چرا خودت رو رها نمیکنی ،داد بزنی از حسین(ع)بخوای؟!
برو در خانهی اباعبدالله(ع) منتش رو بکش
دورش بگرد
مناجات کن با حسین(ع)
بگو حسین(ع) من با تو آغاز کردم
ولم نکنی ...
دیگه نمیکشم ادامه بدم ...
متوقف شدم ..
حسین(ع) باز هم دستت رو میگیره
بخواه ازش ...🌱
#استاد_علیرضا_پناهیان
آقا ...
به شش ماهت قسم.....
@olumqurani_esf
⭕️ مساله گریه نیست... مساله سیاسی است!
🔸امام حسين با عده كم همه چيزش را فداى اسلام كرد؛ مقابل يك امپراتورى بزرگ ايستاد و «نه» گفت؛ هر روز بايد در هر جا اين «نه» محفوظ بماند. و اين مجالسى كه هست مجالسى است كه دنبال همين است كه اين «نه» را محفوظ بدارد.
💬 بچه ها و جوان هاى ما خيال نكنند كه مسأله، مسأله «ملتِ گريه» است! اين را ديگران القا كردند به شماها كه بگوييد «ملتِ گريه»! آنها از همين گريه ها مى ترسند، براى اينكه گريه اى است كه گريه بر مظلوم است؛ #فرياد_مقابل_ظالم است. دسته هايى كه بيرون مى آيند، مقابل ظالم قيام كرده اند. اين ها را بايد حفظ كنيد. اين ها شعائر مذهبى ماست كه بايد حفظ بشود. اينها يك شعائر سياسى است كه بايد حفظ بشود. بازيتان ندهند اين #قلم_فرساها!
🔗 صحيفه امام، ج۱۰، ص۳۱۶
🔸مسأله، مسأله گريه نيست. مسأله، مسأله تباكى نيست. مسأله، مسئله سياسى است كه ائمه ما با همان ديد الهى كه داشتند، مى خواستند كه اين ملتها را با هم بسيج كنند، اينها را يكپارچه كنند تا آسيب پذير نباشند.
🔗 صحیفه امام؛ ج۱۳؛ ص ۳۲۳
@olumqurani_esf
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 قهرمان اول کربلا، امام حسن(علیهالسلام) بود
◾کسانی که در جبههبندی میان امام مجتبیٰ و معاویه نتوانسته بودند یک جمعیّت پُرشور قابلاطمینانی را برای امام حسن درست کنند، اینقدر اینها فرق کردند که ده، دوازده سال بعد، تکتک در مقابل معاویه بلند شدند.
▫️ اینها همه فرآوردههای کارخانهی آدمسازی امام حسن هستند.
◾ آخرین نفری که امام حسن مثل گلولهای منفجر کرد و از آن ترکش الهی، تیری بیرون انداخت و به سینهی دشمن زد، برادرش حسینبنعلی است؛ یعنی #قهرمان_کربلا.
▫️ شیخ آلیاسین (رضوان اللّه علیه) یا سیّد شرفالدّین میگوید که امام حسن(علیهالسّلام) مثل آن سرداری که سربازان خود را یکییکی فرامیخواند و مسئولیّت هرکدام را به آنها محوّل میکند، دانهدانه مسئولیّتها را به زبان بیزبانی، با زبان قرآن و با زبان تاریخ به یارانش حالی کرد.
◾ و در آخر حسینبنعلی را مورد اشاره قرار داد و گفت «لا یَوم کَیَومِكَ یا اَباعَبدِالله!»؛ مسئولیّت تو از همه سنگینتر است و کار بزرگ و کار آخر را تو باید انجام بدهی، و حسین انجام داد.
▫️ اینجا است که به نظر شیخ آلیاسین و به نظر سیّد شرفالدّین، قهرمان اوّل کربلا امام مجتبیٰ است و قهرمان دوّم امام حسینبنعلی است (علیهماالسّلام)؛ او بود که صحنهی کربلا را درست کرد.
📚 کتاب #همرزمان_حسین(علیهالسلام)؛ ص۱۳۲-۱۳۴| سخنرانیهای آیتالله خامنهای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران
👈 در ایام محرم، هر شب بخشی از کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام)، در این حساب منتشر خواهد شد
🏴 @Khamenei_ir
کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
⚫️السلام علیک یااباعبدالله⚫️ 🅾همراه باکاروان عاشورای حسینی🅾 ۷۲قسمت(۹) بعد از خبر حر به ابن زیاد،درمو
⚫️السلام علیک یا ابا عبدالله⚫️
🅾همراه با کاروان عاشورای حسینی🅾
۷۲ قسمت(۱۰)
✅بعد از جلوگیری از رساندن آب به خیمه ها ،حضرت ابوالفضل ع چندبار باکنارزدن لشکر دشمن ، اب به خیمه ها رسانیده بود.
✅روز تاسوعا شمرملعون، برای ابوالفضل ع امان نامه آوره بود، که قمر بنی هاشم دست رد به سینه شمرستمگر میزند.
✅عصر تاسوعا عمر سعد دستور جنگ میدهد.امام ع ۲۰نفر را به همراه قمر بنی هاشم ع برای درخواست مهلت تا صبح عاشورا اعزام میکند که عمر سعد موافقت میکند.
✅شب عاشورا همه یاران امام ع به عبادت مشغول میشوند.
و۴عمل 1⃣خواندن قرآن2⃣- نماز 3⃣ دعا 4⃣حرف زدن از، مقاومت وایثار و دیدار خداو شهادت و...انجام میدهند
🔴امام ع فرمود :
یاران من مردانی هستندکه سینه سپر کردند به گونه ای که با مرگ انس دارند.
🔴شب عاشورا امام ع بیعت را از آنان برداشت تاهرکس مایل است درتاریکی شب خارج شود.
امام نحوه شهادت برای آنها بیان میکند.
وجایگاه آنان را در بهشت نشان میدهد.
@olumqurani_esf
کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
⚫️السلام علیک یا ابا عبدالله⚫️ 🅾همراه با کاروان عاشورای حسینی🅾 ۷۲ قسمت(۱۰) ✅بعد از جلوگیری از رساندن
⚫️السلام علیک یا ابا عبدالله⚫️
🅾همراه با کاروان عاشورای حسینی🅾
۷۲ قسمت(۱۱)
بعد سخنان ابا عبدالله ع در شب عاشورا وبرداشتن بیعت،
✅قمر بنی هاشم به امام عرض کرد: ما تو را تنها نخواهیم گذاشت،همه یاران گفته های عباس ع را تأیید کردند .
✅انگاه امام ع به فرزاندان عقیل وبرادران مسلم (پسر عموهای خود) فرمود: شهادت مسلم برای شما کافی است ،اذن میدهم بروید همگی گفتند ، جانمان را برای تو فدا می کنیم .
✅مسلم بن اوسجه، زهیر و....گفتند همه ما جانمان را فدای تو می کنیم واز تو جدا نمی شویم .
✅سپس امام ع از برادر زاده خود حضرت قاسم ،پرسید مرگ درنزد تو چگونه است، قاسم ع گفت: از عسل برایم شیرین تر است .
✅بعد از ان امام ع حضرت عباس ع را مأمور محافظت از خیمه ها نمود تا صبح عاشورا فرا رسید
@olumqurani_esf
✅یکی از مهترین پیامهای فراموش شده عاشورا
شب عاشورا #امام_حسین_ع به یارانش فرمود:
هر کس از شما حق الناسی به گردن دارد برود و آن حق را ادا کند که خداوند شهادتش را نمی پذیرد.
او به جهانیان فهماند که حتی شهید شدن در راه خدا در کربلا بالاتر از رعایت حق الناس نیست.
در عجبم از کسانی که هزاران گناه میکنند،
مغازه داری که گران فروشی میکند
کارخانه داری که احتکار میکند
مسئولینی که کم کاری میکنند
و معتقدند یک قطره اشک بر حسین(ع)
ضامن بهشت آنهاست..
@olumqurani_esf
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش. التماس دعا
دوازدهمین بخش از سوالات کتاب شیعه پاسخ می گوید تقدیم می گردد. گزینه های درست را در قالب یک عدد ۱۴ رقمی که اولین عدد آن نشانه گزینه صحیح سوال اول باشد به این ترتیب....SHIA*12*123456 به شماره 5000241183 پیامک کنید.
@olumqurani_esf
کانال فرهنگی دانشکده علوم قرآنی اصفهان
با سلام و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ی
(12) سوالات فصل هشتم – قسمت دوم
1. دو دسته از روایات معارض با روایات مربوط به مسح پا کدام هست ند؟
1) روایات مربوط به شستن و مسح بر روی کفش ها
2) روایات مربوط به شستن پاها و روایات مربوط به مسح بر روی کفش
3) روایات مربوط به شستن پاها و روایات مربوط به مسح بر روی پاها
2. چگونه می توان بین روایات مربوط بهمسح پاها و شستن پاها جمع کرد؟
1) رسول خدا صلی الله علیه و آله وظیفه مسح را در وضو انجام می داد و گاه پاها را برای نظافت می شست
2) رسول خدا صلی الله علیه و آله وظیفه شستن را در وضو انجام می داد و گاه پاها را مسح می کرد
3) رسول خدا صلی الله علیه و آله وظیفه مسح را روی کفش انجام می داد و گاه پاها را برای نظافت می شست
3. یکی از دلایل جعل حدیث شستن پاها در وضو در دوران بنی امیه، بخصوص در دوران معاویه کدام است؟
1) همه می دانستند علی علیه السلام طرفدار مسح پاها بودند و معاویه اصرار داشت این نظر را ترویج کند
2) هدف آنها نابودی اسلام از طریق زیر سوال بردن احکام وضو بوده است
3) علی علیه السلام طرفدار مسح پاها بودند و معاویه اصرار داشت بر خلاف نظر آن حضرت عمل کند
4. چه گروه هایی در قرون اولیه اسلا م اقدام به جعل حدیث می کردند؟
1) افراد متدین ظاهر الصلاح و درباریان
2) افراد ظاهرالصلاحِ متدینِ ساده لوح و دریافت کنندگان پول
3) درباریان و دریافت کنندگان پول
5. سمره بن جُندب در قبال دریافت رشوه چهارصد هزا ر درهمی، به چه اقدامی دست زد؟
1) حدیثی در ذَم علی علیه السلام و مدح ابن ملجم جعل کرد و گفت آیه شریفه و من الناس من یشری نفسه ... در باره ابن ملجم و آیه و من الناس من یعجبک قوله در باره علی علیه السلام است
2) حدیثی در ذَم علی علیه السلام و مدح ابن ملجم جعل کرد و گفت آیه شریفه و من الناس من یشری نفسه ... در باره علی علیه السلام و آیه و من الناس من یعجبک قوله در باره ابن ملجم است
3) حدیثی در ذم علی علیه السلام و مدح ابن ملجم جعل کرد و گفت آیه شریفه و من الناس من یعجبک قوله... در باره ابن ملجم و آیه و من الناس من یشری نفسه ...در باره علی علیه السلام است
6. دیدگاه "مسح بر کفش مطلقا جایز نیست " مربوط به چه کسانی است؟
1) اغلب فقهی امامیه
2) اجماع فقهای اهل سنت
3) اجماع فقهای امامیه
7. کدام گزینه دیدگاه حنابله در باره مسح بر کفش صحیح است؟
1) افضل آن است که کفش ها را در آورده ،پاها را شست
2) مسح بر کفش ها از در آوردن آن و شستن پاها افضل می باشد
3) شستن پاها با روایات زیادی ثابت شده و قریب به تواتر است
8. بیان امام باقر علیه السلام در موردمسح بر کفش ها کدام گزینه است؟
1) مسح بر روی کفش تنها در صورتی که جای تقیه باشد جایز است
2) مسح بر روی کفش به خاطر تقیه از دشمن و یا وجود برف روی زمین جایز است
3) مسح بر روی کفش در هیچ صورتی جایز نیست و باید مسح پاها انجام گیرد
9. بر اساس حدیثی از امام صادق علیه السلام، کسی ک ه بر روی کفش ها مسح کند ....
1) با خدا و رسول و قرآن مخالفت کرده است
2) وضویش تمام نیست و نمازش مجزی نمی باشد
3) موارد 1 و 2
10. این جمله از چه کسی است: " مَن اِتَّخَذَ عَلیاً اِماماً لِدینِه فَقَد اِستَمسَکَ بِالعُروَهِ اَلوُثقی فی دینِه وَ نَفسِهِ".
1) ابو ظبیان
2) سعد بن ابی وقاص
3) فخر رازی
11. حدیث حذیفه (مَشی رسولُ الله الی سباطه قوم ...) با چه هدفی و از سوی چه کسانی جعل شده است؟
1) جهت ضربه زدن به قداست رسول الله صلی الله علیه و آله و از سوی منافقان
2) جهت تغییر حکم واقعی وضو و از سوی مشرکان
3) جهت ضربه زدن به قداست رسول الله صلی الله علیه و آله و از سوی مشرکان
12. روایت امیر المومنین علیه السلام که فرمود: "کُنّا اِذا سافَرنا مَعَ رَسولِ الله صَلی الله علیه و آله یَامُرُنا بِالمَسحِ عَلی خُفافنا "دلالت دارد بر:
1) جواز مسح بر روی کفش مطلقا
2) جواز مسح بر روی کفش در موارد ضرورت
3) عدم جواز بر روی کفش مطلقا
13. به چه دلیل روایاتی که به صورت مطلق اجازه مسح بر روی کفش می ده د را حمل بر موارد ضرورت کنیم؟
1) بر اساس تطبیق با شرایط زمانی و مکانی احکام
2) بر اساس قاعده جمع میان مطلق و مقید به تقییدات مطلقات
3) جهت رفع عسر و حرج
14. یکی از دلایلی که بعضی ها گمان کردند رسول خدا صلی الله علیه و آله رو ی کفش را مسح کردند کدام است؟
1) آنها شخص دیگری را به جای پیامبر اشتباه گرفته بودند
2) آنها مسح پیامبر بر روی کفش در مواقع اضطرار را بر سایر موارد تعمیم دادند
3) روی کفش پیامبر شکافی وجود داشت که از طریق آن روی پاها را مسح می کردند و آنها متوجه نبودند
@olumqurani_esf