هدایت شده از حسن عباسی
« یکی از آثار شوم نظام سرمایه داری این بوده است که برای کارگر، کارمند، کارکنان مغزی و یدی، با ایجاد انگیزههایی که افراد مجبور باشند اضافه کار کنند، ساعات فراغت کافی برای انسان زیستن و خودسازی باقی نمیگذاشت.
آنها در ایام هفته، خسته و کوفته، بی توان، بینیرو، به خانه و یا احیاناً لانهی خودشان برمیگردند. در نظام اقتصادی ما، این باید از بین برود. هنوز هم این وضع هست.باید ازبین برود. باید در برنامهریزیهای اقتصادی، تناسب درآمد کارمندان، کارگران، کسانی که کار میکنند و پیشهوران، با هزینههایشان طوری باشد که آنها وقتی هم برای خودشان داشته باشند، نه اینکه از بام تا شام ناچار باشند برای سیر کردن شکم خودشان و زن و بچهشان، یا برای تهیه یک مسکن کوچک جزئی، دنبال یک لقمه نان بدوند. باید کار بکنند، اما نسبت میان درآمد اینها از کارشان با هزینههای جاریشان، باید نسبت انسانی باشد، نسبت عادلانه و منصفانهای باشد.»
شهید بهشتی_ نظام اقتصادی در اسلام_صفحه ۴۲
📎 @hassanabbasi1374
🔸تخم لقِّ ائتلاف علیه جمهوریت
در دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری مطلبی در صفحه اینستاگرامم که البته از زمان فیلترینگ تقریباً تعطیل است نوشتم به نام «تخم لقِّ ائتلاف علیه جمهوریت » البته آنزمان قلم کم بار همچون امروزم بسیار تندتر از حالا بود 😊 اما هنوز هم بر همان نظرم برعکس اکثریتی که توصیه به ائتلاف میکنند .
اینکه عرصه انتخاب را در فشار دیگری گذاشته ایم برای منتخبین که ابتدا ببینند کدام یک روکشی و پوششی هست و کدام یک اصلی و سپس بین گزینه های اصلی دوباره انتخاب کنند روشی ناثواب است .
هیچ دوتایی یکی نیست اصلأ ، قالیباف ، جلیلی ، زاکانی ، قاضی زاده و ... یکی نیستند در کنار شباهت های فراوان ، انتخاب بر سر تمایزات است نه بر سر تشابهات ، اگر کسی خود را در قد و قواره ریاست جمهور دیده و از فیلترها هم عبور کرده چرا باید مردم را از حق انتخاب آن فرد با فشار های جناحی ، سیاسی و رسانهای محروم کرد ، خود این تاکتیک بی ربط با مبنا اصول مشارکت را نیز دچار اختلال میکند ، اگر عده ای خودشان را متقاعد کرده اند به شخص ایکس رای بدهند ولو از نگاه ما کم اقبال یا ضعیف باشد ، چه اشکال دارد و در صورت کنار کشیدن او به نفع دیگری اصلأ معلوم نیست عین سبد رای او در سبد فرد مورد نظر ریخته شود به احتمال زیادی درصدی از آنها با سرخوردگی که به وجود میاد با صندوق رای قهر میکنند و این ضربه به اصل مشارکت است .
البته بدیهی است که اگر یک نامزد دیگری را اصلح تر از خودش دانست و شخصاً بدون فشار دیگران تصمیم بر کناره گیری کرد بسیار اخلاقی و مقبول است ، اما نه با این بازی های سیاسی ...
بگذارید همه با هم حقیقتا رقابت کنند و دیگر اگر کسی هدف پوششی داشت پا به میدان رقابت نگذارد .
نکته بعدی اینکه اگر کسی اقبال بیشتری دارد اساساً ائتلاف کمکی به او نمیکند چون با ائتلاف رای مجموع افراد ائتلاف کننده کمتر از زمانی میشود که مستقل خود را به رای گذاشته اند ، اگر فرد با آراء خودش نتواند حد نصاب را برای ریاست جمهوری (یعنی بیش از ۵۰٪ ) به دست آورد این اتفاق در دور دوم به صورت طبیعی رخ خواهد داد .
صداقت همیشه بهترین راه است .
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
قائده تحلیل انتخابات
هیچگاه مردم از بین گزینه های موجود به گزینه وسط لحاف رای نمیدهند .
یا رومی روم یا زنگی زنگ
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
دیشب آقای قالیباف از دوگانه مفهومی تولّی و تصدی در اقتصاد میگفت و واگذاری زمین ، آقای قاضی زاده با صراحت تمام شعار انتخاباتی را احیای خانواده و اقتصاد خانواده محور گذاشته و تقریباً اکثر کاندیداهای نزدیک به گفتمان انقلاب از تمرکز زدایی حرف میزنند این نوید پیشروی گفتمان های تمدنیست که خودش را وارد مباحث نامزدها کرده ، هرچند هنوز تا تبدیل شدن به جهت گیری های متمایز به همراه برنامه های مشخص فاصله زیاد است .
✍️مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 آیتالله میرباقری | بایستههای رقابت درونگفتمانیِ جبهۀ انقلاب، ۱۴۰۳/۳/۲۳
💥 ما باید رقابت درونگفتمانیِ جبهۀ انقلاب را بپذیریم؛ منتها اولاً این رقابت باید کاملاً اخلاقی و همافزا باشد و زمینه را بهنفع رقبای بیرونی تغییر ندهد؛ ثانیاً در جهت افزایش ظرفیت انسانی انقلاب، گفتوگوی فعّال (نه انفعالی) با جریانهای رقیب را فراموش نکنیم، هم با بدنه عمومی و هم با لایۀ نخبگانی آنها.
💥 همۀ کاندیداهای انقلابی، در دورههای قبلی نشان دادند که بهنفع آرمانها حاضر به فداکاری و ائتلاف سیاسی هستند.
اما باید توجه کرد که ائتلاف سیاسی، با وجود بداخلاقیهایی که ظرفیتهای جبهۀ انقلاب را فرسایش میدهد، ممکن نیست. با این چالشها، اگر هم در پایان به وحدت برسیم، وحدت سیاسیِ پایدار نخواهد بود.
☑️ @mirbaqeri_ir
کدام اسلام جامعه میسازد ؟
🔺#اسلام_متحجر ( نظریه استیلای دنیای قدیم با صورتکی اسلامی ، اسلام سلفی و سنی )
🔺#اسلام_بنیادگرا ( اسلامی که معطوف به احکام اسلام هزارو چهارصد سال پیش و نمونه های برخورد با مسائل آن جامعه و فهم عمومی آن زمان باشد )
🔺#اسلام_سازشکار( اسلامی که در هر دوره به رنگ آن در می آید و ابزار توجیه و تایید میشود با حفظ بعضی ظواهر و تطبیق باورها )
🔺#اسلام_آرمانگرا ( اسلامی که دنبال پیدا کردن حکم خالص میگردد و عملا با واقعیت متکثر نمیتواند روبه رو شود و به انزوا روی می آورد )
هیچکدام راه حل نیست بلکه راه حل در اسلام فرایندیست که از حداقل ها شروع میکند و به حداکثر ها میل دارد ، اسلامی در حرکت ، از نقطه مبدأ به سمت نقطه مقصد ، اسلام فرایندها و روندها ، اسلام کلان الگوهای اداره ، «#اسلام_رشد» ، اسلام سرپرستی مبتنی بر اختیار ، اسلام توسعه دهنده اراده ها به سمت و جهت مطلوب ...
اسلام در مبدأ یعنی اسلام تاریخی ، تاریخ صدر اسلام به همراه شرایط ، مقتضیات و احکام ناظر بر آن جامعه و اسلام در مقصد یعنی نهایت جامعه آرمانی عصر ظهور ، حالا تعبیر از اسلام ناب جامعه ساز یعنی اسلام راه ، اسلامی که نه لزوما تمام مقتضیات #مبدأ را دارد و نه به شکل #مقصد درآمده بلکه سرپرستی حرکت برای پیمودن مسیر میکند .
ما همیشه برای فهم نظر دین نگاه به مبدأ داریم اما نگاه به مقصد نداریم و اساسا به خاطر همین نگرش های اشتباه در رکود هستیم .
با این خط کش بسیاری از پاسخ های اهل بیت ناظر به #مقتضیات_زمان بوده اما کاملا جهت مند ، #جهت_مندی پاسخ از خود پاسخ مهم تر است .
مثلاً بی اجازه دست در جیب دیگران کردن یک عمل خلاف اخلاق است اما همین فعل در یک وضعیت متعالی فضلیت است در بین مومنین, که امام صادق ناظر به سوال اصحاب که پرسیدند آیا ما یاران قائم ال محمدیم ، چنین فرمود آیا جیب های تان یکیست که مال برادر مومنت مثل مال تو و مال تو مثل مال برادرت باشد که نیاز به اجازه نباشد؟!!
اسلام در حرکت پشتش به مبدأ است پایش در اکنون و نگاه و رویش به سمت آینده ، این است که میتواند تصویر از آینده بدهد .
چقدر فهم های دینی که بی قطب نما و جهت غرق در افعال خرد شده اند و در بسیاری موارد مانع رشد و حرکت ...
وقتی جهت مندی کشف میشود آنگاه میتوان به #کلان_الگوهای_ساختارساز رسید که جامعه را در یک مسیر مشخص و قابل ارزیابی به سمت آینده مطلوب انبیاء حرکت دهد و بستر تحقق و ساخت جامعه دینی امکان پذیر می شود .
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به کسی رای میدهم که فهمش از مسکن، خانه باشد و نه لانه...
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از مهدی الهیفرد
🔻پویش کنارهگیری کاندیدای رفیق یا کاندیدای رقیب، غلط است. همه باید بمانند و حرفشان را بزنند. مردم هستند که نهایتا سرنوشتشان را با انتخاب اصلح رقم خواهند زد.
📌ما وظیفه داریم، فقط گزینه اصلح را معرفی کنیم، همین!
#انتخاب_اصلح
#سعید_جلیلی
•┈┈••••✾•🍃🇮🇷🍃•✾•••┈┈•
@mahdi_elahifard
🔶« برائت »
🔰روز برائت یعنی روز رزمایش و روز آمادگی مومنین برای حفاظت خود از مخاطرات در مسیر زندگی فردی و جمعی امت ، روز خط و نشان کشیدن و مرز گذاری ها با ابلیس و یاران و سپاهیانش ، و همچنین سازوکار های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی آن ، که دستگاه عزیمیست برای کانالیزه کردن انحرافات و توسعه رضیلت های اخلاقی و بسط ظلم در عالم ، دستگاهی که ساخته و پرداخته جریان مقابل انبیاء جهت فساد در زمین است.
هر لحظه غافل شدن از جریان رقیب و دام های آن انسان را به تله های سختی خواهد انداخت که بیرون آمدن از آن به این راحتی ها نیست .
به گمان من تمام افعال در حج یک ذکر و یادآوری است نمادین از حقیقت در جریان در عالم که باید مدام در فکر و قلب حجاج ، مسلمین و جهان اسلام تکرار شود ، خط کش ، فرم و چهارچوبی برای تعیین حرکت صحیح است .
حالا با این مقدمه باید توجه داشت همانطور که در صدر اسلام خلفای خودخوانده و ناحق در بین مسلمین توحید را ترویج میدادند اما ، نفاق ، شرک و کفر را مسکوت میگذاشتند ، امروز هم همان منافقین و حاکمان ظالم که بر بخشی از امت اسلامی حکمرانی میکنند به دنبال همان الگو ها هستند برای همین از مراسم برائت هراس دارند .
دیالوگ معروفی میگه بزرگترین پیروزی برای شیطان آن است که همه باور کنند شیطانی وجود ندارد .
یعنی انسان از نیروی شرّی که در عالم شرارت میکند غافل شود و همین آغازی بر پایان او خواهد بود .
این قضیه امتداد در همه جا دارد برای مثال رسانه های معاند و جریانات سازشکار در داخل همیشه تلاش دارند تا بسامد واژه دشمن را در کلام امامین انقلاب ناشی از توهم توطعه یا روحیه دشمن سازی آنها بدانند و همین را هم سعی میکنند به جامعه تسری دهند تا جامعه عملا در مقابل تحدیدات خلع سلاح شود ، مگر چیزی در دنیا هست که ضدش نباشد ؟!
باید برائت را تبدیل به یک مبنای معرفتی در عمق جان جامعه و فهم عمومی کرد ، همانگونه که تولی و محبت نسبت به اهل بیت و اولیاء الله و شهیدان یک اصل و ضروت دین داری خوانده میشود و بدون آن دینداری رنگ و معنایی ندارد .
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺قاضی زاده هاشمی: نگاه ما به حوزه فرهنگ یک نگاه تمدنی است
نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در میز گرد فرهنگی:
🔺در فرهنگ غرب مبنا فرد و پاسخ دادن صرفا به نیازهای فرد است اما فرهنگ ایرانی اسلامی ما یک فرهنگ جمع گرا است که رکن اصلی آن خانواده است
@bidariymelat
پ ن : خوب است که یک نامزد ریاستجمهوری این ادبیات را بدون لکنت بیان میکند ، اما مسئله ای که هنوز جا نیفتاده و آقای قاضی زاده هم از آن بی بهره هستند برگشتن نقش ها به درون خانواده مانند اقتصاد ، آموزش و درمان و ... است که در دوره مدرن به جامعه واگذار شده و عملا نهاد خانواده از این جهت تضعیف شده .
وقتی نقش ها به درون خانه و خانواده برگردد ، خانواده به صورت طبیعی تقویت میشود اما کمک های مالی و تسهیلاتی فقط مانند مُسکن است نه درمان و راه علاج .
باید بسترها و زیرساخت های آنرا فراهم کرد و قبل از آن فهمید که خانواده در یک پکیج اداره جامعه معنا دارد که در نظم مدرن معنا ندارد .
✍️ مهدی اخلاقی
https://eitaa.com/ommat_Dream