی بودن یک کشور با معیار دانشگاه جورج واشنگتن
🔻ابتدا چند نکته در مورد برنامه فوق :
1⃣ سایه ناامیدی و سیاه نمایی از وضعیت کشور بصورت حرفه ای در لابلای حرفها به مخاطب خورانده می شود.
2⃣ مصاحبه شوندگان اغلب خلأ تئوریک نسبت به مبانی اسلام دارند و به سرعت در مقابل آمار دانشگاه جورج واشنگتن در حالت انفعال قرار می گیرند.
3⃣ یک حرف بسیار کلیدی توسط پسر جوان در آخر کلیپ گفته می شود که بسیار مشعوف کننده است و آن اینکه : اگر اسلام تبدیل به سبک زندگی شود آن موقع می توان ادعا کرد اسلام پیاده می شود.
💠این مطلب برگرفته از سخن رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، بود که فرمودند: تا وقتی «تشکیل دولت اسلامی» به طور کامل محقق نشده است، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمیرسد و در این صورت، موضوع #سبک_زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح #گفتمان_سازی در جامعه باقی خواهد ماند.
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
♻️#بخش_دوم
🔹اما نکته قابل #تأمل اینجاست که :
با وجود تمام مشکلات و آسیبها یی که میراث فرهنگ غرب از دوران پهلوی بوده (اعم از مدل های اقتصادی غلط وساختار های فرسوده و منش و روش اشرافی دولت مردان...) و بر پیکره نظام در حال ضربه زدن است، اما باید دانست:
✔️معیار دانشگاه جورج واشنگتن برای اسلامی بودن ،یک معیار سطحی، #خُرد و کاریکاتوری می باشد!!!
🔻چرا که در #نگاه_کلان، انقلاب اسلامی ایران، رستاخیز تاریخی انسان است بعد از قرنها #هبوط ...
در عصری که دنیا توسط دو قطب (کمونیسم و لیبرالیسم ) به زنجیر کشیده شده بود و هر دو مکتب عالَم رابر محور نفی خدا پرستی معنا می کردند این انقلاب اسلامی ایران بود که ظهور کرد تا مدار حرکت بشر را به فطرت خدا خواه برگرداند.
🔸از این روست که غرب بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی متوجه شده است که جدال با انقلاب اسلامی یک جدال جدی است و سنگر بعدی که بعد از کمونیسم فرو خواهد پاشید، نظام سرمایهداری یا همان لیبرل دموکراسی خواهد بود لذا ست که غرب تمام قدرت خود را متوجه مبارزه با ایران کرده است.
🔹پس در این نگاه از بین 208 کشور، تنها کشور اسلامی که #پرچمدار مبارزه با جبهه باطل در عصر مدرن است ، #ایران خواهد بود.
این خط تحلیل همان خلا تئوریکی هست که متاسفانه در سایه کوتاهی نخبگان و خواص، دامنگیر جامعه ما شده است و حرکت ما به سمت فتح قلّه دولت اسلامی را باکندی مواجه کرده است .
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @ofogh_es
♦️در جمله های زیر کمی تأمل کنید:
انقلاب، يک امر ذهنى و فكرى و خيالى نيست؛ يک امر #واقعى است.
(1378/06/24)
—-------------------
شما بدانيد و مى دانيد كه انقلاب اسلامى يک #حقيقت است، برخاسته از يك سنت الهى است؛ اين را نمى شود از بين برد.
(1388/10/29)
—-------------------
انقلاب يک حقيقت هميشه #جاويد است.
(1381/10/19)
—-------------------
🌱 سوال:
🔹تفاوت شناخت انقلاب به عنوان یک امر ذهنی، فکری و خیالی با یک امر واقعی در چیست ؟
🔹شناخت انقلاب به عنوان یک امر واقعی چه ارتباطی با بهره مندی از نيروهاي اين طبيعتِ «خدا ساخته» دارد؟
🔺 این دست از سر خط های زعیم عصر حاضر، ما را در فهم انقلاب و عبور از مرحله دولت اسلامی یاری خواهد کرد.
🔻در سال جدید با ما همراه باشید 🔻
⬅️ رسانه تخصصی #دولت_اسلامی
✅ @ofogh_es
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه آپاراتی"دیشدور": معیارهای کشور اسلامی (زیر نویس)
✍تأملی بر این برنامه اینترنتی در کانال #افق ↙️
✅ @ofogh_es
🔰مردم سالاری سیاسی بدون مردم سالاری اقتصادی #ناقص است
🔹مردم سالاری اقتصادی یعنی امکان مشارکت عادلانه در فعالیتهای اقتصادی و بهره گیری مساوی از فرصتها و منابع عمومی کشور برای همه ی مردم و حمایت حکومت از اقشار ضعیف فعال در اقتصاد در مقابل اقشار متمکن. چنانچه این وضع در کشور پدید می آمد مردم حس می کردند مالک دسترنج خویش هستند و اگر حتی به دلیل فشار های خارجی کاستی هایی در اقتصاد هم وجود دارد، راه حل را در تلاش بیشتر خود می دیدند. در این صورت هیچ گاه نشاط اقتصادی و بدنبال آن نشاط سیاسی کاهش نمی یافت.
🔸نظام اسلامی در عرصه ی سیاست این فرصت برابر را در اختیار آحاد مردم برای مشارکت سیاسی قرار داده است. حال اگر در سیاست کشور دچار مشکلاتی هست، این مردم هستند که منتخبان خود را انتخاب کرده اند. اگر هم قرار باشد در این عرصه تحولی رخ دهد باز هم بدست مردم است و مانعی بر سرـ راه مردم در این زمینه وجود ندارد. اما در اقتصاد یک مانع بر سر راه اراده مردم وجود دارد که همان #منتخبین_سیاسی هستند.
🔻به این ترتیب یک بهم پیچیدگی میان سیاست و اقتصاد بوجود آمده است. نتیجه ی انتخابهای سیاسی مردم موجب عدم تحقق مردم سالاری اقتصادی شده و عدم تحقق مردم سالاری اقتصادی موجب کاهش مشارکت مردم و پائین آمدن نصابها در مردم سالاری سیاسی گشته است. برای تحقق مردم سالاری اقتصادی هم راهی جز استفاده بهتر مردم از حق خود در مردم سالاری سیاسی نظام نیست.
✍قسمتی از متن نوشته حجت الاسلام ثقفی
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @Ofogh_es
💠 بعثت و تمدن نوین اسلامی
▫️رهبری امروز در دیدار با مسئولان نظام و نمایندگان کشور های اسلامی در مورد مبعث آن را راهی گشود بر روی بشر خواندند که "این راه تا آخر دنیا، این قدرت را و ظرفیّت را دارد که بشر را پیش ببرد، همچنانکه از آن روز تا زمان حاضر، انسانیّت پیش رفته است؛ فکر انسان، ذهن انسان، بسیاری از حقایقی که ادیانْ متکفّل بیان آن بودند، جزو عرف جامعهی بشری شده است و بحمدالله دلهای آحاد بشر به سمت معنویّات میل و گرایش پیدا کرده است"
▫️یکی از اشتباهات برخی در تحلیل تاریخ بشر این است که با موضوع پیشرفت بشر در طول قرنهای متمادی مخالفت می کنند. انگیزه ی این مخالفت البته روشن است. تمدن مادی مغرب زمین یکسره پیشرفت را در امور مادی تفسیر می کند و به پیشرفتهای معنوی و انسانی که انبیا برای بشر به یادگار گذاشته و خودِ این قافله داران تمدن غربی با بهره از همین مایه ها به جلو آمده اند بی توجه است. این افراد برای نفی این نگاه مادی قائل به عدم پیشرفت بشر در طول قرنهای پی در پی شده و برای اثبات آن تلاش کرده اند دلایلی هم از منابع اسلامی تدارک کنند.
▫️همین تفکر موجب می شود که فضای کنونی بشریت یکسره تیره و سیاه و تباه دیده شود و این فضا را حجاب ضخیمی برای پی گیری جدی و موثر و چشمگیر اهداف اسلامی بداند.
▫️امروز رهبر ی با بیان اینکه همین جهان مادی هم امروز با نور ارزشها و تعالیم پیامبران روشن است در حقیقت اشاره ای به تفوق دین در عصری داشتند که عصر حاکمیت مطلق العنان مدرنیته دانسته می شود.
▫️آری جامعه بشری با نور آموزه های پیامبران خو کرده و رشد کرده و امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و پذیرای حقایق الهی و اسلامی است. اینها بشارتهای امام راحل هم بود. امام می گفت :" “تعجب است که چگونه بسیاری از علما و روحانیون کشورها و بلاد اسلامی از نقش عظیم و رسالت الهی و تاریخی خود در این عصر که بشریت تشنه معنویت و احکام نورانی اسلام است غافلند و عطش ملتها را درک نمیکنند و از التهاب و گرایش جوامع بشری به ارزشهای وحی بیخبرند” (صحیفه نور، ج 2، ص 126.)
▫️باید تامل کرد و دریافت در عصر سیاه مدرنیته بشر چگونه تشنه ی معنویت و احکام نورانی اسلامی است. آیا اگر استمرار و گسترش نا محسوس این معارف الهی و آموزه های پیامبران نبود انسان تنها با اتکا به فطرت خود می توانست این راه را بیابد.
▫️اینهاست مایه های روشن اثبات امکان تحقق تمدن نوین اسلامی در عصری که حاکمان ظلمت و تباهی در جهان را به دوران آخر حیات خود نزدیک کرده است
✍حجت الاسلام ثقفی
https://t.me/almottaqin
کانال تخصصی #دولت_اسلامی
✅ @Ofogh_es
💠 بعثت، حقیقت جاریِ متکامل و مقنّن عالم است(2)
🔻 بحثبرانگیزترین مرحلهی بعثت، در عالم سیاست، مرحلهی دوم است. سوال در این مرحله آن است که آیا نبی برای گسترش فضائل اخلاقیای که در مرحلهی نخست کسب کرده و میخواهد آن را در جهان منتشر کند، نیازمند تاسیس حکومت است یا نه؟! آیا مرحلهی دوم، یعنی ساخت یک جامعهی الگو، بدون وجود یک دولت نبوی ممکن است، یا نه؟! این سوال را میتوان با مراجعه بهسیرهی رسول مکرم اسلام پاسخ گفت. آن حضرت بعد از بعثت، ابتدا به تربیت یارانی همت گماشتند که معمولا ایشان را با نام "امت" میشناسیم. رسول خدا بههمراه این امت است که به مدینه هجرت میکند و انقلابی را در مدینه رقم میزند که زمینهساز تاسیس نظام سیاسی مدینه و دولت مدینه میگردد. این انقلاب و تاسیس نظام سیاسی و معماری دولت نبوی است که میتواند در اندک زمانی – ظرف ده سال – جامعهی نمونهی مدینه را ایجاد نماید و آوازهی آن، تمدن ایرانی و رومی آن روزگار را فتح کند.
🔻 پس از رسول مکرم اسلام نیز این مراحل، بهعنوان یک الگوی جامعهی سیاسی در جهان قابل مراجعه است. الگویی که میتوان آن را فرآیند تاسیس تمدن نام نهاد؛ الگویی منطقی و تجربهشده در تاریخ بشر. در این الگو، بعد از انبعاث درونی یک صاحب رسالت، مراحل سیاسی-اجتماعیای آغاز میشود که در 5 مرحله به تمدن فراگیر بشری میتواند منتهی گردد: رقمزدن یک انقلاب سیاسی-اجتماعی(پرهزینه یا کمهزینه)، ترسیم یک نظام سیاسی نوین در قالب تدوین قانون اساسی، بنیاننهادن یک دولت برای پیادهسازی و اجرای قانون اساسی و نظام سیاسی مذکور، معماری یک جامعهی نمونه (بهعنوان نمود عینی قانون اساسی)؛ و در نهایت، تکثیر جامعهی نمونه در فضای بینالمللی.
🔻 این فرآیند 5 مرحلهای، آموزهی سیاسی بعثت آخرین نبی الهی است که در نقطهی اکمال دین و اتمام نعمت، بعثت را بهدست پیروان خویش سپرده است؛ ماموریتی که امروزه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به خویش دعوت میکند.
🔸 #افق را ببینید:↙️
(کانال تخصصی #دولت_اسلامی)
✅ @Ofogh_es
💠 بعثت، حقیقت جاریِ متکامل و مقنّن عالم است(1)
✍محمد حسین طاهری
📃 این مطلب به بعثت و امکان استخراج قواعد نظریهی سیاسی از آن میپردازد.
🔻 بعثت، دالّ بر جریان یک حقیقت متکامل مقنن در عوالم هستی است. اگر انسان، اشرف مخلوقات است و با تعالی بشر، عالم به تعالی میرسد؛ انبیاء نیز اشرف مخلوقاتاند و با تکامل آنها، بشریت به کمال نزدیک میشود. رسولان الهی که حاملان وحی و دین پروردگار عالمیان بودهاند، پیشوایی تکامل جریانی را بهعهده دارند که ما آن را با نام دین میشناسیم؛ همان حقیقتی که برای رسیدن به عالیترین مراتب رشد و بندگی، باید همهی وجه خود را بهسوی آن بگردانیم و حنیفانه رو بهسوی دین کنیم. این دین با بعثت نبیخاتم بهکمال خود رسید و مرحلهی جدیدی از تکامل هستی آغاز شد.
🔻 کمتر مفهومی را میتوان به پیچیدگی وحی و بعثت در معارف بشری پیدا کرد؛ امری که درک حقیقت و کنه آن از انسان غیرمبعوث برنمیآید. باید مبعوث شوی تا به درک وحی و حقیقتی که در قالب بعثت در عالم اتفاق میافتد، نائل آیی. آنچه از حقیقت این امر نیز برای ما آشکار شده، همان مقداری است که انبیای الهی برای ما متنازل نمودهاند و برای فهم ما سهلاش ساختهاند. با اینوجود، بعثت را میتوان به آثارش شناخت. یعنی آنتحولی که بهواسطهی بعثت برای انسان محسوس میشود، خود راهی است برای فهم اندکاندک این حقیقت ژرف.
🔻 اگرچه محسوسات ناشی از بعثت نبی مکرم اسلام، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله ابعاد متعددی دارد، اما یکی از ابعاد این تحول عظیم، ساحت سیاسی و ادارهی جمعی بشر است که گستردگی آن موجب شده است که سایر ابعاد بعثت نیز کموبیش تحت تاثیر این ساحت قرار گیرند.
🔻 خدای متعال در آیهی 144 سورهی مبارکهی آلعمران، خطاب به مسلمانان عهد رسول، از احتمالی سخن میگوید و آنان را دعوت به تفکر در یک حقیقت لازمان و لامکان میکند: «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ...» این سوال تا امروز نیز زنده است. آیا اگر رسول شما، که همانند او برای امتهای پیشین نیز مبعوث شده بود، رخت از این عالم بربندد یا در کارزار ماموریت و رسالت خویش بهشهادت برسد، میخواهید بهعقب برگردید و مسیر صعود و کمال را به حضیض سقوط و قهقرا تبدیل کنید؟! بهراستی آن حقیقت چیست که با حضور مادی و فیزیکی رسول، صرفا بخشی از واقعه است که با حذف آن، به این حقیقت دائما متکامل صدمهای نمیخورد و عالم همواره مسیر تعالی را – اگرچه با سرعتهای متفاوت و شتابهای گوناگون – طی میکند؟
🔻 این حقیقت هرچه باشد، رسول خاتم در بعثت خویش، بخش محسوسی از آن را در قالب 3 مرحله بهنمایش گذارده است. در مرحلهی نخست، این انسان برگزیده، تحولی درونی را تجربه میکند که وقتی به اوج خود میرسد، با نام رسول، برای یک ماموریت تاریخی و بشری برگزیده میشود. در مرحلهی دوم، رسول که اینک مامور است تا بعثت درونی خویش را در بیرون نیز محقق کند، در پی تاسیس یک جامعهی نمونه برمیآید. در مرحلهی سوم نیز، این جامعهی نمونه مورد اقبال سایر ملتها قرار گرفته و تمدنی برپایهی محتوای بعثت در یک دورهی تاریخی پدیدار میشود؛ مرحلهی سوم که چهبسی در زمان حیات نبی هم نبوده باشد، از اهداف بعثت است و لذا با رفتن نبی، جامعه به عقب برنمیگردد.
ادامه ...