eitaa logo
مجله الکترونیکی اخوت
640 دنبال‌کننده
296 عکس
273 ویدیو
6 فایل
﷽ 💠 رسانه‌ی بازخوانی اندیشه وحدت و برادری 🌱 جایی برای وحدت و تقریب ادیان و مذاهب ☀️✨ مجله علمی رسانه‌ای اخوت 🔸 سایت okhowah.com 🔹 اینیستا instagram.com/okhowahmag 🔸 تلگرام t.me/okhowahmag مشتاق شنیدن از شما📩: @Hadi_hri72 ‌‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠از نظر مرجع شیعه، پیروان سایر مذاهب اسلامی مسلمان واقعی هستند.. 📌فتوای آیت الله سیستانی از زبان سید منیر خباز @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ازنظر قرآن، بالاترین خیرها وحدت ⛔️و بدترین شرها اختلاف است.. 📌شهید مطهری @okhowahmag
‍ ‍ 💠والله ما پس از عُمر افندی به این بزرگی ندیده بودیم! 📌خاطره‌ای از رفتار شهید آیت الله مدرس با دو مامور قطار سنی در سفری به ترکیه: 🔻برخورد محترمانه شهید مدرس ویژه بزرگان و مقامات عالی اهل سنت نبود. با توده مردم اهل سنت نیز چنین برخوردی داشت؛ به گونه ای که جذب کلام و رفتار او می شدند. نظام السلطنه مافی در سفر مهاجرت به اسلامبول میگوید: «وقتی که ما عازم اسلامبول بودیم، قطار برای ما و همراهان جا نداشت، ناچار یک واگن به قطار وصل نموده به ما اختصاص دادند ما به نام هیأت ایرانی در واگن استراحت میکردیم. مدرس چای تازه و قلیان خود را آماده کرده، مشغول کشیدن قلیان شد. دو نفر از مأمورین قطار نزد ما آمدند و مدرس به آنها چای تعارف کرد و آنها هم نوشیدند. مدرس چای دوم هم به آنها داد؛ چون بسیار معطر بود. آن را هم نوشیدند و تشکر کردند. موقع پیاده شدن از قطار، رئیس قطارکه متوجه موضوع شده بود، دست در جیب خود کرد که پول چای را بدهد به او اشاره کردیم که لازم نیست. قطار متوقف شد و هیأت دولت عثمانی در ایستگاه به استقبال ما آمده بودند. مدرس جلو بود و ما پشت سر او حرکت میکردیم آنگاه رئیس قطار متوجه شد که این مرد، رئیس و بزرگ دولت ایران است که به استقبال او آمده اند؛ لذا شرمنده شد و جمله ای به دوستانش گفت که آن جمله بعداً مشهور شد. جمله چنین است: «والله ما پس از عُمر٬ افندی به این بزرگی ندیده بودیم». 🔻وحدت در سیره و گفتار آیت الله مدرس را در لینک زیر بخوانید okhowah.com/fa/13942 @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اگر حسینی(ع) نیستید، زینبی(س) باشید 🔻شهید شیخ خضر عدنان- از فرمانده‌های حرکت جهاد اسلامی فلسطین @okhowahmag
💠اختلاف مذهبی را بپذیریم ولی دشمنی نکنیم! ✍️رضا بابایی 📌درمواجهه با اختلافات دو راه وجود دارد: 1. جنگ گفتاری و رفتاری تا قیام قیامت ۲. کوشش برای توافق ممکن. راه دوم برچند پایه استوار است: - اختلافات دینی و مذهبی را بپذیریم، اما بر پایهٔ آنها جبهه سازی نکنیم؛ سخن از حق و باطل یا کفر و ایمان نگوییم؛ اختلافات را در هر حدی و به هر دلیلی که پدید آمده اند، به رسمیت بشناسیم، و با مخالفان همانگونه رفتار کنیم که دوست داریم آنان با ما رفتار کنند؛ اختلافات نظری را در حد مباحثات علمی نگه داریم و بر پایهٔ آنها درباره دیگران داوری و انگیزه خوانی نکنیم. - هرمذهبی، دو گونه محتوا دارد: محتوای ایجابی و محتوای سلبی. محتوای ایجابی، آموزه ها و معارفی است که آن مذهب پرچم دار آن است. محتوای سلبی دیدگاههای آن مذهب درباره خطاها و عیبهای دیگران است که در فرهنگ دینی به آن «مثالب و مطاعن» میگویند. مثلا محتوای ایجابی تشیع، معارف ارزشمندی است که از طریق اهل بیت(ع) در حوزه های شناخت، اخلاق، ادعیه و احکام به دست ما رسیده است. محتوای سلبی تشیع، اعتقاد به مطاعن و خطای صحابه در سقیفه و مانند آن است. کانون تشیع، درواقع محتوای ایجابی آن است و دیدگاه های سلبی، برای حفظ مرزها و پاسداشت هویت مذهبی است. ارزش مرزها به اندازه مجموعه ای است که در بر میگیرند و امن ترین مرزها در کشورهایی است که اقتدار درونی و ساختاری دارند، وهمه قدرت خود را در مرزها به رخ نمیکشند. پس هدف محتوای ایجابی است و مرزها برای حفظ آن محتوا است؛ اما اگر تشیع، هویت خود را درمحتوای سلبی بجوید و همچنان رفتار اقلیت های هویت طلب را پیشه کند، اولا گرفتار «اختلاف برای اختلاف و دیگر هیچ» میشود و ثانیا در گوشه ای از تاریخ محصور می‌ماند. آیت الله بروجردی، مطابق گزارش چند تن از شاگردانشان، بارها فرموده است: «پیامبر(ص) واهل بیت(ع) دوشأن داشتند: خلافت یا رهبری سیاسی و مرجعیت علمی. مسئلهٔ اول، اختلافی است و زمانش هم گذشته است و دیگر جای بحث ندارد.» 🔻متن کامل http://okhowah.com/fa/13944 @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ائمه(ع) با اهل سنت جنگ نمیکردند ✅در نماز جماعت آنها شرکت میکردند.. 📌آیت الله بهجت 🔻به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله بهجت @okhowahmag
💠تمثیلات وحدتی 📌مرحوم آیت الله حائری شیرازی در قالب تمثیلاتی به اهمیت و لزوم وحدت و دوری از تفرقه پرداخته اند: 🔻تفرقه، مهترین ابزار صید شیطان لقمه و نان: شیطان هیچ راه و رخنه ای مطمئن تر و مؤثرتر از ایجاد جدایی بین انسانها ندارد. هروقت میخواهد دو انسان را صید کند، اول آن دو را از هم جدا میکند. شما نیز هر وقت میخواهید نانی را مصرف کنید، اول لقمه لقمه اش میکنید تا از گلویتان پایین برود. تفرقه می اندازید در یک نان و آن را به سی چهل لقمه تقسیم میکنید و بعد هر لقمه ای را به دندان میدهید تا آن را بکوبد و له کند و بعد به شکلی که خودش میخواهد در می آورد تا بتواند آن را ببلعد. قدم اول خوردن، تکه تکه کردن است. هر چیز را که نتوانستی تکه تکه کنی، نمیخوری اگر برای شما گوشت بیاورند و هرچه تلاش کنی نتوانی آن را با دندان یا با دست تکه کنی ، از خیرش میگذری و رهایش میکنی. شیطان اگر نتوانست جمعیتی را تکه تکه کند، مأیوس میشود و می رود. ⬅️مطالعه بیشتر در http://okhowah.com/fa/13943 @okhowahmag
🌹مهربانی با مردم(با هر نژاد و مذهب) اولین فرمان عقل 🔻امام رضا علیه‌السلام: وَ بِهَذَا اَلْإِسْنَادِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: رَأْسُ اَلْعَقْلِ بَعْدَ اَلْإِيمَانِ بِاللَّهِ اَلتَّوَدُّدُ إِلَى اَلنَّاسِ وَ اِصْطِنَاعُ اَلْخَيْرِ إِلَى كُلِّ بَرٍّ وَ فَاجِرٍ و به همين اسناد از آن حضرت عليه السّلام روايت كرده كه رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله فرمود:مهربانى كردن با مردم اوّلين فرمان عقل پس از ايمان است و همچنين نيكى و دوستى كردن با مردمان چه نيكشان و چه بدشان. 📚عیون اخبار الرضا(ع)، ج۲، ص۳۵ @okhowahmag
💠اعتراض شیخ محمود شلتوت به جنایات پهلوی در ۱۵خرداد۴۲ 📌پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ به دنبال جنایت‌های رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۲ و بازداشت امام خمینی، شیخ محمود شلتوت، فقیه‌ و مفتی‌ بزرگ‌ اهل‌ سنت مصر و شیخ جامع ازهر، طی نامه‌ای که برای آیت‌الله محسن حکیم ارسال کرد، مراتب اعتراض به این اقدامات رژیم پهلوی در ۱۵خرداد را اعلام داشت. وی در این نامه همچنین بر همراهی علمای اهل سنت مصر با علمای شیعه تاکید کرده بود. در این نامه آمده بود: 🔻خصومت و دشمنی به علمای دین در هر جا باشد دشمنی به مقام رسالت پیغمبر اسلام(ص) است که علمای محترم حامل بار سنگین آن هستند و در راه تبلیغ و نشر احکام وظیفه دینی را انجام می‌دهند. اخباری که متواتر می‌رسد حاکی است که در ایران ظلم و ستم به علمای دین ادامه دارد. البته با این وضع ناگوار و آزاری که به آنها می‌رسد وجود يك پایگاه محکم و نیرومند به تمام علما ضروری است که به وسیله آن عزت و منزلت و مقام دینی خودشان را بازگردانند. 🔻شخص من و سایر همکاران من خصوصأ علمای جامع ازهر خشم و نفرت و انزجار خودمان را در قبال این فجایع و مظالم بی‌شمار ابراز می‌داریم و در این عزم و تصمیم پایداریم و ثبات و استقامت نشان می‌دهیم و آرزو می‌کنیم آن مرجع معظم احساسات پرشور مرا و سایر علمای ازهر را در ایران به عموم برادران دینی از علما و افراد ملت و طلاب و دانشجویان برسانند. جانفشانی و فداکاری علماء نجف اشرف کمتر از ما نیست و غیرت دینی آنها هرگز اجازه نمی دهد که مقدسات و معتقدات عزیز ما بدینگونه پایمال گردد. تا دم مرگ و آخرین دقایق زندگانی از پشتیبانی به دین مقدس اسلام و حمایت از طرفداران آن فرو گذار نخواهیم شد. 🖋شیخ محمود شلتوت شیخ جامع ازهر irdc.ir/fa/news/4018 @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎نظر طلبه اهل سنت اسکاتلندی درباره زیارت اهلبیت(ع) در بقیع @okhowahmag
💠علمای اهل سنت کردستان در زندان شاه 📌شهید آیت الله مؤیدی: 🔻زمانیکه من در زندان قزل قلعه بودم، با بعضی از علمای اهل سنت که دستگیر شده بودند برخورد داشتم. سؤال کردم: شما که اهل سنت هستید چرا به زندان افتاده اید؟ گفتند: ما خودمان را تابع امام و دنباله رو نهضت امام می دانیم و از حضرت امام تجلیل زیادی کردند. زمانی که امام حرکت خودشان را آغاز کردند و نهضت شروع شد، اعلامیه های امام باعث شده بود عده ای از علمای اهل سنت کردستان به خاطر ظلم هایی که در آنجا می شد، بر علیه رژیم قیام کنند. مردم هم که دنباله رو علمای خود بودند، با آنها به پا خاستند و این موجب قیام در کردستان شد، ولی رژیم با فرستادن ارتش به کردستان و کشت و کشتاری که از زن و مرد و پیر و جوان آنها به راه انداخت، قیام را سرکوب و بعد هم عده زیادی از علمای آنها را اعدام کرد. این برخورد رژیم با آنها در هیچ جای دیگر سابقه نداشت. 📚مهاجر الی الله[خاطرات شهید آیت الله مؤیدی] ص۱۶۴ @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تو مگر سنی نیستی؟ تو را چه کار با خمینی؟! 📌سریال سوران @okhowahmag
⛔مطهری را بکوب! خیلی عمری است... 📌آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی: 🔻یادم هست تازه به مشهد تبعید شده بودیم. آقای مطهری با آقای محمدتقی شریعتی پیش من آمدند و آقای مطهری شروع کرد به گله کردن و در شرف گریه بودند. می گفت: «من هر وقت پیش آقای میلانی می رفتم، به من می گفتند اگر بگویم خدمت شما به اسلام از همنام تو شیخ مرتضی انصاری کمتر نیست، مبالغه نکرده ام. الان هر کاری می‌کنم با ایشان تماس پیدا کنم، نمی‌گذارند! ». خاطرم هست درهمان ایام آقای روزبه وفات کرده بود. من رفتم و به آقای عابدی گفتم منبر برود، چون شوهرخواهر روزبه بود. آمد در مجلس و مانند صاحب مجلس نشست. صبح آن روز اطرافیان بسیار نزدیک آقای میلانی آمدند و به آقای عابدی گفتند: «تو که در این مجلس کماً و کیفاً عظیم، منبر می روی، مطهری را بکوب!». پرسیده بود: «چرا بکوبم؟» خیلی که اصرار کرده بود، گفته بودند: «خیلی عُمَری است»، سنی هم نه، عینِ عمری را هم خیلی غلیظ می گفتند تا سنی گری او بیشتر آشکار شود. می گفتند: «از باب زیاده فی المبادی تدل علی زیاده المعانی، خیلی عمر را دوست دارد!». من گفتم: «این طور نیست»... گفت: «خیر، شما خیلی ساده اید. او انگلیسی است! » و شروع کرد به بافتن رطب و یابس. 📚منبع: ماهنامه فرهنگی شاهد یاران، شماره۱۰۲و۱۰۳ - کتاب «حیات سیاسی اجتماعی آخوند خراسانی» @okhowahmag
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠زائران اهل‌سنت در کربلای معلی 🔻محبت اهلبیت(ع) نزد تمام اهل‌سنت و زیارت ایشان توسط برخی اهل‌سنت، از نقاط مشترک و وسیله مهم وحدت مسلمین است که لازم است بدان توجه شود.. 🔻ترجمه مداحی کلیپ: ایزدی ها و اهل سنت را می بینی که پیاده به زیارت امام حسین(ع) آمده اند بهشت را در کربلا میبینند (و ندا میدهند) ای سید و سرور بهشت ای دیوانه کننده انسان ها، ای حسینی(ع) که عالمیان را به وحدت رساندی ای که دست در دست ذلت نگذاشتی، به سوی تو می آیم.. @okhowahmag