eitaa logo
رویای امت
337 دنبال‌کننده
550 عکس
342 ویدیو
7 فایل
ارتباط با من @Akhlaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی: 🔺اگر نظام اسلامی نتواند و تكامل تاريخ را بر اساس دين تعريف كند، را هم نمی‌تواند تعریف کند. 🔺توسعه را كه نتوانست تعریف کند، نمی‌تواند را برای خودش اثبات بكند. 🔺حق سرپرستی را كه نتواست اثبات بكند، واضح است که چشم دانشجو به دست و دهان ديگران خواهد بود. ۱۳‌۷۵٫۳٫۲۴ ☑️ @AndisheMonir
هو الحکیم 🔺زنان الگو یا الگوی زنان !!🔻 1️⃣از2️⃣ 🔹از ابتدای انقلاب بحث زن تراز انقلاب بحث داغ و پرچالشی بوده تا امروز که یک سال و اندی از جنبش زن، زندگی، ازادی میگزرد ... در گفت‌وگو ها ، مناظرات ، ارائه ها و ... در تعریف از زن تراز ، سه طیف تصور میشود که دو تای ان نفی و سومی به عنوان زن الگو معرفی میشود : ۱_زن مدرن و غربی با طیف های مختلف ان از فمنیست ها و ... زن مستقل ، نیروی کار ، دارای حقوق مساوی با مرد ، نیمه برهنه و ... زن توسعه دهنده gdp ۲_زن تصویر شده دوم ، زن سنتی عامی کم سواد یا بی سواد پر حرف دم کوچه نشین ، خانه دار ، شوهر دار و بچه دار ، زن منزوی از اجتماع و ... ۳_ زن سومی که معرفی و تایید میشود زن خانه دار اما نه خانه نشین ، شوهر دار اما نه تحقیر شده ، بچه دار اما نه بیسواد و از همه مهمتر حاضر در اجتماع، محجبه ، شهید پرور و مبارز ، اهل سیاست ، دانشمند، گاها شاغل و ... او همچنان که خانه را به شکل اکمل اداره میکند در بیرون هم قله های موفقیت را در مینوردد . ⭕اسیب شناسی زن سوم : برای معرفی این الگو هربار مستند ساز ، خبرنگار ، روشنفکر دینی ، سخنران و ... سراغ زنی میرود که توانسته همه اینها را در خود جمع کند یا یکی از اینها را به نحو اعلایی به انجام برساند در کنار حفظ خانواده ... بدیهی است زنی که چند شهید را با افتخار تقدیم راه حق میکند قهرمان است ، زنی که فعالیت اجتماعی و همسرداری ، فرزند اوری ، سیاست ورزی و ... را درآمیخته و با موفقیت پیش میبرد یک قهرمان است ، اما ... ⚡ایا این مدل جنگیدن با زندگی را میتوان نسخه همگانی دانست و استثنا را به کل تامیم داد ؟ به نظر این تعریف ها الگویی برای زیست زنانه ارائه نمی‌دهد ، بلکه معرفی اراده هایی مافوق مرد و اهنین از یک زن است که بر شرایط و سختی ها ... فائق آمده، نه الگویی مناسب برای زیست مومنانه زن! ⁉️الگوی زیست مومنانه زن در جامعه اسلامی چگونه است ؟ ✨وقتی ان شیرین دهن چنین گفت که ای فاطمه تو مسئول خانه ای و علی بیرون از خانه منظورش چه بود ؟ فاطمه سیاست ورز و سیاست فهم بود ، اما سیاست مدار ، صاحب منسب و حکم و حکمران چطور؟! شرایط زمانه اقتضا نمیکرد ؟ یا سنگ اسیاب خانه از محور می افتد(نه اینکه ان بانوی عالم چنین توانی ندارد بلکه میخواهد الگویی همگانی ارائه دهد نه نسخه‌ای خاص)؟ ❓ایا حضور لحظه به لحظه زن در اجتماعات و جامعه لازم است یا اثر گذاری مداوم او ؟ ❓ایا عاملیت زن لزوماً با حضور او محقق میشود یا گاهی شرایط اقتضای حضور میکند ؟ حضور زن در خانه یعنی حضور باقیه خانواده و غیاب او یعنی پراکنده شدن خانواده ... خانواده با زن شکل میگیرد ...خانواده ای که مهمترین رکن و نهاد جامعه ایمانی و سالم است . خانواده هم ظرفی دارد به نام خانه... سوال : ❓ایا این خانه ان خانه🏡 است ؟که این خانواده ان خانواده باشد ؟ ❓ایا این خانه امکان عاملیت و اثرگذاری به زن میدهد؟ ❓وقتی میگوییم زن خانه دار ایا چیزی در خانه مانده که بدارد ؟ ✨ حکمت قدیم از تدبیر منزل و سیاست مُدن می گفت ، زن خانه را تدبیر میکرد و مرد سیاست کل را جامعه با دو سیاست زنانه و مردانه اداره میشد، در خانه مرد هم در خدمت زن است و در بیرون ، خانواده در خدمت به جامعه ... البته ایرادی که تحت عنوان مرد سالاری از خانواده سنتی گرفته میشود بخشی در همین عدم اختیار زنان در محیط خانه و دخالت های مردانه و سرکوب زن بود . 🔹اما اگر منصفانه به گذشته بنگریم ، صرفاً این زن سنتی نبود که بی سوادی اش باعث میشد نتواند اموزش های لازم را به فرزندان ، محبت را در خانواده ، کرامت نفس به اعضا و ارامش برای همسر ، اثر گذاری اش بر جامعه در ساحت سیاست و ... رقم بزند، بلکه مرد خانه هم از بی سوادی ، ناپختگی و عصبیت رنج می‌برد ... برای مثال فرزندان میتوانند اموزش های عام و ابتدایی را در خانه بگذرانند ، حالا کدام انتخاب بهینه است مادری که برای فرزندانش معلم است یا زنی که در مدرسه با انگیزه دریافت حقوق... فرزندی که در محیط و فرهنگ خانواده با محبت مادر اموزش میبیند یا بچه ی مقررات محور روی نیمکت های زمخت با اهداف از بیرون تایین شده ... بگذریم حرف در باب آموزش بسیار است حتی اموزش میتواند در ابعاد محله با مدریت زنان شکل بگیرد . ⭕زن شاغل در بیرون از خانواده در جهت منافع کدام نظم ، کدام طبقه و کدام الگو قرار میگیرد . لینک قسمت دوم https://eitaa.com/ommat_Dream/1140 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هو الحکیم 🔺زنان الگو یا الگوی زنان !!🔻 2️⃣ از 2️⃣ ⭕زن شاغل در بیرون از خانواده در جهت منافع کدام نظم ، کدام طبقه و کدام الگو قرار میگیرد . وقتی حرف از این است که چرا زن خانه دار احساس بودن ، سرزندگی و هدفمندی نمیکند؟ ، باید پرسید که چرا موقعیت اثرگذاری او را چنان تهی و دایره ان را چنان تنگ کرده ایم که خود زن هم دیگر در ان جا نمیشود . ⭕از سوی دیگر نظم اجتماعی و اقتصادی مدرن همه چیز را در بیرون از محیط خانه و خانواده تعیین و تعریف کرده و جایی برای خانواده نمیگذارد حتی فعل و انفعالات درون انرا غیر بهینه میداند و نقشی برای ان قائل نیست . متور حرکت این جامعه رقابت است ، فلذا هرکس هر انچه را دارد به میدان می اورد تا مزیتی برای برنده شدن یا تاب اوری در رقابت و بیرون نیفتادن از گردونه داشته باشد ، مرد مردانگی و قدرتش را و زن ، زنانگی و جنسیتش را ... حتی نوع کنش های اجتماعی زنان ارتباط تنگاتنگی با الگوی زیست زنان دارد. الغرض ✅ زن سنتی نیاز به مطالعه و تامل بسیار بیشتری دارد در مواجه با زن مدرن ، خواسته اثر گذاری و حق مشارکتش را باید به رسمیت شناخت . زن مجاهد انقلابی هم نقطه اوج یک زن است . اما هیچکدام از اینها الگویی برای زیست مناسب زنان متکثر جامعه به جهت مطلوبیت های جامعه دینی نیست . لینک قسمت اول https://eitaa.com/ommat_Dream/1139 ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هو الحکیم ✍️ سلسله یادداشت نانوشته ای از سیاست تعدیل جمعیت👇 یاد داشت نهم ، طرح سوال سوم: رشد جمعیت اهل سنت؟ 🚸نگرانی دیگری که مطرح میشود رشد جمعیت اهل سنت و بهم خوردن تعادل جمعیتیست ، با توجه به روند نگاری های آینده از دولت ملت ها که در بالا به ان اشاره شد و به تبع تضعیف نهاد قانونگذاری و سپس نظم دیوان سالار و بروکراسی مخلوق از دموکراسی ، شاید از این حیث چندان جای نگرانی وجود نداشته باشد ، البته این یک تحلیل از اینده محتمل است ... در ثانی اگر انقلاب اسلامی در یکی دو دهه آینده نتواند گام های مهم تمدنی در عرصه عینیت بخشی دین در عرصه زندگی بردارد خودش در معرض استحاله شدن قرار دارد و هیچ کمیتی به کارش نخواهد امد و اگر موفق شود در این مسیر قدم های مستحکم بردارد دیگران را در خود استحاله میکند ، فلذا انکه مدعیست باید الگوهای جهانی برای بهینه زیستن انسان در سایه توحید ، عدالت و سعادت ارائه کند چگونه از اندک جمعیت اهل سنت در داخل بهراسد . 🔹همچنین اهل سنت ایران کمی دیرتر از جامعه شیعه با مدرنیته اشنا ، از انجایی که تمام حاکمیت های سنی نشان داده اند که در مقابل با گفتمان مدرنیته‌ حرفی برای گفتن ندارن و این روایت تحریف شده از اسلام نمیتواند مقاومتی از خود نشان دهد به حکومت های مختلف نگاه کنید یا راه نفی و گریز را پیش گرفتند مانند عربستان قبل بن سلمان و افغانستان در دوره طالبان اول ، یا پذیرفتن بی چون و چرا ، در مواجهه با فرهنگ مدرن جامعه اهل سنت هم رشد جمعیتش رو به افول خواهد رفت ، گرچه همین الان هم نرخ رشدشان نزولی شده . 🔺اما یک جای نگرانی جدی وجود دارد و ان اینکه بلاخره این کیفیت مورد بحث هم باید روی یک کمیتی بسته شود کمیتی که وزنه جمعیتی را به نفع جریان حق تغییر میدهد و هم ان کیفیت مطلوب از ان انتظار میرود ، کیفیتی که حتی در نسل های گذشته مذهبی ها نیز وجود نداشته به دلیل تغییر انگیزه ای که در بالا ذکر شد و انشاالله نسل یاری رسان به امام عصر خواهد شد، که متاسفانه چندان جدی گرفته نمیشود . نسلی که روایتگر ان روایت قدرتمند از عالم و تحول افرین شود، انشاالله . بسم الله... ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
وصال و معماری قاعده وصل و فصل از قواعدی است که هر کدام در جای خود در فضا به کار گرفته می شوند، کوچه های گذشته حاکی از قاعده وصل بودند، عموما در شبکه بافت ارگانیک شهری گذشته، گذرها طوری شکل می گرفتند که تعامل انسانها را به حداکثر برسانند و اغلب در انتها به یک مکان و هسته شهری مانند مسجد و مدرسه متصل می شدند، قاعده وصل در گذرها به قدری قدرتمند بود که از این کوچه ها در یزد به عنوان گذرهای "آشتی کنان" یاد می شود، گویی به صورتی نمادین فضای شهری و معماری واسطه ای می شدند برای وصال و دوستی. اما این فرآیند بواسطه شبکه شطرنجی شهرهای امروزی و فرم و تراکم فضای معماری بر عکس می شود، گویی فضای شهر و معماری واسطه ای می شود برای فصل و جدایی، طوری که حتی به علت غلبه قاعده فصل بر وصل، همسایه نام همسایه نمی داند، در حالی که او را هم+سایه خود می داند!!! ✍نسیم اشرافی ➡️https://eitaa.com/nasimashrafi ➡️https://t.me/nasimashrafi2 🆔 @nasimashrafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی مدرسه و دانشگاه جایی برای ایجاد نیروی کار است و ما انتظار انسان متفکر ، خودساخته ، عالم و ... از ان داشتیم ! و چه عناوین واضح و زشتی نیروی کار ، سرمایه انسانی ... انسان به مثابه‌ی بخشی از فرایند تولید . مدرسه ارزش افزوده برای سرمایه داری ایجاد میکند . https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شهید صدر و منطق تبیین حجاب ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 به روایت دکتر زرشناس... 🔺و یادداشتی که چندی پیش با عنوان بازگشت غارتگران در کانال نوشتم 👇 https://eitaa.com/ommat_Dream/980 که متاسفانه در دولت انقلابی هم چهار نعل میتازد و اجازه دیده شدن افزایش منابع و درامد های دولت از قبل افزایش ، در سفره مردم و حقوق کارگران و کارکنان را نمیدهد . 🔻تئوری معیشت سوز و ضد https://eitaa.com/ommat_Dream
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صحنه‌ای از خرابی های گسترده غزه طی حملات وحشیانه صهیونیست ها ... 🔹پا نوشت : بیایم تصور کنیم شهر غزه به جای عمودی سازی و اپارتمانی از الگوی شهر افقی و ویلایی سازی پیروی کرده و شهری بود با چندین برابر وسعت بیشتر ، آنوقت چقدر میزان تلفات انسانی و ویرانی ها کاهش پیدا میکرد و دشمن برای به وجود آوردن چنین خرابی و گرفتن این مقدار تلفات باید ده ها برابر بیشتر بمب و موشک استفاده میکرد ، چقدر هزینه جنگ برای دشمن بیشتر میشد . هزینه ای که به گفته تحلیلگران تا همین الان اسرائیل را از ادامه جنگ دچار تردید کرده . 🔹پیشروی برای تصرف شهر چقدر سخت تر می شد . 🔹شمال و شرق غزه زمین های کشاورزیست اگر شهر زمین های کشاورزی را در خود جای میداد با الگوی کشاورزی خرد و خانه حیاط دار ، در خودکفایی و تاب اوری شهر به جهت تامین احتیاجات خودش دست برتر داشت . ⚡شهر عمودی هیچ توجیه و منطقی ندارد ، الا چرخیدن چرخ سرمایه داری . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
از بازار رفاقتی تا بازار رقابتی 🔹بازار سنتی با هندسه افقی و خطی و ارزش فضایی یکسان بین حجره‌ها، ترجمان کالبدیِ برادری و برابری بود. اما مراکز تجاری و مالها و پاساژهای معاصر، با هندسه عمودی و مرکزی که معمولا حول یک وُید مرکزی شکل می‌گیرند، ترجمان کالبدی رقابت هستند و نه برادری و رفاقت. زیرا این نوع معماری، سبب ارزشگذاری‌های متفاوت فضایی و اقتصادی می‌شود که نتیجه‌ی فاصله متفاوت مغازه‌ها از وید مرکزی است. 🔹به این معنا که برخلاف بازار سنتی که همه حجره‌ها در هندسه خطیِ آن، تقریبا هم ارزش بودند در بازار معاصر هرچه مغازه به وید مرکزی نزدیکتر باشد و به اصطلاح پاخور بیشتری داشته باشد ارزش اقتصادی بالاتری در فضای رقابتی کسب می‌کند. این نوع معماری با ایجاد تمایزات فضایی و اقتصادی، با به هم زدن فضای برادری و رفاقت، سبب تشدید رقابتی شده است که با آموزه‌های سبک زندگی اسلامی نیز در تعارض است: "تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا" (قصص/۸۳). https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30 @baladetayyeb
✨کشت عمودی راهکار خوبیست برای خانه های ویلایی با حیاط کوچک که امکان کشاورزی خانگی ندارند . ⭐با کشت عمودی می شود مصرف خانواده را در یک حیاط کوچک (صد متری) بدون اشغال فضا تامین کرد با کمترین میزان مصرف اب با استفاده از اب خاکستری مصرفی و اب باران . ⭐همچنین با تجمیع زباله های میوه ، سبزیجات و پوست تخم مرغ که در طی سال استفاده میشود میتوان کمپست طبیعی و بسیار مقوی به دست آورد برای استفاده در خاک بستر که هزینه کود را کم و باردهی محصولات را افزایش میدهد . ⭐اینکار علاوه بر تامین مصرف خانوار و کم کردن هزینه های زندگی ، تولید زباله را نیز کاهش می دهد که کمک به حفظ محیط زیست است، همچنین باعث تراوت ، نشاط و سرسبزی محیط زندگی میشود . 🔺پ ن : تصاویر مربوط به کشت هیدروپونیک (بدون خاک) است که به دلایلی که در فرصت دیگری باید به ان پرداخت توصیه نمیشود اما همین کار را به روش کشت در خاک بستر سبک و مناسب میتوان انجام داد و البته با اندک تغیراتی نسبت به تصویر که میتوان تصور کرد . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
هموطن عزیزم از تو خواهش می‌کنم زیر بار ‎ نرو. با تمام وجود شرایط تو را درک می‌کنم، اما تمنا دارم در این دام جدید نیفت. سرمایه‌داری نئولیبرال، مردم را فقیر و سپس مقروض می‌کند؛ تا به انقیاد کامل‌شان درآورد. ‎ @syjebraily
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
رویای امت
هموطن عزیزم از تو خواهش می‌کنم زیر بار ‎#مصرف_استقراضی نرو. با تمام وجود شرایط تو را درک می‌کنم، اما
جمهوری اسلامی خودش را از مقروض کردن به سرمایه داری جهانی به واسطه بانک جهانی و ... رهانید و دستش زیر ساتور لیبرالیسم اقتصادی جهانی نرفت ، هم اکنون ایران کمترین بدهی خارجی را دارد ، بلکه طلبکار است به جهت بلوکه شدن سرمایه هایش به بهانه تحریم . اما سرمایه داری خودش را در داخل بازیابی کرده و ملت قرار است گردنش زیر گیوتین استکبار داخلی برود . چه تراژدی تلخیست قصه ما که تن به استکبار جهانی نداده ایم اما داریم در داخل انرا بازافرینی میکنیم به خاطر پذیرش الگوهای اقتصادی لیبرالی...
💢کشت ترکیبی مرکبات و نخل در شهرستان طبس ✨درختان مرکبات به افتاب زیاد نیاز ندارند فلذا نخل میتواند به واسطه ساختار چتر گونه خود بر ان سایه متحرکی ایجاد کند که نه در افتاب تیز کویر است و نه در سایه مطلق ، همچنین هوای محیط به خاطر ابیاری بیشتر و عدم افتاب مستقیم مرطوب تر و خنک تر خواهد شد و برای رشد مرکبات مناسب میباشد. ⚡ مزیت مشخص این الگو برداشت دو برابر و دو محصول از یک زمین واحد است . ✍️ مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
هدایت شده از "شهامت پرسش"
43.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ‌ گزیده نشست نقدوبررسی جامعه‌شناختی کتاب صنعت ویروس‌بازی چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ تهران، خانه اندیشه‌ورزان کلاوس کوهنلاین، تورستن انگلبرشت مظفرپور @Question_the_Unquestioned
💢 گزارش ابی که نان نشد ... 🔰امروز نهم اذر هزارو چهارصد و دو ، اخبار سیما از افتتاح مترو پرند تهران گزارش میدهد و سرعت اجرای ان در دولت جدید و پشتکار مسئولین برای توسعه خط قطار شهری تهران به شهرهای اقماری و پیرامونی ... گزارش مردمی نیز صحبت های کسانیست که هر روز مسافت پرند تا تهران و محل کار را سه ساعته میرفتند و احیانا یک ساعت مسیر کوتاه شده ، خانم شاغلی میگفت هرروز پنج صبح از خونه میزنه بیرون و ده شب میرسه خونه و این خط ریلی چقدر برایش خوب شده ... مسئولان کشکولشان از رزومه کاری پر و مفتخر به خدمتگزاری ، کشور یک پله توسعه یافته تر ، مردم راضی و ... قصه امروز به پایان رسید! ⚡ و اما قصه های بیشماری از فردای افتتاح خط مترو پرند اغاز میشوند ، چند پلان از انرا ببینیم : 1️⃣عباس اقا که کارمند اداره .. بوقه .. و چند وقته کلافه از حقوق کم و دخل و خرجی که با هم نمیخونه سر سفره در حین پخش گزارش خبر ۲۱ به خانمش میگه نرگس خانم میگم چطوره از تهران بریم بیرون ، بریم همین پرند کرایه خونه هاش کمتره ، حالا یکم راهم دور میشه ولی خب با افتتاح خط مترو جدید میتونم بیام برم یعنی میشه راه و تحمل کرد ، چاره چیه تو که میدونی حقوق کارمندی من با این اجاره خونه به وسط ماه هم نمیرسه ... «۱» 2️⃣اقای مکرمی ساکن پرند فاز دو چند وقتیه یه سوپری زده ولی از درامدش راضی نیست خیلی پاخور نداره ، البته زندگیش لنگان میچرخه ... ... حسن داداش میگم این سوپری رو جمع کنم برم سرکار فنی خودم بهتر نیست ؟ _چطور توکه میگفتی تو پرند نمیصرفه ، سوپری بهتره ، چی شد باز هوس لوله کشی زده به سرت ؟! _اخه الان فرق کرده با افتتاح این خط مترو میتونم برم تهران سرکار برگردم ...«۲» 3️⃣زینب خانم همسر رضا رحیمی (معروف به رضاسیا) ساکن روستای حسین آباد ، شهرستان سبزوار ... _رٍضااا _جان رضا _ مٍگم بییَ حرف مو گوش کو بریم تٍیران ، اینجی کاروبار دِرِستِ حسابی که نِدَری ، زمینو مِلکُم کِ نِداری ... _ زن تِ کِ خود خو مِدَنی تِیران (تهران) خِرجاش گیرونَ ایجارَ خَنه از کوجی بیارُم ... _مِیگوم خدا بزرگَ، اِخبار مِگَ کِ قطار شهری بِ پرند رِفتَ ، اونجی خَنهَ مِگِریم ... «۳» ✨پا نوشت : قصه «۱» = اخراج طبقه متوسط از شهر و یکه تازی سرمایه داران ، گرانتر شدن خانه و اجاره در پرند قصه«۲»= افزایش سفرهای بین تهران و شهرهای پیرامون ، تزریق نیروی کار از بیرون شهر و ارزان شدن نیروی کار برای سرمایه خوار تهرانی ، شلوغتر شدن خط مترو های داخل تهران ، ترافیک و ... قصه«۳»= مهاجرت به سمت مرکز ، تعطیلی اقتصاد کشاورزی و تولید نافع و اقتصاد مردمی و ... وهزاران مسئله دیگر که میتوان به ان پرداخت . ⭕ ما میمانیم با ابی که نان نشد ، چون به آسیاب مردم نریخت ! ای که پیشرفت هم نشد ! چه هزینه ها که نشد و چه فرصت ها که از دست نرفت ... 🔺پیشنهاد: پیشنهاد ما نیز به مسئولین عزیز این است که رویای ژاپن اسلامی را حتماً با همین شتاب ادامه دهند انشاالله در یکی دو دهه اینده بتونیم با قطار سریع‌السیر شینکانسن کارگران را صبح از شیراز ، اصفهان، یزد و ... به تهران بیاوریم و شب برگردانیم . ✍️مهدی اخلاقی https://eitaa.com/ommat_Dream
💢 معیار های کدر را مفتضح کنید! نبايد ملاك ما در ميزان بهره‌دهی يك زن فقط تحصيلات و اطلاعات وی باشد. نگوئيد اين زنِ روستايی مجموعه چيزی كه می‌تواند توليد كند با واحد ريال اين قدر است و آن زنِ متخصصِ بی‌ايمان چند برابر اين زن ساده تولید ریال می‌کند! بلكه بگوئيد كدام يك از آنها در بالا بردن نسبت تأثير اسلام به كفر و نفوذ قدرت الهی در جامعه موثرترند... 🔅 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی ۱۳۶۹٫۸٫۷ ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تفاوت نگاه جامعه غربی و اسلام به زن 👤 مهری طالبی دارستانی، پژوهشگر حوزه بانوان @zistshahr
هدایت شده از لغزشگاه
پدرخوانده هوش مصنوعی: AI تا چند سال آینده نهایتا به‌اندازه سگ یا گربه باهوش می‌شود 🔺 «یان لکان»، پدرخوانده هوش مصنوعی، طی رویدادی در سان‌فرانسیسکو گفت که این فناوری راه زیادی دارد تا به سطح هوش انسان برسد؛ او می‌گوید که هوش مصنوعی پس از سال‌ها یادگیری شاید هم‌سطح گربه یا سگ شود. لکان برخلاف مدیرعامل انویدیا، معتقد است به این زودی‌ها هوش مصنوعی نمی‌تواند به جایگاه انسان برسد. مدیرعامل انویدیا گفته بود که این فناوری تا پنج سال دیگر با انسان رقابت خواهد کرد. 🔹 یان لکان معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی کنونی ده‌ها سال با توانایی‌های احساسی و ذهنی انسان فاصله دارند. 🔹 لکان می‌گوید که گرچه برای انسان 20 هزار سال طول می‌کشد تا تمام متن‌هایی را بخواند که برای آموزش هوش مصنوعی به کار می‌رود، با‌این‌حال این فناوری با تمامی پتانسیل‌های خود، هنوز نمی‌تواند بفهمد که اگر A با B یکسان باشد، پس B نیز همان A است. به نظر لکان داده‌های اساسی زیادی درمورد جهان وجود دارد که به سادگی از طریق متن یاد گرفته نمی‌شوند. https://dgto.ir/389n