eitaa logo
الگوی پیشرفت اسلامی
10.7هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
120 ویدیو
220 فایل
✍آشنایی با نظریات فقهی مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی آئین نامه نشست ها: 🤝 رادیو الگو: @radioolgou کتابخانه مدرسه هدایت @ketab_olgou مخزن صوت مدرسه هدایت @sound_olgou
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی .pdf
5.42M
🔉 متن کامل اولین گزارش راهبردی مدرسه هدایت با موضوع: الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی / ۱۷۰ صفحه ❓معرفی سازمانها و نهادهای مرتبط با میراث فرهنگی + معرفی ایکوموس ❓معرفی برخی قواعد اصولی مرتبط با روایت میراث فرهنگی ❓معرفی مبنای مفهومی الگوی جدید روایت میراث فرهنگی ❓معرفی ساختار اجمالی و ساختار تفصیلی دفترچه های راهنمای میراث فرهنگی ❓پیشنهاد تولید دفترچه های روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی به حوزه علمیه + معرفی محوطه های دارای اولویت ✔️نمودار مباحث: https://eitaa.com/olgou4/4525 @olgou4
⚡️الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی به ۷ پرسش درباره مسئله بسیار مهم میراث فرهنگی پاسخ داده است! متأسفانه به دلیل غفلت حوزه های علمیه در چله اول انقلاب اسلامی، اختیار محوطه های تاریخی ایران و منطقه و روایت میراث های ناملموس فرهنگی به دست سازمان معیوب یونسکو و مجموعه هائی مانند آیکموس است!حرف اصلیِ الگوی فقهی روایت، تبیین چگونگی استفاده از میراث فرهنگی برای گسترش عبرت در افراد( تاثیرگذاری بر شخصیت افراد) است! 🗞متن کامل گزارش مدرسه هدایت درباره الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی: https://eitaa.com/olgou4/4522 @olgou4
⚡️گزارش های راهبردی مدرسه در مرداد ماه ۱۴۰۱ 👌گزارش جدول فقهی تسخیر https://eitaa.com/olgou4/4488 👌گزارش الگوی فقهی روایت میراث فرهنگی https://eitaa.com/olgou4/4522 @olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز (در مقایسه با مفاهیم کتاب فارماکولوژی کاتزونگ - Katzung & Trevor's Pharmacology) روز یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در مدرسه علمیه حاجی کلباسی شهر اصفهان برگزار می شود. @olgou4
⚡️جدول فقهی زمان چه می گوید؟ / مقایسه تعریف زمان به عنوان بعد چهارم با مفهوم "زمان تنزیل" 👌درباره مفهوم زمان ایده های مختلفی با اغراض مختلف مطرح شده است. یکی از آن ایده ها مفهومی است که انیشتین و تابعین او مطرح کرده اند: در این ایده مفهوم زمان در کنار سه بعد دیگر یک شئ (طول، عرض و ارتفاع) به عنوان بعد چهارم یک شئ تلقی می شود و در واقع شیئیت بر اساس نظر او در چهار بعد تحلیل می شود. از جمله فوائد تحلیلی و کاربردی این نظریه تولد مفهوم اتساع زمان است. در تحلیل انیشتین زمان امری عارض بر یک شئ نیست و بُعد ذاتِ یک شئ محسوب می شود. دو پرسش اساسی از نظریه انیشتن مطرح است: 👌پرسش اول اینکه: آیا تحلیل ابعاد و مختصات یک شئ در این چهار بُعد خلاصه می گردد و یا اینکه ابعاد دیگری هم برای یک شئ متصور است؟ (شرح بیشتر اینکه: هر چه ابعاد شیئیت را دقیق تر تحلیل کنیم؛ بهره برداری از اشیاء بیشتر می شود و نسبتی دقیق میان مفهوم تسخیر اشیاء و شناخت دقیق تر از ابعاد اشیاء وجود دارد.) 👌پرسش دوم آنکه: چه ارتباطی میان مفهوم زمان و مفهوم بنیاد و ریشه اشیاء وجود دارد؟ آیا می توانیم با گفتگو درباره ریشه و بنیاد اشیاء، زمینه بحث دقیق تر درباره زمان را آماده کنیم؟ (به نظر ما بحث از بنیاد و ریشه اشیاء، توجه به بحث ابتدا و انتهای یک دوره زمانی را در بحث برجسته می کند و در واقع بحث از بنیاد اشیاء، سیاق بحث از زمان اشیاء محسوب می شود.) توضیح بیشتر اینکه در روایات و آیات، با تاکید و تفکیک خاصی درباره مفهوم ابتدا و مفهوم ختم اشیاء بحث شده است. 👌نتیجه فنی بررسی پرسش های فوق الذکر، تولد مفهوم تنزیل در اذهان است. به عبارت ساده تر وقتی بنیاد و ریشه اشیاء را درست تصور بکنیم و جایگاه ریشه اشیاء را بدانیم، زمینه تصور مفهوم بسیار کاربردی تنزیل در ذهن ها آماده می شود. قرآن کریم در آیاتی مانند آیه ۲۱ از حجر، آیه ۲۵ از حدید و آیه ۹ از سوره ق و...... ریشه و بنیاد همه چیز را در خزائن خدا (عرش الهی) می داند؛ که آنها را به زمین یا سایر عوالم نازل کرده است. 👌بعد از تبیین تفصیلی مفهوم تنزیل در ذهن ها، مفاهیمی مانند: "زمان تنزیل"، دوره های زمانی تنزیل، آغاز تنزیل، ختم تنزیل و.... برای فیزیکدان های فعلی و مردم و مدیران قابل فهم می شود و درک آنها از زمان با اصطلاح "زمانِ تنزیل" ارتقاء می یابد. به عبارت ساده تر مدرسه فقهی هدایت بر پایه مفهوم "زمان تنزیل" مفهوم "بعد چهارم" در فیزیک را به چالش می کشد! (بخش تعریف زمان) 👌جدول فقهی زمان دارای بخش تصویر و یک جدول تصمیم ۱۲ بخشی است؛ که به فضل الهی در نشست تخصصی جدول فقهی زمان آن را تشریح خواهیم کرد. حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین محتوای جدول فقهی زمان در مقایسه با نسبیت عام و خاص انیشتین - یک شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ (۱۶ محرم الحرام ۱۴۴۴) - قم مبارک ✨✨✨✨✨ پی نوشت: جدول فقهی زمان سومین جدول مطرح در مباحث است و مباحث دومین باب از ابواب چهار گانه مکتب است! @olgou4
⚡️جلسه پژوهشی برای بازخوانی مفاهیم الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء روز شنبه ۲۹ مرداد در شهر اصفهان برگزار می گردد! 👌احتراماً به اطلاع پژوهشگران محترم می رساند: که آخرین جلسه پژوهشی برای بازخوانی و تکمیل مفاهیم مطرح در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء روز شنبه (۲۹ مرداد ۱۴۰۱) از ساعت ۸ صبح در شهر اصفهان برگزار می گردد. 👌در این جلسه پژوهشی پرسش های مهمی مانند: ۱- چه اشکالاتی بر مفهوم ماده مؤثره وارد است؟ ( سه اشکال تا الان احصاء شده است!)، ۲- مفاهیم پایه تحلیل دواء از نظر وحی کدام است؟ ، ۳- از نظر وحی چند نوع دواء وجود دارد و طبقه بندی آن چگونه است؟ (تاکنون ۱۰ نوع دواء را به ترتیب اهمیت طبقه بندی نموده ایم)، ۴- مجاری استعمال دواء از نظر وحی کدام است؟ و ۵- عملکردهای دارویی از نظر آیات و روایات چیست؟ (مکانیزم عملکرد دواهای شئ پایه کدام است؟) بررسی می گردد. دایره پژوهش مدرسه فقهی هدایت سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - قم مبارک @olgou4
⚡️نشست صمیمی با طلاب جدید الورود استان البرز با موضوع: طلبه تمدن ساز روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهر کرج برگزار می گردد. @olgou4
⚡️نشست صمیمی با طلاب جدید الورود حوزه علمیه البرز با موضوع تبیین ویژگی های سه گانه طلبه تمدن ساز روز پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج برگزار گردید. @olgou4
آخرین جلسه پژوهشی درباره الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - بیت مرحوم آیت الله شیخ احمد زاهد - اصفهان @olgou4
⚡️به فضل الهی: نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز (در مقایسه با مفاهیم کتاب فارماکولوژی کاتزونگ - Katzung & Trevor's Pharmacology) روز یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح در مدرسه علمیه حاجی کلباسی شهر اصفهان برگزار می شود. @olgou4
در نشست تخصصی فردا تحلیل و تعریف جدیدی از دواء بر اساس آیات و روایات ارائه می شود. این تعریف با مبانی فارماکولوژی کاتزونگ مقایسه شده است!
⚡️نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء روز یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در شهر اصفهان برگزار گردید. تبیین مفهوم "داروی شئ پایه" موضوع اصلی این نشست تخصصی بود. @olgou4
⚡️استفاده از روش تحقیق فعلی در حوزه فارماکولوژی ۹ دسته مشکل را به مردم تحمیل کرده است. یکی از این مشکلات افزایش عوارض ناخواسته داروئی در بیماران است. @olgou4
⚡️در الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء؛ مصرف ۱۱ صنف دواء از طریق مجاری ۹ گانه استعمال دواء با هدف دستیابی به حدود حدود ۱۰۰ عملکرد دوایی تئوریزه می شود. @olgou4
⚡️نشست تخصصی نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی روز پنج شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۱) از ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران برگزار می گردد. @olgou4
⚡️چگونه دانش فارماکولوژی را ارتقاء دهیم؟ 👌برای ارتقای دانش فعلی داروشناسی از سه محور تعاریف فعلی را ارتقاء می دهیم: 👌 محور اول: ارتقای درک و تعریف از مصادیق دواء است. (در تعریف فقهی دواء، یازده صنف دواء معرفی شده است) محور دوم: ارتقای درک از عملکرد مجاری استعمال دواء است. (در تعریف فقهی، ۹ مجرا برای استعمال دواء تعریف شده است: که کارکرد اصلی آنها پاکسازی و سپس تقویت بدن است) محور سوم: ارتقای درک از عملکردهای دوایی است (الگوی فقهی دواء، ۱۰۰ عملکرد داروئی را تعریف می کند.) 👌آیا می دانید که در آیات و روایات حدود ۱۰۰ عملکرد داروئی تبیین شده است؟ حجت الاسلام علی کشوری - نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء- یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - اصفهان @olgou4
👌الگوی فقهی مدیریت آب از حیث تدوین از روند الگوی ساخت (بیان مبتنی بر مُکث) تبعیت می کند و دارای سه بخش تعریف، تصویر و تصمیم می باشد. 👌به عنوان مثال: پرسشِ "چرا در فهرست کتاب شرایع فقط به خاصیت طهارت آفرینی آب پرداخته شده است؟" و پرسشِ "کارکردهای تفصیلی آب در آیات و روایات کدام است؟" به دنبال ارائه تصویر دقیق تری از آب است. 👌همچنین پرسشِ " تقسیمات آب از منظر آیات و روایات؟"؛ به نوعی آغاز گر مباحث بخش تصمیم این الگوی بدیع است. معرفی روش های ساده تصفیه آب یکی دیگر از مباحث بخش تصمیم این الگو است. 👌در مجموع یکی از مراحل استنباط در فقه نظام، تبویب گزاره های وحی در سه قسمت ۱- گزاره های تعریف، ۲- گزاره های تصویر و ۳-گزاره های تصمیم است. حجت الاسلام علی کشوری - گفتگوهای مقدماتی درباره الگوی فقهی مدیریت آب - بامداد چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - قم 🗞 بخوانید: هشت پرسش درباره آب https://eitaa.com/olgou4/4031 @olgou4
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉صوت نشست تخصصی الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء - یک شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - مدرسه علمیه حاجی کلباسی - اصفهان - ۱۶۱ دقیقه ❓معرفی روش تحقیق جدید برای مطالعه دواء ❓نقد ۴ مفهوم اصلی فارماکولوژی کاتزونگ ❓معرفی اصناف یازده گانه دواء بر اساس روش تحقیق فقهی ❓ارائه تحلیل جدید از عملکرد مجاری استعمال دواء ❓معرفی برخی از عملکردهای دوائی ۱۰۰ گانه ❓پیشنهاد ترویج و آموزش دواهای جامع در میان مردم به وزارت بهداشت؛ به عنوان اولین گام پیشگیری از بیماری @olgou4
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش سیما نیوز از معایب آپارتمان نشینی و معرفی برخی از فوائد دار واسعه / ۸ دقیقه 🗞پیشخوان نشست های نظام مهندسی و ساختمان https://eitaa.com/olgou4/3356 @olgou4
⚡️نشست تخصصی نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی روز پنج شنبه (۳ شهریور ۱۴۰۱) از ساعت ۱۰ صبح در شهر تهران برگزار می گردد. @olgou4
⚡️مفهوم اصلی پیشرفت تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه است! @olgou4
👌۹ پرسشی که فقیه فقه نظام از خود می پرسد؛ کدام است؟! ❓فقه البیان (قواعد اصولی فقه نظام) در یک نگاه! ❓آیا با صرف نظر کردن از این ۹ پرسش؛ می توانید تصوری صحیح از نظام سازی داشته باشید؟! @olgou4
⚡️انعکاس زیرساختی در فقه نظام چیست؟! 👌یکی از بحث های فقهی مهم در فقه نظام، تبیین ارتباط و انعکاس زیرساخت های نه گانه هدایت در یکدیگر است. همانطور که قبلاً گفته ایم: تلقی صحیح و فقهی از ۹ مسئله ۱-امامت، ۲-تزکیه، ۳-علم، ۴-بیان، ۵-نظم، ۶-فرقان، ۷-عبرت، ۸-مکاسب و ۹-نفی سبیل زیرساخت های اصلی هدایت محسوب می شوند(بر اساس تتبع فقهی) و هر کدام از این زیر ساخت های مهم؛ علاوه بر بحث های درونی آثاری بر سایر زیر ساخت ها دارند. 👌به عنوان مثال: مسئله امامت، مدیریت تحقق همه زیرساخت های دیگر را به عهده دارد. مسئله تزکیه، آماده سازی فرد برای پذیرش و درونی سازی سایر زیر ساخت ها را متکفل است. مسئله علم به دنبال توصیف سایر زیر ساخت ها و البته توصیف مسائل مرتبط با علم است. مسئله بیان، کیفیت تفاهم و انتقال مفاهیم زیرساختی را تبیین می کند. مسئله فرقان، ارزیابی سایر زیرساخت ها و چیستی شاخص های ارزیابی را بحث می کند. مسئله عبرت، تجربه های منفی و مثبت درباره زیرساخت ها را برجسته سازی می کند. مسئله نظم، زاییده تحقق سایر زیر ساخت ها است و توصیف نظم بدون تصور این زیر ساخت ها ممکن نیست. مسئله مکاسب، خروجی همه زیرساخت‌های دیگر محسوب می شود و مسئله نفی سبیل به عنوان سپر و حفاظت از سایر زیر ساخت ها تلقی می شود. 👌فهم کارکردهای درونی زیر ساخت ها و فهم تاثیر زیرساخت ها بر یکدیگر، اساس نظام فکری فقهی محسوب می شود و می توان آن را با نظام فکری فلسفی مقایسه کرد. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین معنای انعکاس زیرساختی در فقه نظام - بامداد شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - قم مبارک @olgou4
⚡️تنظیم صحیح روابط انسانی در حوزه های سیزده گانه، کارکرد نهادی هم دارد و در واقع مسائل موضوعِ ساختارها را حل و فصل می کند. @olgou4
⚡️چند جمله با وزیر محترم اقتصاد: ❓در الگوی پیشرفت اسلامی: همه طرح ها را بر اساس مفهوم نظم اختیاری و احترام به اختیار مردم می سنجیم. ❓هر طرحی که "جامعه جبری" ایجاد کند و "کنترل حداکثری" را به زندگی مردم تحمیل کند؛ همان توسعه غربی و اجرای سند توسعه پایدار2030 در کشور است. (الگوی پیشرفت اسلامی به دنبال تحقق نظم غیر متمرکز است!) ❓آیا کنترل حداکثری مردم با شعار مردمی کردن دولت در تعارض نیست؟! به بهانه مبارزه با قاچاق، شعار اصلی انقلاب را ذبح نکنید! ❓وقتی نشست های تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی را برای کارشناسان و مدیران خود برگزار نمی کنید؛ در نهایت ایده های سازمان ملل و توسعه غربی را در کشور اسلام پیاده خواهید نمود! (کارشناسان مقلد، بزرگترین خطر برای جمهوری اسلامی هستند) @olgou4