eitaa logo
ام الا ئمه سلام‌الله‌علیها
159 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
4هزار ویدیو
159 فایل
ارتباط با ادمین: @abolfazl1392
مشاهده در ایتا
دانلود
✨امام رضا علیه السلام: روز مباهله مزیتی هست که هیچ کس در آن بر اهل بیت علیهم السلام پیشی نگرفته است.✨ ❇️❇️نشست بصیرتی❇️❇️ 🔶 با موضوعات محوری : ✅عملیات تبیینی تداوم غدیرانه ✅نقش ولایت 🔶 سخنرانان نشست: 🔹 جناب آقای یوسف پور 🔹خانم حیدری 🔶 زمان بارگزاری نشست: 📆 پنجشنبه ۲۲تیرماه ۱۴۰۲ ⏰ ساعت: ۹صبح درکانال👇 @omolaemeh313 سپاس از همراهی همیشگی شما 💐
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران:آقای یوسفپور @omolaemeh313
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضوع:پویش غدیرانه و نقش ولایت سخنران:سرکار خانم حیدری @omolaemeh313
🔴زنان بهایی پیشگامان کشف حجاب در ایران 🔖باید گفت اولین کسانی که توطئه انگلیس علیه حجاب درایران را به شدت پیگیری واجرا کرده اند تشکیلات بهائیت بوده است تا جاییکه اولین کشف حجاب هم متعلق به زرین تاج قزوینی ازحلقه های اصلی و اولیه بهائیت در ایران است. همچنین جلیل اقبال درخاطراتش آورده «درهمان موقع،عده‌ای ازنسوان بهائی در کوی گازرگاه دریزد،باکلاه بدون چادرو.. پیاده به طرف مرکز شهرو خیابان پهلوی حرکت کرده،مجدداً به همان ترتیب به محل اولیه مراجعت نمودند. این عمل شجاعانه و بی‌نظیر بانوان بهائی باعث شد که خانم‌های مسلمان به تدریج جرئت یافته و تأسی به همنوعان به اصطلاح کافر خود نمایند و حجاب را کنار گذارند.» علی‌اصغر حکمت در گفتگو با یکی از دوستان بهائی‌اش، به نقش مدارس بهائیت در ترویج بی‌حجابی در جامعه اشاره می‌کند: «چندی است به موجب امری که از طرف مقامات فوق به بهائی‌ها رسیده است، بهائی‌های تهران گفتگو می‌کنند که این پرده را بردارند، ولیکن جمعی از ایشان هنوز صلاح نمی‌دانند و وقت را مناسب نمی‌شمارند. @omolaemeh313
🔴امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند: ♦️در آخر الزمان که بدترین زمان هاست، زنان بی حجاب و برهنه آشکار شوند و با زینت و آرایش بیرون آیند. ♦️آنان از مرز دین خارج شده اند و در فتنه ها وارد گشته اند و به سوی شهوت ها مایل و شتاب دارند، حرام ها را حلال کنند و سرانجام در دوزخ گرفتار عذاب ابدی خواهند شد. @omolaemeh313
25.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸طرف نوشته جمهوری اسلامی بخاطر بدعمل کردن مسئولینش ، مردم از دین زده شدن. ضعف داریم بله ؛ ولی چرا نقش دشمن رو نمیبینید؟! @omolaemeh313
20.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فرمول قبح زدائی و حلال کردن محرمات از کشف حجاب تا ریختن دیوار برلین و براندازی @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 چگونه می توان بنیان خانواده را مستحکم کرد؟ 🔘 حجت‌الاسلام تراشیون 🌸🍃🌷❤️🌷🍃🌸 @omolaemeh313
غدیرخم.m4a
7.88M
❤️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج❤️ بسم الله الرحمن الرحیم 🌹پیام غدیر غدیر در کاربست نقش زنان برای تحقق وعینیت بخشی به نظام ولایی ❤️عید قربان تا غدیر خم مبارک باد ❤️ 👈تبیین غدیرخم توسط بانوان 👈ونفرت ازجنایاکاران تاریخ 🤛رژیم صهیونسیتی آمریکاوانگلیس🤜 🎤🎤سخنران: حضرت حجت‌الاسلام محسن معتمدی منش ⌛️موضوع: پیام غدیر غدیر در کاربست نقش زنان برای تحقق وعینیت بخشی به نظام ولایی 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 نگویید به من چه؟ 🔴 او هم حق ندارد بگوید به تو چه.. 🎥 صحبت‌های کمترشنیده شده از رهبر‌ معظم انقلاب پیرامون امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر زبانی 🔹 سلاح زبان از مشت کارگرتر و مؤثرتر است. 🔹 با وجود شما جوانان مؤمن حجت بر ما تمام است. @omolaemeh313
17.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(جدید) ❌وزارت ارشاد ، مهم ترین بازوی مبارزه با اسلام در ایران ❌چطور به این فیلم ها مجوز میدید! سریالهای خانگی تون که شده فیلم پورن! اینم از فیلم هایی که علنا ضد اسلام و قرآن هستند و دین رو مسخره میکنن... @omolaemeh313
🌹سه نوع حجاب در قرآن🌹 1️⃣ حجاب پوششی🧕 تأکید قرآن برای این نوع از حجاب پوشش بلند است. به طوری که کاملا بدن را بپوشاند. يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‌ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً «احزاب59 » 2️⃣ حجاب گفتاری🧕 حجاب گفتاری نوعی از حجاب است که انسان در برخورد با نامحرمان باید رعایت کند. این نوع از حجاب در بیان و ادای کلام است. فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا «احزاب32» 3️⃣ حجاب رفتاری🧕 به بیان شهید مطهری رفتارهای انسان زبان دارند و انسان باید به شکلی رفتار کند که گویای عمل بد نباشد. گاهی انجام رفتاری محرک تبعاتی به دنبال دارد که از نگاه خداوند حکم گناه و اشتباه را دارد. خودنمایی کردن نوعی از رفتار است که خوشایند نیست و نباید وجود داشته باشد. قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِكَ أَزْكَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ «نور30 » قُلْ لِلْمُؤمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ اَبْصارِهِنَّ و یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ «نور31 » وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ «نور31 » وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‌«احزاب33» 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 @omolaemeh313
🇮🇷شعار محوری و ملی روز خانواده ۲۳تیر ۱۴۰۲ش👇 💚پای خانواده ایستاده ایم❤️ ✅انواع استراحت: ۱.استراحت احساسی: احساسات خود را با کسی که دوستش دارید به اشتراک بگذارید ۲.استراحت روانی: کتاب مورد علاقه خود را بخوانید، با مشاور صحبت کنید و به مکان هایی که دوست دارید بروید ۳.استراحت فیزیکی: بیشتر بخوابید و خوب استراحت کنید ۴.استراحت روحی مدیتیشن یا نیایش می تواند برای این نوع استراحت مفید باشد ۵.استراحت خلاقانه: گاهی اوقات لازم است کمی از فعالیت های خلاقانه دست بکشیم ۶.استراحت اجتماعی: با دوستان یا افرادی که حال شما را خوب میکند صحبت کنید. 💚۲۵ذی الحجه روز خانواده گرامی باد❤️ 🌸اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک🌸 @omolaemeh313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۶) (قسمت هفتم) حکایتِ تفسیر و شأن نزول کفرِ بعد از اسلام و ایمان در قرآن کریم: آیه اول: يَحْلِفُونَ بِاللهِ‌ ما قالُوا وَ لَقَدْ قالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَ كَفَرُوا بَعْدَ إِسْلامِهِمْ...[1] در روایت است، هنگامی‌که پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) از غدیرخم فارغ شد و مردم پراکنده شدند، گروهی از قریش گردهم آمدند و بر آنچه که اتّفاق افتاد، تأسّف خوردند. در آن لحظات که گفتگو می‌کردند، سوسماری از کنارشان رد شد. برخی از آنان گفتند: «کاش که این سوسمار را بر ما گماشته بود و علی را بر ما نگماشته بود». ابوذر (رحمة‌الله‌علیه) این سخن را شنید و آن را با رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) در میان گذاشت. حضرت به‌دنبال آنان فرستاد و آنان را احضار کرد. امّا ایشان انکار کردند و قسم خوردند که آن سخن را نگفته‌اند. خدای عزّوجلّ این آیه را نازل کرد: (یَحْلِفُونَ بِاللهِ مَاقَالُواْ قالُوا وَ لَقَدْ قالُوا كَلِمَةَ الْكُفر... به خدا سوگند ياد مى‌كنند كه [در غياب پيامبر، سخنان كفرآميز] نگفته‌اند، درحالى‌كه به يقين سخنان كفرآميز گفته‌اند و پس از اسلام آوردنشان، كافر شده‌اند...) پس پیامبر (صلی‌‌الله‌علیه‌و‌آله) فرمود: «همانا آسمان بر کسی سایه نینداخته و زمین، کسی را بر دوش خویش حمل نکرده است که راستگوتر از ابوذر (رحمة‌الله‌علیه) باشد». و در ادامه فرمود: «امّا جبرئیل، بر من نازل شد و به من خبر داد که در روز قیامت قومی خواهند آمد که پیشوای ایشان یک سوسمار است، پس نیک بنگرید که شما آن قوم نباشید که خدای متعال می­فرماید: «[به یاد آورید] روزی را که هر گروهی را با پیشوایشان می‌خوانیم! (اسراء:۷۷)[2]» آیه دوم: إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا ثُمَّ ازْدادُوا كُفْراً لَمْ يَكُنِ اللهُ‌ لِيَغْفِرَ لَهُمْ وَ لا لِيَهْدِيَهُمْ سَبيلاً[3] كسانى كه ايمان آوردند، سپس كافر شدند، و باز هم ايمان آوردند، و ديگر بار كافر شدند، سپس بر كفر خود افزودند، خدا هرگز آن‌ها را نخواهد بخشيد، و آن‌ها را به راه [راست] هدايت نخواهد كرد. حضرت امام جعفر صادق علیه السلام درباره‌ی شأن نزول این آیه فرمودند: این آیه در شأن سران جریان نفاق نازل شده است که در ابتدای امر دعوت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله (در مکه) ایمان آوردند؛ سپس (بعد از حجة‌الاوداع در غدیر) آن هنگام که پیامبر ولایت علی علیه‌السلام را عرضه‌داشت و فرمود: هر کس من مولای اویم، پس این علی مولای اوست، کافر گشتند؛ بعد از آنکه پیامبر امر فرمود به بیعت با امیر مؤمنان علی علیه‌السلام، بعیت کردند و دوباره ایمان آوردند؛ پس از رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به بیعتی که با علی علیه‌السلام کرده بودند اقرار نکردند و دوباره کافر گشتند؛ و در نهایت هنگامی که از کسانی که با علی علیه‌السلام بیعت گرفته بودند، برای خودشان بیعت گرفتند، بر کفرشان افزودند و با این کار بود که دیگر هیچ چیزی از ایمان برایشان باقی نماند[4]. [1] توبه:۷۴ [2] مناقب، ابن شهر آشوب، ج۳، ص۴۱ [3] نساء:۱۳۷ [4] الکافی، ثقة السلام کلینی، ج۱، ص۴۲۰ @omolaemeh313
💠 غدیر، نقطه اوج پیامبری و نورانیت است. در خطبه‌ای که در این روز فرخنده برگزار شد، پیامبر(ص) تابلویی دقیق از آینده جهان و نقش اساسی امام عصر(عج) را به تصویر کشید. 🌎 📜در خطبه غدیر، پیغمبر(ص) از امام مهدی (عج) سخن به میان آورد. او را به عنوان آخرین امام، منتقم از ستمکاران، فاتح دژها، غلبه کننده بر ادیان، هادی اهل شرک و به عنوان فرزند و وارث علم و عدالت معرفی نمود. امروز همچنان به وعده آن حضرت ایمان داریم و به شوق کلام پیامبر(ص) منتظر ظهور امام زمانمان هستیم.💚 @omolaemeh313
(۱۷) (قسمت هشتم) علنی ساختن وجوب پذیرش ولایت علی علیه‌السلام، امری که با توجه به عملکرد جریان نفاق، ابلاغش برای رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله بسیار سخت بود! فَلَعَلَّكَ تارِكٌ بَعْضَ ما يُوحى إِلَيْكَ وَ ضائِقٌ بِهِ صَدْرُكَ[1] شاید [ابلاغ] بعض آیاتى را که به تو وحى مى‌شود، [به‌ خاطر عدم پذیرش آن‌ها] ترک کنى [و به تأخیر اندازى] و سینه‌ات از این جهت تنگ [و ناراحت] شود... در معتبرترین منابع، در باب شأن‌نزول این آیه‌ی تأمّل‌برانگیز چنین بیان شده است: رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله در خصوص سفر معراج و آن‌ هنگام که به نزدیک‌ترین جایگاه نزد خدا رسیدند (که جبرئیل امین نیز توان همراهی ایشان را نداشت) می‌فرماید: خداوند به من خطاب فرمود: ای محمد! ...من پيامبرى برنگزيدم؛ مگر اينكه براى او وزيرى تعيين كردم و حال تو فرستاده من هستى و على هم وزير توست. آن‌گاه پيامبر اكرم صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله از آسمان بازگشت. حضرت مايل نبود كه آنچه شنيده است به همگان بازگويد كه مبادا او را متهم كنند. زيرا زمان چندان طولانى نبود كه از عصر جاهلى بيرون آمده بودند. از اين‌ رو پس از شش سال خداوند اين آيه را نازل فرمود: «شايد تو پاره‌اى از آنچه به تو وحى شده است، رهاسازى و سينه‌ات از تو تنگ شده است». (هود:۱۲). پيامبر صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله دشوارى آن را بر خويشتن هموار ساخت تا اينكه روز هشتم اين آيه فرو فرستاده شد: «یا ایّها الرّسول بلّغ ما انزل الیک من ربّک و ان لم تفعل فما بلّغت رسالته و الله یعصمک من النّاس (مائده:۶۷)». اى پيامبر آنچه از پروردگارت به تو فرود آمده، به آنان ابلاغ كن وگرنه ابلاغ رسالت نكرده‌اى. بى‌گمان خداوند تو را از شر برخى مردم نگاه مى‌دارد. در اين هنگام پيامبر اسلام فرمود: اين آيه تهديد پس از وعده‌ی عذاب الهى است و دیگر ناگزير از انجام آن مى‌باشم، فارغ از هر آنچه منافقان بخواهند انجام دهند... در اين وقت بود كه جبرئيل با كلمه اميرالمؤمنين به على عليه‌السّلام سلام و تهیت فرستاد و آن‌گاه على عليه‌السّلام گفت: اى پيامبر خدا، اكنون چيزى مى‌شنوم، اما كسى را نمى‌بينم. پيامبر فرمود: اين صداى جبرئيل است كه از جانب پروردگار آمده است تا چيزى را كه خداوند به من وعده‌اش را داده بود تصديق كند. از آن پس بود كه پيامبر اكرم صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله فرمان داد كه مردان مسلمان يكى پس از ديگرى آمده و بر على عليه‌السّلام به‌عنوان امير مؤمنان درود بفرستند. [چرا که فقط حیدر امیرالمؤمنین است] آن‌گاه پيامبر به بلال گفت: فرياد بزن كه غير از بيماران همگان به غديرخم بروند... [2] پانوشت: [1] هود:۱۲ [2] امالی، شیخ صدوق، ص۳۵۵. @omolaemeh313
(قسمت نهم) ✳️ در بين علمای اهل سنت هر به اصطلاح عالمی كه بيشتر بتواند فضايل و مناقب اميرالمؤمنين علیه السلام را ذبح كند، جايگاهش نزد اکثر علمایشان بالاتر و قدر و منزلتش بيشتر می‌شود! سرآمد اين‌ها کسانی چون مسلم، بخاری، طبری و... هستند. رویه این‌ها هنگام مواجهه با فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام غالباً به این شکل است، فی المثل در اکثر موارد که آیه‌ای در فضیلت حضرت امیر صلوات الله علیه نازل شده، شأن نزول را بیان نمی‌کنند، یا با تشکیک در وثاقت راویان، فضائل سعی در تضعیف حدیث می‌کنند، اگر هم در مواردی آن‌قدر فضیلت مبرهن و غیرقابل نادیده‌گرفتن و انکار کردن باشد، سعی می‌کنند به شکلی انحصار آن فضیلت را برای علی علیه السلام نفی نمایند؛ فی المثل در آیه‌ی اولی الامر که مربوط به دادن زکات در حال رکوع است، می‌گویند دیگرانی هم این کار را جز حضرت امیر صلوات الله علیه کرده‌اند؛ یا مدعی می‌شوند علی علیه السلام تنها کسی نبوده است که در کعبه به دنیا آمده است و... ✳️ طبری که در تاريخ و تفسير خود، تا توانسته فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام را محو كرده، در مواردی هم که آن‌قدر فضيلت حضرت مبرهن می‌باشد که قابل انکار و نادیده گرفتن نباشد، سعی کرده به شکلی در انحصار آن فضیلت برای حضرت امیر خدشه وارد نماید، در ذیل آیه ۷ از سوره بینه اقراری تاریخی از خود برجای نهاده: ❇️ «إِنَّ ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّلِحَٰتِ أُوْلَٰئِكَ هُمۡ خَيۡرُ ٱلۡبَرِيَّةِ.» «به‌راستی كسانی كه ايمان‌آوردند و عمل صالح انجام دادن ايشان حقيقتاً بهترين مخلوقاتند.» طبری در تفسیر خود ذیل این آیه، تنها فقط و فقط يك حديث و يك مصداق را برای این بهترین مخلوقات آن هم به نقل از رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله بیان کرده است: ✅ وقد: حدثنا ابن حميد، قال: ثنا عيسى بن فرقد، عن أبي الجارود، عن محمد بن عليّ: (أُولَئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ) فقال النبي صلى الله عليه وسلم: "أنْتَ يا عَلي وَشِيعَتُكَ". 💠 رسول خدا صلوات الله عليه و آله در خصوص مصداق اين بخش از (ایشان به راستی که بهترینِ مخلوقاتند) خطاب به علی علیه السلام فرموده: ⬅️ يا علی، تو شيعيانت بهترين مخلوقات هستيد! 📚 تفسير طبری: ج۳۰، ص۱۴۶ لينك از خود سايت اهل سنت: https://mosshaf.com/ar/main?ver=1#?&GetSura=98&vers=7&type=tafseer&b=tabary1 پ.ن: البته اين مطلب در منابع متعددی از بزرگان اهل سنت نيز ذكر شده، نظير: نام کتاب: الدر المنثور في التفسير بالمأثور (سيوطي): جلد۸، صفحه۵۸۹ http://lib.efatwa.ir/41689/8/589 نام کتاب: تاريخ دمشق (ابن عساكر): جلد۴۲، صفحه۳۷۱ http://lib.efatwa.ir/40314/42/371 نام کتاب: فتح القدير (شوكاني): جلد۵، صفحه۵۸۲ http://lib.efatwa.ir/41780/5/582 نام کتاب: محرر الوجيز في تفسير الكتاب العزيز (ابن عطية اندلسی): جلد۵، صفحه۵۰۸ https://lib.eshia.ir/41716/5/508 ✳️ فضايل مولی امیرالمؤمنین علیه السلام در منابع اهل سنت آن‌قدر زياد و با عظمت است که... لیک در خانه اگر کسی باشد، همين يك حرف بس است... @omolaemeh313
(19) (قسمت دهم) چرا در روز قیامت بسیاری از مردم می‌گویند: ای‌کاش خاک می‌بودیم؟! وَ يَقُولُ الْكَافِرُ يَا لَيْتَنِي كُنْتُ تُرَابًا[1] عبایة بن ربعی نقل می‌كند: از عبد الله بن عباس پرسیدم: چرا رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) كنیه علی (علیه‌السلام) را ابوتراب قرار داده است؟ گفت: چون ایشان صاحب زمین است، و حجت خداوند بر روی زمین و برای ساكنان آن است، و بقا و دوام زمین به خاطر ایشان است و سكون و آرامش زمین از رهگذر ایشان است. و شنیدم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرماید: هنگامی كه روز قیامت فرا رسد و كافر (به ولایت علی)، آن همه پاداش و قرب الهی و كرامتی را كه خداوند عزّ و جلّ برای شیعه علی (علیه‌السلام) مهیا كرده است، ببیند، می‌گوید: ای كاش تراب بودم، یعنی این كه، ای کاش از شیعیان علی (علیه‌السلام) بودم و این همان سخن خداوند عزّ و جلّ است كه می­‌فرماید: «وَ یَقُولُ الْكَافِرُ یَا لَیْتَنِی كُنتُ تُرَابًا». و در (روز قیامت) كافر گوید: ای‌كاش من خاك بودم.[2] بر طبق روایات شیعه و سنی[3]، کنیه ابوتراب را شخص نبی مکرم (صلوات الله علیه و آله) بر امیرالمؤمنین نهادند و حضرت امیر بسیار این کنیه را دوست داشتند! و از رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) نقل شده است که: أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة.[4] من و علی دو پدر این امت هستیم وقتی امیرالمؤمنین ابوتراب (پدر خاک باشد)، خوش بر احوال آنان که تراب (خاک) باشند. پانوشت: [1] نبأ:۴۰ [2] علل الشرایع، شیخ صدوق، ج‌۱، ص‌۱۸۷. [3] محاضرة الأوائل، السکتواری، ص۱۲۳. [4] عيون الأخبار، شیخ صدوق، ج۲، ص۸۵ . @omolaemeh313
🌹🍃🍃🍃🌹🍃🍃🍃🌹 🌸۲۵ ذی الحجه ، روز ملی خانواده گرامی باد.🌸 ✅۲۰ جمله گهربار از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع " خانواده" ♦️۱-از نظر اسلام تشکیل خانواده یک فریضه است . ♦️۲-در همه طرح‌هایی که ما داریم باید خانواده مبنا باشد. ♦️۳- وقتی اصل خانواده یعنی زن متزلزل است در آنجا هیچ چیز در جای خودش قرار ندارد. ♦️۴-از هر چیزی که محیط خانواده را متشنج و دچار افسردگی و هیجان‌های بی‌مورد می‌سازد بپرهیزید. ♦️۵- مسئله زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است . ♦️۶-تشکیل خانواده اساس همه تربیت‌های اجتماعی و انسانی است. ♦️۷- وقتی خانواده تشکیل شد، برکات زیادی در آن است. ♦️۸- اگر خانواده نباشد ،بزرگترین مصلحان هم بیایند، نمی‌توانند جامعه را اصلاح کنند . ♦️۹-جامعه بی‌ خانواده ،جامعه ای آشفته است جامعه‌ای نامطمئن است. ♦️۱۰- در محیط خانواده است که اول بار همه هویت و شخصیت یک انسان بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل می‌گیرد. ♦️۱۱- خانواده پناهگاه و کانون آرامش زن و مرد در دل طوفان‌های زندگی است. ♦️۱۲- بهره‌ای که زن و مرد از یک خانواده آرام می‌برند، بهره کاری آنها را در بیرون خانه بالا می‌برد. ♦️۱۳-زندگی یک مبارزه است....این مبارزه گاهی یک استراحت و باراندازی لازم دارد، این نقطه استراحت ، خانواده است. ♦️۱۴- هر کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد، بسیاری از مشکلات آن کشور برطرف می‌شود. ♦️۱۵- اسلام اینطور خواسته که خانواده سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه باشد نه فرد تنها. ♦️۱۶-زن مدیر خانواده است. ♦️۱۷- خانواده خوب یعنی زن و شوهری که با هم مهربان باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند. ♦️۱۸- در جوامع اسلامی و دیندار دو نفر آدم برای مدت طولانی با هم زندگی می‌کنند و هیچگاه از هم سیر نمی‌شوند. ♦️۱۹- در محیط اسلامی زن و شوهر با هم و متعلق به هم هستند در مقابل هم مسئول هستند. ♦️۲۰-هر دوی زن و شوهر در حفظ بنیان خانواده به سهم خود نقش دارند. 🌹☘☘☘🌹 @omolaemeh313
(20) (قسمت یازدهم) آیه‌ای که در قرآن خداوند متعال، مستقیم امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیهما‌السلام) را مورد خطاب قرار داده است! وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللهَ‌ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ‌ تَوَّاباً رَحيماً * فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً[1] و اگر اين مخالفان، هنگامى‌كه به خود ستم مى‌كردند [و فرمان‌هاى خدا را زيرپا مى‌گذاردند]، به نزد تو مى‌آمدند، و از خدا طلب آمرزش مى‌كردند، و پيامبر هم براى آن‌ها استغفار مى‌كرد، خدا را توبه‌پذير و مهربان مى‌يافتند. * به پروردگارت سوگند كه آن‌ها ايمان نخواهند آورد، مگر اينكه در اختلافات خود، تو را به داورى طلبند؛ و پس از داورى تو، در دل خود احساس ناراحتى نكنند؛ و كاملاً تسليم باشند. در این آیات گفته شده که برخی از معصیت‌کاران امتِ پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، باید نزد شخصی بروند و بعد، از خداوند هم طلب آمرزش نمایند و سپس پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز برای ایشان طلب مغفرت نماید. بر اساس بلاغتِ قرآن کریم، مرجع ضمیر تو در آیات فوق که آن گناه‌کارانِ امت، امر شده‌اند که نزد او بروند، شخصی جز رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است. در ذیل، مبتنی بر روایاتِ معتبر، تفسیر این دو آیه‌ی مهم قرآن کریم و مصداق مرجع ضمیر (تو (کَ)) در عبارت (جاؤُکَ)) تبیین می‌گردد: این آیات درباره‌ی کسانی است که پس از اعلام رسمی ولایت و خلافت امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) در غدیر خم توسط پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله، هم‌پیمان شدند و عهد کردند که اجازه‌ندهند تا امامت و خلافت بعد از رحلت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله برسد.[2] طبق این آیات و روایات ذیل آن، مرجع ضمیر «تو (کَ)» در عبارت «به نزد تو می‌آمدند (جاؤُکَ)» حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) است[3] و اگر این منافقان نزد امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌‌آمدند و از پیمانشان برای غصب خلافتشان برمی‌گشتند و از خدا برای چنین قصدی طلب آمرزش می‌کردند و به نزد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله می‌آمدند[4] و ضمن در خواست طلب آمرزش از آن حضرت نسبت به هر حکمی که ایشان در قبال امیر مؤمنان علی‌ علیه‌السلام و خلافت و ولایتش[5] و نیز در خصوص مجازاتشان بابت این قصد و نیتشان صادر می‌نمود (اعم از فرمان قتل یا عفو) در ظاهر و باطن کاملاً تسلیم می‌بودند،[6] خدا را آمرزنده و مهربان می‌یافتند! (حال آن‌که به گواه تاریخ، نه‌تنها چنین نکردند و پیمانشان را برای غصب خلافت پس از رحلت رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله عملی ساختند، بلکه جسم و جان دخت پیامبر را (که پاره‌ی تن رسول الله بود و غضبشان غضب خدا بود را) نیز به بدترین شکل هتک حرمت نمودند و... فاجعه‌ی عاشورا تنها یکی از آثار بعدی اقداماتشان بود...) پانوشت: [1] نساء:۶۴و۶۵ [2] امام باقر (علیه‌السلام): ...فِیمَا تَعَاقَدُوا عَلَیْهِ لَئِنْ أَمَاتَ اللَّهُ مُحَمَّداً (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) أَلَّا یَرُدُّوا هَذَا الْأَمْرَ فِی بَنِی‌هَاشِمٍ... (الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۱، ص۳۹۱) ...فَلا وَ رَبِّکَ لایُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ یَا عَلِیُّ (علیه السلام) فِیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ یَعْنِی فِیمَا تَعَاهَدُوا وَ تَعَاقَدُوا عَلَیْهِ بَیْنَهُمْ مِنْ خِلَافِکَ وَ غَصْبِکَ... (تفسیر قمی، ج۱، ص۱۴۲) [3] الکافی، ثقة الاسلام کلینی، ج۱، ص۳۹۱. [4] همان، ج۸، ص۳۳۴. [5] همان. [6] همان، ج۱، ص.۳۹۱ @omolaemeh313
ا❁﷽❁ا 🗓22 ذی الحجه: شهادت 📚 📖آیا می‌دانستید همان‌طور که (ص) یاری از دیار ایران داشته‌اند، (ع) نیز در کنار خود یار ایرانی پرورانده‌اند؟ شاید تا قبل از این کتاب کمتر کسی میدانست که صحابی معروف و فداکار امام علی(ع) هم مانند ایرانی بوده است. کتاب در قالب رمانی گویا و پر احساس زندگی میثم تمار صحابی دلیر مولی‌الموحدین(ع) را پیش چشم ما آورده است. با خواندن این کتاب همچون میثم در قدم خواهید زد و از شهد هم‌نشینی با علی(ع) لحظات خود را شیرین خواهید کرد. 📘 🖋 @omolaemeh313