🔵 دوره آموزشی مبلغان دانشآموزی برگزار میشود
✔️ بههمت مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان دوره متمرکز آموزش مبلغان دانشآموزی ویژه طلاب مستقر در استانها برگزار میشود.
✔️ دوره متمرکز آموزش مبلغان دانشآموزی ویژه طلاب مستقر در استانها با هدف مهارتافزایی طلاب علاقهمند فعالیت در حوزه تبلیغ دانشآموزی برگزار میشود. در این دوره با استفاده از تدریس اساتید کشوری و مجرب تبلیغ دانشآموزی، موضوعاتی مانند شیوههای مدیریت کلاس، آشنایی با اصول پاسخگویی به سئوالات دانشآموزی، آشنایی با اصول و شیوههای راهنمایی و مشاوره، مخاطبشناسی نوجوان و... مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
✔️ این دوره آموزشی بههمت مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان برنامهریزی شده و از 8 تا 12 مرداد در جوار حرم کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه علیها السلام در شهر مقدس قم برگزار میگردد. این دوره آموزشی ویژه طلاب مستقر در استانها (بهجز قم) میباشد و علاقهمندان برای شرکت در این دوره میتوانند با دفتر این اتحادیه در استان محل حضور خود تماس گرفته و یا به سایت مرکز فرهنگی تبلیغی آیندهسازان به نشانی www.afaagh.com مراجعه نمایند
🔰 @ofogh_howzah
🔵 فراخوان پذیرش طلاب شیعه و سنی در دانشگاه مذاهب اسلامی
✔️ دانشگاه مذاهب اسلامی بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور از میان طلاب حوزههای علمیه شیعه و مدارس علوم دینی اهلسنت، برای سال تحصیلی ۹۸ ۹۷ از طریق آزمون اختصاصی، در سه مقطع «کارشناسی»، «کارشناسی ارشد» و «دکتری» دانشجو میپذیرد.
✔️ طلاب متقاضی تحصیل در این دانشگاه در مقطع «کارشناسی» میتوانند در رشتههای «فقه و حقوق امامیه»، «فقه و حقوق شافعی» و «فقه و حقوق حنفی» در آزمون ورودی شرکت کنند.
✔️ دانشجویان «کارشناسی ارشد» در رشتههای «فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی»، «فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی»، «تاریخ اسلام» و «فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی» پذیرش میشوند.
✔️ علاقهمندان میتوانند تا 15 مرداد با مراجعه به سایت این دانشگاه به نشانی اینترنتیwww.mazaheb.ac.ir نسبت به ثبتنام اقدام نمایند
🔰 @ofogh_howzah
☸ علامه طباطبایی (21)
🔵 حلقه اصحاب تأویل و ملاقاتهای هانری کربن با علامه طباطبایی
💎 مرحوم شهید مطهری و دیگران علامه را به کربن معرفی کردند
و از آن پس ارتباط ایشان با کربن آغاز شد. در محفلی که «حلقه اصحاب تأویل» نام داشت دیدار منظم بین علامه طباطبایی و کربن صورت میگرفت...
➕ متن کامل
yon.ir/fwprb
🔰 @ofogh_howzah
🔵 مناظره جالب علامه (ره) و کربن درباره حقانیت ادیان
💎 علامه مینویسد: «امسال (1338ه.ش) نیز که نویسنده پس از گذرانیدن تعطیل تابستانی، در یکی از ییلاقات اطراف دماوند موقع مراجعت به قم، چند روزی در تهران توقف داشتم. شب شانزده مهر ماه طبق وعده قبلی ملاقات دوم در محیط گرم و دوستانه به عمل آمد.
💎 دراین مجلس آقای کربن مذاکره را ادامه داده و ضمناً گفتند که امسال موقعی که در اروپا بودم در ژنو کنفرانسی در موضوع امام منتظر (حضرت مهدی عج) طبق عقیده شیعه دادم و این مطلب برای دانشمندان اروپایی که حضور داشتند کاملاً تازگی داشت.
💎 آقای کربن سپس اضافه کرد به عقیده من مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهی را میان خدا و خلق برای همیشه نگه داشته و بهطور استمرار و پیوسته ولایت را زنده و پابرجا میدارد. رابطه ای که از اتصال عالم انسانی به عالم الوهی کشف میشود، بهواسطه دعوتهای دینی قبل از موسی علیهالسلام و دعوت دینی موسی علیهالسلام و محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلم و بعد از حضرت محمدصلیاللهعلیهوآلهوسلم بهواسطه ولایت جانشینان وی (به عقیده شیعه) زنده بود و هست و خواهد بود.
💎 به عقیده من همه ادیان حق بوده و یک حقیقت زنده را دنبال میکنند و همه در اثبات اصل وجود این حقیقت زنده مشترکند. آری تنها مذهب تشیع است که به زندگی این حقیقت لباس دوام و استمرار پوشانیده و معتقد است که این حقیقت میان عالم انسانی و الوهی برای همیشه باقی و پابرجاست. این نظر من است؛ آیا شما نیز نظرتان در این باب همین است؟
💎 [علامه] گفتم: آنچه از نظر اسلام میتوان گفت آن است که نظریه اثبات صانع، نظریه حقی است که میان همه ادیان گذشته مشترک فیه است، ولی دینی که ارزش این حقیقت را داشته و میتوان نام دین آسمانی رویش گذاشت، دینی است که در آن تنها خدای یگانه پرستش شود و رابطه نبوت را اثبات کرده و معادی قائل شود؛ و این همان ادیان چهارگانه یهودیت، نصرانیت، مجوسیت و اسلام است...
yon.ir/fwprb
🔰 @ofogh_howzah
☸ علامه طباطبایی (ره) (22)
🔵 تمرین تمرکز در کلام علامه طباطبایی
🔘 در بیان استاد فقید حجةالاسلام والمسلمین محمدمهدی مهندسی
💎 این دلی که به حسب فطرت، عاشق خداست، این دلی که به حسب فطرت خداجوست، و میخواهد پرواز کند و به خدا برسد، اگر این دل متوجه امور دنیا شد، مشغول به امور این سویی شد، یقیناً از آن سو، باز داشته میشود...
➕ متن کامل
yon.ir/d4MZt
🔰 @ofogh_howzah
🔵 کار عملی برای از بین بردن حب دنیا
💎 در بخش عملی هم برای این که محبت دنیا از دل بیرون برود، باید ببیند بیشتر به چه علاقه دارد، با همان که علاقه دارد مبارزه عملی و اجرایی بکند.
💎 مثلاً کسی که مال، دوست دارد انفاقش را زیاد بکند. علاوه بر واجبات، یعنی خمس و زکات و امثال اینها انفاقهای مستحبی بکند. همین که این مال را دارد انفاق میکند، در واقع میخواهد علاقهاش را از دل بیرون بکند و شاید یکی از علتهای توصیه به انفاقات زیاد به لحاظ این باشد که علاقه به این مسایل کنار برود. وقتی که مال، روی هم جمع شد، تمرکز پیدا کرد روی هم، بالاخره تعلقاتی پیدا میشود، اما وقتی که اینها از دست خارج شود، این باعث میشود علاقهمندی به آن هم یواش یواش کم بشود.
💎 «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ»؛ یعنی از آن چیزهایی که به آن محبت و علاقه داری، اگر انفاق بکنی، آنگاه به برّ و نیکی میرسی.
💎 اگر در ارتباط با بحث قدرت، محور قدرت، دلش را برده، ریاست و اینها، خب به خلافش عمل بکند. اگر محور شهوت، دلش را برده بر خلافش عمل بکند. غرض اینکه این جور بر خلاف انجام دادن، قطعاً باعث میشود که محبت دنیا از دل بیرون برود...
حجت الاسلام و المسلمین مهندسی (ره)
yon.ir/d4MZt
🔰 @ofogh_howzah
✳️ شناخت امام خمینی (ره) (6)
🔵 جایگاه مردم در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی قدس سره
🔘 گفتوگو با دکتر عبدالوهاب فراتی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه
💎 در واقع نظریه امام قدس سره همان نظریه نصب است و ایشان نصب را قبول دارند، اما نصب در نظریه امام قدس سره با آنچه که بعداز انقلاب از نصب تفسیر شده است، تفاوت دارد...
➕ متن کامل
yon.ir/cNvVv
🔰 @ofogh_howzah
🔵 مشروعیت و مقبولیت از منظر امام خمینی (ره)
⭕️ تحلیل این روایت بدینگونه است که وقتی پیامبر اکرم فرمود: «یا علی انت ولی امتی»، یعنی تو منصوب هستی، منصوب به این معنا که اهلیت برای حکومت کردن داری، یعنی اگر الآن سیصد نفر در مدینه برای جانشینی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نامزد باشند، بدون تردید هیچکدام به اندازه حضرت امیر، اهلیت چنین کاری را ندارند، پس مراد از «یا علی انت ولی امتی» به معنای نصب بالفعل نیست، بلکه به این معنا است که تو اهلیت این کار را دارا هستی، اما شرطی دارد، یعنی اهلیت را باید با اقبال و رضایت مردم جمع کرد، وقتی این دو به هم اضافه شد در نتیجه «فَقُمْ بِأَمْرِهِمْ» آنگاه برای امر آنها قیام کن و زعامت آنها را بر عهده بگیر.
⭕️ نکتهای که در این روایت وجود دارد، اینکه منصب امامت یا منصب دولت امام معصوم که با عبارت «فقم بامرهم» روشن و مشخص میشود، نتیجه دو رکن پیشین یعنی اهلیت، اقبال و رضایت عمومی است، یا در واقع منصب امامت زمانی شکل میگیرد که آن دو رکن یا عنصر وجود داشته باشند، اگر چنین شد، آنگاه این پرسش مهم مطرح میشود که نقش مردم در این روایت از ارکان پیشا منصب است یا از ارکان پسا منصب؟
⭕️طبیعی است که رضایت و اقبال مردم از ارکان پیشا منصب است، یعنی قبل از شکلگیری منصب امامت و ولایت مردم بهعنوان جزئی از عناصر مشروعیت بخش باید حضور داشته باشند، از ارکان پسا منصب نیستند، چراکه در ادامه روایت دارد که «وَ إِنِ اِخْتَلَفُوا عَلَیْکَ فَدَعْهُمْ» اگر در امر تو اختلاف پیدا کردند، حکومت را به خودشان واگذار کن، یعنی تو اهلیت داری اما اگر به تو اقبال نشد باید حکومت را رها کنی، البته وقتی حکومت را رها میکنی معتقد هستیم باز هم امیرالمؤمنین علیه السلام است که اهلیت حکومت را دارد و صرف عدم اقبال مردم دلیل بر این نیست که ایشان از اهلیت میافتند، اما منصب حکومت یا امامت ایشان شکل نمیگیرد
⭕️ اگر اینطور شد ما میتوانیم به این نتیجه برسیم، کسانی که بین مشروعیت و مقبولیت در نظریه سیاسی امامقدس سره تمایز قائل میشوند، نقش مردم در نظریه سیاسی ایشان را بهعنوان شرط یا رکنی از ارکان پسا منصب تحلیل میکنند، اما بر اساس استناد امام قدس سره به این روایت، نقش مردم از عناصر پیشا منصب است..
دکتر عبدالوهاب فراتی
yon.ir/cNvVv
🔰 @ofogh_howzah