eitaa logo
🌸معاونت فرهنگی، تربیتی مجتمع علوم انسانی اسلامی / قم🌸
1.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
570 ویدیو
205 فایل
ارتباط با معاون فرهنگی، تربیتی: @ahmadlou ارتباط با مسوول امور تربیتی و خوابگاهی: @M_Fathiii ارتباط با مسوول کانال و مسوول امور قرآنی و حدیثی و فرهنگی: @mmgh114
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نظر رهبرانقلاب در مورد برهنه شدن در مجالس بدون حضور نامحرم... •┈┈••✾••┈┈•
⚫ حدیث روز ⚫ از امام حسین علیه‌السلام: قال: “ألمؤمنون و المؤمنات بعضهم أولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر”. فبدأ الله بالأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضه منه لعلمه بأنها إذا أدیت و أقیمت إستقامت الفرائض کلها هینها و صعبها، و ذلک أن الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر دعاء إلی الاسلام مع رد المظالم و مخالفه الظالم … خداوند متعال فرموده است: “مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می کنند”. خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه، چه سخت و چه آسان انجام می‌گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می‌کند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی‌خیزد… 📚 تحف العقول، ص ۲۳۷ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄
💠
طردِ غافلانه
▫️ آنها كه فكر می ‌كنند دین از سیاست جداست، این ‌طور نیست كه آن سیاست باز مكار اینها را رها كند بگوید سیاست از دین جداست؛ این یك است! این ‌كه می ‌گوید دین از سیاست جداست که یعنی من كاری به سیاست ندارم، آیا آن سیاسان مكار هم وقتی پیروز شدند می ‌گویند ما كاری به تو نداریم یا می ‌گویند آن طوری كه ما می ‌خواهیم بیندیش و عبادت بكن؟ طرز تسبیح زدنِ آنها را هم كنترل می ‌كنند! این‌ طور نیست كه حالا اگر این گفت كه دین كاری به سیاست ندارد و من كاری به شما ندارم، آن سیاست ‌بازان هم كه مقتدر شدند بگویند ما كاری به صومعه و دیر شما نداریم مشغول عبادت باشید! این یك یك جانبه است! آن سیاست باز مکار، حتماً می‌گوید من با دین كار دارم. ▫️ مادامی كه دین، نیرویی در جامعه باشد، آنها حتماً این را به استخدام می ‌گیرند؛ می ‌بیند نیروی آماده ‌ای است به نام نیروی دینی، می ‌گوید چرا من از آنها استفاده نكنم چرا آنها را بسیج نكنم! پادکست 📚 سوره مبارکه انفال جلسه 70 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بزرگداشت هر ساله عاشورا؛ چرا؟ 🎙سخنرانی استاد شهید مرتضی مطهری 🏴حتما بشنویم
هدایت شده از خبرگزاری فارس
رهبر انقلاب: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مورد اتفاق همه علمای اسلام است 🔹جسارت به ساحت مقدس قرآن در سوئد، حادثه‌ای تلخ، توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به‌سوی خود جلب کرده است. 🔹وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روزبه‌روز افزون‌تر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد. امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان شگفت انگیز شیخ عدنان، مفتی اهل سنت عربستانی درباره ی امام حسین (علیه السلام) و سرگردانی مجری در برنامه تلویزیونی ! ❗️ هرکس در عزای حسین غمگین نشود ، کافر و منافق است ❗️
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 تباکی در مجلس اهل بیت (علیهم السلام) ⁉️ کسی که در مراسم عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) نمی‌تواند گریه کند و اشکش هم جاری نمی‌شود ولی خود را به حالت گریه در می‌آورد (تباکی)، آیا این حالت از مصادیق دروغ و دورویی محسوب می‌شود؟ ✅ تباکی نسبت به کسی که محزون و ناراحت می‌باشد دروغ و دورویی محسوب نمی‌شود. 🆔 @khamenei_ahkam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت عبدالله بن الحسن(علیه‌السلام) ☝️ هر روز یک ماجرا از کربلا در بیانات رهبر انقلاب 🏴 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از فتاوای رهبر انقلاب
🔸 عزاداری و رعایت قوانین و مقررات ⁉️ آیا به راه انداختن دسته‌جات عزاداری در معابر عمومی که گاهی اوقات باعث اذیت و بسته شدن راه برای عابرین و وسائل نقلیه می‌شود یا حرکت دسته‌های عزاداری در شب‌های محرم تا نصف شب، همراه با استفاده از طبل و نی، اشکال دارد؟ ✅ به راه انداختن دسته‌های عزاداری برای سیدالشهداء و اصحاب او علیهم السلام و شرکت در امثال این مراسم امری بسیار پسندیده و مطلوب است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام باشد، پرهیز شود. 🆔 @khamenei_ahkam
شهادت طلبی در سیره ابراهیم خلیل (علیه السلام) 🔹 سیره حضرت خلیل، است. قرآن کریم هنگام ذکر جریانات نظامی و سیاسی خلیل حق (علیه السلام) می فرماید: هراس از مرگ در حرم امن هستی حضرت ابراهیم (علیه السلام) راه نداشت و با آن که او را به بدترین مرگ تهدید کردند، کم ترین ترسی پیدا نکرد. حضرت ابراهیم (علیه السلام) را به آتش تهدیدکردند و او را در این آتش انداختند و او بین آسمان و زمین طعمه این آتش بود. به او گفتند: از خدا کمک بخواه. فرمود: خداوند این جریان را می داند و آگاهی وی کافی است و خواستن از او روا نیست. حضرت ابراهیم (علیه السلام) نه تنها از جبرئیل چیزی نطلبید، بلکه از خداوند نیز چیزی نخواست؛ هر چند دائماً به یاد او بود و وی را می خواند؛ زیرا مردن و شهادت، نقص نیست تا او از خدا بخواهد که وی را نسوزانند. اگر مصلحت در این باشد که وی نسوزد، خود خدا می داند. پس، چرا او بخواهد. 🔹 انسان تا ضعیف است، هم خدا را می خواند و هم از او چیزی می خواهد و وقتی به مرحله متوسّط رسید، خواستنش کم و خواندنش بیش تر می شود؛ ولی سرانجام فقط می خواند. وقتی به رسید، عبادتش فقط خواندن خداست و دیگر چیزی از خدا نمی خواهد؛ یعنی دعای او خواندنست، نه سؤال و خواستن. 🔹 سالار شهیدان (علیه السلام) می فرماید که من را دارم. سالار شهیدان در سخنان خود، به ویژه در خطبه ای که در مکّه به هنگام عزم حرکت به سمت عراق ایراد کردند، مردم را به شهادت طلبی تشویق می کردند: «خُطّ الموت علی ولد آدم مخط القلادة علی جید الفتاة». فرمودند: مرگ در راه خدا، گردن بند انسان و زیور اوست و انسان از زینت نمی هراسد و من مشتاق و واله نیاکان خود هستم؛ «ما أولهنى إلی أسلافى اشتیاق یعقوب إلی یوسف». محبّت و دلبستگی یعقوب به یوسف (علیه السلام)، محبّت معقول است، نه صرف محبّت عاطفی؛ زیرا آن حضرت (علیه السلام) توانست مصر را اصلاح کند و درس امانت و عفّت به مردم دهد. 🔹 حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) فرمودند: که من به نیاکانم به همان معیار مشتاق و علاقه مندم که یعقوب به یوسف علاقه داشت. این بیان آن حضرت (علیه السلام)، است که معقولی را به محسوس تشبیه کرد. تشبیه خیالی به خیالی از هر شاعری بر می آید و تشبیه محسوس به متخیّل و متخیّل به محسوس از سراینده های متعارف ساخته است؛ امّا تشبیه معقول به محسوس، فقط از جامع بین عقل و شهود برمی آید. کسی که دستی بر عالم شهادت دارد و هم دستی بر عالم غیب، او می تواند معقول را تنزّل دهد و به صورت محسوسی زیبا در آورد. او و در راه خدا را به صورت گردن بند تشبیه می کند و آن اشتیاق عقلی را به صورت اشتیاق عاطفی یعقوب به یوسف (علیهماالسلام) تمثیل می کند تا همگان بفهمند که انسان شهید به لقای انبیا می رسد. 🔹 به مستمعان مکّه و همه شنوندگان تاریخ فرمودند: چنین نیست که بی خبر از پایان کار اقدام کنم و به صرف احتمال حیات و ممات قیام نمایم؛ می دانم که کشته می شوم و هرگز احتمال بقا نمی دهم؛ لیکن زندگی حقیقی ام را در شهادت می دانم. آن حضرت (علیه السلام) فرمودند: اگر کسی جز به لقای خدا می اندیشد، همراه ما نیاید و آن ها که فقط وطن آن هاست، با ما بیایند. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص26 تا 32 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra