eitaa logo
افق مبین||سید محمد هاشمی
1.2هزار دنبال‌کننده
693 عکس
229 ویدیو
16 فایل
تاملات، نوشته ها و جلسات سید محمد هاشمی، طلبه حوزه علمیه قم ارتباط با بنده: @SMHashemi128 کانال آرشیو دروس و جلسات: https://eitaa.com/ofoqemobinsupport
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تنها علاج
هفتاد و دو روز تا محرم مانده است... فرصتی است تا هر روز خود را در آینه یکی از آن هفتاد و دو تن ببینیم شاید محرم امسال ما را به عنوان #یار_هفتاد_و_سوم بپذیرند... #مراقبه_عاشورایی #عاشوراپژوهی #حجت_الاسلام_علوی @tanhaelaj
افق مبین||سید محمد هاشمی
هفتاد و دو روز تا محرم مانده است... فرصتی است تا هر روز خود را در آینه یکی از آن هفتاد و دو تن ببینی
به رسم عرض ارادت در شبهای جمعه به ساحت سیدالشهداء علیه السلام امشب این کانال را معرفی میکنم. مجموعه بسیار منسجم، و با سلیقه که امتداد حرکت عاشورا را در جامعه هدف گرفته و توسط یکی از دوستان فاضل و بسیار فعال و خوشفکر اداره میشود. حتما قابل استفاده است. السلام علیک ایها المظلوم الشهید ...
هدایت شده از المرسلات
📚رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم 🔰علامه حسن زاده آملی @fater290 📌دانلود کنید👇👇👇
افق مبین||سید محمد هاشمی
📚رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم 🔰علامه حسن زاده آملی @fater290 📌دانلود کنید👇👇👇
از رسائل بسیار مهم در فهم حقیقت وحدت شخصی وجود و نسبت نگاه عرفا و فلاسغه در نسبت تشکیک و وحدت شخصی ... استاد بزرگوار شیخ علی در ذیل مباحث بدایه و نهایه الحکمه به صورت مبسوط بیان نهایی علامه طباطبایی در تشکیک وجود را وافی به غرض و مقصود عرفا دانستند و آن را بیانی فلسفی و کامل و جامع از جهت هستی شناختی در اثبات غایت القصوای اهل معرفت بر شمردند ... پیش از این علاقه مندان به فلسفه را به استماع جلسات بدایه الحکمه ایشان تشویق کرده بودم این معنایی که در این جا از آن بحث شد یکی از مجموعه مطالب مهمی است که در آن دروس به تفصیل بیان شده است: https://eitaa.com/Ofoqemobin/161 @Ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
🔉🔉 💢انسان، در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد. 🔰استاد علی فرحانی ⚡️استاد در این صوت بیان می دارند که از دیدگاه علامه طباطبایی، انسان تنها موجودی است که در قوس نزول، عقلِ ربّ النوع ندارد. و به همین دلیل است که انسان می تواند در قوس نزول از مرحله عقل عبور کند و به عالم اسماء و صفات و بالاتر از آن برسد. ⚡️ایشان در توضیح این مسئله، عباراتی از مرحله اتحاد عاقل به معقول از کتاب نهایه و تعلیقه آیت الله مصباح به این بخش از عبارت را شرح می دهند. ⚡️انشالله بشنوید و استفاده ببرید. ◀️لینک دانلود صوت👇👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/ensan-rabbo-noae-nadarad.mp3 @fater290
25.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه (آنلاین) «انسان در اسلام» 🔹 19 خرداد 1399 ✅ موضوعات جلسه سوم: - آغاز بررسی حقیقت انسان از منظر قرآن ⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا 🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند 🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است. @ofoqemobin
6.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 ابَو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ: إِذَا خَرَجَ اَلْقَائِمُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ خَرَجَ مِنْ هَذَا اَلْأَمْرِ مَنْ كَانَ يَرَى أَنَّهُ مِنْ أَهْلِهِ وَ دَخَلَ فِيهِ شِبْهُ عَبَدَةِ اَلشَّمْسِ وَ اَلْقَمَرِ . 🖌 وقتی قائم قیام کند کسانی از این امر (تشیع و مکتب حق) خارج می شوند که فکر می‌کردند در زمره آن هستند و کسانی داخل (در این مکتب) می‌شوند که شبیه خورشید پرستان و ماه پرستانند. 🔹 الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۱۷ 🔆 هر دو بخش این روایت از تکان دهنده ترین اخبار پیرامون دوران است. اما شاید امروز که بشر بی پناه ترین دوران خود را میگذراند و راههای تصنعی پیش رو بیش از پیش برایش رنگ می بازد بیشتر بتوان به حقیقت آن پی برد. نمونه اش آمریکای امروز است که مظهر تمام نفسانیت های تاریخی بشر و تمرکز و انغمار در دنیاست. اما نشان داده رهایی تمام این نفسانیت ها نه برابری و عدالت به همراه دارد و نه انسان را -حتی در همین دنیا - به مقصد آرامش بخشی می رساند ... 🎙 صحبت های این زن در این فیلم در تظاهرات ضد نژاد پرستی که در واقع فریادی چند صد ساله بر ضد حقیقت آمریکاست واقعا قابل تامل و تأویلی تاریخی برای همین روایت است... منبع کلیپ: @kharej2025 @ofoqemobin
🕌 یکی از ویژگی های بسیار برجسته امام صادق (ع) وسعت جریان شاگردپروری ایشان است. این طیف عظیم از شاگردان از امور اعتقادی و سیاسی تا امور معنوی و عرفانی و فقهی تنوع داشتند و هر کدام به شیوه خود تربیت می شدند. 🔰 بسیاری از معارف عرفانی و فقهی و کلامی و فلسفی و بخش مهمی از ترویج نهضت سید الشهداء سلام الله علیه نتیجه کار بزرگ امام صادق سلام الله علیه بود. 🔥 برای نمونه خوب است به یکی از روایات بسیار زیبا در این باب اشاره کنیم که طبق آن شاگردان امام با مردی شامی در محضر ایشان در حج مناظره کردند و پس از آن امام کار هر یک از آنها را ارزیابی می کند: 📕 ثمَّ الْتَفَتَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع إِلَى حُمْرَانَ فَقَالَ تُجْرِي الْكَلَامَ عَلَى الْأَثَرِ فَتُصِيبُ وَ الْتَفَتَ إِلَى هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ فَقَالَ تُرِيدُ الْأَثَرَ وَ لَا تَعْرِفُهُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى الْأَحْوَلِ فَقَالَ قَيَّاسٌ رَوَّاغٌ تَكْسِرُ بَاطِلًا بِبَاطِلٍ إِلَّا أَنَّ بَاطِلَكَ أَظْهَرُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى قَيْسٍ الْمَاصِرِ فَقَالَ تَتَكَلَّمُ وَ أَقْرَبُ مَا تَكُونُ مِنَ الْخَبَرِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَبْعَدُ مَا تَكُونُ مِنْهُ تَمْزُجُ الْحَقَّ مَعَ الْبَاطِلِ وَ قَلِيلُ الْحَقِّ يَكْفِي عَنْ كَثِيرِ الْبَاطِلِ أَنْتَ وَ الْأَحْوَلُ قَفَّازَانِ حَاذِقَانِ قَالَ يُونُسُ فَظَنَنْتُ وَ اللَّهِ أَنَّهُ يَقُولُ لِهِشَامٍ قَرِيباً مِمَّا قَالَ لَهُمَا ثُمَّ قَالَ يَا هِشَامُ لَا تَكَادُ تَقَعُ تَلْوِي رِجْلَيْكَ إِذَا هَمَمْتَ بِالْأَرْضِ طِرْتَ مِثْلُكَ فَلْيُكَلِّمِ النَّاسَ فَاتَّقِ الزَّلَّةَ وَ الشَّفَاعَةُ مِنْ وَرَائِهَا إِنْ شَاءَ اللَّهُ. الکافی ج 1 ص 173 صلی الله علیک یا جعفر بن محمد الصادق (ع) @ofoqemobin
38.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕌 فایل جلسه (آنلاین) «انسان در اسلام» 🔹 26 خرداد 1399 ✅ موضوعات جلسه چهارم: - داستان خلقت آدم و تعلیم اسماء و سجده ملائکه - مقایسه بیان قرآن و کتاب مقدس در مساله خلقت آدم ⭕️ مخاطب: جمعی از جوانان مسلمان اروپا و آمریکا 🕌 برگزارکننده: مجموعه FNC دوبلین - ایرلند 🔰 این جلسات فصل سوم از جلسات مقدمه ای بر اسلام شناسی است. @ofoqemobin
هدایت شده از تنها علاج
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گزارش 📍 برگزاری دوره #بینش_مطهر ویژه #اساتید‌ حوزه و دانشگاه استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ( ازاستان قم) ۱۳۹۹/۳/۲۲ @binesh_yazd @tanhaelaj
🕌 عنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ : بَيْنَمَا اَلْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي حَجْرِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِذْ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ لَهُ يَا أَبَتِ مَا لِمَنْ زَارَكَ بَعْدَ مَوْتِكَ فَقَالَ يَا بُنَيَّ مَنْ أَتَانِي زَائِراً بَعْدَ مَوْتِي فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَبَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَى أَخَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِهِ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ وَ مَنْ أَتَاكَ زَائِراً بَعْدَ مَوْتِكَ فَلَهُ اَلْجَنَّةُ کامل الزیارات ص ۱۰ @ofoqemobin
هدایت شده از المرسلات
♨️عارف ۱۹ساله 🔰رهبر معظم انقلاب ۸۲/۲/۲۲ ✅فراموش نمیکنم خاطره جوان نوزده یا بیست ساله‌ای که بعد از شهادتش  او را دیدم. او نوه یکی از علمای معروف و مراجع تقلید زمان خود بود و آن مرجع تقلید و عالِم معروف، اهل و و شمرده میشد. وقتی وصیت‌نامه جوان را خواندم، این‌طور فهمیدم که این جوانِ نوزده، بیست ساله دانشجو، در رسیدن به آن حالت ، و عروج معنوی و روحی - چیزی که هر سالک و و هر جویای حقیقتی، آرزوی آن را دارد - اگر از پدربزرگ مجتهد و عارف خود که شاید شصت، هفتاد سال هم در آن راه زحمت کشیده بود، جلوتر نباشد، عقبتر نیست. البته این حالت، همیشه و برای همه پیش نمی‌آید. شرایطی که در آن، انسان به معنای حقیقىِ کلمه مجاهدت میکند و در عروج انسانی را که مزاحم حرکت او به سمت بالاست، زیر پا لگد میکند و از شهوات و غرایز و حیوانیّت خود صرف‌نظر میکند، ناگهان چنین عروجی را برای یک جوان پیش می آورد. @fater290