eitaa logo
افق حوزه
17.3هزار دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
682 ویدیو
704 فایل
📗 هفته نامه افق حوزه 🔰 فراگیرترین رسانه مکتوب حوزه های علمیه سراسر کشور ارتباط با مسئول کانال: @admin_ofogh1 ✅ سایت www.ofoghhawzah.ir ✅ سروش sapp.ir/ofogh_howzah ✔️ استفاده از مطالب با ذکر منبع، بلامانع است️
مشاهده در ایتا
دانلود
💠سخن روز 💎علامه طباطبایی(ره) ✅از قرائت قرآن لذت می‌برم 🔹من عهد دارم كه هر روز یك جزء از قرآن را بخوانم و الآن چهل سال است كه این كار را انجام می‌دهم. دیشب شما علما مزاحم شدید، نتوانستم بخوانم و اكنون قضا می‌كنم! هر ماه یك ختم قرآن تمام می‌شود و باز از ابتدای آن شروع می‌كنم و هر بار می‌بینم كه انگار اصلاً این قرآن، آن قرآن پیشین نیست! از بس مطالب تازه‌ای از آن می‌فهمم! از خدا می‌خواهم به بنده عمر بسیاری دهد تا بسیار قرآن بخوانم و از لطایف آن بهره ببرم . نمی‌دانید من چه اندازه از قرآن لذت می‌برم و استفاده می‌كنم! 📚مجله سروش وحی، ش 9 🔰 @ofogh_howzah
💠دفاع از مظلوم در روایات اسلامی 🔸1.پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله): «مَنْ اَخَذَ لِلْمَظْلُومِ مِنَ الظَّالِمِ کانَ مَعى فى الجنّه مُصاحِباً»؛ کسى که حقّ مظلوم را از ظالم بگیرد [چه مظلوم، مسلمان باشد، و چه غیر مسلمان] در بهشت با من خواهد بود). كنز الفوائد، ج 1، ص 135، 🔹2. پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله): «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینْ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ هر کس صداى مظلومى را بشنود که از مسلمانان کمک مى طلبد، و به کمک او نشتابد مسلمان نیست. الكافي، ج 2، ص 164، 🔸3.امام على(علیه السلام) خطاب به امام حسن و حسین(علیهما السلام): «کُونا لِظّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»؛ دشمن ظالم و یار و کمک کار مظلوم باشید). در این روایت نیز سخنى از مسلمانان نیست، بنابراین، دفاع از مظلوم وظیفه هر مسلمانى است؛ هر چند مظلوم، غیر مسلمان باشد. نهج البلاغة/نامه 47 🔹4.امام سجّاد(علیه السلام):«اَللّهُمَّ اِنّى اَعْتَذِرُ اِلَیْکَ مِنْ مَظْلُوم ظُلِمَ بِحَضْرَتى فَلَمْ اَنْصُرْهُ، وَ مِنْ مَعْرُوف اُسْدِىَ اِلَىَّ فَلَمْ اَشْکُرْهُ، وَ مَنْ مُسِىء اِعْتَذَرَ اِلَىَّ فَلَمْ اَعْذِرْهُ»؛ صحیفه سجادیّه، دعاى 38 پروردگارا! در پیشگاه تو از سه چیز عذرخواهى نموده، و پوزش مى طلبم: الف/از مظلومى که در حضور من مورد ظلم و ستم قرار گرفته، و یاریش نکردم. ب/ از کسى که خدمتى به من کرده، و من از او قدردانى و تشکر ننمودم. ج/ و از شخص خطاکارى که در حق من بدى کرده و عذرخواهى نمود، ولى عذر او را نپذیرفتم). 🔰 @ofogh_howzah
📗 هفته نامه افق حوزه شماره 570 ➕ فایل پی دی اف این شماره 👇👇
🔵 امضایى بودن حکمى گواه بر موقت بودن آن نیست نوشتاری از آیت‌الله‌العظمی سبحانی 🔘 برخى از پژوهشگران تصور مى‌کنند که دیه انسان که در شرع مقدس هزار دینار است، قابل دگرگونى است. زیرا دیه انسان به‌وسیله حضرت عبدالمطلب تعیین شده و پیامبر آن را امضا نموده است. بنابراین تقدیر دیه به هزار دینار ارتباطى به عالم وحى ندارد... ➕ متن کامل yon.ir/zyd3t 🔰 @ofogh_howzah 
🔴 سرمایه اجتماعی روحانیت ◽️ روحانیت به عنوان نیروی فعال اجتماعی برخاسته از بطن جامعه و مبتنی بر متن دین یکی از نهادهای تأثیرگذار و تاریخ‌ساز ایران، به‌ویژه ایران معاصر بوده است. روحانیت شغلی در کنار سایر مشاغل نیست و کارویژه‌اش براساس مناسبات اقتصادی تعریف نمی‌شود و رسالتی است به‌منظور تأمین سعادت انسان که با هر شغلی قابل جمع شدن است... ➕ متن کامل yon.ir/vXMKP 🔰 @ofogh_howzah 
🔴 تمدید مهلت شرکت در جشنواره ملی مهدویت   ◽️ مهلت شرکت در اولین جشنواره ملی مهدویت در بخش‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری تا ۱۵ آذر تمدید شد. ◽️ اولین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاد دانشگاهی واحد استان قم و همکاری نهادهای علمی و فرهنگی دانشگاهی و حوزوی و اجرایی کشور، برگزار می‌شود. ◽️ این جشنواره با هدف توسعه و ترویج فرهنگ متعالی مهدویت و با رویکرد‌های مختلف و در بخش‌های هنری، فرهنگی، کتابخوانی، رسانه، فضای مجازی و پژوهشی با محوریت موضوع همایش دکترین مهدویت (چالش‌های عصر غیبت) برگزار می‌شود. ◽️ مهلت ارسال آثار تا 15 آذر سال جاری و هم‌چنین مهلت ارسال اثر در بخش پژوهشی تا ۱۵ بهمن زمان اعلام نتایج این جشنواره 24 آذر 97 و اختتامیه جشنواره نیز 26 آذر برگزار خواهد شد. زمان اعلام نتایج و اختتامیه بخش پژوهشی نیز در فروردین 98 خواهد بود. ◽️ علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی قم، بلوار الغدیر ابتدای خیابان صفاشهر، کوچه جهاد دانشگاهی، جهاد دانشگاهی واحد استان قم و سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.mahdaviatfest.ir و پیام‌رسان‌های داخلی در فضای مجازی به نشانی اینترنتی mahdaviatfest@ ارسال کنند. 🔰 @ofogh_howzah 
✅سخن روز 👈شش رسالت مهم‌ مبلغان دينی 💠 آیت الله مصباح یزدی 1. دين را به طور جامع و کامل بفهميم؛ 2. به ديگران بفهمانيم؛ 3. در عرضه دين به ديگران، ميزان درک آن‌ها را در نظر بگيريم؛ 4. خوب به معارف دين عمل کنيم؛ 5.کمک کنيم تا ديگران نيز به دستورات دين عمل کنند؛ 6.اين کار مستلزم مراقبت از خود در اموري است ازجمله: نداشتن تعلق به دنيا، اخلاص، و عدم رشک و حسد نسبت به ديگراني که در عرصه فعاليت اجتماعي موفق هستند. 🔰 @ofogh_howzah
💠نخستین جلسه درس اخلاق توسط حضرت آیت الله استادی برگزار خواهد شد. پنجشنبه یکم آذرماه ساعت 10 صبح در مدرسه مبارکه فیضیه مدرس حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه). 🔰 @ofogh_howzah
🔴 ضرورت پژوهش در فقه‌ بازی‌های رایانه‌ای ، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو 🔘 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین خادمی کوشا ◽️ امروزه فضای مجازی و سایبری، فضایی است که در نقطه نوین آینده جهان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و یکی از ابرازهای مؤلفه قدرت است... ➕ متن کامل : yon.ir/yW1gX 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 رؤیای ایرانیان در انقلاب اسلامی 🔘 ميشل فوكو و انقلاب اسلامی ايران (بخش اول) ◽️ میشل فوکو (Michel Foucault) متفکر و فیلسوف شهیر فرانسوی در شهریور و آبان 1357، یعنی در بحبوحه انقلاب اسلامی، دو سفر به ایران داشت که طی آن از برخی از شهرهای ایران از جمله تهران، قم و آبادان دیدار نمود و با طبقات مختلف مردم در باره اوضاع ایران در حال انقلاب گفت‌وگو کرد... ➕ متن کامل yon.ir/zQpfs 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 ميشل فوكو و انقلاب اسلامی ايران ◽️ ایرانی‌ها چه رؤیایی در سر دارند؟ فقط رفتن شاه کافی نیست. آن‌ها علاوه بر شعار «مرگ بر شاه» فریاد «اسلام اسلام» و «ما همه سرباز توایم خمینی» سر می‌دهند. حاکم مستبد، در برابر تبعیدی بی‌سلاحی که ملت پشتیبان اوست قرار دارد. رژیم فضای باز سیاسی را مطرح می‌کند، اما آیت‌الله از پاریس هشدار می‌دهد که فریب این طرح‌ها را نخورید. گروه‌های سیاسی به این دلخوش کرده‌اند که امام، حرکت را به پیش می‌برد، اما قدرت به آن‌ها خواهد رسید، چون امام تشکیلات و برنامه‌ای ندارد. با فرونشستن گرد و خاک انقلاب، واعظ پیر فراموش می‌شود و قدرت به‌دست سیاست‌مداران می‌افتد، اما جریانات روز بروز نشان می‌دهد که این خوش‌بینی شتابزده است و رابطه امام با مردم عمیق‌تر از این‌هاست. ◽️ تحلیل‌گران غربی می‌گفتند: مردم مبارز، فقط می‌دانند که چه نمی‌خواهند، اما نمی‌دانند که چه می‌خواهند؟ اما من در بین مردم قم و تهران از افراد بسیاری پرسیدم که چه می‌خواهید؟ چهار نفر از پنج نفر می‌گفت: «حکومت اسلامی». روحانیت از لحاظ سازمانی که دارای تشکیلاتی مستقل از دولت و از یکدیگر است، برخاسته از مردم، مظهر خواسته‌های آنان و راهنمای آن‌هاست. از حیث اعتقادی ایمان به امام غایب‌ علیه السلام و بقای رهبری معصوم که حامل نور شریعت است و مردم باید اسباب بازگشتش را فراهم کنند، پشتوانه‌ای قوی برای قیام است. تشیع هم ریشه در گذشته دارد و هم امید به آینده دور را در دل‌ها می‌دمد و پیش رفتن به‌سوی آینده روشن را تشویق می‌کند، آینده‌ای که به‌جای فرمانبری محض نوعی تجدید عهد در آن حضور دارد. ◽️ اصول ارزش‌هایی که رهبران انقلاب از آن سخن می‌گفتند، بسیار شبیه به اصول دموکراسی به نظر می‌آید، اما آن‌ها از موضع اسلامی به این اصول می‌نگرند. آن‌ها از راه بازی‌های سیاسی و زد و بندهای حزبی کار را به پیش نمی‌برند و می‌دانند که از این طرق راه به‌جایی نخواهند برد. از این روست که دست خالی در مقابل گلوله می‌ایستند و با قبول خطر یک حمام خون، به پیش می‌تازند. آن‌ها خوب می‌دانند به‌دنبال چه هستند. جلوه‌ای از رفتار در حکومت اسلامی آن بود که مردم در زلزله فردوس دیده بودند. کشاورزان طرح‌های حکومت را نمی‌پسندیدند؛ لذا به رهبری روحانیون و کمک‌های مردم، شهری را بنا کردند که اسلامیه نامیدند. این نمونه‌ای از سازمان سیاسی اسلامی است که مردم در پی آن می‌باشند. ◽️ عنصر مهم دیگر این است که آن‌ها به‌دنبال آوردن معنویت به درون زندگی اجتماعی هستند. آن‌ها در پی جامعه‌ای هستند که معنویت در آن رشد و شکوفا گردد. از این جهت که حکومت اسلامی کوششی است برای حل مشکلات امروزی از طریق سیاسی کردن برخی ساختارهای اجتماعی و دینی، و از این حیث که در پی آن است که سیاست را معنوی کند، تحت تأثیر آن هستم... yon.ir/zQpfs 🔰 @ofogh_howzah 
◽️ غمم بکشت که از یار مانده‌ام، چه کنم؟ به دست هجر گرفتار مانده‌ام، چه کنم؟ نماند طاقت زاری و ناله‌ام، آن شوخ نمی رود ز دل زار، مانده‌ام، چه کنم؟ برون دهم غم هجران و باورم نکند اسیر صحبت اغیار مانده‌ام، چه کنم؟ شدم ز یار و ز خویش و ز جان و دل بیزار که هم ز خویش و هم از یار مانده‌ام، چه کنم؟ همی کشند که منگر به روی خوب چو ما به عالم از پی این کار مانده‌ام، چه کنم؟ همی کنند ملامت که چند گریه خون ز زخم غمزه دل افگار مانده‌ام، چه کنم؟ رقیب گفت که «مخمور از چه ای، خسرو؟» بسی شب است که بیدار مانده‌ام، چه کنم؟  امیر خسرو دهلوی 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 پویایی درونی و موانع بیرونی هویت اجتماعی مرجعیت 🔘 نوشتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا ◽️ فتوی، اجتهاد و مرجعیت به نوبه خود همزاد و یا آبستن‌ مفاهیم دیگری نظیر، قضاء و یا ولایت است. به لحاظ تاریخی معنای ولایت، با آن‌که هویت و حقیقتی ممتاز از مرجعیت دارد... ➕ متن کامل yon.ir/b19ER 🔰 @ofogh_howzah 
🔴 پویایی درونی و موانع بیرونی هویت اجتماعی مرجعیت ◽️ آینده مرجعیت فقاهت در بستر تاریخی تشیع اولاً در گرو تعامل طبیعی آن با واقعیت‌هایی است که از متن آن پدید آمده و رشد می‌کنند، مانند ولایت و نیابت از حضرت ولی‌عصر‌ علیه السلام در مدیریت اجتماعی و ثانیاً وابسته به توانمندی‌های آن در برخورد با موانع رقیبی است که در اثر عوامل انضمامی، منطقه‌ای و یا جهانی پدید می‌آیند، مانند مفهوم مدرن علم که در حاشیه اقتدار جهانی خود در پوشش الفاظ تاریخی این مرز و بوم، از مسیرهای مختلف نظیر آموزش عمومی یا آموزش عالی مقتدرانه، پرتوان، پرشتاب و در عین حال سفاکانه و سلاخانه حضور به هم می‌رسانند. ◽️ علم در معنای پوزیتویستی کنتی و یا در معانی قاره‌ای کانتی و نوکانتی آن‌که اینک در انتقال به محیط آموزشی جهان اسلام، از لفظ علم بهره می‌برد، و در حقیقت لفظ علم را نیز به تسخیر خود در آورده است، هیچ نسبتی با علم، در معانی قرآنی، روایی، عرفانی، فلسفی، کلامی و یا فقهی جهان اسلامی ندارد و هرگز حوزه‌های معرفتی مزبور را در زیر عنوان خود به رسمیت نمی‌شناسد. علم در معانی مدرن و پسامدرن آن، به‌عنوان یک معرفت آزمون‌پذیر و یا عقلانیتی با کارکرد سلطه و اقتدار، حوزه‌های معرفتی مزبور را تنها و تنها، به‌عنوان موضوع مطالعاتی خود به رسمیت می‌شناسد. فقاهت و اجتهاد که با هویت تاریخی علمی خود، مقوم مرجعیت هستند، اینک به‌عنوان برساخته‌ای انسانی و بخشی از humanities و انسانیات تنها ابژه و موضوع مطالعات علمی می‌شوند... yon.ir/b19ER 🔰 @ofogh_howzah 
🔵 چگونه به صدور احادیث از معصومین اعتماد کنیم؟ ◽️ چگونه می‌توان به تاریخ اعتماد کرد؟ شاید تاریخ را بر اساس اغراض و اهداف شخصی تحریف کرده‌اند و جعل باشد؟ پس چگونه به احادیث می‌توان اعتماد کرد؟ آیا امکان دارد که افراد با مشخصات ذکر شده در تاریخ واقعاً این‌گونه نباشند؟ پس چگونه به تاریخ می‌توان اعتماد کرد؟... ➕ متن کامل yon.ir/fmG6k 🔰 @ofogh_howzah   
🔵 پالایش متنی و سندی احادیث ❌ این کار به صورت‌های مختلفی انجام شده است: ▪ 1. اولین روشنگری درباره جلوگیری از ورود احادیث جعلی در تراث شیعی توسط خود امامان معصوم‌ علیهم السلام انجام گرفت، ایشان به اشخاصی اشاره می‌کردند که واضع و جاعل احادیث بودند و در ضمن به نوع افکار و معانی که در احادیث جعل کرده‌اند اشاره می‌فرمودند. عبدالله‌بن مشکان از بعضی از اصحاب امام صادق‌ علیه السلام نقل می‌کند که حضرت فرمود: «خداوند مغیرةبن سعید را لعنت کند، او پیوسته بر پدرم امام باقر‌ علیه السلام دروغ می‌بست، خداوند گرمای آتش را به او بچشاند، خداوند لعنت کند کسی را که درباره ما چیزی می‌گوید که ما نسبت به خود چنین اعتقادی نداشته باشیم، خداوند لعنت کند کسی که ما را از درجه بندگی خداوندی که ما را خلق کرد و به‌سوی او باز می‌گردیم و همه امور ما به‌دست اوست خلع کند» این‌گونه روشنگری‌ها باعث طرد سندها و متونی بود که اسماء و افکار این گروه‌های منحرف در آن وجود داشت. یاران ائمه‌ علیهم السلام و محدثان شیعه با دقت‌نظر و تیزبینی این‌گونه انحرافات را تا حد زیادی حذف کردند. ▪ 2. نویسندگان کتب اربعه (کافی، من لا یحضره الفقیه، استبصار، تهذیب) که اشخاص متخصص و متعهدی بودند، احادیثی را جمع کرده‌اند که حجت بین خدا و ایشان باشد. یعنی احادیثی که به نظر خودشان صحیح بود. از طرفی می‌دانیم که اصطلاح صحیح در نزد قدما یعنی روایتی که از صدور آن اطمینان داشته باشد که نتیجه بررسی سندی و متنی یک حدیث اطمینان از صدور آن از معصوم‌علیه السلام است. ▪ 3. تألیف کتاب در علم رجال: قبل‌از کتب رجالی فهرستی اربعه (رجال کشی، فهرست نجاشی، رجال طوسی، فهرست طوسی) اصحاب دارای کتب رجالی زیادی بودند. یعنی پالایش احادیث از زمان حضرات معصومین‌ علیهم السلام شروع شد و محدثین ما با آگاهی از رجال احادیث اقدام به نوشتن احادیث می‌کردند نه چشم بسته و بدون نقد و جرح و تعدیل. به عنوان مثال عبدالله‌بن جبله کنانی (م 219ه)، محمدبن عیسی یقطینی، حسن‌بن محبوب (م 224ه) و حسن‌بن علی‌بن فضال (م 224ه) و دیگر اصحاب نیز هر کدام کتاب رجالی داشتند. بعداز این، کتب رجالی و فهرستی اربعه تألیف شد که سعی زیادی در شناخت روات و شناخت کتب روایات و صحت استناد آن به نویسندگانش نمودند... yon.ir/fmG6k 🔰 @ofogh_howzah   
💠حدیث روز 👈جایگاه پیامبر اکرم (ص) در نظام هستی 🔸 امیرالمؤمنین(ع) از رسول خدا(ص) روایت می‌نماید:ما خلق الله افضل منّی و لا اکرم علیه منّی. قال علی علیه السلام، فقلت: یا رسول الله، فأنت افضل أم جبرئیل(ع)؟ فقال: یا علی، انّ الله تبارک و تعالی فضّل انبیائه المرسین علی ملائکته المقرّبین و فضّلنی علی جمیع النبیین و المرسلین... خداوند مخلوقی برتر از من نیافریده است و کرامت بیشتری از من به او نداده است. به رسول خدا گفتم: آیا شما برتر هستید یا جبرئیل؟ حضرت فرمود: ای علی! خداوند متعال انبیای مرسلین را بر فرشتگان مقرّب فضیلت داد و مرا بر همه انبیا و پیامبران فضیلت بخشیده است. 📚عیون اخبار الرضا (ع)، ج1،ص204، ح22 🔰 @ofogh_howzah
🌹خجسته سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت (ص) و ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) بر مسلمین جهان مبارک باد. 🔰 @ofogh_howzah
🔸 میلاد دو خورشید جهان 🔸 ا💐 💐 💐 💐 زیک مشرق نمایان شد دو خورشید جهان آرا که رخت نور پوشاندند بر تن آسمان ها را دو مرآت جمال حق دو دریای کمال حق دو نور لایزال حق دو شمع جمع محفل ها دو وجه الله ربانی دو سر الله سبحانی دو رخسار سماواتی دو انسان خدا سیما دو عیسی دم دو موسی ید دو حسن خالق سرمد یکی صادق یکی احمد یکی عالی یکی اعلا یکی بنیانگر مکتب یکی آرنده‌ی مذهب یکی انوار را مشعل یکی اسرار را گویا رسد آوای قال الصادق(ع) و قال رسول الله(ص) به گوش اهل عالم تا که این عالم بود بر پا محمد کیست مولایی که مولانا علی گوید «منم عبد و رسول الله بر من رهبر و مولا» وضو گیرم ز آب کوثر و شویم لب از زمزم کنم آنگه به مدح حضرت صادق سخن انشا ششم مولا ششم هادی ششم رهبر ششم سرور که هم دریای شش گوهر بود هم دُرّ شش دریا بسی زهاد و عبادند بی مهرش همه کافر بسی عالم بسی عارف همه بی نور او اعمی مرا دین نبی، مهر علی و مذهب جعفر سه مشعل بوده و باشد چه در دنیا چه در عقبی در دیگر زنم غیر از در آل علی؟ هرگز! ره دیگر روم غیر از ره این خاندان؟ حاشا! بهشت من بود مهر علی و مهر اولادش نه از محشر بود بیمم نه از نارم بود پروا سراپا عضو عضوم را جدا سازند از پیکر اگر گردم جدا یک لحظه از ذریه‌ی زهرا ‌📚 حاج غلام‌رضا سازگار (میثم) 🔰 @ofogh_howzah
💠حدیث روز 👈قيمت گذاري کالا در بیان امیرالمومنین(ع): 👈حضرت على(عليه السلام): مِن كِتابِهِ لِلأَشتَرِ النَّخَعِيِّ حينَ وَلاّهُ مِصرَ، فَامنَع مِنَ الاِحتِكارِ ؛ فَإِنَّ رَسولَ اللّهِ(صلى الله عليه و آله) مَنَعَ مِنهُ . وَليَكُنِ البَيعُ بَيعا سَمحا: بِمَوازينِ عَدلٍ ، وأسعارٍ لا تُجحِفُ بِالفَريقَينِ . امیرالمومنین(ع) آن گاه كه اشتر نخعى را به كارگزارىِ مصر گماشت در نامه ای به او فرمودند: پس از احتكار بازدار ؛ كه رسول خدا صلى الله عليهو آله آن را منع فرمود . و بايد خريد و فروش آسان و بر موازين عدل باشد ، با قيمت هايى كه نه به فروشنده زيان رسانَد و نه به خريدار . 📚 نهج البلاغه / نامه 53 🔰 @ofogh_howzah
💎 امام علی‌بن محمد الهادی علیه‌السلام 💠 ان‌ّالله جعل‌الدنیا دار بلوی والآخرة دار عقبی و جعل بلوی‌الدنیا لثواب‌الآخرة سبباً و ثواب‌الآخرة من بلوی‌الدنیا عوضاً 💠 خداوند دنیا را منزل حوادث ناگوار و آفات و آخرت را خانه ابدی قرار داده است و بلای دنیا را وسیله به‌دست آوردن ثواب آخرت قرار داده است و پاداش اخروی نتیجه بلاها و حوادث ناگوار دنیاست.  بحارالانوار/75/365 🔰 @ofogh_howzah  
هدایت شده از افق حوزه
📒 کتاب منتخب الانوار المضیئة  💎 سیدبهاءالدین علی‌بن عبدالکریم نیلی از علمای بزرگ قرن نهم هجری است. در عظمت او همین بس که استاد احمدبن فهد حلی بوده و از شهید اول و فخرالمحققین فرزند علامه حلی استفاده نموده است. سید نیلی در زمان خود از اجله و بزرگان عالم اسلام محسوب می‌شد و تألیفات ذی‌قیمتی را از خود به ارث نهاده است. ➕ متن کامل yon.ir/TZ8d6 🔰 @ofogh_howzah 
📗 هفته نامه افق حوزه شماره 571 ➕ فایل پی دی اف این شماره 👇👇