«... از مرحوم #شهید مطهرى پرسيدند : شما فوقالعاده از علّامه طباطبايى تجليل مىكنيد و تعبير «روحى فداه» را در مورد ايشان داريد؛ اين همه تجليل به خاطر چيست؟ فرمود: «من فيلسوف و عارف بسيار ديدهام و احترام مخصوص من به ايشان، نه به خاطر اين است كه يك فيلسوف است، بلكه احترامم به اين جهت است كه او عاشق دلباخته اهلبيت عليهم السلام است. علّامه طباطبايى در ماه رمضان روزه خود را با بوسه بر ضريح مقدّس حضرت معصومه افطار مىكرد. ابتدا پياده به حرم مطهر مشرّف مىشد، ضريح مقدّس را مىبوسيد، سپس به خانه مىرفت و غذا مىخورد. اين ويژگى اوست كه مرا به شدّت شيفته ايشان نموده است» (نشریه پیام انقلاب شماره 23)
#علامه_در_نگاه_بزرگان
#علامه_طباطبایی
@olamaorafa
چهره ی زهرایی ات همواره ثابت میکند
هر که "زهرایی" شود خورشید تابان میشود
یا ابوالفضلی بگو تا که ببیند عالمی
ارمنی در روضه های تو مسلمان میشود
مادر باب الحوائج ! خانه ات دارالشفاست
درد هر کس که دخیل آورده درمان میشود
🏴 #وفات_حضرت_ام_البنین(س)🥀
🏴 #تسلیٺ_باد🥀
#حضرت_ام_البنين
@olamaorafa
معرفی اجمالی
«سید علی قاضی طباطبایی تبریزی»در ۱۳ ذیحجۀ ۱۲۸۲ یا در ۱۲۸۵ در تبریز به دنیا آمد. خاندان وی از سادات طباطبائی و مشهور به فضل و تقوا و اغلب در کسوت روحانیت بودند و نسبشان به ابراهیم طباطبا، نوادۀ امام حسن مجتبی (علیهالسلام)، میرسید.
پدرش، سید حسین قاضی (متوفی ۱۳۱۴)، از شاگردان میرزای شیرازی در سامرا بودند که پس ازاخذاجتهادبه تبریز بازگشته و به تهذیب نفس پرداختند. وی علاوه بر تفسیر مختصری بر قرآن، تفسیری بر سورۀ فاتحه و تفسیری ناتمام بر سورۀ انعام نوشته بود. جدمادری سیدعلی، میرزا محسن قاضی تبریزی (متوفی ۱۳۰۶)، نیز از عالمان و عابدان بود و با ملا هادی سبزواری مصاحبت داشت.
(👇ادامه دارد...)
@olamaorafa
ツ
🌷آیت الله بهـــجت (ره):
اگر در راه امام زمان عج باشیـــم
چنانچه به ما ناسزا هم بگویند
نباید ناراحت شویـــم.
#امام_زمان #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#تا_انقلاب_مهدی
@olamaorafa
#دمی_باملاحسینقلی_همدانی
🔻عالم و عارف و فقیه قرن ۱۳و۱۴قمری. او در تهران، سبزوار و نجف در فقه، اصول، فلسفه و اخلاق از اساتید نامی استفاده نمودند.
🔻میرزا باقر قاضی طباطبایی، میرزا جواد ملکی تبریزی، سید محسن امین، محمد بهاری همدانی، میرزا محمد حسین نائینی و آخوند خراسانی شاگردان وی هستند.
🌀اساتید ملاحسینقلی
📍حاج ملا هادی سبزواری (درفلسفه)
📍شیخ مرتضی انصاری (در فقه و اصول)
📍سید علی شوشتری (در سیر و سلوک)
🔸 شیوه سلوک ملاحسینقلی مبتنی بر
معرفت نفس، التزام به مراقبه و اهتمام ورزیدن در مراتب چهارگانه آن است.
➖علامه حسن زاده آملی:
چون شیخ انصاری از دنیا رحلت کرد آخوند همدانی در پی نوشتن مطالب اصولیه و فقهیه شیخ انصاری شد، مرحوم شوشتری او را منع کرد و گفت: این کار تو نیست، دیگران هستند این کار را بکنند، شما باید مستعدین را دریابید.
🔅وی سیصد نفر را به طوری تربیت کرد که هر یک از اولیاءالله شدند
@olamaorafa
💢 پل صراط چیست؟
[با دقّت و تأمّل خوانده شود]
جناب صدرالمتألّهین شیرازی (ره) که عارفی کامل بود، در خلال مباحث فلسفی معاد، یکی از شهودات ملکوتیاش را که دربارهی «پُل صراط» است، اینچنین حکایت میکند:
🔹 «صراط مستقیم» که مؤمن در روز قیامت بر آن قدم میگذارد و به وصال بهشت میرسد، حقیقتِ ملکوتیِ همان مسیر هدایتی است که در این حیاتِ خاکیاش بهواسطهی «اعمال قلبی» برای روحِ خودش ایجاد کردهاست. چه، که آن حقیقت در این عالَم خاک، مانند دیگر حقایقی است که حواسّ ظاهری توانِ درکش را ندارند.
🔸 اما آنگاه که بهواسطهی «مرگ» حجابِ طبیعت از مقابل چشمان انسان کنار برود، در روز قیامت همان (مسیر هدایتی که بهواسطهی «اعمالِ قلبی» برای روح ساخته شده است) در قالب یک پُل در مسیرِ پیشروی انسان پهن میشود؛ پُلی که از درون جهنّم رد میشود، ابتدای آن توقّفگاهِ انسان در محشر است و انتهای آن به دربِ بهشت ختم میشود. و انسان با مشاهدهاش مییابد که آن را خودش ساخته و بنا کرده است.
🔻 آن جهنّم هم، چهرهی ملکوتیِ همین بُعد خاکی و حیوانیِ وجود انسان است که در طول حیات دنیوی وقتی از او پرسیده میشد که «هل إمتلأتِ» آیا پُر نشدی؟ پاسخ میداده «هل مِن مَزیدٍ!» هنوز سیر نشدهام و بیشتر میخواهم.* و انسان آن پل را با اعمال قلبیهاش، بر روی این بُعد وجودیاش ساخته است.
* سوره ق ، آیه ۳۰. این عبارت «هل إمتلأتِ هل مِن مَزیدٍ» بخشی از گفتوگوی خداوند با جهنّم است. و این حکیم بزرگ، حقیقتِ جهنم را در این دنیا تفسیر میکند به «بُعد خاکی و حیوانی وجود انسان».... (تأملبرانگیز)
📖 الشواهد الرّبوبیّة ؛ ص ۲۴۷
📌 پ.ن: "اَعمال قلبی" نکتهی محوریِ صراط است؛ شاید مجالی دیگر برای شرحش...
#سالکانه #ابدیت #ملاصدرا
@olamaorafa
"دیر شدن پیروزی به خاطــر ...."
🌸خـــاطره ای زیبا از #آیت_الله_بهجت در دیدار با #امام_خمینی
آیت الله بهجت می فرمود بعد از پیروزی #انقلاب به ملاقات آقای خمینی رفتم ایشون فرمودند من اول تکیه گاهم این مردم بود و کار انقلاب پانزده سال عقب افتاد وقتی تکیه گاهم خدا شد طولی نکشید که پیروز شدیم.❗️
📕زمــزم عرفان
@olamaorafa
علما و عرفا
معرفی اجمالی «سید علی قاضی طباطبایی تبریزی»در ۱۳ ذیحجۀ ۱۲۸۲ یا در ۱۲۸۵ در تبریز به دنیا آمد. خاندا
دوره علمی
آقا سید علی قاضی طباطبائی تبریزی مبادی علوم دینی و ادبی را در زادگاهش آموخت.
نزد پدرش تفسیر کشاف را خواند. علاوه بر پدرش، استادان دیگر وی موسی تبریزی (مؤلف حاشیۀ رسائل شیخ انصاری) و محمدعلی قراچهداغی
بودند. او ادبیات فارسی و عربی را نیز از شاعر نامی، محمدتقی نیر تبریزی، مشهور به حجت الاسلام، فرا گرفت
و مدتی نیز، به توصیۀ پدرش، برای تهذیب نفس نزد امام قلی نخجوانی شاگردی کرد.
سپس در ۱۳۰۸، برای کسب علم به نجف هجرت نمود
و در آنجا نزد محمد فاضل شربیانی، محمدحسن مامقانی، شیخ الشریعۀ اصفهانی، آخوند خراسانی و حسین خلیلی، فقه و اصول و حدیث و تفسیر و دیگر علوم را فرا گرفت و از این جمع، حسین خلیلی، استاد اخلاق وی نیز بود.
(👇 ادامه دارد...)
#آقاسید_علی_قاضی_طباطبایی
#سیروسلوک
#سید_علی_قاضی
@olamaorafa
🔴امام زمان عج فرمودند:
هوای کشورتان را داریم
🔹 در زمان جنگ جهانی اول، هجوم دولت های روس و انگلیس به کشور اوج گرفته بود و آیت الله نائینی بسیار نگران و پریشان که وضع شیعیان به کجا می رسد. در همین موقعیت شبی به امام عصر ارواحنافداه متوسل شده و در حال توسل و گریه و ناراحتی به خواب می روند...
🔹 در عالم رویا می بینند: دیواری است به شكل نقشه ایران شكست برداشته و در حال افتادن است در زیر این دیوار یك عده زن و بچه نشسته اند و نزدیك است دیوار بر سر اینها خراب شود.مرحوم نائینی رحمة الله علیه وقتی این صحنه را می بیند به قدری نگران می شود كه فریاد می زند و می گوید : خدایا این وضع به كجا خواهد انجامید؟
🔹 در این حال می بیند كه حضرت ولی عصر(ع) تشریف آوردند و انگشت مباركشان را به طرف دیواری كه خم شده و در حال افتادن بود گرفتند و آن را بلند كردند و دومرتبه سر جایش قرار دادند و بعد فرمودند:
«اینجا شیعه خانه ماست، می شکند، خم می شود، خطر هست، ولی ما نمیگذاریم سقوط كند ما نگهش می داریم.»
#ما_امام_زمان_داریم
📙 ملاقات با امام عصر عج/ص۱۳۷
#امام_زمان
#تا_انقلاب_مهدی
@olamaorafa
﷽
#حدیث_روز
💠رسول الله(صلی الله علیه و آله):
🔴کلُّ اَمرِ ذی بالٍ لا یُبدَأُ فیهِ بِبِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم" فَهُوَ الأَبتَر.
🔷هر کار مهمی که با
"بسم الله الرحمن الرحیم"
آغاز نشود، ناقص و بی فرجام است‼️
📚کنزُ العُمّال/حدیث۲۴۹۱
#حدیث
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
@olamaorafa
🍁✨
گاهی تحمل #همسر_بداخلاق ،
خودش نوعی #سلوك است. ⇩
يكی از اولياء خدا كه بسيار مرد بزرگي بود
و گفته اند امام زمان (علیه السلام)
در تشييع جنازه ی او حاضر بودند ،
همسر بسيار بداخلاقی داشت
كه سی و پنج سال او را شكنجه ميداد
ولی او تحمل ميكرد !
بله ،تحمل كنيد ،
اصلا خيلی از اينها با تحمل و گذشت
حل ميشود .
گاهی هم اگر تحمل شود ،
مثل نماز شب برای انسان سلوك الی الله است..
" آیت الله فاطمی نیا "
#امام_زمان
@olamaorafa
علما و عرفا
دوره علمی آقا سید علی قاضی طباطبائی تبریزی مبادی علوم دینی و ادبی را در زادگاهش آموخت. نزد پدرش تف
هجرت به نجف و درخواست از امام علی(علیه الصلاة والسلام)
روح سید علی که از دانش حوزه علمیه تبریز سیراب نشده بود به جانب حوزه کهن نجف اشرف تمایل پیدا می کند؛ ابتدا پدر را از این تصمیم آگاه می سازد، پدر از احساس عطش و شوق نونهالش در راه تحصیل و تهذیب، شادمان گشته و وی را با گروهی از اهالی تبریز روانه نجف اشرف می سازد. زمانی که قاضی به شهر نجف می رسد، به حرم علوی مشرف شده و از آن حضرت برای رشد و شکوفایی کمک می خواهد و خود را به آن امام همام می سپارد تا راهی را که رضایت خداوند در آن است، به وی نشان دهد و همیشه در تمام مراحل زندگی همراهی اش نماید.
این درخواست قاضی مورد قبول امیر المومنین ـ علیه السلام ـ واقع شده و آن حضرت، راه سعادت و خوشبختی را به وی نشان می دهد؛ به گونه ای که از اساتید بزرگواری استفاده نموده و صاحب کرامات و فضایل عرفانی می شود.
قاضی در مورد استاد و تأثیر آن در تعالی و رشد شاگرد، می گوید:
«اگر کسی که طالب راه و سلوک طریق خدا باشد برای پیدا کردن استاد این راه، نصف عمر خود را در جست و جو و تفحص بگذراند تا آن استاد را پیدا کند، ارزش دارد و کسی که به استاد کامل رسید، نصف راه را طی کرده است.»
بر اساس این اعتقاد، وی در پی یافتن اساتید شایسته و استفاده کامل از آنان رفت تا این که به یاری حضرت امیر ـ علیه السلام ـ، گمگشته هایش را یافت. در این مسیر ـ علاوه بر اساتیدی که در تبریز از محضرشان استفاده کرده بود ـ در نجف اشرف نیز از محضر اساتید مبارز و زبده ای بهره مند شد؛ همانند آیات عظام:
۱. محمد کاظم خراسانی (آخوند خراسانی) ؛ نویسنده کفایة الاصول.
۲. میرزا فتح الله شریعت اصفهانی (شیخ الشریعه)
۳. میرزا حسین تهرانی
۴. شیخ محمد حسن مامقانی؛ ایشان از اساتید برجسته و متبحر علم رجال، درایه، تراجم و نسب به شمار می آیند.
۵. سید محمد کاظم یزدی؛نویسنده «عروة الوثقی»
۶. فاضل شربیانی؛ وی در مکارم اخلاق و صفات پسندیده و دلسوزی به بینوایان، زبانزد مردم کربلا و نجف بود.
۷.سید احمد کربلایی؛ وی نیز از شاگردان ممتاز ملا حسینقلی همدانی به شمار می آید که در تهذیب نفس و عرفان، از کمالات والایی برخوردار بود.
(👇ادامه دارد...)
#سیره_علمی_وعملی_آقا_سید_علی_قاضی_طباطبایی
#آقاسید_علی_قاضی_طباطبایی
#سیروسلوک
@olamaorafa
علما و عرفا
هجرت به نجف و درخواست از امام علی(علیه الصلاة والسلام) روح سید علی که از دانش حوزه علمیه تبریز سیرا
(قسمت چهارم):
جامعیت علمی و اجتهاد
کوشش های خستگی ناپذیر سید علی قاضی در راه کسب کمال و دانش، به ثمر نشست و در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد گرچه افراد بسیاری از خانواده ها و علمای سرشناس در این راه قدم برداشته اند ولی عده اندکی به درجه اجتهاد، آن هم در سنین جوانی، موفق شده اند.
ویژگی هایی که در قاضی (مثل پشتکار و جدیت در بحث، انس با بزرگان، مراقبت های خانواده، تهذیب نفس و ارتباط با خدای متعال) وجود داشت، از وی عالمی عارف و مجتهدی توانمند ساخت.
وی در لغت عرب نیز کم نظیر بود؛ به طوری که چهل هزار لغت عرب را از حفظ داشت و شعر عربی را چنان می سرود که عرب ها از تشخیص آن عاجز می ماندند و نمی فهمیدند که شعر، از یک شاعر عجم است.
روزی در بین مذاکرات، آیت الله شیخ عبدالله مامقانی به ایشان می گوید:
من آن قدر در لغت و شعر عرب تسلط دارم که اگر شخص غیر عرب، شعر عربی بگوید، تشخیص می دهم؛ گرچه آن شعر در اعلی درجه فصاحت و بلاغت باشد.
آیت الله قاضی یکی از قصاید عربی را که سراینده اش عرب بود، شروع به خواندن کرد، و در بین آن چند بیت از اشعار خود را اضافه و سپس از آیت الله مامقانی پرسید: کدام یک از این ها را غیر عرب سروده است؟ و ایشان نتوانستند تشیخص دهند.
(👇ادامه دارد...)
#سیره_علمی_وعملی_آقا_سید_علی_قاضی_طباطبایی
#آقاسید_علی_قاضی_طباطبایی
#سیروسلوک
@olamaorafa
از استاد اخلاق و عرفان آیت الله بهاءالدینی رحمه الله نقل شده است:
«ما تجربه زیادی به دست آورده ایم و وجدان نمودیم كه برای رهایی از مشكلات راههایی هست كه بهترین آنها كه خود ما حس كرده ایم و به كمك آنها به حاجتهایمان رسیده ایم، چهار چیز است: نذر كردن گوسفند برای فقرا، خواندن حدیث كساء به طور پی در پی، پرداخت صدقه و ختم صلوات.» (آیت بصیرت، ص 68)
#صدقه
#صلوات
#حدیث_کساء
@olamaorafa
#حدیث_روز
#امام_علی (علیه السللام) میفرمایند:
جالِسِ العُلَماءَ یَزدَد عِلمُکَ وَ یَحسُن اَدَبُکَ وَ تَزکُ نَفسُکَ
با علما همنشین باش، تا علمت زیاد و ادبت نیکو و جانت پاک گردد.
غرر الحکم، ح. ۴۷۸۶
#حدیث
@olamaorafa
✅وقتی آمادگی دیدار با امام زمان (عج) را نداری،چرا اصرار میکنی؟!
✍️آقا محمد حسن قاضی از آیت الله محمد تقی آملی نقل فرموده که: « در دورانی که در نجف اشرف مشغول تحصیل بودم، روزی به حجره مرحوم آیت الله قاضی که در مدرسه هندی بود رفتم. وقتی آقای قاضی تشریف آوردند عرض کردم: من خیلی در اینجا انتظار شما را کشیدم، چرا که به استخاره نیاز دارم. ایشان جواب فرمودند: طلبه علم چندین سال در نجف اشرف باشد ولی نتواند برای خودش یک استخاره نماید؟! آقای آملی می گفت: خیلی خجالت کشیدم و با حال جدل عرض کردم: من به یک اجازه استخاره از ولیّ اکبر(آقا امام زمان) نیاز دارم. به هر حال، بعد از اصرار شدید اینجانب، ایشان ورد مخصوص برای تشرف را تعلیم فرمود و خلاصه اینکه قرائت « آیه نور» به عدد اصحاب بدر هر شب قبل از خواب با شرائط خاص، طهارت، دوری از زنان و امور دیگر در شبهای معدود و محدود.
پس من برای اجرای این دستور به مسجد سهله رفتم و ملازم آنجا شدم و شبها برای انجام آن ورد قیام می کردم. در یکی از این شبها همین که شروع کردم به خواندن ورد، احساس کردم که مثل اینکه کسی دستش را روی دوشم نهاده، من به سوی او متوجه شدم ـ من در این هنگام در مقام منسوب به امام مهدی علیه السلام بودم ـ پس آن شخص گفت: برای تشرف آماده باش!
🌾آقا شیخ محمد تقی آملی می گفت: همین که این کلمه به گوشم خورد، رعب و ترس تمام وجودم را گرفت و از فرط اضطراب نزدیک بود قلبم از حرکت بایستد... پس شروع کردم به التماس و توسل از او که مرا عفو فرماید و ایشان نیز قبول فرمود. بعد از این ماجرا، من فوراً به نجف اشرف رفتم و آقای قاضی را ملاقات نمودم و زمانی که با ایشان مواجه شدم ـ بدون هیچ کلامی ـ اولین فرمایش ایشان این بود که: اگر آمادگی تشرف را نداری پس چرا این همه الحاح و اصرار می کنی..؟!
📚داستانهایی از آیت الله علامه قاضی
#امام_زمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#سلام_امام_زمانم
@olamaorafa
حضرت آیت الله #بهجت (ره) :
خدا میداند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای میّتی هدیه کند چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است. باید به کمی و زیادی متوجه نباشد، به کیفیت اینها متوجه باشد. اگر برای خدا کسی انفاق کرد، ولو یک پول باشد، و برای خدا انفاق نکرد، هزارها طلا و نقره باشد. اینها فانیات هستند و آنها باقیات هستند.
[انسان] هر آنبهآن ترقی و رشد میکند، محال است که یک کار خیری برای خدا بکند مغفولٌعنه باشد؛ «لا یعزُبُ عنه مثقال ذرة» ملائکه خبردار نشوند، کسی ننویسد، ضبط نکند. باید ملتفت باشد! هر خیری و هر شری از هر کسی صادر شود، در آنجا آشکار است.
بهسوی محبوب، ص ۱۱۲- ۱۱۹
#صلوات
@olamaorafa
#حدیث_روز
💠محبوبيت نماز شـب
🌺رسول خدا (ص):
دو ركعت #نماز در دل شب پيش من؛
از دنيا و آنچه در آن است محبوبتر است.
🔰وسایل،ج۸،ص۱۵۶
#حدیث
@olamaorafa
🍃پند نامه🍃
✍️...برای رسیدن به قرب الهی و حضور در محضر حضرت مهدی (عج) باید راه عارفان و عالمان را پیمود. در این بین، باید مراقب باشیم كه اسیر تصوف نشویم و بین راه عارفان و صوفیان تفكیك قائل شویم.
💢عارفان به مرجعیت شیعه معتقدند اما صوفیان چنین اعتقادی ندارند.
💢آنان به طریقت، شریعت و حقیقت تأكید دارند و یك فرد را صاحب طریقت می دانند؛ مثلاً می گویند بعد از امام رضا(ع) آقای فلانی نائب ایشان است، اما ما بعد از امام رضا(ع) امامان دیگر تا امام زمان(عج) را نائب می دانیم و در زمان غیبت امام زمان(عج) نیز نائبان و مراجع تقلید را جانشین ایشان می دانیم.
💢ذكرها و وردهای این دو گروه نیز متفاوت است. اهل تصوف ذكرهای خاص خود را دارند، اما عارفان ذكرها و دعاهایی را می خوانند كه از جانب امامان معصوم(ع) صادر شده و مناجات هایی شناخته شده است.
💢در محل عبادت دو گروه نیز تمایز هست. صوفیان در خانقاه عبادت می كنند و عارفان در مسجد؛ چنان كه حضرت محمد(ص) و امامان(علیهم السلام) نیز چنین بوده اند و جایگاه عبادت و حتی درس های شان نیز مسجد بوده است.
💢داشتن اعتقاد، محبت و توجه به امام زمان(عج) وجه تمایز دیگر این دو گروه است. اهل عرفان همه توجه و اعتقادشان به سمت اوست و گویی جز او چیزی در قلب شان راه ندارد، اما اهل تصوف، صحبت و یادی از امام زمان(عج) نمی كنند و به ایشان اظهار ارادت خاصی ندارند، این مسئله با مدتی همنشینی با آنان آشكار می شود و همه اش از قطب خود یاد كرده و اظهار سرسپردگی به او را دارند.
📚پند نامه سعادت ( توصیه های اخلاقی و معنوی از آیت الله سعادت پرور پهلوانی(ره) از شاگردان علامه طباطبایی...)
#سلام_امام_مهربانم
#امام_زمان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💠 @olamaorafa💠
✅ یادآوری ✅
✅ توصیه مرحوم آیت الله بهجت (ره)
1️⃣ قرائت سوره یاسین در شب جمعه و اهداء ثواب آن به ارواح جمیع مومنین و مومنات مخصوصا هر کسی که خودتان بخواهید.
2️⃣ قرائت سوره صافات در صبح جمعه و اهداء ثواب آن به ارواح جمیع مومنین و مومنات مخصوصا هر کسی که خودتان بخواهید.
🔰 آقازاده بزرگ آن مرحوم ، حجت الاسلام و المسلمین محمد بهجت به نقل از پدر بزرگوارشان
👈 توضیح
✅ همه چیز جهان آخرت قانون دارد. یکی از مهم ترین قوانین جهان آخرت اینکه آنجا محل برداشت است همانگونه که اینجا محل کاشت.
✅ چبزی را در آخرت می توانیم برداشت کنیم که قبلا در مزرعه دنیا کاشته باشیم. به عبارت دیگر همه چیز آخرت ریشه در دنیا دارد.
✅ شفاعت هم از این قانون مستثنا نیست یعنی ریشه در دنیا دارد. پس باید از دنیا با خود آورد و در آخرت برداشت کرد.
✅ یکی از راه های کاشت بذر شفاعت در دنیا ، ارتباط با خوبان عالم است. کسی که در دنیا با خوبان عالم ارتباط برقرار کند، این ارتباط در آخرت به صورت شفاعت ظهور و بروز می نماید.
✅ مثلا محبت و تبعیت از معصومین (ع) یکی از مصادیق بارز ارتباط با آنان می باشد که در آخرت به صورت شفاعت ظاهر می شود.
✅ یکی دیگر از راه های ارتباط با ارواح خوبان عالم اعم از انبیا ، اولیا ، چهارده معصوم (ع) ، علما ، صلحا ، شهدا و جمیع مومنین و مومنات ، اهداء ثواب اعمال نیک به ارواح آنان است. مانند اهدا ثواب سوره یاسین در شب جمعه و ثواب سوره صافات در صبح جمعه به ارواح همه آنان
✅ برادران و خواهران ! اگر این توصیه مهم عارف واصل مرحوم آیت الله بهجت را عمل نماییم، روز قیامت که مردم حسرت داشتن یک شفیع دارند، ما میلیون ها شفیع خواهیم داشت انشاءالله !
#شب_جمعه
#صبح_جمعه
#تقدیم_به_مومنین_مومنات
@olamaorafa