هدایت شده از محمد مهدی محسنی
✳️ #سهموج در #دوقطبیِ #انقلاباسلامیومدرنیته
🔆 آیتالله میرباقری
✅ موج اول: دوقطبي «انقلاب اسلامي» و «بلوک غرب و بلوک شرق»
✅ موج دوم: دوقطبي «انقلاب اسلامی» و «بلوک غرب»
✅ موج سوم: دوقطبي «انقلاب اسلامی» و «بلوک غرب، بهضميمه اسلام آمريکايي»
✅ #موجاول؛
اگر شما #دوقطبيجهانی را تقريباً در نيم قرن قبل ببينيد يک دو قطبي بين #مارکسيسموسرمايهداري بود؛
🔺 به نظر آنها ميآمد که مسئله فرهنگ #مذهب حل شده است؛
🔺اما دقیقا در زماني که تصور مي کردند که غرب، ايران را به دروازههاي #تمدن رسانده است، #انقلاباسلامي اتفاق ميافتد
و #موازنهقدرت را تغيير ميدهد و به درگيري #غربوشرقعلیهاسلام منجر میشود.
🔺هر دو بلوک (مادیگرا) در يک طرف علیهاسلام قرار گرفتند و امامخمینی(ره) با شجاعت به آنها حمله ميکردند:
🔺 #مثلث #سرمايهداريکمونيسموصهيونيزم در يک سمت و #انقلاباسلامي در سمت ديگر قرار دادند
و اين تقابل واقع شد و بعد از #فروپاشيشوروي واضح شد؛
🔸فروپاشي شوروي هم ناشي از همين #تحرکاسلامي بود؛
🔺اين فروپاشي فقط مستند به جنگ سرد #نيست.
✅ #موجدوم (دورانبعدازفروپاشیشوروی)
دوقطبی #غربلیبرالواسلام
🔺پس از فروپاشی(ادغام) شرق در غرب، #هانتينگتون هشت تمدن را مطرح ميکند البته خودش هم ميداند که مزاح است؛
تمدن کنفسيوس #هيچوقت تبديل به يک جنبش اجتماعي عظيم نخواهد شد؛ در بقيه تمدنها اين چالشي که بين دنياي اسلام و غرب افتاد، #وجودندارد.
🔸 #موجدوم، تقابل ليبرالدموکراسي (ايدئولوژي غالب جريان تجدد) و اسلامناب بود.
✅ #موجسوم؛
اين است که #اسلامناب يک طرف و #غربواسلامآمريکايي هم طرف ديگر قرار مي گيرند. نزاع بين «اسلام ناب» و «سرمايهداري بهضميمهٔ اسلام آمريکايي»
🔸البته #اسلامآمريکايي #دوقرائت از اسلام دارد؛
🔸۱- قرائت خشن و سلفي
🔸۲- قرائت سازشکار که #توسعهغربی را ميپذيرد و ميخواهد رنگ و لعاب #اسلامي به توسعه بزند؛
اين دو جريان مقابل جريان #اسلامناب و به نفع جريان تجدد فعال هستند.
🔸غرب بعد از اشغال #لانهجاسوسي با عربستان به توافق رسيد
و گسترش #اسلامسلفي را در جهان به کمک عربستان مديريت کردند
و #طالبان را در پاکستان و حکومت طالبان را در افغانستان شکل دادند؛
سپس #القاعده را شکل دادند
و بعد از آن #داعش و ساير حرکات تروريستي را از اين قسم به وجود آوردند؛
🔸آيا اينها يک بسترهايي را در بين مسلمانان (نه در اسلام) داشته اند يا خير؟
اين بسترها وجود داشت اما خاموش بود و اينها آمدند آنها را فعال کردند.»
۹۴/۱۱/۲۴
🇮🇷 به 👈 #شبکهتحلیلگران بپیوندید 👇
🇮🇷 @Analysts
باسمه تعالی
جلسه تبیین طرح تبلیغ میدانی و سایر برنامه های امت برتر برای طلاب و فضلای جدیدالورود گروه با حضور جناب آقای حسینی قائم مقام ستاد امر به معروف استان
زمان شنبه 25 اسفند ساعت 16:30
مکان میدان آستانه زیرزمین مسجد امام حسن عسکری علیه السلام
گروه علمی فرهنگی تبلیغی #امت_برتر
@ommatebartar
هدایت شده از افتخارات جمهوری اسلامی
| حجابــ |✨
خودِ آزادے ستــ ! 😉
چرا ڪه تو
آزاد هستے تا انتخابــ
ڪنے دیگران چہ ببینند....! 😌👌
با حجاب که باشی 🌟🌸🍃
❌|حرصش میگیرد|❌
تو را آݧ طور میبیند..
به غرورش برمیخورد
{تو♥ }تعیین میکنی #حدومرزهارا😌
#پویش_حجاب_فاطمے
هدایت شده از فتوح اندیشه
▪️مستر گراهام، کنسول انگلیس در اصفهان درباره آقانجفی میگوید:
«اگر این مرد در انگلیس بود ما او را وزیر خارجه می ساختیم.»
▪️میرزا حسن خان انصاری در جلد سوم تاریخ اصفهان و ری می نویسید:
«یاد دارم یکی از سیاسیون درجه اول اروپا به اصفهان آمده بود خدمت آقانجفی میگفت: این آقا که خود را به صداقت مینمایاند، اگر اول نمره سیاسی لندن و پاریس بیاید، آقا او را مانند دستمال پیچیده و در جیب خود میگذارد.»
▪️سید جمال الدین اسد آبادی پس از ملاقاتی که با آقانجفی داشته است می گوید:
«اگر وزارت اعظم ایران را داشت، مانند امیرکبیر حفظ حدود مملکت را مینمود که بیگانه از آن یک وجب نبرد.»
۱۶ شعبان سالروز رحلت شیخ محمد تقی اصفهانی (آقانجفی)
#آقانجفی #فقه_دولت #استعمار #عزت #صلابت #حوزه_کارآمد #ولایت_فقیه
@fotooh
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀شلیک به آخوند
🖋 محسن مهدیان
🔻یکم. یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده انگاری نیست؟
🔻دوم. روز گذشته فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می کردند، چه نکته ای باعث شده بود ضدانقلاب عصبانی شود؟
🔻سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل خوزستان، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه ها حین امداد به سیل زده ها شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه ها چیست؟
ماجرا در نشانه گذاری است. ما در جنگ نشانه ها بسر می بریم. جنگ های نمادی که نیابتی عمل می کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی اند.
این روزها با "فراتر از آخوند" مواجهیم.
عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد.
آخوند درین کشور نماد اسلام سیاسی است؛ بخواهد یا نخواهد.
عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است. همانطور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی" .
عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است.
مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند. به همین جهت با اجتماعی شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می شوند. ماجرای دندون قروچه های ناشی از منبربدوشی طلبه ها در سیل روشنتر نشد؟
او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین حقود و دشمنی را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی داند، این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی.
پ.ن: البته در میان جریان آخوندی نیز برخی وحشت زده از خون و آبرو، یا با ترویج اباحه گری در حال فاصله گرفتن از اسلام فقاهتی و "آئین دینداری سیاسی" اند و یا با ترویج فساد سیستمی و ساختاری، مشغول جدا کردن سفره شان از "40 سال اسلام سیاسی". اینان نیز در پس قافله خواهند ماند و چه بسا خسر الدنیا و الاخره. آخوندی که منبرش در خدمت حق نباشد در خدمت ظلم است. هرکه گریزد ز خراجات شاه، جور کش غول بیابان شود.
#مناهج
@Manahejj
هدایت شده از دیوار طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥درخواست آیت الله موسوی اصفهانی عضو مجلس خبرگان رهبری
🔥از رهبر انقلاب در قتلگاه طلبه همدانی:
بر ما منت بگذارید و کنترل فضای مجازی را از حسن روحانی بگیرید
@khabarehowzeh
♨️رسانه مستقل خبر حوزه
هدایت شده از تبليغي امربه معروف
سلام علیکم- کسانیکه می گویند امر به معروف نباید حکومتی باشد نه با مبانی قرآنی امر به معروف آشنایی دارند و نه مبانی تشکیل حکومت اسلامی
فقط جهت اطلاع به دوستان عزیز بنده دو نکته رو اشاره می کنم
اول: حاکمان هم خود باید عامل به معروف و تارک منکر باشند و هم جامعه را بدان فرا خوانند و برای اجرایی شدن آن اقدام نمایند.
قرآن کریم در موارد متعددی به این موضوع پرداخته است. از جمله:
1 «الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوة و آتوا الزکاة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبة الامور؛(1) آنانکه اگر در زمین تمکن و اقتدار دادیم نماز را بپا دارند و زکات را بپردازند و امر به معروف و نهی از منکر کنند. و سرانجام همه امور برای خداست.»
و در همین حال که قرآن ویژگی مؤمنان و حاکمان اسلامی را در باب امر و نهی بیان فرموده است در مقابل آن امر به منکر و نهی از معروف را خصلت منافقان برشمرده و می فرماید: «المنافقون و المنافقات بعضهم من بعض یأمرون بالمنکر و ینهون عن المعروف و یقبضون ایدیهم نسوا اللّه فنسیهم انّ المنافقین هم الفاسقون؛(2) مردان منافق و زنان منافق از یک گروه اند، به بدی فرمان می دهند و از نیکی باز می دارند و دستانشان را از انفاق بسته اند، خدا را فراموش کرده و خداوند آنها را به دست فراموشی سپرده است، منافقان همان تبهکارانند.»
هدایت شده از تبليغي امربه معروف
سیره عملی پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین علیهم السلام نیز نشان می دهد که آنان در برابر منکرات موضعگیری داشته و اضافه بر نهی و تحذیر به اقدام عملی دست می زدند. امیرالمؤمنین(ع) در زمان حاکمیت خود در حالی که تازیانه در دست داشتند در بازار راه می رفتند و اگر خلاف شرعی می دیدند و عمل حرامی مشاهده می کردند از آن بر حذر داشته و به ترک آن ملزم می ساختند. از تمام آنچه گذشت می توان چنین نتیجه گرفت که دولت اسلامی موظف است با شیوه های مناسب و اقدام عملی جلو مفاسد را بگیرد و تنها تذکر زبانی و رسانه ای کافی نیست به ویژه آنکه در فقه اسلامی به استناد روایات، امر به معروف و نهی از منکر از مراحل جهاد شمرده شده و فقها بر اساس آن فتوا داده اند. دولت اسلامی همانگونه که باید فروش مسکرات و قمار و ربا و سایر اعمال مردم را مانع شود می بایست از کشف حجاب و هنجار شکنی جلوگیری کند.
بر همین اساس می توان نقش دستگاه های حکومتی را در موارد ذیل خلاصه نمود:
- بسیج تمام امکانات مادی و معنوی در راستای تحقق معروف ها و برچیده شدن منکرات
- برخورد با منکرات وسیع و سازمان یافته ای که از حوزه فردی خارج است.
- امر به معروف و نهی از منکر در اموری که نیاز به برخورد عملی و فیزیکی دارد و در زمان حکومت اسلامی از حوزه وظایف افراد عادی خارج می باشد.
- سالم سازی محیط بر اساس مبانی اسلامی و برچیدن زمینه های گسترش منکر
- ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و به صحنه کشاندن مردم
- گسترش فرهنگ پذیرش امر به معروف و نهی از منکر از سوی جامعه
- حمایت از آمران به معروف
دوم: امام راحل (ره) در تبیین ضرورت تشکیل حکومت اسلامی به یکی از موضوعات مهمی که اشاره می نمایند امر به معروف و نهی از منکر است
بنده درخواست می کنم حتما سخنرانی امام خمینی (ره) 14 فروردين 1367/ که به مناسبت نیمه شعبان ایراد کردند رو مطالعه کنید ( صحيفه امام، ج21، ص: 13)
ایشان در بخش هایی از این سخنرانی می فرمایند:
اینهایی که می گویند که هر علمی بلند بشود و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد این برخلاف انتظار فرج است. اینها نمی فهمند چی دارند می گویند. اینها تزریق کرده اند بهشان که این حرفها را بزنند. نمی دانند دارند چی چی می گویند. حکومت نبودن، یعنی اینکه همۀ مردم به جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض می کردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم؛ برای اینکه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. این گونه روایت قابل عمل نیست. و این نفهمها نمی دانند چی می گویند، هر حکومتی باشد حکومت [باطل] است! ... اینها یک چیزهایی است که اگر دست سیاست در کار نبود، ابلهانه بود، لکن آنها می فهمند دارند چی می کنند. آنها می خواهند ما را کنار بزنند.
امام ره در بخش مقدماتی این سخنرانی آورده اند
حالا ما فرض می کنیم که یک همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست که تکلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب که تشریف می آورند برای چی می آیند؟ برای اینکه گسترش بدهند عدالت را، برای اینکه حکومت را تقویت کنند، برای اینکه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفۀ قرآن دست از نهی از منکر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را برای اینکه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه می کنند؟ حضرت می آیند، می خواهند همین کارها را بکنند. الآن دیگر ما هیچ تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد، بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد؟ به حسب رأی این جمعیت، که بعضیشان بازیگرند و بعضیشان نادان، این است که ما باید بنشینیم، دعا کنیم به ... امریکا ... و ... اذنابشان ... و امثال اینها تا اینکه اینها عالم را پر کنند از جور و ظلم و حضرت تشریف بیاورند. بعد حضرت تشریف بیاورند، چه کنند؟ حضرت بیایند که ظلم و جور را بردارند؛ همان کاری که ما می کنیم و ما دعا می کنیم که ظلم و جور باشد! حضرت می خواهند همین را برش دارند. ما اگر دستمان می رسید، قدرت داشتیم، باید برویم تمام ظلم و جورها را از عالم برداریم. تکلیف شرعی ماست، منتها ما نمی توانیم. اینی که هست این است که حضرت عالم را پر می کند از عدالت؛ نه شما دست بردارید از تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید.
هدایت شده از شهید حجت الاسلام طباطبائی
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 چیکار کنم گناه نکنم؟
👈 قدم اول ...
#تصویری
@Panahian_ir