eitaa logo
امت واحده
86 دنبال‌کننده
2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
39 فایل
اسلام دین برادری وبرابری ادمین کانال @montazear_313
مشاهده در ایتا
دانلود
💠خودزنی صوفیانه برای ادامه حیات 🔸افراط‌وتفریط مسئله‌ای است که در هریک از دوره‌های تصوف آن را می‌بینیم، به‌عنوان مثال، زهد و بی‌رغبتی به دنیا به ریاضت‌های غیرشرعی کشیده شد. 🔻با مرور زمان این افراط‌وتفریط‌ها رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت، تا جایی که مسلمانان در قرن سوم هجری به یک‌باره با افکار، اعتقادات و سخنانی روبرو شدند که تا آن زمان نشنیده بودند که با فرهنگ و اعتقادات اسلامی آن‌ها ناسازگار بود. 🔸به‌عنوان مثال سخن از وحدت وجود، حلول و اتحاد، سقوط تکالیف شرعیه و صحبت کردن از آتش زدن کعبه و بهشت و جهنم، که توسط شبلی مطرح می‌شد، [1] سخنانی نبود که سابقه دینی برای مردم داشته باشد. 🔻اما بزرگانی از صوفیه همچون حلاج و جنید بغدادی با حیله‌گری تمام و فرار رو به جلو، برای خنثی کردن این مذمت‌ها و راضی نگه‌داشتن مریدان خود، صوفی واقعی را کسی معرفی کردند که مورد مذمت، بلکه تکفیر واقع شود. 🔻همان‌طور که حلاج می‌گوید: «صوفی آن است که هیچ‌کس او را نپذیرد و او هیچ‌کس را نپذیرد. [2] 🔰این تدبیر سران تصوف باعث شد بسیاری از صوفیان، امواج تند مذمت دیگران را تحمل کرده و خود را ورای دیگر مردم ببینند، زیرا با این سخنان، این‌طور به آن‌ها القاء شده بود که با دیگران متفاوت‌اند و باید بهای این تفاوت را با شنیدن مذمت بپردازند. 📚پی‌نوشت: 1.عطار نیشابوری، فریدالدین محمد، تذکره الاولیاء،نشر زوار،تهران، 1346،ص 539، شرح شبلی 2.عبادی، مظفر بن اردشیر، مناقب الصوفیه، محقق مایل هروی، نجیب، نشر مولی، 1393، ص 33. کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا
🔶 اهانت به 🔶 👈🏼 بعد از آنکه در جریان ، بودن را اثبات نمودند، و حق و باطل را از هم تمییز دادند، امروزه پیروان همان خلیفه و و و (به تصریح بخاری)، برای راهی جز اهانت به مقام دختر رسول الله پیدا نکردند: محمد بن صالح العثيمين ناصبی نسبت به دخت رسول‌الله زبان به هتاکی گشوده است: ... ولكن كما قلت لكم قبل قليل: عند المخاصمة لا يبقي للإنسان عقل يدرك به ما يقول أو ما يفعل، أو ما هو الصواب فيه؛ فنسأل الله أن يعفو عنها، وعن هجرها خليفة رسول الله صلى الله عليه (وآله) وسلم. از اینکه به علیه السلام چیزی بدهد، امتناع کرد. لذا فاطمه از خشمگین شد و با او کرد ... در هنگام و دعوا عقلی برای انسان باقی نمی‌ماند تا بداند که چه میگوید و چه کار می‌کند، و یا راه درست چیست! پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که با خلیفه رسول خدا قهر کرد! 📚شرح صحيح مسلم للعثيمين ج۶ ص۷٤ کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠از تاسیس خانقاه تا جدایی شریعت 🔸مساجد بعنوان محلی بنیادین برای عبادت پروردگار مشخص شده‌اند، از این رو مسجد محلی برای انجام مناسک دینی است که از سوی خدا و رسول و جانشینان معصوم رسول خدا (علیهم السلام) مورد عنایت ویژه قرار گرفته است. 🔹عباداتی که در مسجد انجام می‌شود مطابق با دستورات الهی و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) است. در واقع مساجد پایگاه عبادت بر حسب دستورات خداست. 🔻اما صوفیه با اینکه مسلمان هستند محل عبادتی غیر از مسجد برای خود برگزیده‌اند و از انجام مسائل شریعتی جدا افتاده‌‌اند. 🔻جدایی محل عبادت صوفیه از مسجد به خانقاه، تمام مساله نیست بلکه ایشان به جای انجام امور عبادی، در برخی موارد کارهایی که در شرع اسلام از آن نهی شده است را در خانقاه انجام می‌دهند. 🔻پس «اگر مسجد پایگاه دین و شریعت بود، خانقاه پایگاه طریقت و پایگاهی برای گستراندن اندیشه و رفتارهای زمینی و عرفی شدند و بویژه با پیدایش سماع و رقص صوفیانه در خانقاه‌ها، جدایی میان خانقاه و شریعت افزایش یافت.»[1] 🔰درنتیجه یکی از عوامل جدایی صوفیه از عموم مسلمانان و پر رنگ شدن جدایی طریقت از شریعت، ایجاد خانقاه است. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29. عضویت در کانال👇 کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد 🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی خود برمی‌گزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیت‌های عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام می‌دادند. 🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاه‌ها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید می‌آورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین می‌رفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی می‌رفت خانقاه را سرای خویش می‌یافت.»[1] 🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه می‌دهد، جدا کرده و کم‌کم همانند تافته‌ای جدا بافته از آموزه‌های اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79. عضویت در کانال👇 کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد 🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی خود برمی‌گزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیت‌های عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام می‌دادند. 🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاه‌ها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید می‌آورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین می‌رفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی می‌رفت خانقاه را سرای خویش می‌یافت.»[1] 🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه می‌دهد، جدا کرده و کم‌کم همانند تافته‌ای جدا بافته از آموزه‌های اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79. کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
✳️ گوشه‌ای از سیره👇👇 🌼 آیت الله سید محمد تقی خوانساری (ره) 🔹مجله حوزه: با توجه به پيوند خويشاوندى شما با مرحوم آية الله العظمى سيد محمد تقى خوانسارى، كه مستجاب الدعوه بودن ايشان شهرت دارد، مى خواستيم راز و علت موفقيت ايشان را اززبان شما بشنويم. 🔸آية الله العظمى اراكى: ✅ حضور قلب در نماز 🍃آنچه من فهميدم اين بود كه وقتى از ايشان پرسيدند: گفت 💥من در نماز كه مى ايستم، مثل اينكه با خدا شفاهى دارم صحبت مى كنم، كانه رخ به رخ هستم💥، اين طور حالى دست مى دهد، با خدا شفاهى دارم حرف مى زنم به خلاف ماها كه با گفتن الله اكبر، توى كار و بازار مى رويم، هركس بازارى است توى بازار مى رود، هركس طلبه است توى درسش مى رود، اهل هر حرفه اى توى حرفه خودش مى رود. «السلام عليكم» كه گفت، ديگر تمام مى شود، اين جنگ و نزاعهاهمه توى نماز است، از نماز كه فارغ شد ديگر راحت است. هركس چيزى گم كرده توى نماز پيدا مى كند (خنده آية الله) در جاى ديگر حواسش جمع نيست، توى نماز كه مى رود حواسش جمع مى شود گم كرده پيدا مى كند، اما او آن جور نبوده، سرو كارش با خالق بود، با پروردگار آسمان و زمين بوده. مى دانسته اين نماز چه معنى دارد. معناى نماز چيست... ✅ بواب قلب 🍃و چيزى ديگر كه من فهميدم اين بود كه ايشان 💥«بواب قلب»💥 بود. هركس به هرجا رسيد از بوابى قلب بود. مثل اين دربانهايى كه دربانى مى كنند و نگاه مى كنندكه كسى چيز خطرناكى وارد نكند. حالا از همه مهمتر و بالاتر درگاه قلب است. آنجا هم خوب است، انسان دربان باشد. دربان درگاه قلب باشد. دم درگاه قلب بايستد و هر خيالى كه مى خواهد بيايد توى قلب وارسى كند، ببيند بمب و نارنجك كه از آن شيطان است، توى اين خيال هست يا نيست. اگر هست، دورش كند بگويد: تو حق ندارى در قلب من بيايى. اگر خيال رحمانى است، راهش بدهد. خانه دل نيست جاى صحبت اغيار ديو چو بيرون رود فرشته درآيد پس بايد اينجا هم دربانى كرد. بايد ديو نيايد. اگر ديو آمد، فرشته ديگر نمى آيد. ايشان بواب قلب بود. 📚 یادنامه آیت الله اراکی، ص ۱۷۶ کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
1_1371610913.mp3
29.6M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه سوم * آثار رفت و آمد به قبرستان * برزخ ملحق به دنیاست! * قبر هر کسی به نوعی جسم اوست. * خدای‌واقعی!! * تفاوت نگاه‌ها به فراماده * تفاوت NDE با خواب و توهم * شرط ایمان از منظر علامه طباطبایی * لحظه مرگ چه کسی را می‌بینیم؟ * دریچه رزق 📅98/08/17 مدت زمان ١:١۵:٢٩ کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
🔶 اعترافات عجیب در هجوم به 🔶 محدث در کتاب (کتابی با اوج تعصبات علیه شیعه) در پاسخ به طعن شیعیان در مسئله هجوم به اصل هجوم و جسارت را قبول کرده است: ۱. اعتراف به تهدید به احراق و سوزاندن توسط بن خطاب؛ ۲. به علت خروج از جماعت؛ ۳. توهین به متحصن در منزل : - صاحب - گر - طالبین امت - مردودان جانب الهی ٤. اعتراف به فساد و تباهی امت توسط و پیروانش در و کار صحیح در جنگیدن با آنان با وجود هتک حرمت ؛ ۵. اعتراف به عدم رضایت متحصن با ؛ ۶. اعتراف به صحت کار در جزای صحابه متحصن به و ؛ ۷. بیت ، محل تجمع مخالفین ؛ ۸. نابودی اصل اسلام به سبب فتنه علیه ؛ ۹. بی‌ادبی در به سوزاندن ؛ عضویت در کانال 👇 کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه! 🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر می‌گرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند. 🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت. 🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاه‌ها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1] 🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2] 🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280. 2.دیوان حافظ، غزل شماره 44. عضویت در کانال👇 کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه! 🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر می‌گرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند. 🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت. 🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاه‌ها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1] 🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2] 🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280. 2.دیوان حافظ، غزل شماره 44. عضویت در کانال👇 کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شان انسان کامل رو در درون خودت ببین کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316
💠غزالی: بر اساس مکاشفه شیعه باطل است! 🔸از مواردی که صوفیه در حقانیت خود بدان استناد می‌کنند، کشف و شهود است. برخی از ایشان کشف و شهود را مبنای پاره‌ای از عقاید و باورهای خود قرار داده و مطابق آن احکام دیگر را صادر می‌کردند. 🔹نکته جالب آن است که هر يک از صاحبان مسلک‌های صوفیه، مدعی بطلان مسالک‌ مخالف خود بر اساس كشف و شهود هستند. 🔻از میان این افراد غزالی گفته: «با ده سال رياضت‌كشی و خلوت‌گزينی و متاركه درس، بطلان مذهب شيعه و مراتب فراوان برتری ابوبكر بر علی(ع) برايش كشف شده است، هم چنين شيعيان صوفی مسلک و هر گروهی حتی كفار هند و ديگران نيز، چنين ادعايی كرده‌اند.»[1] 🔰با توجه به اینکه منشأ کشف و شهود گاهی شیطانی و گاه الهی است، نمی‌توان به آن استناد کرد و کشف و شهود را مبنایی اصیل برای تمییز حق از باطل قرار داد. ♻️از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت برخی از كشف‌ و شهودهای صوفیه، پندار و خيالی بيش نبوده و از حقيقتی برخوردار نیست و يا صرفا ادعايی بی‌پايه و اساس است و بر فرض آنکه همه مواردی که در اصالت کشف و شعود معتبر است، قطعی و ثابت شده باشند، در این صورت کشف و شهود فقط برای صاحب آن بعنوان حجت و ملاک قرار می‌گیرد نه برای همه. 🌟درنتیجه قرار دادن کشف و شهود بعنوان معیاری برای صدور حکم کلی برای همه افراد جامعه، امری غیر شرعی و موهوم است. 📚پی‌نوشت: 1.شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، انصاریان، قم، 1386، ص 173. کانال امت واحد روبه دوستان خود معرفی کنید با ذکرلینک آدرس کانال در ایتا @omat_vahed آدرس کانال در تلگرام https://t.me/montazer1316